HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #86: Daikatana (+ a 10 legjobb rossz játék)

2018.11.04. 21:32 Stöki

cpmini_86.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Fennállásunk leghosszabb Checkpoint Minije következik - oké, hogy toplistás, de az ahhoz apropót adó játékról is elég sokat beszéltünk, így túlmentünk az egy órán. Mentségünkre csak annyit mondok, hogy Daikatana - a játék, aminek mindenki nagyon drukkolt, és ami nagyon pofára esett, és bebizonyította, hogy John Romero nem való cégvezetőnek. Kipróbáltuk 2018-ban, és hát nem kellett volna. Okoskodásunkhoz hozzácsaptunk egy toplistát is, talán az eddigi legszubjektívebbet. Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval.

Szóval Daikatana... hogy nem egy jó játék, azt a GameRankings-átlagai is jelzik (54% pc-n és 42% Nintendo 64-en). 2000-ben jelent meg, fejlesztője az Ion Storm volt, amit az id Software egyik alapembere, John Romero alapított. Romerónak a Quake után nem volt maradása az id-nél, ezért úgy döntött, hogy egy saját cégnél mutatja meg a világnak, mitől döglik a kiberdémon. Az Ion Storm 1996 novemberében alakult, és elég hamar elkezdtek a Daikatanán dolgozni (a név még az id Software legendás szerepjátékpartijaiból jön, ahol a Daikatana egy erős varázsfegyver neve volt). Az 1997-es E3-on pedig már be is mutatták a készülő játékot, és már ekkor lehetett érezni, hogy nem mennek olyan flottul a dolgok az új vállalatnál, mint az id-nél.

1394252-daikatana_97_alpha.jpg Romeróék ugyanis a Quake motorját licencelték, de azon a bizonyos E3-on az id Software is bemutatta készülő játékukat, a Quake II-t. Rögtön látszott a Daikata technikai hátránya, ezért az eredeti határidőt (ami 1997 vége volt) átütemezték 1998 tavaszára, és úgy tervezték, hogy addigra az egész játékot átállítják a Quake II motorjára. Igen ám, de ez sokkal nehezebben ment, mint az Romero gondolta, mert volt kollégája, John Carmack és társai nem a Quake motorját tuningolták fel, hanem szinte a nulláról írtak egy teljesen újat. Ami azt jelentette, hogy a Daikatana fejlesztésében is rengeteg grafikai és programozói munkát elölről kellett kezdeni.

800px-jpmorganchasetower.png Ráadásul közben kiderült, hogy John Romero cégvezetőnek és projektmenedzsernek egyaránt pocsék: az Ion Storm egy lehetőségeihez képest túl drága irodát bérelt Dallas egyik menő felhőkarcolójában (Dallas amúgy eleve nem feltétlenül volt ideális város egy játékfejlesztő stúdiónak), a cégkultúra pedig leginkább kaotikus volt, sok bizonytalansággal és amatőr munkaszervezéssel, és olyan érdekes epizódokkal, mint az, hogy Romero akkori barátnője egyszer csak pályatervező lett. A kezdeti fejlesztőcsapat egy része még 1998 elején át is ment az akkor alakuló Gathering of Developershez, és a fejlesztés során végig nagyon magas volt a fluktuáció (nagyjából 25 ember fejezte be a játékot, de több mint 60-an dolgoztak rajta az évek során). Ráadásul az idő múlásával egyre több blamát megérő projekt körül egy pr-katasztrófa is kibontakozott a játék egyik szerencsétlen, korai hirdetéséből, amit nyilván sokan ismertek. Ez állt rajta: "John Romero's about to make you his bitch" (azaz: "John Romero csicskája leszel"), ami egyre viccesebb volt, ahogy a játék csak nem akart megjelenni.

18j3h1di06j1yjpg.jpg Márpedig nem akart: a Quake II motorra 1999 elejére sikerült átírni a játékot (addigra az Ion Storm első játéka is megjelent, egy teljesen középszerű stratégia, a Dominion: Storm Over Gift 3), és 1999. február 15. lett az új premierdátum, de arról is lecsúsztak, és csak márciusban sikerült kiadni egy multiplayer demót, ami nem emelte meg a játékosok vérnyomását (vagy legalábbis nem úgy, ahogy Romero szerette volna). A pár hónap múlva megrendezett E3-on nagyot akart villantani a cég, de ez sem jött össze, mert pár utolsó pillanatos változtatásnak köszönhetően a demo rettenetesen szaggatott, és a játék újra megszégyenült. Ez volt az utolsó csepp a cég fő befektetőjének, az Eidosnak, és romerósan szólva becsicskította a dallasi csapatot: bagóért felvásárolta az Ion Stormot. A Daikatana végül 2000. április 21-re készült el, és májusban tudott megjelenni. A következő évben az Eidos bezárta a dallasi irodát, Romero pedig publikálta a játék forráskódját, hogy legalább a játékosok tudják tovább patchelni, mert még volt mit.

Az irodát pedig azért kellett bezárni, mert a szintén Quake II-motoros Anachronox és a Daikatana is megbukott a pénztáraknál. Előbbi szuper játék volt, de a Daikatana egy ócska Quake-klón lett - és egy óriási csalódás, hiszen a Doom és a Quake egyik fejlesztője készítette. Romero nagyon formabontó és egyedi fps-t akart csinálni, de végül a tapasztalatlan, nem összeszokott fejlesztőcsapatból csak egy sablonos, fantáziátlan pályákon játszódó klónra futotta, amit egy több idősíkon játszódó kerettörténet még zavarossá is tett. És hát 2000-ben a Quake II motor grafikája már nagyon nem volt szép, arról nem is beszélve, hogy addigra megjelent a Half-Life és A Quake III Arena is, szóval egyszemélyes játékban és multiban is hónapok óta sokkal jobb játékok voltak már a piacon, amikor a Daikatana végre révbe ért.

A szaksajtó egyöntetűen lehúzta a játékot, 2000 novemberéig alig 25 ezer példány kelt el Amerikában, a PlayStation-verzió fejlesztését lelőtték, Romero pedig bocsánatot kért a becsicskító hirdetés miatt. A Daikatana azóta sem lett jobb (friss élményeinkért irány a podcast), viszont a németeknél van egy lelkes rajongói bázisa, akik máig hegesztgetik. Romero karrierje pedig máig nem talált magára, és - sajnos - meglepetés lenne, ha valaha dolgozna ő még AAA-játékon.

És mint említettem, egy-egy toplistát is összeszedtünk, elég rugalmas és szuperszubjektív ezúttal a kategória, amihez az ihletet az említett németek szállították: rossz játékok, amikkel mi mégis jól szórakoztunk. A "rossz" alatt azt értjük, hogy már megjelenésekor csalódásnak ítélte a sajtó és a játékosok, ezen túl nincs megkötés. Ennek megfelelően egy kivétellel nem is volt egyezés a listáinkban:

GRATH TOP10

STÖKI TOP10

1. Final Fanatasy XIII (2010)

2. Mass Effect 3 (2012)

3. Star Fox Adventures (2002)

4. Dragon Age II (2011)

5. Dead Or Alive Xtreme Beach Volleyball (2003)

6. Lost Planet 3 (2013)

7. Al-Qadim: The Genie's Curse (1994)

8. SimCity (2013)

9. Lands of Lore: Guardians of Destiny (1997)

10. The Godfather II (2009)

1. Dead of Alive Xtreme 2 (2006)

2. Star Wars: Yoda Stories (1997)

3. South Park (1999)

4. Terminator 2: Judgment Day (Ocean, 1991)

5. Darkened Skye (2002)

6. Turok (2008)

7. KKND Xtreme (1997)

8. Lollipop Chainsaw (2012)

9. Candy Crush Saga (2012)

10. Assassin's Creed (2007)

 

Kommentekben várjuk a ti bűnös élvezeteiteket, magyarázni nem is kell, totál szubjektív ez a kategória. Legközelebb jövő héten lesz Checkpoint. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint Mini adások a negyedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból pedig a teljes harmadik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Ezek pedig vendégszerepléseink a Runyai Stúdió podcastjében, A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán (van már második rész is! sőt, harmadik!), illetve Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben.

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20181026.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Hollósi Dániel, Mozoka, Nagy Gyula, Győri Ferenc, Gortva Gergely, Révész Péter, Szabó Ferenc, Huszti András, cue, Juggler, CAPSLOCK_USER, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, Szauer Tibor, ricsi, abeddon, Valis142, Varga Bálint Bánk, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, Rudymester, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Müller Niki, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, ArcadeMacho, Selmeci Dávid, Hájas Ákos, Lottsie, CsikosZ, Oli, Udvardy Tamás, Döme, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Kovács Marcell, Neriana, Larten, Arsenic, rBali, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, Gueszka, Magyar Kristóf.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

60 komment

Címkék: retro podcast toplista fps john romero checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr914327653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Steveopapi 2018.11.05. 00:12:17

Királynak tűnik a toplistás téma, az pedig a legkisebb baj, ha hosszabb az adás.
P.S.:
@Stöki used Ctrl+C, Ctrl+V. It's super effective ;)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2018.11.05. 06:22:05

romero azóta szélesebb, mint magas; úgy néz ki, mint valami klingon huszár.

az egyéni szarjáték toplista azért szopó, mert - én pl - nem vagyunk szaksajtósok, így nem tudjuk, hogy a játékokat mire értékelték. nálam amúgy is az egyéni megtekintés számít, nem az, hogy más mit ír róla.
talán ha nagyon gondolkozok, eszembe jut egy-két játék.

AarPoe 2018.11.05. 08:24:55

Szuper adás! :)
2 cím jut eszembe: az egyik az Independence Day PC-s változata, borzasztó nagy szégyen, hogy mintegy 10 órát képes voltam rászánni és még jól is éreztem magam!
A másikat fáj leírnom, a C64-es The Amazing Spider Man, amivel drága szüleim leptek meg eredeti, dobozos változatban. Rengeteget játszottam vele, nagyjából tök fölöslegesen...
A hivatalosan legjobb szarjáték egyébként szerintem a Bus Driver.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2018.11.05. 09:18:19

@Steveopapi: Hú, benne maradt valami kopipaszte bug? Hol? :)

lefty 2018.11.05. 09:23:12

@Stöki: Állatos játékok a házban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2018.11.05. 10:40:14

van egy negatív lista:
ez alapján a trespasser, a duke nukem forever és a no man's sky, ami bejött.

GépBalta 2018.11.05. 10:42:54

Nekem három nem túl nagyra értékelt játék jutott eszembe, amivel sokat játszottam.
Az első a C&C Renegade volt, ami mondjuk ahogy nézem olyan 75%-os értékeléseket kapott, de abban az időben én úgy emlékszem, hogy a skála úgy 6-10-ig tartott aminek azért 7.5 inkább az alsó végéhez van közel. Az igazi nagy attrakció a teljesen egyedi multiplayer volt benne, de a gondos újságírók akkoriban többnyire annyit írtak a multiról, hogy van. Biztos ők is lapzárta előtt fél nappal kapták tesztelésre. :D Objektíven nézve a dolgokat voltak vele gondok. A kapmány olyan unalmas volt, hogy egyszer nem vittem végig, az engine és a netkód nehezen bírt az 50 fős multival, és a grafika sem mutatott jól egy MoHAA mellett, ezért viszonylag kevés rajongója lett a játéknak. Páran annyira lelkesek voltak, hogy Unreal 3 motorra még egy rajongói remaket is készítettek, ami a rajongói remakek többségével ellentétben meg is jelent és játsszható is, csak már olyan későn, hogy időközben az U3 motor is elavilt.
A másik a Navyfield nevű koreai fejlesztésű MMO, ami le sincs pontozva metacriticen. A kétezres évek közepén jelent meg, és valószínűleg az első volt a járműfejlesztős MMO-k sorában. A műfajt ugye később a World of Tanks tette sikeressé, de ők bevallottan a Navyfield-el játsszva jutottak el a gondolatig, hogy mi lenne, ha megcsinálnák ugyanezt kicsit modernebben, tankokkal. Azóta meg legalább 10-15 játék másolja ezt a receptet, több kevesebb sikerrel.
A harmadik az 576 media által fejlesztett Road to Fame. Akkoriban nagyon elkapott a NFS Underground és amikor megláttam, hogy megjelent a magyar underground, egyből megvettem ilyen bizalomgerjesztő "Ezt vedd meg"-es dobozban. A grafika inkább az egy generációval korábbi konzoljátékokét idézte, az irányítás pocsék volt, kevés pálya volt és azoknak is idegesítően rossz volt a vonalvezetése, szar volt a zene, de az, hogy egy játékban Trabantot, meg Kispókot tuningolhatok, ráadásul az egész játék magyar, sokat jelentett akkoriban. Mostanában elővettem egy pár körre, de úgy jártam vele, mint ahogy az ilyen játékok többségével ti is szoktatok, hiába a nosztalgia, már láttam az összes hibáját és egy percét sem élveztem. Metacritiken oldala sincs.
Ennyi jutott eszembe hirtelen, de biztos van még pár.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2018.11.05. 14:04:51

a kiadott forráskódját el lehet érni valahol? mert azt látom, hogy bitbucketen valaki hegeszti és hozza ki az újabb verziókat, de forráskódot nem találtam sehol, daikatana13 alatt sem.

scz_hun 2018.11.05. 14:26:45

FF13 és ME3 már megjelenésük előtt lehúzva szaksajtó által?!
Szerintem nincs olyan FF-rész, amivel ne játszott volna szívesen ember, aki szereti az FF-sorozatot.
Ugyanígy, Mass Effect trilógia zárórésze is megfelelőre sikerült, hangulatban mindenképpen hozta az előzményeket.
Nem értem én ezeket a sajtósokat :)

Bobby Newmark 2018.11.05. 14:41:21

Menzoberranzan, Delta Force Land Warrior.

Bobby Newmark 2018.11.05. 14:42:49

@scz_hun: ME3 azért elég nagy botrány volt, hogy az egész frencsájz arra volt kihegyezve, hogy a döntéseid a játék során milyen fontosak, hogy aztán nullázza az egészet a befejezéssel.
Ezen voltak kiakadva nem csak a sajtó, hanem a játékosok is, nem a hangulatán.

Bobby Newmark 2018.11.05. 14:45:17

@GépBalta: Renegade nekem is bejött, de még a kampány is. Illetve főleg az, mert tört játékkal nem ment a multi.

A multi remake-et te reklámoztad a múltkor is?

Grath 2018.11.05. 14:54:57

@scz_hun: az FF13-at elsősorban majdnem totális linearitása miatt utálja, aki utálja. Nagy balhé volt belőle, a Square hivatalosan is szabadkozott, és azért lett két folytatása is, hogy megpróbálják kiküszöbölni.

A ME3 kizárólag az utolsó 20 perce miatt lett közutálat tárgya.

Gipsz Ferenc 2018.11.05. 15:01:48

A ME3 Extended Cut sokat javitott a befejezesen. Egyebkent majdnem minden dontes szamitott a vegen. Az alapjan erkeztek a pontok es a kulonbozo pontertekek kulonbozo vegeredmennyel jartak. Bizonyos pont alatt csak Destroy volt stb. Plusz a vegen a kepek is valtoztak egy kicsit a dontesek alapjan.
Az meg, hogy a fohos meghal a vegen szerintem teljesen korrekt lepes volt. Vegre nem hollywoodi cukormazat kaptunkt, hanem egy epikus dramat, ahol nem art egy tragikus hos.

Szorakoztato rossz jatek?
Fields of Glory (93 talan?) Minden szempontbol borzalmas volt, de megis rengeteg orat elpazaroltam ra.

Gipsz Ferenc 2018.11.05. 15:09:02

+Task Force 1942 es 1944 Across the Rhine. Szepen becsomagolt semmik. Sik hulye AI meg bugot.
iM1A2. Tankszimulator egeszen rettenetes grafikaval meg sebzesi modellel. Viszont a dinamikus kampanyok es a Real Time parancsnoki rendszer miatt rengeteget jatszottam vele.

szogyenyi · http://jatekblog.blog.hu 2018.11.05. 18:45:06

Azért a játék többi része, ahol a múltba utazunk vissza szerintem elég hangulatos volt, ott valahogy átjött számomra a klasszikus Romero féle pályadizájn. Bár tény, hogy mire odáig eljut az ember akkora mély nyomot hagy benne, hogy nem biztos, hogy rá tudja még magát venni a játék folytatására. Miden esetre én végigvittem. Azt talán még érdemes lett volna megemlíteni, hogy habár az AI tényleg agyhalott volt, nem feltétlen muszáj magunk mellett tartani őket. Pl én ezt a sok elakadást, random halált úgy küszöböltem ki, hogy egyszerűen megállítottam őket a map elején, megöltem az összes ellenfelet, visszamentem értük és úgy fejeztem be a pályákat. Igaz macerásnak hangzik, de így legalább kevésbé volt idegőrlő, mint ha azon kellett volna izgulnom, mikor halnak meg. Mert ugye Quicksave sincs a játékban, helyette itt ez a kristálygyűjtögetős baromság...

kemi242 2018.11.05. 19:17:59

Meglep, hogy eddig még senki nem említette a Mesterlövészt (Sniper: Path of Vengeance). Aki annak idején követte a Rossz PC Játékok Sorozatot, tudja miről van szó. Rettenetesen gagyi grafika, holott az a LithTech motor, amire írták sokkal többre lett volna képes, és olyan bugos, hogy annyira rossz, hogy már jó. Nagyon jól el lehet vele szórakozni. :) Egy ideig még a Media Markt PC játék toplistáját is vezette.

2018.11.05. 20:00:17

A támogatókkal kapcsolatban jelezném, hogy én is minden erkölcsi támogatást megadok, szóval "hajrá srácok"!

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2018.11.05. 21:17:10

NAM: vietnami FPS a Duke Nuken motorjával 1998-ban, hihetetlen gagyi, mégis jól elvoltam vele, hiszen Vietnam.

www.youtube.com/watch?v=uo07GqlHjCg

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2018.11.05. 21:31:22

valamiért lemaradt a link a kommentből. a wikipedia negatív gamái listájából nézelődtem.

de közben mások kommentjeiből eszembe jutott még 1-2: team yankee (dos), shogo, gearhead garage, atomic bomberman, d.r.o.d., plasma pong, wetrix, splice (androidra), death ray manta, major stryker, secret agent (dos), fract osc, shatter, the kore gang, galcon legends, battlezone 2.

Grath 2018.11.06. 09:56:08

@manson karcsi: a DROD, a Shogo és a Galcon szerintem egyenesen ünnepelt játékok voltak megjelenéskor. Oké, a DROD erősen rétegjáték, de hát ettől még rossznak nem nevezhető.

A Shatter egyenesen fantasztikus, 86-os metaátlaga van.

GépBalta 2018.11.06. 10:26:19

@Bobby Newmark: Biztos említettem már a blogon. A maga nemében érdekes fejlesztés volt, mert amikor lehetőség lett arra, hogy az UDK-t használva ne csak egy UT3 modként jelenjen meg, hanem standalone játékként, akkor letárgyalták az EA-vel hogy milyen feltételek mellett és miket másolhatnak le az eredeti játékból. Gondolom azoknál, akiknek az ilyen-olyan remakejeit ellehetetleníti a jogtulajdonos, ez a lépés nem sikerül, pedig ha az EA sátánnal meg lehetett beszélni, gondolom mással se lehetetlen. Sajnos nagyon megcsúsztak a fejlesztéssel, ezért a kezdeti lelkesedés leült. Mire ténylegesen játszható verzióval jelentkeztek volna, már alig érdekelt valakit a játék. Játékosok nélkül meg nem nagyon lehet multizni. :(

Bobby Newmark 2018.11.06. 14:22:05

@GépBalta: Ja, szóba került Westwood cikk alatt, aztán akkor megnéztem, de akkor nem veled tárgyaltuk ki.

Nekem nem jött be, túl kicsi, túl agyhalott zúzda. Kb mintha MOBA játékban lennék mob, aki megy előre, és tolja a lane-t.

mezz4nine 2018.11.06. 20:54:07

>>illetve itt<< fog még működni egyszer ? :)

Wild Colonial Boy 2018.11.07. 15:21:29

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: Ezt a NAMot még multiban is toltuk. Ahhoz képest, amilyen szar volt, tényleg sokat - valószinűleg azért mert akkor nem volt hasonló témájú multi FPS.

kolbászosrájáspizza 2018.11.07. 15:22:57

Istenem!!! A KKND volt az én Giana Sistersem. Nem nagyon sikerült tovább jutnom 2-3 pályánál (10 éves lehettem), de teljesen oda voltam érte, nagyon megfogott a hangulata és a design. Nem sokkal később egyik osztálytársam megmutatta a Read Alertet és teljesen fel voltam háborodva hogy lehet ilyen pofátlanul és unalmasan lemásolni a KKND-t. Teljesen megfeledkeztem erről a játékról. :))))

AarPoe 2018.11.07. 23:06:35

@manson karcsi: Ilyen hosszú hajjal nem lehet, hogy ő nem is a Daikat apja, hanem a Daikat anja?

jófejsrác 2018.11.08. 00:49:16

Elsőre az Advent Rising jut eszembe amit én a listára tennék. Annyira imádtam a hangulatát kis koromban + hogy annyira epic akart lenni :D.

Nem tudom mennyire volt közutálat, de arra emlékszem, hogy sok újság olcsó Halo klónnak nevezte - szerintem több annál.

www.youtube.com/watch?v=k1atrmoPObc

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2018.11.08. 06:07:03

@AarPoe: a dajka tanya, ahol karámban tartják és fűvel etetik a bábákat.

Ironfist 2018.11.08. 11:53:34

@kemi242:
Ja, mert a lithtech motor egy nagyon korai verzióját használták, talán még béta volt. Ráadásul, van a rpcjblogon egy interjú andrzej nemtoménkiskivel, aki a játék egyik készítője, abban elmondja a fazon, hogy elképszetően rövid időt adott nekik a kiadó, és gyakorlatilag félkészen került piacra a játék, még úgy is, hogy egy csomó mindent eleve bele sem tettek, amit terveztek.
Tehát tök más a háttere, de mégis hasonló eredmény után egy kellemes kis gagyi, ami könnyed szórakozást tud adni - ellentétben a Daikatanával.

És guilty pleasure, na férfiasan bevallom, hogy a World of Tanks. (Aminek a tévéreklámján mindig fogom a fejemet, hogy hogy találtak olyan embert, aki képes vröld(!) áf tenksz-nek ejteni :D )

Zarbon 2018.11.08. 16:05:19

@Ironfist: az érdekes mert a mesterlövész megjelenése előtt 4!!!! évvel már jóval vállalhatóbb játékok jelentek litech motorral, és akkoriban nem úgy fejlődött a számítógépes grafika mint manapság

csaky000 2018.11.08. 19:28:00

Szóval hivatalosan is elátkozódtam a Daikatana miatt, mert a Discord-on beajánlottam? László, már ott is megkaptam a magamét! :D
Egyébként a 3D Realms adással még adósak vagytok nekem! :D :D :D

Garott 2018.11.08. 19:33:14

@Grath: Én nem is értettem, hogy miért mondták annyira lineárisnak, hisz a X is erősen be volt korlátozva a játék végéig. Engem sokkal jobban zavart a harcrendszer, ami a széria egyetlen része ami valahogy nekem nem állt össze, ami miatt random szörnyek is voltak, hogy megizzasztottak, miközben korlátozva volt fejezetenként a tápolhatóság. Ez nekem simán meg is ölte a játékot. Annó a IX. résznél pl amikor kikerülünk az erdőből először a világtérképre, én ott mindig legalább 2-3 napot csak tápoltam, és minden világtérképes résznél minimum 5 szintet húztam, hogy ne legyen gond a bossokkal. Ezt itt nem lehetett megtenni, és nem is jutottam el soha a játék végére emiatt.

Az igazán utált, de általam kedvelt játékra jó példa a Resident Evil 6, aminek az utálatát valószínű azért nem értem, mert előtte csak az 1-el játszottam. Az pedig nekem túl kötött volt és nem is lett a sorozat a kedvencem. Éppezért tetszett a 6 ami egy nagyon fasza akció játék.

Daylin90 2018.11.08. 20:50:31

A 2013-as SimCity messze nem kapja meg azt a megbecsülést amit megérdemel. Ugyanis ha csak egy kicsivel is jobbra sikerült volna nagy eséllyel nem jelent volna meg a Cities Skylines.:D

DeFranco 2018.11.09. 09:40:43

@kolbászosrájáspizza: A read alert az az, amikor a lektomán horda jön a podcast alá 12-es nemvariálarial másfeles sorköz leiratért reklamálni. :D

Grath 2018.11.09. 09:56:48

@Garott: A Resi 6-ot én is utálom :) Borzalmas volt a sztori (oké, sose volt erős a sorozatban, de itt sikerült olyan komolyan előadni, hogy az már zavart), a kamera, az akció - szinte minden. A RE4 egy kolosszális játék, a RE5 pedig egy nagyon jó koop akciójáték volt, de a 6 nekem túlzottan a C-kategóriás hollywoodi akciófilmek irányába vitte el a dolgokat, ráadásul a játszhatósága is pocsék volt nekem.

Rozsgyi 2018.11.09. 12:07:03

Ezt böcsülettel vegighallgattam, jó volt!

madbalee 2018.11.10. 08:15:03

Direktlink nekem nem müködik androiddal(massal nem probaltam). Masnak sem?

madbalee 2018.11.10. 08:20:03

Jelöltem a Football world manager Ubisofttol. Nem igen hallotram rola jo kritikat megis rengeteget jatszottam vele. Masik meg nem rossz jateknak lstt kikialltva inkabb ilyen underrated az Interstate 76. Nekem kultjatek. Lehetne rola podcast, vagy cikk. Ellenben a folytatasa a 82 az fos lett azzal nem is jazszottam sokat.

Unskilled 2018.11.10. 10:44:50

Helo! Jó adás volt ez is. Nekem a kedvenc alulértékelt játékom a
Terminator: SkyNet volt(1996).Az első eredeti PC-és játékom volt,
még igazi dobozban.A maga módján, akár úttörő is lehetett volna, mert
lehetett benne terepjárót, meg helikoptert vezetni.(talán az első
ilyen FPS volt(az elődje a Future Shock volt, és nem tudom abban lehetett e)).A kritikák akkor lehúzták, de én nagyon jól szórakoztam vele. Amikor rájöttem, hogy le lehet lőni a Holdat az
égről két percig enyém volt a világ...

Megemlíteném még a Fatal Racing-et.Az is eredeti volt, és egyfajta
Stunts érzést adott. A hangeffectekre ma is emlékszem.Jó volt.

Flankerr 2018.11.10. 12:34:47

@madbalee: Az Interstate 76 rossz példa, azt mindenki dícsérte

madbalee 2018.11.10. 21:09:37

@Flankerr: igaz, de hamar kimult a lelkesedes n3m lett olyan kultusza, mint eg,quakenek vagy starcraftnak.

natS 2018.11.11. 11:14:01

Én elkövettem egy ilyen hozzászólást még nyáron, lehet én voltam a felbujtó, elnézést kérek. :D

"natS 2018.07.15 12:15:36
A Daikatana állítólag - nem játszottam vele, pedig akartam - nagyot javul az első pár pálya után. Ott pl. kifejezetten rosszat tett a játéknak, hogy mindenki gyorsan levonta a következtetéseit.

No persze, ha volt játék, amelyik megérdemelte, hogy elhamarkodottan ítéljenek felette, az mondjuk pont a Daikatana volt."

Annyit hozzátennék, hogy a mini alapján ti sem jutottatok túl az első pár (állítólag legszarabb) pályákon. :D

Unskilledhez csatlakoznék, a Skynetet nagyon szerettem, de ahogy láttam mindenhol 70 % körül volt értékelve. Régi FPS-ek és RTS-ek között volt még pár ilyen, amit simán lehetett örömmel tolni.

Petrow 2018.11.12. 11:47:20

C&C Renegade - fentebb már megidézték, bár mindenhol leszólták, nekem anno a cnc nosztalgia elvitte a hátán.

Dark Reign 2 - Hogy hogy tudtak egy ennyire tré, baltával faragott kinézetű és irányítású, ötlettelen RTS-hez egy ennyire jó soundtrack-et csinálni, az mind a mai napig rejtély előttem.

Earth 2140 - a Red Alert csúnya kistestvére, az újítás legapróbb szikrája nélkül. Mai szemmel nincs rá indokom, hogy anno miért toltam végig mindkét kampányt.

Warzone 2100 - Bár mindenki el volt ájulva a 3D engine-jétől, maga a játék brutálisan sablonos és ronda volt. Megvan otthon az eredeti CD is :)

Dune 2000 és Emperor - Battle for Dune: a Starcraft, Total Annihilation, de még a saját kutyakölyok Redl Alert 2 mellett sem nagyon kellett volna labdába rúgniuk, de én imádtam mindkettőt.

Martin Kay · https://www.facebook.com/martinkaywrites 2018.11.29. 19:49:51

Lands of Lore: Guardians of Destiny (1997)

Javítanám, hogy ez már a "II" rész. Amúgy imádtam.

Bobby Newmark 2019.01.06. 23:12:08

@AarPoe: Pedig az a The Amazing Spider-Man nem is olyan rossz. Én DOS verzióban öltem bele sok órát eredménytelenül, de alapvetően nem egy rossz puzzle-platformer.

Bobby Newmark 2019.01.06. 23:14:41

@manson karcsi: Uh, a Trespasser, meg a DNF? Baz.. :D
Trespasser a bughalmaz megoldásai mellett még a "messze vagyunk még, törpapa?" effektet is megidézte, ahogy az utsó SOK órányi játékmenet arról szólt, hogy ellenségek nélküli BASZOMNAGY pályákon sétáljunk keresztül.
Persze, mostanában nagy divat a walking simulator, mint stílus, de most is fos, meg '98ban is az volt...

Bobby Newmark 2019.01.06. 23:17:37

@Grath: Melyik FF játék nem 100% lineáris?

Bobby Newmark 2019.01.06. 23:24:47

@Ironfist: A Littech motor mindig is B-kategória volt. A szegény ember 3D motorja. Technikailag mindig vagy két lépéssel le volt maradva az aktuális vezető grafikai motorokhoz képest.
Blood2 pl már akkor okádékul nézett ki, mikor új volt.
Vagy... várj, ugyanezt mondod a Mesterlövész-ről is. Lehet, hogy nem az engine volt szar, hanem MINDENKI gyökér volt, aki licenszelte?

Bobby Newmark 2019.01.06. 23:28:51

@natS: Mennyi az az "első pár"? Én komolyan nekifutottam, és böcsülettel toltam is egy darabig, de végig borzasztó volt, aztán abbahagytam. Mikor kezd jó lenni?

Bobby Newmark 2019.01.06. 23:33:02

@Petrow: Nem az Earth 21xx sorozat hozta be azt, hogy az egységeidet ki tudod hozni a pályáról, és elvinni a következőre?
RTSben ez még ma sem igazán elterjedt, '90es években meg egyeneses hallatlan volt...

...

Ja, hogy az az Earth 2150 volt, egy generációval későbbi... OK then, nemszóltam.

Ironfist 2019.01.07. 07:09:05

@Bobby Newmark:
Nem feltétlenül, hisz nézd meg a szintén monolithos, sierrás alien vs predator2-t! Szénné játszottuk multiban, de a kampány nagyobbik része is egész jó volt.
És szerintem csúnya sem nagyon volt.

Lehet, hogy nem az earth21xx hozta ezt be, de a '99-es warzone 2100ban már biztos, hogy benne volt.
És szerintem az sem volt általános -még ma sem az - hogy te rakod össze a saját egységeidet futóműtől kezdve a fegyverig, teljesen.

Ironfist 2019.03.20. 18:57:47

Újra meghallgattam ezt a tanulságos adást, és eszembe jutott egy guilty pleasure játék nekem is.

Flying Heroes. Alig találni róla bármilyen ratinget, metacriticen nincs semmi róla. Egy tök jópofa játék volt, persze már amikor játszottam anno, már az első pillanatoktól tudtam, hogy ebből azért hiányzik valami. Konkrétan a tartalom, hiszen annyi volt az egész, hogy különféle repülő... izékkel lőtted egy-egy gagyi arénában a többi repülő... izét. Voltak Repkedős gyíkok, léghajós törpék, varázslók ilyen mindenféle medzsik dologgal, meg ilyen madarakon repkedő lovagok. És kb ennyi. Valahogy nem egy AAA kategóriás játék, sosem volt az, de én mégis szerettem. És nem úgy, mint az Unreal Tournamentet, amivel játszottam, és az volt a multiplayer része, mint a diablo2-nek, hogy másnap a suliban elmeséltük egymásnak, hogy ki hol tart, hanem az a fajta játék, amit inkább nem mutattam meg a barátaimnak.

Foxhound 2019.04.07. 20:05:40

Frontlines: Fuel of war
Multira kihegyezve, gagyi single story, de agyatlan lövölözésre bármikor jó.
Carrier Command: Gaea Mission
A legendás(?) c64/amiga játék remake-je, ordas nagy bugokkal, és sztoriban akkora plot hole-okkal, mint egy galaxis közepén tátongó fekete lyuk. De imádtam.
Mass Effect: Andromeda
Egy évvel a megjelenés után játszottam, így pre-alpha helyett kb béta állapotban tolhattam. Láttam a hibáit, de mikor végigtoltam, olyan volt mint szakítás után: űrt éreztem, és folytatni akartam! :-)
Assasin'S Creed: Unity
Nekem bejött, relatíve kevés buggal találkoztam. Szerintem nagyon hangulatos, és sajnálom, hogy ilyen gyűlölt lett.

Reactor 2019.12.22. 00:54:50

@Ironfist: Emilió "hajdudududu" lottósorsolásos produkciója óta én már ezen se csodálkozom a legkevésbé se :D
Nem esik jól megfizetni a szakembert, alkamaznak óccsóé' valami kontárt, aki talán 1 hónapos villámangolt végigült, oszt jó lesz az a népnek, eszi-nem eszi, nem kap mást...

Kit Fisto 2021.02.24. 15:31:51

Én is imádom a Rise of The Robots-ot! És nem értem, hogy mi nem jó ebben bárkinek. Nagyon jól néz ki, és mivel robotkedvelő vagyok, nálam betalált. Sokkal rosszabb harcolós játékok vannak. Nekem azok nem tetszenek, amikben szuperképességű emberi és fél-emberi karakterekkel kell az unalmas kombókat, mágiákat ismételgetni. Tetszik a One Must Fall is! Ezeken kívül igazából csak az alap klasszikusok tetszettek valaha is, mint pl. még Amigára a Street Fighter 2, Mortal Kombat 1-2, és az Elfmania. Utóbbi elsőre bénának néz ki, da valójában egy ötletes, hangulatos játék, szép grafikával, jó karakterekkel, animáló hátterekkel és jó hangokkal.
Bűnös élvezet? Nem is tudom. Ja, azaz de. Imádom a Humongous Entertainment játékait! Van, amikor ilyesmihez van kedvem, valami erőszakmentes, kellemes, békés dologra, ami vicces, és szórakoztató. Főleg Fatty Bear, és Putt-putt. :) Hurry, hurry, all of you, there's so very very much to do!
süti beállítások módosítása