HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Mini #29 (és Kétheti Retro): Magic: The Gathering

2016.11.13. 23:38 Stöki

cpmini_29.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogy fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak.

A mostani játék szerintem pc-s viszonylatban nagyon rejtett gyöngyszem, mert a Magic: The Gathering nevű kártyajátékra épül (a címe is ez), de Grath szerint tök sok magices van itthon, és nekik mond valamit ez a név. Hát, majd most kiderül, mindenesetre a játékot a Microprose adta ki és Sid Meier fejlesztette (hoppá). Hogy 19 év után mennyire elkapott minket, arról beszélünk a podcastben, de lejjebb képes bizonyítékot is szolgáltatok. Ha kíváncsi vagy arra, hogy mi ez a játék és hogy tetszett nekünk ennyi idő után, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad).

Szóval 1997, Microprose - ez azért is fontos, mert ebben az évben egy másik Magic-játék is kijött, azt az Acclaim csinálta, és Magic The Gathering: BattleMage volt a címe. Elég rossz volt (real-time stratégia felé próbálta elvinni a körökre bontott kártyajátékot), a Microprose alcím nélküli feldolgozása (ami valamiért a játékosoktól mégis megkapta a Shandalar nevet) viszont szépen búcsúztatta Sid Meiert a cégtől.

Mert mint említettem, ő volt a játék vezető dizájnere. Ez úgy jött össze, hogy Meiernek már nagyon mehetnéke volt a sok rossz döntést hozó Microprose-tól, a cégnél pedig éppen egy hullámvölgyben voltak, és azt remélték, hogy az 1993-ban induló, és pár év alatt nagyon népszerűvé váló gyűjtögetős kártyajáték adaptációja majd kihúzza őket a válságból. Emiatt elég fontos projektként kezelték a Shandalart, egyenesen az A-csapatot állítva rá, Meierrel az élen. Meier pedig azt mondta, oké, ezt még megcsinálom, de aztán elmegyek Firaxist alapítani. És tisztességesen be is fejezte a melót, összehozva egy újabb olyan játékot, amiben a játékos mantraként mormolja maga elé, hogy "csak még egy kört".

Shandalar amúgy a világ neve, amin a játékban mászkálnunk kell. Százas nagyságrendben találhatók rajta falvak és városok, szörnyek meg nagyjából ezres nagyságrendben. A településeken kártyalapokat és kaját lehet venni, illetve küldetéseket vállalni, amelyek jutalma amulett, valamilyen lap vagy plusz egy életerőpont (az amuletteket szintén kártyákra lehet becserélni a városokban). A küldetések nagy része a környéken kolbászoló szörnyek megölésére vonatkozik, de amúgy is beléjük botlunk vándorlás közben, és ekkor jön a csata, ami egy Magic-partiban nyilvánul meg. Minden szörnytípus más paklival támad, máshogy használva a játék öt színét, illetve frakcióját: akad egyszínű zöld paklival támadó varázsló, de háromszínű paklikkal nyomuló brutális sárkányok is.

A világban öt főmágus (minden színhez egy) próbál terjeszkedni, településeket elfoglalva növelni hatalmát. Miközben Shandalart járjuk, arra is figyelnünk kell, nehogy valamelyik rivális túlságosan megerősödjön (vagyis visszafoglalhatjuk a varázslók városait), és persze tápolni kell a saját paklinkat, küldetéseket vállalva lassan növelni az életerőnket, Shandalar bizonyos pontjain pedig utunkat segítő kisebb tárgyakat is kaphatunk. Ahogy combosodunk, megkockáztathatjuk egy-egy dungeon kifosztását - ezek veszélyes helyek, mert jellemzően valamilyen hendikeppből indulunk, viszont szuperritka lapokat találunk bennük. Ha ezekkel is felvértezzük magunkat, már eséllyel rombolhatjuk le szép sorban az öt főmágus várát, majd végül egy 400 életerőpontos, ötszínű paklival támadó démont, Arzakont - az ő kinyírása a játék célja.

A játéknak egy nagy nyilvánvaló hátránya van: ismerni kell hozzá a Magic szabályait és annak csomó lapját. Ugyan nem nehéz játékról van szó, nyilván kell némi idő ahhoz, hogy elmélyüljön benne az ember - de aki erre hajlandó, arra egy nagyon pöpec stratégia-kártyajáték hibrid vár a Shandalar képében. Már amennyiben hajlandó még a Magic rendszerével is megbarátkozni, ami a Hearthstone korában már elég lassúnak tűnik. De mivel Grath és én is magiceztünk anno (nekem több vizsgám ráment, és majdnem egy félévem is), mi 19 év után is eléggé rátekeredtünk a Microprose játékára. És hogy lássátok, nem vagyok papírtigris: a podcastben említett méregpaklit tényleg megcsináltam, alant egy screenshot Arzakon utolsó perceiről. A kép címe: Mind az 5 boss leverése után a 378 hp-s szuperdémonnak 8 poison countere van már (azok a kis pókocskák a hp-nél), és mivel éppen támadok, és a két Pit Scorpion bevisz még 2-t, megvan a 10 counter, így démonunk bukta az egészet. (Nyomikám még mondott egy Fogot, de a kezemben levő Counterspellel lelőttem azt.)

magic.png

Szóval meleg szívvel ajánljuk a Magic: The Gatheringet mindenkinek, aki hajlandó egy kis időt áldozni az alapjaira. Sajnos ma már egyik retrojáték-lelőhelyen sem megtalálható, ezért a nem annyira legális megoldások maradnak, de vannak jól működő verziók a neten. Meiernek pedig ez méltó búcsú volt a cégtől, ahol pályafutása legjobb játékait fejlesztette. (És itt a kártyalap, amit a podcastben említünk, amivel a Magic alkotója megkérte a barátnője kezét.)

Legközelebb két hét múlva lesz Mini, jövő héten vendéges Checkpoint. Addig is visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

A második évad korábbi adásai:

Checkpoint Mini #11: Jagged Alliance 2
Checkpoint Mini #12: Katakis
Checkpoint Mini #13: The Horde
Checkpoint Mini #14: Street Fighter II
Checkpoint Mini #15: Pang
Checkpoint Mini #16: Gobliiins
Checkpoint Mini #17: Dark Sun
Checkpoint Mini #18: Metal Slug
Checkpoint Mini #19: Quiz & Dragons
Checkpoint Mini #20: Pushover
Checkpoint Mini #21: The Dig
Checkpoint Mini #22: Ōkami
Checkpoint Mini #23: Z
Checkpoint Mini #24: I Have No Mouth, and I Must Scream
Checkpoint Mini #25: Septerra Core
Checkpoint Mini #26: Broken Sword
Checkpoint Mini #27: Paradroid
Checkpoint Mini #28: Pandora's Box

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad

 

És itt találod a vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat

25 komment

Címkék: retro közösség podcast sid meier checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr3111958721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.11.14. 09:23:15

A kor szintjén nagyon jó volt. Két játék jött ki egyidőben, az 576 mindkettőről írt. Ez jól sikerült, a másik katasztrofális lett.

Mai napig szoktam ennek a zenéit hallgatni összeszerkesztve.

A nagy varázslók és egyéb dungeon csatákban viszont volt egy jópofa exploit. Hátránynak szánhatták, hogy két duel között nem gyógyultál, hanem átvitted a HP-t a következő csatára. Csak éppen a gyógyulást is átvitted. Ha feltoltad magad 300 HP-ra, akkor annyival mentél neki a labirintus végén levő ellennek.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.11.14. 11:24:12

www.youtube.com/watch?v=qa9O9ZqcZck

A local musicoc nagy része igen hangulatos és jó volt. A győzelemkor játszott zene is jó volt.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.11.14. 11:42:41

A játék a maga korában fantasztikus volt szerintem.

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2016.11.14. 12:00:28

Nekem kedves emlek minden mtg gamma , mivel megjelenes eve ota jatszottunk haverokkal es minden adaptacio (az arcade is!) nagyon bejott ).

Es kb 4 eve ujra felfedeztem maganak a MTG -t az online verzio ba valo belefutas utan ;)
sajna wizards of the coast josokat rontott az (online) jatekon, se sokplayeres multi se 2h giant nincs mar ;(

de nincs az a penz amiert jatszanek a regio verzioval, ai ellen ;) (es az ujakkal sem) csak az MTGO (es mar papirral sincs hajlandosagom jatszani, holott megvannak meg a ma mar valamit ero decckjeink )

GCIcetea 2016.11.14. 14:03:38

Sziasztok

Helyhiány miatt eladnám az összes Magyar Magic The Gathering könyvemet. Akit érdekel kérem írjon rám !

2016.11.14. 16:35:43

@dawey: Ügyes kezek megcsinálták hogy működjön új oprendszereken is, itt megtalálod: www.slightlymagic.net/forum/viewtopic.php?t=2349

Win10-en gond nélkül futott.

Olly_verx 2016.11.14. 18:10:45

Azt hiszem benne van a top 20 legjobb játékokban, amivel valaha játszottam. Mint említettétek több verzió is van, ez lehetséges, mindenesetre amivel én játszottam nagyon stabil volt, csak néha dobta el a kalapácsot. A legnagyobb hibája az volt, de szerintem ez nem verziófüggő, hogy nem volt benne rendszerszintű lassítás, így a gyorsabb gépen a traveling rész, hogy mászkál az ember a városok-faluk között, játszhatatlan lett. A legjobb olyan 486-os gépen volt, de még pentium 2-esen is el lehetett vele játszani, ha az embernek jók a reflexei.
Én személy szerint sokszor végigjátszottam. Bármelyik szín nagyon erős, a kék is, csak nagyon kell gondolkodni. A kedvencem a dekete az orgyilkossal. Bármelyik dupla szín is jó lehet, főleg ha az egyik a fehér, vagy a zöld. A 3 színű pakli már húzós, mert az ember sose húz elég jó földet.

Csigataposó 2016.11.14. 20:01:02

Ja jo kis jatek volt. Mondjuk kedvencem ai bug a life linknel. Ugy volt leprogramoza, hogy ha az ellenfel lenyere raksz EGY life linket akkor nem tamad vele. Ha raraktal egy masodikat is akkor jott utott minden korben a 8/8 bengajaval. 8-at gyogyitott es meg blokkolo lenye sem maradt...

Egyebkenet most is van magic duel (the gathering, the online, the duels vagy mi..) nevu ingynes online magic is.

Vödör1 2016.11.14. 20:21:35

jó kis game, most is itt figyel a gépemen. Azt viszont soha sem sikerült elérnem, hogy addig játsszak, amíg valamelyik varázsló botjának összes égője kigyulladjon. Tudja valaki mi történik akkor?

Moe Szyslak 2016.11.14. 23:52:05

Rémlik, hogy olvastam egy kritikát errôl, talán PC Ultrában (?), amiben a szerzô elkövette azt, hogy "Akadályhal" (ti. gáthering). Máig fáj ez.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2016.11.15. 00:01:09

Aaaaa, atomkedvenc! A vegso pontszam (hany evre lesz eluzve a foboss) attol fugg, hogy mennyire veri le az ember minuszba. Az en rekordom egy fireball sacc/kb 20 folddel, 4 mana flare-rel, 8 mox-szal, 4 black lotusszal, 4x forkolva. :) Potom 600 damage egy korben, 1 hp-rol termeszetesen. Letezo legjobb voros/kek deck, csak kurva sokat kell farmolni hozza (minden lapbol vegtelen mennyisegut lehet osszeszedni a random encounteres - tehat nem a terkepen koborlo, hanem a faoduban/hajoroncsban/stb kis esellyel megjeleno lako - sarkanyoktol).

Dungeon crawl-hoz a legjobb a mar emlitett gyogyulos feher (mas nem is kell bele, bar 4 dual fold + 4 sapphire + 4 ancestra recall egy decknek sem art), nagyon nehez vele mellenyulni (power struggle-s dungeon tudja verre szivatni).

Mar sokszor elterveztem, hogy feketevel vagy zolddel is vegigtolom, de mindig oda lyukadok ki, hogy kezdetben osszegrundolok egy oroszlanos-angyalos-pikemens feheret, aztan onnantol az mar gurul magatol.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2016.11.15. 06:58:58

Alapjáték... Néhány éve megpróbáltam újrajátszani, de túl sokszor kiakadt.

Részemről az volt a nagy exploit, hogy beszereztem egy olyan tárgyat vagy tulajdonságot, amivel egy típusú lapból akármennyit be lehetett rakni egy pakliba.

Ezután annyi volt a paklim, hogy 30 Misha's Factory és 30 Strip Mine. Ezzel nem tudott mit kezdeni a gép.

Spidy.hu 2016.11.15. 09:05:40

Zseniális játék volt. Nem is tudtam, hogy Sid Meier csinálta.
Az is jó volt benne, hogy végig lehetett tolni teljesen minimális Magic ismeretekkel.

Flankerr 2016.11.15. 10:19:37

@Stöki: Ejha, belőled tényleg natural jön ez, nem chaotic, vastag piros pont beírtam :)

Savior 2016.11.15. 13:06:06

@Stöki: Úgy látom, akkor még szigorúbb voltál a pontozásnál. :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2016.11.15. 13:43:49

@Savior: Nem, mert a cikk a másik MtG-játékról szól, a Battlemage-ről.

Savior 2016.11.15. 21:55:49

@Stöki: mondjuk visszalapozhattam volna, és akkor kiderült volna. :) Viszont akkor meg a "jó szar"/"elég rossz"-hoz képest magasak kicsit azok a pontok.

Chessterfield 2016.11.17. 22:40:12

Aki szeretne még Magicezni, keresse Steamen/iOsen/XB1-en az ingyenes Magic Duels játékot.

Folyamatosan jönnek ki hozzá az új kiegészítők, amiknek lapjait meg lehet venni, vagy ki lehet farmolni.
süti beállítások módosítása