HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #250: Beyond Good & Evil

2024.11.03. 22:46 Stöki

cpmini_250.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Fogalmam sincs, hogy telhetett el 249 adás anélkül, hogy rendesen kibeszéltük volna a Beyond Good & Evilt, de akkor majd most, a negyedezredik Miniben kitárgyaljuk. Néha azért már szót ejtettünk róla, mert egy nagyon szerethető Ubisoft-játék, tavaly már a 20-at is betöltötte, idén pedig megjelent hozzá egy évfordulós kiadás is. Kipróbáltuk, megnéztük, ma is szórakoztató-e (spoiler: igen). Ha kíváncsi vagy bővebben élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, napi lájtos és alkalomszerű szuperalapos retrós cikkekért pedig fáradj el a Retro.Landre.

A játék fő alkotója Michel Ancel, jobbkeze pedig Sébastien Morin volt, akit mindig elfelejtenek megemlíteni, pedig nagy része volt a dizájnban - tény, hogy Ancel irányításával. Ancel a kilencvenes évek végén éppen kiégett, már 5-6 éve csak Raymaneket csinált, ezért amikor 1999-ben kijött a Rayman 2, előadta a Ubisoft vezetőségének, hogy szeretne valami mást, komolyabbat csinálni. És csinált is, a cég montpelier-i csapatával. Sőt, annyira meggyőzte a főnököket, hogy maga a CEO, Yves Guillemot lett a játék producere (sem előtte, sem utána nem volt ilyen).

Ancel két fő célt fogalmazott meg: 1. a játéknak legyen valamennyire szabad játékmenete, 2. a sztori legyen komoly és jelentőségteljes. Ha a 2000-es évek elejének játékfelhozatalát nézzük, tulajdonképpen mindkét célt sikerült teljesíteni, amikor a játék 2003 végén megjelent minden akkori platformra. A szabadságról a vadiúj Jade motor gondoskodott, amiben az alkotók megterveztek egy Hillys nevű space fantasy világot - kicsi volt és szektorokra osztott, de a játékmenet kellően szabad volt ahhoz, hogy egyfajta korlátokkal teli sandboxnak érezze az ember.

A jelentőségteljes sztori pedig részben szintén Hillysből jött: a világot a Domz nevű űrlények támadják, amitől az Alpha Section nevű katonai szervezet védi meg a bolygó lakóit - igen ám, de az Alpha Section nagyon gyanús dolgokat művel, Hillys lakói pedig egymás után tűnnek el. Főhősünk, Jade rögtön a játék elején oknyomozó újságíró lesz, és az ő feladata kideríteni, hogy mi folyik Gyöngyösön. Remek húzás, hogy a narratíva szempontjából Jade fényképezője a legnagyobb fegyver: mindig akkor gördül tovább a sztori, amikor sikerül lefotóznia az Alpha Section valamilyen aljasságát. Jade ténykedését pedig a lakók is követik, annyira idegesek lesznek a játék végére, hogy ők is a tettek mezejére lépnek.

A játékmenet műfajilag akció/kaland, némi lopakodással, minimális szerepjátékos elemekkel - nagyon kellemes adagokban kapjuk mindet. Egyszerűen jó és változatos játszani a játékkal, már ha a ma már kicsit archaikus irányítást és kamerakezelést el tudjuk nézni (mi el tudtuk, pedig általában szigorúak vagyunk ilyen helyzetben). Erős motiváció Hillys felfedezése, mert akárcsak a játékmenet, a környezet is nagyon tetszetős katyvasz. Vannak benne gépek, szörnyek, értelmes állatok - olyan, mintha egy fantáziadús francia képregény elevenedne meg. És a történet fő szála tényleg szépen végigvezeti Jade-et az útján. De ha ez még nem lenne elég, akad pár mellékküldetés, versenypálya (mert van egy fasza légpárnás hajónk is ám), fotózható állatvilág, szóval el lehet kicsit merülni benne, nem érdemes végigrohanni csak a fő küldetésen. Igen, ez is egy olyan játék, aminek lelke van. A grafika 2003-ban kifejezetten stílusos volt, most a felújított verzió sem ronda, de azért csak remaster, nem egy tisztességes remake. A zenéje viszont még mindig nagyon adja, köszönet érte Christophe Héralnak.

Mi mást mondhatnánk? Játsszatok a Beyond Good & Evillel, mert ma is szuper játék, hiába 2003-as. Sajnos a második része nem készült el, és kérdés, hogy elkészül-e valaha is. 2007-ben teaselték először, azóta is a fejlesztői pokolban ég, de a legutóbbi (értsd: 8-10 éves) rendertrailerekben látható karakterekre az első rész évfordulós verziójában is utalnak, szóval a Ubisoft nem tett le még a folytatásról. Mi már igen, szóval hisszük, ha látjuk.

Legközelebb jövő héten jövünk vendéges Checkpointtal, aztán Now-val. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások a tizedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad. Igen, a 6-7. évadról nincs még összesítő poszt, majd lesz.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20240704.png

További támogatóink:

Kiss András, HunterXXL, adam1224, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Bera Nándor, Paller, Tóth Balázs Aladár, Kecskés János, Tzupi, Laborpati, Adam007, PeterB, Sh4mir83, Nagy Ákos, Bognár Helka, Nagy Gyula, Lidérc, Csemniczky Péter, Németh Bálint, Klisz Gábor, cue, Dreska Szilárd, Csicó, Oberling Gergő, Demeter Zsolt, Döme, Fattykány, Bohner Gergő, cubeshadow, Balfars, Karasz Edit, Dirty_ Dave, Zergeborg, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, TheLastNinja, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tamás, pec, Magunsz, Nagy Tamás, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, RxMikes, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán, TH1, Signomi, Bazzs, PsyZed, gandalf, polipropilén, kalanneni, Solymi81, ÁjmekszGera, VinczeI, GSimon, casualplayfair, Polben, Nagy Krisztián, Tamás, Rules, Pusztai László, Ripburger, Kester, Szabó Ferenc, Salat Csaba, Pálfi Tamás, Kavics, thechewieone, MacMaiger, Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, milyenferi, Xlabu.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

4 komment

Címkék: retro podcast ubisoft checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr6918720842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2024.11.04. 06:26:03

a ps3-as a hd verzió, jelenleg az a legjobb, minden szempontból.
egyébként rohadt idegesítő tud lenni a játékmenet bizonyos helyeken.
- carlson & peeters, 13. oldal

Szekrényszagú néni 2024.11.06. 14:26:41

Azta, akkor ezexerint 9/11-et is a gonosz háborúpárti propagandisták találták ki? Vagy rosszul értem a művészt?

BobaFett 2024.11.11. 21:58:43

30 percnél Stöki: "Azt hozzátenném, hogy az első női űrhajóst Sally-nek hívták"

Sally az Valentyina Tyereskova 3. neve ?
süti beállítások módosítása