HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • kemi242: Most tudtam meg, hogy a ZX Spectrum atyja, Sir Clive Sinclair nemrég elhunyt. Nem akartok egy adás... (2021.09.21. 22:15) Checkpoint Mini #163: Shadowcaster
  • Szekrényszagú néni: "Odamész az ellenfélhez, és nyomogatod a gombot." Kb. ennyiből áll a Diablo is, mégis világsiker l... (2021.09.20. 19:28) Checkpoint Mini #163: Shadowcaster
  • Generic Jingle: Az ilyeneket látva kértem sírva bocsánatot a C64-esemtől és az Amiga 500-asomtól, hogy eladtam őke... (2021.09.20. 15:11) Checkpoint Mini #163: Shadowcaster
  • Zolexx: Ez az erőltetett ikonvezérelt irányítás ebben az inkább akciójátékban tényleg elég gáznak tűnik, r... (2021.09.20. 10:43) Checkpoint Mini #163: Shadowcaster
  • Kit Fisto: @Stöki: Szia! Akkor elnézést kérek, végülis én sem tartom lehetetlennek, hogy valami ilyesmi törté... (2021.09.20. 08:03) Checkpoint 7x09: U. S. Gold
  • Utolsó 20

Checkpoint Mini #159: The Bard's Tale

2021.07.25. 23:47 Stöki

cpmini_159.png Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)

Egy ideje terveztem Minit csinálni a 2004-es The Bard's Tale-ről, mert szerintem nagyon vicces játék, és ennek az eredménye olyan adás lett, amiben végre nem értettünk egyet. Grath ugyanis kevésbé volt lelkes, mint én, és ez egy erős eufemizmus. Na de kinek van igaza? Mindkettőnknek természetesen, de ezt az adásban fejtjük ki. Ha kíváncsi vagy bővebben élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, szuperalapos retrós cikkekért pedig fáradj el a Retro.Landre.

A 2004-et fontosnak tartottam már a bevezetőben kiemelni, mert The Bard's Tale nem azonos a nyolcvanas évek legendás szerepjáték-trilógiájával (ott az első rész pontos címe Tales of the Unknown, Volume I: The Bard's Tale volt 1985-ben). A Bard's Tale-eket az Interplay készítette, többek között Brian Fargo is ott sertepertélt, és ő volt az, aki aztán az Interplaytől lelépve 2002-ben megalapította az inXile Entertainmentet. Az inXile első játéka pedig két évvel később a The Bard's Tale volt. Véletlen? Aligha! A Bard's Tale trademark (vagyis a név) ugyanis Fargóé volt, a copyright (a művészi tartalom) viszont nem, ezért Fargóék csináltak The Bard's Tale néven valami egészen másmilyen játékot.

Szeretném leszögezni, hogy a játék már 2004-ben rettenetesen nehézkes volt pécén játszva. Ordított róla, hogy konzolra készült (PS2 és az első Xbox volt az elsődleges platform), arra optimalizálták az irányítást, és például menteni is csak mentési pontokon lehetett a játékban. De még ha az ember konzolon játszotta, akkor is komoly hiányérzet alakulhatott ki a játékmechanikát illetően. A fejlődési rendszer, a harcrendszer, a mágiarendszer (gyakorlatilag csak dalokkal lehetett lényeket idézni, amik valahogy segítettek a főhősnek) mind középszerűek voltak.

Ilyenkor szokott jönni az, hogy a grafika meg a zene elvitte a hátán a játékot, de nem, mert a felülnézetes látvány sem volt különösebben kiemelkedő, 2004-ben voltak már sokkal szebb játékok (RPG-k is), a hangba pedig néha bosszantó elhalkulások és más bugok zavartak bele. Meg úgy általában, elég sok bugba lehetett belefutni a játékban a megjelenés utáni napokban. A motor a Champions of Norrath motorja volt, amit nem igazán tudtak megtölteni tartalommal.

Hogy akkor miért érdemes játszani vele mégis, akár ma is? Csak és kizárólag a humora miatt, ami kiforgatja, kiparodizálja, önironikusan újrarágja a szerepjátékos kliséket, olyan töménységben, hogy végül nem is lesz érdekes a sztori, csak a viccek. Mert kit érdekel, hogy a főhős bárdnak kit kell megmentenie, amikor folyamatosan szemétkednek egymással a játék narrátorával, néha pedig megjelenik három goblin, hogy karaokézzanak egyet? Ha ez a humor neked nem jön be, akkor neked a The Bard's Tale egy nagyon rossz játék (így járt Garth). Ha viszont a poénok beakadnak, akkor akár minden egyéb bénaságot megbocsátva tudsz szórakozni (így jártam én). Az első küldetések során ez ki is derül, szóval ha teszel vele egy próbát, hamar rájössz, hogy a te játékod-e a The Bard's Tale.

És persze a játék nagy erénye még, hogy megadta a kezdőlökést az inXile-nak, és a stúdió el tudott vegetálni a crowdfunding-robbanásig, amiben aztán nagyon jól megtalálta a helyét, olyan játékokat készítve, mint a Wasteland 2 vagy a Torment: Tides of Numenera. Aztán a Microsoft megvette a stúdiót, és azóta várjuk, milyen nagy dobássak jönnek ott elő. Az biztos, hogy jobban lesz már pécére optimalizálva, mint a 2004-es zsengéjük.

Legközelebb egy héten belül jövünk, újra vendéges Checkpointtal, továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Mini adások a hetedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

 


A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20210621.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Westy, zsovez, Kurucz Ádám, Kecskés János, Dvorszki Dániel, Nagy Gyula, Lidérc, kfgyk kfgyk, Horváth Zoltán, MLM a tét, Kaptás András, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, KrApN3k, periklesz, pec, Magunsz, Rauminen, Fattykány, Nagy Tamás, Tusák Károly, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, bosken, RxMikes, Kovács Tamás, Hrubos Mátyás.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

3 komment

Címkék: retro podcast checkpoint mini

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr2716638080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2021.07.26. 06:26:29

én grath oldalára álok; szerintem szar játék, szar grafikával, szar humorral.

oplenti 2021.07.29. 09:04:42

nna, ha valami, akkor ez tényleg egy megosztó játék… nekem a sztori és a humor tetszett, de valóban, mint játék, nem jó. a sztoriról csak annyit, ami nem hangzott el, hogy egy fogadással indul, majd egy kiállhatarlan hercegnő kiszabadítása a cél. közben valóban bejön a “kiválasztott” szál is. a slusszpoén az, hogy a legvégén el lehet állni a hölgy (úristendeidegesítővolt) megmentésétől, és bárdunk a druidáktól kapott pénzzel továbbállhat. nagy ötletek, de botrányos megvalósítás. nekem kábé ez volt a Bard’s tale 2004…

Savior 2021.08.27. 11:18:39

Igen, sajnos ez az a játék, ami a megvalósításon csúszott el. Szerintem a humor nagyon ott volt, tetszett, ahogy viccet űzött a műfaji klisékből, beleértve a kiválasztottságot. Kár, hogy maga a játékmenet pont olyan volt, mint azoké a játékoké, amiket kifigurázott...

Egyébként sok jó ötlet volt benne, a dalbetétektől a más-más hangon zenélő (/éneklő) hangszerekig. Illetve végre egy bárd volt a főszereplő, ami a többi Bard's Tale-ről nem igazán mondható el. Nekem a pozitívumok elvitték a vállukon, de tényleg ráfért volna egy jobb játékmechanika.
süti beállítások módosítása