HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Zolexx: Az 50 játékos videóösszeállítás alapján ez valóban egy nagyon jó képességű gép alapvetően, viszont... (2025.08.07. 05:14) Checkpoint 11x04 - Az Enterprise
  • AarPoe: Ennél felkészültebb vendég(ek) Kiss Donát és Mérő László óta nem voltak a 11 év alatt. Óriási grat... (2025.08.06. 21:57) Checkpoint 11x04 - Az Enterprise
  • Szekrényszagú néni: 1988 felé egyik számkivetett platformról (C+4) egy kölcsöngép segítségével vetődtem egy másikra (E... (2025.08.06. 19:20) Checkpoint 11x04 - Az Enterprise
  • korporál jolán: "leg80asabb" - tetszik nagyon ez a szókreálmány:D Amúgy Quixotic idei Fekete Zajos koncertfellépé... (2025.08.06. 01:42) Halihó, hétvégén jön Romero!
  • Meridian74: nem tudom feltűnt-e már valakinek, de ne lehet lapozni a blogbejegyzéeknél a régebbi bejegyzésekhe... (2025.08.04. 19:32) Checkpoint 11x04 - Az Enterprise
  • Utolsó 20

Nyereményjáték: a nagy kratosizálás

2011.01.26. 08:28 Stöki

Nemrég lehetett nyerni a blogon egy pompás Kratos akciófigurát. Elég nagy sikere volt a nyereményjátéknak, és ez a Sony fülébe is eljutott – a Sony pedig volt olyan jó fej, hogy hozzánk vágott még kettő Kratost és három Gran Turismo 5 pólót (fekete, L-es), tehát most ezekért lehet hajtani. Ezúttal kicsit dolgoznotok is kell a nyereményért, Photoshop-versenyt hirdetünk (más blogokon már találkozhattatok ilyesmivel). A feladat egy tetszőleges játék borítóképének "kratositzálása", azaz a God of War főhősét, Kratost kell megidézni Photoshop, Paint vagy más képszerkesztő segítségével.

Ehhez persze nem árt olyan borítót választani, amin egész alakos főhős látható. Borítókat a MobyGamesen lehet találni, Kratos védjegyei pedig talán mindenkinek ismerősek: félmeztelen felsőtest, két láncos penge, kecskeszakáll, kopasz fej, vörös testfestés. A feladatra adunk elég időt, február 6. éjfélig küldhetitek be a szokott címre (iddqdblog_KUKAC_gmail_PONT_com) a pályaműveket, egy ember több alkotással is pályázhat. A levél tárgya az legyen, hogy "A nagy kratosizálás". Most kivételesen nem indul mindenki ugyanolyan esélyekkel: a két legjobb Photoshop-Kratos alkotója kapja a két akciófigurát. A többi pályázó között vigaszdíjként kisorsoljuk a GT5-pólókat.

12 komment

Címkék: nyereményjáték god of war

Dont try this at home, kids

2011.01.25. 23:45 hancu

A nap videójából kiderül, hogy attól, hogy a Team Fortress 2-ben reflexből rocketjumpolsz, a való életben még nem biztos hogy menni fog ugyanez, sőt, a medic sem tud csodát tenni.

 

3 komment

Címkék: videó team fortress 2

Előkerült a Modern Warfare 2 a moszkvai robbantás kapcsán

2011.01.25. 23:17 miguel_

A Russia Today tévécsatorna mindent eszközt megragad a tegnapi repülőtéri terrorakcióval kapcsolatban: egy műsorukban a Modern Warfare 2 emlékezetes "No Russian" pályáját hozták összefüggésbe a véres valósággal. Azoknak, akiknek első hallásra nem tiszta, hogy kerül elő az Activision kasszasikere a véres valóság kapcsán, összefoglalom a lényeget - a játékban egy pálya erejéig egy fedett ügynök bőrébe bújhattunk, aki vesztére pont abba az orosz terroristacsoportba épült be, aminek tagjai egy moszkvai repülőtéren amerikainak öltözve rendeznek vérfürdőt. A No Russiant annak ellenére kapta fel a politika és a világsajtó annak idején, hogy a kiadó mindent megtett azért, hogy csak az játszhassa végig a pályát, aki igazán szeretné: a küldetés előtt a program figyelmeztet, hogy durva jelenetek jönnek, közben is bármikor megállhatunk és kiléphetünk, a játék semmilyen formában nem bünteti azokat, akik kihagyják ezt a pár percet, és achievement, jutalom vagy pont sem jár azért, ha végigcsináljuk (sem akkor, ha csak megyünk a "társaink" után, sem akkor, ha tevékenyen részt is veszünk a történésekben). Kisebb csavar viszont, hogy ha már egyszer belekeveredünk a dologba, nem oldhatjuk meg sima hősködéssel - hiába is próbálunk az ártatlanok védelmére kelni, ha a terroristákra lövünk, a fegyveresek egy pillanat alatt lekaszálnak minket is, és már tölthetjük is vissza az előző mentést. Lássunk egy videót, pontosan hogy is néz ki ez "élőben":

Ahogy az a videón is látható, senki nem mondja, hogy lőni is kell a civilekre, a feladat annyi, hogy kövessük Makarovot, a terroristák vezérét. Ettől függetlenül természetesen a játékvilágot csak tisztes távolból figyelők (no meg a keselyű újságírók) számára a párhuzam egyértelmű. Egy Walid Phares nevű terroristaszakértő már le is nyilatkozta, hogy "ijesztő viszontlátni a játékot a valóságban, és borzalmas belegondolni, hogy a hasonló programokat a terroristák kiképzési célokra használhatják".

Tudni kell, hogy a program orosz (és számos egyéb) verziójában a pálya nem szerepelt, pedig amúgy nincs szervezet, aki megtilthatta volna: az Activision maga döntött így, nem akartak házhoz menni a pofonért - arra, ami most történt, azonban még ők sem készülhettek fel. A fent leírt, meglehetősen izzadságszagú elmélettel kapcsolatban egyelőre még nem nyilatkozott a cég, de gondolom ugyanazt mondják majd, mint azok a repülőgép-szimulátor fejlesztők, akiket WTC-tornyok ellen elkövetett merénylet kapcsán rángattak elő - semmit, mert úgysincs értelme.

 via rt.com

202 komment

Címkék: bulvár moszkva terrorizmus modern warfare activision blizzard domogyedovo

Wolfenstein 1-D

2011.01.25. 08:42 hancu

Tulajdonképpen baromi nagy mázlink van, hogy 19 éve (belegondolni is rossz: tizenkilenc éve!), a 2d-s játékok tengeréből Carmackék azzal akartak kiemelkedni, hogy hozzáadnak egy dimenziót, nem azzal, hogy levonnak. Mert ha levonnak, ez lett volna a végeredmény:

 

 

(klikkide a forradalmi, egydimenziós játékmenet kipróbáláshoz)

78 komment

Címkék: állatság flashjáték wolfenstein

A játék, amiben tényleg meghalsz

2011.01.24. 11:09 Stöki

A legtöbb játékban lehet menteni, vagy legalábbis vannak checkpointok, hogy ne kelljen elölről kezdeni a játékot. A múltban kísérleteztek olyan programokkal is, amikben nem lehetett újraéleszteni a főhőst, de ez a néhány próbálkozás nem volt túl népszerű – sokat emlegetett példa a Sub Mission, ami katasztrofálisan fogyott, mert ha a játékos meghalt benne, a játék egyszerűen letörölte a karakterét a lemezről.

A svéd Seatribe csapat most mégis olyan játékot fejleszt, amiben végleg meg lehet halni, ráadásul egy ingyenes MMO-t (amiben nyilván lesznek fizetős mikrotranzakciók is). A projekt címe Salem, és ez már jelzi is, hogy a XVII. századi New Englandben játszódik, ami még furcsábbá teszi az egészet.

Szóval képzeljük el: játszol egy MMO-val, hónapokig pátyolgatod, tápolod a karaktered, de előbb-utóbb olyan szituációba keveredsz, amiben a karakter meghal. És nincs respawn, nincs visszatérés, a tárgyaidat lenyúlhatják más játékosok, a klántársaid pedig kezdhetnek gyászolni.

A fenti videón a vezető fejlesztő, Bjorn Johannessen nyilatkozik, szerinte a végleges halál miatt a játékosok alaposabban megfontolják majd a döntéseiket a Salemben, mint más MMO-kban. Egyébként egyelőre nem árult el sokat arról, hogy milyen feladatai lesznek majd a játékosoknak azon túl, hogy lehet majd építkezni is a játékban és persze boszorkányok is lesznek benne. A Salemet a Paradox adja ki, és még idén megjelenik.

(via PC Gamer)

86 komment

Címkék: halál vad fejlesztés mmo salem

Minecraft + Kinect = ?

2011.01.23. 11:54 hancu

Hogy ez miért nem nekem jutott eszembe, annyira triviális rovatunk mai adásában 2010 két legnagyobb játékipari durranása, a totális underground, és a totális mainstream szimbiózisát vizsgáljuk meg, úgy emberileg, mint szakmailag és/vagy művészileg. Először is Minecraft irányítás Kinecttel, ez még nem olyan nagy cucc:

 

Ééés, ami sokkal viccesebb, instant Minecraft-építkezés kinectes modellezés alapján, avagy készítsünk magunkról animált óriásszobrot a játékban, avagy ahogy egy YouTube-kommentelő megfogalmazta azt, ami hiába tagadod, tudom, hogy benned is felmerült az elmúlt pár tizedmásodpercben: "So i can show my dick to kinect and i can make it like the size of a building?"

 

11 komment

Címkék: sufnituning kinect minecraft

Így kínozzák a koreai játékfüggőket

2011.01.23. 09:00 Stöki

Egy pillanatig azt hittem, Észak-Koreában készült az Allvoices képriportja, de nem, a dél-koreai Anszanban fotózták le, hogy milyen elbánásban részesülnek azok a fiatalok, akiket átnevelő táborba küldenek a szüleik. Az anszanihoz hasonló táborokba főleg olyan kamaszok kerülnek, akik túlságosan rákattannak a videojátékokra, illetve azok, akik az utcákon bandáznak, ahelyett, hogy tanulnának.

A táborban a srácok katonai kiképzést kapnak uniformissal, hóban gyakorlatozással, sárban kúszással, gázmaszkban meneteléssel. A képek tanúsága szerint félmeztelenül kell bicskázniuk a hidegben, és talán valamilyen üvöltésterápia is szerepel a programban (vagy csak nagyon fáj nekik kedvenc MMO-juk hiánya). Amikor nem gyakorlatoznak, akkor lovagolni tanulnak vagy kreatív műhelymunkákon vesznek részt. Természetesen a táborban nem kapnak számítógépet és konzolt, és mobiltelefonjaikat is csak napi egy órát használhatják. A családjukkal nem tarthatják a kapcsolatot, teljesen magukra vannak utalva.

Az riporternek nyilatkozott egy 15 éves táborlakó, Kang Hanszol, aki elmondta, hogy az anyja küldte a táborba, mert a gyerek túl sokat játszott. „Remélem, ettől jobb ember leszek, és abba tudom hagyni a játékot, hogy a tanulásra koncentrálhassak” – nyilatkozott. Arra nem tért ki a riport, hogy közben milyen fegyvert nyomtak Kang tarkójához.

Az egyik táborfelügyelő is megszólalt a portálnak, hogyaszongya: „Manapság a gyerekek önzők és túlságosan a szüleiktől függnek. Gyakran erőszakossá válnak, és nem tisztelik az idősebbeket. Közülük sokan könnyen feladják, ha problémával szembesülnek. Ilyesmi nem elfogadott az országunkban.”

Még több kép az Allvoices riportjánál. Egyébként meg tudja mondani valaki az Amnesty International számát?

(via GamePolitics)

127 komment

Címkék: korea atyaúristen kínzás addikció

Hétvégi játékcsaj - Chell (+18)

2011.01.22. 16:00 miguel_

Mivel a Half-life-os jócsajokat most lerendeztük a Beyond Black Mesa szereplőjével, ezúttal sem Alyx a rovat főszereplője (azért egy meglehetősen pornográf kép erejéig felbukkan majd), de nyugi, nem ugrunk nagyot - épp csak a rivális cég főhadiszállásáig.

Az Aperture Science egyszerű zuhanyfüggönygyárként indult az ötvenes években, aztán egy rosszul sikerült higanymérgezés következtében az igazgató elvesztette a józan eszét, és innen két békaugrásnyira már vár is minket Chell, a Portal-játékok egyszemélyes kampányának hallgatag főhőse.

Chellről szinte semmit sem tudni, azonban a dimenzióugró-technológiát megalkotó cég történelméből sejthetjük, hogy ő is egyike azoknak, akik 1998-ban bejöttek a "Hozd a lányodat dolgozni"-napra a szüleikkel. A szerencsétlen módon éppen aznap életre keltett mesterséges intelligencia, GlaDOS nagyjából két ezredmásodperc alatt döntött úgy, hogy az éppen az épületben tartózkodókat akkor ő most be is zárja, hogy a továbbiakban tesztalanyként használja fel őket. A hibernációban tartott lány az első részben jó pár próbán jut túl, míg aztán meg nem küzd a gyakorlatiasan gonosz MI-vel, és el nem pusztítja azt - legalábbis átmenetileg, ugyanis hatalmas szerencsénkre idén áprilisban jön a folytatás, ahol ismét a narancssárga egyenruhás lányra vár a feladat, hogy... Hát izé, egyelőre fogalmunk sincs, micsoda, csak az biztos, hogy a jól sikerült első rész folyományaként ismét Alésia Glidewell lesz majd  a digitális más arca, teste (és talán ezúttal hangja is).

   

 

Következzen néhány kép, de vigyázat, az alja felé van pár olyan, amin a találékony elme egészen új megközelítésből ötletel a portálfegyver felhasználási módját illetően, és sajnos a végeredmény se nem munkahelybarát, se nem gyermekkompatibilis.

 

22 komment

Címkék: pornó csajok portal pénteki játékcsaj

Beyond Black Mesa

2011.01.22. 11:22 hancu

Két év munka (a nagyja nyilván nem a forgatás, hanem az utómunka volt) után elkészült a réges régóta várt, Half-Life világában játszódó rajongói rövidfilm. Ahhoz képest, hogy az egész stáb hét lelkes amatőrből állt, és a teljes büdzsé kemény 1200 dollárra rúgott, egészen meghökkentően ott vannak a szeren az akciójelenetek meg az effektek, hadd ne hasonlítsam csodálatos magyar akciófilmekhez. Húzd fel teljes képernyőre és 720p-re, ha jót akarsz.

 

48 komment

Címkék: film rajongók half life

2011. május 3.

2011.01.21. 17:07 hancu

Egészen meghökkentő, de tizenegynéhány év alatt eljutottunk addig, hogy a Duke Nukem Forevernek hivatalos megjelenési dátuma van. Elhinni persze nem hiszem el, nyilván. De az új trailer szlogenje (meg úgy általában az egyész trailer) telitalálat: You want it. You need it.

 

84 komment

Címkék: trailer duke nukem forever nemhiszemelbazmeg

A nap animgife: Raiden és Scorpion a rave-partiban

2011.01.20. 22:07 Stöki

Oké, nem mai darab, de egyrészt nálunk még nem volt, másrészt a digitális népművészet olyan alkotása ez, amit minél tovább nézel, annál viccesebb lesz.

A felhasználói élmény további fokozása érdekében az alábbi oktatóvideót javasoljuk elindítani és együtt élvezni az animgiffel. De természetesen a Benny Hill-zenét is lehet párhuzamosan játszani vele, hiszen Benny Hill-zenével minden viccesebb.

12 komment

Címkék: zene animgif állatság mortal kombat

Heti retro: Battlezone

2011.01.20. 17:58 Stöki

Itthon nincs akkora kultuszuk a múlt heti Star Control II alatt a szavazásban felsorolt neveknek, mint tőlünk nyugatra, mert a pénzbedobós arcade játékok a nyolcvanas évek elején még nem szivárogtak be hozzánk (ezért is gondolhatják azt többen, hogy a Wizard of Wor eredetileg C64-játék, pedig nem). Viszont a Heti retro rovat célja nemcsak a múltidézés, hanem az edukáció is, szóval most a Battlezone-ról lesz szó – amiről sokan úgy hiszik, hogy egy 1998-as Activision-játék, valójában azonban 1980-as és az Atari készítette.

Szóval 1980, képzeljük el az akkori Amerikát. Egy volt színész, Ronald Reagan indul az elnökválasztáson Jimmy Carter ellen, a mozikban tarol A birodalom visszavág, de az űrsikló még nincs túl első repülésén. A játéktermekben a Pac-Man a király, újszerűnek és meglepőnek nevezi mindenki. Aztán megjelenik a Battlezone és olyan 3D-t villant, amitől minden játékos 2000-ben érzi magát.

54 komment

Címkék: retro heti retro jatek battlezone

Bill Gates-t jobban szeretik, mint a pápát

2011.01.20. 13:53 miguel_

Kicsit már régi hír, de amíg Stöki bíbelődik a heti retróval, gondoltam felkavarom kicsit az állóvizet: volt ugyanis egy felmérés (és az eredményeken csak egy kicsit csorbít, hogy az Egyesült Államokban végezték), amiben azt kérdezték az emberektől, hogy a világon bárhol élő ismert híresség közül ki az a kettő, akire felnéznek, akiket tisztelnek. Íme, a lista:
 

 

Európai, illetve magyar fejjel több érdekességet is rejt a befutó, például Bush mi a fenét keres a második helyen, mikor őt elméletileg mindenki utálja, de lépjünk ezen túl, és nézzük meg az ötödik hely környékét: Bill Gates, az ördög maga, népszerűbb, mint XVI. Benedek pápa. Oké, az elmúlt pár évben az MS atyja jótékonykodott kicsit, meg más milliárdosokat is rábeszélt arra, hogy a feleslegesnek gondolt pénzüket adják oda valaki másnak, akinek nagyobb szüksége van rá, de akkor is, azért mindannyian tudjuk, mi mindennel nehezítette meg az életünket az a pernahajder!

(Kis kiegészítés: Glenn Beck az a figura, aki egyebek mellett lerasszistázta Obamát - jó tudni, hogy többen vannak oda érte, mint a dalai lámáért...)

19 komment

Címkék: bulvár botrány bill gates benedek pápa

A Bulletstormnak semmi sem szent

2011.01.19. 11:30 miguel_

A Halo 3-nak volt egy jó kis reklámja: a hősies küzdelem egy pillanatát ragadták meg egy extrarészletes diorámában a készítők, és a hatás kedvéért még Chopint is bevetették. Valószínűleg sokan tudják, miről van szó, de azért nézzünk bele ismét.

A lassan esedékessé váló Bulletstormmal kapcsolatban is jött ki egy videó a minap - kevésbé hősies, viszont sokkal viccesebb, ráadásul ez tényleg azt mutatja, mi lesz majd a játékban. (Van amúgy még valaki rajtam kívül, aki szerint az Epic és a People Can Fly oltári baromsága lesz 2011 valódi Duke Nukem Foreverje?)

12 komment

Címkék: állatság

Webes puskával igazi malacra

2011.01.19. 07:30 miguel_

Hogy mik vannak - egy lelkes férfi az Egyesült Államokban, azon belül is a Georgia államban, az ország egyik legnagyobb erőművétől nem messze eső szolgalmi út mentén felállította ezt:

Aki történetesen annak ellenére sem fegyverbuzi, hogy húsz éve játszik, elmondom, mi van a képen: 3 darab Benelli sörétes puska, ráadásul félautomata, vagyis olyan eszköz, ami az egyes lövések végén külső segítség nélkül újra tűzkész állapotba hozza magát, márpedig ez az utóbbi tulajdonság módfelett szükséges egy a weben keresztül távolról irányítható fegyverhez. A tulajdonos állítása szerint a kis ügyeskedéssel egyenként nyolc-, összesen tehát huszonnégylövetűre felpimpelt kis masina elvadult sertések kilövésére szolgált volna, aminek némileg ellentmond, hogy pont egy olyan speciális ültetvényre néztek a csövek, amit különböző vadállatok odacsalogatása miatt hoztak létre. A Wikipedia alapján ez a speciális csalivetemény bevett szokásnak tűnik az USA-ban, azonban a távirányítású shotgunállás még arrafelé is kimeríti az orvvadászat fogalmát, sőt, 25 államban, köztük Georgiában is kifejezetten tiltott a kibervadászat. A fenti fotót amúgy egy a szolgalmi úton haladó munkás lőtte, és bár a fényképek elkészítése után hívta a rendőröket, a szerkezetet a föld nyelte el. A telek (azóta ex)tulaja azt elismerte, hogy az ötlet és a kivitelezés is az övé, azonban azt állította, hogy a megtalált eszköz még kisérleti stádiumban volt, és nem azért rakták oda, mert állatokra akartak vele lőni.

Nem is rossz ötlet - csak ülsz otthon, és figyeled a kamera képét, és ha valami disznószerű jön, kattintasz. Csak aztán ha ember volt, hiába pötyögöd be, hogy "sorry".

(via kotaku és The Augusta Chronicle)

29 komment

Címkék: bulvár virtuális valóság állatság wtf új vadnyugat

süti beállítások módosítása
Mobil