HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Ha egyszer kijön a Duke Nukem...

2010.09.08. 11:51 miguel_

A lényeglátás eme kikristályosodott példájához semmit sem tennénk hozzá. Döljünk hátra, és élvezzük, hogy a jövő mindig tartogat meglepetéseket. (Kattintásra nagyobb lesz.)

 

Hevenyészett fordítás az angolul nem beszélőknek:

1: 1998: Haver, ha a Duke Nukem Forever valaha is kijön, leszopok vagy száz lovat. Egyvégtében.

2: Cloverstar istálló

3: 'Nem-nem-nem." "Márpedig ezek a lófaszok nem szopják le magukat."

 

 

44 komment

Címkék: képregény állatság duke nukem forever

Ezeréves hardver- és játékhirdetések

2010.09.07. 17:42 Stöki

Akar valaki egy jó kis 10 megás merevlemezt 3398 dollárért?

Esetleg egy 16 bites erőgépet? Két byte jobb, mint egy!

92 komment

Címkék: retro reklám állatság

Dél-Korea betilhatja a Steamet

2010.09.07. 10:19 Stöki

Ahhoz képest, hogy Dél-Korea játéknagyhatalom, furcsán működik arrafelé a szabályozás. Minden játékot – értsd: MINDEN játékot az AAA-bestsellertől az otthon összetákolt amatőrmunkáig – központilag kell engedélyeztetni, mert egy kormányhivatal nyomja rá a játékokra az országban elfogadott korhatár-kategóriát. Az ESRB, a PEGI és más besorolási rendszerek nem elfogadottak az országban.

Persze ettől még terjesztenek olyan játékokat is (főleg az online boltok), amiket nem látott az illetékes hivatal. Viszont most az illetékes hivatal vett egy nagy levegőt, hogy kipucolja a nem Korea-konform játékokat az országból – bármilyen lehetetlen küldetésnek tűnik is ez. Kezdetnek egy olyan oldalt támadtak be, ahol mindenki könnyen összedobhat egy saját RPG-t, és le is vetették a felhasználók által készített játékokat.

Ezzel egyidőben a Valve is kapott egy felszólítást – az amerikai cég népszerű online rendszere, a Steam ugyanis nem hangolja össze az általa terjesztett játékok korhatárkategóriáit Dél-Koreával. Sok amatőr fejlesztő azért kerüli meg a hivatalos utat, mert a hivatalnak természetesen fizetni kell azért, hogy rányomja a játékra a korhatárplecsnit, de a Steamnél valószínűleg nem anyagi okai voltak a megkerülésnek, hanem az egyeztetéssel járó irgalmatlan macera. Ha a Valve nem csinál semmit, Dél-Korea akár be is tilthatja a szolgáltatást, de remélhetőleg nem fajulnak eddig a dolgok – a felek már elkezdtek valamilyen alternatív megoldást keresni.

(via Kotaku)

21 komment

Címkék: korea steam tilcsákbe

Játékbuzi-e vagy?

2010.09.06. 13:14 hancu

Üdvözöljük a cím alapján idekattintó homofóbokat és melegjogi aktivistákat! Köszönjük szépen a plusz egy oldalletöltést, egyébként nincs itt semmi látnivaló, nem melegekről lesz szó. Hanem pécébuzikról, konzolbuzikról, és még egy csomó hasonló állatfajtáról, szigorúan önironikus üzemmódban. A kép kattintásra nagyra nyílik - te melyiket vállalod magadra a 27 archetípusból? Egye fene, én most kivételesen elviszem a 27-est éppen emiatt a poszt miatt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(A képet a széles nagy internetes világhálózaton leltük, mindenféle konkrétabb forrás nélkül a Reddit linkjei között, így sajnos csak az Ismeretlen Művésznek tudunk gratulálni érte.)

89 komment

London, pixelek, spirálfüzet-nosztalgia

2010.09.06. 09:00 Stöki

Meglepetés: olyan hír jön, aminek semmi köze a Duke Nukem Foreverhez. Írtunk júniusban egy fura kezdeményezésről, aminek oda is ítéltük a Haszontalan Geek Projektek vándordíjat: egy Brett Camper nevű ember megcsinálta New York térképének nyolcbites változatát. A nyolcvanas évek szerepjátékait idéző térképen lehetett címeket és nevezetességeket keresni és zoomolni is.

Úgy tűnik, Camper megszállott, azóta ugyanis kilenc új várossal bővült az oldal. New York mellett Amsterdam, Austin, Berlin, Detroit, London, Párizs, San Francisco, Seattle és Washington spirálfüzetbe illő térképét is megcsodálhatjuk. Állítólag biztosan jön még Boston, Chicago és Los Angeles és még két további város. Camper egyébként a Kickstarter nevű, kis magánprojekteket a szintén kispénzű befektetőkkel összehozó oldalon kunyizott össze majdnem négyezer dollárt. Szóval akinek van hasonlóan hülye – vagy akár komoly – ötlete, itt próbálkozzon.

3 komment

Címkék: retro térkép állatság

Amikor a Duke Nukem Forevert bejelentették...

2010.09.04. 15:07 Stöki

...Britney Spears még nem volt popsztár.

Ugye, megvan a The Duke Nukem Forever List című vicces weboldal, aminek alkotói azt szedték össze, hogy mi minden zajlott a világban, amióta a 3D Realms hivatalosan bejelentette, hogy dolgozik a Duke Nukem 3D folytatásán? Ez ugyanis baromi régen, 1997. április 28-án történt, vagyis több mint tizenhárom éve. Most, hogy úgy néz ki, mégis elkészül a játék, elevenítsük fel ezt a mémet egyrészt a lista, másrészt magyar példák alapján. Tehát: amikor a Duke Nukem Forevert bejelentették...

...még nem jelent meg a GTA első része, sem a Final Fantasy VII. A világ még nem ismerte a Simset, a Starcraftet, az első Falloutot, a Half-Life-ot, az Unrealt, a Metal Gear Solidot és az Imperium Galactica II-t.
...még nem volt PlayStation 2, Xbox, Dreamcast, Gameboy Advance és Nintendo Gamecube.
...a leggyorsabb otthoni netkapcsolatot a 33,6 kbps-es modem jelentette.
...a legerősebb otthoni pc-kben 233 megahertzes Pentium ketyegett, még ismeretlenek voltak a GeForce és a Radeon videokártyák.
...még nem volt iPod és iTunes, Steve Jobs pedig épphogy visszakerült az Apple-höz.
...még nem volt Napster, sem más p2p-program.
...még nem létezett Google.
...még nem volt Windows 98 és DirectX 5.

...még nem mutatták be A nagy Lebowskit, a Ryan közlegény megmentését, a Truman Show-t, a Star Wars-előzménytrilógiát, a Mátrix-trilógiát, a Taxit, a Torrente-filmeket, A miniszter félrelépet és a Nekem lámpást adott kezembe az Úr Pestent. A Pixartól a Toy Storyn kívül még nem láttunk animációs filmet.
...nem látthattunk még South Park-epizódot, Joss Whedon pedig még nem fejezte be a Buffy első évadát.
...még nem volt TV2 és RTL Klub Magyarországon.
...Európában még nem volt dvd.
...még nem léteztek Harry Potter-könyvek. Még nem jelent meg Esterházytól a Harmonia Caelestis.
...még álltak a World Trade Center tornyai.
...a dotkom-lufi még nem pukkadt ki.
...a Columbia űrsikló még működött, a Spirit és az Opportunity Mars-járók még tervezőasztalon sem léteztek.

...Bill Clinton volt az USA elnöke, Magyarország miniszterelnöke pedig Horn Gyula. A Lewinsky-botrány még nem robbant ki.
...Franciaország még nem nyert foci-vb-t. Csollány Szilveszter és Kovács Ágnes még nem nyertek olimpiai aranyat. Michael Jordan még kosarazott a Chicago Bullsban.
...még csak 5,8 milliárd ember élt a Földön.
...még élt Jacques Cousteau, Lady Diana, Teréz anya, Benjamin Spock, Frank Sinatra, Akira Kuroszava, Todor Zsivkov, Falco, Tolnay Klári, Kibédi Ervin, Zsoldos Péter, Kuczka Péter és Wass Albert.
...még nem volt magyar Gamestar és PC Zed sem, négy játéklap volt a piacon: PC-X, PC Ultra, 576 Kbyte és PC Guru. Hancunak még nem volt játékfejlesztői múltja. Stöki első cikkeit írogatta a PC Ultrába.
...még nem létezett Index, arra még két évet várni kellett. Az IDDQD blogra pedig tizenkettőt.

A kommentekben persze jöhetnek hasonló okosságok.

231 komment

Címkék: állatság vaporware duke nukem forever

BRÉKING: Tényleg lesz Duke Nukem Forever

2010.09.03. 19:27 Stöki

Hogy megéreztem reggel, hogy ez a Duke Nukem Forever-pletyka igaz lehet! Ugyanis a Penny Arcade Expo előtt tényleg bejelentették, hogy a Take Two (illetve a 2K Games) csak kiadja az örök vaporware-t, a Duke Nukem 3D folytatását, amit még 1997-ben kezdett fejleszteni a 3D Realms. A fejlesztést azonban nem ők fejezik be, hanem a Borderlands és a Brothers in Arms alkotója, a Gearbox Software. Itt a hír a bejelentésről a Kotakun, itt meg a Wall Street Journalen, a dolog hivatalos, bonthatunk pezsgőt, konfetti, brillantin, terpentin. Úgy tűnik, hogy ezt a weboldalt is update-elni kell majd.

A bomba a PAX első napjának reggelén (magyar idő szerint péntek este) robbant, de még senki nem látott semmit a játékból, mindenki a WSJ cikkét idézi. Eszerint a Gearbox 2009 végén vette át a fejlesztést és ott folytatta, ahol a 3D Realms abbahagyta. Állítólag most már csak apróbb csiszolnivalók vannak a játékon, és annyira előrehaladott állapotban van a cucc, hogy a PAX-on játszható demót is bemutatnak az újságíróknak. A játékban lesz multi is, és ott folytatja nagyjából, ahol a Duke Nukem 3D abbahagyta. A tervezett megjelenési dátum 2011, de mint a Gearbox vezetője mondta a lapnak, ennél a játéknál semmit nem mernek biztosra ígérni.

Aki nem tudná: a Duke Nukem 3D a 3D Realms remek fps-e volt a kilencvenes évek közepén. A DNF lett volna a folytatása, de a csapat a 3D Realmset vezető George Broussarddal az élen eltöketlenkedte (nyelték a pénzt, nem tartották a határidőket, ilyesmi). A reménybeli kiadó, a Take Two a projekt leállítása után beperelte a 3D Realmset, idén májusban peren kívül megegyeztek, de a megegyezés részletei nem publikusak. Ha hétvégén bemutatják a demót, újabb részleteket közlünk róla.

67 komment

Címkék: duke nukem forever játék bejelentés eztnemhiszemel

Lego Halo

2010.09.03. 13:32 hancu

Nem, ez nem a Lego Star Wars-Batman-Indiana Jones-Harry Potter-Anyám tyúkja sorozat folytatása, hanem egy stop-motion kisfilm, amit legóból raktak össze egészen elképesztő türelemmel rendelkező jóemberek. Sőt, nem is legóból, hanem a Mega Bloks nevű legóklónból, de a végeredményt tekintve ez teljesen mindegy. Ja, vannak bennne Halo-akciófigurák is.

Akinek nem esett volna le, ez nagyjából úgy készült, mint egy gyurmafilm, azaz minden képkockát egyesével állítottak be hozzá (aztán persze volt némi digitális utómunka meg effektezés rajta), és maga ez a tudat feledteti azt hogy valójában mennyire nem történik semmi érdekes a filmecskében.

 

2 komment

Címkék: lego halo

Pénteki játékcsaj - Chloe Frazer

2010.09.03. 12:00 miguel_

Ma reggel az ismeretterjesztés oltárán áldozunk picit, hiszen az Uncharted-sorozat világsikere ellenére itthon (már csak a véges számú PS3-felhasználó miatt is) relatíve ismeretlen, márpedig ez nemcsak azért kár, mert remek játékokról van szó (nyertek is jó pár év játéka díjat), hanem mert jócsajból sincs bennük hiány. Először a szende szösziről akartam írni, de aztán meggondoltam magam, mert róla csupa semmilyen fotó meg rajz van, szóval maradok a dögös barnánál, bármennyire is életképtelen ez a kategória a valóságban.

Chloe Frazer az Uncharted 2-ben mutatkozott be, meglehetősen erős karakter, aki nem ismer legyőzhetetlen akadályt, és csak a saját érdekeit tartja szem előtt. Persze mint minden ilyen szereplő, ő is már az első pillanattól kezdve megkapja a játékosoktól a tiszteletbeli "na, ez a csaj árul majd el a tizedik küldetés után"-címet, és anélkül, hogy elspoilerezném, hogy a játék végén meghal, annyit azért elárulok, hogy nem is téved sokat senki, aki enged a csinos, de cserfes játékkarakterekkel kapcsolatos előítéleteinek. Az ausztrál származású Frazer amúgy meglehetősen aktív a játékban, van pár jó poénja is, sőt egy rövid szexjelenet is terítékre kerül (ahol - természetesen - Chloe afféle finomkodó domina szerepet ölt magára). A játék megjelenését követ reakciók (no meg a saját élmények) alapján elmondható, hogy a készítők választása tökéletes volt, hiszen Chloe Frazer azonnal felkerült az erős és szimpatikus női karakterek listájára, a Gamesradar pedig nemcsak a 2009-es év játékcsajának tette meg, de elhangzott "az évtized legszexibb új karaktere" minősítés is.

Sorozatgeekek, figyelem: ha Chloe hangja, esetleg mozgása ismerős, nem véletlen, ugyanis mindkettőt a Farscape-ből és a Stargate SG-1-ben látott Claudia Black kölcsönözte a karakternek. és most jöjjenek a képek.

  
   

 

18 komment

Címkék: pénteki játékcsaj

Mégis lesz Duke Nukem Forever?

2010.09.03. 08:32 Stöki

A Kotaku három hete szellőztette meg az év játékpiaci pletykáját: a nevetségesen régóta (1997) készülő, majd 2009-ben leállított Duke Nukem Forever mégis elkészül, csak nem a 3D Realms fogja befejezni, hanem a Gearbox Software. Ők a remek Borderlands és a Brothers in Arms alkotói, szóval nem lennének rossz választás, ráadásul ők amúgy is készítenek egy Duke Nukem-játékot, a Duke Beginset. Állítólag a DNF kiadója a játékkal az utóbbi években sokat szívott Take Two lenne. A Kotaku egyik forrása még azt is tudni vélte, hogy még idén játszható demo lesz a DNF-ből.

A háromhetes hírt azért melegítjük fel, mert ma kezdődik a seattle-i Penny Arcade Expo (PAX), ahol állítólag tisztázzák a pletykákat. A Gearbox elnöke, Randy Pitchford ugyanis augusztusban azzal kommentálta a híreszteléseket, hogy majd a PAX-on beszélhet csak a dologról. Azóta több, névtelenséget kérő forrás is azt mondta a portálnak, hogy a PAX-on tényleg bejelentik, hogy a Gearbox átveszi a játékot. Jon St. John, a Duke Nukem hangját kölcsönző színész pedig a Twitteren beírta, hogy ő is megy a rendezvényre. Helyi idő szerint délelőtt 11:30-kor (vagyis magyar idő szerint péntek este fél 9-kor) minden kiderül.

Aki lemaradt volna az előzményekről: a Duke Nukem 3D a 3D Realms remek fps-e volt a kilencvenes évek közepén. A DNF lett volna a folytatása, de a csapat a 3D Realmset vezető George Broussarddal az élen eltöketlenkedte (nyelték a pénzt, nem tartották a határidőket, ilyesmi). A reménybeli kiadó, a Take Two a projekt leállítása után beperelte a 3D Realmset, idén májusban peren kívül megegyeztek, de a megegyezés részletei nem publikusak.

(via Kotaku)

60 komment

Címkék: pletyka pax duke nukem 3drealms

Heti retro: Amikor még magnóról ment a játék

2010.09.02. 11:00 Stöki

Váratlanul népszerű volt a hardveres visszaemlékezésünk, ezért a Heti retro rovatban a továbbiakban alkalomszerűen lesznek olyan nosztalgiázások is, amiknek tárgya nem egy-egy játék, hanem valamilyen vas. Jelen esetben a kazetta mint adathordozó, illetve a hozzá tartozó magnó.

Mivel ma már a cd is elavult, a fiatalabb olvasók kedvéért talán nem árt megemlíteni, hogy nagyjából 10-15 évvel ezelőttig főleg szalagos kazettán hallgattunk zenét (tollal, ceruzával visszapörgetés, megvan valakinek?) – oké, ezt még valószínűleg mindenki tudja, de az talán ma már nem közismert, hogy a 8-bites gépek egy részén a kazettás magnó az adatrögzítés egyik jól bevett és olcsó módja volt. A legelterjedtebb platformok közül a Sinclair és a Commodore egyes gépei (ZX Spectrum, C16, Plus4, C64, stb.) éltek ezzel, és amelyik háztartásban nem tellett a C64-es alapgép mellett a lemezegységre (amit 5.25”-ös flopival lehetett etetni), ott bizony megjelent a Commodore Datasette (ejtsd: dataszette).

446 komment · 1 trackback

Címkék: retro c64 magnó heti retro hardver

So man created rocket jump, and it was leet

2010.09.01. 18:35 hancu

"Vicces videó kevés szöveges körítéssel mert minek" rovatunk mai adásában kiderül, mi a legjobb harctéri taktika géppuskás terroristák ellen.

 

 

És ha már itt vagyunk, hősünk egy régebbi videójából az is kiderül, hogy a kommandós legjobb barátja az aimbot.

21 komment

Címkék: állatság rocketjump

Wiibrátor

2010.09.01. 08:55 hancu

Mind tudtuk, hogy el fog érkezni ez a pillanat, de ez az izé akkor is sokkoló kicsit. Ha a címből nem állt volna össze, csak nézz rá a képre:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Mojowijo nevű cég fejleszésében érkeznek idén ősszel a Wii-szexjátékszerek, már ha nem csak vicc az egész, amire lássuk be, azért van némi esély. A cuccost a Wii-kontollerre kell csatlakoztatni, aztán az bluetooth-on kommunikál a pécével, az a neten keresztül egy másik pécével, az a hozzá szinkronizált másik kontrollerrel, és hát izé, olyan vibrációkat produkál, amilyeneket mi a túloldalon leadtunk, és viszont. Nehéz elképzelni? Tessék, egy kis vizuális segítség (SFW):

Wii nem is kell a cucchoz, csak a két kontroller. És még a Skype-pal is képes együttműködni. Itt lehet feliratkozni bétatesztre azoknak, akikben túlteng a természettudományos kíváncsiság.

42 komment

Címkék: szex wii wtf

Hány játékot találsz ki egy perc alatt?

2010.08.31. 08:00 Stöki

Bár flashjátékot csak kivételes esetben posztolunk, a Geek Mindnak itt a helye. Egy perc alatt kell kitalálnunk minél több játékot a felvillanó játékrészletek alapján - illetve egy percnél azért több jut erre, mert minden jó találatunk után további értékes másodperceket kapunk. Kérhetünk adott számú segítséget is (a kis gombafigura súg egyet) és ha úgy sem tudjuk kitalálni a játékot, átugorhatjuk (persze amíg agyalunk, telnek a másodpercek).

A gond csak annyi, hogy a játék alkotója nem a magyar piac alakulására jellemző Spectrum-C64-pc vonalon mozog, hanem akadnak bőven klasszikus konzolcímek is, amik sokaknak valószínűleg ismeretlenek lesznek (nálam legalábbis súlyos hiányosságokra derült fény). És van jó néhány flashjáték és indie játék is a feladványok között, úgyhogy azokat sem árt ismerni. A Kongán a kommentekben több százezres eredményekkel dicsekednek egymásnak a júzerek - nem tudom, hogy csinálták, én ötezer pontot alig bírtam összeszenvedni a játékban.

(UPDATE: Előkerült két kitölthető kvíz is, amiket én csináltam még kb. 5 éve, azokkal is lehet próbálkozni.)

67 komment

Címkék: retro rejtvény flashjáték

Cukiság crossover

2010.08.30. 20:30 hancu

Én simán megszavazok egy "Kinect Ready" matricát a macskának, de érintőképernyővel is lazán lenyomna pár pályát a Duck Huntban.

 

13 komment

Címkék: állat

süti beállítások módosítása
Mobil