HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #175: Blood & Magic

2022.01.23. 22:06 Stöki

cpmini_175.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Hát Minik terén jobban is indíthattunk volna az évet, valószínűleg mindketten túl sokat vártunk a Blood & Magictól. Ugyanakkor podcasttörténeti a pillanat: először próbáltunk ki olyan régi játékot, amivel még soha nem játszottunk. Szép real-time stratégia 1996-ból, ráadásul D&D alapján - mi baj lehet? Elég sok, és ezt el is mondjuk az adásban. Ha kíváncsi vagy bővebben élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, napi lájtos és alkalomszerű szuperalapos retrós cikkekért pedig fáradj el a Retro.Landre.

Na szóval, Blood & Magic, szegény mintha eleve halálra lett volna ítélve. 1996 novemberében jelent meg, a gyilkos 1996 karácsonyi szezonjában, ami a videojáték-ipar egyik legerősebb éve volt. Quake, Duke Nukem 3D, Diablo, Resident Evil, Super Mario 64, Tomb Raider - ilyen címekkel kellett versenyeznie a vásárlók figyelméért (és pénztárcájáért). Ráadásul RTS volt, ami ekkortájt robbant nagyot, és tele volt a piac jobb-rosszabb klónokkal. És a Blood & Magic saját kategóriájában is alulmaradt: egy évvel a Warcraft II után és konkrétan négy nappal a Red Alert után jelent meg, ezek mellett pedig nagyon feltűnő volt, hogy mennyire idejétmúlt játék.

A kiadó a jobb időszakában levő Interplay volt, a fejlesztő pedig egy kérészéletű csapat, a Tachyon Studios. Ezt a céget egy volt Sierra-alkalmazott, Chris Iden alapította 1992-ben, egyetlen játékuk a Blood & Magic volt, aztán 1997-ben Iden be is csukta a boltot. Hogy az alapítás után négy évvel jelent csak meg az első játék, az azt sejteti, hogy volt ott még egy vagy több elkaszált projekt. Mivel Iden és még pár sierrától átcsábított alkalmazott kalandjátékokban volt tapasztalt, nem kizárt, hogy előbb abban a műfajban próbálkoztak. A Blood & Magickel mindenesetre rosszul jártak szegények.

Amiért a játékot ki akartuk próbálni mindketten - azon túl, hogy kíváncsiak voltunk rá, és egyikünk sem játszott vele eddig -, az a furcsa játékmechanikája. A Blood & Magicben ugyanis minden hagyományos RTS-játékelem - erőforrásgyűjtés, építkezés, támadóegységek gyártása - egyetlen alapegység vállán nyugszik. Ez az alapegység a Basal Golem, amit manapontból idézhet a játékos. Ha a Basal Golem passzív, manát termel. Ha mozgatjuk, akkor bizonyos platformokon több gólem épületté tud alakulni. Bizonyos épületek mellett pedig harci egységgé tud átváltozni. Még van egy kis kutatás-fejlesztés, de amúgy ennyi a lényeg. Vagyis a játékos eleinte mint a güzü termeli a gólemeket, aztán van, amelyik marad generátornak, másokból épület lesz, a maradékból hadsereg.

Ez akár papíron jól is hangozhatott, de a gyakorlatban egy aránytalan, kihasználható rendszer lett belőle. Nagyon könnyen lehetett végtelen managyárat csinálni sok gólemmel, ami elég hamar kivette a kihívást a játékból, a multiplayer meccseket pedig értelmetlenné tette. És hát kicsit szegényesnek és egyhangúnak is tűnt csak a gólemre alapozni mindent (védelmi épületek nem is voltak), emellett az útkeresés meg az AI sem volt valami acélos. És ami végképp megpecsételte a Blood & Magic sorsát: i-szo-nya-to-san lassú volt a tempója, a Dune II és az első Warcraft szintjét hozta, néha azt sem, ami 1996-ban már nem volt elég. És mint említettük, elvileg ez egy D&D játék, a Forgotten Realms világában játszódik az Utter East nevű földrészen, de gyakorlatilag semmi D&D-s nincs benne, szóval még a brandet sem tudta kihasználni.

Szóval idei első választott Mini-célpontunk sajnos elvérzett, úgy is mondhatnánk, kipróbáltuk, hogy nektek ne kelljen. Nem kizárt, hogy megjelenésekor szerzett pár jó pontot az elnézőbb RTS-rajongóknál, de ma már nincs értelme elővenni. Ígérjük, legközelebb egy olyan klasszikussal jövünk, amivel ma is jól lehet szórakozni. Egy héten belül jövünk új adással. Toplistás Mini lesz, sőt utána megint Mini jön, mert az évet nemminis adásokkal zártuk, most kicsit helyrebillentjük az univerzum egyensúlyát. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra és Spotifyra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad. Igen, a 6-7. évadról nincs még összesítő poszt, majd lesz.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20220109.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Westy, zsovez, Bera Nándor, Nagy Alexandra, Kurucz Ádám, Kecskés János, Nagy Gyula, Lidérc, Horváth Zoltán, MLM a tét, Csemniczky Péter, Németh Bálint, Lemon Alvarez, Schmidt Zoltán, Fellick, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, periklesz, pec, Magunsz, Rauminen, Fattykány, Nagy Tamás, Tusák Károly, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, bosken, RxMikes, Kovács Tamás, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán, Szabó Ferenc.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

3 komment

Címkék: retro podcast d&d checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr5316822310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dukefazon 2022.01.24. 14:32:03

Ismeritek a Damage című Amigás játékot? Én anno nem ismertem, csak amikor már PC-n próbálgattam Amiga emulátorokat, akkor találtam rá. Eszelősen örült egy játék, szerintem érdemes lenne egy mini-t szánni rá.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2022.01.25. 20:50:43

nem volt ez rossz játék, mai szemmel lehet lassú volt a játékmenet, és néhány funkciót lehetett volna automatizálni, reszelgetni, de mind grafikában, mind zenében rendesen ki lett polírozva. a bazaltgolemek miatt egy picit master of magic és archon ultra hangulata is volt. no meg a szép átvezetők, amik némi motivációval szolgáltak az akciózáshoz.

Alter Egon 2022.03.20. 23:20:52

manson karcsi: egyetértek, nekem is bejött. Valóban lassú, de van hangulata (szintén ilyen pl. a Dark Colony is). Multi az nyilván felejtős, a single kampányok viszont élvezhetők szvsz.
Egyébként nemrégiben vettem elő (nosztalgia rulez), és a kampány végigjátszása után beadott egy custom kampányt, ami nekem anno kimaradt. Maratoni hosszúságú cucc, pár impossible pályával (az utolsót még cheat-tel sem egyszerű végigtolni, sőt: szinte lehetetlen).
süti beállítások módosítása