HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #118: Master of Magic

2019.12.25. 22:24 Stöki

cpmini_119.png(Egy csúnya szembetegség miatt napokig nem tudtam vágni, ezért a karácsonyra szánt kontent kicsit csúszik, elnézést. Boldog ünnepeket mindenkinek.)

Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Rengetegen kértétek a Master of Magicet, amit én ugyan pongyolán el szoktam intézni azzal, hogy "ja, a fantasy Civilization", de ennél azért többről van szó - más kérdés, hogy nem feltétlenül kell mindenkinek az a vitathatatlan plusz, amit a fejlesztők beletettek, és ez volt nagyjából a tanulsága annak is, hogy idén megint kipróbáltuk ezt a klasszikust. Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval.

Csak a rend kedvéért jegyezzük meg, hogy volt már 1985-ben egy Master of Magic nevű rougelike játék C64-re (nem sok vizet zavart, bár az élő C64-legenda Rob Hubbard írta a zenéjét), de nyilván nem erről lesz most szó. Hanem a Simtex 1994-es fantasztikus játékáról, amihez hasonlót még pont kettőt csinált a cég. A Simtexet az amerikai Steve Barcia alapította 1988-ban, aztán 1996-ban be is zárt, de a cég fennállása alatt volt pár nagy dobása, mindenekelőtt a Masters of Orion első és második része, és persze a Masters of Magic.

A játék vezető fejlesztője Barcia volt, és bár kétségtelen a Civilization hatása, pár dologgal átfazonírozta Sid Meier klasszikusát. Az első rögtön nyilván a fantasy környezet: a történelem nagy hódítói helyett hatalomra éhes varázslók igyekeznek meghódítani a térképet, városokat fejleszteni, seregeket toborozni, terjeszkedni, meg a szokásos 4X-teendőkkel bíbelődni. A játékos 14 faj közül választhat indításkor, és 6 mágiaiskolából mazsolázhat, ami elég jó újrajátszhatósági értéket sejtet. De ez eddig tényleg csak átfazonírozás, Barcia viszont két ötlettel tovább is tolta a CiV-vonatot.

Egyrészt azzal, hogy két, párhuzamosan létező világban játszódik a haddelhadd: az elsődleges anyagi létsík, Arcanus mellett létezik egy mágikus dimenzió, Myrror, ahol mindenféle fura lények élnek, és nagy tápokat lehet lootolni - cserébe elég veszélyes hely, ahova csak kijelölt portálokon lehet közlekedni. A "kétszintes" játék érdekes új taktikákra adott lehetőséget (akárcsak később a nemtudomhányadik Heroes-részben a hasonló játékelem). Barcia másik nagy újítása pedig az volt, hogy míg a Civilizationben ikonok csaptak össze a statisztikáik (meg egy kis véletlen) szerint, addig a Master of Magicben rendesen le lehetett játszani a harcot egy erre szolgáló játéknézetben. A harc izometrikus - és nem túl szép - játéktérben ment körökre osztva, és nagyon feldobták a különféle elsüthető varázslatok. Bizonyos mágiákat amúgy a normál térképnézetben is lehetett használni, és volt egy-két erős varázslat, ami szinte partinyerőnek számított.

Most kipróbálva a Master of Magicet még mindig nagyon szórakoztató móka, bátran ajánljuk. Érdekes módon minket pont a nagy újítás, a harc zavart kicsit (ki lehet kapcsolni), és valahogy arra állt rá a kezünk, hogy tényleg Civilizationként játsszunk a játékkal. De úgy is nagyon jó, és stabil. Ez utóbbit azért kell kihangsúlyozni, mert a játék 1994-ben igen bugosan jelent meg, de aztán egy évig patchelték, később a rajongótábor is hozzátoldozta a magáét, és persze a 2010-ben GOG-ra kiadott verzió már nagyjából problémamentes volt. Barcia amúgy tervezett Master of Magic II-t, 1998-ban jelent volna meg, de a Simtex csődje sajnos ezt meghiúsította.

Legközelebb valószínűleg már holnap jövünk vendéges adással, és év végéig szinte naponta lesznek újabb adások. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások az ötödik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból pedig a teljes negyedik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20191220.png

További támogatóink:

Kiss András, Szentmiklósi Dániel, kopeszku, Kiss Balázs, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, Kurucz Ádám, Nagy Gyula, Gortva Gergely, Révész Péter, cue, Szabó Ferenc, Lidérc, Galántai László, Báger Milán, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, HaverDodi, ArcadeMacho, Gabesz Fótról, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, Vidra, kszicsillag, Bakonyi Gergő István, Markó Gábor, Majdénmegmondom.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

20 komment

Címkék: retro podcast civilization checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr4015360816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paráznabillegető 2019.12.26. 13:25:00

nagyon nagy játék!
csak sajnos bugos volt jól, rengeteg csalási lehetőséggel. és hát a legnehezebb szinten sem volt igazán kihívás nyerni, mert az ai még a beépített hendikeppel is gyengén muzsikált. :(
ilyent azóta sem csináltak, csak lebutított hasonlókat (pl: lords of magic). illetve teljesen mások az igények már, ennyire mély vagy 4x-ben nem kell, vagy mit tudom én...
mérföldkő.

AarPoe 2019.12.26. 13:56:45

Nem értem, most C64-re is létezne egy ugyanilyen nevű játék, ami nem az, mint ez? Vagy csak nekem volt túl késő hajnali 2-kor hozzátok? :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2019.12.26. 14:26:27

@AarPoe: Igen. A posztban be is linkeltem.

DRichardka · http://oravilag.blog.hu 2019.12.26. 16:54:31

@@paráznabillegető: Caster of Magic; elvileg egy mod, de nagyjából új játék, teljesen átdolgozták AI-t, iszonyat mennyiségű javítást, módosítást raktak bele, sok-sok balansz, szóval ott már rendesen meg tud izzasztani a gép, egy próbát mindenképp megér :)

WildBear 2019.12.26. 19:27:11

Én a "másik" Master of magic-ot szerettem nagyon, a zenéje valami fantörpikus volt. :-)
Nem játszható valahol online?

Bobby Newmark 2019.12.26. 20:31:47

Nagy kedvenc.
Age of Wonders sorozat a "szellemi" folytatás, elég jól hozza a fílinget a 3. rész. A nemrég megjelent Planetfall hasonló, csak sci-fi, és szerintem hajszálnyival gyengébb, mint az AoW3.

paráznabillegető 2019.12.26. 20:40:11

@Selmo: kihagytam, nekem ez akkor inkább tűnt age of empires klónnak. merthogy mission based. :) most youtuboztam, és még mindig ugyanez az érzésem.
amúgy asszem akkoriban inkább kattantam már a total war szériára.

@DRichardka: hm... köszi, majd utánanézek.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2019.12.26. 20:41:17

az intróban sosem értettem, mit motyognak, de találtam róla transzkriptet.
de az a fülembe cseng, ahogy a kopjások (vagy alabárdosok) zizegtek a csatában mozgás közben.
meg az a boldog zene, amikor sikerült egy varázslatot előállítani. még ha a lila csuklyás rjak-kal voltam is, akiről azt hittem hímnemű, de a varázslat conjure-elésnél láttam, hogy magassarkúban áll a pentagramma mellett.

FF 2019.12.26. 20:41:49

Miután korábban többször beszóltam a podcast formátum miatt, most illik megköszönnöm, hogy sikeredett hozzá cikk is. Külön kösz az infót, hogy van felújított GoG verzió, én még az eredetit migrálom gépről gépre azóta is. :D

qwertzu 2019.12.26. 21:52:15

Huh, de szerettem. Persze semmi csapatmozgás, vagy ilyesmi, csak summon hero/champion spell, aztán a megidézett kalandozócsapattal letakarítani a térképet.

Flankerr 2019.12.26. 21:53:49

@FF: MINDEN Checkpoint Mini cikk is egyben.

qwertzu 2019.12.26. 22:18:40

Nah végighallgattam.

Sorry srácok de nektek nem volt meg a játék. Hát nehogy már a nagy gonddal feltápolt hőseimet és bajnokaimat valami vadbarom random függvényre hagyjam a csatában.

Selmo 2019.12.26. 22:23:41

@paráznabillegető: Az összes AoW játékhoz van kampány, ami két dologra jó, egyrészt megtanulod, hogy működik a játék, másrészt felidegesít, hogy a gép 10× annyi erőforrással kezd. Simán kihagyható és lehet multi módban beállítani, hogy hány ellenfél ellen akarsz játszani, mint MoM-ben. Mint fent írták a 3. rész csak pár éves, ki lehet próbálni, először gép ellen, aztán ember ellen is akár.

sírjatok 2019.12.26. 23:12:03

@manson karcsi: "még ha a lila csuklyás rjak-kal voltam is, akiről azt hittem hímnemű, de a varázslat conjure-elésnél láttam, hogy magassarkúban áll a pentagramma mellett. "

én egész idáig azt hittem hogy lábujjhegyen állt, egy világ omlott össze bennem

(na jó általában Kalival voltam)

BitPork 2019.12.27. 11:15:25

Mai napig egyik folyamatosan a gépen lévő darab. Köszönöm szépen!

Cherrx 2019.12.27. 14:36:17

Csatlakozom, manapság is előveszem néha, az egyetlen DOSos játék, amivel jól szórakozom manapság is. A megfelelő könyvek-képességek kiválasztása az elején, a hősök felnevelése és a trükkös csaták (amikhez érteni kell), jó szórakozást nyújtanak. Szintén ez az egyetlen régi játék, amivel a lányom is játszik néha.
...és milyen régi weboldala is van! Amikor ezt készítették, talán még net sem volt Magyarországon, mégis milyen igényes. Például Warrax leírásában érződik a lelkesedés, amivel megteremtették:
www.masterofmagic.info/Document/warrax.php
Régóta tervezem, hogy majd egyszer, ha sok időm lesz, ezt modernizálni fogom, bár már ennek a terve is nosztalgia, olyan régi :-)

csikocska 2019.12.29. 22:29:53

Jó régen játszottam a Civ 1-gyel, EGA és VGA megjelenítési módban.
Erről a játékról nem hallottam egyszer sem, belenéztem a végigjátszás videóba és számomra tetszetős a mágikus harci képességek bevetése. :)
Köszönöm ismételten az ajánlatot Stöki, 900 Ft-ot megérte költeni rá a GoG-on belül. ;)

LlamaD · http://llamadalai.deviantart.com/ 2020.01.09. 19:33:39

Ritkán értek ennyire egyet Grath-tel, mint most. Nagyon szerettük ezt a játékot.
Summon champion, utolsó kör előtt menteni, aztán nézni kit ad ki. Aranyember meg a Thor jellegű repülni tudó fazon volt a kedvenc. Aztán csinálni egy epic fegyver-pajzs-varázstárgy (vagy ami kell) kombót.
A csaták, az egységek hangjai, a kardzörej, ahogy mennek a pikások.
A zenék jók voltak nagyon.
A mirror világ, meg a sok hely ahol voltak beastek.
Á, asszem játszanom kell vele megint. Időről időre előkerül amúgy is.

csikocska 2020.02.26. 17:28:42

Már tegnap óta elérhető egy DLC, amely még több tartalmat kínál egy 25 éve megjelent videojátékhoz. Gog-on megérheti a rajongóknak megvásárolni.
www.gog.com/game/master_of_magic_caster_of_magic