HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Zolexx: Az 50 játékos videóösszeállítás alapján ez valóban egy nagyon jó képességű gép alapvetően, viszont... (2025.08.07. 05:14) Checkpoint 11x04 - Az Enterprise
  • AarPoe: Ennél felkészültebb vendég(ek) Kiss Donát és Mérő László óta nem voltak a 11 év alatt. Óriási grat... (2025.08.06. 21:57) Checkpoint 11x04 - Az Enterprise
  • Szekrényszagú néni: 1988 felé egyik számkivetett platformról (C+4) egy kölcsöngép segítségével vetődtem egy másikra (E... (2025.08.06. 19:20) Checkpoint 11x04 - Az Enterprise
  • korporál jolán: "leg80asabb" - tetszik nagyon ez a szókreálmány:D Amúgy Quixotic idei Fekete Zajos koncertfellépé... (2025.08.06. 01:42) Halihó, hétvégén jön Romero!
  • Meridian74: nem tudom feltűnt-e már valakinek, de ne lehet lapozni a blogbejegyzéeknél a régebbi bejegyzésekhe... (2025.08.04. 19:32) Checkpoint 11x04 - Az Enterprise
  • Utolsó 20

Jönnek a szagos játékok

2011.01.18. 19:04 Stöki

Neeem, nem a Larry 7 legendás CyberSniff 2000 rendszeréről lesz most szó, hanem a ScentScape nevű kütyüről, ami azt a nemes célt tűzte ki, hogy új szintre emeli a videojátékokban az immerziót, és lehetővé teszi, hogy virágillatot érezz, ha olyan játékkal játszol, amiben van virág.

A ScentScape-et egy magát nagyon is komolyan vevő bűzügyi vállalat, a Scent Sciences szagértői fejlesztették ki, az eszköz húsz mintából kever ki mindenféle illatokat igény szerint. A cucc patronokat fogyaszt, egy húszmintás patron nagyjából kétszáz óráig szaglik, de ez változhat attól függően, hogy mennyire tekeri fel a júzer a szagszabályozót. A ScentScape pc-vel és konzolokkal is működik, csak rá kell dugni egy usb portra, és már lehet is mélyeket szippantani a fenyőillatból, ha a Fable III-ban erdőbe tévedünk.

Illetve dehogy, hiszen egyelőre nem nagyon van olyan játék, ami kihasználná a kütyüt. Ezért a cég egyrészt ad egy szoftvert is a kütyühöz, amivel mindenki próbálgathatja otthon, milyen szagokat tud kikeverni (és a szagok "forráskódját" meg is lehet osztani másokkal), másrészt a Scent Sciences részt vesz a februári Games Developer Conference-en, minél több fejlesztőt próbál majd rávenni, hogy készülő játékaik támogassák a ScentScape-et. A cég akár külön szagpatronokat is fejleszt külön egy-egy játékhoz. A kütyü valamikor idén kerül boltokba, az áráról még nincs hír, de a cégnek van egy hasonló kütyüje videotartalmakhoz, azt 70 dollárért vesztegeti.

Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, aki nem jósol túl nagy jövőt ennek a furcsaságnak. A szagos tévé például már létező dolog, de kuriózum maradt, nem hódította meg a világot. Egyrészt azért, mert komoly korlátai vannak az illatok pontos kikeverésének, másrészt azért, mert vannak bukék, amik még koleszszobákban sem szívesen látott vendégek, nemhogy a nappaliban – és ez a játékoknál is így van. Ki akarna például állott tengerszagot érezni, miközben a Bioshockkal játszik vagy szippantani Donkey Kong banános szájszagából? (A Kinectimalsból áradó vadállati odorról nem is beszélve.)

(via Gizmag)

36 komment

Címkék: vad fejlesztés szag

Vége a kontroller vs. egér+billentyűzet évtizedes vitájának?

2011.01.18. 14:54 miguel_

Ahogy régen volt Atari vs. Commodore, úgy most is akad egy halom értelmetlen szájkarate párharc: PC vs. Konzol, Xbox vs. Playstation, Windows vs. Linux, és - a teljesség igénye nélkül - a kontroller vs. billentyűzet+egér. Ez az utolsó az, amivel kapcsolatban újraindulhat a szájtépés, ráadásul mi más, mint egy újabb "erre jó a Kinect"-videó kapcsán. Egy Bill Maxwell nevű pali töltött fel egy filmet a netre, amin azt nézhetik meg az érdeklődők, ahogy egy Sheldon Cooper-szerű, ámde szakállas figura fél kézzel a levegőt markolászva lövöldözőset játszik.

Az elméleti cél persze az lenne, hogy a kétkedők is belássák: a Kinect akár a hardcore játékosok számára is rejt magában elegendő potenciált, azonban szerintem a film senki olyat nem csábít át az erő sötét oldalára, aki már letette a maga tippjét a konvencionális hardverek kapcsán. Magyarán nekem ne mondja senki, hogy ez a srác egy szál magában, fél kézzel lenyomja az évtizedek óta fejlődő precíziós technológiát az isten tudja, hány DPI-s kamerákkal meg 30 G-s gyorsulást követni képes alkatrészekkel együtt. Persze a legjobb az lenne, ha az ipar rámcáfolna - de valahogy a Wii óta nem nagyon hiszek ebben a mozgásérzékelős vakvágányban.

68 komment

Címkék: microsoft marketing videó wtf fps kinect eztnemhiszemel

Übercukiság: horgolt Lila Csáp

2011.01.17. 17:36 Stöki

A Day of the Tentacle egyik kedvenc játékom, a retrorovatban már volt is róla egy hosszabb értekezés. A játék ugyebár úgy kezdődik, hogy a Maniac Mansionben megismert űrlények egyike, Lila Csáp iszik Dr. Fred egyik gyanús löttyéből, mire kinőnek a karjai. Erre a kis szörny elhatározza, hogy világuralomra tör, Zöld Csáp meg csak reszket a háttérben, hogy mi lesz ebből. Idézzük fel a jelenetet:

És amiért ezt előhoztam: Euthimia fedőnevű kommentelőnk, akinek a horgolás a hobbija, fonalból megalkotta a jelenetet. Mint írja, a Lila Csáp már el is foglalta a konyhaasztalt. Nézzétek meg, hát most nem cuki?

45 komment

Címkék: dott horgolás ti küldtétek

A svéd szomszédok esete a Kinecttel

2011.01.17. 13:06 miguel_

Talán nem mindenki van tisztában azzal, mekkora móka is Kinecttel bokszolni: az csak egy dolog, hogy a tunyábbja komolyan meg is izzad az igénybevételtől, de két gyomor-gyomor-fej kombó közt az ember csak odaszúr verbálisan a másiknak, mondjuk hogy "akkor is *hühh* kiverem a fogaidat".

Na, a hasonló kijelentésekből, meg a hozzájuk kapcsolódó ráutaló magatartásból lehetett baj Svédországban, ahol egy bulira hívták rá a szomszédok a rendőröket, mondván csak annyi biztos, hogy a lakásban több férfi folyamatosan ütlegel egy védtelen nőt. Ott fent északon az ilyesmit megfelelő komolysággal kezelik, így egy osztagnyi rendfenntartó törte be az inkriminált lakás ajtaját, hogy aztán ott egy az Xbox előtti ugrálásba belefeledkező baráti társaságot találjon, akik értetlenül pislognak arra a kérdésre: "hol van a bántalmazott személy".

Gondolom megvolt az ilyenkor kötelező "ez meg mi a fene"-pillanat, aztán valószínűleg féktelen röhögésben tört ki mindenki, felfegyverzettségtől függetlenül. A svéd Aftonbladet bulvárlap információi szerint a szomszédokat a meglehetsően élethűnek ható árnyékboksz tévesztette meg, végül azonban a kivonuló rendőrök senkit nem tartóztattak le.

14 komment

Címkék: állatság wtf kinect beállakapubaéssvéd

Anyád gyűlölni fogja

2011.01.17. 07:58 hancu

Az anonim Civ-függők óta nem láttunk olyan vicces és ötletes videojáték-reklámot, amilyennel az EA állt most elő a Dead Space 2 scifi-horror akciójáték kapcsán. A mondanivaló az, hogy anyád gyűlölni fogja a játékot, márpedig ha valamit anyád utál, az törvényszerűen valami nagyon cool dolog. Ennek alátámasztására (és persze innentől már megrendezett a dolog) behívtak az EA-főhadiszállásra pár tipikus gémeranyukát, megmutatták nekik a játékot, és felvették, milyen viccesen szörnyülködnek. És persze interaktív a dolog, aki a saját anyjával eljátssza ugyanezt, és beküldi az eredményt, nyerhet mindenféle izét (előtte azért ajánlatos beavatni anyut).

És itt van még pár videó a sorozatból. 

19 komment

Címkék: reklám ea

Hétvégi játékcsaj - az új Lara Croft

2011.01.16. 14:23 miguel_

Laráról már ejtettünk szót ebben a rovatban (ő volt az első, egészen pontosan), azonban a játék fejlesztői gondoskodnak arról, hogy ne lehessen egyetlen legyintéssel elintézni a világ legismertebb női videojátékos karakterét.

Személyes véleménnyel kezdek: nekem sosem volt rokonszenves a kicsit fennhéjázó, beképzelt és rideg lány, a melleiről meg mindig a kilencvenes éveket idéző kockák ugrottak be, tehát igazán szexszimbólumként sem ragadott meg Ms. Croft személye. Talán éppen ezért gondolom zseniálisnak a Crystal Dynamics ötletét: az új rész új Larája az, akit igazából még sosem láttunk - nem a már megszokott, tökös fegyverhős, hanem a lvl 1-es fiatal archeológus.

 

52 komment

Címkék: lara croft tomb raider pénteki játékcsaj

A levegőben játszás világrekordja

2011.01.15. 18:13 Stöki

Igen, már ilyen is van, 18 perc 52 másodperc, a héten hitelesítették, a videojátékok Guinness könyvébe is be fog kerülni. A rekord elkövetője ráadásul kolléga, Jesse Moerkerk, a holland N-Gamer játékmagazin újságírója. Moerkerk egy szélcsatornában (vagy hogy hívják ezt az ejtőernyősöknek kitalált szimulátort) lebegve játszott a Super Mario Galaxy 2-vel, mint ahogy az a lenti videón látható.

Moerkerk valószínűleg volt már párszor ilyen szimulátorban, mert ebben stabilan lebegni sem könnyű, nemhogy közben még egy játékot irányítani. Azért ez a 18 perc 52 másodperc így sem tűnik soknak (a Guinness egyébként legalább 15 percet kért a hitelesítéshez), valószínűleg hamarosan megdönti majd valaki most, hogy kiderült, létezik egy ilyen rekord.

(via Kotaku)

9 komment

Címkék: rekord állatság mario

És a Kratost nyerte...

2011.01.14. 08:12 Stöki

Éjfélig lehetett még képaláírást küldeni a Kratos akciófiguráért (amiért nagy köszönet a Sonynak). Nagyjából százan jelentkeztetek erre a nyereményjátékra, és körülbelül minden második ember körömgombás poént küldött, ami valahol kicsit ijesztő, bár jelezheti azt is, hogy Ásóka pár évvel ezelőtti népnevelése hatásos volt. Mindenesetre az biztos, hogy ezt a feladattípust most egy ideig nem vesszük elő újra, kell a rekreáció egy ilyen menet után. A beküldők közül a sorsolás hiksz fedőnevű kommentelőnknek kedvezett, postán értesítettük. A többiek ne keseredjenek el, a következő nyereményjáték már itt van a kanyarban, stay tuned. És akkor jöjjön a kép, alatta pedig a beérkezett legviccesebb (és a legfájdalmasabb) képaláírások:

– Öcsém... ez a manikűr évekig is el fog tartani.

– Nagymama, miért olyan nagy a szemed?

Kicsi a bors, de aKratos.

"WARNING: Choking Hazard – Small Parts"

– Asszem, kenek egy kis Kratostent a körmeimre.

– Jól látom?! MADE IN CHINA?!

– Na most trollkodjál, Kratos, ne a fórumon!

– Hány miCronosra akarod, hogy összenyomjalak, ecsém?

– You're so small! It's funny to me! (Ez Heavy egyik beszólása a TF2-ből, de illik ide.)

– Haveeer, nem neked tervezték az érintőképernyőt...

(Végül José műve, részlet a Kratosszeusz harmadik eposzából:)

"...Kratos! Halálod – hogy úgymond – nem lesz igazán kegyes.
Tested kilapítván kerek fejed lesz majd hegyes!
– Mit mondasz, Cronos cimbi, attól lenne némi parám,
ha nem tudnám, hogy csak nyomnom kell kis vörös karikám..."

15 komment

Címkék: közösség nyereményjáték eredményhirdetés god of war

Heti retro: Star Control II

2011.01.13. 14:00 Stöki

Durva coming out következik: nekem annak idején kimaradt a Star Control II. Talán azért, mert 286-osom volt, és a játékhoz legalább 386-os kellett (ebben nem vagyok biztos, de több klasszikus is ezért maradt ki anno), talán azért, mert akkoriban a kalandjátékokra voltam erősen rágyógyulva, de valahogy elment mellettem a Star Control és a folytatása is. Szóval fogalmam sem volt, miért követeli hónapok óta egy kisebb béközépnyi kommentelő, hogy kerüljön be a játék a Heti retróba.

Nemrég viszont vettem egy új pc-t (a régi szegény már nagyon öreg volt), és elkezdtem rajta olyan játékokat tolni, amik az előzőn nem futottak. Például a Starcraft II-t. Amiről eszembe jutott a Star Control II, és feltelepítettem azt is, megnézni, hogy milyen. Jelentem, csodálatos, még így közel két évtized után is. A felfedezés öröme kevés játékot hat át annyira, mint a Star Control II-t. Úgyhogy most a Starcraft II mellett ezzel a régiséggel is eltöltök heti pár órát, és most már végig fogom játszani. Az Eye of the Beholder posztja alatt pedig ármányosan beszavaztattam a retrorovatba, így most teljesül a béközép kívánsága. Mivel azonban egy eddig ismeretlen játékról kellett összeszednem az infókat, fokozottan igaz, hogy a kommentekben jöhetnek kiegészítések a poszthoz.

Ez is egy olyan történetet, amit valahol a játékipar hajnalán kell kezdeni, egészen pontosan 1961-ben, ekkor készült el ugyanis az MIT-n a Spacewar! című program. Amit akár az első számítógépes játéknak is lehet tekinteni (annak ellenére, hogy voltak még korábbi úttörők), hiszen az első kereskedelmi forgalomba hozott játék, a pénzbedobós játékgép formájában 1971-ben kiadott Computer Space szinte egy az egyben a Spacewar!-t másolta. A játékban két űrhajó küzdött egymás ellen szigorúan monokróm képernyőn, a cél a másik kilövése volt, de az irányításba egy csillag gravitációja is bekavart. A 2004-es E3-on volt egy kiállított és működő Computer Space, amivel játszottam pár menetet – azon túl, hogy egy hozzám hasonló retroőrültnek katartikus élmény volt, azért azt is éreztem, jó, hogy azóta sokat fejlődött a játékipar (hogy mást ne mondjak, az irányítógombok libasorban helyezkedtek el egymás mellett, jobbra fordul, balra fordul, gyorsít, lövés, semmi joystick, semmi logikus elrendezés). A baloldali fotón talán látszik, mennyire megilletődtem az akkor 33 éves játékgép láttán.

91 komment

Címkék: retro heti retro jatek star control

Let's bring the pain down in Arica

2011.01.13. 11:08 hancu

A nap Toto-feldolgozása következik, akinek nem állna össze a szójáték, a Bad Company 2 Arica nevű pályája rímel a legendás Africára. A videó mögött szövegkönyvet is adunk, mert ma ennyire fullextrásak vagyunk.

 

I hear a gunshot echo in the night
It's quiet here on Nelson Bay when wookies get their camp on
I take him out with my 4x Noob sight But he'll be back
To piss me off as soon as he can respawn

I see a camping asshole in our base
Waiting to steal our chopper so he can fly around and rape us
I take my engineer kit in my hand and say
Hurry Boys! The Hind is after you!

refrén:

Gonna take more than Black Ops to drive me away from you
Ain't nothing that a million C4 Whores could ever do
Let's bring the pain down in Arica
While we're at it let's tear them a new one on Port Valdez Too

Gonna squad up and play some rush tonight
Hoping to find a lobby that isn't mostly full of douchebags
C4 on the UAV ain't right, If that's their plan
We'll raid their base and steal the driver's dog tags
Better fall back 'cause victory's in sight
Hurry Boys! The Tank is after you!

refrén

 

10 komment

Címkék: zene battlefield

The Trashmaker

2011.01.12. 17:50 hancu

Minden idők egyik legdurvább machinimája következik, készítője, a francia Mathieu Weschler két évet (!) ölt bele a megalkotásába. Nem csodálkoznék, ha hasonlóképpen járna, mint kollégája, Percula, akit a Craft of War című machinimája után azonnal leigazolt az id Software, és most animátorként dolgozik Carmackék mellett.

A Trashmaker egy klasszikus gengszteres akciófilm, van benne szex, drog, rakkenroll, meg jó sok erőszak, képzeljünk oda a sarkába egy 18-as karikát a biztonság, és Frau Annamária kedvéért. Teljes egészében a Grand Theft Auto 4 motorjával fut, és a játék grafikai elemeiből van felépítve. Közel másfél óra, simán megéri érte feláldozni az esti szupermozit bármelyik gagyicsatornán.

 


The trashmaster (nouvelle version nouvelle voix-off !)
Uploaded by murakawa. - Watch game reviews, trailers, and walkthrough videos.

24 komment

Címkék: machinima gta

Csajok egymás között

2011.01.12. 12:12 hancu

Vajon miről beszélgethet egymás között Zelda és Peach hercegnő? Naná, hogy Marióról és Linkről panaszkodnak. Kis angoltudás nem árt a videóhoz.

 

12 komment

Címkék: csajok mario zelda collegehumor

A legszexibb gémertetkók

2011.01.12. 08:49 hancu

A ranker.com állította össze a legjobb gémertetoválások top25-ös listáját, nyilvánvaló módon hímneműek voltak a lista összeállítói, mivel mindegyik csajra van varrva. Én mondjuk pár esetben vitatkoznék a "szexi" jelzővel, de tényleg viccesek. Óvatosan a klikkelgetéssel, NSFW kategória itt-ott befigyel.

 

136 komment

Címkék: csajok tetoválás

A 3D pixelekből épülő játék

2011.01.11. 11:59 Stöki

Oké, nem akkora különlegesség ez, volt már pár olyan játék, mint a Voxatron, nagyjából az 1992-es Commanche óta több program használt voxeleket (például a remek Outcast). A voxelek (volumetrikus pixelek) ugyebár a tér mindhárom tengelye mentén kiterjedéssel bíró pontegységek, általában pici kockák. A játékokban használt 3D általában poligonokból épülő modelleket és arra húzott textúrákat használ, a voxeles játékokban viszont minden a kis voxelekből épül fel. A Voxatron annyiban különleges, hogy szándékosan nagy kockákat használ voxelként, amitől retróba hajló, 3D-pixeles látványvilágot nyer a játék. Persze ez sem új ötlet, ott van például a Minecraft, ugye, de a Voxatron kicsit akciódúsabbnak ígérkezik:

A játékot a Lexaloffle nevű indie játékfejlesztő csapat készíti, a honlapján a vezető fejlesztő válaszol is a kérdésekre. Lesz például kétszemélyes játékmód is és egy szóló hadjárat, amiben több arénában kell helytállni. A játék 3D világában lehet törni zúzni, szörnyeket ölni, az alkotók valahol a Knightlore és a Smash TV közé akarják belőni a játékmenetet (ahogy látom, egyelőre ez inkább Smash TV). A játéktérben egyszerre legfeljebb 128x128x64 voxel látszik, és még a pontszámjelző is voxelekből épül fel. A program valamikor a második félévben jelenik meg, nálam a trailer alapján várólistára került.

(És igen, tudjuk, hogy illene már írnunk egy nagyobb posztot a Minecraftról, majd fogunk is valamikor, ígérjük.)

39 komment

Címkék: wtf játék bejelentés voxel voxatron

Kinect: Szórakoztató, de helyigényes

2011.01.10. 08:15 Stöki

Van még egy komoly adósságunk tavalyról: rátettük a kezünk egy Kinectre és kipróbáltuk, csak a karácsony előtti pörgésben valahogy nem volt időnk rendesen megírni a posztot. Pedig ha a Move-ról írtunk, akkor erről a kütyüről is illik – tanulságos lesz, hogy mennyire más reakciókat hozott ki, a házigazda például azonnal rajongó lett, volt, mások kevésbé.

A kezdeti játékfelhozatalból négy játékot próbáltunk ki: Kinect Adventures!, Kinect Sports, Dance Central és Kinectimals. Egy szombati napon öten feldúltuk Nándi (alias DC) barátunk lakását, ahol a Move-ot is teszteltük. Nagyon köszönjük DC-nek a lehetőséget és azt, hogy a Kinect kedvéért hajlandó volt átrendezni a szobáját. És akkor lássuk, ki hogy élte meg a tesztet:

47 komment

Címkék: teszt mozgásérzékelés kinect dance central

süti beállítások módosítása
Mobil