HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Now 2021/10 - Twitch meghekkelve

2021.11.09. 23:29 Stöki

Megint beelőzi a következő Minit az esedékes Checkpoint Now, hogy ne csússzon tovább (aztán majd két Mini jön utána). Jöjjenek hát az előző hónap legfontosabb hírei + hozzá a kommentárjaink és a hónap mindenféléi. Visszajelzések továbbra is jöhetnek bátran.

cpnow2110.png

Októberben már elég sok olyan bejelentés és hír volt, amire érdemes volt reagálnunk, bőven túl is léptük a két órát, de ilyesmi miatt nem szoktatok reklamálni. A hónap témájának a Twitch meghekkelését és annak tanulságait választottuk, nem a "mennyit keresnek a streamerek" kérdésre kihegyezve a dolgot. Emellett szó esett pár fontos játékbejelentésről, egy irtó ciki premierről, és a szokásos témákról: stúdiófelvásárlások, filmes hírek, retrós hírek, üzleti hírek és egy-két fontos játékmegjelenés. Bővebben lásd a shownotest, de még inkább hallgasd a Checkpoint Nowt. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Shownotes, avagy a műsorban hivatkozott mindenféle:

Legközelebb napokon belül héten jövünk Checkpoint Minivel. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Now adások a hetedik évadban:


A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20211024.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Westy, zsovez, Bera Nándor, Kurucz Ádám, Kecskés János, Kozmér József, Nagy Gyula, Lidérc, kfgyk kfgyk, Horváth Zoltán, MLM a tét, Csemniczky Péter, Németh Bálint, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, KrApN3k, periklesz, pec, Magunsz, Rauminen, Fattykány, Nagy Tamás, Tusák Károly, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, bosken, RxMikes, Kovács Tamás, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

24 komment

Címkék: retro podcast twitch checkpoint now

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr6516750000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dukefazon 2021.11.10. 01:07:33

Októberi esemény: mivel ebben a hónapban van a születésnapom és 11 évvel ezelőtt vettem meg a Wii-met (amivel azt ünnepeltem meg, hogy felvett az akkori cég állandóra a próbaidő után), illetve mindig is szemeztem a Switch-el és most jelent meg az új modell, végre én is a büszke Switch tulajdonosok táborába lépben. Beszereztem egy OLED Switch-et. Pár játékot már hónapokkal korábban beszereztem, volt, ami már évek óta megvolt, mert tudtam, hogy egyszer venni fogok. Féltem kicsomagolni, izgatott voltam, de kicsit féltem, hogy csalódni fogok az első élményben. Megpróbáltam jól időzíteni, hogy mikor és mivel kezdek el játszani, de nem sikerült :) A Zelda BOTW-ba nem akartam belekezdeni, mert a Sekiro-t tolom épp, elég 1 nagy játékot fejben tartani, a Mario Odyssey még nincs meg, ezért játszottam picit a WarioWare Get It Together-el (nem olyan jó, mint a Smooth Moves), egy picit a Travis Strikes Again: No More Heroes-al (nem olyan jó, mint a NMH 1 vagy a 2), végül a Deadly Premonition 2-nél kötöttem ki. Múlt hét vasárnap este fejeztem be, és azt kell mondjam, hogy nem okozott akkora élményt, mint amikor az első részt játszottam végig, összességében jó játék volt a maga furcsa módján. Én már ugye a patch-elt verzióval játszottam, így a framerate tűrhetőbb. Videójáték szempontból és sztori szempontból is sok kifogásolható dolog van benne, de valahogy összességében van benne valami megfoghatatlan, ami miatt nagyon megszerettem, ugyanúgy, ahogy az első részt is. Az első rész nagy húzóereje persze a Twin Peaks volt, nálam tökéletes volt az időzítés, ugyanis amikor a Twin Peaks kijött, én még nagyon kölyök voltam, így csak évtizedekkel később néztem utána, hogy mi is az a Twin Peaks, majd miután megnéztem a sorozatot és TP rajongó lett belőlem, az után 1-2 évvel jött a Deadly Premonition. Szóval nálam az október ezzel telt, próbáltam összeszedni magam egy szakításból és a Sekiro-t meg a Deadly Premonition 2-t toltam felváltva :) Deadly Premonition-t mindenkinek!

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2021.11.10. 06:46:45

nagyon szaftos kis hírcsomag, csupa csemege.

SplitGuy 2021.11.10. 09:58:48

Bocsánat, hogy itt kérdem meg, de akkor most a Jordan Mechner pontosan kiről is mintázta a karakter mozgását? Soha nem derül ki számomra... ;) :D

Generic Jingle 2021.11.10. 13:52:25

Timcsi kicsit kitwitchelte magát... a telexes link az IDDQD oldalra vezet. Véletlen? Aligha...

Dukefazon 2021.11.10. 19:47:35

A Shenmue anime híréről teljesen lemaradtam, köszi az infót!

1 Star Ocean részt kihagytál Grath, a PS2-es játék után volt egy PS3/X360-as játék - Star Ocean: The Last Hope, az nekem nagyon szimpi volt, de sajnos nem játszottam vele sokat, viszont elindított azon, hogy beszerezzem a többi részt (de csak az első részt játszottam eddig végig PSP-n). A PS4/XOne Star Ocean: Integrity and Faithlessness tényleg furán néz ki, tökéletesen értettem amit az üres szemű anime babákról mondtál, a Xenoblade Chronicles X (Wii U exclusive) játékban néztek ki teljesen ilyen ellenszenvesen a karakterek.

Nem tudom, hogy mi a neve az ilyen hamburger sütögetős játékoknak, Wii-re is van az Order Up! c játék, de amivel borzalmasan sokat játszottam fősuli alatt az egyik vizsgaidőszakban vizsgára készülés közben, az egy Flash játék volt, iszonyat élveztem az őrült stílust: Beastie Burgers

2021.11.11. 07:00:23

1. Hát meggyőztetek arról, hogy ne vágjak bele a Metroid Dread-be, habár a demója nagyon tetszett. Nem igazán azért vettem Switch-et, hogy agyvérzés-közeli élményekkel legyek gazdagabb.

2021.11.11. 07:24:30

@Zolexx: ...a hónap retro megjelenése... bocs.

OneBall · http://oneball.blog.hu/ 2021.11.11. 10:30:58

Amúgy érdekes, hogy mindig pont azok a kormányok vezetik be a morális/erkölcsi nevelést, amelyekből a legjobban hiányzik az.

A retro ajánlóo jól jött ki, pont hétvégén rendrakás közben bukkantam rá egy eredeti Dark Sun CD-re, amiről azt sem tudtam, hogy megvolt.

ric64st (Rihárdó) 2021.11.11. 11:18:50

Egy másik gamer podcast kb. két hónappal ezelőtti adásában is felvetült néhány lehetséges magyarázat, észrevétel a kínai online játékidő korlátozásának témakörében.

A korlátozás hivatalos indítéka a fiatalok védelme, ugyanakkor a kínai állam nagyon komoly részvényes, meg mindenféle tulajdonlású a játékiparban, mind amerikai cégekben, de valami többségi izé a kínai szoftvercégek esetén, tehát itt elvileg egy érdekellentét is felléphetne HA nem inkább valami állambiztonsági probléma áll a háttérben, melyszerint a Fortnite és egyéb játékokba belépés esetén a fiatalok találkozhatnak külföldi játékosokkal (Kínában korlátozott az internet), ezért az online játékok résztvevői információkat kaphatnak a világ többi részében uralkodó állapotokról... Ezt felügyelni pedig elég nehéz lehet (majdnemhogy lehetetlen), főleg ha egyszerre nagy tömegek játszanak különböző időszakokban. Nem biztos, hogy így van, de érdekes felvetés.

A korlátozás online játékokra vonatkozik, tehát olyan hordozható konzolok, mint pl. a Nintendo DS és a Gameboy Advance nem tartoznak ide, vagy PC-s, egyéb konzolos (konzol klónok), azaz az összes offline játék sem, tehát a gaming idő nem biztos, hogy kötelezően lecsökken ettől.

Tovább az arccal történő azonosítás a jellemző Kínában az online accountoknál (valami ilyesmiről is szó volt), úgyhogy ha egy felnőtt ember belép az accountjával bármikor, és aztán feláll a géptől, odaültetheti a gyerekét játszani, aki elvileg bármeddig tolhatja így, hiszen a felnőttekre nem vonatkozik a tiltás, és nem valószínű, hogy a játék közben folyamatosan percenként azonosítják a játékost (bár ez ugye lehetséges).

A másik téma pedig a gyermekek figyelmetlenségének romlása a videójátékok hatására. Szerintem kellene indítani egy komoly kutatást már a témában, ugyanis az utóbbi időben (kb. 10 évben) én mindenféle pozitív, negatív véleményt hallottam, olvastam. Én abból indulok ki, hogy 1988 óta játszom, kisgyerekként kezdtem (mint ahogy a podcast hallgatóinak túlnyomó többsége), és nem hiszem, hogy tömeges figyelemromlás lenne a jellemző a mi esetünkben, sőt, a Checkpoint egyik korábbi adásában mintha valami olyasmi is elhangzott volna, hogy az agyműködést BÁRMILYEN videójáték fejleszti, a kutatások szerint úgy tűnik, hogy egy FPS vagy egy Tetris ugyanolyan jótékony hatással van az agyi pályákra.

Véleményem szerint tehát a hiba nem pont itt keresendő, talán inkább ott, hogy a mai játékok a régiekhez képes százszor több vizuális és audió ingert közvetítenek, nem beszélve a gyerekeknek szánt animációs filmekről vagy egy sima tévéreklámról - és ugye a "digitális benszülöttek" tablettel és okostelefonnal a kezükben ülnek a bilin. Talán az idegrendszer leterheltségével magyarázható a figyelemzavar?

Régen minden ingerszegényebb volt.

ric64st (Rihárdó) 2021.11.11. 11:36:26

Az előző kommentben rosszul emlékeztem: nem a Checkpointban volt, hanem egy cikkben olvastam, hogy bármelyik videójáték jótékony hatással van az agyra, elnézést.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2021.11.11. 14:39:18

@ric: a demencia ellen is van játék: www.telekom.com/en/corporate-responsibility/corporate-responsibility/sea-hero-quest-game-for-good-587134
de az amblyopiára is van tréning-tetris: www.ocli.net/blog/study-shows-that-classic-video-game-tetris-may-improve-lazy-eye/
kínában pedig folyamatosan figyelik az arcodat. felénk csak a hangokat big data-sítják.

ric64st (Rihárdó) 2021.11.11. 15:30:41

@manson karcsi: a folyamatos arcfigyelés azért meglepett, pedig számítottam ilyesmire :)

A Fortnite-ot meg lelőtték november 2-án Kínában, ahogy olvasom.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2021.11.11. 19:06:15

@ric64st (Rihárdó): jut eszembe a windows hello is telemetriát gyűjt, az ujjlenyomat, az arcfelismerés.

_Atti_ 2021.11.12. 11:16:37

GTA Trilogyval kapcsolatban nekem nem tetszik hogy az eredeti verziókat eltávolították.
Vagy ezeket megtartották a trilogy berkein belül ha valaki szeretné az eredeti élményt?

Szerintem a három eredetiben finom de jellegzetes eltérések voltak a játékmotorban is, ami mind az egyéniségüket erősítette. Több volt mint különböző ízesítésű gumicukrok egy zacsiban.

Szolo 2021.11.13. 09:37:50

A hardveres ugrókód kapcsán mindenkinek felhívnám a figyelmét arra, hogy a Google nem raktározza el az Authenticator-ban rögzített kódok "forráskódját"!
Idén ősszel futottam bele a problémába, amikor arra gondoltam, hogy ideje lenne a telefonomon egy gyári visszaállítást elvégezni, hogy a 2 évnyi frissítések katyvasza helyett ismét egy "fresh install" rendszerem legyen.
Mint a saját káromon megtanultam, totálisan a telefon biztonsági chipjéhez kötődnek az aktiválás pillanatától kezdve az ugrókódok.
A Google Authenticator-ban szereplő ugrókódok csak a Google Authenticator-ból nyerhetők ki úgy, hogy az eredeti telefon képernyőjére egy QR kódként ki kell íratni az adatokat, amit egy másik telefon kamerájával a másik telefonon futó Google Authenticator be tud olvasni, így "átköltözik" az ugrókód a másik telefonra. Végül az eredeti telefon újrahúzását követően az eredeti telefonra ugyanilyen QR kódos módszerrel költöztethető vissza az ugrókód.
Szerencsére néhány szolgáltató az eredeti regisztrációkor biztosított nekem egy 52 karakteres kódsort, amivel az ő ugrókódjukat sikeresen "visszaköltöztethettem" a telefonomba, de volt szolgáltató, akinél teljesen új fiókot kellett készítenem, mert a magasztos GDPR miatt ők sem tárolják az aktivációs kódot, csak annyit lát a szerverük, hogy az én kódom, meg a szerintük helyes kód egyezik-e. Csak átmozgatni tudták egy új fiókba a jogosultságaimat.
Szóval mindenki vigyázzon a telefonjára, ha nincs minden egyes ugrókódjához egy 52 karakteres újraaktiváló kódsora, mert egy megsemmisült/elhagyott/ellopott mobiltelefon biztosan sok fejfájást fog neki okozni, de még egy telefon újrahúzásakor sem biztos, hogy van elérhető közelségében egy másik mobiltelefon, amibe ideiglenesen át tudja költöztetni az adatokat.

Külső appok, mint például az Authy mondjuk egy opció lehet, bár úgy máris "elérhetővé tette" az ember a kódot egy harmadik fél számára, amivel a legtöbb biztonsági szerződést már valószínűleg meg is szegte, és hackelődés esetén a biztosító élvezettel utasíthat el mindenfajta kártérítési igényt.

scherier 2021.11.15. 10:58:13

@ric64st (Rihárdó): Sok mindenben egyet értek veled, az én saját tapasztalatom a következő.

1988 óta C64-en játszom kisebb megszakításokkal a mai napig. 1998 óta PC szintén mai napig.

C64 tapasztalat:Kiskoromban nem volt ritka a napi 8 órás játék, elite, newcomer, rpg hegyek. De egy mentés után mindig abba tudtam hagyni, ki tudtam menni a haverokkal játszani, bringázni. 8 óra játék után sem álmodtam a játékkal. Szerintem teljesen vállalható játékok voltak, nem igazán tapasztaltam semmilyen egészségromlást egyet kivéve. Ettől lettem szemüveges. De ez talán annyira nem nagy baj.

PC tapasztalat: Ezt két részre szedném az első kategória a nem multiplayer. Gyakorlatilag minden típusú játékot kipróbálva aminél nálam probléma van:
FPS iszonyat nagy mennyiségű figyelmet köt le. Azzal, hogy másodpercek töredéke alatt kell reagálnod akár órákon keresztül nálam azt eredményezi, hogy lehetek akár mennyire fáradt, olyan szinten felpörög az agyam, hogy aludni sem tudok, nem hogy ezzel álmodni. Nagyjából ennek köszönhetem azt, ha beszélgetek egy emberrel, és 3 másodpercbe nem tudja belesűríteni amit mondani akar, akkor nem érdekel amit mondd és inkább megyek tovább.
Hasonló nálam még az NFS típusú autós játék, de ez enyhébb tünetekkel jár, ettől tudok aludni, de sokszor a játékkal álmodok.
Ahol még tapasztaltam negatív oldalt az a Panzer General, Civiliztaion típusú körökre osztott stratégia, ahol a "na még egy kört még és alszom" típusú függőség lehet. De ez nyilván az ember saját akarat erejétől függ.
Ezzel vezetném át a témát az mmo típusú vagy a multiplayer játékokba.
Nálam húsz évbe került amíg megtanultam, hogy ez a legkárosabb. A sor nagyjából így nézett ki: Diablo2, Guild Wars, Eve online, WoT, Guild Wars 2, Warthunder, Star Conflict, Neverewinter, StarTrek Online, Elder Scrolls Online, Old Republic. Itt már a legnagyobb probléma az, hogy nem téged szórakoztat a számítógép, hanem fordítva. Itt már nem Te döntöd el, hogy mikor játszol és mikor nem, hanem a guild, klán többsége. Mivel a kontent minimális a napi rutin iszonyat gyorsan munkává válik. Nálam ennek az eredménye a fizikai állóképesség drasztikus romlása, betegségek, állandó fáradtság az összes rl barát elvesztése. Utólag felteszem a kérdést ez így meg érte? Hát nem. Akkor még is miért csináltam? Gyenge voltam? Nem. Kényelmes, lusta lettem? Igen. Én személy szerint sokszor a valóság problémái elől menekültem a játékba. Szerintem ez az a játék típus ami a legtöbb szálon okoz függőséget.

Nyilván most lehet ekézni, hogy magamnak köszönhetem. Ez így is van. De én személy szerint ezért nem tartom rossz ötletnek a kínai szabályozást.

Az előző adáshoz kapcsolódóan annyit hozzáfűznék, hogy nem csak hogy lehet emlék a számítógépes játék, de sokszor ez az emlék a való világban történt eseményeket is felül írja, hiszen ki emlékszik egy erdei túrára a való életből, mikor a játékban ezt az erdőt védtük 10 ismerőssel életre halálra gyakorlatilag minden héten.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2021.11.15. 18:39:28

@Zolexx: Biztos, hogy nem moderálta senki (szerintem nem is lehet így moderálni, csak teljes kommentet), szóval valami bug lehetett a blog.hu rendszerében.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2021.11.16. 09:47:42

Hát, a GTA III remasterről szóló része rosszul öregedett az adásnak... XD

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2021.11.17. 07:08:45

@Zolexx: arkanoid toplista elején ott vigyorog a tökorrú brazil. wow.

Flankerr 2021.11.17. 16:35:48

@molnibalage: Na majd a következő NOW-ban megkapja a magáét az tuti :D Sőt, gyanús hogy a hónap témája lesz.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2021.11.18. 10:54:26

@Flankerr: Az egész jelenségről lehetne.
Nem csak remake kapcsán.

Ne vegye magára, akinek nem illik, de én az játékiparon a mérhetetlen igénytelenség jegyeit látom.

Nem véletlenül van az, hogy 2021-es kiadású játékot kemény 0 db-ot vettem és tervezek venni. Nem csak a sale matt. A Kockout city az, amit PS előfizuval behúztam, mint tulaj és ennyi...
süti beállítások módosítása