HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

PSP a bányászoknak

2010.08.30. 14:00 miguel_

Mint azt feltehetőleg mindannyian tudjátok, egy kazal chilei bányász 800 méter mély slamasztikába került a minap, és könnyen lehet, hogy csak karácsonykor mászhatnak majd ki a föld alól (persze ennél rosszabbul is járhattak volna).

A több hónapig tartó bezártságban azonban a világ egy pillanat alatt megtalálta jót. A pszichiáterek már most vigyorognak a hosszú évekig feldolgozható esettanulmányok miatt, a NASA valószínűleg leállítja a hosszú távú űrutazás élettani hatásait vizsgáló, millió dolláros kísérleteit, és ami a legjobb: a bányászok Sony PSP-ket kapnak, hogy elüssék a hirtelen támadt tengernyi szabadidejüket.

Felvetődik a kérdés, hogy miért nem inkább valami olyat adtak, amihez nem kell elem (vagy legalábbis nem hat óránként merül le), vagy amit adott esetben nem akar idegességében miszlikbe aprítani az ember, de a lényeg a jószándék. Sokan írják, hogy inkább társasjátékot kellene leküldeni, de nekem erről rögtön az ugrik be, hogy komplett nyaralások mentek gajra egy-egy eldurvult Rizikó-játszma után.

112 komment

Címkék: bulvár psp

Iskolai mészárlás egy videojáték miatt?

2010.08.30. 10:12 Stöki

1999. április 20-án a coloradói Littleton város Columbine középiskolájának két tanulója, Eric Harris és Dylan Klebold néhány perc alatt agyonlőtt 13 embert, 24-et megsebesített, aztán végeztek magukkal. A dátum a videojátékok történetében is fekete nap: a mészárlás utáni években tetőzött ugyanis az erőszakos játékok (többek között a Harris és Klebold egyik nagy kedvence, a Doom) démonizálása a médiában. Ez szerencsére azóta alábbhagyott (például kiderült, hogy kriminalisztikai adatok sem igazolják, hogy az erőszakos játékok fogyasztói közül több bűnöző kerül ki, meg aztán a littletonihoz hasonló szomorú tragédiák már a videojátékok elterjedése előtt is voltak), de a Columbine-ban történtek azért évről évre visszaköszönnek a hírekben.

Most éppen azért, mert Floridában sikerült megakadályozni egy újabb iskolai mészárlást, legalábbis a tampai rendőrség szerint. A helyi rendőrök kaptak egy névtelen tippet, és ezt követve fogták el a Leto High School egyik diákját, a 17 éves Austin James Cookot, akit rögtön előzetesbe is helyeztek, óvadék nélkül. A srác állítólag meg akarta dönteni a Columbine-tragédia és egy másik, még súlyosabb lövöldözés, a 33 halottat követelő, 2007-es Virginia Tech-i mészárlás „rekordját”. 2011. november 11-re tervezte az akciót, robbantással akart megölni több tucat embert, ezt szerencsére elmondta több ismerősének is. Cook most azzal védekezik, hogy csak viccelődött, de a rendőrök nem hisznek neki, és nem gondolták viccesnek a srác szobájában talált .22 kaliberes puskát, íjat és nyilat, több könyvet a lőfegyverekről... és a Super Columbine Massacre RPG nevű játékot.

Ezt az ingyenesen letölthető szerepjátékot a filmiparban dolgozó Danny Ledonne készítette 2005-ben egy játékszerkesztő programmal, állítása szerint azért, hogy tiltakozzon a littletoni mészárlás ellen és elgondolkoztassa a fiatalokat. A játékban az 1999-es lövöldözés két elkövetőjét, Harrist és Kleboldot lehet irányítani és lejátszani velük a nap eseményeit, egészen az öngyilkosságukig.

A tampai esettel kapcsolatban a rendőrfőnök szóvivője úgy fogalmazott, hogy megvizsgálták a játékot, és szerintük semmilyen szórakoztató értékkel nem bír, viszont rossz hatással lehet a gyerekekre azzal, hogy az elkövetők szemszögéből részletezi a lövöldözést. A Kotaku megszólaltatta Ledonne-t, aki nagyjából annyit mondott, hogy nem ellentmondásos játékok betiltásával, hanem odafigyeléssel lehet megelőzni a lövöldözéseket. Ledonne-t egyébként már korábban is kikezdték a játékért, mert egy 2006-os lövöldözés (1 halott, 19 sebesült) elkövetőjének egyik kedvence volt.

Egy személyes megjegyzés a végére. Amikor ehhez a cikkhez gyűjtöttem anyagot, játszottam a Super Columbine Massacre RPG-vel, és bár nem gondolom, hogy a játék miatt bárki lövöldözni kezdene, abban egyetértek a tampai seriffel, hogy semmi szórakoztató nincs a játékban. Ritka demagóg alkotás (a főhősök például haláluk után a pokolra kerülnek, ahol a Doom szörnyeit kell irtaniuk az örökkévalóságig), és az biztos, hogy nem túl szerencsés módja a figyelemfelkeltésnek. Ledonne-t egyébként a szakma is kiveti magából, a Slamdance nevű függetlenjáték-fesztiválon például levették a programról.

48 komment

Címkék: columbine iskolai lövöldözés játék és kultúra

A Gyalog galopp a Team Fortress 2-be költözött

2010.08.29. 12:30 Stöki

Ráadásul a héten kétszer is, mert először a Team Fortress 2 hivatalos blogján jelentette be a Valve, hogy aki megveszi Steamen a Worms Reloadot, kap a TF2-be egy Antióchiai Szent Kézigránátot (sajnos csak dísz, nem robban):

Aztán – tök véletlenül majdnem ezzel egy időben – került fel YouTube-ra egy rajongói videó, amiben a Camelot-dalt adják elő a játék szereplői:

A videó HCallahan művésznevű alkotója hónapokig dolgozott, hogy Adobe Premiere-rel, Mayával, Motionbuilderrel és Source Filmmakerrel összerakja ezt a kis poént. Aki nem ismerné az eredetit, az hozza ki az ellenőrzőjét kattintson ide, és a YouTube-on találtam még egy legós verziót is.

16 komment

Címkék: monty python machinima állatság team fortress 2 valve

"Ez életem legszebb napja"

2010.08.28. 18:26 miguel_

Angelday biztos nem bánja majd nagyon, ha őt hozom fel így szombat este a jó példának abban a kérdéskörben, hogy miért éri meg a lehetetlennek tűnő küldetéseknek is többször nekifutni.  

 

Hát nem felszabadító érzés azt a rengeteg frusztrációt és sikertelenséget egy rövid, de intenzív, röhögős-kiabálós-káromkodós levegőbe csapkodással kiadni magunkból? Na, ez az, amit az NPC-k sosem értenek meg.

11 komment

Címkék: atyaúristen állatság addikció játék és művészet

Online játék készül a Bibliából

2010.08.28. 12:50 Stöki

Írtunk már egyszer arról, hogy keresztény MMORPG készül, most valami hasonló bukkant fel megint, csak ezt készítői böngészőben játszható játéknak szánják, és ahogy látom, nem szerepjáték, inkább egy Age of Empires stílusú stratégia.

A Bible Online-t a FiAA nevű német cég fejleszti és az Ószövetségre épül. A játékban Ábrahámot és leszármazottait kell irányítani, négyféle nyersanyagot gyűjteni, várost építeni, sereget gyártani, küldetést teljesíteni, lezúzni az ellent – a szokásos rts teendők. Korokat is lehet majd lépni és Ábrahámról Izsákra, majd Jákobra váltani, amíg el nem érkezik szorgos népünk az ígéret földjére.

A játékhoz keresnek bétatesztelőket, szóval aki szeretne már most parittyásokkal filiszteusokat irtani, hajrá. A többieknek szeptember közepéig várniuk kell a teljes verzióra. Nekem a screenshotok alapján úgy tűnik, hogy a játék inkább csak díszletként használja az Ótestamentumot – ami persze nem baj, mert ha belegondolunk, a vallásos körítés nélkül a Biblia egész jó kis sztori durva fantasy varázslatokkal (sóbálvánnyá változtatás, özönvíz, város felperzselése és hasonlók).

És ha már Biblia, álljon itt bónuszként egy kép:

A pólóra a következő van írva angolul: „For the weapons of our warfare are not carnal, but mighty through God to the pulling down of strong holds.” Ami Pál apostolnak a korinthusiakhoz írt második leveléből van, és a Károli Biblia szerint magyarul így hangzik: „Mert a mi vitézkedésünk fegyverei nem testiek, hanem erősek az Istennek, erősségek lerontására.” Vagyis hogy ne háborúzz, hanem imádkozz.

A vicc ugye az, hogy a 18 dollárért vesztegetett póló tervezője jó ötletnek látta összehozni az idézetet a Modern Warfare 2-vel, belekapaszkodott a „weapons” és a „warfare” szavakba, ráhúzta a játék tipóját, és még alábiggyesztette, hogy „called to duty”. Mit lehet erre mondani? Nagy az isten állatkertje.

(via Kotaku)

19 komment

Címkék: vallás mmo biblia atyaúristen

Pénteki játékcsaj: Samantha Fox

2010.08.27. 09:00 Stöki

Samantha Foxot nem kell bemutatni senkinek, aki a nyolcvanas években (vagy esetleg még korábban) élte pubertáskorát. Bár a dalai nem voltak túl emlékezetesek, nagy érdeme, hogy behozta a kannát a popzenébe - inkább volt topless modell, mint énekesnő (aztán az olaszok tromfoltak Sabrina híres medencés videoklipjével, de ez már egy másik történet). Azok kedvéért, akik mégsem ismernék, ő Samantha Fox:

És ezt énekelte úgy 1986 környékén:

De hogy kerül ő a pénteki játékcsajok közé?

62 komment

Címkék: samantha fox póker pénteki játékcsaj

Túl jó a játék, pereljük be!

2010.08.26. 09:00 hancu

Egészen szürreális történet következik. Adott a Lineage 2 című koreai mmorpg - akik próbálták, azt mondják róla, a gank és a grind Mekkája, vagyis a magas szintű karakterek előszeretettel öldösik benne halomra a kicsiket, akiket semmilyen játékmechanika nem véd ettől; illetve a játékmenet erősen támaszkodik az "ölj meg egymillió vaddisznót" és "szerezd meg a tárgyat, ami 0,00000001% eséllyel esik" sablonokra. Adott továbbá egy Craig Smallwood nevű jóember, aki súlyosan belesüllyedt ebbe a játéba, ez öt év alatt 20 ezer játékórát jelent, ami testvérek között is napi 11 órás átlag, ami minden képpen beteges mennyiség.

Craig egyszer csak gondolt egy nagyot, és beperelte 3 millió dollárra a játékot kiadó NCSoft céget, mondván, a játék túl addiktív, és erre őt senki nem figyelmeztette előre, aztán lám mi történt. A fordulatot tovább árnyalja, hogy mindez pont azután jutott eszébe a jóembernek, hogy tiltott RMT-ért (real money trading, a játék virtuális pénzének vagy tárgyainak kereskedelme valós pénzért) az accountját letiltották. Craig magyarázata erre az, hogy összeesküvés van, és ezzel csak arra akarta rávenni őt a cég, hogy álljon át egy másik játékukra, az Aionra.

A meglepő az egészben az, hogy az NCSoft kérelme ellenére a bíró nem zavarta el jó messzire Craiget azzal, hogy ez kérem úgy ahogy van marhaság (ahogy történt például a híres esetben, amikor az elhízott fickó akarta beperelni a McDonaldsot), tehát úgy tűnik, valóban per lesz a dologból. Vicces lenne, ha nyerne, és ezen felbátorodva az összes szerencsejátékfüggő nekiállna visszaperelni a pénzét a kaszinótól. Nem is beszélve a vásárlásmániásokról vagy a munkalkoholistákról.

77 komment

Címkék: per hülyegyerek

A pacifista

2010.08.25. 17:44 hancu

Olyanról már hallott a világ, hogy valaki World of Warcraftban nevel fel a maximum szintre karaktereket úgy hogy közben nem öl meg senkit - elég extrém dolog, kell hozzá némi mazochizmus, de megoldható. Na de ugyanez Call of Dutyban, ahol konkrétan nagyon-nagyon kevés dolgot lehet tenni azon kívül hogy ölsz?

A Game Informer egy ilyen projektről számol be, a pacifista Modern Warfare 2-játékos neve Glen McCracken, és leginkább zászlót foglal Domination módban, meg vakítógránátokkal segíti a csapattársakat Team Deathmatch-ben. Akik persze csak a nulla killt látják a neve mellett, és folyton gyalázzák, hogy mekkora béne kezdő. Emberünket ez a legkevésbé sem zavarja, rendületlenül halad célja, a lvl70 felé, a killmutatója jelenleg 0:89. Ha valaki szívesen beköszönne neki valami nagyobb kaliberű lőfegyverrel, PS3-on keresse Mister_No_Kills név alatt.

34 komment

Címkék: állatság modern warfare

Szerdai retro: Civilization

2010.08.25. 09:00 Stöki

Sid Meierről már volt szó a retrorovatban a Pirates! okán – és valószínűleg emlegetjük még majd néhányszor a mestert –, de mesterművéről, a Civilizationről nem esett még szó (pedig jó régen megszavaztátok). Persze kicsit önkényes mesterműnek kikiáltani egyetlen játékot egy olyan ember életművéből, akinek például a Railroad Tycoon vagy az említett Pirates! is megtalálható a CV-jében – a Civilization annyiban talán mégis kiemelkedik a Meier-korpuszból, hogy szokatlanul összetett volt, így megalapozta a stratégiai játékoknak azon ágát, amit egyszerűen csak négy X-szel jelöl a szaksajtó. A „4X” nevét négy angol ige, az eXplore, eXpand, eXploit és eXterminate adja, ami magyarul nagyjából így fordítható: felfedezni, terjeszkedni, termelni/kizsákmányolni (az exploitra nincs igazán passzentos magyar szó) és megsemmisíteni (mármint az ellenséget). Ez a négy játékfázis 1991 előtt nem igazán volt egyszerre jelen a stratégiai játékokban, de Meier szokásához híven mert nagyot álmodni – olyan nagyot, hogy a játék csak komoly belső harcok árán jelenhetett meg.

De ne szaladjunk ennyire előre. Inkább szaladjunk vissza, egészen 1982-ig, amikor Meier és bizonyos Bill Stealey megalapították a Microprose-t. Ők ketten a General Instrument nevű számítógép-forgalmazó cégnél találkoztak, és mivel Meier – aki szabadidejében már akkor is játékokat készített – éppen egy kezdetleges repülőszimulátoron dolgozott (Atari 800-ra), Stealey pedig tartalékos vadászgéppilóta volt a légierőnél, jól egymásra találtak.

163 komment

Címkék: retro civilization sid meier microprose heti retro jatek

Mi van az egyszeri gémer gépén?

2010.08.23. 08:00 hancu

Hogy mi van az egyszeri gémer gépében, azt aránylag jól lehet követni a Steam statisztikái alapján (mi is csámcsogtunk már az onnan származó adatokon). Az új Steam Survey adathalomban azonban új kategória tűnt fel (pontosabban kettő, de a Mac-júzereké annyira nem érdekes most): vajon milyen szoftverek vannak telepítve a Steam-játékosoknál? Nem tudom, mennyire teljes a lista, vannak-e szoftverek, amit nem figyeltek az összeírásánál (én ilyennek sejtem például a Photoshopot), mindenesetre a klikk mögött ott a toplista, kattintás előtt lehet tippelni az elsőkre.

64 komment

Betiltanák a Mafia 2-t az italo-amerikaiak

2010.08.22. 10:57 hancu

Direkt nem írtam azt, hogy digók, mert még engem is beperelnének. Upsz, ezt elszúrtam, tud valaki ajánlani egy jó ügyvédet?

Szóval az történt, hogy a legnagyobb, olasz származású amerikaiakat tömörítő érdekvédelmi szervezet, az UNICO nekiállt a Take 2-nál akadékoskodni, hogy nem kéne kiadni a Mafia 2-t (aug 24 lenne a premier napja egyébként), mert az egy borzasztó rasszista szemét, és rossz színben tünteti fel az olaszokat.

A játék, mint a címéből is sejthető, egy maffiasztori. A 40-es évek Amerikájában játszódik, és egy Vito Scaletta nevű szicíliai bevándorló történetét és felemelkedését meséli el a szervezett bűnözés világában. Van benne sok erőszak meg gyilkosság meg árulás meg szex, mint egy rendes maffiatörténetben. És ha csak fele olyan jó a játék, mint az első rész volt pár éve, már akkor is kötelező vétel.

Az UNICO baja az, hogy a gengszterek mind olasz származásúak benne, és nem jelennek meg más, etnikai alapon szerveződő maffiák, így a játék azt a hamis képet vetíti a fiatalság elé, hogy a szervezett bűnözés valami exkluzív itáliai sajátosság (megjegyzem, a játék M, vagyis 17 év feletti kategóriás, így nem feltétlenül kéne azzal érvelni, hogy "targeted audience of young people"). 

Mivel a Take 2 nem halasztja el a premiert (válaszukban kifejtik, hogy a játék szereplői nem attól mocskos szemét erőszakos állatok, mert Szicíliában születtek, hanem azért, mert gengszterek, ahol ez foglalkozási ártalom), így valószínűleg pereskedés lesz a dologból. Én meg várom, mikor pereli be Gárdonyi Géza jogutódait valami élelmes török érdekvédő az Egri csillagokban megjelenő nyílt rasszizmus miatt.

48 komment

Címkék: per ilyen nincs is

Pénteki játékcsaj: Sophitia

2010.08.20. 10:04 hancu

Bulvármocsokban fetrengő, visszataszítóan kattintásvadász rovatunkban ma a csöcs metafizikai jelentőségét és a marketingben megjelenő hatalmát vizsgáljuk szigorúan tudományos alapon, úgy emberileg mint szakmailag.

Szóval Sophitia Alexandra minden idők legkirályabb (jó, ezen ne vesszünk össze: egyik legkirályabb) verekedős játékának, a Soul Caliburnak az egyik szereplője, görög lányka miniszoknyában, a xiphos nevű rövid ókori görög karddal és kis kerek fémpajzzsal küzd, bla, bla, bla, kit érdekel a mese, úgyis mindenki a képekre kíváncsi.

A klikk mögött láthatjuk, hogyan pumpálták a grafikusok öt játék alatt kb. a nyolcszorosára Sophitia melleit, és hogyan lett egyre felhasználóbarátabb a harci kiskosztümje. (Ja igen, a poszt ebből a közkézen forgó képből született.)

 

56 komment

Betiltották a Final Fantasy XIII tévéreklámját

2010.08.19. 15:19 hancu

Méghozzá ezt, Nagy-Britanniában, lehet tippelni, hogy mi volt az indok:

Megvolt a tipp? Oké, akkor mondom a megfejtést: az volt a gond, hogy az Xbox360-as játék hirdetésében a PS3-verzióból származó render mozikból voltak bejátszások. Na de hát a render mozi az minden gépen ugyanolyan, épp az a lényege, hogy előre le van számolva, gondolná az ember - pedig nem az. PS3-on egy blu-ray lemez a játék, boxon meg 3 dvd, így utóbbinál kicsit spórolni kellett a hellyel, és erősebb tömörítést alkalmaztak a moziknál.

A reklámokat felügyelő helyi szervezet, az ASA (Advertising Standards Authory) kockáról kockára összehasonlította a két verziót, és megállapította, hogy észrevehető a különbség a kép élességében és a színek élénkségében, ergo a PS3-as jelenetekkel hirdetni az Xbox-verziót a vásárló átverése. A csavar az a történetben, hogy a hirdetés SD felbontásban ment a tévében, ami olyan szinten rosszabb egy bármennyire tömörített HD-nál, hogy biztosan nem látszik rajta a kétféle HD közti különbség.

A háttérben persze nyilván az van, hogy a Sony kicsit oldalba akarta rúgni a Microsoftot, és azt az üzenetet küldeni a világba, hogy a PS3 grafikája jobb az Xbox360-énál. Viszont ez az ügy elég fura precedenst teremthet. Hiszen ha egy SD-ben amúgy is láthatatlan HD-tömörítésbeli különbség miatt be lehet tiltani egy reklámot, akkor mi lesz a világ összes többi hirdetésével, ami ennél sokkal súlyosabban hazu... hm, szóval él a költői túlzás művészi eszközével?

29 komment

Címkék: reklám ps3 xbox botrány wtf

Gamescom 2010 - mindenhol ott vagyunk

2010.08.19. 00:34 miguel_

Elméletileg most jönne az a rész, hogy beömlesztek ide hat vagonnyi booth babe-et, de hát ezeket a német lánykákat nem igazán szereti a kamera, így lépjünk is túl ezen. Az azonban már a szürrealitás mezejét tapodja, hogy a képen látható (minden valószínűség szerint német) sráccal pont egymással szemben mentünk egy nagyobb tömeg két széle között - amint megláttam, rögtön letámadtam, hogy ugyan hadd lőjek már róla egy képet, és szerencsémre pont olyasvalakiről volt szó, aki nem akad meg azon, hogy hulla ismeretlen emberek akarnak róla fényképet csak azért, mert IDDQD. Amúgy ha lenne ilyen iddqd-póló, akkor akadna olyan, aki venne belőle?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Are you this guy or do you know him? Do not hesitate to contact us!

 

38 komment

Címkék: állatság ilyen nincs is gamescom

Szerdai retro: Pac-Man az asztalon

2010.08.18. 12:57 Stöki

Megint rendhagyó retrózás lesz a héten, mert szabin vagyok, keveset vagyok gépközelben, és nem akarom összecsapni a megemlékezést a két hete megszavazott Civilizationről. Viszont igazi ínyencfalatot kaptok most, hála egyik kedves olvasónknak, Sam.Joenak, aki kölcsönadott tesztelésre egy táblás játékot. Méghozzá egy Pac-Manhez készült táblás játékot, amit 1982-ben gyártottak.

Ma már nem újdonság, hogy a sikerjátékokhoz asztali társasjáték is készül (ugye, a Blizzard élen jár ebben), de engem meglepett, hogy már 28 éve is volt ilyen a piacon. A játékot a Milton Bradley adta ki, és ilyen cuki kis fröccsöntött pac-manek és szellemek járnak hozzá:

22 komment

Címkék: retro pacman társasjáték heti retro egyéb

süti beállítások módosítása
Mobil