SternerRegnix:
Én csak egy dolgot nem értettem ebben az adásban.
Az N1G az mit jelentett?
Nividia 1 Géniusz lenn... (2025.07.06. 14:44)Checkpoint Now 2025/05 - A Switch dicsérete
A boldog békeidők, azok a csodálatos nyolcvanas évek! A vasfüggöny még állt, és míg mi a felsőbbrendű C64-ekkel szórakoztunk, addig a szegény nyugatiaknak csak az Atari jutott. Igaz, náluk az ipar már volt annyira fejlett, hogy voltak eredeti játékok is, sőt, még a tévébe is jutottak hirdetések. Ezek közül mazsoláztunk három remeket...
Most induló rovatunkban a játékvilág leghíresebb nőit sorakoztatjuk majd fel (aztán ha elfogytak a digitális csajok, áttérünk a cosplayes fényképekre). Az elmúlt harminc év egyre-másra termelte ki a jobbára hatalmas kockamellekkel megáldott hősöket (mondjuk naná, hogy kocka formájuk volt - eleinte mindennek az volt), hiszen mint tudjuk, a gyerek meg a kutya csak felesleges töltelék, rakj egy szemrevaló fehérnépet a terméked környékére, és viszik majd, mint a cukrot. Természetesen kivel mással kezdhetnénk, mint a világ leghíresebb játékhősnőjével, a kincsvadásszal, akinél csak Mario és Sonic nagyobb ikon: Lara Croft személyesen.
A hősnőt hús-vér modellek egész sora személyesítette meg, és itt az idő, hogy örökre eldöntsük, melyik volt a legjobb Lara Croft - szavazás és csö... lenge öltözetű, pisztolyos nők a hajtás után.
Lassan itt van a karácsony, amikor a szokásosnál is több ember jár templomokba, hallgatja meg lelki vezetőit és próbál rájuk hallgatni, megfogadni életvezetési tanácsaikat. Amerikában ez még inkább így van, és október közepétől az év végéig a hívők egy erőszakos játékról is fognak hallani. Mintegy tízezer lelkipásztort próbál elérni az Inspired Media nevű cég, hogy a Left Behind játékról legyen szó a miséken. Messziről nézve érthető is a dolog: a Left Behind egyike a "jó gyűlölni" programoknak. Erőszakos, szexista, hajszálnyit rasszista és abszolút a mások hitének semmibevételéről szól - aki nem ért egyet veled, azt bizony ki kell nyírni.
Na de várjunk csak, valami nem stimmel. Hisz az Inspired Media a játékot kiadó cég tulajdonosa? Vajon belátták bűnüket? Vajon rájöttek, hogy hozzájárultak a Gonoszság digitális terjedéséhez? Nem. Csak csacskán félreértelmeztük a dolgokat, a tízezer templomot ugyanis azzal keresték meg, hogy népszerűsítsék a játékot! Eddig nem feltétlenül voltunk tudatában annak, hogy a papokat, templomokat ilyesmire is fel lehet használni - no de hát mi nem is vagyunk a Left Behind franchise-t megalkotó vállalat. Merthogy ez a brand könyvekkel kezdődött (65 millió összesített eladás), és kifejezetten az Amerika déli részén élők szórakoztatására szakosodva készült. Talán túlságosan is leegyszerűsítő, ha úgy írjuk le, hogy "eljött a világvége, végezz ki mindenkit, aki nem protestáns", na de hát mit tegyünk, ha erről van szó.
A játék különösen klassz - azon túl, hogy a 2006-ban megjelent RTS nagyjából az ezredforduló technikai és a kilencvenes évek designbeli színvonalán van, gyakorlatilag mindent tud, amit az egyház által kárhoztatott játékok is. Csak még aljasabban, ellenfeleink ugyanis nem zombik/idegenek/zsoldosok, hanem mindenki, aki nem protestáns. Zsidók, katolikusok, muzulmánok, sutty, bitóra velük - ugye Isten majd kiválogatja övéit... A vallásosság úgy jelenik meg benne, hogy az imával ellátott tankok erősebbek, illetve ha nem átállítjuk ellenfeleinket protestáns hitre, hanem egyszerűen lepuffantjuk őket, lélekpontokat veszítünk; és ha elfogy mind, a játék leáll egy ima erejéig (!). Igaz, azt nem ellenőrzi, hogy a játékos tényleg elmormol-e egy gyors "bocsássmeghogydigitálisan-lemészároltamegyrakáshitetlent", vagy csak kimegy a klotyóra, na de a szándék fontos.
És hogy miért is került elő egy ilyen ősi játék most? Egyrészt a fent említett új marketingterv miatt, másrészt meg azért, mert sikerült meggyőzni az amúgy az erőszakos(nak ítélt) játékokat szívesen bojkottáló Wal-Martot, hogy kezdjék el Texasban árulni a játékot. Ez pár napja el is indult, és a kiszállított adag egynegyede már el is fogyott.
Pár napja durrant bele az internet közepébe az American McGee's Alice 2 teasere, amitől mindenki borzasztóan belelkesedett, mert nagyon jól hozta azt a pszichedelikus-szürreális hangulatot, amivel anno az első rész hírhedtté vált. Hát, kár volt annyira örülni, a játék névadója és kitalálója, McGee a blogján hűtötte le a kedélyeket: a rövidke mozi ugyan neki is nagyon tetszik, de nincs sok köze hozzá a fejlesztőcsapatnak, egy rajongójuk kalapálta össze (mondjuk ennek tudatában még nagyobb királyság az az egy perc). A játék készül, csak még nincs olyan állapotban, hogy előzetes mozikat adjanak ki róla. Azért nézzük meg azt a fanmade teasert, na:
American egyébként hatalmas arc, az egyetlen ember a világon, aki képes tökéletesen átérezni a magyarok világfájdalmát a Hungary-hungry szójátékon, ugyanis pár éve Kínába költözött, először Hongkongba, aztán most Sanghajban él, és minden egyes bemutatkozásakor ("Hi, I'm American") el kell viselnie a rendkívül tréfás "Hi, I'm Chinese, hahahahaha" választ. Egyszer beszélgettem vele, és megkérdeztem, miért lett American a neve, amire csak annyit mondott, "Hát, anyám akkoriban a hippi korszakát élte, és elég durván beszívott a keresztelő előtt".
Egyébként elképesztő sztorijai vannak, elmesélem hogy lett játékfejlesztő: 16 éves korában az anyja kitalálta hogy leszbikus lesz, és lelépett a család összes pénzével és cuccával, hogy az akkori pasiját nővé operáltassák, aztán boldogan éljenek, míg meg nem halnak. American ott maradt egy szál C64-gyel az üres lakásban, otthagyta a sulit, és egy autószerelő műhelyben kezdett el dolgozni. Hogy, hogy nem, ez pont az az autószerelő műhely volt, ahová John Carmack hordta a Ferrariját szervizelni, aki összehaverkodott Americannel (még szép, egyedül vele volt közös témája a szakik között), és látta hogy elég szarul érzi magát a műhelyben, ezért elvitte telefonos ügyfélszolgálatosnak az id Software-hez. Aztán a többi, ahogy mondani szokták, már történelem.
És a végére azért még ideteszek egy hivatalos artworköt az Alice 2-ből, hogy lássuk, lesz annyira beteges, mint a videó sejteni engedte:
Oké, ki ez a Richard Morgan? Trendi sci-fi író, leghíresebb regénye, az Altered Carbon itthon is megjelent Valós halál címen, és egész jó, Hollywood is lecsapott rá, Joel Silver csinál belőle filmet, ráadásul a főhőst úgy hívják, Takashi Kovacs, ami külön vicces.
Szóval ez a jóember azt írja a blogjában, hogy leszerződött az EA-vel, három játék sztorijának a megírására, aztán a Shacknews pontosít, hogy nem is annyira az EA, hanem az EA Partners, vagyis a céggel szoros kapcsolatban levő, de azért külsős csapatok munkájába fog besegíteni. Ebből a halmazból két cég igazán érdekes, a Crytek és a Starbreeze, előbbi nyilván a Crysis 2 miatt, utóbbi pedig a régóta pletykált Syndicate-remake kapcsán, ami konkrétan ezer százalékosan illene Morgan jellemzően anti-utópiákat lefestő, sötét cyberpunk stílusához. És a svédekből a meghökkentően jó Chronicles of Riddick után simán ki is nézhetjük, hogy méltó folytatást hegesztenének Molyneux papa klasszikusához.
Híveim, térdre imához, és fohászkodjunk egy új Syndicate-ért, hátha.
Szinte mindannyiunknak ismerős gyerekkorunkból a helyzet, amikor a szüleink egy-egy kicsúszott káromkodás vagy átlag alattira sikerült matekdoga miatt nevelési eszközzé minősítették vissza a c64-et ("És egy hétig nincs játék!"), és egy csöppet sem lepődik meg senki azon, hogy ez nem magyar sajátosság. Azonban akkor már biztos alaposan elkerekedett volna a szemünk, ha a városi bíróság veszi át az ötletet - márpedig egy winnipegi bíró pontosan ezt valósította meg, amikor egy visszaeső gyerekbűnöző Nintendo Wii-jét kérte óvadékként. Persze nem valami átlagos suhancra kell gondolni, a "kis bajkeverő" többször is összeütközésbe került már a törvénnyel, egy alkalommal például zokniba csomagolt kövekkel kezelte le az iskola ablakait és az egyik tanuló fejét (nesze neked hadonászós kontroller - kíváncsian várjuk, mikor pereli be az anyuka a konzolt gyártó japán céget). Marivin Garfinkle bíró most jutott el arra a pontra, hogy egy teljesen új megközelítéssel próbálja meg kordában tartani a társadalmi szabályokat egy kicsit lazán értelmező kissrácot. "A letétbe helyezett pénzhez hasonlóan működik majd a dolog - ha továbbra sem bír magával, elbúcsúzhat a Wii-től".
Pár napja Moszkvában rendeztek egy Counter-Strike bajnokságot (1.6, nem Source), amit az különböztetett meg a többi LAN-partitól, hogy a vicces kedvű szervezők a verseny közepén sztriptíztáncosokat szabadítottak a játékosokra. A játékosokat nem nagyon érdekelték a periférikus látóterükben megjelenő kannák, a játék jobban lekötötte őket – legalábbis erről tanúskodik az Englishrussia fotósorozata. Hozzá kell tenni azért, hogy a Virtus.pro és a forZe nevű csapatok küzdöttek, amik nemcsak a legjobb orosz csapatok, de a világ élvonalában is ott vannak, szóval ezeknek a srácoknak a CS az életük (végül a forZe nyert, ha esetleg ez érdekelne valakit). Egyébként kísértetiesen hasonló megzavaró hadművelet zajlott a múlt heti 24 órás Dragon Age versenyen is, bár ott nem vetkőztek a lányok, csak lenge ruházatban odanyomták a mellüket a játékosokhoz – ami semmivel nem tűnik kevésbé kegyetlennek.
Itthon szinte minden nap szembesülhetünk azzal, hogy az USA-hoz képest mennyire le vagyunk maradva... hát, több frontos is, de vegyük most csak a hivatalos ügyek online intézhetőségét. Azt gondolnánk, ha nekünk az Ügyfélkapu jut, akkor a tengerentúlon minimum van egy Facebook-kliens erre a célra - pedig dehogy. A minap egy kongresszusi meghallgatáson egy a közigazgatásban és a rendfenntartó szervezetekben dolgozó civilek számára kidolgozott megtakarítási program honlapja került a testület elé. Stephen Lynch (demokrata, Massachusetts államból) egyszerre adott hangot elégedetlenségének és csillogtatta meg a popkultúrában való jártasságát, amikor úgy összegezte a tsp.gov-on tapasztaltakat, hogy kinézete és használhatósága alapján "a játékvilágban az önök weboldala lenne a Pong". Ha valaki olyan politikust keres, aki nem hazudik (folyamatosan), jegyezze meg Lynch nevét, mert ekkora gagyit itthon is keresni kell (na, mondjuk nemsokáig).
Alapesetben nem feltétlenül adnánk hírt a Japánon kívül túl nagy sikert soha el nem érő Ar Tonelico-sorozat legújabb részéről (PS3-ra jelentették be a harmadikat), legfeljebb a kincset érően japános alcíme miatt.*
A játék producere, Kawatchi Atsunori azonban nemrég megnyilatkozott, és részletesebben is bemutatta a játék harcrendszerét. Ennek lényege, hogy a két főszereplő lány annál erősebb lesz, minél többet tudnak magukba szívni a bolygó energiájából. Talán természetesnek is vehető ezek után, hogy még az olyan vékony anyagok is, mint a bársony vagy a selyem, blokkolják ezt az energiát. Persze nincs veszve semmi, hősnőink minél többet mutatnak meg testükből, minél több ruhát vetnek le, annál erősebb varázslatokat süthetnek el. Így az induláskor még nyakig begombolt kabátot és hosszúgatyát viselő csajok előbb-utóbb mini, sőt, mikroszoknyára, harisnyakötőre és ravaszul kivágott blúzokra váltanak. Atsunori úr a következőkkel zárta a prezentációt: "a világot csak azért lehet megmenteni, mert vannak olyan bátor hősnők, akik nekivetkőznek". Hát igen, Japán jó hely...
*Sekai Shuen no Hikigane wa Shoyo no Uta ga Hiku, azaz The Girl's Song that Pulls the Trigger of World's Demise, azaz A lány éneke, amely beindítja a világ elpusztulásához vezető eseményeket.
Azt írja az újság, hogy a Call of Duty-sorozat új része, a napokon belül megjelenő Modern Warfare 2 megdöntött minden eddigi előrendelési rekordot Angliában (500 ezer előrendelés), és Amerikában is, legalábbis a legnagyobb videojátékos bolthálózatban, a 6200 tagú GameStopban.
Az első heti eladási rekordot az angoloknál a GTA4 tartja 926 ezerrel, a várakozások szerint a MW2 1,7 millióval fog nyitni, világszerte 500 milliós bevételt várnak tőle az első héten, és az év végéig 10 millió eladott példányt. Szupertitkos kémeink az 576 magyar bolthálózatából azt jelentették, itthon is az év legnagyobb sikerének ígérkezik a játék, és nem nagyon emlékeznek ilyen magas előrendelési számokra úgy egyáltalán.
Az Amazon adatai szerint a legtöbb előrendelés az Xboxos verzióra érkezett (61%), aztán a PS3-as (31%), és csak 8 százalék a pécés, ami valahol megmagyarázza azt is, miért tojnak magasról a fejlesztők a pécések fejére, és miért nem csinálják meg a dedikált szerver támogatását. 180 ezer aláírás az online petíción? Ugyan már. Majd akkor tessék ugrálni, ha összeraktok egy halomba annyi pénzt, mint az a pármillió konzolos vásárló.
Ha valaki még nem tudná: az IDDQD egyik szerzője, Hancu tagja volt annak a négyfős magyar csapatnak, ami múlt héten a Dragon Age Origins bemutatóján megrendezett 24 órás játékban lealázott mindenkit, beleértve a fejlesztő Bioware csapatát. A fődíj 50 ezer dollár volt, amit azonban újságíróknak jótékony célra kellett fordítani. A részleteket Hancu megírta Index anyánkra és a Frosthockra is, de azért maradtak még bennem kérdések. Ezeket tettem fel sárkánygyilkos szerzőnknek egy gusztustalanul alákérdező, bennfenteskedő interjúban, ami egyben a világ első olyan interjúja, ami emailben készült annak ellenére, hogy az alany és a kérdező két méterre ül egymástól.
Újra ölt a videojáték rovatunk jelentkezik, tessék beizzítani a háttérben a TIL-CSÁK-BE-TIL-CSÁK-BE! kórust. Megvolt? Akkor kezdhetjük.
Történetünk tragikus hőse bizonyos Jennifer Strange, nevéhez hűen elég fura nőszemély Kaliforniából, aki benevezett egy helyi rádió "Hold Your Wee For a Wii" című versenyére, haha mekkora szóvicc, wee a jenki óvodás szlengben pisilést jelent, és ugyanúgy kell ejteni, mint a Nintendo gépének nevét. Ebből fakadt az épületes verseny ötlete is: aki a legtovább visszatartja, kap ajándékba egy Wii-t. Persze hard módban ment a dolog, negyedóránként be kellett küldeni egy negyedliteres ásványvizet a szervezetbe, aztán két óra után ezt megduplázták, hogy még izgalmasabb legyen a verseny.
Jennifer hét és fél liternél szállt ki a versenyből, és a rettenetes marhaság egy nappal később váratlanul tragédiába fordult, amikor fejfájásra panaszkodva hazakéredzkedett a munkából, majd egyszer csak meghalt. A boncolás azt állapította meg, hogy vízmérgezés végzett vele. Hülyén hangzik, de tényleg van ilyen: ha extrém sok vizet iszol, felborul a nátriumháztatrás a szervezetben, a sejtek elkezdenek nem úgy működni ahogy kéne, meghülyül a vérplazma, meg ilyesmik, nem hiába mondták meg a brit tudósok is, hogy sört kell inni sportolás után, abban van a vitamin.
A férj (aki három gyerekkel maradt egyedül) persze jó amerikai szokás szerint azonnal perelt, és a bíróság 16 millió dolláros kártérítést ítélt meg neki (mondjuk 34 millát kért), a rádiótól pedig kirúgtak mindenkit, akinek csak köze volt a verseny ötletéhez.
Már megint nem aludtál semmit, mert a World of Warcraft klánodnak éjjelre egy 12 instance-ból álló műsor volt kitűzve? Bevizeltél egy túlzottan hosszúra nyúló Battlefield 2 war során, mert ha felálltál volna, nem maradt volna tüzére a csapatodnak? Nem tudsz élő emberekkel barátkozni, mert minden idődet elveszi új barátnőd, a Love Plus? Nincs semmi baj, a barátságos bácsik a fehér köpenyben majd segítenek!
Egy eddig alkohol-, drog- és szerencsejáték-addiktokat gyógyító angol klinika a mai naptól kezdődően számítógépes - és konzolos - játékmegszállottakon is segíteni próbál. A Somersetben (egész pontosan a több mint király nevű Weston-super-Mare településen) található klinika a szenvedélybetegek gyógyításában alapkőnek tartott 12 lépéses programra épül, értelemszerűen kisebb módosításokkal - mert például MMO-megszállottak esetében nem a teljes internet-megvonás a válasz.
Sajnos a módosított programot nem sikerült megtalálnunk, de a csoportfoglalkozások és videoelemzések mellett például porszívózással is próbálják fokozni az emberek szenvedélyeinek csökkenését. Alaposan belegondolva sem sikerült megérteni, hogy ez miért segíthet bárkin is; engem speciel próbáltak már játék közben (sőt, pont a legjobb résznél!) porszívózásra rábírni, és nagyon nem a szenvedélybetegségem csökkenése volt az eredmény. (Ha valakit érdekel: kortól függően a szobafogságtól a szexmentes hétvégéig terjedt a skála.)
Igaz, az immár rekorder Sukeban Shachou Rena játék kiadója, az aprócska Jorudan nem örülhet, őrült játékuk ugyanis negatív rekordot állított fel: a játékból premierjének hetében felfelé kerekítve is csak 100 példány talált gazdára. Kicsit csalódtunk is a japánokban, azt hittük, hogy ahol ánuszöklözős játéktermi masinákra is van igény, ott egy blogból előszabadult diktátormacska is népszerű lehet...
Na de miről is van szó. A Sukeban Shachou Rena egy minijáték-gyűjtemény, méghozzá a technológiailag primitívebb fajtából. Ez direkt van így, hisz a játékot ihlető, Rena nevet (szó szerinti fordításban Főnök Macska) viselő fehér macsek egy blogból származik, ahol "ő maga" ír a természetesen nem létező Cat Queen Inc. cég ügyes-bajos dolgairól. A játékban egy ennél a cégnél dolgozó cicát irányítunk, aki a leghülyébb feladatokban (értsd: pár másodperces minijátékokkal) bizonyíthatja tehetségét, és így kerülhet be végül Rena haveri körébe.
Sajnos a játék ordenáré bukása azt is jelenti, hogy az alig pár napja kezdett, Twitteres petícióval kiteljesedő, a kiadót egy angol verzió elkészítésére rávenni igyekvő népi kezdeményezés minden bizonnyal kudarccal jár.
Nem feltétlenül tartozik a játékvilág híreinek fő sodrához, de az IDDQD-blog mindenképpen említést kell tegyen egy szomorú eseményről: 73 éves korában elhunyt Don Ivan Punchatz, a Doom eredeti dobozképének alkotója. Bár nyilván a név hallatán senki sem tudná, kiről is van szó, könnyen lehet, hogy egy megfelelő életkor-érdeklődési kör páros alapján kiválogatott mintán mérve az inkriminált képet többen ismernék, mint a Vénusz születését. A borítóval kapcsolatban érdekes apróság, hogy a Punchatz választhatott: fix pénzt kér a munkáért, vagy részesedést a játék esetleges sikeréből. A Rolling Stone és a Time magazinban is alkotó művész az előbbire szavazott (ráadásul kevesebbet kért, mint amennyit egyébként szokott). Később fanyarul csak annyit mondott erről: "Mégis honnan kellett volna tudnom, hogy egy Doom nevű dologból ennyi pénz lesz?"
Utolsó kommentek