(FONTOS DISCLAIMER: Az adás készítése során egyetlen Gyula sem sérült meg. Bár elég szemetek voltunk vele, igazából régi haverok vagyunk, jó ideje megy köztünk a csipkelődés. És az adást elküldtem Gyulának publikálás előtt, azt mondta, nehogy vágjak belőle valamit. :))
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)
Rendhagyó Checkpoint Mini következik, hiszen vendéges az adás. Aki kicsit is követi a podcast életét, tudja, hogy van egy kedves visszatérő kommentelőnk, Szűcs Gyula, aki gyakorlatilag MINDEN adás posztja és Facebook-megosztása alá odakommenteli, hogy mikor lesz már a Simon the Sorcerer. Röpke két és fél év alatt lett ebből elegünk, és a magunk keresetlen módján reagáltunk, szóval jöjjön a Simon the Sorcerer, Gyulával, merthogy a felvételre őt is meghívtuk - bár lehet, hogy a végére kicsit megbánta ezt. De persze továbbra is várjuk mindenkitől a tippeket, milyen játékról csinálhatnánk Minit, még tőled is, Gyula. :) Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról és gyorsan átfutnád a toplistáinkat, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad).
A Simon the Sorcerer fejlesztője a brit Adventure Soft, de érdemes megjegyezni, hogy ez a birminghami cég többször is csődközelben volt, amikor általában nevet váltott, szóval pontosabb az a megfogalmazás, hogy a céget éppen akkor Adventure Softnak hívták, amikor az első Simon 1993-ban megjelent. Előtte nem sokkal ugyanis még Horror Soft voltak, és ők készítették az Elvira-kalandjátékokat meg a Waxworksöt, később pedig Headfirst Productions lett a nevük. Egy dolog mindvégig megmaradt: a vállalható, erős közepes játékok készítése, ami közül egy picit valóban kiemelkedett a Simon the Sorcerer (illetve jóval később a 2002-es Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth, ami a legjobb Cthulhu-játék nagyjából).
A cég alapítója, Mike Woodroffe volt a játék fődizájnere, és vele dolgozott fia, Simon Woodroffe is - nahát, vajon kiről kaphatta a nevét a játék főhőse? A programozó Alan Bridgmant érdemes még megemlíteni, illetve a vezető grafikust, Paul Drummondot, aki parádés munkát végzett. A fejlesztés nagyjából úgy indult, hogy Woodroffe-ék meg akarták lovagolni a kilencvenes évek vicceskalandjáték-hullámát, és kitalálták, hogy csinálnak egy kalandjátékot, ami Terry Pratchett Korongvilág-regényein alapul. Ehhez azonban nem tudták megnyerni Pratchettet, ezért saját világot és hősöket találtak ki - aztán amikor 1995-ben kijött a Simon folytatása, érkezett egy nagy pofon is. A játékkal nagyjából egyidőben ugyanis megjelent egy másik brit csapattól egy hivatalos Korongvilág-játék, a Discworld - és megmutatta, hogy mennyire jobb tud lenni, mint egy saját sufnivarázslós kalandjáték...
De ne legyünk igazságtalanok, a Simon the Sorcerer első két része teljesen vállalható kalandjáték volt a maga idejében, a grafikájuk pedig még ma is nagyon megkapó. Játszani már kevésbé jó velük, mert a fejtörők nincsenek jól felépítve, sok az üresjárat, a poénok egy elég nagy része pedig gyermetegen bugyuta. De ezzel együtt is érezni, hogy szeretettel készítették, sok munkával és ötlettel - elég csak az első játék főcímére gondolni. A sztori olyan, amilyen - egy Simon nevű fiú egy mágikus világba kerül, ahol segítenie kell egy mágusnak egy másik gonosz varázslóval szemben -, de valamelyest dob rajta, hogy több ismert fantasy könyv és film paródiája is megjelenik a történetben, és az biztos, hogy jó volt nézni ezt a játékot. Ugyanakkor sajnos ma már technikailag kicsit avíttá vált a motor, elég nehézkesnek hatott, amikor kipróbáltuk, és hiányoztak belőle kényelmes automatizmusok. Szóval bajban vagyunk, amikor ajánlani kell a Simon 1-2-t. Fájni nem fáj, el lehet vele lenni ma is, ugyanakkor több tucat sokkal jobb régi kalandjátékkal lehet jobban szórakozni.
Amit viszont egészen biztosan nem ajánlunk, azok a következő Simonok. 1998-ban az Adventure Soft kicsit kihasználta a brandet egy flipperjáték (Simon the Sorcerer's Pinball) és egy minijátékgyűjtemény (Simon the Sorcerer's Puzzle Pack) formájában, de ezekre kár szót vesztegetni. Az igazi szégyen 2002-ben jött, amikor az akkor már Headfirst néven futó cégtől megérkezett a Simon the Sorcerer 3D. Hányatott fejlesztése volt, mert 2D kalandjátéknak indult, de a készítők nemigen találtak a projektre kiadót, ezért 3D-re váltottak - csakhogy a reménybeli kiadó, a Hasbro a premier előtt kitáncolt, és ezzel nagyon megszívatta a brit csapatot. Két évvel a tervezettnél később, saját forrásból sikerült csak piacra dobni az akkor már igencsak idejétmúlt grafikájú folytatást, amit mai napig az egyik legrondább korai 3D-játékként emlegetnek.
De a Simon-vonat nem állt meg, bár a brand jogai gazdát cseréltek, így a következő folytatásokat már a Silver Style Entertainment nevű német csapat készítette. 2007-ben jött a Simon the Sorcerer 4: Chaos Happens, két évvel később pedig a Simon the Sorcerer: Who'd Even Want Contact. Mindkettő 3D játék volt, azzal a gumifelületes 3D grafikával, amit zavaró nézni (avagy helló, Uncanny Valley), és hát a 2000-es években amúgy sem volt jó kalandjátéknak lenni. Ennek ellenére még egy hatodik Simon is tervben volt, a Simon the Sorcerer 6: Between Worldsöt a StoryBeasts nevű ír indie stúdió készítette volna el, és 2014-ben még azt is bejelentették, hogy Simon eredeti hangja, Chris Barrie visszatér a játékba. Aztán 2016 februárjában, két év fejlesztés után, egy tervezett Kickstarter-kampány elindulása előtt a StoryBeasts behúzta a kéziféket váratlan eseményekre hivatkozva. Szóval egyelőre nincs Simon 6, de ez talán nem is olyan nagy baj. A GOG-on az első részt megkapni darabonként 6 dollárért, de a harmadikért nehogy pénzt adjatok - az első kettő viszont meghálálja magát, ha sikerül elkapnotok valami akcióban.
Legközelebb hétvégén lesz Checkpoint, méghozzá Checkpoint Kurrens, egy többszörösen visszatérő vendéggel. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).
Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból pedig a teljes második évad.
A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod.
A harmadik évad korábbi Checkpoint Mini adásai:
- Checkpoint Mini #32: Cadillacs & Dinosaurs
- Checkpoint Mini #33: General Chaos
- Checkpoint Mini #34: Planescape: Torment
- Checkpoint Mini #35: Nitro Ball
- Checkpoint Mini #36: Oddworld: Abe's Oddysee
- Checkpoint Mini #37: TRON 2.0
- Checkpoint Mini #38: North & South
- Checkpoint Mini #39: Cannon Fodder
- Checkpoint Mini #40: Redneck Rampage
- Checkpoint Mini #41: No One Lives Forever
- Checkpoint Mini #42: LUFIS TAMADAS (Pooyan)
- Checkpoint Mini #43: The Lost Vikings
- Checkpoint Mini #44: Moonstone: A Hard Days Knight + TOPLISTA: A 10 legjobb véres játék
- Checkpoint Mini #45: The Chaos Engine
- Checkpoint Mini #46: Rise of Nations
- Checkpoint Mini #47: Ghostbusters + TOPLISTA: A 10 legjobb filmes témájú videojáték
- Checkpoint Mini #48: ActRaiser
- Checkpoint Mini #49: Ugh!
- Checkpoint Mini #50: The Incredible Machine + TOPLISTA: A 10 legjobb logikai játék
- Checkpoint Mini #51: Prehistorik 1-2
- Checkpoint Mini #52: Star Wars: Republic Commando
- Checkpoint Mini #53: Lion King + TOPLISTA: A 10 legjobb platformjáték
- Checkpoint Mini #54: Epic
- Checkpoint Mini #55: A Capcom verekedős D&D játékai
- Checkpoint Mini #56: Az Eye of the Beholder sorozat + TOPLISTA: A 10 legjobb második rész
- Checkpoint Mini #57: Seesaw és Gun Dogs
Ezek pedig vendégszerepléseink A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán, illetve Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben.
A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:
További támogatóink:
Kiss András, Kúthy Előd, Molnár Zsolt, Hollósi Dániel, Stang Szabolcs, Barny, Mozoka, Nagy Gyula, Győri Ferenc, A Konnektor csapata, Kalázdi Tamás, Pató Lőrinc, Gortva Gergely, Szigeti Gábor, Zila, tomtech, jurgen_habermas, RZP, waces, crippler, Szauer Tibor, ricsi, abeddon, Valis142, Varga Bálint Bánk, SViktor, Balog Tamás, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zoltán, Szabó Zoltán, Rudymester, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Wraith, Huszti András, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Müller Niki, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Gabesz, Nagyi, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, ArcadeMacho, Hájas Ákos, Bojki, Rokborn, Lottsie, Szőke Attila, Kelemen Lajos, Bodnár Ákos
(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk.)
Utolsó kommentek