HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 5x16: Retro játékos rendezvények Magyarországon

2019.09.15. 09:38 Stöki

Ha elég gyorsan olvasod ezt, talán még eléred a pár óra múlva kezdődő REC-et. Hogy mi a REC? A magyar esport retrós nyúlványa, a Retro Esport Competition, egy alulról szerveződő kezdeményezés, ami Wizard of Wor-, Mario Kart- és egyéb régijáték-versenyeket takar. A REC második évadját kezdte meg, ugyanakkor retrorendezvényekre éheseknek feltűnhetett, hogy idén nem volt Savegame és Pixelcon sem (még jó, hogy Sakman rendületlenül tolja a Regamexeket). Hogy miért nem, az is szóba kerül a mostani adásban.

podcast114.png

Vendégeink ugyanis a REC szellemi atyja és szervezője, Empe, illetve a Pixelcon főszervezője, Lóri volt. Szóba kerültek a régebbi sikeres rendezvények és anyagi kudarcok is, őszintén beszéltünk összeveszésekről és arról, milyen nehézségek merülnek fel, amikor az ember a kis magyar piacon próbál retroeseményt gründolni. A témából fakadóan itt-ott szükségszerűen belterjes az adás, de a 200. felvétel előtti szavazáskor az derült ki, hogy ti szeretitek a belterjes adásokat, talán ez is tetszeni fog. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Legközelebb pár napon belül jövünk, és nem Checkpoint Minivel, hanem a Tokyo Game Show-n felvett adással (aztán majd két Minivel utolérjük magunkat). Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint adások az ötödik évadban:

 

Még korábbi adások:

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból pedig a teljes negyedik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20190905.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Kiss Balázs, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, Pozsonyi Róbert, Nagy Gyula, Gortva Gergely, Révész Péter, cue, MakkOS, Szabó Ferenc, Xlabu, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, HaverDodi, arpadapunk, ArcadeMacho, Gabesz Fótról, G, Gergő, Havasi László, kaczurzsolt, Ateela Wrink, Vidra.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

33 komment

Címkék: retro közösség podcast rec checkpoint pixelcon regamex savegame

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr9715080448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2019.09.15. 14:15:54

A levezető zene nagyon vicces :D

kolompar lole 1116 2019.09.15. 15:44:17

Értem én hogy olcsóbb a podcast mint cikket írni, de ha nem magadnak csinálod, nem lehetne inkább mégis? Mert ilyenre sose fogom elbaszni az időmet, a cikk áttekinthetőbb, ha érdektelen, könnyebb átpörgetni.

bld 2019.09.15. 16:00:58

@kolompar lole 1116: megint kikerült valahova főoldalra?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2019.09.15. 16:20:27

@kolompar lole 1116: Hát akkor ne baszd el az időd, és nyugodtan felejtsd el ezt a blogot. Szevasz.

Generic Jingle 2019.09.15. 18:48:54

@kolompar lole 1116: Filmet sem nézel és számítógépes vagy videójátékkal sem játszol, csak könyvet és újságot olvasol?

Generic Jingle 2019.09.15. 18:49:40

@kolompar lole 1116: Meg persze zenét sem hallgatsz, csak kottát olvasol...

RaveAir · http://www.magyaritasok.hu 2019.09.16. 09:23:23

Még szerencse, hogy a csapatban van egy Grathró tag is. :)

B-Bird 2019.09.16. 10:31:41

Ki klikkelget egy retro COM portos egérrel az adás alatt? Vagy tollat kapcsolgat ki/be? :-)

Ragi 2019.09.16. 12:56:38

Érdekes dolog ez. Fogalmam sincs hogy hol, de teljesen véletlenül futottam abba a hírdetésbe, ahol jegyet lehetett venni a Romeros pixelconra. Kérdeztem is valakitől FB-n, hogy még van erre jegy, fél-1 hónappal az esemény előtt azt gondoltam, hogy rég elfogyott. Egyébként frankón azt hittem, hogy kamu az egész.
Szóval - szerintem - az lehetett itt a probléma, hogy amikor Romeroék berobbantak a Doom-mal, internet, PC felszereltség híjján ezt a "gamer" közösséget egy nagyon elszigetelt réteget alkotott. Azok a srácok tojtak arra, hogy Romero milyen előadást tart, csak játszani akartak. Kb sose hittem volna, hogy valaha egy játékba csatlakozhatok vele, és ahogy láttam ezt a lehetőséget, tök egyértelmű volt, hogy ott kell lennem. Viszont úgy konkrétan a körítés, a wow, a zenebona, a tetrises srác, bocsi, de engem nem érdekelt. Viszont pont a lényeg, pont Romero, pont a Doom szorult a háttérbe. Hol érdekel engem, hogy "híres" youtuberek, vloggerek, nemtudomkik vannak meghívva, hogy játszanak Romeroval, amikor a fél karomat odaadtam volna, hogy azokkal a srácokkal játsszak az öreg ellen, akikkel 20 éve toltuk. Na, ők nem jöttek el. Ugye a deatmatch jegy limitálva volt, ez érthető, ha eljön 2000 ember, az öreg 3 hónapig folyamatosan játszott volna. Így viszont pont a lényeg veszett el, 5 perc arra, amire egy játékos egy egész életet vár kb... ettől függetlenül én baromira örültem, bár kicsit érthetetlen volt, hogy utána napokig arról szóltak a cikkek, hogy Romero idejött, és hülyére lőtt mindenkit. Basszus, olyan srácok voltak ott, akik 20 éve kb hozzá se nyúltak a Doomhoz. Végülis én gazdagabb lettem egy fotóval, egy emlékkel, megkésett korszak lezárásnak tökéletes volt.

Macropus Rufus 2019.09.16. 13:21:21

hát sztem sem olyan jó 5let ez a podcast. Értem én, hogy kell ez is, de én meghagytam volna a hagyományos vonalat is.

Évekik olvastam a cikkeket itt, aztán jött ez a podcast marhaság és azóta már annyira nem nagyon érdekel az ami itt van. Néha benézek, hogy hátha van valami amit lehet olvasni. De igazából semmi. És ugye nem hinném, hogy én vagyok az egyetlen aki így gondolkodik.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2019.09.16. 17:54:20

@Macropus Rufus: @Skulo: Teljesen érthető, hiszen itt régen tényleg csak cikkek voltak. És aki ezt normálisan veti fel, annak normális választ is adok. Tessék:

Nyilván vannak olyanok, akiknek nem tetszik, hogy itt már nem olyan tartalom van, mint mondjuk 5-6 éve volt. Ezt én tökre megértem, és sajnálom, ha elveszítem ezeket az olvasókat. Ugyanakkor ezzel sajnos nem tudok mit kezdeni, mert soha nem lesz már olyan az IDDQD, mint 5-6 éve. Ennek főleg 3 oka van:
– A blogot sokáig többen írtuk, de aztán az alapítók, majd a későbbi besegítő kollégák mind elszállingóztak (ami azért érthető egy full ingyen, lelkesedésből tolt blognál – előbb-utóbb vége a lelkesedésnek, és ha vége a lelkesedésnek, vége a kontentnek is).
– Nekem az egy, majd két gyerek születésével sokkal kevesebb szabadidőm lett a szerelemprojektjeimre.
– És sajnos az is van, hogy 20+ év gémerújságírás (ebből jó pár év IDDQD) után kiégtem, vagy legalábbis már csak munkának tudom érezni, ha összedobok egy videojátékos cikket. Az IDDQD lényege pedig nekem mindig az volt, hogy ne érezzem munkának.

A podastben találtam új motivációt, mert ilyet korábban nem csináltam, és bőven tudok fejlődni benne, ugyanakkor nagyon élvezem, hogy Grathtel évek óta úgy lelkesedünk közösen valami iránt, mint egykor az IDDQD iránt. Persze, lehet, hogy tisztább lett volna totál bezárni az IDDQD-t, és indítani egy checkpoint.blog.hu-t (ez anno meg is fordult a fejemben), de a blog azért elég nagyrészt az én személyemhez kötődik, és ezért a váltás ha fájdalmas is volt, de organikusan következett az életemben beállt változásokból – ezért folytatódott itt az egész a podcast indulásakor, aztán meg már azért, mert ideszokott egy részben új közönség. (((Meg azért is, mert soha ne mondd, hogy soha, de ezt csak három zárójelben írom ide, mert most tényleg nagyon nincs időm/kedvem szöveges posztokhoz.)))

Viszont mindezek ellenére továbbra is készülnek IDDQD-kompatibilis cikkek. Egyrészt a körülmények ellenére megerőltetem magam, és minden második podcasthez (a Mini adásokhoz) csinálok egy rövid szöveges leiratot is (iddqd.blog.hu/tags/checkpoint_mini). Másrészt – érdekes módon részben éppen a podcast sikere és támogatottsága révén – végre lehetőség nyílt arra, hogy Grath, a blog egyik alapítója megvalósítsa régi, full szöveges-cikkes-olvasnivalós projektjét, a Retrolandet. Ajánlom minden, Heti retrókat hiányoló figyelmébe, nagyon színvonalas: retro.land/.

Szóval ez a helyzet, igazából olvasnivalót most is találtok, kicsit itt is, de még többet a Retrolanden.

Generic Jingle 2019.09.16. 18:27:19

David Bowie téma: nem az 1997-es szigetes koncert volt a bukó (1997. aug. 14.), hanem az 1990-es koncert az MTK pályán (1990. szept. 4.). Ott és akkor ugyanis 5675 (!!!) néző vett jegyet. A Szigeten biztosan többen voltak.

Majdénmegmondom 2019.09.16. 18:28:19

@Macropus Rufus: Valóban nem te vagy az egyetlen, vannak még kb. hárman, akik nem értik, hogy mi a franc ez a podcast-izé, és miért nem maradhat örökre olyan a világ, mint régen volt. Ott van Grath saját oldala, a retro.land, annyi olvasnivalóval, hogy egy év alatt sem értek a végére.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2019.09.16. 19:45:27

Macropus:

Ajánlom figyelmedbe a Retrolandet, ott vannak deluxe cikkek rogyásig, mint itt fent és kb. mindenhol az IDDQD-n szájba rágták úgy ezerszer (írásban is, úgyhogy nem kellett hozzá adást hallgatni).

defaultXEX 2019.09.16. 20:25:54

Nekem nagyon bejön ez az egész pádkesztesdi, de szerencsém van, mert az én életemben megvan a megfelelő rés, ahová beleillik. Megértem azokat is persze, akiknek sokkal több idejük van a szörfözésre, olvasgatásra...voltak olyan idők, amikor én is sokkal több időt tudtam erre szánni. Viszont jelenleg nem szellemi munkát végzek, ezért munka közben egész nap tudok podcasteket hallgatni, néha akár napi 8 órában is. A munkámat simán el tudom közben végezni, és valamilyen szinten inkább úgy fogom fel az egészet, hogy podcast hallgatás közben dolgoznom is kell egy kicsit! :) Mindezt külföldön teszem, ezért elmondhatom, hogy a podcastek az egyetlen kapcsolatom a magyar kultúrával évek óta már, mivel semmilyen televízió- vagy rádióműsort nem nézek/hallagtok.
Esténként azért szívesen olvasok én is egy jó cikket a retro.land-en, de ha egy ilyen két órás adást nyomtatásban kellene elolvasnom - hasraütésszerűen mondjuk 50 oldalnyi szöveg - akkor szomorúan tudomásul kellene vennem, hogy vannak fontosabb dolgok is jelenleg az életemben.
Tehát ha engem kérdeztek, akkor minden nap jöhet egy új adás, vagy akár reggeli beszélgetős műsor 6-9-ig, zenékkel dúsítva...én ráérek gyerekek! :D

.DnP. 2019.09.16. 21:02:28

Még nem hallgattam végig az adást, kb 50 perc körül járok. Többször elhangzott a Double Score Dungeon, nem tudom felmerül-e később, hogy Kaptás Mester ezen a néven tolja a chipzenét :) Volt szerencsém élőben hallani, nagyon durva volt az utolsó QB partyn. ( Még az X-faktorban is fellépett egy scooter remix keretében :) )

www.youtube.com/watch?v=-boDHvJ-SSY

.DnP. 2019.09.16. 21:05:21

Az antipodcastosokkal nem kell foglalkozni... nekem ezek az adások segítenek minden nap hazafelé az egy órás autókázást átvészelni :) Csak valahogy a gyári apple podcast hallgató furán értelmezi a feltöltés sorrendjében lejátszást, van olyan adás amit már 3-4x is meghallgattam, van amit egyszer sem. Van valami normális free alternatíva rá?

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2019.09.16. 23:06:20

Félreértés. Nekem nincs bajom a poddal. Sôt, mondhatnám h dobom a podot, de ez nem mosószer reklám. ;)
Egy darabig egyesületi tag voltam és három PCn is voltunk a párommal. Kb. etzt próbáltam csak jelezni, meg h még megvagyunk.

Rozsgyi 2019.09.17. 01:15:35

@Stöki: jellemző módon az értetlenkedők egy ilyen részletes hozzászólás után, amiben még aranytálcán meg is kapják hogy hol vannak az őket érintő tartalmak, már annyit se írnak vissza hogy fapapucs. Kb. ennyire érdekli őket a téma...

GépBalta 2019.09.17. 10:51:26

@.DnP.: Esetleg a Soundcloud app. Nekem az droidon bevállt régen. Azóta már Podcast Addictot használok, de ahogy nézem, az pont nincs iOS-ra.

Wild Colonial Boy 2019.09.17. 12:50:01

Most úgy elképzeltem, hogy ezek az emberek az MTV-nek is irogatnak, hogy jó-jó ez az esti hiradó, de ők inkább olvasnák.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2019.09.17. 15:42:50

@Wild Colonial Boy: Sőt, követelik Balázséktól meg a Reggeli Krónikától a teljes adások leiratát!
:D
@Stöki:
Nagyon ász volt ez az adás (is)! Kaptás májsztrónak (és a többi Pixelcon/Arcadia szervezőnek) pedig ezer köszönet azért, hogy elhozta Budapestre Ian Livingstone-t!!! Én már boldogan halok meg, mert nemcsak dedikálta a Titánt meg a Gyíkkirály szigetét, de egy maratoni interjút is csinálhattunk vele a Nerdblogra!

Sajnálom, hogy a Pixelconnak időközben annyi lett... Valami rendezvényre viszont igazán el lehetne majd hívni Steve Jacksont, mert ő a Kaland, Játék, Kockázat-fanok nála is tuti éjfélig állnának sorban a dedikációért, ráadásul a játékiparról is biztosan tudna mesélni, mert évekig volt gémer újságíró, és a Lionheadben is együtt húzta az igát Peter Molyneux-al (akivel azóta is összejár ő meg Livingstone társasjátékozni)!
;)

AarPoe 2019.09.17. 23:25:43

Rám aztán igazán nem mondhatja senki, hogy nem szoktam kritikával élni itt: ezt az adást is kinyomtam 15 perc után, miután csak alkoholról volt szó. De amit általánosanna srácok letesznek itt az asztalra, az egyedülálló minden tekintetben! Külföldi podcast oldalakon sem találtam hasonlót! És ha valakinek ez jön be, ezt szereti csinálni, annak hadd ne kelljen már magyarázkodnia miatta! Komikus egyben, hogy a magyarázkodás tárgya pl. a retro.land, ami szintén egyedülálló, de annyi baj legyen. Az viszont baj, ha már a hatszázhuszadik átiratban kell erről Stökinek olyan hosszan magyarázkodnia, mint két mini cikk. Nem lenne jobb inkább azokat olvasni helyette? Vagy az én hsz-em helyett? Van egy tippem.

mbr84 2019.09.18. 23:04:01

Nekem munkatársam mutatta az iddqd oldalt magát.
Lehet, hogy anno is belefutottam, de sose hozott tűzbe igazán.
Aztán találtam sok jó c64es adást , főleg Rátkairól, meg aztán jé ez is érdekes aztán az is. most meg elkezdtem az elsőtől hallgatni. Sose gondoltam volna, hogy én valaha podcasteket fogok hallgatni, hát milyen baromság az :D
De csípem a szóvicceket, és én aki örök életemben minden játékban csak noob lennék , tényleg szívesen hallgatom az adást.
Amúgy én szeretem a dizzy játékokat. ( ezt csak azért, mert pont most hallgattam meg az 1x14et, ahol szó volt róla. ) :D
És köszi az ajánlást a return of obra dinnre , szerintem ilyen jó játékkal nem játszottam még életemben :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2019.09.19. 17:22:25

@Macropus Rufus:
@kolompar lole 1116:
kérlek, legközelebb majd csak akkor durrogjatok itt az IDDQD-n az amúgy tök jó podcastek miatt, amikor már végigolvastátok Grath ÖSSZES Retro.land-cikkét, oké?
;)

lokkoL 2019.09.19. 23:04:08

@.DnP.: jujj életem legnagyobb öncinkelése volt az az x-fucktoros pörformansz... Pedig hasonlóan jóféle publik ökörködésnek indult, mint a többi, csak ez túl messzire ment :D

AarPoe 2019.09.20. 08:50:49

@-Szűcs Gyula-: Királyság vagy mint mindig, nyertünk 10 évet! :D

Make Valamit · http://make.blog.hu 2019.09.20. 19:07:18

Kicsit meg vagytok csúszva, az idei Ároknak már vége is van.
Jó, hogy legalább podcastokban megy még az iddqd. Gyorsan be is tolom a queue-ba a Tim Schafer-es részt.

Tojásos Nokedli Fejes Salátával 2019.09.24. 11:42:33

@Stöki: A podcast témához csak annyit, hogy nekem nagyon bejön ez a podcast is, és a Képtelen krónika is, csak így tovább!

SakmaN · http://www.sargakazi.hu 2019.09.30. 15:28:38

Archon bajnokságot az áprilisi ReGamEX-en csináltunk a ROC bajnokság keretén belül (Retro Open Classics). Működött. A ROC egyelőre parkoló pályán van, de nincs eltemetve.
süti beállítások módosítása