Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)
A leghülyébb játékcímrövidítések egyik erős versenyzője következik: Federation-Assigned Ketogenic Killzone to the second level, azaz Heavy Metal F.A.K.K.². Aki az ezredfordulón gémer volt, vélhetően emlékszik rá, ha másra nem, akkor a mellben erős Julie Strainre, akivel reklámozták a játékot. A premier 25. évfordulóján elővettük, kipróbáltuk és kicsit finnyogtunk, de magunkhoz képest egész visszafogottan. Ha kíváncsi vagy bővebben élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, napi lájtos és alkalomszerű szuperalapos retrós cikkekért pedig fáradj el a Retro.Landre.
Kezdjük a Heavy Metallal: ez egy kultikus képregénymagazin volt, amiben bőven akadtak felnőtt témák, az újság a hetvenes-nyolcvanas években volt a csúcson. Megjelent hozzá egy animációs film 1981-ben, ennek a folytatása 19 évvel később jött ki, ez volt a Heavy Metal 2000, legalábbis amerikai piacon, mert Amerikán kívül a film Heavy Metal F.A.K.K.² néven ismert. A szintén 2000-ben megjelent Heavy Metal F.A.K.K.² című játék azonban nem ennek a feldolgozása, hanem sztoriban az animációs filmnek a folytatása, hogy teljes legyen a zavar.
És akkor beszéljünk még Julie Strainről is, illetve Kevin Eastmanről. Eastman az eredeti Tini Nindzsa Teknőcök képregény egyik alkotója, aki a Heavy Metalnak is dolgozott sokat. Eastman szerelemprojektje volt a két Heavy Metal animációs film, amiknek az alapja a saját, The Melting Pot című képregénye volt. Ebben a képregényben az egyik hős egy Julie Strain nevű harcos nőszemély, aki megszólalásig hasonlított Julie Strainre, a Playboy modellre, aki egyébként Eastman Felesége volt. Szóval Eastman a saját nőjéről mintázta az egyik főhőst és ezek után ne lepődjünk meg azon, hogy a játékot is Strain kisasszonnyal reklámozták.
Ami a sztorit illeti, eléggé vegyes felvágott. A The Melting Potban van fantasy, sci-fi, horror, szinte minden elfér benne, ezért a játék története is kicsit kusza, van benne a téridő-szövedékből szivárgó, halhatatlanságot adó folyadék, a múltban legyőzött gonosz erő, ami a jelenben is kísért, egy újabb kozmikus gonosz erő, de a lényeg úgyis az a nap végén, hogy Julie-nek lenge textúrákban le kell kardoznia és lőnie egy rakás rondaságot, esetleg néha ugrándozni meg ládákat tologatni. Meglepőbb viszont a cselekmény íve: a játék első negyedében-harmadában szinte nyílt világban lehet mászkálni, beszélgetni, küldetéseket oldani, aztán felpörögnek az események és hirtelen lineárissá, sőt összecsapottá válik minden a cliffhangeres befejezésig.
Erre a fejlesztőcsapat a magyarázat: a Ritual Entertainment kapta meg a lehetőséget, hogy játékot hegesszen a Heavy Metal-filmekhez. Erről a csapatról a SiN-adásban már beszéltünk, 1996-ban alakult dallasi stúdió (eredeti nevükön Hipnotic Software), ami jóban volt az id Software-rel, és ezt mutatja első projektjük is: ők csinálták a Quake első küldetéslemezét, a Scourge of Armagont. Aztán az Activisiontől lehetőséget kaptak egy Quake-motoros önálló fps készítésére (ez lett a SiN) és onnantól kezdve főállású játékfejlesztők lettek. De ezek a srácok lelkükben mégiscsak modderek maradtak, és valahol ez látszik meg a Heavy Metalon.
A Game Developerre az egyik fejlesztő, Scott Alden írt egy utólagos értékelést a játék fejlesztéséről, amiben leírta, hogy gyakorlatilag nem volt projekt menedzsment. Így eshetett meg, hogy a játék első része olyan impozáns, aztán ahogy kezdett a csapat kifutni az időből, úgy lettek a pályák egyre szűkebbek és unalmasabbak. A fejlesztés utolsó hónapjaiban iszonyatos túlórázás ment, a játék így is bugosan jelent meg és vélhetően rengeteg mindent vágtak ki belőle (például egy multiplayer módot). Ami maradt, az egy, a korabeli kritikák szerint túl rövid játék, ami azért technikailag meggyőző volt. A Ritual a Quake III motorjával készítette a játékot, de sok mindent módosított rajta, hiszen a F.A.K.K.² nem fps, hanem külső nézetes akció-kalandjáték. Egy szebb Tomb Raider-klón, na, ami az elején nagyon ígéretesnek tűnik, aztán sajnos az ígéreteit nem váltja be. Szóval ezt figyelembe véve döntsétek el, hogy kipróbáljátok-e ma (az irányítása már elég nehézkes).
Legközelebb egy héten belül jövünk új adással. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).
Korábbi Checkpoint Mini adások a tizenegyedik évadban:
- Checkpoint Mini #255: Celtic Tales: Balor of the Evil Eye
- Checkpoint Mini #256: Realm of Impossibility
- Checkpoint Mini #257: Professor Layton and the Curious Village + TOPLISTA: A 10 legjobb "X and the Y" című játék
- Checkpoint Mini #258: Beach Head I-II.
- Checkpoint Mini #259: GrimGrimoire
- Checkpoint Mini #260: Shantae sorozat + TOPLISTA: A 10 legjobb kalózos játék
- Checkpoint Mini #261: Willow (arcade)
- Checkpoint Mini #262: Spy vs. Spy
- Checkpoint Mini #263: Adventure + TOPLISTA: A 10 legjobb játék 1980-ig
Még korábbi adások:
Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad. Igen, a 6-7. évadról nincs még összesítő poszt, majd lesz.
A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.
Vendégszerepléseink:
- Checkpoint a Runyai Stúdió podcastjében
- Checkpoint A hiányzó darab podcastben
- Grath, Stöki és Mazur szereplései a Fun With Geeks YouTube-csatornán: Dixit #1, Dixit #2, Dixit kiegészítő #1, Dixit kiegészítő #2, We Didn't Playtest This at All #1, sőt We Didn't Playtest This at All #2)
- Stöki a Sztereotrip utazási podcastben (a téma Japán, a Tokyo Game Show is előkerül)
- Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben
- Stöki vendégeskedése Kiss Iminél az Unlimited podcastben
A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:
További támogatóink:
Kiss András, HunterXXL, adam1224, kopeszku, Zsiga Bálint, Répabácsi, Mágnesfejű, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Bera Nándor, Paller, Tóth Balázs Aladár, Kecskés János, Tzupi, Laborpati, PeterB, Sh4mir83, Nagy Ákos, Bognár Helka, Dirty Dave, Nagy Gyula, Lidérc, Csemniczky Péter, Klisz Gábor, cue, Dreska Szilárd, Csicó, Oberling Gergő, Demeter Zsolt, Döme, Fattykány, Bohner Gergő, cubeshadow, Balfars, Karasz Edit, Zergeborg, Jocó, Heilig Szabolcs, Emlancos, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, TheLastNinja, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tamás, pec, Magunsz, Nagy Tamás, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, RxMikes, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán, Signomi, Bazzs, PsyZed, polipropilén, kalanneni, Solymi81, VinczeI, The Black Aether, GSimon, casualplayfair, Polben, Nagy Krisztián, Tamás, Rules, Pusztai László, Ripburger, Kester, Szabó Ferenc, Salat Csaba, Pálfi Tamás, Kavics, thechewieone, MacMaiger, Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, milyenferi, Xlabu.
(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)
Utolsó kommentek