HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #169: (Defense of the) Oasis

2021.11.23. 22:10 Stöki

cpmini_169.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Milyen lehet, amikor az Aknakereső és a Civilization találkozik? Az Oasis alkotói szerint pont olyan, mint az Oasis, legalábbis így fogalmazták meg, hogy miről szól a játék. Van benne némi igazság, és a két szórakoztató játék összegyúrásából egy harmadik lett. Sokan nem ismerik (én sem ismertem), pedig nagyon aranyos kis indie gyöngyszem. Ha kíváncsi vagy bővebben élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, napi lájtos és alkalomszerű szuperalapos retrós cikkekért pedig fáradj el a Retro.Landre.

Az Oasist 2005-ben készítette a Mind Control Software nevű amerikai indie csapat, de a játék hamar eltűnt a süllyesztőben (amihez az is hozzájárult, hogy a kódkérő funkció elromlott a kiadó oldalán). Aztán 2010-ben feltámadt egy iPad-verzióval, de a legtöbben valószínűleg csak tavaly ismerték meg, amikor megjelent Steamen, Defense of the Oasis néven (állítólag az Oasis zenekar miatt kellett nevet változtatni). Csak örülni lehet annak, hogy a játék megmenekült a feledéstől, mert nagyon különleges és ma is jól játszható darab.

Az Oasis egy egyszemélyes, nem real time stratégiai játék, aminek pontosan kell ismerni a szabályait. Egy 10×10-es négyzethálón zajlik a móka, ami igazából egy felderítetlen térkép. A játékosnak 85 akcióra van lehetősége, aztán megjelennek a barbárok, és megpróbálják egyenként felégetni a játékos városait. A számokból látszik, hogy a teljes térkép felderítése nem lehetséges, és már csak azért sem, mert a mezők felfedése mellett másra is kellenek akciópontok. Erőforrás még a követők száma, ezt egyes akciók csökkentik. A legfontosabb akciók röviden:

  • Egy addig ismeretlen mező felfedése (a térkép megismerése mellett követők számát is lehet növelni így).
  • A városokban lehet keresni (és találni) bónuszokat jelentő fegyvereket vagy tanácsadókat.
  • A városokat össze lehet kötni utakkal, amitől gyorsabban nő a lakosságuk és az utak révén nagyobb hadsereget lehet összevonni a végső csatára (egy útelem 5 követőbe kerül).
  • Vannak bányák is, ezekbe is lehet küldeni követőket (egy akció 10-et von le), a bányák pedig idővel olyan harci eszközöket adnak, amikkel jobban helytállhatunk a harcban.

 

Mivel véges számú az akciópont, a játékos hamar dilemmák elé kerülhet. Utak építése vagy a bányák fejlesztése? Új városok keresése vagy a meglevők összekötése? Szárazföldi felfedezés vagy a játék címét adó oázis feltérképezése? Ugyanis minden pályán van egy oázis, vagyis egy összefüggő vízfelület, abban pedig valahol egy hieroglifa. Ha ezt a hieroglifát megtaláljuk, haladunk a kampányban, ha pedig az egész oázist felfedjük, több életerőpontunk lesz a barbárok ellen - de ha ezzel foglalkozunk, lehet, hogy pont a haderőnkre nem fordítunk elég figyelmet.

Szóval egyszerű szabályokkal él a játék, de ezek nagyon sokrétűen és sokféle helyzetben alkalmazhatók, illetve folyamatosan gondolkodásra késztetnek. Az említett kampányokon 12 hieroglifát kell összeszedni, a pályák pedig randomizáltak. És igazából ebből következik csak az Oasis egyetlen komoly hibája: a véletlengenerátor ki tud dobni olyan pályát, amin szinte biztosan veszítünk, mert olyan messze vannak egymástól a városok vagy annyira elzártak egymástól, esetleg olyan kevés a lehetőség követőtoborzásra. Ez a probléma főleg a két legnehezebb fokozaton jelentkezik, Easyn és Mediumon azért simán végig lehet tolni idegeskedés nélkül. És ezt ajánljuk is, mert tényleg jó cucc még ma is, 5 perces játékra is, több órásra is.

Legközelebb még a héten jövünk vendéges adással. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások a hetedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20211024.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Westy, zsovez, Bera Nándor, Kurucz Ádám, Kecskés János, Kozmér József, Nagy Gyula, Lidérc, kfgyk kfgyk, Horváth Zoltán, MLM a tét, Csemniczky Péter, Németh Bálint, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, KrApN3k, periklesz, pec, Magunsz, Rauminen, Fattykány, Nagy Tamás, Tusák Károly, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, bosken, RxMikes, Kovács Tamás, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

5 komment

Címkék: retro podcast checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr3716763260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Generic Jingle 2021.11.24. 19:19:14

Csak a videó alapján azt is gondolhatná az ember, hogy egy Pop Cap Games játékról van szó.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2021.11.25. 06:08:02

indiana sekhmet in his desktop adventures

Generic Jingle 2021.11.25. 09:46:00

A műsor elején a "poén" úgy működne, hogy "a gyermek nem csak sír, hanem oasis".

De az is mehetne, hogy "a gyermek büfiz, difenz, sír és oasis".

Szekrényszagú néni 2021.11.25. 12:56:35

Ezek csakugyan mindent el-kővetnek (by Tímár György, Stöki ilyen előkelő szellemi elődökkel bír).

Stefan Derrick 2021.12.05. 19:29:51

Nagyon király játék. Visszanéztem és 2011. július 5-én vettem meg a Direct2Drive platformon a digitális változatát és nekem is azóta kisebb kihagyásokkal mindig ott van az éppen használt gépemen.
süti beállítások módosítása