HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Nem félünk a wareztől

2009.11.13. 13:38 miguel_

Legalábbis az angol játékfejlesztők semmiképp, ha annak a közvéleménykutatásnak az eredményeit nézzük, amit a Tiga elnevezésű, leginkább valamiféle játékipari kamarához hasonlítható brit szervezet tett közzé a héten. A kérdések jobbára két dolgot feszegettek: a válaszadó veszélyesnek tartja-e a kalózkodást (azon belül a peer-to-peer megoldást, magyarul a torrentezést*), és ha igen, mit készül tenni ellene. Az érdekesség az volt, hogy bár sokan, a válaszadók nagyjából fele tervez valamilyen ellenlépést, csak mintegy 10 százalékuk tartja nagyon veszélyesnek a jelenséget.

 

2 komment

Címkék: marketing politika közlemény fejlesztők kalózkodás egyesült királyság bűntény

Játékeladási toplisták négy földrészről

2009.11.13. 12:09 Grath

http://www.shoppingblog.com/pics/thq_golden_wii_2.jpgAz eladási toplisták böngészése egyik kedvenc szórakozásunk, és mivel diktatorikusak vagyunk, ezt rátok is zúdítjuk! Kezdjük Amerikával - már csak azért is, mert 1) náluk mindig vannak számok is, ami érdekesebbé teszi a dolgokat 2) csak havi listákat adnak ki, és a legújabb tegnap jelent meg. Tehát október 4-től 31-ig a következő játékok voltak a legnépszerűbb játékok az Egyesült Államokban az NPD felmérése alapján (darabszám szerint, PC nélkül):

  1. Uncharted 2 (Sony, PS3) 537.000
  2. Wii Fit Plus (Nintendo, Wii) 441.000
  3. Borderlands (2K, 360) 418.000
  4. Wii Sports Resort (Nintendo, Wii) 314.000
  5. NBA 2K10 (2K, 360) 311.000
  6. Halo 3: ODST (Microsoft, 360) 271.000
  7. NBA 2K10 (2K, PS3) 213.000
  8. Forza Motorsport 3 (Microsoft, 360) 175.000
  9. Kingdom Hearts 358/2 Days (Square Enix, DS) 169.000
  10. FIFA 10 (EA, 360) 156.000

A GameIndustry.biz és hasonló intézetek jelentése pár napon belül kijön, de addig is pár megjegyzés a listához. A Forza 3 vártnál alacsonyabb eredményét az okozta, hogy csak négy nappal a határidő vége előtt jelent meg. A tizenegyedik helyen a Brütal Legend 360-as verziója végzett, amelyből amúgy a nagy lelkesedés és reklámhadjárat ellenére a két platformot egybevéve is csak 215 ezer darab fogyott. A zenés játékok (Guitar Hero, Rock Band, Lips, Singstar) iránti lelkesedés erősen csökkenőben van, e hónapban összesítve 53 millió dollárt hoztak be (pedig ezek átlagára a műanyaghangszerek, mikrofonok miatt borsosabb is) a tavalyi 137 millióval szemben. A játékeladások bevétele 18%-kal csökkent az előző év októberéhez képest, a hardvereké pedig 17%-kal. A hardvereladások amúgy a következők voltak: Wii 507K, DS 458K, PS3 321K, 360 250K, PSP 175K, PS2 118K.

Katt után hasonló - bár heti bontású - listák Japánból, Ausztráliából, Magyaroszágról és kilenc másik európai országból!

7 komment

Címkék: toplista

Korea és a Starcraft istenei

2009.11.12. 18:29 hancu

Aki tudja, mi az az IDDQD, annak valószínűleg az sem különösebb újdonság, hogy Koreában a Starcraft nemzeti sport és olyan sztárkultusz van körülötte, amit mi itthon elképzelni sem nagyon tudunk, a gosuk (így mondják koreaiul, hogy pro) gyakorlatilag rocksztárnak számítanak, az annak megfelelő fizetésekkel és rajongótáborral. Oké, szóval ezt mind tudjuk, láttunk már esetleg képeket koreai SC-versenyekről, ahol tízezrek drukkoltak a helyszínen, hallottunk a koreai progamer-tévéktől, ahol egész nap játékokról szól a műsor. Nekünk már nem lehet újat mondani/mutatni.

Na ezt hittem én is, amikor valahogy elkeveredtem a YouTube-on egy olyen videóhoz, ami az egyik említett tévéből való, az egyik SC-liga döntőjének a felvezető spotja. Most mit mondjak, olcsó lenne a csodálatos magyar kertévék """szuperprodukcióinak""" hasonló filmecskéihez meg reklámjaihoz méricskélni, de ha végigkapcsolgatok az ESPN-től az MTV-ig meg vissza, akkor is azt mondom, ezek a kis klipek olyan szinten profik, hogy bármivel állják a versenyt, amit ma világ bármelyik tévéjében összeraknak.

A klikk mögött vagy 6-8 videó jön, mert egyszerűen nem tudok betelni velük.

55 komment

Címkék: korea starcraft

Jézus az Xboxban

2009.11.12. 11:32 Grath

xboxbible.jpgNem, ezúttal nem egy egész éjszakára bekapcsolva hagyott Xbox 360 menüjéből a plazmatévébe égetett ikonról "derült ki", hogy Jézust ábrázolja, hanem a Szentírás lesz elérhető decembertől az eddig inkább kompetitív és cseppet sem békés játékairól ismert gépen. Hölgyeim és uraim, nemsokára megjelenik a Bible Navigator X!

A könyv a B&H Publishing cég egy programján keresztül hatolhat be a gépbe - már amennyiben hajlandóak vagyunk 400 Microsoft pontot rááldozni (ez cirka 5 dollár). Az alkalmazás amúgy az Indie Games szekcióban fog megjelenni, és ehhez képest megdöbbentően nem tűnik igénytelennek: tartalmazza mindkét testamentumot (Holman Christian-féle verzió), lehet benne keresni és még könyvjelzőt is elhelyezhetünk bárhol.

Meglehetősen furcsának tűnhet egy épp a Modern Warfare 2 - avagy az első lőj-le-ártatlanokat-egy-reptéren-szimulátor - őrületében égő célcsoportot megcélozni, de hát egyrészt az ilyesmire vevő lehet a high-tech közönség is (lásd a legnépszerűbb iPhone-alkalmazások magyar toplistáját, benne állandó az top3-as helyezésű Bibliával), másrészt pedig ha régebben a fegyvereket megáldották a papok, hát egy durva összecsapás előtt talán ez a M14-nek sem árthat...


 

7 komment

Címkék: xbox vallás

Vége a warezolásnak (?)

2009.11.12. 10:59 Grath

http://lh3.ggpht.com/_CbxwjV0rgps/SAqpuQrnUjI/AAAAAAAAB_A/qFAVoNyrpFY/sadpirate.JPGAz Xbox 360 gyakorlatilag a warezelők melegágya - a DVD-meghajtó egy hibáját kihasználva nevetségesen könnyű volt úgy megberhelni a gépeket, hogy azok lejátsszák a másolt játékokat. Aztán jöttek a fejlesztett, új cégektől származó meghajtók, de ezeket is heteken belül meghackelték, és hónapokon belül az is megoldott volt, hogy Xbox Live-on, a konzol online rendszerén is észrevétlenül lehessen TDK-kiadású lemezekkel játszani. A csatában a kalózok vezettek - egészen eddig.

A Modern Warfare 2 tiszteletére azonban a Microsoft megrázta magát, és a hónapok, vagy akár évek óta gyűjtögetett listák alapján nagyszabású bannolási hadjárat indult. Mint kiderült, a cég mára eljutott odáig, hogy az Xbox Live rendszeren keresztül az összes mai hackelési megoldást, firmware-t detektálni tudja. Az eddig a warezolók által teljesen megbízhatónak ítélt chipek is áldozatul estek - a redmondi cég a felmérések szerint egymilliónál is több gépet tiltott ki a rendszerről. A warezolással foglalkozó IRC-csatornákon szinte pánikszerűen terjedt a hír: nem tudni, mi történt, de a Microsoft mindent detektál, további hírekig ne kapcsold be a géped.

Eddig ezzel semmi baj nincs is - mindenki tudta, hogy kockáztat. Az esetnek azonban lehetnek ártatlanokra nézve is következményei. Merthogy a bannolt gépek működőképesek, csak épp a netre, Xbox Live-ra nem lehet felkapcsolódni velük. Épp ezért, a mostanában árult használt gépek esetében érdemes igencsak résen lenni; a fórumok már most tele vannak eBayen, kirakodóvásárokon, neadjisten kis boltokban átvert emberk sztorijaival.

(És hogy a Microsoft miért a gépeket "teszi tönkre" - még mielőtt önjelölt jogvédők perekkel jönnének, nem ez történik, egyszerűen elveszik az Xbox Live "használati jogát" azoktól a felhasználóktól, akik megszegték a szabályzatot - és miért nem a felhasználók gamertagjét, egyedi azonosítóját törlik? Hát mert ha valaki ahhoz, elért eredményeihez ragaszkodik, tuti vesz egy új gépet...)

(via Guardian)
 

87 komment

Címkék: xbox botrány warez

945 ezer forint egy 26 éves játékért

2009.11.12. 09:27 Stöki

Ismét bebizonyosodott, hogy a videojáték-gyűjtők között vannak fanatikus állatok: egy Atari 2600-ra készült régi, ritka játék, a Music Machine 5250 dollárért, azaz körülbelül 945 ezer forintért kelt el az eBay-en (a licitálás 99 centről indult). Az Atari Age szerint a játék hihetetlenül ritka, ráadásul eladója a gyári fóliacsomagolásban árulta (vagyis soha nem bontotta ki), ami csak növeli az értékét.

A Music Machine-t 1983-ban adta ki a Sparrow nevű, többnyire vallásos témájú hanglemezeket kiadó cég, és a játékot csak vallásos cuccokat forgalmazó boltokban árulták (tehát játékszaküzletekben nem), ezért számít ma már olyan ritkának. A játékban egyébként egy fiúnak és egy kislánynak kell elkapnia mindenféle keresztény erényeket szimbolizáló sprite-okat. A program roppant tanulságos kézikönyvébe itt lehet belenézni, ez pedig egy videó a játékból:

Nem egyedi eset, hogy egy videojáték-reliviáért több ezer dollárt ad valaki. Az eddigi rekord 21400 dodó volt, ezt egy 1990-es NES-játékért, a Nintendo World Championshipért fizette valaki. Pontosabban az illető egy 24 régi NES-játékot tartalmazó csomagért adott ennyit, de a csomagban csak az NWS volt igazán durva ritkaság. Később a játék egy másik példánya 15 ezer dollárért kelt el, az Edge meg is interjúvolta a vevőt, bizonyos James Bakert. James azt nyilatkozta, hogy a haverjai közül most többen őrültnek nézik, de ez őt nem érdekli. That’s the spirit.

(via Hot Blooded Gaming)

29 komment

Címkék: pénz aukció atari fanatizmus

Nem azért hagyod abba a játékot, mert megöregedtél

2009.11.11. 17:52 hancu

Hanem azért öregszel meg, mert abbahagyod a játékot. Baromi jó kis szlogen, a Nintendo találta ki valamikor a nyolcvanas években, és egy egészen szürreális Gameboy-reklámot kanyarított köré, amiben öltöny-nyakkendős üzletemberek, ügyvédek meg építészek nyomják boldogan mosolyogva a Tetrist. Mivel húsz év és X ezer kilométer választ el minket attól a világtól, amiben ez játszódott, még azt sem jelenthetjük ki ezerszázalékosan (csak 999), hogy nem életszerű. Ennek ellensúlyozására prezentálunk a klikk mögött pár igen súlyos retro Gameboy-hirdetést, a koreai például kivételesen beteg, a bádogemberes sem különben, csak sajnos elég halk, a harmadikban meg, ööö... tök jó a narrátor ausztrál akcentusa.

 

12 komment

Címkék: retro reklám nintendo

Nincs játék karácsonykor!

2009.11.11. 10:02 Grath

http://www.musicxxl.com.ru/uploads/posts/2008-10/1225457168_r-tem-no-game-to-play-special-versus-mix-2008.jpgHamarosan itt a karácsony, amikor még a legkihasználtabb, legfáradtabb ember is beülhet a tévé/monitor elé, hogy kipróbáljon pár játékot, amíg gyermekei hangosan sivítoznak a frissen kapott plüssnyúl birtokjoga felett, vagy míg a nej és az anyós azon szívják egymás vérét, hogy a bablevest pontosan hogy is kell elkészíteni.

No persze nem mindenhol, mert Skócia legrégebbi hotele, a Crieff Hydro a karácsonyi szezonban betilt minden konzoljátékot a látogatók számára. Az nem teljesen világos, hogy mennyire alaposan fogják átkutatni a lurkók hátizsákját egy gonoszul becsempészett DS vagy PSP után kutakodva, mindenesetre érdekes lépés.

És ha igazán aljasok lennénk, még valami "Pedo Bear approves" jellegű hátsó szándékot is belehallhatnánk az igazgató, Stephen Leckie dörgedelmes szavaiba: "Mivel a karácsony az ideális lehetőség, hogy a fiatalok a családjukkal töltsenek némi időt, arra kérjük őket, hogy tegyék félre pár napra a konzolokat, és inkább vessék bele magukat néhány olyan aktivitásba, amit korábban még sosem próbáltak ki." De persze nem tesszük.

(via BBC)
 

6 komment

Címkék: karácsony egyesült királyság slow news day

Ilyen lesz a Modern Warfare 3

2009.11.10. 19:31 hancu

Mielőtt menthetetlenül átcsap rajtunk a MW2 megjelenése utáni hírcunami, hogy ezermilliót adtak el belőle az első nap, és csilliózillió dollár bevételt termelt, és egy hátsó-nebraskai GameStopban megjelent Jézus arca egy MW2 dvd-n, meg hasonlók, egy elegáns mozdulattal létjünk is túl a hype-on, és lássuk, milyen lesz a Call of Duty sorozat következő része. Nem akarom lelőni a világpremierexkluzív videó poénjait, így csak annyit mondok: realisztikus. Ultrarealisztikus. Annyira durván élethű, hogy azt csak az Onion News Network képes megmutatni:

 


Ultra-Realistic Modern Warfare Game Features Awaiting Orders, Repairing Trucks

51 komment

Címkék: videó paródia onion

Pac-Man robotporszívókkal

2009.11.10. 12:30 Stöki

Az iRobot cég taposóakna-szerű Roomba robotporszívói népszerűek a moddolók és hackerek körében, most a Coloradói Egyetem robotpilótákkal irányított járműveket kutató csoportjának mérnökei szórakoztak el vele kicsit. Jack Elston, Cory Dixon és Maciej Stachura a csoport által fejlesztett robotrepülő-irányító rendszert használták arra, hogy öt átalakított Roombából Pac-Mant és négy szellemet (aki nem tudná, a nevük Inky, Pinky, Blinky és Clyde) készítsenek. A Pac-Man-porszívót játékos irányítja egy földre rajzolt labirintusban, feladata az elszórt papírszemetek felszippantása. Eközben a szellem-porszívók véletlenszerűen mozognak, de ha Pac-Man közelébe kerülnek, elkezdik üldözni őt. A labirintusban szellemgyilkos bogyók is vannak, akárcsak az igazi Pac-Manban, a játék szabályait az említett rendszer figyeli. A videóban világos lesz minden, én nem találok szavakat, annyira lenyűgözött a projekt.

(via Engadget)

8 komment

Címkék: mod állatság pacman roomba

A világ legveszélyesebb játéka

2009.11.10. 07:52 miguel_

Ha valaki azt gondolná, hogy a játékok azért jók (szemben mondjuk a való élettel), mert bármi történik a programban, az ránk nincs hatással, az üljön le, és gondolja újra. A Lose/Lose című játékkal kapcsolatban az orosz rulett jutott eszembe előszőr, lévén ebben a shoot 'em up stílusú programban mindennek következménye van: minden egyes lelőtt alien űrhajó egy letörölt fájl a gépen (vagy ahogy a honlap fogalmaz: KILLING ALIENS IN LOSE/LOSE WILL DELETE FILES ON YOUR HARDDRIVE PERMANANTLY). A játék készítője, Zach Gage elmondta, hogy azt hitte, senki nem játszik majd a Lose/Lose-zal, ehhez képest a ranglistát vezető szuicid idiótának 4912 pontja, azaz törölt állománya van. Persze nincs kizárva, hogy a toplistán avernus néven szereplő szociopata nem a saját otthoni gépén pusztított dögvészt, hanem a sarki Wal-Martban, de a teljesítmény mindenképpen figyelemreméltó. Gage egyébként a "mégis miért készített egy ilyen játékot?" kérdésre egészen épelméjű választ adott: a program üzenete pont az, hogy mindennek van következménye, még annak is, ha a játékokban gyilkolászunk - csak azért, mert kapunk egy fegyvert, még nem muszáj használnunk is azt. A programozó (aki amúgy magát hardcore gamernek tartja, és már alig várta a Modern Warfare 2 megjelenését) akkor lenne boldog, ha a Lose/Lose hatására az emberek kicsit elgondolkoznának, ha a játék profánsága társadalmi vitákat indítana - nos, ha lesz pár multi, aki beperli a munkaidőben játszó idióták miatti adatvesztés okán, lesz alkalma vitázni, az biztos.

(Tudom, már ezren rákkantittottak a linkre, így talán későn szólok, de a Symantec nevű  biztonsági cég trójaiként azonosította a játékot, bár ártalmasságát alacsonynak ítélték a szakemberek. Kérek mindenkit, hogy ne játsszon olyan helyen, ahol számottevő kárt okozhat, a játék tényleg letöröl random fájlokat.)

47 komment

Címkék: vírus rekord állatság trójai

Kapsz tesztpéldányt, ha megígéred, hogy dicsérni fogod a cikkben

2009.11.09. 19:14 hancu

Ezt találta mondani a Ubisoft illetékese a legnagyobb példányszámú német számítógépes játékos újság, a Computer Bild Spiele szerkesztőinek, az alku tárgya pedig az Assassins Creed 2 volt. Illetve lett volna, mert a németek sértődötten visszautasították az ajánlatot. Amiben elképzelhető hogy szerepet játszott, hogy egy másik német magazin, a PC Games már kijött AC2 címlappal, és bazi nagy teszttel, így egy második teszt helyett jobb reklám volt a nagy ASSASSINS CREED 2 SCANDAL szalagcím a borítón.

A németek szerint a Ubisoft helyi kirendeltsége azzal zsarolta őket, hogy csak akkor kapják meg a tesztverziót, ha látatlanban garantálják, hogy „sehr gut” értékelést kap majd a játék. A Ubisoft egyelőre nem nyilatkozik, valószínűleg épp azon töprengenek, hogy tagadjanak, vagy kirúgjanak pár embert a német disztribútortól sűrű bocsánatkérések közepette.

Miért olyan nagy szám ez? Hát, egyrészt az Assassins Creed 2 a karácsonyi piac egyik legnagyobb durranás új játékmegjelenése - a nagyon kevés nagynevű játék egyike, amit mertek egyszerre megjelentetni a Modern Warfare 2-vel. Másrészt itt olyan tesztpéldányról, leánykori nevén review copyról van szó, ami alapján még a papírújság nyomdai átfutásával együtt is előbb jelenhet meg a cikk a játékról, mint hogy kikerül a netre a warez verzió, és így tud újat mondani a lap ifj. Karl-Heinz Bittorrentnek és népes baráti társaságának is. Ami manapság papírújságnál elég ritka, ezért is zuhannak rettenetesen gamer magazinok példányszámai (meg persze a friss, interaktív és ingyenes online konkurencia miatt). A német példánál maradva a Computer Bild Spiele 730 ezer felett fogyott fénykorában, ma 280 ezer körül jár; két fő vetélytársa közül a Gamestar 360 ezerről 170 ezerre küzdötte le magát, a PC Games ugyanennyiről 120 ezerre. És ezek a 2008-as év átlagai, szóval most még bőven alacsonyabbak lehetnek ezek a számok.

Harmadrészt ritka az olyan eset, amikor ilyen hangos botrány lesz az egymással szimbiózisban élő játékkiadók és játékos magazinok mocskos kis belső ügyeiből (a GameSpotnál történt a legsúlyosabb hasonló eddig, ahol tavalyelőtt kirúgták a főszerkesztőt, mert fikázni merte az egyik legnagyobb hirdető játékát).

(...és még mielőtt a jólértesültek megmagyaráznák, hogy ez Magyarországon is mennyire így, meg még ígyebbül megy: elég régóta mozgok gamer magazinok környékén, és összesen egyszer akadtam bele ilyen esetbe. Nyilván nem fogom elárulni, hogy melyik játék és kiadó volt, mert bizonyítani nem tudom, szűkítsük annyival a kört, hogy sok vámpír, és még több programhiba volt benne. Kicsi és belterjes a játék- és a magazinpiac is, nem igazán érdemes ilyen trükkökkel élni itthon.)

53 komment

Címkék: teszt botrány

A Lego megosztja a fejlesztőket

2009.11.09. 11:27 Stöki

Már pár napos a hír, de azért ne menjünk el szó nélkül amellett, hogy a Lego Rock Band fejlesztőinek fele mennyire rühellte a játék koncepcióját. Erről a fejlesztő TT Fusion egyik animátora beszélt egy liverpooli szakmai konferencián, ahol őszintén elmondta, hogy kollégáinak 50 százaléka a játék ellen volt. Mivel a Lego Rock Band két hete megjelent, valahogy csak túltették magukat a viszolygásukon, Palmer szerint azért, mert végül rádöbbentek, mekkora fun a darabos legóemberkék animációjával visszaadni Iggy Pop, Freddie Mercury meg a többi, játékban szereplő rocklegenda színpadi mozgását. „Közülünk többen rájöttek, nem arról van szó, hogy csak lehúzunk egy rókabőrt egy franchise-ról” – fogalmazott Palmer. Valóban nem, hiszen KÉT franchise-ról húznak le rókabőrt. A Lego Rókabőr Band meg elbújhat az alábbi amatőrvideó mellett.

Egyébként a Lego + Ismert Brand kombó az elején (Lego Star Wars) még vicces volt, talán másodszorra is (Lego Star Wars 2), harmadszorra (Lego Indiana Jones) és negyedszerre (Lego Batman) már kezdett kicsit erőltetett lenni a dolog (jövőre pedig jön a Lego Harry Potter). De ez, hogy most már játékbrandet legósítsanak, ráadásul olyan műfajt, ahol a látványban nem lehet annyira kibontakozni a Lego építőkockákkal... Mi lesz a következő? Lego Asteroids? Lego Tetris? Lego Aknakereső?

(via Develop)

14 komment

Címkék: lego fejlesztők ritmusjáték

Az igazi Peggle

2009.11.09. 10:19 miguel_

Van az úgy, hogy az ember csinál valamit, aztán ráfogja a játékokra. Egyesek emberekre lövöldöznek, mások meg nekiállnak pingponglabdát söröspohárba dobálni (ami történetesen erősen emlékeztet arra, amit az egyik legaddiktívabb játék, a Peggle vár tőlünk [igen, ha valaki játszani akar a linkelt oldalon, akkor le kell szedni egy beépülő modult]). Bár az előbbi kétségtelenül nagyob publicitást nyer, mi inkább az utóbbiról mutatunk olyan videót, hogy még a legelszántabb nyelvvédők is csak annyit mondanak majd: WTF?

 

(via Succeedblog)

11 komment

Címkék: addikció peggle

Gyengénlátó játékos perli a Sonyt

2009.11.08. 13:05 hancu

Vaknak lenni irtózatos szívás lehet, és a gyengénlátóknak is valószínűleg elég rossz, nem is tudjuk igazán átérezni a kaliforniai Alexander Stern lelkiállapotát, amikor úgy döntött, beperli a Sonyt, mert a kedvenc játékaival nem tud rendesen játszani látássérült mivolta miatt. Emberünk az Americans with Disabilities Act nevű törvényre hivatkozik, ami azt mondja ki, hogy testi fogyatékosság miatt nem szenvedhet hátrányt egy amerikai sem a többiekhez képest, meg nem lehet diszkriminálni őket, meg akadálymentesíteni kell, meg hasonlók.

Stern szerint a Sony azzal, hogy tucatnyi emailes panasz után sem volt hajlandó látássérülteket segítő opciókat tenni a játékaiba, megsértette ezt a törvényt. Hogy konkrétan melyik játékról van szó, arról nem szól a fáma, de végig MMORPG-ket emleget a kereslet, és a WoW-ot hozza fel ellenpéldának, ahol van lehetőség olyan külső addonokat futtatni, amik pl. nagyobbra veszik az ikonokat vagy a küldetések szövegeit, tehát tippre talán az EverQuest 2 lehet.

A sztori ott fordul egészen bizarrba, ahol Stern előadja, hogy a Sony ezzel őt pénztől fosztja meg, ugyanis ha nem tud rendesen játszani, nem tudja kihasználni azt a lehetőséget sem, amivel tök legálisan tudna ingame tárgyakat valós pénzért eladni (a Sony támogatja az ilyesfajta bizniszt, de persze minden tranzakcióból leveszi a maga kis sápját). Ezzel a vád szerint súlyosan diszkriminálja a cég a gyengénlátó játékosokat. Hogy mi a per tétje, vagyis mennyi pénzért cserébe hajlandó Stern szemet húnyni (bocs, ez most elég szar poén volt) efelett, nem tudni, ahogy a Sony sem reagált még hivatalosan.

(via Destructoid)

9 komment

Címkék: sony per mmo

süti beállítások módosítása
Mobil