HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 6x01: Mit váruk 2020-tól?

2020.01.21. 23:31 Stöki

Köszönjük a türelmet, illetve reméljük, sikerült meghallgatni az év végi dömping minden adását, ezennel elindul a Checkpoint hatodik évada. Ahogy sejthető volt, idén is úgy indítunk, mint tavaly: végigvesszük, mire számítunk 2020-ban, illetve néhány tavalyi jóslatunkat is előrángattuk, hogy pironkodjunk, amiért nem jött be, vagy éppen diadalmas ugyemegmondtamozásba kezdjünk (a tavalyi jóslatokat ebben az adásban lehet meghallgatni teljes egészében).

podcast129.png

Az adás kedvéért összeállt a dinamikus négyes: Sasa és Mazur volt társunk a tippelgetésben és az okoskodásban. Megjelenik-e az új Baldur's Gate? Mit várunk a Last of Us Part II-től és a Psychonauts folytatásától? Hogyan megy neki a konzolháborúban éppen kevésbé szerencsés Microsoft az évnek? Ilyenekről és hasonlókról beszélgettünk vagy két órát. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Shownotest most hadd oldjam meg röviden:

 

Az adásban elhangzott két tavalyi tippjáték összesítése:

 

TIPPJÁTÉK #1: Megjelenik-e 2019-ben?

SASA

GRATH

STÖKI

VALÓJÁBAN

Cyberpunk 2077

Death Stranding

Doom Eternal

The Last of Ur Part II

Metroid Prime 4

NEM

NEM

IGEN

IGEN

NEM

NEM

NEM

NEM

IGEN

IGEN

NEM

NEM

IGEN

IGEN

IGEN

NEM

IGEN

NEM

NEM

NEM

 

TIPPJÁTÉK #2: Metaciritc-átlag 2019 végén

SASA

GRATH

STÖKI

VALÓJÁBAN

Anthem

Crackdown 3

Days Gone

Dreams

Far Cry New Dawn

Gears 5

Kingdom Hearts III

Rage 2

Resident Evil 2

Sekiro: Shadows Die Twice

82%

65%

84%

87%

80%

89%

86%

85%

90%

88%

72%

61%

83%

91%

70%

88%

84%

85%

88%

81%

82%

72%

86%

89%

82%

86%

88%

83%

90%

91%

65%(x) 59%(pc) 54%(ps4)

60(x) 54%(pc)

71% (ps4)

--- nem jelent meg ---

75%(x) 73%(pc) 71%(ps4)

84%(x) 82%(pc)

83%(ps4) 80%(x)

73%(pc) 72%(x) 67%(ps4)

93% (x) 91% (ps4) 89% (pc)

91%(x) 90%(ps) 88% (pc)

 

Mint látszik, a megjelenéseknél eléggé leszerepeltünk, Sasa és Grath 2-2 találatot ért el, én 1-et. A százalékoknál is hátul végeztem: összesen 69 százaléknyit tévedtem, Sasa 61-et, Grath 49-et (az aádban kicsit több hangzik el, mert elszámoltam). A tavaly meghirdetett olvasói tippjátékot Kongfan fedőnevű hallgatónk nyerte 3 találattal és csupán 42 százaléknyi eltéréssel. Gratulálunk neki, nyereménye egy póló. És idén is volt két hasonló tippjátékunk, mutatom:

 

TIPPJÁTÉK #1: Megjelenik-e 2020-ban?

SASA

GRATH

STÖKI

MAZUR

Baldur's Gate 3

Age of Empires IV

Beyond Good and Evil 2

Diablo 4

Elden Ring

Metroid Prime 4

Overwatch 2

Skull & Bones

Halo Infinite

Starfield

NEM

IGEN

NEM

NEM

IGEN

NEM

IGEN

NEM

IGEN

NEM

NEM

NEM

NEM

NEM

IGEN

NEM

NEM

IGEN

IGEN

NEM

NEM

NEM

NEM

NEM

NEM

NEM

IGEN

IGEN

IGEN

NEM

IGEN

IGEN

NEM

NEM

NEM

NEM

IGEN

NEM

IGEN

NEM

 

TIPPJÁTÉK #2: Metaciritc-átlag 2020 végén

SASA

GRATH

STÖKI

MAZUR

Cyberpunk 2077

The Last of Us Part II

Final Fantasy VII Remake

Ghost of Tsushima

Doom Eternal

Watch Dogs Legion

Marvel's Avengers

Dying Light 2

Nioh 2

Ori and the Will of the Wisps

88%

96%

88%

85%

86%

80%

85%

85%

80%

90%

88%

95%

89%

85%

82%

80%

60%

89%

81%

89%

90%

94%

83%

90%

87%

82%

72%

75%

86%

89%

86%

91%

87%

88%

86%

87%

81%

90%

84%

90%

 

És kommentekben (azaz ide, a poszt alá, ne Facebookon vagy Discordon) idén is jöhetnek a ti tippjeitek mondjuk január 28-ig, a legügyesebb tippelőt év végén pólóval jutalmazzuk. Tehát a két kérdés: megjelenik-e a fenti 10 játék, illetve a fenti 10 játék milyen Metacritic-áltaggal zárja majd 2020-at?

Legközelebb jövő hét elején jövünk Checkpoint Minivel. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Még korábbi adások:

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20191220.png

További támogatóink:

Kiss András, Szentmiklósi Dániel, kopeszku, Kiss Balázs, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, Kurucz Ádám, Nagy Gyula, Gortva Gergely, Révész Péter, cue, Szabó Ferenc, Lidérc, Galántai László, Báger Milán, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, HaverDodi, ArcadeMacho, Gabesz Fótról, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, Vidra, kszicsillag, Bakonyi Gergő István, Markó Gábor, Majdénmegmondom.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangsos-képes főhajtás.)

42 komment

Címkék: retro podcast jóslat checkpoint checkpoint kurrens

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr9815418808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vexibo 2020.01.22. 08:40:39

#1:
Nem
Igen
Nem
Nem
Igen
Igen
Igen
Igen
Igen
Nem

2#:
86
93
88
81
88
78
65
89
78
91

LnB 2020.01.22. 10:57:38

Sziasztok, a tippjeim:

Baldur's Gate 3: NEM
Age of Empires IV: IGEN
Beyond Good and Evil 2: NEM
Diablo 4: NEM
Elden Ring: IGEN
Metroid Prime 4: NEM
Overwatch 2: IGEN
Skull & Bones: NEM
Halo Infinite: IGEN
Starfield: NEM

Metacritic:

Cyberpunk 2020: 91%
The Last of Us Part II 94%
Final Fantasy VII Remake: 89%
Ghost of Tsushima: 90%
Doom Eternal: 87%
Watch Dogs Legion: 75%
Marvel's Avengers: 79%
Dying Light 2: 88%
Nioh 2: 82%
Ori and the Will of the Wisps: 87%

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.01.22. 15:03:27

mivel annak idején én kértem az >>illetve itt<< -et, és elég rég óta nem működik már (forbidden hiba), illetve a soundcloudnál is fejlesztettek annyit, hogy most már mobilról is el lehet indítani és letölteni a hanganyagot, így arra szavaznék, hogy "off with it's head!".

defaultXEX 2020.01.22. 17:35:32

Metacritic:

Cyberpunk 2020: 94%
The Last of Us Part II 97%
Final Fantasy VII Remake: 92%
Ghost of Tsushima: 89%
Doom Eternal: 76%
Watch Dogs Legion: 72%
Marvel's Avengers: 75%
Dying Light 2: 81%
Nioh 2: 83%
Ori and the Will of the Wisps: 88%

Reactor 2020.01.22. 19:07:46

Jó látni, hogy az ultra-futurisztikus játékok készítőit nem hatja meg, miszerint 2020 se hozta el a repülő autók, teleportáció, intergalaktikus kolóniák, aszteroidabányászar, lebegő házak stb. korszakát, és őket ez egy cseppet se zavarja :D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.01.22. 19:47:58

A Metacriticnél az újságírói vagy a játékos szavazatok vannak? Valamelyik korábbi adásban Stöki mindig mondta valamiért az Meta átlagot. Ott sem derült ki, hogy melyik. Ha az előbbi, akkor az kb. semmire sem jó. Nevetségesen alapon pontoznak fel vagy le játékokat a sajtóban.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2020.01.22. 19:50:00

@molnibalage: Mindkettő van, egyik sem tökéletes. De az újságíróinál vannak azért ilyen IDDQD-szerű kisebb független oldalak is, szóval nem csak a nagyok. A játékosok szavazatai teljesen nevetségesek néha, sokan indulatból lehúznak 1 pontosra bármilyen EA-t, például.

mbm 2020.01.23. 01:02:56

@Stöki: A második pcgurus adás II. rész helyett IL. részként szerepel a későbbi adásoknál.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.01.23. 09:41:35

@Stöki: AZ EA féle anomáliák kiszűrhetőek. De pl. a Death Stranding felsz*pása, meg hasonló dolgok miatt szinte mindig durva difi van a játék pontszámok között.

Pl. CiV VI. A sajtó szokás szerint 90% körüli pontokat adott. Mert csak. Mert ez Civ. Holott a játék gyakorlatilag semmiféle fejlődést nem mutat a IV rész óta. Nem jobb. Más a játék. Csak az nem ugyanaz. Tök mindegy, hogy más a rendszere, ha multiban a hossza miatt nem játszható, szólóban meg az MI buta, csaló, semmi értelme. Na ezért van az, hogy a játékosok pontszámai kb. a középszer felett vannak kicsit.

(Kicsit muris, hogy állítólag ma olyan szuper MI-t lehetne írni, hogy esélye sem lenne a játékosnak. Hát, egy rakás játékban azt látom, hogy a 90-es évek játékaiban sokszor jobb MI volt...)

Vagy a Remember Me. Valamelyik értékelő leírja - asszem az ING -, hogy hangulatos, jó a történet, jó a grafika...
...majd ad rá ötvenvalahány pontot, mert valami mágia nem fogta meg őt. Vastaps.

Vagy a Metal Gear V. Ahol olyan kritikák is kijöttek, ahol szóba sem került, hogy a játék megismétli az összes küldetést. Egy AAA játékban. LOL. És ennek képesek voltak adni 91 pontot...

A Darkest Dungeontól, egy dungeon crawlertől ezt talán még elnézni a játékos - én még itt sem - de bakker egy AAA címnél?

Képzeljük el, ha egy open world RPG-ben a játék második fele az lenne, hogy megismétled az első rész questjeit más szinten. Na, az mi lenne? A DA II volt ehhez hasonló repetitív vacak. Néhány dungeon és n+1-szer ez. Vagy a DA:Inq. Hiába a jó cinematic és más az embertelen grindelős MMO játékmenettől a többség agyfaszt kapott. Jól le is pontozta a közösség. A sajtó? 80 feletti pontok.

(Konkrétan emiatt nem mertem az első rész után a másik kettőt is játszani. Mert nekem a DA:O is totál középszerű volt. Nem értem, hogy mitől voltak oda és vissza tőle.)

Én gyakorlatilag az ilyen húzások miatt meg sem nézem az újságírói pontszámokat. Felesleges. Lefizetett seggnyalásnak tűnik nekem az egész. Sokkal közelebb van a masszív tömeg értékelése, ahol sokszor igen hosszú és objektív kifejtést is lehet olvasni, hogy miért is annyi, amennyi.

Főleg, hogy sok újságíró végig sem játszik bizonyos játékokat, majd nekiáll pontozni. Igazából csak a difi miatt nézem, hogy pislogjak bambán egy nagyot.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2020.01.23. 09:55:45

@mbm: Az most már így marad :

@molnibalage: Elfogadom, de nem értünk egyet. Akkor ez a tippjáték nem a te játékod, évente egy van, könnyen kikerülheted.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.01.23. 10:21:05

@Stöki: Az adást még nem volt időm meghallgatni, csak még mindig korábbi adásokat pótolok be és ott már fejben bennem volt ez, hogy miért olvastad fel ezeket.

Ennek fényében sajnos tippelni is nehéz. Mert nem tudom, hogy a nem objektív újságírás poénból mennyire pontoz felül majd valamit. De azért próbálkozni tudok. :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2020.01.23. 10:27:30

@molnibalage: A kritika véleményközlő, szubjektív sajtóműfaj. Bármilyen kritikán objektív újságírást számonkérni veretes - és sajnos eléggé elterjedt - butaság.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.01.23. 10:40:23

@Stöki: Nem szót ejteni arról, hogy pl. a Metal Gear esetén a játék megismétli önmagát, nos, az szerintem eléggé objektív dolog.

Azon lehet rágódni, hogy ki szerint jól megírtak mondjuk a Witcher III questek, de azt, hogy valami 1:1-ben ismétli önmagát, azért az nem.

Vannak igenis mérhető dolgok. Az hogy pl. a Civ VI-ban gyakorlatilag nincs MI. Az MI számára a játék szabályrendszere nem létezik. Erre milyen pontszámot adjon az ember akkor?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2020.01.23. 10:49:10

@molnibalage: Akit zavar, hogy nincs MI, alacsonyat, akit nem zavar annyira, az magasat.

És bármilyen mérőszámodra ezt fogom mondani. :)

Bobby Newmark 2020.01.23. 12:48:41

@molnibalage: De hát soha nem is létezett. Civekben MINDIG csalt a gép, a legelső játéktól kezdve. Túl bonyolult a játék ahhoz, hogy a saját AIja játszani tudjon vele.

Én mostanában Colonization-özöm (a DOSos eredetivel, nem a Firaxisos, Civ4 alapú herélttel), imádom azt a játékot, de kb mint egy Simcity-t játszom. Meg sem próbálok kihívást keresni, a gép minden szinten csal, csak nehéz szinten nagyon pofátlanul. Közben meg buta mint a föld.
De hát ez ilyen, végigklikkelem, örülök hogy mikromenedzselhetem a városaimat, azt' kész. Majd kb egy év múlva megint előkerül majd.
Csak egy apró példa, (leírom, bár biztos képben vagy te is) hogy itt eléggé fontos, hogy milyen skillje van a telepeseknek, és a játék első fele-kétharmada arról szól, hogy hogyan képzel megfelelő specialistákat a nyersanyagtermelő és feldolgozó munkákra. Na, hát az AInak mindig és mindenhol csak specialistái vannak, azonnal. De ez megfordítható előnnyé, igazából az a nyerő stratégia, hogy az AIktól kell elvenni az embereket, mert egyszerűbb, olcsóbb és gyorsabb, mint legit kiképezni őket.

Vagy Civ4-re emlékszem, hogy az AI soha nem gyártott egységeket. Ha körönként benéztél az egy szem városába, láttad hogy szépen gyűlik a pajzs, de mindig csak valami épület épül. Aztán hopp, hirtelen eggyel több egysége van. A nehezebb fokozatokon meg ugye fele illetve harmada az épület ára is neki.

Egyébként meg az van, hogy igazi AIt nem lehet belerakni, mert ahhoz nem elég egy PC meg nem is jó az architektúra hozzá, játék AIt meg nem tudnak írni rá a fejlesztők.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.01.23. 12:54:08

@Bobby Newmark: A problémám az, hogy egy magyar fejlesztő egy Otherwold videóban olyan nyögött be, hogy ma azért buta az MI, hogy ne verje hülyére a játékost. Ebben én azért kételkedtem finoman szólva.
Ma viszont olyan számítási kapacitás van a sima PC-n is, hogy egy kicsit intelligensebb dolgot nem lehetne csinálni már végre?

Én régen kőkemény stratégiai fan voltam. 2013 óta gyakorlatilag elengedtem a MI elleni játszadozást. Nem látom értelmét.

Bobby Newmark 2020.01.23. 13:44:50

@molnibalage: A világ tele van hülyékkel, a virtuális világ meg még inkább. Ne akadj fenn ezen.

Nekem egyébként a Civ sorozattal sosem volt baj a játék hosszával, volt jó bandánk, akikkel lehetett játszani.

Egészen addig, amíg Firaxisék el nem felejtettek játékot fejleszteni a Civ5ben. Engem az úúúúúúúgy felbaszott, hogy azóta vissza sem néztem a sorozatra. Egyszerűen botrányos, hogy az hogyan jelenhetett meg így. Mintha nem egy sorozat ötödik része lett volna, hanem egy teljesen amatőr banda első szárnypróbálgatása. Ja, és tudtommal sosem javították ki.

Civ4 játékkeresője tök rendben volt, minden infó kinn volt a szerverekről, lehetett válogatni, aztán játszani.
Civ5ben SEMMI nem látszott a lobbikról, csak hogy vannak. Úgyhogy minden egyes játék szessön úgy kezdődött, hogy egy teljes órát ültünk a lobbiban, míg emberek beléptek, megnézték milyen map, milyen beállítások, nem tetszett nekik, és kiléptek. Az egy óra alatt átlag 20-25 ilyen turista járt nálunk, mire találtunk kettő ellenfelet.

Aztán elindítottuk a játékot, és már az első kör sem indult el, mert szinkronizációs hiba. Ha elindult, akkor kb 5 körig működött, de az is ritka volt.

Az volt az utolsó játék, amit valaha előrendeltem, és az utolsó Civ amivel játszottam. Bassza meg magát a Firaxis keresztbe. Ilyet blamát egy Sid Meier nem engedhet meg magának.

coeris 2020.01.23. 13:59:57

@molnibalage: pont te illusztralod, hogy mennyire szubjektiv a kritikai pontozas. Kb semmi ertelme osztalyozgatni meg almat kortevel osszehasonlitani. En pl magasrol teszek ra, hogy nem a google deepmind ellen kell civeznem, imadom a zenet, latvanyt, hogy kvazi szoloban tarsasozgatok, epic sztori kerekedik ki minden partibol, es boldog vagyok. De elfogadom, hogy valakinek meg komolyabb kihivas kell. Ha strategiaban tenyleg szellemi szkanderre vagysz, irany a multiplayer, embert megkozelito ne adj isten jobb ellenfelet meg mindig nem trivialis jatekokba pakolni.

Nagyon nem egyszeru az "igazi" AI programozas. Tippre szerintem a kovetkezo evtizedben terjedhetnek el olyan technikak, ahol gepi tanulassal gyurnak ki AI-kat adott esetben, de meg nem tartunk ott, hogy ez akar egy AAA jatekba bekeruljon.

MGS5: nem tudom mit olvastal, de en anno lattam mindenhol szembejonni, hogy a vegere ismetli magat a jatek. Nem kell az elsonapos kritikakra rogton felugrani, lehet varni par hetet, amikor kicsiszoltabb velemenyek jonnek ki. En megvettem vegul es csak azert nagyon megerte, amig eljutottam az onismetlo reszhez (es meg ott is tudtak egy-egy misszion csavarni olyat, amitol nem volt rossz ujra letolni, de mondjuk itt abba hagytam). De ez az egesz pontozosdi csunya lebutitas. Meg kell keresni azokat a kritikusokat, akikkel kb egyezik az izlesed, es azt figyelni, hogy nekik bejon-e valami vagy sem. Az "objektiv" pontozas mondjuk +-20 %-ra be tudja loni egy jatek minoseget, de az egyeni izles, preferenciak, az hogy milyen hangulatban/eletszakaszban talalkozol valamivel boven el tudjak lenditeni a szemelyes ertekelest elvezhetobol nem elvezhetetlenre es viszont. Nem kell ennyire rafeszulni, hogy ki hany pontot ad, es kiakadni rajta szvsz.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.01.23. 15:22:52

@coeris: A Wargame szériába annyira belepistultam, hogy néhány év alatt beletettem úgy 1000+ órát. De már azzal sem játszok. De egészen más volt emberek ellen tolni, mint buta MI ellen.

SnakeHipsBoy 2020.01.23. 16:44:44

No, akkor benevezek a tippjátékba.
Íme:

Baldur's Gate 3 - NEM
Age of Empires IV - NEM
Beyond Good and Evil 2 - NEM
Diablo 4 - NEM
Elden Ring - IGEN
Metroid Prime 4 - NEM
Overwatch 2 - IGEN
Skull & Bones - IGEN
Halo Infinite - IGEN
Starfield - NEM

Cyberpunk 2020 - 90%
The Last of Us Part II - 95%
Final Fantasy VII Remake - 88%
Ghost of Tsushima - 85%
Doom Eternal - 89%
Watch Dogs Legion - 78%
Marvel's Avengers - 70%
Dying Light 2 - 83%
Nioh 2 - 89%
Ori and the Will of the Wisps - 93%

kemi242 2020.01.23. 17:38:17

PC gamerként kicsit hiányolom, hogy keveset beszéltetek a platformról, hiszen oda is érkezik új hardver: Az Intel bejelentette az Xe GPU-t, amivel megpróbálják megtörni az nVidia/AMD uralmat. Kíváncsian várom milyen lesz a fogadtatása, és mennyire fogja megkavarni a piacot.

wrhwk 2020.01.23. 19:06:40

Baldur's Gate 3 - NEM
Age of Empires IV - IGEN
Beyond Good and Evil 2 - NEM
Diablo 4 - NEM
Elden Ring - IGEN
Metroid Prime 4 - NEM
Overwatch 2 - NEM
Skull & Bones - IGEN
Halo Infinite - IGEN
Starfield - NEM

Cyberpunk 2020 - ezt nem ismerem, de a CP2077 legyen 85% :)
The Last of Us Part II - 90%
Final Fantasy VII Remake - 85%
Ghost of Tsushima - 85%
Doom Eternal - 90%
Watch Dogs Legion - 80% (lenne, de nem jön idén)
Marvel's Avengers - 80%
Dying Light 2 - 85%
Nioh 2 - 85%
Ori and the Will of the Wisps - 85%

(Ötletként felvetem a Metacriticről Opencriticre váltást és akkor megspóroljátok a platformonként böngészést.)

KongFan 2020.01.23. 19:16:36

TIppjáték yeah! Kell még póló! :D

Megjelenik-e 2020-ban?
Baldur's Gate 3: Nem.

Age of Empires IV: Nem.

Beyond Good and Evil 2: Nem. De szerintem soha sem.

Diablo 4: Nem.

Elden Ring: Nem.

Metroid Prime 4: Nem.

Overwatch 2: Igen.

Skull & Bones: Nem. Ez se fog soha megjelenni.

Halo Infinite: Igen.

Starfield: Nem.

Metaciritc-átlag
Cyberpunk 2077: 95%

The Last of Us Part II: 97%

Final Fantasy VII Remake: 90%

Ghost of Tsushima: 95%

Doom Eternal: 93!

Watch Dogs Legion: 65%

Marvel's Avengers: 60%

Dying Light 2: 80%

Nioh 2: 85%

Ori and the Will of the Wisps: 88%

Flankerr 2020.01.23. 20:05:14

@kemi242: semmit se fog jelenteni. Meg eddig se szólt a blog új hardverről, CPU-ról, GPU-ról (konzoloknál is azért jó szóba a váltás mert befolyásolj a címeket), helyesen.
Szubjektíven, szerintem pedig semmit se fog felkavarni az Intel GPU

Asheron 2020.01.23. 21:15:34

Azért a TnT podcastben nagy volt a Virágh Márton! Hallani lehetett miket röhögtök közben. Nehéz volt baromkodás nélkül beszélgetni Hancuval Mazurral? Az is nagyon tetszett. Köszi

ArcadeMacho 2020.01.23. 21:44:15

Baldur's Gate 3 - NEM
Age of Empires IV - IGEN
Beyond Good and Evil 2 - NEM
Diablo 4 - NEM
Elden Ring - NEM
Metroid Prime 4 - IGEN
Overwatch 2 - IGEN
Skull & Bones - NEM
Halo Infinite - IGEN
Starfield - NEM

Cyberpunk 2020 - 92%
The Last of Us Part II - 95%
Final Fantasy VII Remake - 82%
Ghost of Tsushima - 83%
Doom Eternal - 86%
Watch Dogs Legion - 80%
Marvel's Avengers - 73%
Dying Light 2 - 84%
Nioh 2 - 83%
Ori and the Will of the Wisps - 88%

Nyiri 2020.01.24. 08:52:28

Csak engem basz fel, hogy nem egy játéknál említitek, hogy szar volt mikor megjelent de kijavították és fél évvel később tök jó lett? Na már most tripla A-s címeknél teljesen természetes lett az Early Access 60 dodóért? Nincs sok időm játszani, emiatt a mainstream cuccokat csak 1-2 évvel a megjelenés után kezdem el és ekkor már teljesen rendben vannak és nincs bug, nem szaggat stb... Sale-ben féláron simán megéri.

Csak nekem tűnik úgy hogy a teljes áron vásárló preorder arcokat rendszerin pofánköpik a kiadók?

Aston Kanál 2020.01.24. 09:35:21

Az Ori and the blind forest Ginso tree palyajanak vege mar tobbszor elojott nalatok nehezsege okan. Eloszor eleg nehez, de ujrajatszva mar nem annyira. Viszont nagyon egyben van az az egesz menekules: a zene, a tempo, a szinek, minden. Amikor eloszor sikerult megcsinalni, rendesen ugraltunkna gyerekkel, high five meg amit el tudtok kepzelni :).
En imadtam az egesz jatekot - nagyobbik fiammal toltuk vegig -, de a vege fele vannak sokkal nagyobb szivasok, amik sokadszorra is karomkodasra sarkallnak. Nagyon varjuk az ujat. Keves jatekot veszek meg a megjelenes napjan, de ez olyan lesz.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.01.24. 09:39:03

@Nyiri: Én ezt simán úgy védem ki, hogy n+1 kijátszatlan régi játékom van meg és csomószor utólag ismerek meg minőségi alkotásokat.

Ilyen most pl. a Divinity Original Sin. Az EE változatot is nevetséges pénzért utánam dobták. Már kiforrott, működik.

Amikor éppen elfogy és nincs más, akkor veszek már sale-es AAA címet. Kiadáskor kijött AAA játékot 1 hónapon belül utoljára kb. 2016-ban vettem meg. A Civ VI-ot kíváncsiságból. Jó nagy pénzkidobás volt...
A Rise of the Tomb Raider volt a másik. Azóta semmi.

kemi242 2020.01.24. 21:43:48

@Flankerr: Annyiban talán igen, hogy a hardveres raytracing lesz idén a buzzword. Eddig csak az nVidia RTX GPU-k tudták, az Intel bejelentette, hogy támogatni fogja, a nagyobb game engine-ek (CryEngine, Unreal Engine, és talán a Unity is) implementálni fogják, és az AMD is nekiáll, hogy állja a sarat a konkurenciával.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.01.25. 13:42:40

A podcastben említett negatív csatorna vagy milyen megfogalmazás alatt Sasa (?) az Otherworldot értette?

coeris 2020.01.25. 20:36:57

Tippek:

Baldur's Gate 3 - sajnos nem
Age of Empires IV - igen
Beyond Good and Evil 2 - nem
Diablo 4 - nem
Elden Ring - nem
Metroid Prime 4 - nem
Overwatch 2 - igen
Skull & Bones - nem
Halo Infinite - nem
Starfield - nem

Cyberpunk 2020 - 91
The Last of Us Part II - 93
Final Fantasy VII Remake - 87
Ghost of Tsushima - 83
Doom Eternal - 82
Watch Dogs Legion - 79
Marvel's Avengers - 76
Dying Light 2 - 84
Nioh 2 - 81
Ori and the Will of the Wisps - 88

Flankerr 2020.01.26. 15:38:30

@kemi242: Támogatni fogja, na bumm. Egyrészt egyelőre senki se kattant rá, de főleg mit sem ér egy ezt támogató GPU, a nyers ereje kevés lesz, vagy inteles árazással rossz ár/érték aránnyal adnák.
A mainstream dedikált GPU piacra érdemben betörni iszonyat nehéz, és nem hiszem hogy pont az Intelnek sikerülne, akiről köztudott hogy évtizede nem bírják IGP szintjén még megközelítni se az AMD IGP-ket

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.01.27. 09:29:38

A Last of Us 2 esetén másnak is az az érzése van, hogy PS5 címnek készül, csak ez is pont úgy egy visszabutított változat, mint anno az első rész PS3-ra volt?

fects 2020.01.27. 10:51:12

Tippek:
Nem
Nem
Nem
Nem
Nem
Nem
Igen
Nem
Igen
Nem

85%
90%
85%
86%
84%
81%
82%
81%
82%
88%

Serathis 2020.01.27. 19:03:37

Deltarune 2020-ban? Remélem. B+ kódolj!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.01.27. 19:15:25

A Dying Light kommentet nem értem. Játszottam nem sokkal a kiadás után az alappal. "Na nézzük" alapon vettem meg, hogy lássam milyen lehet egy zimbeszombis játék. És meglepett. Mert jó volt. Nagyon jó A sztori szódával elment, a játékmenet brutálisan megfogott.

Aztán a The Followings miatt újra elővettem, mert ott min. 12 szinten lehet átmenni és nem volt mentésem. Az EE változban semmiféle polírozást nem éreztem. Hozzáadták az íjat és csá. Amivel nevetségesen könnyűvé tették a játékot. Az emberi ellenfelek, akik ellen borzalmasan kockázatos volt a harc gyakorlatilag 0-ra silányították. Headshottal simán leirtható lett mind.

A zombik elleni tevékenység is gyerekjáték, mert csendesen lett instakill fegyvered. A brutál erős nagy állatokat sok headshottal is le lehetett már szedni. Egész egyszerűen képtelen voltam felfogni, hogy ekkora játéktervezési bakit hogyan voltak képesek beletenni...

Ez küzdelmes volt. Egy srácnak vettem fel, aki nem értette a közelharcot.
www.mediafire.com/file/k15jzv7njroow7n/Dying_Ligth.mp4/file

Aztán a végén szándékosan levideóztam az íjászatot. Teljesen megölte a gameplayt. A játék alapvetése az volt, hogy lehet távolsági fegyvered (korlátozott lőszer + zaj) vagy robbantgathatsz, de az zajos és akkor jöttek a gyorsan futkosók.
Ezzel meg adtak egy varázsfegyvert, amivel mindehol mindent le lehetett takarítani. A játék alapvető játékelemét nyírták ki vele.

A DL2 esetén nagyot néztem, hogy ki írja a sztorit. Ujjak keresztben, hogy minden klappoljon.

enbeze 2020.01.27. 21:35:05

Hey, szerintem:

Baldur's Gate 3: NEM
Age of Empires IV: IGEN
Beyond Good and Evil 2: NEM
Diablo 4: NEM
Elden Ring: NEM
Metroid Prime 4: NEM
Overwatch 2: IGEN
Skull & Bones: NEM
Halo Infinite: IGEN
Starfield: IGEN

Metacritic:

Cyberpunk 2020: 95%
The Last of Us Part II 92%
Final Fantasy VII Remake: 90%
Ghost of Tsushima: 84%
Doom Eternal: 90%
Watch Dogs Legion: 73%
Marvel's Avengers: 66%
Dying Light 2: 81%
Nioh 2: 82%
Ori and the Will of the Wisps: 88%

GalaHU 2020.01.28. 11:27:26

Hát srácok megint sikerült beszélni 3 teljes mondatot egy kiemelt autós játékról... :( Sasa még fel is teszi a kérdést, hogy vajon mekkora rajongói bázisa lehet a Gran Turismo sorozatnak. Nos, igazán nem sok:

- Az aktuális GT rész minden PS platformon megjelent, kivéve a rossz emlékű PS Vita-t, így csekély 22 esztendeje boldogítja a rajongókat.

- Minden egyes PS konzolgenerációban benne volt a TOP2-ben (!) az exl. eladási számokat tekintve.

- Részletesen: GT1 a legtöbbet eladott PSOne játék, 10,85M pld
GT3 a második legtöbbet eladott PS2 játék, 14,89M pld
GT5 a második legtöbbet eladott PS3 játék 11,94M pld
GT a második legtöbbbet eladott PSP játék 4,66M pld

- Kontexusba helyezve: beleértve az összes spin-offot az egyes részekből átlagosan 6,4 M példány talált gazdára. Ez magasabb szám mint a Zelda 4,14-e, vagy a Uncharted 5,24-e, és jóval több mint a Halo 5 Milla/rész értéke. Csak az NFS előzi meg 6,81 Millás átlaggal... (2018-as adatok)

- Jelenleg is milliós nézettséggel bíró E-Sport bázis, elsőként nyert FIA támogatást, évekig saját tehetségkutató versenysorozatot üzemeltettek, valamint autókiállítások állandó résztvevői...

Mit kell még tennie egy játéksorozatnak hogy önálló epizódot kapjon nálatok, vagy legalább egy Minit? :)

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2020.02.03. 20:09:37

Azta, a Cyberpunk pont 94% Ezt kiszámolták ilyen tudományosan? Biztos nem 93%?

mayomka 2020.02.05. 21:24:26

Baldur's Gate 3 - IGEN
Age of Empires IV - IGEN
Beyond Good and Evil 2 - NEM
Diablo 4 - NEM
Elden Ring - IGEN
Metroid Prime 4 - NEM
Overwatch 2 - IGEN
Skull & Bones - NEM
Halo Infinite - IGEN
Starfield - NEM

Cyberpunk 2020 - 88%
The Last of Us Part II - 92%
Final Fantasy VII Remake - 88%
Ghost of Tsushima - 84%
Doom Eternal - 87%
Watch Dogs Legion - 76%
Marvel's Avengers - 72%
Dying Light 2 - 81%
Nioh 2 - 88%
Ori and the Will of the Wisps - 90%
süti beállítások módosítása