HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Egy tetrisfüggő vallomása

2011.05.25. 20:00 hancu

Egy nagyon jó kis riportfilmet fogott a radarunk a Tetris-világbajnok James Clewettről, aki egyébként civilben fizikus és éppen a Phd diplomája megszerzésén ügyködik. Nagyon érdekes dolgokat mond arról, hogyan néz ki az ő szintjén a játék és mit élvez benne. És persze elég durva azt látni, amikor könnyű ujjgyakorlatként lepörget pár sort, és azt hiszed, gyorsított felvétel, de nem az. Szűk 20 perc, közepes angoltudással simán érthető.

 

18 komment

Címkék: tetris

Na MOST van itt a világ vége

2011.05.25. 09:53 hancu

Tegnap este a 2K Games a következő sajtóközleménnyel szórta meg a világot:

Media Advisory

2K Games and Gearbox Software Announce Duke Nukem Forever® Has "Gone Gold"

Vaporware no more! Gaming's most legendary hero makes his triumphant return this June

New York, NY – May 24, 2011 – 2K Games and Gearbox Software are proud to announce that Duke Nukem Forever®, one of the most anticipated entertainment properties of all time, has "gone gold" and will be available at retailers on June 10, 2011 internationally and on June 14, 2011 in North America. The road to gold was paved over the course of 15 years and its legendary path climaxes on the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft, PlayStation®3 computer entertainment system and Windows PC. Gamers who pre-order the title from select outlets will ensure that they are among the first to experience this legendary piece of gaming history when the demo* launches on June 3, 2011 for all platforms, exclusively for Duke Nukem First Access Club Members.

Van tovább is, de igazából az már nem érdekes.

Hát drága enberek, ezt is megértük. Könny szökik a szemembe. Most már tényleg jöhet a Rapture, meg amit akartok.

66 komment

Címkék: duke nukem forever

Get over here!

2011.05.25. 09:43 hancu

Nyilván mind láttunk már bűnrossz sitcomot, lapos poénokkal és erőltetett alánevetéssel. Hát itt az ideje, hogy átértékeljük, amit eddig erről a kategóriáról gondoltunk.

 

7 komment

Címkék: mortal kombat dorkly

Gyerekpornóvád a Dead or Alive ellen

2011.05.24. 15:02 hancu

Úgy néz ki, Svédországban nem adják ki a Dead or Alive közepesen gagyi verekedős sorozat legújabb, Nintendo 3DS-re készült, Dimensions című részét. Hivatalos indoklás nincs, nem hivatalosan viszont az terjed, hogy a helyi terjesztőt befenyítették a hatóságok azzal, hogy ebben a játékban bizony gyerekpornó van, úgyhogy meg se próbálja.

A svéd törvények roppant szigorúak gyerekpornó-ügyben, és mindent annak vesznek, ahol 18 év alattiak pornográf pózokban szerepelnek. A DoA rajzolt figurái közül három lányka, név szerint Kasumi, Koroka és Ayane a játék háttértörténete szerint 18 alatti, és a Dimensionben van egy Figure Mode nemű játékmód, ami nagyjából azt takarja, hogy tetszőleges pózba állíthatjuk be a szereplőket, aztán a 3d-t kihasználva körbejárhatjuk a kamerával.

Na ez a svédek szerint gyerekpornó.

Azt mondjuk nem értem, miért nem módosítanak annyit a fejlesztők a játék sztoriján, hogy hopp, eltelt gyorsan X év, a három csaj nagykorú lett, de kicsit későn érő típusok, ezért még mindig ugyanúgy néznek ki. És kíváncsian várom, hogy hasonló elvek mentén be lesz-e tiltva az összes 3d-s modellező program, mert azokból is ki lehet csiholni gyerekpornót, ha nagyon akarunk.

És most mindenki meneküljön (svéd olvasóink a leggyorsabban!), mert halált megvető oknyomozói bátorsággal megmutatjuk, mi volt az, ami miatt gyerekpornónak minősítették a cuccot:

 

54 komment

Címkék: svédország csajok facepalm doa

Már megint hív a kötelesség

2011.05.24. 14:26 hancu

Ha már anno ámuldoztunk (vagy retrosznobsági szinttől függően finnyáskodtunk) egy sort a Battlefield 3 bemutatkozó trailerén, úgy illik, hogy nézzük meg a nagy vetélytárs Call of Duty sorozat egymilliomodik része, a Modern Warfare 3 friss előzetesét is. Ahogy elnézem, újabb lépéseket teszünk a nagyon látványos, nagyon erősen scriptelt interaktív akciófilm irányába. Miközben persze mindent felrobbantunk, ami elénk kerül.

 

22 komment

Címkék: callofduty

Az Armageddon elmaradt

2011.05.22. 13:03 hancu

 ...de lesz helyette Carmageddon! Nem tudom, hogy direkt a tengerentúlon komoly hisztit kiváltó, befuccsolt világvége-jóslat idejére időzítették, vagy véletlen, mindenesetre a carmageddon.com oldalon elindult egy visszaszámláló, ami csak azt jelentheti, hogy a nagy pre-E3 bejelentésözönben találkozhatunk a kilencvenes évek egyik legsúlyosabb botrányjátékának felújításával, vagy folytatásával, vagy valami hasonlóval. Bár ma már legtöbben csak arra emlékeznek, hogy gyalogosokat kellett benne elcsapni plusz pontokért, a cucc valójában egy igen szórakoztató roncsderbi volt, főleg multiban. Szűk tíz nap múlva kiderül, mi a Carmageddon-meglepetés, addig is itt egy fanmade vicctrailer:

 

79 komment

Címkék: carmageddon

Hétvégi játékcsajok: Duke Nukem női (18+)

2011.05.21. 16:11 Stöki

Most, hogy a Duke Nukem Forever már a kanyarban van, ideje, hogy a Duke-széria hölgyei is bekerüljenek a játékcsajrovatba. A dolognak külön aktualitást ad a Boob Tube című, felnőtt tartalmakat is rejtő oldal, ahol a kiadó a játékot reklámozza, például a lent látható tüzelő csajokkal (pun intended).

31 komment

Címkék: erotika duke nukem forever duke nukem pénteki játékcsaj 18 even felulieknek 18+

A szomorú igazság Blinkyről

2011.05.20. 19:39 hancu

A Dorklynál már megint olyasvalamin töprengtek el, ami valószínűleg egyikünknek sem jutott még soha eszébe: vajon hogyan haltak meg és lettek kísértetté a Pac-Man szellemei?

 

6 komment

Címkék: pacman dorkly

Irónia

2011.05.20. 14:50 hancu

Na vajon melyik cég küldözget "lost property" feliratú borítékben press kiteket a sajtónak? Igen, a Sony.

Egyébként az Infamous 2 című játékhoz vannak benne mindenféle izék, és persze az egész elveszett tárgyak osztálya sztori tök jól passzol a játék háttértörténetéhez meg a főhőséhez. Plusz, ami sokkal viccesebb - bár ezt nyilván nem tudták még, amikor kitalálták ezt a kampányt, sőt valószínűleg a cuccok kiküldözgetésekor sem esett le a marketingeseknek - a cég jelenlegi helyzetéhez is.

(köszi Midnite-nak és Bate-nek a képért, és az iróniadetektor belengetéséért)

10 komment

Címkék: sony irónia owned

Vaják? Vaják?!? V-A-J-Á-K?!?

2011.05.17. 15:00 Stöki

A PlayON (leánykori nevén CD Projekt) bátor vállalkozásba fogott: ezentúl nemcsak játékokat, hanem könyveket is ki fog adni, méghozzá a lengyel Andrzej Sapkowski fantasy regényeit. Aki nem tudná: Sapkowski írásai alapján készült a The Witcher című pc-s szerepjáték, aminek a héten jelent meg a második része. Ez szép és jó, de van egy nagy gondom (sőt, gondunk, mert az IDDQD egyöntetű szerkesztőségi véleményét fogalmazom meg) a könyvvel. A gond pedig a következő:

V   A   J   Á   K

Hogyan lett a witcherből vaják? Sehogy, mert a könyvet az eredeti lengyel változat alapján fordították, abban pedig wiedźminnek híjják ezt a jóembert, aki mindenféle rusnysa szörnyet öl halomra. Az eredeti lengyel név is műszó, egy lefordíthatatlan szójáték: a wiedź jelentése „tudni”, a wiedźmi jelentése pedig „boszorkány”. Az angol witcher a hunter-fisher vonalon próbálta visszaadni a wiedźmin jelentését, magyarul ez ugye kb. a vadász mintájára „boszorkányász” lenne, de a witcher csak egy betűre van a witcherytől (kb. „bűbájosság”), jelezve, hogy emberünk, azért nemcsak strigákat gyilkol, hanem mindenféle nem evilági (hanem evil-ági) lényt.

Magyarul a boszorkányász (esetleg: banyász, strigász, szörnyész) nem adja vissza ezeket a finomságokat, ráadásul baromi hülyén is hangzik, szóval a fordítók nem könnyű feladat elé kerültek. A játék fordítói végül nem is nyúltak a szóhoz, ami a játék címét adja: a magyarított változatban is witcher szerepel (lehet vitatkozni azon, hogy ez mennyire jó megoldás). A könyv fordítója viszont más volt: a játékot fordító csapat helyett egy műfordító, Szathmáry-Kellermann Viktória, aki a lengyel eredeti alapján dolgozott. Eddig az első fejezetet olvastam, abból nekem az jött le, hogy a fordító szándékosan kicsit népiesre vette a szöveget. Ez a törekvés igazodik annyiban az eredetihez, hogy az jócskán merít a lengyel folklórból, és néha egész jól sül el a fordítás (például a lesi és az ördeg nekem bejöttek, mint szörnynevek). A „vaják” szó viszont bennünk nem valamiféle halálosan veszélyes szörnyvadász benyomását kelti, hanem vajákos Mari néniét, aki házilag kotyvasztott körömvirágkenőccsel gyógyítja bolond Miskát, akit megrúgott a ló szántás idején. Esetleg még a Vaják Con Dios jut eszünkbe a szörnyűszóvicc-vonalon.

De hogy ne legyünk ilyen negatívak, megszólítjuk a tisztelt virtuális asztaltársaságot: szerintetek milyen magyar szóval lehetne leginkább visszaadni a witcher (wiedźmin) jelentését?

193 komment

Címkék: fordítás magyar atyaúristen witcher vaják

A Ubisoft mindenből filmet csinál

2011.05.16. 22:51 hancu

Videojátékból készült rettentő rossz mozifilmet már nagyon sokat láttunk, jót, vagy legalábbis nézhetőt annál kevesebbet. Ettől függetlenül egyre nagyobb divat játékból csinálni filmet, a tavalyi nyár legnagyobb popcornslágerének például a Prince of Persiát szánta a Disney meg Jerry Bruckheimer - aztán végül elég gagyi lett, és a pénztáraknál sem villantott olyan nagyot.

A Ubisoftnál talán éppen ez adta meg az utolsó lökést a saját filmes cég felépítésére, és januárban el is indult a Ubisoft Motion Pictures, azzal a feltett szándékkal, hogy futószalagon gyártsa a filmeket a Ubi-játékokból, de anélkül, hogy Hollywood szokás szerint szaros gumicsizmával taposná szét a játékok eredeti hangulatát és sztoriját.

És most, ha nem is indult be a futószalag, de világgá kürtölték a menetrendjét: első menetben a Ghost Recon, az Assassins Creed és a Splinter Cell filmek jönnek, meg egy rajzfilmsorozat a Raving Rabbids alcímű Rayman-epizódból, 78 résszel, és persze mind 3D-ben, mert ma hogy néz az már ki, ha valami nem 3D. Még idén kész forgatókönyveket ígérnek, és jövőre lehet is forgatni.

A franc tudja, én valahogy picit szkeptikus vagyok. Attól függetlenül, hogy a Splinter Cellből simán lehetne csinálni egy új Mission Impossible-t (vajon ki lenne az ideális Sam Fisher?), az Assassins Creedben is bőven van mozifilmes potenciál, a Ghost Recon meg lehet hogy játéknak leginkább semmilyen, de standard Tom Clancy alapanyagként nyilván akciófilmnek is elmenne.

Te milyen játékból látnál szívesen filmes feldolgozást?

96 komment

Címkék: film

50 Sega Genesis spoiler három perc alatt

2011.05.15. 14:29 Stöki

Közhely, hogy Magyarországon jelentős késéssel terjedtek el a konzolok, mert a nyolcvanas években nem lehetett NES-t kapni minden sarki Keravillban, illetve mert a játékmásolás lehetősége miatt a magyar rendszámú kockaladák egyébként is inkább Commodore-okat hoztak be az országba. Mindez persze a kilencvenes évek elején is éreztette hatását, szóval bizonyára van pár ezer gamer, akinek annak idején kimaradt a Sega Genesis. Ők most a lenti videóban három perc alatt képbe kerülhetnek a legfontosabb Genesis-játékokról, legalábbis azok végéről.

8 komment

Címkék: spoiler videó sega genesis

Szinkronban maradni

2011.05.14. 14:00 hancu

Pár hete keringett netszerte ez a videó (pedig 2009-es, de csak mostanában kapták fel a gémerblogok) a világ legrosszabb videojátékos szinkronhangjairól-szövegeiről. Mivel tele van régi, Európában nemannyira ismert konzolos játékokból származó dumákkal, nem is ütötte meg az ingerküszöbünket - ellenben az a remixvideó, amiben egy jóember playbackel rá, az alapban gagyi szövegekre még rá is játszva eltúlzott mimikával... na, az már IDDQD-kompatibilis.

13 komment

Hétvégi játékcsajok: Giana Sisters

2011.05.14. 09:30 Stöki

Régen volt 8-bites csaj a rovatban, most jöjjön egy kétes hírű ikon, akihez mégsem kell kitenni a 18-éas karikát: Giana, pontosabban a Giana nővérek, a The Great Giana Sisters című, 1987-es platformjáték főszereplői. Valójában egyszerre csak egy lány szerepelt a játékban, de a jókislány Gianából a felszedett bónuszok kihozták az agresszív, gonosz Gianát, aki már nemcsak ráugrani tudott a tekikatonák Giana-univerzumbeli megfelelőire, hanem le is tudta lőni azokat. (UPDATE: ez csak a DS-verzióra igaz, az eredetiben kétjátékos módban jött elő Giana nővére, Maria.) Fent egyébként a C64-verzió töltőképrenyője látható - ugye, milyen gyönyörű?

66 komment

Címkék: lopás c64 mario pénteki játékcsaj giana chris hülsbeck

Egyvalami még biztosan működik a Sonynál

2011.05.13. 18:00 hancu

Hetek óta áll a bál a Sonynál, mióta pár kósza hekker lenyúlta százmillió ügyfél személyes adatait az egyik adatbázisukból, benne többek között egy rakás hitelkártyaadattal. Az mmo játékokat futtató SOE már tíz napja áll a botrány miatt, a játékosok viszont tömegével jelentik, hogy a számlázási osztály a balhé közepén is lelkiismeretesen dolgozik, és menetrend szerint levonták a havidíjakat a másfél hete elérhetetlen szolgáltatásokokért. Nyilván utólag majd mindenki kártalanítva lesz, meg kapnak fájdalomdíjul egy csomó ingyen játékidőt, de ezzel együtt nehezen tudok fájdalmasabb öntökönlövési sorozatot elképzelni PR-fronton, mint hogy:

  1. Leállítom a szolgáltatásomat
  2. Napokkal később közlöm a júzerekkel, hogy bocs, lenyúlták az adataitokat, és lehet hogy a kártyaszámaitokat is
  3. Levonom tőlük a nem működő szolgáltatásomért az előfizetési díjat

32 komment

Címkék: sony owned

süti beállítások módosítása
Mobil