HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #264: Heavy Metal: F.A.K.K. 2

2025.05.26. 23:43 Stöki

cpmini_264.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

A leghülyébb játékcímrövidítések egyik erős versenyzője következik: Federation-Assigned Ketogenic Killzone to the second level, azaz Heavy Metal F.A.K.K.². Aki az ezredfordulón gémer volt, vélhetően emlékszik rá, ha másra nem, akkor a mellben erős Julie Strainre, akivel reklámozták a játékot. A premier 25. évfordulóján elővettük, kipróbáltuk és kicsit finnyogtunk, de magunkhoz képest egész visszafogottan. Ha kíváncsi vagy bővebben élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, napi lájtos és alkalomszerű szuperalapos retrós cikkekért pedig fáradj el a Retro.Landre.

Kezdjük a Heavy Metallal: ez egy kultikus képregénymagazin volt, amiben bőven akadtak felnőtt témák, az újság a hetvenes-nyolcvanas években volt a csúcson. Megjelent hozzá egy animációs film 1981-ben, ennek a folytatása 19 évvel később jött ki, ez volt a Heavy Metal 2000, legalábbis amerikai piacon, mert Amerikán kívül a film Heavy Metal F.A.K.K.² néven ismert. A szintén 2000-ben megjelent Heavy Metal F.A.K.K.² című játék azonban nem ennek a feldolgozása, hanem sztoriban az animációs filmnek a folytatása, hogy teljes legyen a zavar.

És akkor beszéljünk még Julie Strainről is, illetve Kevin Eastmanről. Eastman az eredeti Tini Nindzsa Teknőcök képregény egyik alkotója, aki a Heavy Metalnak is dolgozott sokat. Eastman szerelemprojektje volt a két Heavy Metal animációs film, amiknek az alapja a saját, The Melting Pot című képregénye volt. Ebben a képregényben az egyik hős egy Julie Strain nevű harcos nőszemély, aki megszólalásig hasonlított Julie Strainre, a Playboy modellre, aki egyébként Eastman Felesége volt. Szóval Eastman a saját nőjéről mintázta az egyik főhőst és ezek után ne lepődjünk meg azon, hogy a játékot is Strain kisasszonnyal reklámozták.

Ami a sztorit illeti, eléggé vegyes felvágott. A The Melting Potban van fantasy, sci-fi, horror, szinte minden elfér benne, ezért a játék története is kicsit kusza, van benne a téridő-szövedékből szivárgó, halhatatlanságot adó folyadék, a múltban legyőzött gonosz erő, ami a jelenben is kísért, egy újabb kozmikus gonosz erő, de a lényeg úgyis az a nap végén, hogy Julie-nek lenge textúrákban le kell kardoznia és lőnie egy rakás rondaságot, esetleg néha ugrándozni meg ládákat tologatni. Meglepőbb viszont a cselekmény íve: a játék első negyedében-harmadában szinte nyílt világban lehet mászkálni, beszélgetni, küldetéseket oldani, aztán felpörögnek az események és hirtelen lineárissá, sőt összecsapottá válik minden a cliffhangeres befejezésig.

Erre a fejlesztőcsapat a magyarázat: a Ritual Entertainment kapta meg a lehetőséget, hogy játékot hegesszen a Heavy Metal-filmekhez. Erről a csapatról a SiN-adásban már beszéltünk, 1996-ban alakult dallasi stúdió (eredeti nevükön Hipnotic Software), ami jóban volt az id Software-rel, és ezt mutatja első projektjük is: ők csinálták a Quake első küldetéslemezét, a Scourge of Armagont. Aztán az Activisiontől lehetőséget kaptak egy Quake-motoros önálló fps készítésére (ez lett a SiN) és onnantól kezdve főállású játékfejlesztők lettek. De ezek a srácok lelkükben mégiscsak modderek maradtak, és valahol ez látszik meg a Heavy Metalon.

A Game Developerre az egyik fejlesztő, Scott Alden írt egy utólagos értékelést a játék fejlesztéséről, amiben leírta, hogy gyakorlatilag nem volt projekt menedzsment. Így eshetett meg, hogy a játék első része olyan impozáns, aztán ahogy kezdett a csapat kifutni az időből, úgy lettek a pályák egyre szűkebbek és unalmasabbak. A fejlesztés utolsó hónapjaiban iszonyatos túlórázás ment, a játék így is bugosan jelent meg és vélhetően rengeteg mindent vágtak ki belőle (például egy multiplayer módot). Ami maradt, az egy, a korabeli kritikák szerint túl rövid játék, ami azért technikailag meggyőző volt. A Ritual a Quake III motorjával készítette a játékot, de sok mindent módosított rajta, hiszen a F.A.K.K.² nem fps, hanem külső nézetes akció-kalandjáték. Egy szebb Tomb Raider-klón, na, ami az elején nagyon ígéretesnek tűnik, aztán sajnos az ígéreteit nem váltja be. Szóval ezt figyelembe véve döntsétek el, hogy kipróbáljátok-e ma (az irányítása már elég nehézkes).

Legközelebb egy héten belül jövünk új adással. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások a tizenegyedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad. Igen, a 6-7. évadról nincs még összesítő poszt, majd lesz.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20250204.png

További támogatóink:

Kiss András, HunterXXL, adam1224, kopeszku, Zsiga Bálint, Répabácsi, Mágnesfejű, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Bera Nándor, Paller, Tóth Balázs Aladár, Kecskés János, Tzupi, Laborpati, PeterB, Sh4mir83, Nagy Ákos, Bognár Helka, Dirty Dave, Nagy Gyula, Lidérc, Csemniczky Péter, Klisz Gábor, cue, Dreska Szilárd, Csicó, Oberling Gergő, Demeter Zsolt, Döme, Fattykány, Bohner Gergő, cubeshadow, Balfars, Karasz Edit, Zergeborg, Jocó, Heilig Szabolcs, Emlancos, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, TheLastNinja, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tamás, pec, Magunsz, Nagy Tamás, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, RxMikes, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán, Signomi, Bazzs, PsyZed, polipropilén, kalanneni, Solymi81, VinczeI, The Black Aether, GSimon, casualplayfair, Polben, Nagy Krisztián, Tamás, Rules, Pusztai László, Ripburger, Kester, Szabó Ferenc, Salat Csaba, Pálfi Tamás, Kavics, thechewieone, MacMaiger, Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, milyenferi, Xlabu.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

3 komment

Címkék: retro podcast checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr9518868034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2025.05.27. 06:28:01

a vége valóban elkapkodott volt, de el lehetett vele szórakozni. az eastman-féle tmnt képregényt érdemes elolvasni, teljesen más, mint a sárga kezeslábasos april-es rajzfilm.
a heavy metal a francia metal hurlant amerikai mellékhajtása volt, amibe moebius is rajzolgatott egy-két képregényt, többek között a le garage hermetique de jerry cornelius-t is.

Terézágyú 2025.05.27. 12:04:39

Engem ebben az zavart, és nem bírtam megszokni, hogy a fegyvercsere nem egy billentyűvel ment, hanem először el kellett tenni a megfelelő billentyűvel pl. a kardot, aztán egy másik billentyűvel elő kellett venni az íjat, sőt aztán meg még volt egy, hogy fel is kellett ajzani vagy mittomén...
Mindez harc közben eléggé nehézkes - vagy csak én voltam ügyetlen...
Úgyhogy a második(?) pálya után abbahagytam...

Gulácsi Péter 2025.05.27. 17:37:51

Anno nagyon imádtam, csúcs játék volt. Megelőzte a korát.
Kb 2 hónapja próbáltam reshade-el, ray tracing-el meg HD textura pakk-el, de bugos volt aztán hagytam az egészet, de hangulata még most is varázslatos. A menü zenéje meg legendás...
Hátha rimékeli a Nightdive ezt is. Szerintem megvan rá az esély...
süti beállítások módosítása