HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #225: Lands of Lore: Guardians of Destiny

2023.12.02. 19:22 Stöki

cpmini_225.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Az egész Checkpoint Mini sorozat a Lands of Lore-ral indult nyolc évvel ezelőtt, és ennyi idő után már igazán szót ejthetünk a második részről is. Ami sajnos a "kipróbáltuk, hogy neked ne kelljen" kategória képviselője. Annak idején sem szerettük, de adtunk egy esélyt annak, hogy esetleg nem voltunk elég érettek hozzá vagy szépen öregedett az idők során. Hát, nem: ez szerintünk egy elhibázott folytatás, bár tudjuk, hogy sokan szeretik. Ha kíváncsi vagy bővebben élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, napi lájtos és alkalomszerű szuperalapos retrós cikkekért pedig fáradj el a Retro.Landre.

Most rövidre fogom, mert már részben volt érintve ez a téma az első Lands of Lore Minijében meg a Westwood-adásban. A kiindulópont az, hogy volt egy sikeres fejlesztőcsapat, ami megcsinálta az egyik legjobb dungeon crawlert, aztán elkezdték készíteni hozzá a folytatást. Ez volt a Lands of Lore: Guardians of Destiny, ami az első rész után négy évvel jelent meg.

Ez a négy év nagyon meg is látszott rajta: 1993 és 1997 között sok minden történt a játékpiacon, például volt egy rövid tündöklésük az élőszereplős, mai szemmel már elég kicsi felbontású videóknak (fmv-knek) és a játékpiac elkezdett a 3D felé orientálódni. A Guardians of Destinyről ma már ordít, hogy ezeknek az átmeneti éveknek a (torz)szülötte. 3D hátterek előtt mozognak bedigizett szereplők, akiket sminkkel-jelmezzel jól felpakolt színészek játszanak. Ami már a játék megjelenésekor is kicsit idejétmúlt volt, de azért akadt még egy réteg, aki szerint jól nézett ki.

De sajnos a gond nem is elsősorban vizuális a Lands of Lore folytatásával. Hanem hogy például nem szerepjáték: nincs csapat, csak egy főhős, a hagyományos RPG-elemek pedig nagyon elsikkadnak, és inkább egy kalandjáték kerekedik ki az egészből. Egy kalandjáték, amit ráadásul borzalmasan nehézkes irányítani. Emellett a főhőse is egy ellenszenves alak, az első rész főgonosza, Scotia boszorkány alakváltó fia (aki éppen meg akar szabadulni az alakváltást okozó átoktól, de ahogy az lenni szokott, végül egy apokalipszist is meg kell akadályoznia). És valahogy a hangsúlyok sincsenek rendben a játékmenetben: túl kevés a harc és a világépítés, túl sok az üresjárat.

Érdekes módon Rick Gush író (az első rész producere) szerint ez a folytatás a legjobb része a Lands of Lore sorozatnak. Gush a Retro Gamernek azt is elmondta, hogy nagyon élvezték a munkát, főleg az élőszereplős részét, mert olyan színészekkel dolgozhattak együtt, mint Vincent Schiavelli vagy Clancy Brown (utóbbi aztán még sok játékban megfordult, például ő volt a Detroit nyomozója). A fejlesztés utolsó évét azonban beárnyékolta egy szomorú haláleset: az első rész vezető grafikusa, Rick Parks meghalt leukémiában, 10 hónappal a premier előtt. A finis egyébként is stresszes volt, mert kellett tartani a határidőt a Virginnek, viszont cégen belül a C&C brand már egyre több embert szívott el más projektektől. Végül Gush szerint egész jó kompromisszumok születtek és a Guardians of Destiny remek játék lett.

Sajnos mi nem tudjuk osztani ezt a véleményt, és inkább az első részt ajánljuk kipróbálásra. Készült egyébként egy harmadik Lands of Lore is 1999-ben, ez már teljesen 3D volt, de ezzel már Gush sem volt elégedett, és a kasszáknál is rosszul teljesített.

Legközelebb pár napon belül jön új vendéges adás vagy Now. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások a kilencedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad. Igen, a 6-7. évadról nincs még összesítő poszt, majd lesz.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20231125.png

További támogatóink:

Kiss András, HunterXXL, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Bera Nándor, Paller, Kecskés János, Tzupi, Laborpati, Adam007, Nagy Gyula, Lidérc, Csemniczky Péter, Németh Bálint, Klisz Gábor, cue, Dreska Szilárd, Csicó, Oberling Gergő, Demeter Zsolt, Döme, Fattykány, Sh4mir83, Bohner Gergő, cubeshadow, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, TheLastNinja, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tamás, periklesz, pec, Magunsz, Nagy Tamás, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, RxMikes, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán, Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, TH1, Signomi, Bazzs, PsyZed, gandalf, polipropilén, kalanneni, Solymi81, ÁjmekszGera, VinczeI, GSimon, casualplayfair, Polben, Nagy Krisztián.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

2 komment

Címkék: retro podcast checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr418272313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2023.12.03. 11:38:27

nekem még mindig a lol1 az igazi. no meg a eob2. a többi az hanyagolható.
végignéztem a végigjátszását, ez a luther gyerek viccesen seggfej. látszik, hogy a játékba rengeteg ambíciót beleöltek, de néhány rossz döntés miatt nem lett könnyes szemmel emlegetett klasszikus. az egyik ilyen pl a randomitás. ami a diablo pályagenerálásánál jól működik, az itt az alakváltásokkal teljesen felborította a játékmenet.

Kit Fisto 2023.12.07. 02:33:27

Megnéztem a videót, csak az alapján mondhatom, de szerintem egész hangulatos, ahhoz képest, hogy fantasy. Bár vannak olyan szereplők is, amik nagyon idétlenül néznek ki, főleg az a nagy piros egyszarvú és ősz szakálló ördög, és ott van ugye a varázslás, ami nem kevésbé. De az alapjáték még elmenne, hogy 3D világban lehet mászkálni, felvenni ezt-azt, használni valahol, valamire. Tetszik, hogy a harc nincs túlbonyolítva. Majdnem olyan, mint egy FPS. Az viszont kiábrándító, hogy hosszasan unalmas labirintusokban kell barangolni. Engem nem a videók minősége zavar, hanem a hossza! A grafika teljesen jó, hozza a retró élményt. A hangok is jók, a zenéje pedig kifejezetten tetszik. Olyan jó kis OPL3 stílusú, ahogy a Doom és a Duke 3D zenéje is szólt az SB16-on. Ha nem lenne a varázslás, csak fegyverhasználat, és nem kéne hosszasan videókat nézni benne, még játszanék is vele. Ja, és sajnos a főhős átalakulgatása is kizáró tényező.. Ezt a dolgot sosem toleráltam semmilyen játékban. Nagyon hülye dolog, hogy pl. hol ember vagy, hol valami szörny, vagy éppen madár, farkas és ha a játékmenet arra épül, hogy hol ennek, hol annak a létformának a tulajdonságait kell használni az előre haladáshoz. Nem ad hozzá az élményhez, éppen hogy rontja azt. Az irányításán látszik, hogy nem éppen ideális. De mindenki dícséri a Wolfenstein 3D-t, pedig azé sem jobb. Ide szerintem elmegy ez is, inkább az zavar, hogy a kéernyőn állandóan ott van az egér kéz alakú ikonja, miközben a játékos éppen mászkál. De azt gondolom, félre lehet húzni, hogy ne zavarjon. Az első részét is megnéztem, hát nekem az kevésbé tetszik. Primitív a mászkálás, csupa 90°-os forduló, és a grafika is folyamatosan szétesik, villog a képrnyő mászkáláskor. Ha pedig elmegy a képernyőn egy lovag, menet közben szétcsúszik az alsó és felső teste! Az sem tetszik, hogy egyszerre négy karakterrel kell játszani. A második rész tetszik jobban, mind grafikára, mind hangulatra. Belenéztem a harmadikba is, az valóban nagyon rossz lett.
süti beállítások módosítása