gigabursch:
Szerintem úgy 35 éve nem hallottam ezt a gépnevet...
Pedig valaha játszottam rajta valamit, de hog... (2025.08.04. 13:43)Checkpoint 11x04 - Az Enterprise
Zolexx:
Kipróbálva a széria összes fő- és mellékági részét Spectrum-on, mai szemmel nézve leginkább a 2020... (2025.07.27. 15:13)Checkpoint Mini #267: A Dizzy sorozat
Kit Fisto:
Sosem játszottam egy részével sem. De mindig megnézegettem az újságokban. Kalandosnak tűnt, az úja... (2025.07.25. 21:03)Checkpoint Mini #267: A Dizzy sorozat
A VGA díjátáadó egyik nagy bejelentése a várakozásoknak megfelelően a Mass Effect 3 volt, egy földbedöngölő-porbaalázó, sajnos alig egy perces mozival, amit tekintsünk is meg:
Az igazán IDDQD-kompatibilis a hírben azonban az, hogy a videót magyarok készítették, méghozzá a Digic Pictures, ami ezzel (az Assassins Creed 2, a Dragon Age 2, és a Civ 5 után) végképp beírta a nevét a szakma legszűkebb elitjébe, mondjuk közvetlenül a Blizzard Cinematics mellé.
Nem tudom, ki ismeri a Live at the Apollo című brit standupcomedy-sorozatot, hatodik éve megy, olyasmi mint nálunk a Showder Klub, csak ránézésre úgy 5-6 ezer néző előtt mondanak vicceseket a szereplők. Na, az eheti műsorban Dara O'Briain ír humorista tett egy kis kitérőt a videojátékok felé, érdemes belehallgatni (közepes angoltudás bőven elég hozzá):
Jay Mohr blizzconos és DICE-os standupjai után újra bebizonyosodik, hogy lehet extraviccesen beszélni a játékokról, ráadásul a közönség most nem fanatikus játékosokból vagy játékfejlesztőkből áll, hanem egy standard standupcomedy-előadás közönsége, és mégis értik a poénokat, és dőlnek a röhögéstől (kivéve pár kollégát, akiken emiatt köszörüli is egy kicsit a nyelvét Dara a blokk végén). Hajrá magyar dumaszínházas srácok, hozzatok össze ti is valami hasonlót!
Kevés játék létezik, aminek a trailerét hajlandóak vagyunk bekötni ide, de a készülő új Deus Ex játékkal (alcím: Human Revolution) már egyszer kivételt tettünk, és az új trailernek is itt a helye. Én egészen filozofikus hangulatba kerültem tőle. Néha hihetetlennek tűnik, hogy pár évtized alatt mennyit fejlődött a játékipar. Húsz éve még a friss Monkey Island-leírást olvastuk a CoV-ban, tíz éve meg furcsán néztünk a Simsre és örültünk a Diablo II-nek. Most meg ott tartunk, hogy a lenti trailer akár egy filmé is lehetne. Egy különösen izgalmas, nagy költségvetésű filmé. Hová fejlődik ez még újabb tíz, húsz év múlva...?
Igazából olyan magas labda ez, mintha a Tron-film folytatásán dolgozók maguk is megszállott rajongói lennének blogunk játékcsaj-rovatának: Dr. House Tizenhármasát betenni egy játékba, de komolyan, köszi.
Szóval ugye lesz (Vagy már van?) ez a Tron 2, a Disney meg rittyentett egy játékot is, ami összeköti a majd három évtized különbséggel elkészült epizódok elejét meg végét, sőt, állítólag hozzá is tesz valamit az élményhez, de maradjunk annyiban, hogy nagyon jó lenne, ha nem a masszív 60%-os átlagot elérő játékhoz képest találnánk majd jónak a mozit, hiszen a tesztek alapján a Tron Evolution finoman szólva sem tűnik ki a középszerű filmes játékok masszájából. Szerencsére azonban nekünk mindez csak másodlagos, hiszen itt van Olivia Wilde, aki az elmúlt 10 év legrészletesebben kidolgozott játékbeli poligonhálóját kapta meg azok közül, akik beleegyeztek, hogy felhasználhatják őket digitális csajként is.
Az alábbi videón a Valve-főhadiszállás legújabb büszkesége látható, egy életnagyságú Sentry Gun replika a TF2-ből: mozgásérzékel, ráfordul a betolakodóra, és még a játékból ismert lövés hangeffektet is lejátssza neki, hadd szarja össze magát a szerencsétlen. A cuccot a WETA Workshop készítette (ez a Gyűrűk Urával híressé vált cégnek az a része, ami minden nem-digitális trükkért felel), egyedi darab, egyszeri megrendelésre, de hát nyilván megvannak a tervrajzok, és gyorsan össze tudnak belőle ütni egy újabb példányt, ha valaki meg szeretne lepni minket karácsonyra.
Vagyis Video Game Awards, a Spike TV (az MTV egyik csatornája a tengerentúlon) saját kis évjátékai-tévésója sztárvendégekkel, meg egy negyed E3-ra való új bejelentéssel. Idén lesz valami nagy Bioware-es bejelentés (állítólag a Mass Effect 3), lesz egy új Star Wars játék, az Uncharted 3 már kiszivárgott, azt beszélik, lesz Left 4 Dead 3 is, meg valami kinectes Gears of War. Először lássuk az előzetest a leendő műsorvezető, Neil Patrick Barney Stintson Harris főszereplésével:
Te mennyi idő alatt nyomtad le anno a Portalt? Pár nap, egy hétvége, vagy egy ültő helyedben megvolt egy este alatt? Na, akkor tessék nagyon figyelni 9 perc 25 másodpercen keresztül:
Igen, kicsit nehezen követhető a dolog néha még magukat profinak tartó Portal-zsokék számára is, és persze minden bugot és exploitot kihasznál, ezzel együtt világrekord az idő, és döbbenetes amit művel a figura. The cake is still a lie.
Múlt héten meghirdetett eBay-nyereményjátékunkra még ma jelentkezhettek. A részletes feltételeket lásd az előző posztban, de röviden annyi a lényeg, hogy az eBay Facebook-oldalán a a Contests fülön két bevásárlólista közül kell választani, és egy frappáns kommentben megindokolni, hogy miért az tetszik jobban (ehhez persze engedélyezni kell a megfelelő applikációt). Legfeljebb 50 euró értékű tárgyat lehet így nyerni, illetve az én listámat összeállító olvasók közül is nyer valaki.
Több mint száz levél jött egyébként az ajándéktippekkel, ezek közül a nagyon hasonlókat kiszűrtem (például legalább 6-7 ember küldte el valamilyen külső merevlemez linkjét), és vérző szívvel ki kellett hajítanom csomó jó ötletet, mert vagy átlépték a 100 eurós értékhatárt, vagy a termékek a magyar eBayen nem voltak elérhetők. A maradék közül az egzotikusabb tárgyakat gyűjtöttem csokorba, így alakult a bevásárlólistám:
- Egy sokoldalú robotkar - Zsebre vágható, digitális oszcilloszkóp - Ritka Gameboy Advance SP konzol 200 beépített játékkal - Egy 80-as évekbeli Ghostbusters flipper - Távirányításos Millennium Falcon - Egy tükröződő krómgömb (egy 3D-modellezõ olvasónk kívánsága, aki sok szépet tudna modellezni ezzel) - A Plants vs. Zombies akciófigurái - Két cosplay pisztoly a Falloutból
Egy URH-idézettel zárnék: „Szavazz rám, válassz tisztességesen!”
Mint azt mindannyian tudjuk, a warezolás nagyrészt úgy működik, hogy a letöltött program mellé "kapunk" egy kódot is, amit beütve megszabadulunk a folyamatos zaklatástól, hogy vegyük meg, és hogy már csak harminc... huszonkilenc... huszonnyolc nap van hátra. Gondolom nem én vagyok az egyetlen itt a blogon, akiben felmerült, hogy vajon hányan használnak egyszerre egy-egy ilyen kódot, és hogy vajon a gyártók miért nem figyelik ezt jobban.
Nos, az Avast munkatársainak agya egy rugóra jár az enyémmel, mert másfél évig követtek egy feltűnően sokszor használt sorozatszámot, és elég meglepő adatokat közöltek az időszak végén. Az eredetileg valahol Arizonában értékesített licencet 774 651 ember használta fel a világ 200 országában, és a keresztény értékek buzgó hívői most nézzenek félre, mert... hagyok egy kis időt... két gép a sok közül pont Vatikánvárosban volt.
Az Avast amúgy meglepően jól kezeli a történteket, hiszen elég ritka, hogy egy cég egyrészt hagyja a tudomány nevében így kipörögni a dolgot, másrészt meg aztán a javára fordítja az egészet - az adott felhasználók képernyőjén megjelenő üzeneten (amiben amúgy egy legális példány megvásárlását javasolják) túl szinte mindenhol meg fog jelenni ez a hír, lásd nálunk is. Szent Isten, már a Vatikánban is felüti a fejét a kalózkodás?
A Game Informer közölt pár részletet a Crystal Dynamics új Tomb Raider játékáról. Ez az elmúlt évek hullámzó színvonalú TR-folytatásait ismerve önmagában nem volna annyira érdekes, hogy posztot érjen nálunk, és még az sem feltétlenül, hogy a fejlesztők teljesen meg akarják újítani a sorozatot. Például a sztori nem az lesz, hogy Lara Croftot megint elküldik pár egzotikus helyre, hogy találjon meg 10-15 pályányi antik holmit, hanem a szexi régésznő múltjával fog foglalkozni. Vagyis választ kapunk arra, hogy egy jóravaló lányból hogyan lett műkincsvadász és hogy jön ehhez a Larától nem idegen fegyverfetisizmus. Lara 21 éves lesz a játékban, a program valamikor jövőre jelenik meg pc-re, PS3-ra és Xbox 360-ra.
Ami viszont kiakasztotta a szerkesztőségünkben beüzemelt, tévedhetetlen ACME Hírérték-O-Méter™ mutatóját, az a játékhoz kitalált új marketingstratégia, aminek részeként nem lesz többet hivatalos Lara Croft-modell. Egy 15 éves hagyomány szakad meg ezzel, és bár a pénteki játékcsajok között már írtunk a Lara-modellekről, gyászunk jeléül egy galériával búcsúztatjuk őket (a képek kattintásra megnőnek):
A modellek időrendben (a galériában is így következnek): Ellen Roche, Natalie Cook, Rhona Mitra, Vanessa Demouy, Nell McAndrew, Lara Weller, Lucy Clarkson, Jill De Jong, Karima Abedibe, Alison Caroll (róla kicsit több kép van). Persze csak hivatalos Lara-modellek nem lesznek, a cosplayesekben azért majd továbbra is lehet bízni.
És persze ne felejtsük el, hogy ma jelent meg az új World of Warcraft kiegészítő, a Cataclysm. Ez most olcsó és gonosz poén lesz, de hadd köszöntsem a játékot a lenti videóval, amit az előző kiegészítő, a Wrath of the Lich King termelt ki, és amit biztosan ismer az olvasók 90 százaléka, de a maradék 10 százalék kedvéért azért is beteszem. Természetesen az IDDQD szerkesztősége nem gondolja, hogy minden wowos ilyen, és természetesen más játékok fanatikusai között is bizonyára lehetne ilyen arcokat találni (sőt, valószínűleg rólam is lehetett volna ilyen videót csinálni akkor, amikor a Might & Magic III-at befejeztem – szerencsére akkor még nem volt internet). De azért a kíváncsi vagyok, hogy a következő hónapokban megszületik-e egy „anya, legyőzzük a deszvinget” videó.
Na melyik fejlesztőcsapat annyira őrült, hogy matrjoskababák főszereplésével készítsen játékot? Természetesen Tim Schafer cége, a Double Fine. Igaz, Schafernek nincs sok köze a játékhoz, mert a Stacking című program a Brütal Legend művészeti vezetője, Lee Petty projektje – ami persze azt bizonyítja, hogy nem csak egy zseni dolgozik a cégnél.
Műfaját tekintve a Stacking leginkább logikai fejtörőkkel tűzdelt kalandjáték, amiben egy picike babát, Charlie Blackmore kéményseprőt kell irányítanunk a matrjoskavilágban. Charlie bele tud bújni nagyobb matrjoskákba, és így mindenféle képességeket tud – szó szerint – felvenni: ajtókat nyithat, sikíthat, böföghet, satöbbi. Engem az ötlet teljesen lenyűgözött, a trailer pedig a farát illegető matrjoskánál szippantott be. Plusz még jól is néz ki, ez a harmincas évekbeli környezet illik az orosz babákhoz. A játék 2011 második negyedévében érkezik XBLA-ra és PSN-re, remélem, magyar Live-on is lesz.
(Már majdnem Alyx Vance-ről kezdtem írni, mikor rájöttem, hogy nekem azt vasárnap tiltja a vallásom, szóval... ) Nem, a címben szereplő utolsó szó nem egy konkrét karakter megnevezése, hanem egy stílusé. Ha azt mondom, hogy hentai, akkor talán közelebb leszünk majd a megértéshez, hiszen a "japán pornójátékokról" már mindenki hallott, ha máskor nem is, hát a tavalyi RapeLay-botrány kapcsán mindenképp.
Több megközelítés is létezik, amikor az erogékről szeretnénk beszélni: vehetjük a két szélsőséget, vagyis a tilcsákbe-deundorító-demostkomolyan vonalon elindulva szörnyülködhetünk, illetve eshetünk egyik ámulatból a másikba, ha azt vesszük, hogy milyen betegen bátrak ezek a japánok, náluk bezzeg ilyen is van. Ha középen maradunk, és felveszünk egyfajta megfontoltan érdeklődő viselkedést, akkor a játékipar ezen szegletében érdekes hasonlatosságokat fogunk felfedezni a pornófilmes iparral: ezt se játssza senki, ezt is próbálják tiltani, de valójában felnőttfilm is lesz tíz év múlva, meg eroge is. A továbbra kattintva nem feltétlenül munkahelybarát képek is meglephetik a gyanútlan látogatót.
Utolsó kommentek