Néha amikor a Heti retróra készülök, kipróbálom a játékot, amiről éppen írnom kell, hogy visszajöjjenek az emlékek. A két hete megszavazott Alone in the Dark esetében ez olyan jól sikerült, hogy hétvégén végig is toltam a játékot, és szinte mindenre emlékeztem: indián takarót a képre, vizeskancsót a füstre, satöbbi. Kevés játék marad meg ilyen mélyen az emberben.
Az Alone in the Darkot egy franciának köszönhetjük, akárcsak az Another Worldöt. Nagyjából vele egyidős is: 1992-ben jelent meg. Viszont az Alone in the Dark már nem egyszemélyes projekt volt, hanem annak a korszaknak a terméke, amikor a magányos fejlesztőkből 8-10 fős csapatok lettek, amikor elkezdődött a gyártási költség növekedése és ezzel párhuzamosan a kiadók mind nagyobb igénye arra, hogy beleszóljanak a játékokba. Az Alone in the Dark születése tanulságos történet ebből az időszakból.
Francia kulcsemberünk neve Frédérick Raynal, 66-os évjárat, vagyis a középiskolai éveiben már bőven ZX81-re tudott játékokat készíteni. Aztán hamar átállt pc-re, és egy 1988-as falbontójáték, a Popcorn után ajánlatot kapott egy jónevű kiadótól, az Infogramestől (ahol akkor még csak húszan dolgoztak). Raynal dolga eleinte mindenféle grafikai kulimunka volt, aztán 1989-ben azt a feladatot kapta, hogy az Alpha Waves (Continuumként is ismert) című Atari ST-játékot portolja pc-re. A játékban igen kezdetleges 3D grafika volt (lásd lent), de Raynalt lenyűgözték az ebben rejlő lehetőségek, és beindult az agya. A portolás közben kitalálta, hogy mekkora jóság lenne, ha állóképek előtt mozognának 3D karakterek.
Utolsó kommentek