HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #61: Shogo: Mobile Armor Division

2017.12.29. 06:59 Stöki

cpmini_61.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

A mostani játékot megint Grath javasolta, és megint pofára esett vele, mert ahogy Konfucius mondá, a korai 3D nem öregszik szépen. Teszteltünk már itt LithTech motoros játékot, ami tetszett nekünk - de a legelső LithTech motoros cucc, a Shogo: Mobile Armor Division nem állta ki az idő próbáját. Ha kíváncsi vagy élményeinkre és a toplistán szereplő játékok indoklására, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról és gyorsan átfutnád a toplistáinkat, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad).

A LithTech motort és így a Shogót a Monolith fejlesztette, amiről beszéltünk már, amikor a Bloodot vagy a Tron 2.0-át veséztük ki, ezért most csak röviden: 1994-ben alapított amerikai stúdió, egyik kulcsembere az azóta gémercelebbé előlépett Jace Hall volt, a LithTech motorral próbáltak egész vállalható fps-eket összehozni, aztán 2004 környékén a Warner megvette őket, azóta a F.E.A.R.-eket és a Condemnedeket köszönhettük nekik, illetve 2014-ben a Middle-earth: Shadow of Mordort, aminek idén jött ugye a folytatása, a Middle-earth: Shadow of War.

A Shogo az új játékmotor első darabja volt, és 1998 közepén egész meggyőző tudott lenni. A LithTech gyorsnak és stabilnak tűnt, a játék óriásrobotos animékből építő története pedig kellően egyedi volt. Egy óriási probléma azonban akadt: két hónappal a premier után megjelent a Half-Life, és mellette a Shogo egy rút kiskacsa lett. Mondanom sem kell, hogy 2017-re ez az érzés csak erősödött: ma már nagyon rondának tűnik a játék, ráadásul nem indul szerencsésen, sokat kell tötymörögni benne, mire végre óriásrobotokkal zúzhatunk. És hát azok a játékmotorral készült átvezető jelenetek... te jó isten.

A sztori a Gundamhez hasonló japán mehcás sorozatokból merít, vagyis humanoid robotokat (itt Mobil Combar Armor, MCA a nevük) irányítanak benne emberek, akik ezzel párhuzamosan egy brazil szappanoperát megszégyenítő kapcsolati hálóban vergődnek. Szerelmi háromszög, intrikák, családi drámák egy robotos háborúban - ez a Shogo.környezete. A játékmenet pedig oldschool fps, de ma már kevésbé élvezhető, mint akár a Blood, a Monolith korábbi játéka. Nagyon próbáltuk ezt is szeretni, de nem sikerült.

Aki ma kipróbálná a Shogót, az egyrészt készüljön fel a bántóan szögletes arcokra (döbbenetes, hogy pár évvel később a Tron 2.0-ra mennyit fejlődött a LithTech, és mennyire élvezhetőbb az a játék), másrészt készüljön fel rengeteg hekkelésre (barkácsmegoldásokkal lehet működésre bírni a mai gépeken), harmadrészt látogasson el a GOG-ra, ahol 6 dollárért kapható a cucc.

Legközelebb reményeim szerint még a héten lesz évvégi Checkpoint Mini, aztán kis szünet a dömping után. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból pedig a teljes második évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod.

 

A harmadik évad korábbi Checkpoint Mini adásai:

Ezek pedig vendégszerepléseink A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán, illetve Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben.

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20171221.png

További támogatóink:

Kiss András, Kúthy Előd, Molnár Zsolt, Hollósi Dániel, Stang Szabolcs, Barny, Mozoka, Nagy Gyula, Győri Ferenc, A Konnektor csapata, Kalázdi Tamás, Pató Lőrinc, Gortva Gergely, Szigeti Gábor, Zila, tomtech, jurgen_habermas, RZP, waces, crippler, Szauer Tibor, ricsi, abeddon, Valis142, Varga Bálint Bánk, SViktor, Balog Tamás, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zoltán, Szabó Zoltán, Rudymester, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Wraith, Huszti András, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Müller Niki, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Gabesz, Nagyi, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, ArcadeMacho, Hájas Ákos, Bojki, Rokborn, Lottsie, Szőke Attila, Gabe

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk.)

12 komment

Címkék: retro podcast fps monolith checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr9413530815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2017.12.29. 08:36:22

Jó, jó, szuper az új podcast is, mint mindig,
DE!
azért ugye Commander Keen, Future Wars, Sim Farm, X-Wing, Tie Fighter Flight of the Amazon Queen és Panzer General CP mini is lesz jövőre?

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2017.12.29. 16:05:55

a shogo már akkor is fostos volt, amikor a guruhoz adták ingyen. a blood2-ből örökölt levegőben forgó lelőtt lábszárak, és kurva érdekes skálázás betegségeit nem nőtte ki. a japán animék és robotos játékok gyártását meg kell hagyni... dobpergés... a japánoknak.
lásd pl a xenogears-t.

0motig0 2017.12.30. 21:50:05

Most itt szidjátok agyba főbe DE amikor általános iskolásként(az bezony nem most votan!) bementél a PENNY MARKETBE(!!!!!!) ÉS OTT MAGYAR SZINKRONNAL ÁRULTÁK 1000 SZÉP MAGYAR ARANYÉRT! Na az azért nem sok játék tudta!(Ok mielőtt: igen a magyar szinkron szar nem kell emlékeztetni!) Azért na persze másvilág volt(Mondjuk nekem még valahol meg van. Ceruzával a játék könyv hátsó részébe a cheat kodokkal mert hát na. De én szeretem ezt a valamit mert anyira a gyerek korom.(de tényleg olyan régen volt hogy én azt sem tudtam ebbe lehet menteni! Mindig az elejéröl kellet kezdenem!))

Zarbon 2018.01.01. 16:39:18

mikor megjelent ment pöpecül, én nagyon szerettem, nagyon jó hangulata vt

natS 2018.01.02. 17:16:09

Én most belenéztem ebbe a videóba, de ez kb pontosan az a grafika, amire számítanék 98 körül. A figurák csúnyák, a többi szerintem rendben van. Mi nézett ki nagyságrendekkel jobban? A Sin nem, a Quake 2 nem, a Turok 2 nem. Csak a Half-Life és az Unreal. A játékmenetet nem tudom kommentálni, nekem ez kimaradt. :D

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2018.01.02. 17:20:15

@natS: Quake 2-t tavaly játszottam végig, és messze nem zavart ennyire a kinézete. Az emberi arcok kevéspoligonosítva, az nagyon tud fájni.

natS 2018.01.02. 19:53:34

A figurák tényleg randák, ezt alá kell írjam, nem tudom, engem játék közben mennyire zavarna, de a többi látszólag rendben van. A Quake 2-t én is kijátszottam nemrég (először), nekem ott csak az tűnt fel, hogy nagyon szürke, de élveztem. Ránézésre a Shogot is élvezném, bár ha ennyire nehéz elindulásra bírni, lehet, várok még vele, hogy kipróbáljam. (Eddig is megvoltam nélküle...)

Most épp a Jedi Knightot tolom, na az csúnya. Viszont élvezetes.

bonsaicane 2018.01.03. 07:30:14

annyira nem veszes, szerintem se.
a zene meg kifejezetten jo.

kemi242 2018.01.03. 13:09:08

A következő "jó fps" lehetne a Duke Nukem 3D. :)

Bobby Newmark 2018.01.08. 18:23:24

@natS: Valahogy az egész LithTech műanyag béna hatást keltett. Effektek, karakteranimációk, fizika terén volt nagyon nyomi. Blood2-t pl képtelen voltam végigjátszani, annyira nem tetszett az engine. Ahogy pisztolylövésektől cafatokra szakadnak az ellenségek, aztán rikító piros vértócsákat hagynak, az nagyon randa.
Shogot csak valami PCX CDs demóverzióban láttam, de nem győzött meg róla, hogy akarjam a teljest.

Tordai Barnabás 2018.01.19. 18:33:48

Nemrég újra végigszaladtam rajta. Tényleg szaladás volt, mert a steam mindössze 6 órát számolt. Én annak idején is csíptem, műanyag hatás ide, vagy oda. Most is jól szórakoztam. Technikai oldalról nem volt semmi problémám a steam verzió felélesztésével, mindössze a win 10ben kellett engedélyezni a directplay-t, és max 2 kifagyásom volt a végigjátszás alatt. A zenéje is kircsi :) Szerintem érdemes végigtolnia annak, aki csípi az ilyen cheesy oldschool lövöldéket. -és széttaposnni az MCAval a sima emberi ellenfeleket :)-

Dukefazon 2020.02.12. 14:54:48

IMÁDTAM! A Gamestar teljes játék mellékleteként hozzám is eljutott, akkoriban mindent zabáltunk, ami mangás-animés volt, mert akkor még alig-alig lehetett hozzájutni bármilyen ilyen témához. Eleinte kicsit döcögött, aztán totál belezúgtam a játékba. Elég pörgős, kicsit nehéz (sarkon befordulva azonnal critical hit-et kaphatunk, ha nem vagyunk szerencsések), de valami nagyon megragadott. WinXP-n volt gond már a hanggal, de találtam rá hekkelést, így egy haverral cooperatívan is tudtuk játszani (mert hogy van rá ilyen mod is). A zenéje valami fantasztikus, és még ma is az egyik zenéje az ébresztő hangom.

Fun story: a magyarított változatban annyira átírták a dolgokat, hogy ha menüben átállítod az irányítást, akkor az valójában nem map-elődik át valós funkiók gombokká. Ezért ha az angol változat config file-ját átmásoltad és nem állítottál át semmit, akkor működött. Igen ám, de én ezt nem tudtam sokáig, és akkor a nyilakkal kellett játszani, de egérrel néztem, lőni viszont csak a CTRL gommbbal lehetett. Így feltettem a lábam az asztalra, a bal CTRL-t a nagylábujjammal kezeltem, a nyilakkal mozogtam és egérrel fordultam, így már ment a játék. Elég fárasztó volt, de végig toltam a magyar verziót így is. Mókás párbeszéd:
Szandzsúró: "Kura életben van..."
Akkaradzsu: "Hát persze, hogy az!"

(angolul: "Kura's alive! - Of course she is!")
süti beállítások módosítása