Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)
A Hammerfist olyan játék volt, ami eléggé feszegette a C64 korlátait, és ez az alkotóit tekintve nem csoda. 1990 egyik legjobb verekedős cucca volt, aztán hamar feledésbe merült, a játékot megalkotó stúdióval együtt. Hát most majd igazságot szolgáltatunk neki - gondoltuk, és kipróbáltuk. Aztán finnyogva hümmögtünk. Meglátszik a játékmeneten az elmúlt 28 év, de azért ennyi idő elteltével is világos, hogy annak idején ez egy nagyon mutatós játék volt. Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.
A Hammerfist egy frissen megalakult csapat, a Vivid Image első játéka volt. Ezt a csapatot nyugodtan nevezhetjük supergroupnak is, mert a kor egyik legmenőbb Commodore-ra fejlesztő cégéből, a System 3-ből kilépő emberek alapították, például az a John Twiddy, aki a magyarok által elkezdett The Last Ninját befejezte. Talán a Ninja-sorozatnak volt fricska, hogy egyik játékuk címe a First Samurai volt, de ismerős lehet még a Time Machine is, esetleg a Street Racer. A Vivid Image aztán egy évtized után bedőlt, főként azért, mert nem váltottak jó ütemben és színvonalon konzolos fejlesztésre.
De 1990-ben még tele voltak tervekkel, és a csapat elég meggyőző volt ahhoz, hogy első szárnypróbálgatásához rögtön az Activisiont fűzze meg kiadónak. Így jelent meg 1990-ben a Hammerfist, alkotója a már említett Twiddy mellett a grafikuszseni Hugh Riley volt, a zenét Wally Beben szerezte, és az egészet Andrew Bond fogta össze rendezőként - nem is volt semmi komoly balhé a fejlesztésnél, rutinból megcsinálták a játékot C64-e és Amigára. Aztán később jöttek portok Atari ST-re, Spectrumra, Amstrad CPC-re, de még két igen obskúrus verzió is készült. Az egyik a nagyot bukott Commodore 64GS konzolra, a másik Konix Multisystemre, ami akkorát bukott, hogy már meg sem jelent (persze ez nem a Hammerfist hibája volt).
A Hammerfisten ma már nagyon látszik, hogy a Vivid Image alapítói programozók és grafikusok voltak, designer viszont nemigen akadt közöttük. A játék grafikája csodaszép (a C64 verzió spritecunamija egészen hihetetlen néhol), a zene csúcs, a technikai megoldások faszák, a játékmenet viszont nem a program erőssége. A Hammerfist egy sima oldalnézetes beat'em up, egyik képernyőről megyünk a másikra, és a cél mindig az, hogy kellő számú berendezést/ellenfelet lezúzzunk, hogy továbbmehessünk a következő képernyőre.
Az egészet a fantasztikusan bugyuta keretsztori ízesíti meg, amiből a játékmenet egyetlen nagy dobása is fakad: a főhősünk valójában két főhős. 2215-öt írunk, amikor a világot egy gonosz nagyvállalat uralja, ami hologrammá transzformálja az embereket. Valami hiba folytán két hologram fuzionál: az erőember Hammerfist és az akrobatikus Metalisis egy testbe kerül - és ha már így adódott, útra kelnek, hogy lenyomják a nagyvállalat rendszerét, és felszabadítsák az emberiséget. Hammerfist pofonok osztásában erős, és a környezetet is hatásosan rombolja, Metalisis pedig magasabb helyekre tud felugrálni - a játékban csak úgy lehet előrehaladni, ha folyamatosan váltogatunk köztük, és használjuk a képességeiket. Minden szobában van egy csomó ellenfél, ami újratermelődik, őket folyamatosan kell irtani, miközben amortizáljuk a berendezést is, és az ellenfelek által hagyott bónuszokat ajánlatos felvenni, mert - és ez amúgy elég jó ötlet - a fel nem vett bónuszok a végső főgenyát fogják erősíteni az utolsó harcban. És nagyjából ennyi a játék: mész, ütsz, mész, lősz, mész, ugrasz, ütsz. Ma már azért kevésnek tűnik ez, főleg, hogy az irányításban is akad pár bosszantó megoldás, de egy YouTube-megnézést mindenképpen érdemel a játék. És hát nézzétek, milyen csodás töltőképernyője volt:
Most ugye kétszer egymás után volt Checkpoint Mini (hogy a dupla Zelda-adást ellensúlyozzuk), de legközelebb már vendéges Checkpoint jön, aztán felpörgünk: a Tokyo Game Show előtt jó sok adást rátok zúdítunk (8 van felvéve). Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).
Korábbi Checkpoint Mini adások a negyedik évadban:
- Checkpoint Mini #63 - Street Rod
- Checkpoint Mini #64 - Unreal
- Checkpoint Mini #65 - Warcraft I-II. + TOPLISTA: A 10 legjobb, nem-Westwood, nem-Blizzard real-time stratégiai játék
- Checkpoint Mini #66 - Project Firestart
- Checkpoint Mini #67 - Stonekeep
- Checkpoint Mini #68 - Sam & Max Hit the Road + TOPLISTA: A 10 legjobb videojátékos páros
- Checkpoint Mini #69 - Bad Mojo
- Checkpoint Mini #70 - Wizball
- Checkpoint Mini #71 - Crusader: No Remorse + TOPLISTA: A 10 legjobb izometrikus játék 1995-ig
- Checkpoint Mini #72 - SOS
- Checkpoint Mini #73 - Quake
- Checkpoint Mini #74 - The Curse of Monkey Island + TOPLISTA: A 10 legjobb harmadik rész
- Checkpoint Mini #75 - Populous: The Beginning
- Checkpoint Mini #76 - MegaRace 2
- Checkpoint Mini #77 - Gordian Tomb + TOPLISTA: A 10 legjobb német játék
- Checkpoint Mini #78 - Total Annihilation és TA: Kingdoms
- Checkpoint Mini #79 - Carmageddon
- Checkpoint Mini #80 - Ikaruga + TOPLISTA: A 10 legjobb játék hétbetűs címmel
Még korábbi adások:
Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból pedig a teljes harmadik évad.
A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.
Ezek pedig vendégszerepléseink A hiányzó darab podcastben és a Fun With GeeksYouTube-csatornán (van már második rész is! sőt, harmadik!), illetve Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben.
A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:
(Igen, adós vagyok pár avatárral, kis türelmet kérek, nagyobb redizájnt kap éppen a pantheon, hogy három oszlopba férjenek a támogatók.)
További támogatóink:
Kiss András, kopeszku, Hollósi Dániel, Mozoka, Nagy Gyula, Győri Ferenc, A Konnektor csapata, Kalázdi Tamás, Gortva Gergely, Révész Péter, SnakeHB, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, Szauer Tibor, ricsi, abeddon, Valis142, Varga Bálint Bánk, Balog Tamás, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, Rudymester, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Huszti András, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Müller Niki, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, ArcadeMacho, Selmeci Dávid, Hájas Ákos, Rokborn, Lottsie, Valis142, CsikosZ, Gytb, Oli, Udvardy Tamás, Döme, waces, oplenti, Szabó Ferenc, Palkó D. István, gyulaur, Kovács Marcell, Neriana, Larten, Arsenic, rBali, Pusztai Zsolt, KeWin_HUN, ZoBug, Haris Ádám, Háklár Tamás, Boleradszki Milán.
(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)
Utolsó kommentek