HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 6x03: A Videoton TVC

2020.02.16. 21:17 Stöki

A mostani podcastfelvétel témája házhoz jött: pár hete rám írt bizonyos Bertók Zsolt, hogy ő a Videoton TVC nevű régi home computerre fejleszt, és nem akarnánk-e erről a platformról beszélgetni, mert éppen elég szép virágkorát éli. A Videoton TVC létezéséről tudtam, de csak felületes ismereteim voltak róla, szóval elkezdtem guglizni, és az egyik első találat volt Zsolt egy régi játéka, A bolygó neve halál, ami úgy kezdődik, hogy elhangzik a címe digitalizált beszédet imitálva: A BOLYGÓ NEVE HALÁL. Már ekkor tudtam, hogy ebből bizony adás lesz.

podcast131.png

Szóval a Videoton TVC a Videoton által készített személyi számítógép volt, nagyrészt iskoláknak szánva. A C64 mellett ugyan legfeljebb árversenyben állta meg a helyét, de ettől még szép karriert futott itthon, és jó biznisz is volt játékokat fejleszteni rá a nyolcvanas évek közepén. Többek között erről is beszélgettünk Zsolttal, aki még egy eredeti Novotrade-es szerződést is behozott a stúdióba. Zsoltot pedig elkísérte egy másik vendég, Sáránszki Mihály, aki amúgy az IDDQD csoport régi törzskommentelője, de ezúttal azt mesélte el, hogyan készült egyebek közt az International Karate Videoton TVC-átirata, amivel éppen első helyen állnak egy játékfejlesztő versenyben (merthogy ilyen is létezik a platformhoz). Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Shownotes, avagy az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb jövő héten jövünk toplistás Checkpoint Minivel. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint adások a hatodik évadban:

 

Még korábbi adások:

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20200127.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Kiss Balázs, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, Kurucz Ádám, csiko, Nagy Gyula, Gortva Gergely, Stang Szabolcs, Révész Péter, Szabó Ferenc, Lidérc, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, HaverDodi, ArcadeMacho, Gabesz Fótról, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, Vidra, kszicsillag, Bakonyi Gergő István, Markó Gábor, Majdénmegmondom, bbandor, Seci, NPanyo.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangsos-képes főhajtás.)

18 komment

Címkék: retro podcast checkpoint magyar játékfejlesztők videoton tvc

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr9415477442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ErEr 2020.02.17. 10:52:39

Ahh végre, de vártam már hogy legyen egy ilyen rész, köszi!

Sausage 2020.02.17. 11:57:51

Köszi, nalunk az altalanos iskolaban volt par hanyattatott sorsu TVC, a C64-ek mellett fura ufonak tuntek. Viszont nagyon meno volt a design, es a joystick is praktikusnak tunt addig, ameddig ki nem probaltuk.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.02.17. 20:37:23

@Sausage: dettó. speccy volt, c64-esek, és egy árva tvc a laborban. ja, meg egy primo.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2020.02.17. 22:38:51

A vámon áthozós történet kapcsán: Mi egy használt XT kompatibilis gépet hoztunk be EGA kártyával, de mivel a gyártó nevét nem ismerte a vámos, este volt, nem volt kedve a dologgal foglalkozni... Vám mentesen hoztuk be. De ahhoz is kevésbé volt eleinte játék ellátás. Viszont volt hozzá Turbo Pascal is :)

kolomparlole1114 2020.02.18. 00:12:37

Csapó apó meg a Grósz Imre azóta már tuti nyuggerek. Azért remélem még eélnek. :)

Vrungel76 (törölt) 2020.02.18. 13:24:30

Vidéki általános iskolában 1987-ben, az iskolaszámítógép program viszonylag sokadik hullámában kaptunk ilyen gépeket kb. 2 db Plus/4 és egy C64 kíséretében. A beépített botkormányok nagyon rövid idő alatt adták meg magukat. BASIC-ben ezen a gépen kezdtem el tanulni programozni és a Mr. Alex volt az első számítógépes játék, amellyel valaha játszottam. Álmodoztam róla, hogy egyszer nekem is lesz otthon egy ilyenem, egészen addig, amíg a Commando-t meg nem láttam C64-en.

DeMarco 2020.02.18. 19:06:30

Ha-ha...

Valószínűleg nálam jobban senki se fázott rá az ismerkedésre. Unatkoztam szám.tech órán, egy ilyen csoda volt előttem és már alig vártam, hogy a sarokba ülhessek egy rendes pc-hez Golden Axe-ozni. Hát begépeltem, h "sz.a matektanár". Valójában nem fizikai személyre gondoltam, csak úgy bepötyögtem valamit. Alig beírtam, a tanár hirtelen elindult hátrafelé a teremben. Hát végül is ez nem gond, simán kitörlöm, mire ideér, hátha magára veszi... Ekkor kezdődött a TVC-s pokoljárásom. Azt a k. joy-t ugyanis nem lehetett normálisan irányítani, nem ment pontosan fel-le, hanem vagy balra fel, vagy jobbra fel, vagy balra le, vagy jobbra le. A tanár egyre közeledett és én egyre kétségbeesetten rángattam a joyt, de még véletlenül sem állt rá a megfelelő sorra. Főkapcsoló az asztal alatt eltemetve, nem fértem hozzá. Végül amikor odaért, jobb híján rácsaptam a tévére, h ne lássa mit firkálgattam. Persze, hogy kíváncsi lett, mit takargatok... Nos, nem kifejezetten értékelte a humort, valóban magára vette szegény. Nem nagyon akarta elhinni, h nem őt céloztam be, csak úgy magától, félálomban irogattam vmit. Mondjuk annyi előnye lett, hogy onnantól kiegyeztünk egy semleges jegyben és vagy két évig nem kellett cserébe bejárnom se infóra, se matekra, se szakrajzra (az óráira) és be kell vallanom, hogy azóta se hiányoznak a kimaradt órák, ráadásul még csak el sem tántorított a gépektől, órák után sűrűn belógtam az infóterembe, ha lelépett. Úgyhogy azóta se tudom eldönteni, hogy szerencsétlen, vagy szerencsés találkozás volt-e a TVC-s kalandom, talán kicsit ez is, az is. Azok voltak a vicces idők, suliba is ZX-el, meg kétkazis magnóval mentem és elkobozták szünetben a Tetrisemet, mert elrontja a gyerekeket a játék...jajj, szegények, ha tudták volna, mi jön...okostelók minden kölöknél, meg gamer laptopok... :DDD

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.02.18. 20:05:49

@Ashley2008: az ik+ nagyon durva. a canabalt klón is jó, a clubbed to death-szel kimondottan ütős.

Generic Jingle 2020.02.19. 11:55:22

Az ilyen beszélgetések adják a podcast alapját, lényegét, értelmét, stb., s nem az, amikor 120 percen keresztül arról megy a csacsogás, hogy idén kijön-e az Áncsártid 23-hoz a 43. DLC. Persze azokat is meghallgatom, ha poén van, jókat jász... ja, nem, kuncogok.

Flankerr 2020.02.20. 17:27:55

@Generic Jingle: pont az adja a podcast alapját hogy ez is van, az is van, amaz is van ;)

ErEr 2020.02.21. 15:10:37

Én Tabon éltem ahol gyártották magát a ketyerét a Videotonban, tehát volt majd mindenkinek, nekem a végén dual floppy drive-om, 1.2-2.2 Basic és Dos/UPM váltóm is volt hozzá :-).
Interkarate, Vándorlás a gombák birodalmában, Alien8, Knight Lore, Night Shade,Törpe, Night Elite 2 színben, Áttörés, Kisértetkastély, Magic Ball, Poseidon, programozás BASIC-ben ahhh! Memories. Kár, hogy eladtuk, már sajnálom. Örület tényleg hogy FB csoport van hozzá és ilyen aktív.

Generic Jingle 2020.02.22. 20:03:40

@Flankerr: Nincs bajom a változatossággal, minden adást meghallgatok.

obermotz 2020.03.10. 16:01:14

Azt sajnálhatjátok, hogy egy régi haverom által összerakott Trailblazer klón nem jelent meg anno a gépen, emlékeim szerint anno egy hasonló színvonalú natív játékot sem láttam arra a gépre, szerintem bármelyik korabeli 8 bites platformon megállta volna a helyét. Aláírt szerződése volt a játékról a Deltasofttal, a játék is kész volt amennyire emlékszem aztán a Deltasoft fogta magát és becsődölt. A pályák egy az egyben a C64 verzióból "származtak", eltartott egy ideig mire bepötyögtük azokat a TVC-be viszont minden más Tibi saját fejlesztése volt. Megpróbálom felvenni vele a kapcsolatot, hátha megvan még neki valamilyen formában a stuff.

Ashley2008 2020.03.12. 10:25:23

@obermotz: Magic Ball néven megjelent egy ilyen játék TVC-re 1989-ben:
youtu.be/QODaLCBC5TE?t=68

Ashley2008 2021.09.27. 15:53:20

TVC-ről egy előadás a 2021-es ReGameEx rendezvényről.
(az első egy perc rossz mikrofonról rögzítette a hangot, de utána már jó lesz.)
www.youtube.com/watch?v=YY2sKPd2cMQ
süti beállítások módosítása