HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #219: a Star Wars: X-Wing sorozat

2023.09.19. 22:21 Stöki

cpmini_219.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Úgy látszik, egy óra feletti Mini lesz az új sztenderd (nem). De hát megint sok mindenről tudtunk beszélni, mert a Star Wars: X-Wing sorozat mind a négy játékát kibeszéltük, és ezzel újabb régi adósságot törlesztettünk (rengetegen kértétek, hogy ezekről a játékokról szó essen). Ha kíváncsi vagy bővebben élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, napi lájtos és alkalomszerű szuperalapos retrós cikkekért pedig fáradj el a Retro.Landre.

Szóval a Star Wars űrszimulátorairól lesz szó, mármint azokról, amiket a Lucasarts csinált. Tudjátok, 1993: X-Wing, 1994: TIE Fighter, 1997: X-Wing vs. TIE Fighter, 1999: X-Wing: Alliance, és ezek kiegészítői. Azért kell ezt kihangsúlyozni, mert például 1983-ban is volt egy elég jó játéktermi Star Wars-szimulátor az Ataritól. Meg biztosan voltak felejthetők is. A Star Wars márkanév videójátékos jogai ugyanis sokáig nem a Lucasartsnál (akkor még Lucasfilm Games) voltak, mert a nyolcvanas évek elején még Lukács mester nem gondolkodott SW-játékokban, és jó pénzért egy időre eladta a licencet. Emiatt egészen 1992-ig más stúdióknál jelentek meg rapszodikus színvonalú SW-játékok, míg 1992-ben végre lejárt a szerződés (akkor éppen a Brøderbundnál), és a Lucasartsnál azonnal megkezdték egy jó kis saját SW-játék fejlesztését. Ezt a kiemelten fontos projektet egy Lawrence Holland nevű fejlesztőre bízták, aki nagyon érdekes figura, mindenképpen érdemes róla szólni pár szót.

Holland eredetileg régésznek tanult, sőt az is lett, karrierje elején évekig járt ásatásokra több kontinensen. A nyolcvanas évek elején, amikor kispénzű pályakezdőként a doktoriját írta, mellékállást keresett, hogy meg tudjon élni. Albérletben lakott akkor egy szobatárssal, akinek volt egy Atari 800-as gépe. Holland így találkozott a számítógépes játékokkal, és rákattant erre a médiumra - főleg miután kiderült, hogy egész jó pénzt lehet keresni egy közepesen sikeres játékkal is. Vett egy C64-et és elkezdett assemblyben programozni. Már a kezdetektől a szimulációk érdekelték, de nem feltétlenül a repülőgépszimulátorok, hanem általában a valóság szimulációja: érettebb játékaiban megpróbálta valahogy visszaadni a valóságot, ahogy a régészek is megpróbálják a leletekből rekreálni az egykor létezett valóságot. 

Például 1985-ben csinált egy Project Space Station nevű gazdasági szimulátort, amiben a NASA vezetőjeként egy űrállomást kellett összehoznia a játékosnak. Ez jó referencia volt, amikor munkát keresett, mert nagyjából ekkor csődbe ment a cég, aminek dolgozott. Holland beadta több helyre az önéletrajzát, és a Lucasartshoz fel is vették, ahol éppen akkor hoztak létre egy háborús járművek szimulációin dolgozó csapatot. Holland ide került be, és Noah Falstein keze alá dolgozott az 1986-os PHM Pegasus készítésénél, ami egy szárnyashajó-szimulátor volt. Az 1988-as Strike Fleet is ilyen felállásban készült, de a következő három játéknak már Holland volt a vezető fejlesztője. Ezt a második világháború trilógiát - Battlehawks 1942 (1988), Their Finest Hour (1989) és Secret Weapons of the Luftwaffe (1991) - a kor legjobb repülőszimulátorai között tartották számon, és azóta is nagy a respektjük. Részben azért is, mert Holland a gépek megjelenítésén túl a történelmi környezetet is megpróbálta visszaadni. Érdekesség, hogy ez a trilógia a Totally Games fejlesztésében készült - a Lucasarts ugyanis a külsős harci szimulációs csapatból rendes fejlesztőcéget csinált ezen a néven. Holland tehát úgy volt a Lucasarts egyik alapembere, hogy technikailag nem volt a Lucasarts alkalmazottja. De persze a kilencvenes évek elejére már nagy tiszteletnek örvendett a cégnél.

Amikor megnyílt az út a SW-játékok fejlesztésére, Holland egy kollégája unszolására maga jelentkezett be a Lucasartsnál, hogy szeretne egy X-Wing szimulátort készíteni. Pár oldalas doksit vitt csak magával, de nem is kellett több: a kiadónál bíztak a tapasztalatában, és tetszett nekik, amit hallottak tőle. Holland ugyanis azt vázolta fel, hogy a Star Wars világában készítene el valami olyasmit, mint ami a világháborús trilógiája volt.

És tulajdonképpen ezt is csinálta meg. Az 1993-as SW: X-Wingen egyértelműen érezni a trilógia hatását - azt, hogy a küldetések mellett nagyon fontos a kontextus elmesélése. De hát ez a kontextus hivatalos Star Wars zenékkel, a filmekből ismerős karakterekkel, színvonalas grafikával és hangokkal jelent meg - őrület volt az a játék 1993-ban! És játéktechnikailag is volt egy remek dobása, az ELS rendszer. E, mint engines, L, mint lézer és S, mint Shield - a játékosnak kellett mindig eldöntenie, hogy hajtóművekre, lézerfegyverekre vagy pajzsokra megy a több energia, pajzsoknál pedig első és hátsó pajzsokkal is lehetett variálni. Nagyon feldobta ez a játékmenetet, és több lett általa az űrcsata annál, hogy "világháborús dogfightok, csak Star Warsban".

Az X-Wing történetileg is passzolt a filmekbe és jól kiegészítette a New Hope-ot. Viszont a játék igen nehéz volt, később emiatt még egy könnyített verzió is megjelent belőle. És hasonló szellemben készültek a folytatásai is. Az 1994-es TIE Fighter szintén nem volt könnyű, de pazar kiállásával rögtön megvette a játékosokat, és hát a birodalmi oldalon lehetett harcolni benne. Jöttek fel a sárga betűk az intróban, és a nem a szokásos Star Wars téma szólt közben, hanem az Imperial March - ritka pillanat volt. Mindkét játék megkapta a maga kiegészítőit, és ezek sem hagyták szégyenben a brandet, sőt újabb űrhajókat is ki lehetett próbálni bennük.

Aztán 1997-ben jött az X-Wing vs. TIE Fighter, ami multiplayer küzdelmekre született - és ezzel megelőzte a korát, mert sok játékos eléggé elszontyolodott attól, hogy nem volt egyszemélyes kampány. Ők a Balance of Power nevű egészen fantasztikus kiegészítővel vigasztalódhattak, amiben megkapták a kampányukat, és amiben felbukkant egy 19 kilométer hosszú Super Star Destroyer is. Aztán az egészre az 1999-es X-Wilng: Alliance tette fel a koronát, gyakorlatilag ötvözve az összes korábbi rész erényeit, a játékosok pedig a Millennium Falconra is összeállhattak legénységként.

Aztán... aztán ennyi. A konzolok az ezredfordulóra már eléggé elnyomták a pc-t, és a Lucasarts is követte a trendet, a konzolos SW-játékok közé pedig nem passzoltak a szimulátorok. Akciósabb, egyszerűbb x-winges/tiefighteres játékok születtek, amik közül voltak egész jók is (például a gamecube-os Rogue Squadron II), de érezhetően egy új kort hirdettek. A Totally Games még a 2010-es évek elejéig készített egyre jelentéktelenebb játékokat, aztán Holland visszatért a régészkedéshez. De az általa megálmodott X-Wing sorozat ma is tökéletesen játszható, főleg a Balance of Power és az Alliance. Igazi örökzöld az egész csomag úgy, ahogy van.

Legközelebb egy héten belül jön új adás, ha az égiek is úgy akarják. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások a kilencedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad. Igen, a 6-7. évadról nincs még összesítő poszt, majd lesz.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20230716.png

További támogatóink:

Kiss András, HunterXXL, Schmatzy, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Bera Nándor, Kecskés János, Mészáros Albert, Tzupi, Nagy Gyula, Lidérc, Csemniczky Péter, Németh Bálint, Klisz Gábor, cue, Dreska Szilárd, Csicó, Oberling Gergő, Demeter Zsolt, Döme, Fattykány, Laborpati, Sebeőkdeák, Sh4mir83, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, TheLastNinja, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, periklesz, pec, Magunsz, Nagy Tamás, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, RxMikes, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán, Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, TH1, Signomi, Bazzs, PsyZed, gandalf, polipropilén, kalanneni, Solymi81, ÁjmekszGera, VinczeI, GSimon, casualplayfair, Leto.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

21 komment

Címkék: retro podcast checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr9918217837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2023.09.20. 06:49:08

morzsoljunk el egy könnycseppet a legjobb star wars játékért - a tie fighterért.
www.youtube.com/watch?v=PN_CP4SuoTU
semmi nem adta vissza azt az érzést, amikor a sienar-féle kis pajzstalan tie vadászban cikáztál torpedók és lézersugarak közt, miközben x-szárnyúak kergettek téged és kötelékedet a mon calamarik és nebulon b-k közé szorítva. folyamatosan szólt a rádiózás, és akciótól függően változott a zene is.

ajánlom a törzsközönség figyelmébe a xwing alliance alá készült tie fighter total conversion-t, amihez egy szent őrült újrahangszerelte és orkesztrálta a zenéjét. a tc része az újrafelvett beszéd is, widescreen grafika, hangeffektek, grafikai elemek. megéri kipróbálni.
www.moddb.com/mods/tie-fighter-total-conversion-tftc
zenéje: www.youtube.com/watch?v=BvFv6j2H7fg

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2023.09.20. 18:25:15

Nah, akkor egy kis backstory, hogy sokan szerintem miért találhatták nehéznek a játékot. Ennek oka az MI és az, hogy hogyan reagált a találatra.

A SW érzés miatt a legtöbb játékos, akinél láttam hogyan játszik az egyes sorozatlövést használta. Csak annak semmik értelme nem volt az esetek többségében. Ugyanis, ameddig kötelékben repültek gépek és nem ért egy gépet találat, akkor sem reagált semmire, ha mögé mentél közvetlen közel. ---> X-Wing esetén 4-es, egyszerre lövéssel a bomber kivételével minden egy lövéssel kinyírható volt. Egy nagyobb TIE köteléket, ha mesterlövész volták, akkor úgy irthattál ki, hogy egyiket sem kellett hajkurászni. "Csak" pontosan kellett célozni. Mivel repszimes voltam, nekem ez annyira nem volt gond. :)

De amikor már hajkurászás volt, akkor is, annyira jól tudtam az előretartásos célzást, hogy volt, hogy 30% táján volt a találati arányom és volt, hogy magammal versenyeztem, hogy mennyire tudom kimaxolni. :)

Az a fajta MI iszont sújtotta a barátaidat is. Ha pl. csatahajó ellen küldted őket és elkezdték lőni, akkor nyílegyenesen repültek ameddig az első találat nem érte őket. De mivel egy csillagrombóló akár 3-4 ágyúja is tüzelhetett rájuk, azért gyakorlatilag a beérkező 3-4 találat kinyírhatta őket. Viszont az evade paranccsal meg lehetett szakítattni a támadást. Csak ez igényelt mikrózást. Ez pl. kifejezetten hasznos volt a 2. hadjárat 10. küldetését, a Destroy the Intrepid küldetésben. Te fogalkoztál a vadászokkal, a wingmant ráküldtet a rombolóra, de egy hosszabb sorozat után ki kellett adni az evadet, hogy túléljen és aztán küldted a többi vadászra.

www.youtube.com/watch?v=0kiA6hQEo8U

Ez a sérülés + MI kombó fordítva is adott előnyt. Mert, ha óvni kellett saját hajót, akkor elég volt, ha csak egy pici találat ért minden támadót, ami egy védendő célt ért és egyből kitértek. Akkor is, ha nem haltak meg.

Ezeket lehetett megfejelni azzal, hogy ha át kellett sprintelni a pálya másik részére, akkor én levettem sokszor a pajzsot és a lézert is, CSAK ÉRJED ODA valahova. Aztán ott a lézer pár lövésével is szét lehetett zavarni a támadókat és aztán majd ráértél kinyírni őket.

Erre utalhattak a logikai játék lét alatt. Hogy tudtad mikor kell sebesség és mikor tűzerő és hova kellett menni, ebből összeállt valami. Ha valaki csak felnyomta a pajzsot és a tűzerőt, akkor soha nem ért oda sehova = vesztett.

De, ha nagyon időszűke volt. ie Bomber mögé közvetlen közelről torpedót indítottál, amíg nem manőverezett. Még a célzó számítógép nélkül és a lock nélkül is ki tudtam nyírni őket, mert 0.100 távolságból indítottam sokszor. Másodpercek alatt le lehetett radírozni egy 4-es kötelék 3 hajóját, az utolsót meg lézerrel leszedted, oszt csá.

Az említett repszimekről meg itt szó esett, ha valaki nem hallotta volna ezt anno. :)
iddqd.blog.hu/2019/10/30/checkpoint_5x20_harci_repuloszimulatorok

Itt meg fut egy hosszú cikksorozat. :)
militavia.blog.hu/tags/szimul%C3%A1tor_t%C3%B6rt%C3%A9nelem

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2023.09.20. 18:28:43

A köteléktárs + profilos részhez.

A történetből Stökiék az hagyták ki, hogy ha kilőtték a wingman-t, akkor bizony az a pilóta megalt tudtommal. Tehát, ha a tesók karaktere volt, akkor neki annyi volt. Biztos örülhettett. ? Én próbáltam taktikázni ezzel, de a társaid egy idő után mindig elhullottak és nem érte meg ezzel szórakozni.

Szekrényszagú néni 2023.09.20. 23:17:47

X-wing a buziknak való, normális emberek Tie fighterrel repültek. Se pajzs, se semmi, csak a Sötét Nagyúr óvó tekintete és te a könyörtelen galaxis ellen.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2023.09.21. 09:34:07

@Szekrényszagú néni: A X-wingben is repülhettél úgy. A szimulátoros adásban szóvá tettem, hogy a film és játék között mekkora eltérés vagy, hogy a filmben a vadászok pajza, mintha nem is létezne.

A játékban meg csillagrombóló találatának is elég jól ellenáll a pajzs. Szóval a lehetőség adott, minimál / semmi pajzzsal repkedés, cserében van tűzerő és sebesség. :)

Szekrényszagú néni 2023.09.21. 09:47:56

Némileg csalódás volt amúgy, hogy Darth Vadert nem lehet lelőni, még akkor sem, ha mögötte indulsz kötelékben, rajta a plot armor. :/ Sőt ha jól emlékszem, egyáltalán az se zavarta, ha lőttem mint állat.

AarPoe 2023.09.22. 08:01:38

Sosem játszottam komolyabban az X-Winggel, írdésmondd azért, mert a Tie Fighter volt a legelső találkozásom a Star Wars univerzummal - és fogalmam sem volt arról, hogy a gonosz oldalon vagyok :) csak magával vitt a hangulat, és lövöldöztem a gonosz X-Wingeket.
Később, ismerve a filmeket, az X-Wing már jóval nyomottabb élményt adott.

@monibalage, érdekes volt az is, hogy a társaid többnyire céltalanul repkedtek, de ha direkt ráküldted őket Shift+A - val egyenként az ellenséges vadászokra, profi módon leszedték őket.
Működött ugyanez arra is, ha egy ISD-t kellett mondjuk leszedni, és kiválasztottad egy komponensét, mondjuk a pajzsgenerátort... egyiket lőtték ők, a másikat te, pillanatok alatt megvolt a meló.
Ha full single playerre vágytam, akkor pedig a Shift+H parancs hatására gyönyörűen haza is mentek hűséges társaim. :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2023.09.22. 08:38:42

@AarPoe: A Destroy the Intrepid mission-t asszem poénból full egyedül is megcsináltam.

A wingman tényleg elég reszponzív volt.

ErEr 2023.09.22. 11:57:14

Imádtam mind, meghatározó élmény volt. Emlékszem z X-wing még IFABO-n meg COMPFAIR-en is sok gépen futott amúgy a PC-t demózva hogy milyen menő dolgok vannak rajta, akkoriban vizuálisan is nagyon ott volt. A hangulat verhetetlen volt, főleg SW rajongóknak, muszáj volt végigcsinálni vért izzadva, mert tényleg rohadt nehéz volt, de ez adta meg az izét. Azt hogy rettegtél mert már szanaszét voltál lőve, nem volt pajzsod, de még el kellett engedned pár lövést, le kellett szedni valakit, folyamatosan bírt idegfeszültségben tartani. A kiegészítők különösen jók voltak történetileg és a B-wing-et itt szerettem meg nagyon mint gépet, sok bombázós küldetéssel remek volt. A Tie-Fighter nekem már kissé "skin" feeling volt, de élveztem, X-wing vs Tie-Fighter rohadtul zavart, mert szebb volt, de csak hálózatos, szóval értelmetlen. Az Alliance nagyon szép volt, de továbbra is olyan nehéz, hogy arra már (munka mellett) nem jutott elég időm, pedig a vége, a Jedi visszatér nagy csatája baromira izgatott...
Ez a mod megvan? Ez nagyon komoly vizuál upgrade:
www.moddb.com/mods/xwvm/videos

kolbászosrájáspizza 2023.09.22. 13:28:28

Nagyon köszi az utolsó 2 Mini adást. Pont az X-Wing vs. TIE Fighter és a Space Quest 6 voltak az első játékok, amikre 8 éves gyerekként csorgattam a nyálam az 576 Kbyte magazinban, de sosem volt alkalmam kipróbálni őket. A SQ6-nak csak a dobozképét láttam a hirdetések között, el nem tudtam képzelni milyen játék lehet, de azt gondoltam tuti valami iszonyatosan jó dolog. Az X-Wingről pedig volt egy 2 oldalas kritika, ami inkább a kézikönyv rövid fordításának felelt meg, de már az alapján is nagyon akartam volna játszani és rengeteget fantáziáltam róla, ahogy puttyogtatom a TIE Fightereket. :D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2023.09.22. 20:09:31

@ErEr: Az Alliance kb. egy küldetése volt nehéz, nem sokkal a Halálcsillag előtt. Csak valami 5-8 perces repkedés volt benne egyik helyről a másikra. KB. 10. próbálkozás után asszem cheattel csináltam meg. A többi misszió simaliba volt.

coeris 2023.09.25. 00:05:28

Én pont lecsúsztam róluk a korom miatt, nekem a Rogue Squadron volt A Star Wars űrhajós játék. Sajnálom, hogy nem ez. Pár éve kipróbáltam valahol, de nem tudott elkapni.

Amúgy Stökinek: akchually létezik E-Wing, és nem Jockey :P starwars.fandom.com/wiki/E-wing_escort_starfighter

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2023.09.25. 06:53:38

@coeris: A Rúna magazinban még mém is volt vele.

BBird 2023.09.26. 10:16:17

Kikerhessem Lyukas Gyuri neveben.. igenis a Starfighter még volt windows alatt, ahol az a meg kevesbe ismert Episode 1 - Battle for Naboo is.
De amugy igen... akkoriban mar kevesbe volt divat a hajszalnyival komolyabb szimulator.

Amugy volt 2000es evek kozepen egy xwing szeru cucc, ingyenes, ilyen egyemberfejlesztesu de ahhoz kepest teljesen jol jatszhato alkotas.

AarPoe 2023.09.28. 08:19:36

@molnibalage: Azt hiszem, ez megvan. Én egy olyanra emlékszem, amikor A-Winggel kellett menni és kötelékeket kellett időre leszedni. Egymástól vagy 15 egység távolságra voltak és rohangálni kellett ide-oda ... csak full gázon, energy management-el volt esélyed odaérni. Legalább 20-adjára lett csak meg.

Kit Fisto 2023.09.30. 10:15:48

Sajnos nekem ez is kimaradt. De a videókat megnézve, nem nagy baj.. Annyira nem jön be. Ha jobban hasonlítana a filmbéli űrharcokra, más lenne a helyzet. Jó kis dogfight, GYORS száguldozás a csilagrombolók között, a felszínük felett.. Szóval a sebesség alaposan hiányzik. De azért lehet, hogy majd valamikor kipróbálom. Nekem különben a sima Star Wars játék sokkal jobban tetszik. Ami volt árkádban, és egy csomó számítógépre, pl. Amigára is. Az a vonalvektoros, szép színes. Na ott megvan a sebesség, a dinamika.
Egy picit bántotta a fülem, a ROGUE szó "róg"-nak ejtendő, nem "rug"-nak. És most még csak nem is direkt mondtátok rosszul. ;)
De különben dícséret a témáért, a Space Quest után.. Sci-fi még jöhet tonnaszám, de bármely retró játék is, ha az nem stratégia, szerep, vagy szimuláció és nem is labdajáték a sport kategóriából. Minden másra vevő vagyok!

Szekrényszagú néni 2023.10.01. 10:29:59

@Kit Fisto: Kész szerencse, hogy nem te vagy itt a főszerki, kissé szegényes lenne az IDDQD.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2023.10.02. 09:30:18

@Kit Fisto: A sebességérzet hiányával nem vagy egyedül...

Hidden fremen 2023.10.18. 10:30:20

Az első X-Winget csak joystickkel lehetett játszani. Én csak ezért szereztem be egy Quickshot joy-t. Imádtam a játékot: a hangulatát, a küldetéseket és az állóképeket néhány küldetés után. Bár két idegesítő dolog volt benne: 1. Nem volt mentés csak a küldetések közben. Ezért az utolsó pályát valami külső mentő toollal tudtam csak megcsinálni.
2. Random adta a pilotád képét az elején. Ezért, ha valami bénafejűt dobott a gép, inkább kezdtem elölről.
Volt hozzá valami pályaszerkesztő szoftver is. (X akármi névvel.)
Érdekes, hogy a TIE fighter már egérrel is teljesen jól játszható volt. Persze ott is heves karmester mozdulatokat kellett tenni.
A tetkós rangjelzés is frankón nézett ki.
Emlékszem az X-wing vs. TIE Fightert nagyon vártuk de mire megszer..vettük már elfogyott a lendület.

Reactor 2023.10.20. 05:20:08

A klasszikus X-Wing és TIE Fighter mái napig nagy kedvencek, jó újra elővenni őket, és minél magasabb pontszámot összecsemegézni. Hozzám az X-Wing mindig közelebb állt...kevesebb volt benne a misszióhiba, voltak planetáris pályái is, és elég jól illeszkedett a film narratívájába is. Mondjuk az űrhajók voxeljei eléggé szegényesek voltak, és a kilőtt rakétákat kikerülni vagy pláne szétlőni mission impossible volt. A TIE Fighter-t végigcsinálni már jóval nagyobb feladatnak bizonyult, főleg hogy a bónusz feladatokat teljesíteni sokszor nem lehetett misszióhiba miatt, és hiányoltam volna valami bolygófelszínes pályát is.
Az egereket rendesen pusztította a játék - anno még a vacak golyós egerek voltak, és egy hadjárat simán tönkretett kettőt-hármat. Még infrás vagy indukciós egérrel is durván megszivat a játék.

Az X-Wing vs. TIE Fighter-nél már ott elment a kedvem, hogy joystick nélkül el se akart indulni. Nem tudom, a trackballt felismeri, vagy ha kutya ugrik a kovászba, akkor is joystick kell hozzá?

@molnibalage: A társaimat ritkán használtam ki, általában hazaküldtem őket, mert többnyire csak a trófeáimat nyúlták le. Akkor voltak hasznosak, amikor időre menő misszió volt, vagy a birodalmi hajó szökni próbált. Ilyenkor az a +2 torpedó nagyon sokat jelentett.
Az MI által irányított gépek viselkedése attól is függött, milyen tapasztalat volt beállítva hozzájuk. "Novice" és "Officer" sose tért ki, "Veterán" és afelett már igen. Célzás nélkül rakétázni merész dolog volt, viszont ilyenkor az ellenség sose próbált kitérni.

@Hidden fremen: Az utolsó pálya sem volt vészes - gondolom a Halálcsillagra gondolsz. Második próbálkozásra megvolt, úgy, hogy eszem ágában se volt menekülni a TIE Advanced trió elől, mint a filmben csinálták ugye. Leszedtem őket, aztán zavartalanul foglalkozhattam az árokkal.
Vicces kis adalék: az árokhoz a korábbi halálcsillagos pályán is el lehet repülni - 60 km-re van a bójától - és ott van a hőkivezető nyílás is, de mivel nem aktív, hiába torpedóztad, semmi nem történt.
A szerkesztő, amire gondolsz, az X-ED, Troy Dangerfield készítette. XP-n remekül működött, utána már sajnos nem. Kár érte. Jó kis program volt, bár akadtak vele problémák sajnos.
süti beállítások módosítása