HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #231: Rune

2024.02.03. 21:38 Stöki

cpmini_231.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Ahogy ígértem, Minire Mini jön, mert előtte meg több Mini kimaradt, és helyrebillentjük az univerzum rendjét. Egy olyan játékot vettünk most elő, amire úgy emlékeztünk, hogy egész szórakoztató volt, aztán sajnos kiderült, hogy nem öregedett jól. Nem először járunk így az ezredforduló környéki 3D akciójátékokkal, most éppen a Rune-nal. Ha kíváncsi vagy bővebben élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, napi lájtos és alkalomszerű szuperalapos retrós cikkekért pedig fáradj el a Retro.Landre.

A Rune a Human Head Studios első játéka volt, amit 1997 végén Wisconsinban alapított hat fejlesztő, akik éppen kiléptek a Raven Software-tők. A Raven ugye főleg fps-ekről ismert, szóval nem meglepő, hogy az új cég is egy 3D akciójátékon kezdett dolgozni. Mégpedig a Daikatana II-n - érdekes indulás egy stúdiónak, de hát a ravenesek mindig jóban voltak az idsoftware-esekkel, John Romero meg éppen be akart csicskítani mindenkit, és már a Daikatana folytatására is készült, hát az exidsoftware-es megbízta az exraveneseket. Aztán megjelent a Daikatana, és kiderül, hogy Romero mégsem csicskít be senkit (erről bővebben lásd egy korábbi adásunkat), a folytatást is lelőtték, a Human Head meg ott állt munka nélkül.

A hat alapító közül kettő, Ted Halsted és shane Gurno még a Ravennél elkezdett ötletelni egy vikinges játékon, és ezt a projektcsírát vették elő, hátha valami kihajt belőle. A Daikatana II az Unreal motorját használta volna, ezért a Human Head proramozói már beleásták magukat ebbe az engine-be, a csapat pedig úgy általánosságban nagyon összehaverkodott az Epickel. A jó viszont eredményeként a vikinges saját játékhoz is megkapták az Unreal motort, sőt az Epic egy csomó változtatást is eszközölt rajta.

Mert az Unreal motorja ugyebár jellemzően fps-eket hajtott meg, de a készülő vikinges cucc se "fp", se "s" nem volt. Vagyis külső nézetes volt és nem lehetett lőni benne, csak közelharci fegyvereket használni. Illetve a kézben tartott fegyvert hozzá lehetett vágni az ellenfelekhez, de valódi távolsági fegyver nem volt. A játékmenet kicsit rá is ment erre, vagy csak az idő nem szépítette meg, mindenesetre újra kipróbálva nagyon egyhangúnak tűnt. Lehet ugyan harcolni egy csomó különböző fegyverrel három kategóriában (kardok, fejszék, zúzófegyverek), de mai értelemben vett harcrendszer nincs, a hadonászás-hátrálás ismételgetését meg hamar meg lehet unni.

A játék pályái sem állták ki az idő próbáját. A Rune 2000-es megjelenésekor nagyon dicsérték a kritikusok a grafikát, de az Unreal motor korlátai ma már erősen látszanak. Főleg, hogy a Human Headnál még csak a motor nagy mutatványa, a nagy terek lehetőségeit sem igazán használták ki. Ez a sztorira is igaz: a játék elvileg a híres skandináv világégés, a Ragnarök eseményeit mutatja be egy Ragnar nevű viking küzdelmein keresztül, de sem a mítosz grandiozitását, sem a fordulatait nem tudta jól visszaadni.

Szóval a Rune ma már nem érdemes kipróbálásra, de amikor debütált, azért sokan szerették (különösen népszerű volt, hogy az ellenfelek levágott fejeivel is lehetett dobálózni). Érdekesség, hogy a kiadót, a Gathering of Developerst is az Epic szerezte a játéknak. Aztán kiadtak még egy PS2-verziót is, majd évek múlva a Human Head csinálta meg azt, ami az első Prey lett 2006-ban (ami egy korrekt játék volt, csak az eredeti projekt még más ígéretekkel indult egy másik stúdiónál). Aztán a Human Head valahogy elvesztette a mojóját, ritkán jelentkeztek játékkal, akkor is elég rosszakkal (2011: Brink, 2018: The Quiet Man), 2019-ben pedig egy kiadós botránnyal csukták be a kaput, amiben éppen a Rune borzalmas második része volt a balhé tárgya. Ezt itt nem részletezném, valami  maradjon a podcastre is.

Legközelebb napokon belül jövünk, megint Minivel. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások a tizedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad. Igen, a 6-7. évadról nincs még összesítő poszt, majd lesz.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20231125.png

További támogatóink:

Kiss András, HunterXXL, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Bera Nándor, Paller, Kecskés János, Tzupi, Laborpati, Adam007, Nagy Gyula, Lidérc, Csemniczky Péter, Németh Bálint, Klisz Gábor, cue, Dreska Szilárd, Csicó, Oberling Gergő, Demeter Zsolt, Döme, Fattykány, Sh4mir83, Bohner Gergő, cubeshadow, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, TheLastNinja, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tamás, periklesz, pec, Magunsz, Nagy Tamás, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, RxMikes, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán, Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, TH1, Signomi, Bazzs, PsyZed, gandalf, polipropilén, kalanneni, Solymi81, ÁjmekszGera, VinczeI, GSimon, casualplayfair, Polben, Nagy Krisztián.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

5 komment

Címkék: retro podcast checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr1218318243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2024.02.04. 07:07:07

mai szemmel nézve (1024*768 fölé emelve a felbontást, fullhd vagy 4k-ig) valóban sivár a játék. de ha crt-n, 4:3-ban próbálod ki a natív felbontásában, élvezhetőbb. ha már mindenképp nagyfelbontáson próbálkoznál, van hozzá hd mod: www.youtube.com/watch?v=zrHagixSgvc
de a játék igazi varázsát a lanpartik adták; a buta, agyatlan hadonászás, egymás fejének levágása, majd a respawnolóhoz hozzávágása.

Gulácsi Péter 2024.02.04. 23:01:12

Anno elég jó game volt, sőt szépnek is számított. Emlékszem a víz tök jól nézett ki benne. Szerintem túlzottan lehúztátok az első részt. A másodikkal is toltam az tényleg egy hulladék fos.

anaqer 2024.02.05. 20:03:05

szerintem is helyén kezelendő a Rune - annak idején kifejezetten szép volt. oké, azt mondjuk adom, hogy nagyon sok filler pálya volt benne (már akkori mércével mérve is több, mint a kortársakban), de azért az akkor elég decens és markánsan önálló hangulatot adott a sok szájfáj FPS között.

anaqer 2024.02.05. 20:05:46

SZERK: ", de azért az[...]" ---> ", de azért az a művészeti irányzat [...]"

Bobby Newmark 2024.04.12. 17:39:28

Anno nem nagyon próbáltátok ki neten emberek ellen, mi?
Igenis VAN benne harcrendszer, attól függően hogy merre mozogsz, máshogy csapkod a karakter a fegyverével, amivel frankón lehet counterelni az ellenség támadását úgy, hogy te eltaláld őt, ő meg téged ne.
Na én persze fordítva tapasztaltam, a prő pléjerek úgy felszeleteltek, mint a szart, én meg egyetlen ütést sem tudtam bevinni. Nem is erőltettem sokat.
süti beállítások módosítása