HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Hétvégi játékcsaj: A női James Bond

2011.02.13. 12:09 Stöki

Mert ha Lara Croft a női Indiana Jones, akkor Cate Archer minimum James Bond szexi kiadása. A No One Lives Forever játékok hősnője a háttértörténete szerint valaha betörő volt, de aztán pandúr lett belőle, a Unity nevű titkos szervezet első női ügynöke lett. A kémnő 2000-ben mutatkozott be a játékosoknak, és rögtön egy igen súlyos ügyet kellett megoldania: azt, hogy ki irtotta ki egy héten belül az Unity-ügynökök felét. Hosszas nyomozása Kelet-Németországtól Washingtonig vezetett tele lehetetlen akciókkal és Austin Powersbe illő ruhákkal - és persze a sztori a hatvanas években játszódott, szinte érezni lehetett Sean Connery arcszeszét. Ráadásul a NOLF (teljes címén The Operative: No One Lives Forever) nem csak Cate miatt volt igen príma játék, technikailag sem volt vele gond, az fps több szaklaptól is megkapta az év játéka címet. Cate az első részben még bájosan szögletes idomokkal parádézott a Lithtech motor akkori képességeinek köszönhetően (klikk a képekre az eredeti mérethez):

36 komment

Címkék: nolf pénteki játékcsaj cate archer

Kilukadt a ritmusjáték-lufi

2011.02.10. 18:00 miguel_

Az elmúlt időszak legdurvább casual sikerének mondható ritmusjáték-piacra kezdi szórni a földet az Activision: tegnap bejelentették, hogy nincs több Guitar Hero játék, annak ellenére, hogy az elmúlt 5 évben a sorozat bámulatos mennyiségű pénzt hozott nekik (és nem csak nekik, hiszen sokan csak azért vettek játékkonzolt, hogy gitárhősök lehessenek).

Persze ez a lépés korántsem meglepő azoknak, akik esetleg figyelemmel kísérték a széria alakulását: az Activision (a "pénzéhes szemétláda multi" játékipari megfelelője) a második rész hatalmas sikere után vásárolta fel az eredeti kiadó RedOctane-t, és mivel az addigi fejlesztő Harmonix egyéb elfoglaltságai miatt (épp kitalálták a saját játékuk konkurenciáját, a Rock Bandet) nem vett részt a történetben, a Neversoft nevű csapat vette át a stafétát. A harmadik rész pénzügyileg siker volt, azonban már látszott a tökéletes ötlettelenség, hiszen a Harmonix Rock Bandjében sikerült túllépni a csakgitár-koncepción, a GH meg ragaszkodott az első részben is látott szereplőkhöz és lehetőségekhez. Később ugyan az Activision zenés sorozatában is megjelent a dob és az ének, de tulajdonképp semmit nem tettek hozzá a Harmonix által sikerre vitt játékmenethez, kivéve ha ideszámítjuk a DJ Hero keverőpult-kontrollerét. A hivatalos magyarázat miatt persze nem a zuhanórepülést imitáló szakmai és pénzügyi mutatók miatt kapott kaszát a sorozat, hanem a "jogi és licencelési költségek emelkedtek olyan magasra, hogy már nem éri meg foglalkozni a branddel". A jogi költségek emelkedésében nagyban közrejátszhat az, hogy a az elmúlt pár évben megsokasodtak a perek, Kurt Cobain özvegye, Yoko Ono Courtney Love például nagyjából száz twitterüzeneten keresztül akadt ki azon, hogy a Nirvana énekesének játékbeli avatárja minden szart elénekelhet, amit csak a játékos a szájába ad, de Gwen Stefani is döccent egyet azon, hogy digitális mása férfihangon énekli a Honkey tonk womant a Band Heróban.

Az Activision amúgy a bejelentésben azt is közzétette, hogy nem fejezik be a játékok forgalmazását (naná, majd hülyék lennének), de a februári DLC-k kiadása után új tartalom már nem érkezik majd. Érdekes egybeesés, hogy az eredeti Guitar Herót fejlesztő Harmonix is épp a napokban adott hírt arról, hogy megválik néhány munkatársától - szóval, aki eddig sikítófrászt és idegbajt kapott attól, hogy az emberek inkább műanyag gombokat nyomogatnak ahelyett, hogy vennének ugyanennyiért igazi gitárt, és megtanulnának IRL zenélni, azok lehúzhatnak egy dolgot a listáról: a ma ismert ritmusjátékoknak befellegzett.

32 komment

Címkék: zene guitar hero ritmusjáték activision blizzard robert kotick

Szól a meghajtó

2011.02.10. 15:00 miguel_

Hihetetlen, egy kis elszántság mit ki nem hoz néhány muzeális 5,25-ös meg 3,5-ös floppymeghajtóból, még az öreg Beethoven is füttyentene örömében, ha nem lett volna töksüket már jóval azelőtt, hogy meghalt volna.

Persze tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogy ez a dolog nem újkeletű jelenség, az ember mindenből hangszert csinál, például ki ne használta volna már lábdobnak a házat, vagy cintárnyérnak a monitort, ha lefagyott a gép. Ettől függetlenül a tovább után jöjjön pár igazán ötletes PC-közeli hangszer a Youtube bőségéből, a teljesség igénye nélkül (illetve ha nektek is van hasonló otthonról, ugyan linkeljétek már be a hozzászólások közt).

 

81 komment

Címkék: zene videó floppy állatság

Heti retro: Hirdetések a hőskorból

2011.02.10. 13:40 Stöki

Egyéb elfoglaltságaim miatt megint kénytelen vagyok alibiposzttal elintézni a heti retrót, de szerintem szeretni fogjátok (és így még a héten még szavazhattok a jövő heti játékra, hátha megelőzi a Doom a Warcraft 2-t). Egy hirdetésgyűjtemény következik abból az alkalomból, hogy a Vintage Computing & Gaming nevű retrooldal "a hét szkenje" rovata a napokban ötéves lett. Az oldal szerkesztője, Benj Edwards minden hétfőn felrak egy régi újságból beszkennelt hirdetést, így az öt év alatt több mint 260 képből álló gyűjteményt hozott össze. Ezek közül következzen néhány érdekesebb (a képekre klikkolva a hirdetések eredeti méretben is megtekinthetők).

Kezdjük a hardverekkel, mindenekelőtt a tranzisztorral, mert enélkül a háromlábú józság nélkül nem tartanánk ma ott, ahol. A Scientific American egyik 1953-as számában a Radio Corporation of America egy kiskátéval mutatta be az olvasóknak az integrált áramkörök alkotóelemét. Ma már a mikroelektronika fejlődésének hála több százmillió tranzisztor is elfér egy ötforintosnyi területen. 1953-ban az RCA még arra volt büszke, hogy több mint 200 potenciális ügyfele érdeklődik a tranzisztor iránt.

41 komment

Címkék: hirdetés heti retro egyéb vcg szkenek

Így photoshopoltok ti

2011.02.09. 10:00 Stöki

Érdemes volt emlékeztetni beneteket legutóbbi nyereményjátékunk határidejére, hétvégén sok új Photoshop-alkotást küldtetek. Emlékeztetőül: a feladat egy tetszőleges játékborító kratosizálása volt, azaz a God of War főhősét, Kratost kellett valahogy ráhegeszteni egy borítóképekre. Szinte csak kiváló pályaművek érkeztek, szóval nagyon nehéz volt dönteni, az első öt helyezett között csak árnyalatnyi különbségeket találtunk. A lenti képek klikkre megnőnek (már azok, amelyek eredetiben 600 pixelnél szélesebbek).

Az egyik Kratos-akciófigurát Shirosaki fedőnevű kommentelőnknek ítéltük, a Super Paper Mario és Portal borítójának átértelmezéséért.

57 komment

Címkék: közösség photoshop nyereményjáték eredményhirdetés ti küldtétek

Eladó egy konténer

2011.02.08. 11:07 hancu

22500 ausztrál dollár, vagyis 4,5 millió forint az ára (az első menetben nem volt rá jelentkező az Ebayen), plusz egy ekkora csomag postaköltsége Ausztráliából. Így néz ki:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A cuccot a Gears of War 2 helyi reklámkampányában használták, így aztán a festésen felül is van benne pár olyan cucc, ami egy sima konténernél nem szokott szériafelszerelés lenni, úgymint:

  • Nyolc 42 collos Samsung lcd hdtv
  • Nyolc Xbox360
  • Egy Netgear szerver
  • Légkondi
  • Egy csomó replika fegyver, lőszeres láda, álcaháló és hasonló díszletek
  • Minden konzolhoz egy-egy Gears of War 2, Forza 2, és Tom Clancys Vegas 2

 

 

 

Mondanám, hogy dobjuk össze nekem, de kertem nincs, az erkélyen meg nem fér el. Te tudnál mit kezdeni vele?

58 komment

Címkék: gearsofwar szuperneed

Left 4 Super Mario

2011.02.07. 13:13 hancu

Ha mindig is vágytál rá, hogy shotgunnal menj neki a Super Marionak...

 

...már nem kell sokáig várnod, készül a nemhivatalos L4D-mod.

13 komment

Címkék: mario left4dead

Játékban is a Green Bay Packers a legnépszerűbb

2011.02.07. 09:24 Stöki

Na, megvolt a Super Bowl, nyert a Packers, a Pittsburgh Steelers derekasan küzdött, izgalmas meccs volt. Egy játékbloghoz ez nyilván a Madden NFL sorozattal köthető, esetünkben pár érdekes grafikonnal, amiket a New York Times (hoppá) közölt. A neves újságnál megnézték, hogy a legutóbbi, 11-es sorszámú Madden NFL online meccseiben milyen arányban választották a játékosok az egyes csapatokat. Az eredmény nem meglepő: ahogy a Packers és a Steelers közeledtek a döntőhöz, egyre népszerűbbek lettek. Vicces, hogy ezt a népszerűségi versenyt is a Packers nyerte (klikkre megnő a grafikon).

A többi 32 csapat grafikonját lásd az eredeti forrásnál, vannak itt is érdekes dolgok, például az, hogy a fenegyerek Randy Moss átigazolásai a Minnesota Vikings és a Tennessee Titans statisztikájában is látványos megugrásokat produkáltak. Az egész bajnokság alatt egyébként a Philadelphia Eagles volt a legnépszerűbb (átlagosan kb. a játékosok 8 százaléka választotta), ez a NY Times szerint sztárjátékosuk, Michael Vick félelmetes teljesítményével van összefüggésben. A legkevésbé népszerű csapat pedig az Arizona Cardinals, ami szépen példázza a hírnév múlandóságát: a csapat két éve még Super Bowlt játszott.

A Madden NFL egyébként az egyik legnépszerűbb sportjáték, az EA stabil fejőstehene, a sorozat részeiből összesen több mint 85 milliót adtak el. A Madden NFL 11-gyel az előszezon óta több mint 290 millió online meccset játszottak (az percenként 1200 mérkőzés).

25 komment

Címkék: sport super bowl ea madden infografika

Exkluzív: Soul Calibur 7

2011.02.06. 18:00 hancu

Úgy látszik, nem csak nekünk tűnt fel, milyen irányba fejlődik minden idők egyik legkirályabb verekedős játéka.

14 komment

Címkék: csöcs karikatúra soulcalibur

Eközben a Valve-nál...

2011.02.06. 13:00 Stöki

És ha már a Steam sikere kétszer is szóba jött a héten: a nap képe, avagy Gabe Newell, korunk Dagobert bácsija.

(innen valójában ez az eredeti)

8 komment

Címkék: karikatúra steam valve gabe newel

Nagyobb biznisz a Farmville, mint a Halo?

2011.02.06. 10:00 Stöki

Az NPD piackutató cég évről évre közzéteszi az amerikai játékpiacra vonatkozó éves jelentéseit (a legutóbbi zanzáját lásd itt), bár ezek egyre kevésbé megbízhatóak, mert nem számolnak csomó tényezővel, például sem az online terjesztéssel, sem a közösségi oldalak játékaival. Pedig mindkettőben nagy pénz van - éppen a héten írta meg Hancu, hogy a Steam valószínűleg egy népesebb ország éves GDP-jét hozta össze a Valve-nak, most pedig a Facebook-os játékokról lesz szó.

És rögtön le kell szögezni, hogy az alábbiak nem hivatalos számokon alapulnak (a Zynga meg a többi hasonló cég ugyanis titkolja, hogy mennyi pénzt termelnek a játékai), hanem színtiszta spekuláció, amit az IGN végzett. A neves játékportál két felmérésből indult ki. Az egyik az NPD egy nemrég készült kutatása, amely szerint minden tizedik, Facebook-játékokkal szórakozó embert pénzt is költ ezekre a játékokra. A másik a SocialGold nevű, mikrotraknzakciókra szakosodott elemzőcég tanulmánya, ami azt állapította meg, hogy a fizető Facebook-játékosok átlagosan 55 dollárt költenek egy játékra, amíg meg nem unják azt (ez az úgynevezett life-time value, LTV). És mivel a Facebook-játékok aktuális sikerlistája nyilvános - beleértve azt, hogy mennyien játszanak velük -, az IGN szépen kiszámolgatta, hogy a játékosbázis alapján mennyi fizető kuncsaftjuk lehet a legnépszerűbb Facebook-játékoknak, és hogy mennyi pénzt költhetnek. Az eredmény a lenti, finoman szólva is megdöbbentő grafikon 2010 legsikeresebb játékairól.

47 komment

Címkék: üzlet facebook farmville kazuárok zynga

Rosszabbul vezet az, aki játszik

2011.02.05. 11:30 miguel_

Érdekes tanulmány végeredményét tette közzé a Continental gumigyártó (innen is üdvözlök minden egyes volt munkatársat): egy 2000 fős mintán azt mérték, mi jelentősége van annak, ha valaki úgy vezet az életben, hogy mellette sokat nyomja a kontrolleres-digitális változatot is.

Bizonyos dolgok nem meglepők: a játékosok általában magabiztosabbak, a reakcióidejük rövidebb, ráadásul összességében is jobban értik, mi miért történik vezetés közben (vezetéselmélet, a jármű működése, fizika, ilyesmikre kell gondolni). Sajnos azonban a címben megfogalmazott tétel is ebből következik - azoknak, akik rendszeresen játszanak autós címekkel valamely platformon, ólomból van a lábuk, és könnyebben mennek bele kétes kimenetelű forgalmi helyzetekbe. Arról nem esik szó, hogy számít-e a szimuláció minősége, bár ha jól sejtem, a Burnout Paradise nem sokat tesz hozzá a vezetési kultúra fejlövéséhez fejlődéséhez.

 

A felmérés kiértékelése alapján minden jó és rossz hatás közvetlenül visszavezethető a játékokra (és most az egyszer talán nem érdemes csípőből visszalőni): a gyorsabb reakciók, a fejlettebb monotonitástűrés,  és persze a következmények alulbecslése mind-mind olyan dolog, ami nehezen cáfolható összefüggést mutat. Felvetődik még, hogy nemcsak az úton, de parkolás közben is bénábbak vagyunk, ráadásul minél többet emberkedünk digitálisan, annál rosszabb a helyzet a való életben. Persze azért az sem megoldás, hogy betiltjuk az autós címeket: az eredmények szerint azok, akik soha nem próbáltak szimulátoron játszani, dupla akkora eséllyel húzták meg a járgányt élőben, és a forgalmi vizsga is nehezebben meg nekik. A végére egy tanulságos táblázat további érdekességekkel, a hozzászólásokban meg akkor jöhetnek a személyes vélemények és élmények.

Játékos  %     
Nem játékos %
Állította meg már rendőr2213
Használ mobilt vezetés közben
1912
Volt már felelős balesetért3015
Az elmúlt 1 évben hajtott át piroson3114
Hajtott be rossz irányból egyirányú utcába1310
Ütközött neki tereptárgynak parkolás közben2213
Okozott sérülést más autóban, majd hajtott el csendben1911
Vállalt kockázatot (durva gyorsítás, előzés)4421
Dühöng vezetés közben4522                      
Gyorshajt2513
Ijesztő a vezetési stílusa2611
Átlagban hányadszorra teszi le a forgalmi vizsgát23
Az elmúlt egy évben okozott károk12

 

79 komment

A PlayStation 2 nem akar meghalni

2011.02.05. 10:00 Stöki

A Sony kiadta legutóbbi negyedéves pénzügyi jelentését, és egészen meglepő számokat vehet észre benne a figyelmes olvasó, mindenekelőtt a PlayStation 2 eladásait. A kifutóban levő platform 2009-es eladásai az első három negyedévben: 1,6, 1,9 és 2,1 millió. 2010 hasonló időszakában: 1,6, 1,5 és 2,1 millió. Vagyis alig vettek kevesebb PS2-t tavaly, mint tavalyelőtt.

Ami azért fura, mert mégiscsak olyan konzolról van szó, aminek az utódja már 2006-ban megérkezett, és amihez az utolsó igazán kiemelkedő exkluzív játék a kb. négy éve megjelent God of War II volt. És még mindig veszik a gépet, sőt volt olyan negyedév, amikor többet vettek belőle, mint PSP-ből. Ugyan még egy negyedév hátravan a Sony pénzügyi évéből, a becslések szerint a cég 6 millió eladott PS2-vel zárja 2010-et, ami csak kétmillióval kevesebb az eladott PSP-k számánál, és csak 1,3 millióval kevesebb, mint a tavalyi PS2-darabszám.

Egészen kivételes teljesítmény ez egy 2000-ben debütált platformtól, és persze hogy a PS2 ezzel rekorder a konzolok között: azon túl, hogy nincs még egy olyan platform, aminek ilyen eladásai lennének, ez az első konzol, ami átlépte a bűvös 150 milliós határt. Egészen pontosan 151,12 millió eladott gépnél tart, ami több a DS (145 millió), a GameBoy (119 millió), az első PlayStation (102 millió) vagy akár a Wii (85 millió) eladásainál.

A PS2 elnyújtott életciklusa a gép olcsóságán túl (már 99 dollárért hozzávágják az emberhez) nyilván annak is köszönhető, hogy ma is élvezhető, remek játékok jelentek meg rá az Okamitól a Shadow of the Colossusig, amiket használtjáték-boltokban szintén olcsón meg lehet szerezni.

(via Kotaku)

35 komment

Címkék: üzlet sony ps2

Letölthető már a 8-bites Halo

2011.02.04. 17:00 Stöki

Egy gyors followup a nap végére: decemberben megírtuk, hogy demake készül a Halóból: egy rajongó 8-bites (vagy legalábbis olyasmi) verzióban készíti el Master Chief akcióit. A játék azóta elkészült, letölthető, játszható. Oldalnézetes ugrálás és lövöldözés, járművezetés, főellenfelek, retrotúladagolás garantálva.

33 komment

Címkék: retro halo demake

Két szolgálati közlemény

2011.02.04. 15:00 Stöki

Egyrészt: vasárnap éjfélig még küldhettek kratosizált játékborítókat, amikkel faja akciófigurát vagy pólót nyerhettek. Eddig 6 pályamű érkezett és 5 nyeremény van, szóval a nyerési esély elég nagy, érdemes rákapcsolnia annak, aki még tervezi, hogy részt vesz a játékban.

Másrészt: talán már észrevettétek, hogy az elmúlt egy-két hónapban megjelentek gyanúsan a bloghoz passzoló hirdetések. Ez azért van, mert már annyian olvastok minket – a Jóisten tartsa meg szokásotokat –, hogy elkezdtük értékesíteni hirdetési felületeinket. A normál ügymenetben ez semmi zavart nem okoz, csak annyi változás lesz, hogy azon a két helyen, ahol egyébként a blog.hu hirdetései jelennek meg, ezentúl néha olyan termékeket hirdető bannerek is lesznek, amik esetleg még érdekelnek is titeket (most éppen egy Bulletstorm-előrendelési akció).

8 komment

Címkék: közlemény

süti beállítások módosítása
Mobil