HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #189: Commandos

2022.08.21. 22:00 Stöki

cpmini_189.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Mennyit számít egy S betű: nem is olyan régen beszéltünk a Checkpoint Miniben a Commandóról, most pedig beszéltünk a Commandosról, ami egészen más stílusú játék egészen más platformra. Az RTS-láz egy érdekes oldalágának talán legismertebb képviselője, a spanyol játékfejlesztés ékköve, amit lehetett utálni és szeretni, de aki szerette, az ma is okkal szeretheti. Nagyjából erre jutottunk, amikor kipróbáltuk. Ha kíváncsi vagy bővebben élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, napi lájtos és alkalomszerű szuperalapos retrós cikkekért pedig fáradj el a Retro.Landre.

Szóval a Commandos spanyol játék, a Pyro nevű, 1996-ban alapított csapat első szárnypróbálgatása, ami rögtön bombasiker lett. A legendárium szerint a stúdió rögtön azért állt össze, hogy megalkossa a játékot, de a valóságban hosszabb útkeresés előzte ezt meg, a csapat neve is Paradiso volt eredetileg, és négy játéktervük is volt, amikből a Commandos nyert. Ez is csak azért, mert Ian Livingstone éppen benézett az ajtón, amikor a spanyol fejlesztők demózták az unott arcú Eidos-menedzsereknek, és megtetszett neki, amit látott (bővebben a podcastban meghallgatható a sztori).

A két dizájner Gonzalo Suárez és Ignacio Pérez Dolset volt, és Suárez volt a fő menedzser, ha lehet ilyet mondani: 110 százalékon pörgött, hajtotta az embereket, de maga is keményen dolgozott, hogy a bemutatkozó játék jó legyen. És mindenképpen említsük meg még Jorge Blanco vezető grafikus nevét. A fejlesztés aránylag simán ment, főleg első játékhoz képest. Miután volt már kiadói szerződésük, minimális csúszással tudták teljesíteni, 1998 nyarán megjelent a Commandos: Behind Enemy Lines.

A valós idejű stratégiák akkor többnyire a hagyományos "erőforrásgyűjtés-sereggyártás-tankroham" receptet követték, de a Commandos egészen más utat járt be. Erőforrás nem volt, sereggyártás sem, csak néhány egység, amikre nagyon kellett vigyázni, és mindenféle képességeik voltak, amiket sűrűn kellett használni. Persze az RTS-eknek ez az - általában taktikainak nevezett - iránya nem volt eredeti ötlet, mert voltak ilyen kezdeményezések korábban is, de a Commandos nagy változatossággal és szemet gyönyörködtetően prezentálta a műfajt egy népszerű környezetben.

Ez annyit tesz, hogy a sztori a második világháborúban játszódott, a hátterek a kor sztenderdjeihez képest nagyon szépek voltak, az egységek jól kitaláltak, sokféle képességgel, a pályák pedig változatos feladatokat adtak. Volt búvár karakter, utász, mesterlövész, kém, harci járműves ember és persze egy klasszikus lopakodós-késsel ölős kommandós. Jó élmény volt irányítani őket, amikor az ember ráérzett arra, mi a pálya megoldása, és kicsit olyan érzés volt, mintha a játékos maga rendezné egy háborús film egy jelenetét. A gond annyi volt, hogy a játék elég hamar vált brutálisan nehézzé, általában egyetlen katona elvesztése után már lehetett újrakezdeni az egészet. Szóval kellett hozzá türelem - és pláne kell hozzá ma is, mert 1998 óta eléggé elkalibrálódott a játékosok tűréshatára. De aki annak idején szerette, az ma is nyugodtan tehet vele egy próbát, mert nem öregedett rosszul.

Ellentmondó adatok vannak arról, hogy a játék mennyi példányban ment el, de biztosan egymillió fölött, pláne kiegészítővel együtt, és egy-két éven belül a legsikeresebb spanyol videojáték lett. Érdekesség, hogy főleg német piacon ment jól a játék, pedig ott cenzúrázták a náci tematikát. Az Eidos pedig fejni kezdte a tehenet, a Pyrónak egy év alatt meg kellett csinálnia egy kiegészítőt (Beyond the Call of Duty alcímmel 1999-ben ki is jött), 2001-ben pedig érkezett a Commandos 2: Men of Courage. Ezt az eredeti, de érthetően kibővült csapat csinálta meg, nulláról írva újra a motort (az első részbe minden be volt drótozva, nem volt rendes editor). Ez lehetővé tette a változatosabb háttereket, a játékmenetet pedig három új karakterrel (tolvaj, kémnő és egy kutya) dobták fel. Ez a rész sem volt könnyű, sőt. Aztán nem tudni mi történt, mert spanyol nyelvű interjúkban sincs már nyoma, de a második rész után az eredeti Commandos-csapat nagy része kilépett. A kreatív vezetők közül Ignacio Pérez Dolset maradt csak, az ő irányításával készült el a 2003-ban megjelent Commandos 3: Destination Berlin, megint új motorral (3D-s, de rögzített nézetek). 2006-ban pedig jött a brand utolsó játéka, a Commandos: Strike Force, ami fps nézetből próbálta megvalósítani az addig madártávlatból kiválóan működő játékmenetet - kevés sikerrel. Aztán a Pyronak valahol az lett a veszte, hogy túl későn is engedték el a stratégiai műfajt, és 2008-ban már el is kellett kaszálnia a készülő Cops című játékukat, és kirúgni több tucat embert. 2012-bn aztán beleolvadtak egy mobiljátékos cégbe, így lettek Pyro Mobile, de már így sem léteznek. Az első három Commandosért viszont hálásak lehetünk nekik.

Legközelebb egy héten belül jövünk vendéges adással. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások a nyolcadik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad. Igen, a 6-7. évadról nincs még összesítő poszt, majd lesz.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20220309.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Westy, zsovez, Bera Nándor, Nagy Alexandra, Kurucz Ádám, Kecskés János, Nagy Gyula, Lidérc, MLM a tét, Csemniczky Péter, Németh Bálint, Lemon Alvarez, Klisz Gábor, cue, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, periklesz, pec, Magunsz, Rauminen, Fattykány, Nagy Tamás, Tusák Károly, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, bosken, RxMikes, Kovács Tamás, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán, Szabó Ferenc, Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, TH1, Signomi, Bazzs.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

13 komment

Címkék: retro podcast checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr7617912735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dukefazon 2022.08.21. 23:57:11

Yay! Nagyon szerettem az első részt, bátyám egyik vasárnap délután hazajött a swapper haverjától és mondta, hogy hozott valamit, ami biztos, hogy tetszeni fog nekem. Kicsit úgy voltam vele, hogy ha ő mondja, akkor biztos úgy is lesz, de tényleg tetszett a játék. Nagyon sokat játszottam vele, általánosban még volt ehhez türelmem :) Aztán megszereztem a kiegészítőjét egy havertól, azzal is nagyon sokat játszottam, de sose játszottam végig egyik részt sem. Ahogy ment előre a sorozat, egyre kevesebbet játszottam a részekkel, olyan szinten, hogy a Strike Force-ba szerintem az első pályát sem toltam már le. De az elsőt nagyon szerettem és a második részhez is kellemes emlékeim fűzödnek, és igen, Whiskey a kutya nagyon jópofa volt, a tolvaj sráccal fel is lehetett venni és a hátán tudta vinni :) De ha jól tudom, csak 1 pályán szerepelt a kutya (amúgy bullterrier a fajtája).

Fura, hogy ennyire erősen az RTS-ekhez hasonlítjátok, nekem sose volt olyan érzésem, hogy RTS lenne. Realtime is, meg stratégiázni is kell, igaz, de nekem mindig kicsit olyan puzzle-sakk játéknak tűnt, kicsit mint a Sudoku, azt néztem, hogy hol van a gyengepont az ellenség védelmében és hogyan tudom szép lassan lebontani a védelmet azzal, hogy egyessével kiiktatom a katonákat. Ilyen problémám sose volt, hogy egyszerre több katonával kellett akciózni, hogy jó legyen, az meg nem igaz, hogy random dolgok történtek a kiegben, csak úgy nem fog megfordulni a katona akit meg akarsz ölni, csakis scriptelt dolgokat csináltak, scriptelt útvonalon haladtak, ha jött is tank, az is eseményhez volt kötve, vagy épp ha riadóztattak.

A kiegészítővel bejött az, hogy ha elfogtál egy katonát, akkor tudtad irányítani úgy, hogy sakkban tartottad azzal, hogy fegyvert tartottál rá, ami azt jelentette, hogy egy bizonyos rádiuszon belül tudtad mozgatni, de úgy, hogy téged meg ne vegyenek észre, mert ha lebuksz, akkor lőttek a tervnek és ellened fordul az irányított katona. A kettő, bár tetszik, úgy érzem, hogy túl komplikálták, túl sok mindent kellett mikromenedzselni már. Nekem a legelején azonnal feltűnt, hogy a Sapper-rel aprólékosan át kell vágni a szögesdrótot, aztán előveszi az aknakeresőt, aztán egyessével hatástalanítja az aknákat, majd tovább keres, hatástalanít, fel is veheted az aknákat és újra leteheted máshol, ez nekem kicsit sok volt.

Amúgy a 3 legjobb karakter a Zöldsapkás volt (gyors, erős és halkan tud ölni), a Csónakos (tud úszni, kicsit lassú, de távolabbról is tud halkan ölni és neki is van kése) és az elengedhetetlen kém, aki el tudja terelni a katonák figyelmét, a későbbi részekben már több féle ruhát is fel tudott venni, így egyre magasabb fokozatú katonákat is meg tudott téveszteni. A többi katona olyan, hogy jó, hogy vannak, de ez a 3 szinte elég a teljes játékra. A Kormányos tud autót vezetni, Sapper tud gránátozni és ő a bomba szakértő - kicsit úgy érzem, hogy erőltetett volt a szeparáció, mert egy jól kiképzett különleges katona azért csak tud autót vezetni, meg egy gránátot eldobni, de ez részlet kérdés. A Commandos 2-re már mindegyik tag megtanult úszni, de hajót továbbra is csak a Csónakos tudott irányítani. Aproó Csónakos, volt egy olyan bónusz küldi a 2-ben, hogy aknák közt kellett motorcsónakkal versenyt menni, időre egy nagy kört kellett tenni. Szóval voltak itt furcsaságok és újítások :)

A 2-ben a beltéri részek amúgy már full3D-sek voltak, nem csak 90 fokonként lehetett körbe forgatni a kamerát, hanem teljesen szabadon.

A 3. rész furcsa volt nekem, ott kicsit sok volt a nagy setpiece moment, túlságosan scriptelt volt, meg nagyon irányított már a játék a küldetésekkel. De azért jól nézett ki.

Amúgy én mostanában kajálás közben apránként a Commandos teljes sorozat végigjátszását nézem YT-on, mert a gog-os verzió nem megy jól a gépemen és a háború kirobbanásakor megkívántam egy kis háborús játékot, de így oldottam meg, hogy nem fut valamiért a gog-os verzió a Win10es gépemen...

1 szó mint 100, én nagyon szeretem a sorozatot :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2022.08.22. 06:35:49

ahogy dukefazon is írja, az első ütős volt - és nehéz, a második már kevésbé érdekelt, a harmadik pedig még kevésbé. egyszerűen voltak anno olyan húzónevű játékok, amik többet adtak, könnyebben, mint a mikromenedzselt kommandóink.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2022.08.22. 06:40:30

@manson karcsi: szerintem az kimaradt, hogy volt három "spinoff" játék, más kiadótól, más témában, de ugyanilyen müttyögős játékmenettel; desperados néven.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2022.08.22. 09:27:32

Grath jól ismerte fel. Ez egy szépen skinezett puzzle játék. És amikor erre ráébredtem, akkor lelkesedésem nagy része is odalett. Az első részt kb. a 13-14. pálya tájáig vittem el. De amikor ma YT videón is azt látom, hogy más is úgy csinálta meg, hogy beálltak egy fedezék mögé és 2-4 db ember pisztollyal lövögette le az ellent, mert máshogy nem megy…

A játék atmoszférája 5*. Tényleg. a felvezető intel rész, az audiovizualitás maximálisan kihasználta a CD lehetőségeit. De amikor a 4-5 pálya tájától kb. mindenkit le kellett mészárolni, akkor odalett az immerzió. Mert a “kommandózás” lényeg az, hogy a lehető legkevesebb konfrontációval tolod a dolgokat. A játék meg pont nem erről szólt.

A kiegészítőjét megnéztem és kb. 15 perc után léptem ki. Nem voltak egyes pályák nagyok, csak 10 m3-en volt néha 3 őrjárat. Szépnek nézett ki, de átlagjátékos szemmel – már elnézést – játszhatatlan fos volt.

A 2. részét mai napig nem tudom miért toltam végig, mert a fejlődése ellenére vérprimitív volt az egész. Mert a búvár fel tudta venni a Green Beret kését és volt szigonya. Zsinórban HÁROM csendes ölés ment vele úgy, hogy a kést dobni is tudta. Nevetségesen könnyű volt úgy megcsinálni a pályákat.

De, a játék hangulatát és grafikáját adom. Ma is jó lenne, csak egy értelmes játékmenet kéne hozzá. Nagyon adta a II. vh-s toposzt és atmoszférát.

Nekem beégett a memóriámba, hogy 2001 szilveszterén az első részt tolom, a havas, felvonós, radaros pályát és közben a Z+-on ment a Take Thattől a Back for Good. Ilyen hülyeségekre emlékszem… 

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2022.08.22. 09:49:33

A Commandos 2 sokkal könnyebb lett. Azt végigtoltam, az elsőt meg sohasem.

Hidden fremen 2022.08.22. 11:58:35

Az Eidos-os részhez már írtam róla. Nagyon szerettem az első részt, minden nehézsége ellenére. (Rendesen gondolkodós volt, hogy miképpen csinálja az ember végig a pályákat.) Még a fekete-fehér intróra is emlékszem. A grafika gyönyörű volt, a karakterek hangjai engem kicsit idegesítettek.
Meg van a trio pakk dobozosan. Akkor vettem meg, amikor még kb. 3000 Ft-ért lehetett venni ilyeneket. Régi szép idők.

Szekrényszagú néni 2022.08.22. 13:53:08

Néhány pályát KIVITTEM benne (belőle?) anno, kb. olyan izgalmas volt, mint egy teliberakott Manic Miner: várd meg, amíg a csapkodó fedelű slozi, oppardon, őr elmegy a zombi-életszerűségű útvonala egyik végére, akkor szaladj át és hasonlóan nagy kalandok, szóval az eszméletlen siker előtt értetlenül állok (ülök). Kicsit csodálom, hogy az ellenséges VONALZÓK mögött kimaradt, érted, LÉNIÁK, hahaha...

_Atti_ 2022.08.22. 15:23:00

@molnibalage: Apukám nagy Commandos zsonglőr, azthiszem egy vagy két pálya kivételével mindet lenyomta riadó /fedezékből mészárszék nélkül :) A lehetőség megvolt a csendes kommandózáshoz végig de nagyon macerás volt, főleg hogy néha olyanokon is el lehetett bukni hogy beleszaladt az őrbe mielőtt elvágta a torkát és emiatt riadó lett, vagy egy pálya elején gondosan elrejtett hullát egy jóval későbbi szituáció hozott lebukós helyzetbe (ráadásul asszem a hullát ugye át lehetett tenni, de ha késeltél akkor a vérfoltot nem és néha az is elég volt..) Tényleg kicsit 'sokoban' volt.

Jobban szerettem nézni ahogy más játsza mint melléülni, ezek az 'élő' diorámák nagyon be tudták szippantani az embert.

ric64st (Rihárdó) 2022.08.22. 16:06:24

@manson karcsi: 40:10-nél Grath megemlíti, és Stöki mondja, hogy vadnyugati commandos, és jobbak, mert nem vagy 1 útra rákényszerítve.

Amúgy tényleg jó volt a Desperados 1, fel akartam telepíteni a 850 megás vinyómra full installban, mert nagyon pörgette a CD lejátszót. Ehhez viszont uninstall mindent, végül az Office-t is, hogy legyen elég hely, sikerült is feltenni a játékot, én nagyon örültem, apám annyira nem, mert az Officet akarta használni...

defaultXEX 2022.08.22. 19:50:17

Nem is tudom örültem e már valaha ennyire Mini-nek, nem számítottam rá, mert korábban mintha mondta volna Grath és Stöki is, hogy annyira nem jött be nekik.

Számora életem egyik legmaghatározóbb játékélménye volt a maga idejében. Egy évvel vagyunk az első személyi számítógépünk otthoni beüzemelése után, egy csodálatos új világ köszöntött éppen be a Pentiumnak köszönhetően. Hosszú küzdelem után sikerült a Windows 95-öt is feltelepíteni arra a személyi számítógépre, amelyre amúgy "természetesen" a tanuláshoz volt szükségünk. A kezdeti ezer irányba kapkodás után lassan lecsillapodtak a kedélyek, próbáltam olyan játékot találni, amelynek érdekelt a témája, és akkor a 2. világháború még egy vonzó, népszerű alternatívát jelentett. Az egyik barátom ajánlotta figyelmembe a Commandos című játékot...pontosabban nem is ajánlotta, hetek óta csak arról áradozott!

Később kölcsön adta a lemezt, izgatottan vágtam bele a kalandba, de felkészített rá, hogy egy pokolian nehéz játékmenetre számítsak, milliószor kell majd újra és újra betöltenem a mentett játékállást, ha nem vagyok elég türelmes és kapkodok. Mondanom sem kell, hogy első látásra beleszerettem a hangulatos, autentikus háborús helyszínekbe, a taktikázáshoz tökéletes izometrikus nézetbe, ahonnan jól lehet az ellenfelek látómezejével matekozni. Merthogy a Commandos soha nem volt "stratégiai" játék, sokkal inkább valós idejű taktikai játék. A helyszíneken kívül tetszettek a változatos egyedi képességekkel felruházott karakterek, a többféleképpen megoldható küldetések, de leginkább az addig soha nem látott újszerű játékmenet. Mivel kezdő játékosnak/PC felhasználónak számítottam, ezért alapból nem kezeltem még otthonosan az egeret és a billentyűzetet, ehhez jött hozzá az akkori játékok relatív nehézsége - a mai játékokhoz hasonlítva - amelyek mezőnyéből a Commandos még így is ki tudott emelkedni nehézségével. Türelem, taktikázás, lopakodás, precíz időzítés kellett a küldetések teljesítéséhez, még szerencse, hogy gimisként kellő mennyiségű szabadidővel rendelkeztem mindehhez.

Napok, hetek teltek el észrevétlenül - közben muszáj volt magamnak is kiíratni a lemezt, mivel vissza kellett adnom a kölcsönpéldányt - és élveztem minden percét a bitang nehéz kihívásnak. A még nehezebb kiegészítőt (Beyond the Call of Duty) követően elég nagy szerepe volt a két játéknak abban, hogy kitartó nyári munkával sikerüljön egy normális masinát összeraknom, ami alkalmas az érkező (szavakkal nem kifejezhető, mennyire) várva várt második rész futtatására.

A Commandos 2 - Men of Courage nem okozott csalódást, egy minden várakozást felülmúló, csodálatos játékot készített a spanyol Pyro Studios, sikerült minden téren felülmúlni, továbbfejleszteni, áramvonalasítani a nagy elődöt: a belső terek, az inventory használat, a négy irányban forgatható nézet, az eszközhasználat bővítése új szintre emelte a taktikázást. A Ryan közlegény megmentése vagy a Híd a Kwai folyón című filmek inspirálta pályák fan service volt a javából, de mind a 9 helyszín egy merőben eltérő, hangulatos WWII küldetéssel kényeztetett. Természetesen "Very Hard" nehézségi szinten és ahol lehetséges volt, ott halálos áldozatok nélkül.

Ezt az adást kivételesen most nem hallgatom meg, elteszem Karácsonyra, mert akkor lesz itt az ideje! Köszönöm! :-)

Generic Jingle 2022.08.29. 12:43:34

"Loszt vikingsz" lesz az, mert a műsorban "laszt vikingsz" hangzik el. Tessék ügyelni a kiejtésre.

Az utász kapcsán lett volna egy jó szóvicc, csodálkozom is, hogy Stöki nem tekerte abba az irányba a beszélgetést.

Princze 2022.08.29. 16:27:31

Én a Commandos 2-vel játszottam anno, kedves emlék számomra. Valami miatt a 10. pályát nem csináltam meg, de a fene sem emlékszik már ennek az okára. Mindenesetre gondolkodtam már retrózáson :)

A két Mimimi játék tényleg zseniális, mind a Shadow Tactics (amiről ezen a podcasten hallottam először, úgyhogy örök hála Grath-nek), mind a Desperados III. Aki azonban a háborús tematikát szereti, tudom ajánlani az elmúlt 1-2 évből a Partisans 1941 vagy a War Mongrels játékokat. Kicsit bogarasak, de amúgy jó mókák!

Remélem, a stílusban készülő Stargate játék is jó lesz :)

Kit Fisto 2023.02.17. 15:56:10

Ezzel én is próbálkoztam, és bár borzasztóan tetszett, imádom a második világháborús témát, de nem sokra jutottam vele. A grafika, hangok, kezelhetőség is top, de nagyon nehéz tud lenni, akár azt is mondhatjuk, hogy "szemét" és erre ráuntam, egyszer mérgemben letöröltem, és tőbbé nem raktam fel. Ez a 3D-s Impossible Mission! A másodkat sosem próbáltam, talán azt érdemesebb lett volna, ha könnyebb. És ha ezen kívül nem lett nagyon más, mert különben az első tökéletes lehetett volna. Részemről ez egy "kár, pedig milyen jó lett volna" játék.
süti beállítások módosítása