Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)
A Clive Barker's Undying párszor előkerült már mindenféle adásokban, általában azt emlegettük, hogy szép emlékeket őrzünk róla. De a korai 3D mindig necces terep, amikor arról van szó, hogy egy játék mennyire élvezhető ma is. Az Undyingnál is ez volt a tanulság, de azért érthető ma is, hogy miért volt annak idején olyan nagy szám. Ha kíváncsi vagy bővebben élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, napi lájtos és alkalomszerű szuperalapos retrós cikkekért pedig fáradj el a Retro.Landre.
Spielberg és még két szórakoztatóipari mogul 1994-ben megalapította a Dreamworksöt, ami aztán a filmipar mellett belekóstolt sok egyébbe is. Például a videojáték-fejlesztésbe, amikor 1995-ben létrejött a Dreamworks Interactive. Különösebben mély nyomot nem hagytak a játékiparban, de a Neverhood gondozásáért hálásak lehetünk neki, illetve a 2001-ben megjelent Undying is nekik köszönhető. A játék producere Brady Bell, dizájnere Dellekamp Siefert volt, a sztorit pedig a címből láthatóan a neves horrorszerző, Clive Barker írta.
Igazából a fejlesztés még jóval Barker érkezése előtt megkezdődött, a csapat egy random fps-t kezdett el készíteni az első Unreal motorral, de aztán egy ponton megakadtak, mert a játék narratív oldala sehogy nem állt össze. Ekkor hívták oda Barkert, aki normális keretsztorit írt, amit végig is vezetett a játék pályáin. És első intézkedéseként lecseréltette a tervezett főhőst, aki eredetileg egy Magnus Wolfram báró nevű, kopasz, tetovált szuperhős lett volna. Az új karakter, akit a játékos irányít, Patrick Galloway lett, egy első világháborús veterán, aki 1923-ban levelet kap barátjától, Jeremiah Covenanttól, mindenféle súlyos és misztikus utalással. Galloway ennek hatására meglátogatja Covenantot, és megtudja, hogy átok sújtja a Covenant családot, majd sorban megismerkedik a családtagokkal, akiket már valamilyen módon megszállt a gonosz (érdekesség, hogy Ambrose Covenant szinkronhangja maga Clive Barker).
A történeten érezni, hogy profi író nyúlt hozzá: lassan bontakozik ki, van dramaturgiai íve, és szinte észrevétlenül húzza be a játékost a Covenant család sötét világába. Legalábbis 2001-ben ez volt a helyzet, ma már kicsit nehéz átadni magunkat a műélvezetnek, mert az Unreal 1-es grafika nem öregedett jól. A karaktermodellek elnagyoltak, a nagy terek sivárnak hatnak, a berendezés szegényes. De ha ezen sikerül átlendülni, ma is érdekes élmény lehet az Undying, főleg ha nem tudjuk a sztori csavarjait (mert Barker tekerte rendesen, talán kicsit túl is tekerte). A hagyományos fps játékmenetet pedig feldobják a varázslatok, amiknek játékba emelése nagyon előremutató dizájndöntés volt akkoriban.
Az Undyingot dicsérték a kritikusok, de a kasszáknál elhasalt. Így a tervezett konzolos portok és folytatás nem is készültek el, a Dreamworks pedig nem sokkal ezelőtt feladta játékipari terveit. A videojátékos divíziót az EA vette meg, ebből lett az EA Los Angeles, és pont 2001 volt az átmenet éve - az Undying készítése még a Dreamworksnél indult, de a játékot már az EA adta ki. Az EA Los Angeles aztán a Medal of Honor széria kevésbé sikerült részeit fejlesztette szakmányban.
Legközelebb még ma jövünk új adással. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).
Korábbi Checkpoint Mini adások a hetedik évadban:
- Checkpoint Mini #147: SiN
- Checkpoint Mini #148: Jak and Daxter
- Checkpoint Mini #149: Wizard + TOPLISTA: A 10 legjobb videojátékos varázsló
- Checkpoint Mini #150: Warcraft Adventures: Lord of the Clans
- Checkpoint Mini #151: Cadaver
- Checkpoint Mini #152: Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth + TOPLISTA: A 10 legjobb videojáték, ami irodalmi műből készült
- Checkpoint Mini #153: Keresztény FPS-ek
- Checkpoint Mini #154: William Shatner's TekWar
- Checkpoint Mini #155: Jack Attack + TOPLISTA: A 10 legjobb játék, aminek keresztnév van a címében
- Checkpoint Mini #156: Strider
- Checkpoint Mini #157: Giants: Citizen Kabuto
- Checkpoint Mini #158: Syberia + TOPLISTA: A 10 legjobb francia videojáték
- Checkpoint Mini #159: The Bard's Tale
- Checkpoint Mini #160: Plants vs. Zombies
- Checkpoint Mini #161: Exhumed/Powerslave + TOPLISTA: A 10 legjobb egyiptomi témájú videojáték
- Checkpoint Mini #162: King of Dragon Pass
- Checkpoint Mini #163: Shadowcaster
- Checkpoint Mini #164: AquaNox + TOPLISTA: A 10 legjobb víz alatti játék
- Checkpoint Mini #165: Rock Star Ate My Hamster
- Checkpoint Mini #166: Shufflepuck Café
- Checkpoint Mini #167: Superhero League of Hoboken + TOPLISTA: A 10 legjobb "Valami of Valami" videojáték
- Checkpoint Mini #168: Quest for Glory
- Checkpoint Mini #169: (Defense of the) Oasis
- Checkpoint Mini #170: The Sentinel + TOPLISTA: A 10 legfurcsább videojátékos folytatás/spinoff
- Checkpoint Mini #171: Claw
Még korábbi adások:
Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad.
A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.
Vendégszerepléseink:
- Checkpoint a Runyai Stúdió podcastjében
- Checkpoint A hiányzó darab podcastben
- Grath, Stöki és Mazur szereplései a Fun With Geeks YouTube-csatornán: Dixit #1, Dixit #2, Dixit kiegészítő #1, Dixit kiegészítő #2, We Didn't Playtest This at All #1, sőt We Didn't Playtest This at All #2)
- Stöki a Sztereotrip utazási podcastben (a téma Japán, a Tokyo Game Show is előkerül)
- Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben
- Stöki vendégeskedése Kiss Iminél az Unlimited podcastben
A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:
További támogatóink:
Kiss András, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Westy, zsovez, Bera Nándor, Kurucz Ádám, Kecskés János, Kozmér József, Nagy Gyula, Lidérc, kfgyk kfgyk, Horváth Zoltán, MLM a tét, Csemniczky Péter, Németh Bálint, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, KrApN3k, periklesz, pec, Magunsz, Rauminen, Fattykány, Nagy Tamás, Tusák Károly, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, bosken, RxMikes, Kovács Tamás, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán.
(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)
Utolsó kommentek