Oké, nem akkora különlegesség ez, volt már pár olyan játék, mint a Voxatron, nagyjából az 1992-es Commanche óta több program használt voxeleket (például a remek Outcast). A voxelek (volumetrikus pixelek) ugyebár a tér mindhárom tengelye mentén kiterjedéssel bíró pontegységek, általában pici kockák. A játékokban használt 3D általában poligonokból épülő modelleket és arra húzott textúrákat használ, a voxeles játékokban viszont minden a kis voxelekből épül fel. A Voxatron annyiban különleges, hogy szándékosan nagy kockákat használ voxelként, amitől retróba hajló, 3D-pixeles látványvilágot nyer a játék. Persze ez sem új ötlet, ott van például a Minecraft, ugye, de a Voxatron kicsit akciódúsabbnak ígérkezik:
A játékot a Lexaloffle nevű indie játékfejlesztő csapat készíti, a honlapján a vezető fejlesztő válaszol is a kérdésekre. Lesz például kétszemélyes játékmód is és egy szóló hadjárat, amiben több arénában kell helytállni. A játék 3D világában lehet törni zúzni, szörnyeket ölni, az alkotók valahol a Knightlore és a Smash TV közé akarják belőni a játékmenetet (ahogy látom, egyelőre ez inkább Smash TV). A játéktérben egyszerre legfeljebb 128x128x64 voxel látszik, és még a pontszámjelző is voxelekből épül fel. A program valamikor a második félévben jelenik meg, nálam a trailer alapján várólistára került.
(És igen, tudjuk, hogy illene már írnunk egy nagyobb posztot a Minecraftról, majd fogunk is valamikor, ígérjük.)
Utolsó kommentek