HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Megszakad a téridőkontinuum

2010.12.10. 12:36 hancu

Te mennyi idő alatt nyomtad le anno a Portalt? Pár nap, egy hétvége, vagy egy ültő helyedben megvolt egy este alatt? Na, akkor tessék nagyon figyelni 9 perc 25 másodpercen keresztül:

 

Igen, kicsit nehezen követhető a dolog néha még magukat profinak tartó Portal-zsokék számára is, és persze minden bugot és exploitot kihasznál, ezzel együtt világrekord az idő, és döbbenetes amit művel a figura. The cake is still a lie.

53 komment

Címkék: portal speedrun

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr42506406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2010.12.10. 12:40:51

en azt hittem, lesz benne vagy 120 palya, nagyon csalodtam. es irtozatosan konnyuek voltak.

Burwor · http://loot.blog.hu 2010.12.10. 13:29:31

hej de hamis a srác. Az idő 80%-ban a liftben unatkozik :) Szerintem ment volna ez 9 perc alatt is ha kevesebbet csodálja a kamerákat. Vagy az is a terv része?

wowerman 2010.12.10. 13:31:16

(kár hogy) the cake is NOT a lie!

rbatty 2010.12.10. 13:42:46

The cake is always a lie. (De ne politizáljunk):)

AlexWolf 2010.12.10. 13:43:06

@wowerman: Ja ő látta a tortát, de én pl nem. Szóval számomra a "Cake is a lie".

Nemtom ki énekelte a végén a dalt, de egyetlen hangot sem talált el benne :P

Tzupi 2010.12.10. 13:46:52

Ez megérdemli a sütit :F

@moli: azzal azért mindneki tisztában volt, hogy a Portál nem egy teljes játék
volt, hanem csak egy kis ajándék az Orange boxhoz.
Majd jön a Portál 2, és ott majd csuhajja.

Amúgymeg net tele van jobbnál jobb Portal custom mapokkal

moli 2010.12.10. 13:52:47

@Tzupi: custom mapot keszitette: ver istvan iq:60

Tzupi 2010.12.10. 13:57:02

Nem azt mondom, hogy *.portálpálya jó :)
De játszottam meglehetősen jó pakkokkal. És az utóbbi egy évben nem is néztem Portal fele, szóval azóta szerintem még több.
Én anno ezen néztem : www.myaperturelabs.com/
És csak a 4+os pályákat néztem meg. Voltak jók.

KillEmAll 2010.12.10. 14:08:12

Ezekre a bugokra magától jött rá? :O Amúgy az uccsó pályát már követni se tudtam, csak nagyjából ismertem fel a termeket, de aki nem játszotta végig, annak esélye sincs megérteni hogy mi a franc történik éppen.

rootshaper 2010.12.10. 14:26:35

mondjuk abbol kiindulva, hogy a portalgun texturajat is lecserelte, mi mindent csinalhatott meg a jatekkal? hmm...

de azert nemsemmi =)

Cadaver!! 2010.12.10. 14:35:47

Láttam már néhány speedrunt, de ez viszi a süti fps kategóriában. Mondjuk akkora glitchfestet rendez emberünk, hogy csak na, de a hátrafelé gyorsabb, mint előre@Burwor: technika például odabasz. :D

@Burwor: Azért csinálja, mert olyan gyorsan lenyomja az egyes pályákat, hogy a victory lift még a helyén sincs, azt meg muszáj megvárni. :D

Cadaver!! 2010.12.10. 14:44:00

@rootshaper: Gyanús, hogy ez a run nincs fent a speed demos archive-on, tehát a szokásos scripteken felül használhat más dógokat is, ami miatt nem legit a run.

@moli:
Pont valamelyik nap szedtem elő a játékot, és leszedtem hozzá néhány custom pályát. forums.thinkingwithportals.com/downloads.php?view=detail&df_id=304 Ez volt az első, és mindmáig az utolsó, enyhén szólva bonyolult. :D Nem kell hozzá semmilyen speckó trükköt tudni, csak a szürkeállományt használni, ajánlom kipróbálásra.

moli 2010.12.10. 14:58:00

@Tzupi: de erted, nekem erre nincs idom.

Sharpe · http://www.book-fun-factory.com/farfun/ 2010.12.10. 14:59:16

Ügyes. Sajnos egy csomó embernek ellent kell mondanom, de a Portal/Matrix crossover-ből kiderül, hogy: "The cake is real, but there is no spoon!"

Tzupi 2010.12.10. 14:59:56

@moli: de 120 pályára lett volna a Portal-ba? ;)

Khayness 2010.12.10. 15:03:07

Márpedig ilyen állat nincs!

Burwor · http://loot.blog.hu 2010.12.10. 15:07:00

@Cadaver!!: Aha sejtettem hogy ilyesmi lehet :) szóval ezért is megy hátrafelé? Azt hitem külön kihívás, hogy csukott szemmel is megcsinálja :)

moli 2010.12.10. 15:07:41

@Tzupi: keresni, draga. minoseget.

@Burwor: meg kell varnia amig jon a trigger (vege a szovegnek, megerkezik a lift). sokkal hatasosabb lett volna a video, ha minden palyat kulon-kulon megvag es ugy kezd, hogy mar nem kell varni semmire. igy a legtobb palya 1-3 masodperc alatt meglett volna, ami jobban hangzik, mint a 9 perc.

B Tomi 2010.12.10. 15:39:56

@AlexWolf: "Nemtom ki énekelte a végén a dalt, de egyetlen hangot sem talált el benne :P" - Ellen McLain, operaénekes. Bővebb info itt: en.wikipedia.org/wiki/Ellen_McLain

céhá 2010.12.10. 16:05:21

@B Tomi: itt nem ő énekel, hanem gondolom a srác, aki végigvitte :)

algi 2010.12.10. 16:11:01

@B Tomi: Ez neked Ellen McLain???

B Tomi 2010.12.10. 16:12:59

@céhá: @algi: Jobb lett volna, ha nem szóltok, akkor nem hallgattam volna bele. :-) Természetesen tényleg nem ő énekel, és tényleg borzalmas.

Mindfield 2010.12.10. 16:14:20

A Portal 1db CD. Hogy fért volna rá az a rengeteg pálya? 2011-ben úgy is jön a második rész, az már igazi játék lesz!

leila begin 2010.12.10. 17:10:27

www.youtube.com/watch?v=Y6ljFaKRTrI

A teljesség kedvéért.

Gyorsan végigvitte és ügyes is nagyon, de csalt. Szerintem a játék hibáit kihasználni legalább olyan, mintha begépelte volna azt, hogy IDDQD és onnantól ő a király.

Zsola777 2010.12.10. 17:13:00

Nagyon király, elmebeteg. De a végén miért kell énekelnie!?

dr. Aullah 2010.12.10. 17:15:15

Én sosem portáloztam, mert nem látom értelmét és nem szeretem az ilyen fajta logikaiakat. Az sem túl szimpi, hogy exploitol. Ráadásul ha megnézitek akkor egy csomó helyen össze van vágva, tehát nem egyszer próbálkozott egy pályán. Gondolom párat elcseszett, azt újracsinálta. Ez látványos, de nem hívnám világcsúcsnak, mert nem volt fair.

Cadaver!! 2010.12.10. 17:58:31

@Cadaver!!: Most látom, hogy ez egy nagyon friss run, ezért nem csoda, hogy nincs rajta a speed demoson, néhány héten belül gondolom hitelesítik.

@Aullah:
Pályánként van szegmentálva, mindegyiket több ezerszer elpróbálhatta, míg ez így összejött. :)

röntgenszeműlány 2010.12.10. 17:59:01

@Aullah: Dettó. Ez nem egyszeri próba, tehát nem érvényes világrekord.

röntgenszeműlány 2010.12.10. 17:59:42

@Cadaver!!: Akkor ezen az összevágott izén mit fognak hitelesíteni?

algi 2010.12.10. 18:19:12

@B Tomi: Jó, akkor legközelebb, ha valaki hamisan énekli a Still Alive-ot egy rekordgyorsaságú, csalós speedrun végén, akkor nem fogok szólni. :)

Vigaszvideók:

Ellen McLain operát énekel (döbbenetesen kevés opera van a Youtube-on, úgy látszik ez másik kultúra):

www.youtube.com/watch?v=R84CWQEknoo

Jonathan Coulton (a szerző) kíséretében énekli a Still Alive-ot Felicia Day:

www.youtube.com/watch?v=U6phPO0YPvA

(Úgy vettem észre a Youtube-videókon, hogy a Still Alive-ot a közönség mindig együtténekli. Gondolom, mert a játékból már megtanulták a számot.)

Ő meg a személyes kedvencem (mármint a kedvenc Youtube-hírességem), ukulele kíséretében énekli Still Alive-ot:

www.youtube.com/watch?v=MznxaqH1XI0

Itt meg Jonathan Coultonék éneklik Rock Bandben:

www.youtube.com/watch?v=cAgutrkFjBQ

(Ez majd meglátja, aki megnézi, hogy milyen eredménnyel.)

karotta · http://www.youtube.com/watch?v=Nliw5Sux1AQ 2010.12.10. 19:08:15

Csodálatos a maga nemében, mert egyszerre unalmas és idegesítő.

Napiframe · http://napiframe.blogspot.com 2010.12.10. 20:06:42

Ez a hang alatta...hogymondjam...levesz az élményből...

2010.12.10. 20:06:49

Csak ne énekelné felül a végén a still aliveot ilyen kibaszott hamisan...

csabez999 2010.12.10. 20:08:12

baszki, ezen vitatkozni. igen, tool assisted, ki a faszt erdekel? ennek az elsodleges celja az, hogy a nezoket szorakoztassa.

algi 2010.12.10. 20:26:21

@csabez999: Azért az, amikor a pályán kívül csak átlépkedett ide-oda a pályavég triggerelő fölött, kicsit fából vaskarika volt. Ennyi erővel beírhatta volna az idclev megfelelőjét. Vagy tudok még egyet, ami viszont tök legális: betöltök egy játékállást a játék végéről, az fél percen belül betöltődik, és végig is vittem. Vagy miután végigvittem a játékot, szimplán csak elindítom, és akkor csak a bootolási idő számít, a gép úgyis emlékszik, meddig jutottam.

Never ending dead 2010.12.10. 21:04:36

És ezzel az idióta, folyton locsogó géphanggal a háttérben ezt bárki örömében végigcsinálja? Vagy ez valami elmegyógyintézeti teszt, hogy bírod-e már a gyűrődést?

Hóember 2010.12.10. 21:24:38

@algi: Kösz a linkeket, szuperek. A Still alive tényleg egy himnusz, csodálatos.

Én nemrég nyomtam csak végig a portalt, mert most cseréltem le az őskövület gépemet, az újon már megy. Két este kellett hozzá, de rég volt olyan, hogy egy gém ennyire a géphez szegezett.

Dukefazon 2010.12.10. 21:31:00

Hehe, a videó rámutat néhány glicsre, aztán majd a készítők jól elhúzzák a következő portált, hogy mééééég jobban kiteszteljék. Néhol azt se tudom, hogy mi a fasz van, máskor csak lesek, hogy ilyet is lehet!? Elég kemény. Emlékezetes, mint a HL1 végigfutás. Ez a játék egy laza délután volt nekem. A HL1 meg egy élet, az nagyon hosszú sztem...

Milanmano 2010.12.10. 23:32:49

a hátrafelé ugrálás nem csalás, többen is csinálják, olyan mint a CS-ben a bunnyhop

d-_-b 2010.12.11. 03:34:07

Azt a kurva ez naon kemény!

moli 2010.12.11. 10:42:46

@röntgenszeműlány: van olyan tipusa is a speedrunnak, van olyan tipusa is a vilagrekordnak. ugy, mint ahogy van 400m-es futas es 400m-es gatfutas is, mindkettoben osztanak vilagcimet, pedig mindketto futas (speedrun, ehehe).
en.wikipedia.org/wiki/Speedrun

bolhabetu 2010.12.12. 00:02:34

Azért aki az exploitokat szidja ne feledje, hogy a rocket-jump is egy exploitból lett feature.

algi 2010.12.12. 00:29:52

@bolhabetu: Azért van különbség exploit és exploit között. Ha a rocket jumpot kezdetben nem számították be a pályaszerkesztésbe, az eléggé buta hiba volt (amit már a Doomban elkövettek), lévén a játék teljesen legális feature-jeiből származik, ahogyan a strafe-run is. De a pályáról kilépni, és egy pályán kívüli objektummal operálni, azzal szerintem egy eléggé nyilvánvaló közmegegyezést rúg fel. (Ahogyan pl. a campinget is nevezhetjük exploitnak, ha a rocketjunp az, ami szerintem teljesen legális, és indokolatlanul száműzik sokan a serverekről.)

csabez999 2010.12.12. 10:25:25

@algi: es az elotte levo 7 percet megnezted? engem marhara nem zavart, hogy az utolso egy darab palyan out of boundary-val szorakozott, hogy a tortas easter egget is bemutassa a vegen. a mondokad tobbi resze meg hogy jon ide?

algi 2010.12.12. 11:06:27

@csabez999: Á, ez nagyon magas labda. Nincs pofám. Talán majd más, akinek lesz kedve.

anarch 2010.12.13. 16:35:53

@bolhabetu: rocketjump != pálya széleken átmenni. Ld noclip. Az első egy valós felhasználás (sebez de nem halsz bele és lök rajtad akkor miért ne), a másik programozói bug (nem érnek össze a dolgok és emiatt kilépsz a "világűrbe").

Ha egy pályaszerkesztő gondatlansága miatt tudsz kilépni a világból az nem ugyanaz mintha engine bug miatt. Vesd össze: 13th Floor Vs Mátrix vége

madve2 2010.12.15. 18:47:44

A műfajt, mint már említették, tool assisted speedrunnak hívják, és alapvetően arra a kérdésre keresi a választ, mi az az elméleti(!) határ, amin belül a játék végigvihető, beleértve minden legális felhasználói inputot (még ha bugokat is használ ki), leszámítva az esetleges cheat kódokat (valamint level passwordöket és mentett állásokat), persze. Főleg a régi, cartridge-alapú rendszereken (NES, SNES, Megadrive stb.) van értelme (és divatja), ahol nem a játék beépített mentési rendszerét használják az újrapróbálásokhoz, hanem az emulátorok állapotmentési képességét, az eredmény pedig nem egy videó, amin élő ember játssza végig a játékot elejétől a végéig, hanem egy inputsorozat-fájl (mikor melyik gombot kell lenyomni), amit az emulátorba betöltve bárki meggyőződhet róla, hogy pontosan erre az inputra a játék mennyi idő alatt ér véget. Egy igényesebb TAS több hónap munkája, útvonaltervezéssel, bugok keresésével és begyakorlásával(!) stb. és az eredmény gyakran nagyon látványos, főleg a több rekorddöntést megélt játékoknál (ez a portalos pl. szerintem kifejezetten unalmas, de a Super Mario 64 és a Sonic 2 runok tényleg nagyon szórakoztatóak). Vannak alternatív változatai, pl. olyan, hogy pontosan ugyanarra az inputra két játékot visz végig egyszerre(!). Namármost, ezt lehet hülyeségnek gondolni, meg deráérnekbazmegezni, és legfőképp elméleti vitákat folytatni arról, hogy dehát ez nem is speedrun. Nem, tényleg nem az, valami egészen más, amit bizonyos emberek szórakoztatónak találnak, mások nem. A speedrun egy teljesítménybeli eredmény (ügyesség, gyakorlás stb.), a TAS inkább elméleti (felfedezés, tervezés stb.), nem összehasonlíthatóak (legfeljebb annyiban, hogy a TAS rekord elméleti alsó határt ad minden speedrun rekornak). Tudom, ezeréves post, de ha valaki mégis erre jár, akkor tudjon róla =)

madve2 2010.12.15. 18:55:42

Ajánlott videó: www.youtube.com/watch?v=0kZOJH9iwdE
(Az elején az intrót – kb. 1 perc – érdemes áttekerni; azért van ott, mert az íratlan szabályok szerint a speedrun ideje az első gombnyomástól az utolsóig tart, így a menüben való lépkedés is beleszámít, és mivel az intro a játékban nem átugorható, így a runból (ill. az abból felvett videóból) sem maradhatott ki.)
süti beállítások módosítása