HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Lesújtok tereád hatalmas bosszúval

2011.05.13. 09:20 hancu

És természetesen rettentő haraggal, ahogy azokra is, akik testvéreim ármányos elpusztítására törnek. A Gaming with the Stars sorozatban Samuel L. Jackson multizik a Call of Duty Black Opsszal, ez talán az eddigi legviccesebb epizód, de érdemes lecsekkolni az eddigieket is: Schwarzenegger, Vin Diesel, Peewee Herman.

(Ha valakinek nem esett volna le, emberünk kivágott egy csomó hangfájlt az adott színész filmjeiből, és azokkal kommentálja akció közben az eseményeket, a többi játékost rendszeresen az őrületbe kergetve.)

8 komment

Címkék: celeb állatság callofduty

Epikus kapcsolgatós

2011.05.13. 00:46 miguel_

Eredetileg arról a 332,5 tonnás, 720p felbontás megjelenítésére képes LED-falról akartam írni, amit valami versenypálya mellett állítottak fel egy autóversenypályán, valahol az USA-ban, és bár a későbbiekben arra pazarolják majd, hogy visszajátszásokat, meg hasonló, játékos szempontból nem túl érdekes dolgokat mutassanak rajta, az ifjabbik Dale Earnhardt "ment rajta" néhány kört az iRace című programmal. Majd' 1500 négyzetméteres kijelzőn játszani, azért az már valami.

Azonban a hozzászólások között felfedeztem minden idők legmakacsabb dobozát, szóval ha kapott egy pipát Erhardt meg a tescónyi tévé a fenti linken, akkor indítsátok el a lenti videót. Bár én nem osztom a blog többi tagjának megszállottságát a mechanikus-videojátékokkal kapcsolatban, egy ilyet még én is vennék itthonra (aztán felvenném, ahogy a gyerek nyomkodja, a videót feltenném a youtube-ra, és gazdagon vonulnék vissza).

19 komment

Címkék: japánok állatság wtf

Heti retró - valóra vált álmok?

2011.05.12. 16:01 miguel_

Mivel Stöki megint el van maradva a munkájával (nem jött be a paksi látogatás, azt remélte, hogy szuperhőssé változik, vagy legalább sugárzó jó fejjé, de nem, minden maradt a régiben), megint alibi retró van, de ha minden igaz, az ilyenkor megszokott emlék- és kommentcunami is jön majd. A minap elgondolkoztam azon, hogy fejlődő játékosként (vagyis gyerekként) mi mindenről álmodoztam, hogy hű, remélem, tíz év múlva már annyival előrébb lesz a gamer technológia, hogy megvalósul a...

80 komment

Címkék: retro kinect heti retro egyéb

Jaj, de szép kék szeme van mangának

2011.05.12. 15:00 Stöki

Hétvégén, azaz 14-15-én MondoCon lesz a BNV-n. Ez az első félév legjelentősebb animerajongói eseménye, összegyűlnek a mangaléták, animesterek, cosplayboyok és hentai fighterek, aMondo vagyok, nem mindennapi látvány lesz. (A mondatban szereplő szójátékok maradandó hatásaiért az IDDQD nem vállal felelősséget.)

Amiért a rendezvény átlépte az ingerküszöbünket, az az erős játékfelhozatal, ami esetünkben a jelmezes-zenéstáncos tematikához illő játékokat jelent. Lesznek például Dance Dance Revolution versenyek, egymásnak lehet feszülni Michael Jackson the Experience-ben és Assassin's Creed Brotherhoodban is, de lesznek nagy Tekkenrúgások, 14-én pedig Mortal Szombat. A hétvége fénypontja – legalábbis hardcore gamereknek – pedig a meghívásos Starcraft 2 bajnokság, amiben a rendezők 50 rugót szórnak szét a legjobbak között. További infók az információs szupersztráda letérőjén, a Mondocon táblánál.

10 komment

Címkék: rendezvény mondocon

Birtokba veszi a lakást a Microsoft új kütyüje

2011.05.12. 10:45 miguel_

Bár egyes videókon jól látszik, hogy már a Kinect használata közben is érdemes odafigyelni, hogy a lakás nagyobb legyen, mint a kezünk hossza és az az átlagos távolság, amire egy-egy rokonunk tartózkodik, de az, amit az ember-gép kapcsolat köré építő CHI 2011 konferencián mutattak be, valami egészen ötletes.

Mivel áramügyileg finoman szólva is alulképzett vagyok, kérek mindenkit, hogy fenntartásokkal kezelje az itt leírt információt, de amennyire megértettem az innen letölthető PDF-ből, a technológia azt használja ki, hogy az emberi test remek antenna és vezető egyben, így mérhető az a változás, amit a lakás elektromos hálózata által keltett elektromágneses hullámokban keltünk azzal, hogy mondjuk megérintjük a falat.

 

17 komment

Címkék: microsoft wtf játék és tudomány

Mire jó a Kinect? (437547. rész)

2011.05.11. 18:00 hancu

Igen, ezt a témát körbejártuk már elég sokszor, de most megint szembejött egy olyan kinectes trükk, amire az egyetlen elképzelhető reakció a homlokracsapás plusz hogy-ezt-miért-nem-én-találtam-ki-pedig-mennyire-magától-értetődő felkiáltás. Egy moszkvai luxusbutikban járunk, ahol a Kinect segít úgy felpróbálni a ruhákat, hogy nem kell hozzá vetkőzni meg öltözni. A megvalósítás kicsit gagyi még, de nem nehéz meglátni a lehetőséget benne például online ruhaboltok felturbózásához.

 

9 komment

Címkék: kinect

Pararampam, pararampam

2011.05.11. 14:24 hancu

14 óra 24 perc alkalmából hallgassuk meg a Pomplamoose Angry Birds főcímzene-feldolgozását, ami a játékhoz méltóan a minimál jegyében fogant, egy szál mobiltelefon kemarájával filmezték (!), és a készítők esküsznek rá, hogy semmi utólagos hangmanipuláció nincs rajta, a fej zongorára csapkodásának hangeffektje is eredeti.

 

 

16 komment

Címkék: zene angry birds

Szigorúan ellenőrzött mellméretek

2011.05.11. 08:30 Stöki

A Soul Calibur hölgyei állandó szereplői hétvégi játékcsajrovatunknak, volt már nálunk az erős tüdejű Ivy, a taxisofőr-nevű Taki, és Sophitia, aki részről részre csodálatosan tudta változtatni mellméretét. Hogy a sorozatban egyre nagyobb méretű virtuális melltartókat kellett a csajokra adni, azt egy vicces képregény is megénekelte.

Talán az állandó cikizést elégelte meg a sorozat jelenlegi vezető fejlesztője, Odasima Daisi, talán csak végre rendet akart tenni a fejekben (mellekben), mindenesetre vezetői ukázba adta a fenti képet (klikkre megnő). Ezek szerint például Ivyra nem szabad D kosaras bikinit adni – nem mintha a jelenlegi rucija sokat takarna belőle.

(via Twitter via Kotaku)

13 komment

Címkék: erotika soulcalibur

A nap játéka

2011.05.10. 12:00 hancu

...egyértelműen a portáltetrisz!

20 komment

Címkék: állatság portal tetris

Az EA már teszteli az új Xboxot?

2011.05.10. 09:20 Stöki

Nagyon-nagyon kérdőjeles a cím, bár a Develop nevű portálnak név nélkül nyilatkozó bennfentes szerint nyugodtan lehetne kijelentés is: az Electronic Arts már próbálgatja, mit tud az Xbox 360 utódja, a még nem létező, következő konzolgeneráció előfutára. A Develop csak annyit árult el a forrásáról, hogy nem a Microsoft és nem is az EA dolgozója, de régi motoros, megbízható, az iparág sűrűjében mozgó illető.

A névtelen azt állítja, hogy az új Xboxnak még nincs burkolata, a hardver egy pc-házban figyel, és az EA néhány kiválasztott szakija tesztelgeti. A forrás szerint 2012 végén lesz az új konzol világpremierje, és még az idei E3-on be is jelenti a Microsoft, ellopva a show-t a Sony és a Nintendo elől.

A Microsoft nem kommentálta a hírt, és az EA sem, majd az Eurogamer előállt a saját forrásával, aki azt mondta, igen valószínűtlen, hogy az új konzolból bármi is lesz az E3-on. Később az EA is megtörte a hallgatást, és közölte, hogy a Develop cikke 100 százalék valótlanság. Az oldal csudálatos forrása viszont ragaszkodik ahhoz, hogy amit nyilatkozott, az úgy van.

Tény, hogy az Xbox 360 elég régóta közöttünk van már, 2005-ben ő indította a mostani konzolgenerációt, azóta több mint ötvenmillió ment el belőle. Viszont a Kinect csak novemberben jött ki hozzá (azóta több mint tízmillió Kinect talált gazdára), és úgy tűnt, hogy ez a kütyü megnyújtja az Xbox 360 életciklusát (bár nyilván a következő Xbox is lehet Kinect-kompatibilis).

Lefuttattuk a hírt az IDDQD által nagy becsben tartott ACME Precíziós Pletykaanalizátor Pro készüléken, és megszületett szerkesztőségi véleményünk. Hogy az EA már tesztelgeti azt a pre-pre-pre-prealfa hardvert, amiből sok átalakítás után egy következő Xbox lehet – ezt nagyon is el tudjuk képzelni. Hogy az új Xbox már itt van a nyakunkon, annyira, hogy pár hét múlva be is jelentik – ezt igen erős kétségekkel kezeljük.

44 komment

Címkék: microsoft pletyka xbox ea

Játéktörténelem 85 fejezetben

2011.05.09. 14:31 hancu

Anno már beszámoltunk a Smithsonian intézet készülő videojáték-történelmi kiállításáról, ahol a játékokat mint művészeti ágat mutatják be. A kiállítás ugyan csak 2012-ben nyit, de most megint van okunk írni róla, véget ért ugyanis a hatalmas szavazós kampány, amiben kiválasztották a szervezők, hogy melyik játékokat is mutassák be a kiállításon. 3,7 millió szavazat jött be, ezek alapján választották ki azt a 80 játékot, amelyek a legjobban illusztrálják a játékvilág 40 éves fejlődését, plusz azt az ötöt, amelyek a játékok öt nagy korszakát jelképezik:

  • Pac-Man
  • Super Mario Bros
  • Secret of Monkey Island
  • Myst
  • World of Warcraft

Ezzel az ötössel nehéz vitába szállni, a maradék 80-nál viszont már nem ennyire tiszta a kép. A már említett öt nagy korszakon belül minden akkori géptípus négy helyet kapott, ide pedig a négy fő játékműfaj képviselőit lehetett beszavazni: akció, kaland, stratégia, és a target fedőnevű kategória, ami nekem kicsit ilyen "minden egyéb" típusú gyűjtőnek tűnik.

Mindez azt jelenti, hogy minden játékplatform ugyanolyan súlyt kapott a 80-as listában, tehát mondjuk a Mattel Intellivision ugyanúgy 4 játékkal képviselteti magát, mint a Commodore 64 vagy a Playstation. A szavazók többsége láthatóan amerikai volt, így nyomasztó Mario- és Zelda-túladagolást kapunk, de ezen felül is vannak furcsaságok. A C64 legjobbjai például a szavazás szerint a Pirates, a Bard's Tale 3 (eddig rendben is van), valamint az Attack of the Mutant Camels és a Jumpman, amihez inkább nem is fűzök kommentárt. A teljes lista itt olvasható, lehet vele vitázni. 

129 komment

Címkék: kiállítás múzeum játéktörténelem smithsonian institute

Fonal Chell

2011.05.08. 20:46 hancu

Emlékszünk még a horgolt lila csápra? Olvasónk munkájának most váratlan konkurenciája akadt a Fonalból Levő Legkirályabb Gémer Bizbasz címért folyó versenyben, a Portal-őrületet meglovagolva. Íme, Horgolt Chell és a Fonal-Companion Cube:

És a készítő, Nerdigurumi itt el is magyarázza, hogyan hozta össze, ha netán valaki megpróbálkozna vele.

5 komment

Címkék: cukiság portal horgolás

Heti játékcsaj - Nők a vadnyugaton

2011.05.07. 14:39 miguel_

Meglehetősen gyorsan lerendezhető vita jellemzi a játékokban szereplő nők helyzetét: aki nem megmentésre szorul, hanem főszereplő, az is minimum szexszimbólum. Ezért is üdítő a Rockstar vadnyugatosdija, a Red Dead Redemption, hiszen bár ott is számos olyan fehérnép akad, aki egy mellékküldetésnyi hősködés erejéig bírja csak, sőt, a főszereplő is visszavonhatatlanul férfi, a történetszál szempontjából fontos cowgirlök igenis szórakoztatóan festett figurák. Anélkül, hogy nagyon lelövöldözném a poénokat (hiszen már vagy egy éve pletykálják, hogy alig pár hónap, és PC-n is lesz a pillanatnyilag csak Xbox 360-on és PS3-on elérhető játék), vessünk egy pillantást a westernfilmek hangulatát idéző, határozott, céltudatos és akaratos nőkre.

8 komment

Címkék: rockstar pénteki játékcsaj red dead redemption

Para a magyar Cryteknél

2011.05.06. 21:37 hancu

A Crytek Budapest, amióta csak létezik, büszkeség, és egyben irigykedés tárgya volt a magyar játékfejlesztői világban. AAA kategóriás cég, profi menedzsment, munka csak a legnagyobb kiadókkal, teljes anyagi biztonság, hozzáférés a piacon elérhető egyik legfejlettebb motorhoz - lássuk be, ezek nem tipikus jellemzői a hazai játékipar történelmének.

Hát, úgy néz ki, eddig tartott a dolog.

Azt írja ugyanis az általában jól értesültnek számító Eurogamer, belsős forrásokra hivatkozva, hogy 45-50 ember kirúgása várható a következő hetekben, és a leépítés már el is kezdődött, eddig kilenc embernek mutatták meg, merre van a kijárat. Ezzel a mostani 80 embernek kevesebb mint a fele marad meg a cégnél.

Mindez annak a következménye, hogy a Microsoft kérésére az elmúlt két évben a budapesti csapatnál készült Codename Kingdoms projektet a központi frankfurti stúdió fogja továbbvinni és befejezni. A cucc egy first person nézetű, közelharcra építő xboxos akciójáték lesz (lenne? lett volna?), Kinect-támogatással, ami már ötlet szintjén elég bizarrul hangzik így elsőre. Ha lehet hinni a zuhanyhíradónak, a srácok is bizonytalanok voltak kissé, hogy működni fog-e a koncepció, amellett hogy a világ pénzét és erőforrását megkapták rá a Crytek-központból. Búcsúzóul nézzük meg a játék tavalyi E3-as trailerét.

 

64 komment

Címkék: magyar crytek játékfejlesztés

Heti retro: Betrayal at Krondor

2011.05.06. 08:00 Stöki

Ahogy telik tartalommal a retrorovat, úgy egyre kevesebbszer kell Ádámtól-Évától kezdenem a tárgyalt játékok történetét. Most például elég belinkelnem a Defender of the Crown és a Heroes of Might & Magic cikkét, ugyanis mostani kulcsemberünk, John Cutter ezeken a játékokon dolgozott, előbb a Cinemaware-nél, majd a New World Computingnél (ez utóbbinál a Might & Magic III és a Planet’s Edge fejlesztésében vett részt).

Cutter pályája valamikor 1991-ben vett új irányt, amikor felkereste az oregoni Dynamix fejlesztőcég alapítója, Jeff Tunnel. A cégnek akkor nagyon jól ment, olyan szimulátorokat készített, mint az A-10 Tank Killer vagy a Red Baron, kalandjátékos részlege is virágzott (Rise of the Dragon, Heart of China), és élvezte a Sierra támogatását. Tunnel kitalálta, hogy új terepre merészkedik, és a Dynamix készít egy igazi A-kategóriás szerepjátékot – ehhez vadászta le Cuttert a New World Computingtól, aki hozta magával kollégáját, Neal Hallfordot is. Ők ketten lettek a múltkor a rovatba beszavazott Betrayal at Krondor vezető fejlesztői (balra Cutter, jobbra Hallford).

104 komment

Címkék: retro heti retro jatek dynamix

süti beállítások módosítása
Mobil