Ezt találta mondani a Ubisoft illetékese a legnagyobb példányszámú német számítógépes játékos újság, a Computer Bild Spiele szerkesztőinek, az alku tárgya pedig az Assassins Creed 2 volt. Illetve lett volna, mert a németek sértődötten visszautasították az ajánlatot. Amiben elképzelhető hogy szerepet játszott, hogy egy másik német magazin, a PC Games már kijött AC2 címlappal, és bazi nagy teszttel, így egy második teszt helyett jobb reklám volt a nagy ASSASSINS CREED 2 SCANDAL szalagcím a borítón.
A németek szerint a Ubisoft helyi kirendeltsége azzal zsarolta őket, hogy csak akkor kapják meg a tesztverziót, ha látatlanban garantálják, hogy „sehr gut” értékelést kap majd a játék. A Ubisoft egyelőre nem nyilatkozik, valószínűleg épp azon töprengenek, hogy tagadjanak, vagy kirúgjanak pár embert a német disztribútortól sűrű bocsánatkérések közepette.
Miért olyan nagy szám ez? Hát, egyrészt az Assassins Creed 2 a karácsonyi piac egyik legnagyobb durranás új játékmegjelenése - a nagyon kevés nagynevű játék egyike, amit mertek egyszerre megjelentetni a Modern Warfare 2-vel. Másrészt itt olyan tesztpéldányról, leánykori nevén review copyról van szó, ami alapján még a papírújság nyomdai átfutásával együtt is előbb jelenhet meg a cikk a játékról, mint hogy kikerül a netre a warez verzió, és így tud újat mondani a lap ifj. Karl-Heinz Bittorrentnek és népes baráti társaságának is. Ami manapság papírújságnál elég ritka, ezért is zuhannak rettenetesen gamer magazinok példányszámai (meg persze a friss, interaktív és ingyenes online konkurencia miatt). A német példánál maradva a Computer Bild Spiele 730 ezer felett fogyott fénykorában, ma 280 ezer körül jár; két fő vetélytársa közül a Gamestar 360 ezerről 170 ezerre küzdötte le magát, a PC Games ugyanennyiről 120 ezerre. És ezek a 2008-as év átlagai, szóval most még bőven alacsonyabbak lehetnek ezek a számok.
Harmadrészt ritka az olyan eset, amikor ilyen hangos botrány lesz az egymással szimbiózisban élő játékkiadók és játékos magazinok mocskos kis belső ügyeiből (a GameSpotnál történt a legsúlyosabb hasonló eddig, ahol tavalyelőtt kirúgták a főszerkesztőt, mert fikázni merte az egyik legnagyobb hirdető játékát).
(...és még mielőtt a jólértesültek megmagyaráznák, hogy ez Magyarországon is mennyire így, meg még ígyebbül megy: elég régóta mozgok gamer magazinok környékén, és összesen egyszer akadtam bele ilyen esetbe. Nyilván nem fogom elárulni, hogy melyik játék és kiadó volt, mert bizonyítani nem tudom, szűkítsük annyival a kört, hogy sok vámpír, és még több programhiba volt benne. Kicsi és belterjes a játék- és a magazinpiac is, nem igazán érdemes ilyen trükkökkel élni itthon.)
Utolsó kommentek