HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Meghalt a Doom dobozképének festője

2009.11.03. 14:04 miguel_

Nem feltétlenül tartozik a játékvilág híreinek fő sodrához, de az IDDQD-blog mindenképpen említést kell tegyen egy szomorú eseményről: 73 éves korában elhunyt Don Ivan Punchatz, a Doom eredeti dobozképének alkotója. Bár nyilván a név hallatán senki sem tudná, kiről is van szó, könnyen lehet, hogy egy megfelelő életkor-érdeklődési kör páros alapján kiválogatott mintán mérve az inkriminált képet többen ismernék, mint a Vénusz születését. A borítóval kapcsolatban érdekes apróság, hogy a Punchatz választhatott: fix pénzt kér a munkáért, vagy részesedést a játék esetleges sikeréből. A Rolling Stone és a Time magazinban is alkotó művész az előbbire szavazott (ráadásul kevesebbet kért, mint amennyit egyébként szokott). Később fanyarul csak annyit mondott erről: "Mégis honnan kellett volna tudnom, hogy egy Doom nevű dologból ennyi pénz lesz?"

29 komment

Címkék: gyász doom játék és művészet

Sims, a horrorfilm

2009.11.03. 11:21 hancu

Belegondolt már valaki, milyen iszonyú lehet a Sims-emberkék élete? Hogy bóklásznak ide-oda a lakásban, ahol a bútorok hol eltűnnek, hol megjelennek, felgyorsul az idő, lelassul az idő, és hiába csinálnák, ami éppen eszükbe jut, valami szörnyű felsőbbrendű hatalom parancsának kell engedelmeskedniük? A zseniálisan hülye videóikról ismert CollegeHumor belegondolt, jön a Sims, mint minden idők legsúlyosabb pszichohorrorja.

 

20 komment · 1 trackback

Címkék: videó állatság collegehumor

Ha férfi vagy, légy férfi

2009.11.02. 19:35 hancu

S ne hitvány gyönge báb. A játékipar legviccesebb figurái, a kínai cenzorok kicsit túl komolyan vették az intést, és a King of the World című online szerepjátékban bevezették azt a szabályt, hogy férfi játékos márpedig nem játszhat női karakterrel, különben irgumburgum (értsd: kitiltás a játékból) lesz. Adja magát a kérdés, hogy na de mégis hogyan ellenőrzik ezt. Hát kapaszkodjunk meg: szúrópróbaszerűen, webkamerán keresztül razziáznak majd a játékmesterek, bármikor felugorhat az ellenőrző ablak, hogy jó estét kívánok, jegyeket-bérleteket, tessék belenézni a kamerába, köszönöm szépen.

A rendkívüli okosságot az Aurora Technology nevű cég vezette be, ami a Shanda (a legnagyobb kínai onlinejáték-szolgáltató, milliárdos forgalommal) tulajdonában áll, és olyan játékok mellett futtatja a cégen belül a King of the Worldot, mint az Aion és a Dungeons and Dragons Online. Különösebb indoklást egyelőre nem fűztek a szabályozáshoz az illetékesek, viszont érdekes, hogy a férfi karakterrel játszó női játékosokat nem bántják, csak fordítva.

MMORPG-kben egyébként nem ritka, hogy férfi játékos női karakterrel játsszon, az indoklás általában elég prózai: inkább bámulom egy csaj seggét órákon át a monitoron, mint egy férfiét. Emlékezzünk is meg erről a klasszikus videóval:

(via Game Politics)

2 komment

Címkék: kína mmo

Dugj kontrollert a gyerekbe

2009.11.02. 16:56 miguel_

Ha valaki egy kicsit is tisztában van a Nintendo Wii sajátságaival (és itt most sokkal inkább fontos a mozgásérzékelős kontroller, mint a középszar grafika), az tudja, hogy a japán cég 2007-ben a forradalmi irányítással alaposan felborította az aktuális trendeket, és ma annak ellenére vezeti toronymagasan az eladási listákat, hogy néhány nagyobb találatot leszámítva csupa gagyi játékot adnak ki a konzolra. Volt ugyan egy megasiker Super Mario Galaxy és akadt néhány kivételesen ötletes játék is (a világ legnagyobb példányszámában forgalmazott Wii Sportsról nem is beszélve), de a fejlesztők a síkhülye hardveres kiegészítőkben látják a megdicsőülés útját: megannyi műanyagpisztoly, teniszütő és gitár után itt van az, aminél már csak kevés dolog lehet lejjebb: játékbaba.

Bizony, ami a 80-as években siker volt karácsonykor, az idén is bejöhet: a 505 Games "Baby and Me" című játékában ugyanis régvolt gyerekkorunk alvós-járós borzalmait nevelhetjül fel ismét. Kicsit nehezen állja meg az ember az óvatosan pedofil vicceket a játék utasításait olvasva, de a lényeg: dugjuk a Wii alap táviránytóját a babába, aztán tutujgassuk. Ha sír, rángassuk ringassuk, ha nagyon sír, etessük meg, ha meg nem ment el a kedvünk az egésztől, akkor tanítsuk meg járni. Ezt kicsit továbbgondolva a hardverkiegészítők egy egészen bizarr terméksorát vízionálhatnánk, de bízzunk benne, hogy nem lesz se Mellpumpa for Wii, se Nadrágszíj Edition. A baba amúgy csak a gyűjtői változathoz jár majd, a Baby and Me olcsóbb típusaihoz egy olyan tartó lesz csak, amivel bármire felmálházhatjuk az irányítót - nagyobb testű kutyákat már csak a ringatás környéki nehézségek miatt sem ajánlanánk.

(via Kotaku)

Szólj hozzá!

Címkék: állatság játék bejelentés

Az idei legjobb gamer töklámpások

2009.11.01. 15:56 Stöki

Halloween előtt megszokott, hogy több lap, blog vagy cég töklámpásfaragó versenyt hirdet (a Blizzard versenyére például híresen jó alkotások születnek minden évben). Az alábbi galériában összeválogattam az idei legjobb videojátékos témájú töklámpásokat, klikkolásra a legtöbb elérhető nagyobb méretben. Személyes kedvencem a tökökből kirakott Mortal Kombat-jelenet, a Halo Ween meg szóviccnek büntető.

(via Walyou, Squidoo, Kotaku, Blizzard, Joystiq)

7 komment

Címkék: halloween játék és művészet

Fogkefét keresett a kórházi áramszünetet okozó, pszichopata Silent Hill-játékos

2009.10.29. 17:31 Stöki

A bulvármédia jelenti: Hollandiában kedden felmentettek egy 35 éves férfit, aki tavaly áprilisban áramszünetet okozott egy kórházban. A sajtóban csak Jan H. névvel szereplő úriember azzal magyarázta tettét, hogy fogkefét keresett a kórház alagsorában, eközben csapta le tévedésből a főkapcsolót. Állítása szerint mindehhez a népszerű horrorjáték-sorozat Silent Hill adta a motivációt, sőt a tett elkövetésekor emberünk úgy érezte, a Silent Hillben játszik éppen. Mivel súlyos pszichés betegről van szó, a bíróság nem találta bűnösnek a férfit, aki nem tudta felmérni tette következményeit, így börtön helyett most pszichiátriai kezelés vár rá. A kórházban egyébként 45 percig volt áramszünet, de szerencsére nem lett komolyabb következménye annak ellenére, hogy többen a liftekben rekedtek, az orvosoknak és ápolóknak pedig volt egy izzasztó háromnegyed órájuk, miközben az intenzív osztály betegeit látták el.

Az eset szépen mutatja, hogy bűncselekményért nem érdemes videojátékokat hibáztatni: akit egy játék miatt ragadtatja magát ilyen szélsőséges tettekre, annál már eleve elmentek otthonról, és hogy a meglevő defektust történetesen egy videojáték, könyv vagy egy film erősíti fel, az szinte véletlen kérdése. Már csak azt mondja meg valaki, hol van fogkefe a Silent Hillben?

(via GameSetWatch)

3 komment

Címkék: bulvár bűntény silent hill

Visszatér a béka

2009.10.29. 14:36 miguel_

 

Abban nem vagyok száz százalékig biztos, hogy az olvasók nagy százalékát rohanják meg az emlékek a "Frogger" cím hallatán, de ha kicsit belemegyünk a részletekbe, úgy mint béka, nyolcsávos autópálya, folyó, farönkök és krokodilok, talán jó páran a homlokukra csapnak. Bizony, a nyolcvanas évek egyik legnagyobb slágere sem kerülheti el a remake-et, ráadásul a Konami jelentette be a dolgot, így biztosan nem valami harmadrangú flashjátékra kell számítsunk.

Ami biztos, hogy a játék alapja továbbra is a képernyő aljától a tetejéig tartó küzdelem lesz, és a (többnyire szerencsétlen) béka elhagyja a múltban oly jellemző 2D-s, felülnézetes grafikát. Az első gondolatunk természetesen az volt, hogy vajon mennyire lesz életszerű a héttonnás kamion lendületét rosszul kiszámoló kétéltű, de erről a bejelentés mellé kiadott képcsokorban nem esik említés. Viszont van más érdekesség, például hogy a zöld állat az új verzióban már nem csak az időt tudja megállítani, de időlegesen sérthetetlenné is válik - ezzel hivatalosan is ez a játék lesz az IDDQD-blog kedvenc remake-je. További fontos részletek: a Frogger Returns tizenkétszer akkora lesz, mint az eredeti volt (hogy az egyes pályák, vagy az egész játék, azt nem tudni), és hogy a többjátékos mód sem marad ki a bátor béka modern kalandjaiból. Pontos információk híján ez utóbbiról is csak elképzeléseink vannak: szerintünk az igazán poén az lenne, ha az egyik játékos a brekit irányítja, a másik meg a kamionokat.

2 komment

Címkék: frogger játék bejelentés

Rekordméretű tekkenrúgás

2009.10.28. 18:42 Stöki

Az írja a Kotaku, hogy új videojátékos rekordot regisztrált a Guinness Rekordok Könyve. Hétvégén a londoni MCM Expón bizonyos Eliot Smith-Walters – művésznevén Shadow Force – beállította a zsinórban megnyert Tekken 6-meccsek rekordját. Shadow Force 68 mérkőzést nyert szép sorban a verekedős játékban úgy, hogy csak 9 kört veszített (egy mérkőzés ugyebár két nyert körig tart), 25 kör pedig perfect volt, vagyis ennyi körben az ellenfél meg sem tudta karcolni Shadow Force-ot. Eliot a karakterek közül Larsszal játszotta a legtöbb meccset (lásd képünkön), és néha Miguelre, Lee-re vagy Dragunovra váltott. Shadow Force győzelme egyébként meglepetés: mindenki a világ egyik legjobb Tekken-játékosának számító Phil „Dinosaur” Mackenziet várta befutónak, de őt Eliot drámai küzdelemben kiütötte. A nagy tekkenrúgás következő évben kerül be a videojátékokról szóló Guinness Rekordok Könyvébe.

Merthogy ilyen is van: 2008-ban adták ki először a Guinness World Records Gamer’s Editiont, itt bele is lehet nézni. Van benne pár érdekes meg néhány idióta rekord. Az előbbiek közé tartozik például, hogy a valaha játékversenyen megnyert legnagyobb pénzdíj százötvenezer dollár volt, természetesen Fatal1ty nyerte 2005-ben egy Painkiller-bajnokságon. A furcsaságok közül pedig említsük meg „A legfiatalabb játékos, aki experten 5 csillagra nyomta a Dragonforce-tól a Through the Fire and Flames-t” rekordját – az illető az amerikai Ben Eberle, aki 2007. november 24-én hajtotta végre a bravúrt, 9 éves és 167 napos volt akkor. Az említett Dragonforce-szám is szerepel a könyvben, mint minden Guitar Hero-játék legnehezebb trackje (részünkről nincs vita). Íme Benny gyerek rekordot érő gitározása:

Persze mindenki jó valamilyen játékban, valszeg mindenki tudna olyan rekordot mondani, amivel bekerülhetne a Guinness Rekordok Könyvébe. Hogy személyes példát mondjak, én vahgyok Az Ember, Akit Senki Nem Nyomott Le Worms 2-ben A Kandó Koleszban. És ti? Kommentekben jöhetnek nagy gamerteljesítmények, amikre büszkék vagytok.

7 komment

Címkék: rekord tekken

Guitar Hero mod virtuóz lábgitárosokkal

2009.10.27. 18:43 Stöki

A blog négy szerzője közül három nagy rajongója a Guitar Hero-szerű ritmusjátékoknak (Hancu a kivétel, aki viszont bottal sem piszkálna meg egy műanyaggitárt), de azt mi is elismerjük, hogy kezd kicsit kifulladni a műfaj. Kevés igazi újdonságot fejlesztenek már a menetrendszerűen érkező folytatásokba, pedig minden csak szervezés kérdése. Lehetne például ötvözni a műfajt a focival, mint ahogy a lenti videóban szereplő csávók tették: felfúrni egy raktárban öt nagy gombot, ezeket összebarkácsolni és géphez kötni, aztán elindítani a Frets on Fire című, nyílt forráskódú Guitar Hero-klónt. Az elején még kicsit bénáznak a srácok, de a 17. próbálkozás eredménye már tiszteletet parancsoló: 76 százalékos pontossággal lefocizzák a számot

Persze vírusvideó ez a javából, a Kasabian nevű együttest reklámozza – az ő Underdog című számukat játsszák el a focisták –, de a jó vírusvideó megérdemli azt, hogy továbbadjuk. Sőt, akár még a werkfilmjét is.

(via Engadget)

Szólj hozzá!

Címkék: mod foci állatság ritmusjáték

Godmode-ra várva

2009.10.04. 17:46 Stöki

Hogy mi a bánat az az IDDQD? Aki ezt tudja, annak azért lesz érdemes olvasnia ezt a blogot, aki nem, annak meg azért. Mert szólunk a hardcore játékosokhoz is, de azért a casual gamerek (ejtsd: kazuárok) is megtalálják majd itt a nekik való híreket. És hírek alatt nem azt értjük, hogy végre megjelent a Tomb Raider 15-höz a V2.087 patch, vagy hogy kipróbáltuk a Guitar Hero 7-et, és mennyire jó a tracklistje. Négyen indítjuk ezt a blogot, mindannyian régóta – összesen 43 éve – dolgozunk a játéksajtóban. Ezért is akartunk valami mást csinálni. Valamit, ami IDDQD. Van erről két szemléltető ábránk is.

IDDQD nélkül:

IDDQD-vel:

Szóval nem ígérünk kevesebbet, mint örök életet, ingyen lőszert, és egy jó játékblogot. Aztán meglátjuk, a végső cél természetesen a magánhadsereg és a világuralom. De egyelőre beérjük azzal, ha bekötitek az IDDQD-t a feedolvasótokba.

20 komment

Címkék: közlemény

süti beállítások módosítása
Mobil