HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 6x13: Ocean Software

2020.08.11. 11:26 Stöki

Elnézést #1: Volt némi kiesés, ezért bocs, az Indexszel történtek rám is hatással voltak közvetlenül és közvetve is, épp amikor kicsit hazalátogattam. Azt viszont szeretném leszögezni, hogy a Checkpoint nincs veszélyben, nem is lesz - legfeljebb a blog fog elköltözni a blog.hu-ról egy másik helyre. Amúgy 6 CP és 3 KK van épp felvéve, szóval ahogy a vágókapacitás engedi, felpörgetem az adásokat.

Elnézést #2: Nem szokott komolyabb hangproblémánk lenni, viszont most sajnos összejött egy. Sasa kicsit túlvezérelte magát, és ezt a fajta torzítást nem lehet utómunkában javítani. Érteni mindent, amit mond, de azért nem jó a minősége, ezért elnézést. Még nyomozzuk, hogy jött ez össze neki, hogy többen ne fordulhasson elő.

Lassan elfogynak a mai fontos, nagy fejlesztő/kiadó cégek portréi, ezért elkezdünk egy sorozatot a RÉGI nagy fejlesztő/kiadócégekről. Mi mással indulhatnánk, mint az Ocean Software-rel, ami a nyolcvanas években egy meghatározott, nem feltétlenül jó színvonalat képviselt, és üzletileg évekig nagyon sikeres tudott lenni.

podcast141.png

A jó öreg Sasa segített nekünk felidézni a tré filmátiratok koronázatlan királyának műveit, de azért jó Ocean-játékokról is szó esett, például a Lost Patrolról és a Head Over Heelsről. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Shownotes, avagy az adásban hivatkozott mindenféle:

Legközelebb egy héten belül jövünk Checkpoint Minivel. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint adások a hatodik évadban:

 

Még korábbi adások:

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20200612.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, Kurucz Ádám, Nagy Gyula, Révész Péter, Lidérc, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, Ergoproxy83, Milo, Csviri, HaverDodi, ArcadeMacho, Gabesz Fótról, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, Vidra, kszicsillag, Bakonyi Gergő István, Markó Gábor, bbandor, Seci, NPanyo, AnnieC, zsovez, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, Bencsik Gábor, periklesz és Tök Inger.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangsos-képes főhajtás.)

32 komment

Címkék: retro podcast ocean checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr6916127460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wezeeqq 2020.08.11. 12:32:06

Egy kis typo az elnézést #1 -ben.

"hogy többen ne fordulhasson elő."

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.08.11. 13:48:30

nekem igazán az ocean nagy munkásságából a loader zenék, és a klasszikus szerződött zeneszerzőinek munkássága tetszik. a játékok nem voltak játszhatóak, a grafika, a tie-in és a hang/zene adta el a többségüket.

cue_ask 2020.08.11. 14:57:08

A Lost patrolé az egyik leghangulatosabb játékzene a mai napig. Játéknak annak idején szerintem nagyon jó volt - én legalábbis nagyon sokat toltam, pedig fél óra alatt végigjátszható kis (khmmm) szerencsével.
Megérne egy minit! :)

Dukefazon 2020.08.11. 17:36:34

Örülök neki, hogy ismét van új epizód, már nagyon vártam, hogy milyen lesz Stöki bejelentkezése Norvégiából.

Az Ocean volt nekem is azt hiszem az első cég név, ami megragadt. Aztán jött a Delphine Software a Flashback-el, aztán a CORE Design nagyot nőtt a szemember az Amiga korszakban, meg a DMA Design és a Psygnosis. De ezek inkább már az Amiga korszakba voltak, tény, hogy az Ocean már c64 időkben beakadt.

Nekem ezek a kiemelt Ocean játékok:
Addams Family - NES, C64 és Amiga verziót is kedveltem, főleg a NES verziót
Jurassic Park - Amigán nagyon jó volt
Navy Seals - c64, ezt kedveltem
Robocop - c64-en nagyon jó volt a zenéje és ez megcsinálta a hangulatot hozzá
Short Circuit (Rövidzárlat) - hangulatos, de nem túl jó játék
Hunchback - kedveltük mi is :)
Midnight Resistance - szerintem c64-en is teljesen jó volt, annyival nem volt jobb Amigán
Kid Chaos - Amiga, elég jó kis játék volt, ma már iszonyat drága beszerezni (én hülye, mennyi pénzt elbaxtam rá a múlt héten...)
Worms - Amiga, imádtuk!

Dukefazon 2020.08.11. 17:37:05

És amit mindenképp megemlítenék még, az az Ocean Software nyomdokaiba lépő POND :)
pondsoft.uk/

.DnP. 2020.08.11. 19:11:18

MidnightResistance C64 portjával nem tudom mi bajotok, 1:1-ben ugyanaz a grafika, zene sokkal jobb, igazi reszelős SID, nem steril midi prüntyögés mint Amigán. Nekem semmi bajom nem volt vele, imádtam :) Pangot meg annyiszor emlegetitek, mintha valami istenkirály game lenne, közbe megy egy sz*r kis lufiszeletelős idiótaság :) Pedig tökre ráizgultam, hogy beizzítom eredeti vason, de ezért be nem kapcsolom az fix..

Rihárdó · http://rihardo.uw.hu 2020.08.11. 19:29:28

Érdekes, mi OCEÁN-nak mondtuk a cég nevét, rövid ó-val, ahogy akkor kellett.

A hangminőségtől meg még retrósabb lett az egész, a nagy zaj is gyönyörű, na.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2020.08.12. 07:20:58

Pushovert nagyon szerettem anno!!!
:)
Stöki alulra linkelje be a MÁSODIK Unlimited Imi-vendégszereplését is!

thief 2020.08.12. 07:48:04

Kim Basinger férje ebben az időben Ron Snyder volt. Utána Alec Baldwin.....

A Robocop 3-nak olyan másolásvédelme volt, hogy...egy külön mesét megér.

www.youtube.com/watch?v=W1cryx7TzqM

jakobinusok 2020.08.12. 10:35:04

A Hunchback hez hasonló volt CPlus4 en is, a Punchy('84)
www.youtube.com/watch?v=N3auawQu_V0

Generic Jingle 2020.08.12. 12:23:21

Szépen lefedi a megboldogult gyermekkoromat a megboldogult Ocean...

:-)

:-(

Generic Jingle 2020.08.12. 17:52:42

És hogy miért Ocean a név? A válasz itt, Grath tollából:

retro.land/nomen-est-omen/

RaveAir · http://www.magyaritasok.hu 2020.08.13. 08:03:09

Nekem az első Ocean játék, ami eszembe jutott az adás meghallgatása előtt a "Roland rat race" volt. Amit persze szigorúan az írott módon kell szóban, magyarul kiejteni. :)

Generic Jingle 2020.08.13. 11:04:59

Az "osan" név többször is elhangzott, vártam, hogy legalább az egyiknél elsüti Stöki azt a poént, hogy "osasan", összevonva a cég és a vendég nevét. :-)

Novák_Gábor 2020.08.13. 15:28:05

Checkpoint ötlet: Sierra Entertainment

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2020.08.13. 17:18:14

A Platoon és a Rambo máig a C64 legkirályabb játékai közt vannak, sőt a Lost Patrol is nagyon komolynak és összetettnek tűnt már Amigán, sose tudtam, mikor kell pihenni meg enni, a sok tetű beosztott előbb-utóbb belegyalogolt valami aknába és "private XY openly discusses his distrust in you" v. hasonló történt, aztán lelőttek. Amúgy meggyőződésem, hogy a Commando mindössze a zenéjének köszönheti eszméletlen hírnevét, maga a játékmenet teljesen átlag, 10 perc alatt végignyomható lövölde.

(+ Stöki vajon 80 évesen is csajomnak fogja hívni gyermekei anyját?)

jófejsrác 2020.08.14. 18:39:29

Haverokkal nekünk a navy seals volt a kedvencünk. Persze anno mi úgy ejtettuk “nyú széliösz”

killerbee 2020.08.17. 02:28:04

@thief: Galahad azert megoldotta a problemat :D

Zarbon 2020.08.17. 19:13:42

Az Ocean az a kiadó volt aki jobb játékokat adott ki mint amiket készített :P

obermotz 2020.08.18. 19:34:29

1st world problem, de a jó öreg Sasa hangminősége eléggé értékelhetetlen volt, minden egyes megszólalását recsegéssel és torzulással kezdte (autóban hallgatom a podcastokat általában, rettentő idegesítőek voltak ezek az "effektek"), illetve az autizmusom miatt úgy tűnt, hogy nem mindenki van teljesen képben az előadók közül az Ocean munkásságát illetően. Nekem egyébként a Rainbow Islands van ott a top5 evörben, anno Atari ST-n tapasztaltam meg először, azóta mániám hogy a létező összes platformon végigjátsszam.

scherier 2020.08.31. 07:34:11

Kimaradt a Battle Command. Anno valamelyik Computer Maniába volt róla egy jó kis leírás, amikor megláttam, hogy van c64-re is egyből kellett. Rengeteget játszottam vele, és szerintem az egyik legjobb tankszimulátor c64-re egész jó grafikával.
Az hogy ocean készítés volt-e vagy csak port azt nem tudom, de szerintem nagyon jó játék volt.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.08.31. 12:16:38

@scherier: próbáld ki a carrier command-ot is, azt is a realtime-osok csinálták, nem az óceán.

scherier 2020.08.31. 21:17:42

@manson karcsi: Köszi! Ismerem, jó sokat játszottam vele régen, lehet most is előveszem majd. Most a Wizardry első részét tolom, az eltart egy jó ideig:)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.09.01. 20:09:07

@scherier: nekem is vagy kedvencem ám. a felújítása, a gaea mission sajnos nagy csalódás volt.

scherier 2020.09.02. 10:30:40

Miután írtad, hogy a realtime csinálta a Battle Command-ot, megnéztem a neten, hogy igen a Carrier Commandot is ők csinálták, és ott volt szó erről az újról is. Steamen megnéztem, háát nem jött meg az étvágyam. Nekem nem jönnek be ezek az új "remake" játékok, mert igazából nem is az, csak az ugyan olyan név miatt hátha elad egy két példányt. Vagy a régi csak a retro feeling miatt tetszik még mind a mai napig? Nem tudom. De pl a C64-es Prince of Persiaval imádok játszani, pedig az sem régi megjelenés, és anno pc-n is játszottam vele. Vagy pl amigán a Scourge of the Underkind is egy Chaos Engine klón, nem régi játék és nekem tetszik.
De legjobban ez az érzés talán akkor jön majd elő bennem amikor kijön az új newcomer pc-re. Nem biztos, hogy tetszeni fog, mert az már viszont nem lesz olyan. Persze egy próbát biztos teszek majd.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.09.02. 19:12:16

@scherier: a nosztalgiafaktor abban keresendő, hogy azt akkor, abban a korszakodban élted meg. helyzet, színek, szagok, érzések.
ha pl a 78-as starwars-t sosem láttad, de megnéznéd most, akkor teljesen más élményt adna ötvenöt évesen, mint tizenhárom évesen. gyerekfejjel minden más.

a scourge szerintem csak grafikájában hasonlít a chaos engine-re. a pörgőssége, és richard joseph zenéje és effektjei nélkül nem az igazi. nem valami rpg inkább ez?

scherier 2020.09.03. 07:15:42

Csak videokat láttam róla, meg olvastam. Kicsit komplexebb talán mina a ce, de rpgnek nem mondanám az eddig látottakból. Viszont a grafika, az effectek ha nem is teljesen de nekem pl vissza adja a hangulatot. Persze lehet, hogy csak azért mert csak ebben a korban játszottam ilyen hangulatú játékokkal, ce, perihelion, nevezzük őket talán steam punknak.
Viszont ahogy látom c64-re is lesz ce, azt már nagyon várom:)

Kit Fisto 2021.01.24. 21:32:09

Számomra az Ocean (amit én midig Ósön-nek ejtettem, mert ügyes vagyok) inkább a közepes, vagy annál jobb játékot jelentette. C64-en még nem nagyon néztem a kiadót, inkább Amigáról emlékszem rá, és kicsit PC-ről is, pl. Retaliator. De PC-n már szintén nem nagyon néztem az ilyesmit. A két Commodore gépet imádtam, a PC-t csak szeretem használni. Bármikor elmennék egy olyan szigetre, ahol mindig a 90-es évek van, és sosincs vége. Ide nekem az Amigát, odaadnám érte a mai PC-m. Le a túleffektezett HD grafikával, éljenek a pixelek és a 7MHz! :) A C64-et és az Amigát is a korlátai és a szerethetőségük tette naggyá. Ámultam minden szép demón és szép játékon, PC-n meg mindez elveszítette a jelentőségét. 24 év óta van PC-m, de soha egyetlen PC demót sem láttam. Mármint scene demót. De térjünk vissza az Ocean-re! Rengeteg játékot szerettem tőlük, sok lenne felsorolni is. Nekem az Ocean logo mindig jó jel volt, amikor megláttam, tudtam, hogy ez nem lesz rossz! Persze voltak még jó kiadók, mint pl. a Psygnosis, vagy a Core Design, de nekem az Ocean is ide tartozott. Volt pár gyengébb, mint pl. a Loriciels, Silmarils, Simulmondo, ezektől nem is tudnék hirtelen egy jó játékot sem mondani. Általában a Zeppelint szidták, de nekem attól is volt egy-két kedvencem legalább. Most hirtelen csak egy jut eszembe, a Carnage című felülnézetes autóverseny, de az pont az egyik kedvenc játékom volt Amigára. Egy gondolat még, én azt hiszem, hogy inkább a fejlesztőket ismertük, mint a Bitmap Brothers, Team 17, Factor 5, hisszen ők rakták össze a játékot, ők voltak akikre felnéztünk, na és grafikusokra, zeneszerzőkre.
süti beállítások módosítása