HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #117: Rod Land

2019.12.20. 23:28 Stöki

cpmini_117.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Ezúttal könnyed szórakozással lazítottunk: a Rod Land című régi játéktermi átirattal, amiről 1991 végén az 576 Kbyte magazin áradozó hozsannákat írt. Pedig csak egy ügyesebb klón egy középszerű fejlesztőcégtől - ehhez képest viszont meglepően jól öregedett. Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval.

A Rod Land fejlesztője a Jaleco, egy 1974-ben alapított (és 2014-ben megszűnt) japán cég, ami valahogy soha nem tudott kitörni a sikeresebb versenytársak árnyékából. Legutoljára a The Ignition Factornál emlegettük, egy erős közepes játék kapcsán, ami nem meglepő, mert a Jaleco többnyire másodvonalbeli cuccokat készített és adott ki. A Rod Land azon kevés játékainak egyike volt, amik kiemelkedtek a felhozatalukból, és elég népszerűek tudtak lenni nyugaton - amit az is mutat, hogy az eredetileg játéktermi gépként debütált program megjelent egy rakás platformra Amigától és C64-től kezdve Spectrumon át NES-ig.

A fejlesztésről semmi infó nem elérhető, de valószínűleg úgy történt a dolog ,hogy a cégnél meglátták a Taito Bubble Bobbléját, és kitalálták, hogy csinálnak egy ilyesmit. Vagyis egy cuki grafikájú, egyképernyős pályákon játszódó ügyességi játékot, amit akár két játékos is tud coopban tolni. Ezt a leckét a Rod Land elég jól felmondta.

A játék főhősei Tam és Rit, két kis tündér, akiknek az anyukáját tömlöcbe zárta a gonosz. A kiszabadításhoz 40 pályán meg pár bosson kell átverekedni magunkat. A két főhősnek olyan varázspálcája van, amitől átmenetileg lebénítják a pályákon csámborgó cuki lényeket - de ha egy ilyen lebénított lényre lövünk, akkor a pálca varázserejével ide-oda csapkodhatjuk az elkapott ellenfelet, amíg ki nem purcan, sőt ilyenkor más ellenfeleket is lecsaphatunk vele. Így aránylag könnyű - sőt, játéktermi játékhoz képest nagyon könnyű - végezni egy pályán a szörnyekkel, csakhogy a pályákon vannak még virágok is. Ezeket nem kell összeszedni a győzelemhez, de ha egy pályán mégis minden virágot összegyűjtünk, a lények átmenetileg átalakulnak, és ha ilyenkor csapjuk le őket, adnak egy betűt, a betűkből pedig bónuszéletet lehet kirakni. Hosszú távon tehát ez tűnik kifizetődő mókának, viszont a magas létrák tetejére is felrakott virágok összeszedése egy idő után már elég nehéz feladat, és jobban fogyasztja az életeinket, mint amilyen ütemben újakat tudunk szerezni - mégis ez az út csábítóbb, mint a sima szörnycsapdosás, ami elég ügyes játékdizájn egy játéktermi játéknál.

Ma kipróbálva a Rod Land még mindig elég jó móka: a pályatervezés ugyan túl egyhangú, de a játékmenet és a cukiságfaktor bőven felérdemesíti arra, hogy MAME-ban végigtoljuk. A brit Sales Curve által készített átiratok közül az amigás verziót ajánljuk leginkább, de amúgy a C64-es se lett rossz. Második rész sosem készült a játékból, de a karakterek a Soldam nevű 1992-es logikai játékban még egyszer felbukkantak.

Legközelebb még a hétvégén jövünk vendéges adással. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások az ötödik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból pedig a teljes negyedik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20191220.png

További támogatóink:

Kiss András, Szentmiklósi Dániel, kopeszku, Kiss Balázs, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, Kurucz Ádám, Nagy Gyula, Gortva Gergely, Révész Péter, cue, Szabó Ferenc, Lidérc, Galántai László, Báger Milán, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, HaverDodi, ArcadeMacho, Gabesz Fótról, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, Vidra, kszicsillag, Bakonyi Gergő István, Markó Gábor, Majdénmegmondom.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

10 komment

Címkék: retro podcast checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr3515354092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

snakeimp · facebook.com/PbalGalleryFlipper 2019.12.21. 02:21:45

Felcsillantam egyik kiemelkedően meghatározó örömjátékom láttán így éjjel. :) Mosolyogva hallgattam meg végig.

Annyi apró toldat csak, hogy a Rod-land eleve nem készült dedikált kabinetként, hanem a Jaleco sima kitként árulta csak (alaplap, kábelek, marquee, egyéb artwork etc.), ezért van az, hogy nincs a KLOV-on sem listázva a gyűjtőknél dedicated változat. A kites kivitel preferálása egyébként általában is igaz volt a Jaleco Mega System 1 game-ekre.

Grath is olyan univerzális játéktermi gépen játszhatott vele jó eséllyel, ami talán gyári kittel volt felvértezve (esetleg egy bootleg lappal csupán, mivel temérdek kalózkópiát gyártottak belőle; az origi PCB, főleg a többi elemmel, arttal tarkított teljes kit valóban igen ritka) – anno én is ilyen generic kabinetbe konvertáltan pillantottam meg kisgyerekként egy olaszországi nyaralásunkon (a translite-ra kifejezetten emlékszem), illetve hát szórogattam is bele a gét természetesen (szinte egyedüli napfénymenekült lődörgőként a teremben) délutáni strandolás helyett (a Golden Axe, a Toki meg a Final Fight mellett).

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2019.12.21. 14:38:39

rengeteg ilyen egyképernyős platform játék volt arcade-eken.

Dukefazon 2019.12.22. 09:17:34

Imádtam Amigán ezt a játékot, nagyon cuki az egész. Amit viszont nem szerettem, az a címlap kép mindenféle újságon, amin 2 gnómot ábrázolnak, gondolom ez valami nyugati kiadáshoz kötődhet és a művész nem ismerte a mangás stílust... Amúgy egy kis helyre igazítás, a pálcával nem kell megbénítani az ellenfeleket, csak ha túl messziről éri őket a csapás, akkor nem kapja el őket a sugás, hanem elöki őket.

Dukefazon 2019.12.22. 09:33:19

Ja, és még 1 dolog, az EXTRA GAME-et érdemes minden pályán kimaxolni, mert a boss-ok nagyon kemények tudnak lenni, főleg az a rohadt bálna :)

Generic Jingle 2019.12.23. 15:49:13

A Rainbow Island nem ilyen vagy hasonló kategória?

youtu.be/u_nxx-lCO9I

Dukefazon 2020.01.01. 23:52:20

@Generic Jingle: Igen, ezekre a "gnómokra" gondolok. A játékban cuki kis anime gyerek takarterek, de aki ezt a borítót rajzolta, tutira nem ismerte és nem értette az anime stílust.

Dukefazon 2020.01.01. 23:54:17

Ja, még 1 érdekesség, egy nagyon hasonló játék mechanikával megjelenő PS1-es játék a Wind9. A játékot a Shiny készítette, stílusra nagyon hasonlít az MDK-ra és könnyen lehet, hogy volt némi inspiráló hatással a Rodland erre a játékra, de az is lehet, hogy nem ismerték a RodLand-et a készítők.

Generic Jingle 2020.01.03. 22:52:42

@Dukefazon: Emlékeim szerint az 576 Kbyte címlapján is ez a kép volt. ÉS valóban nem teljesen olyanok, mint a játékban.