HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #103: Nox

2019.06.21. 23:41 Stöki

cpmini_103.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Elég kevés hárombetűs játéknév van, nem is csináltunk ebből toplistás témát - az ötletet amúgy a Nox adta volna, ami egyértelműen klón, viszont egy jobban sikerült darab, és volt pár hét, amíg érdekelte a játékosokat... aztán megjelent a Diablo II. Most kipróbáltuk megint, mert 19 éve felé sem néztünk. Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval.

Emlékszünk még a Westwood és a Blizzard rivalizálására? A Westwood kihozta az RTS-eket megújító Dune II-t, majd a Blizzard lelopta, és megcsinálta a kicsit jobb Warcraftet. A Westwood riposztja a Command & Conquer volt, amire a Warcraft II jött válaszul, arra meg a Red Alert. Ám volt egy eset, amikor a Westwood törleszthetett: a 2000-ben megjelent Nox ugyanis nem nagyon tagadhatná, hogy az akció-szerepjátékok atyja, a Diablo nyúlása volt.

Pedig nem annak indult: egy Michael Booth nevű főiskolás szerelemprojektjeként kezdődött a fejlesztés 1995-ben. Booth a diplomaidőszakban nagyon rátekeredett a Magic: The Gathering című kártyajátékra (voltunk így páran akkoriban), és kitalálta, hogy készít egy játékot, amiben mágusok harcolnak egymással. Izometrikus nézetű, valós idejű mókát álmodott meg, amiben osztott képernyőn lehetett volna multiban küzdeni, a harci varázslatokat pedig a Mortal Kombatéhoz hasonló gombkombókkal lehetett volna előhívni. Elég életképtelen ötletnek tűnik, de az elkészült techdemo arra jó volt, hogy Booth az 1997-es GDC-n bemutassa - és a Westwood egyik producere, John Hight rá is harapott. Mármint a játékmotorra: az izometrikus, real-time engine ugyanis megfelelőnek tűnt ahhoz, hogy a cég csináljon egy saját Diablót. Így hát a Westwood megvette Booth kis garázscégét, a fejlesztőcsapatot Kaliforniába költöztette, adott a projektre grafikusokat és még pár embert, aztán 2000 elején megjelent a Nox, amiben már nyoma sem volt az eredeti koncepciónak, a Diablóénak viszont annál inkább.

Ugyanakkor a Westwood görcsösen próbált azért más is lenni a Diablónál, ami leginkább ott érhető tetten, hogy a pályák nem véletlengeneráltak, hanem kötöttek. Ez elvben lehetőséget adhatna jobban kidolgozott sztorira - és ezzel is reklámozták anno a játékot -, de a Nox története igazából elég átlagos. Jack, egy földi állampolgár átkerül egy fantasy létsíkra, ahol Hecubah, a gonosz boszorkány fenekedik a sötétség (latinul nox) erőivel. Mi mást tehetne erre Jack, mint hogy kasztot választ (a varázsló mellett harcos és idéző lehetett), és összegyűjti a mágikus tárgyakat, amikkel el lehet páholni a boszit. Nem egy Oscar-díjas forgatókönyv, és az sem segít rajta, hogy az átvezető mozibetétekben fel-felüti a fejét a humor (miközben a játékban elég száraz szövegeket lehet olvasni).

És hát a Nox játékmenetben sem volt különösebb előrelépés: az irányítása egyenesen nehézkesebb, mint a Diablóé, a multiplayer módja szintén. Egy valamiben emelkedett ki, a megvalósításban. A korhoz képest szép grafika és jó effektek gyönyörködtették a játékost (különösen a főhős látómezőjét szimuláló rendszer volt pöpec), és a szinkronra sem sajnálták a pénzt (Jack hangját Sean William Scott adta, aki ugye az Amerikai pitében volt Stifler).

A Nox végül nem volt átütő siker. Volt pár hónapja, amíg tényező tudott lenni az akció-RPG-k rajongóinak körében, de aztán júniusban jött a Diablo II, és a Noxszal onnantól kezdve már senki nem játszott. A tervezett sztoris kiegészítőt törölték is, csak a NoxQuest nevű, kooperatív multira felhúzott csomag jelent meg hozzá. Michael Booth viszont később elég sokra vitte, a Valve-nál ő csinálta meg a Left 4 Deadet.

Legközelebb 2-3 napon belül jön vendéges adás, aztán toplistás Mini. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások az ötödik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból pedig a teljes negyedik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20190621.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Hollósi Dániel, Huszti András, Nagy Gyula, Győri Ferenc, Gortva Gergely, Révész Péter, cue, Csopa Tamás, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Varga Bálint Bánk, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, Döme, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, Arsenic, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, Magyar Kristóf, Kester, HaverDodi, arpadapunk, ArcadeMacho, MakkOS, Xlabu, Gabesz Fótról, G, Gergő, Havasi László, kaczurzsolt.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

23 komment

Címkék: retro podcast westwood checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr1514897550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbm 2019.06.22. 00:54:43

Lehet hogy a chrome-mal van a hiba, de sem az embed nem látszik, sem a szövegbe rakott link nincs.

OneBall · http://oneball.blog.hu/ 2019.06.22. 02:12:51

@mbm: +1, illetve a SoundCloud oldalon sem jelenik meg :(

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2019.06.22. 05:38:27

@mbm: @OneBall: Én rontottam el, sorry. Javítva.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2019.06.22. 21:42:56

valamelyik pc guruhoz járt ingyen, de akkor sem fogott meg.

2019.06.23. 00:31:28

"és megcsinálta a kicsit jobb Warcraftet"

Szerintem a dűnének überelhetetlen atmoszférája volt, minden szempontból telitalálat. Ahogy a C&C és Red alert is...

proletair · http://lemil.blog.hu 2019.06.23. 09:41:10

Csak a varázslóval nem toltam végig. Nekem nyilván nagyon bejött, mert a Diablo kimaradt. Úgy emlékszem rá, hogy a zenéje is jó volt. És ha jól rémlik, a varázslók főnökét Horvath-nak hívták.

midnightcoder2 2019.06.23. 09:43:27

Nox-szal nem játszottam. A Diablo1-et végigtoltam, nagyon jó volt. A D2 viszont nagyon nemgyerebe volt, pedig megvettem anno. De nekem nem igazán szimpatikus amikor már nem egyes ellenfelek vannak, hanem particle generátor löki ki ezresével.

thief 2019.06.23. 13:22:36

Jó volt ez akkoriban. Szépnek mondható és talán voxel enginel operált. Elég nagy gépigénnyel, mert nem használta ki túlzottan a videókártyát. A harcosnak, varázslónak stb.. mg volt variálva a térkép, küldetés...A harcoknak volt súlyuk..nem csak egy sima darálás... Ha legyőztél valakit faszán széthullottak belőle a cuccai. Sokakban szép emlék.... PErsze az enginet tovább pofozgatva használták a Red Alert 2-höz stb....

Mérnork 2019.06.23. 15:33:55

Ha már Diablo klón, akkor inkább a Sacred 1-2

Zarbon 2019.06.23. 15:49:23

én megjelenéskor egyszer toltam végig varázslóval, simán jó volt, nem kiemelkedő de teljesen jó iparos munka

Doromby 2019.06.23. 17:59:16

A Diablo 2-ben betatesztelo voltam :) Imadtam csinalni es minden pillanatat elveztem. Aztan kijott a jatek es voltak olyan napok hogy munka utan leultem multiplayerezni majd reggel onnan alltam fel es mentem ujra dolgozni... Viszont a diablo 3 hatalmas csalodas volt, arra volt eloveteli kedvezmenyem is de egyszeruen nem tudtam vele par oranal tobbet jatszani.

Flankerr 2019.06.23. 20:03:17

@proletair: Nos, Horvath neve el is hangzik a podkasztban ;)

Generic Jingle 2019.06.24. 09:29:34

@Flankerr: Az Alter Ego C64-es stáblistáján is szerepel egy Horvath nevű csóka.

Stötczky: ez a Nox - Hip Hop Boys kapcsolatot honnan veszed? Mert a Nox kopasza nem azonos a HHB kopaszával.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2019.06.24. 10:13:13

@Generic Jingle: Két kopasz is van. :)
De amúgy wikin is ott van a korábbi tagok között (azóta már attractionözik)

Generic Jingle 2019.06.24. 13:16:08

@Stöki: Jogos, beugrott, az elején tényleg ott volt, de menet közben lelépett, javítva ezzel a produkció hajhagyma mutatóját.

kemi242 2019.06.25. 12:43:45

Nem tudom honnan jöhetett Horvath neve, gyanítom volt egy magyar (származású) a fejlesztők között, az amcsiknak meg megtetszett a neve, mert nekik olyan fantasys hangzású.

Rhani 2019.06.25. 13:55:50

Ifjúkorom egyik kedvence, ki tudja hányszor toltam végig, mindhárom karakterrel.
Az urchin-ek hangja a mai napig kísért. 8)
BTW, mindhárom karakterrel más a vége átvezető.
A multi viszont borzalmas volt anno, semmi értelme, de gondolom jól hangzott, hogy ilyet is tud.

Cooper911 2019.07.06. 16:58:27

@Jankove: +1
Meg se tudom számolni hányszor nyomtuk végig a DuneII-t. :)

Cooper911 2019.07.06. 17:01:51

"Izometrikus multiplayer ... varázslókkal lehetett kombókat bevinni"
Nem ez a srác találta ki a Magicka-t?

TheReaperMan 2019.07.08. 09:50:00

@Cooper911: Ja, amikor arról volt szó hogy ez teljesen életképtelen akkor nekem is a Magicka jutott egyből eszembe. Mondjuk az egyáltalán nem veszi magát komolyan és a humor részben abból fakad hogy elrontod a kombókat/elfelejted őket aztán hülyeségeket varázsolsz.
süti beállítások módosítása