HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Kilukadt a ritmusjáték-lufi

2011.02.10. 18:00 miguel_

Az elmúlt időszak legdurvább casual sikerének mondható ritmusjáték-piacra kezdi szórni a földet az Activision: tegnap bejelentették, hogy nincs több Guitar Hero játék, annak ellenére, hogy az elmúlt 5 évben a sorozat bámulatos mennyiségű pénzt hozott nekik (és nem csak nekik, hiszen sokan csak azért vettek játékkonzolt, hogy gitárhősök lehessenek).

Persze ez a lépés korántsem meglepő azoknak, akik esetleg figyelemmel kísérték a széria alakulását: az Activision (a "pénzéhes szemétláda multi" játékipari megfelelője) a második rész hatalmas sikere után vásárolta fel az eredeti kiadó RedOctane-t, és mivel az addigi fejlesztő Harmonix egyéb elfoglaltságai miatt (épp kitalálták a saját játékuk konkurenciáját, a Rock Bandet) nem vett részt a történetben, a Neversoft nevű csapat vette át a stafétát. A harmadik rész pénzügyileg siker volt, azonban már látszott a tökéletes ötlettelenség, hiszen a Harmonix Rock Bandjében sikerült túllépni a csakgitár-koncepción, a GH meg ragaszkodott az első részben is látott szereplőkhöz és lehetőségekhez. Később ugyan az Activision zenés sorozatában is megjelent a dob és az ének, de tulajdonképp semmit nem tettek hozzá a Harmonix által sikerre vitt játékmenethez, kivéve ha ideszámítjuk a DJ Hero keverőpult-kontrollerét. A hivatalos magyarázat miatt persze nem a zuhanórepülést imitáló szakmai és pénzügyi mutatók miatt kapott kaszát a sorozat, hanem a "jogi és licencelési költségek emelkedtek olyan magasra, hogy már nem éri meg foglalkozni a branddel". A jogi költségek emelkedésében nagyban közrejátszhat az, hogy a az elmúlt pár évben megsokasodtak a perek, Kurt Cobain özvegye, Yoko Ono Courtney Love például nagyjából száz twitterüzeneten keresztül akadt ki azon, hogy a Nirvana énekesének játékbeli avatárja minden szart elénekelhet, amit csak a játékos a szájába ad, de Gwen Stefani is döccent egyet azon, hogy digitális mása férfihangon énekli a Honkey tonk womant a Band Heróban.

Az Activision amúgy a bejelentésben azt is közzétette, hogy nem fejezik be a játékok forgalmazását (naná, majd hülyék lennének), de a februári DLC-k kiadása után új tartalom már nem érkezik majd. Érdekes egybeesés, hogy az eredeti Guitar Herót fejlesztő Harmonix is épp a napokban adott hírt arról, hogy megválik néhány munkatársától - szóval, aki eddig sikítófrászt és idegbajt kapott attól, hogy az emberek inkább műanyag gombokat nyomogatnak ahelyett, hogy vennének ugyanennyiért igazi gitárt, és megtanulnának IRL zenélni, azok lehúzhatnak egy dolgot a listáról: a ma ismert ritmusjátékoknak befellegzett.

32 komment

Címkék: zene guitar hero ritmusjáték activision blizzard robert kotick

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr762651813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dester 2011.02.10. 18:11:36

Nagyon szeretem a sorozatot, legalábbis ahol dobbal is lehet ügyködni. Emiatt akartam én is Xboxot venni, de aztán mindig volt fontosabb dolog. Egyébként nem esik róla szó, de gyanítom, hogy még egy "tény" közrejátszhatott abban, hogy kifulladt vagy kifulladóban van a sorozat, ez pedig a Kinect. Az egyik korábban nagy Guitar Hero fan kollégám mondta pont aznap, amikor megvette a Kinectet (ez a megjelenés másnapján volt): "á, a Guitar Hero már nem menő. Tudod mi a menő? A Kinect!" Úgy érzem, igaza van.

Lámadmirális 2011.02.10. 18:47:06

Szüleim anno Gh-t akartak nekem venni 30e (Mediamarktos árak...) forintért, de inkább egy igazi gitár mellett döntöttem, igaz hogy nem b**** belém a villám minden 50.-ik jólsikerült pengetés után, de legalább szebb hangja van:b

Bro 2011.02.10. 19:16:58

Végre vége a sok nyominak aki azthiszi ért valamilyen hangszerhez ! : )

Szálka 2011.02.10. 20:47:34

Nagyon jó party játék volt, nem bántam meg, hogy megvettem, (dobostul, mindenestül) de túl vagyok rajta. Jöhet a következő nagy ötlet.

Serathis 2011.02.10. 20:54:34

Haldoklik a WoW!

... ja nem.

Lenry 2011.02.10. 21:18:18

áh... Frets on fire.
ingyen van. csak egy billentyűzet kell hozzá meg mp3 fájlok. az élmény meg ugyanaz.

Toalettduck 2011.02.10. 21:43:39

Ezt már csak az tudná tetézni, ha fél órán belül bejelentik hogy megtalálták a rák/AIDS ellenszerét...

Kraivan 2011.02.10. 23:18:05

A Guitar heroban épp az a jó, h gitározol, pedig nem tudsz.

A zenekarom gitárosait sorra aláztam. Idegenek kérdezték h vagyok jó ebben? Mondom azért mert én vagyok a banda dobosa. :P

Én meg Drum heron nem tudtam ütni semmit. :D

De nem értettem mit lehetett eddig húzni a sorozaton.

_Cactus_ · http://gergo.erdi.hu/ 2011.02.10. 23:40:43

@Lenry: Szerintem az élmény nem ugyanaz. Próbáltam mindkettőt (igaz, a FoF-t csak egyszer, kb fél órát).

Persze FoF eredeti kontrollerrel, az már valóban ugyanaz :)

Dester 2011.02.11. 09:37:35

@Szálka: eladó a dob? :)

@Lenry: van még pár ilyen. Pl. Audiosurf kb. 2000 Ft-ért. Teljesen más élmény, mint a Guitar Hero, ugyanúgy saját MP3/FLAC fájlokkal etethető, van kétszemélyes módja is, a barátnőmmel nagyon szeretjük.

Lenry 2011.02.11. 09:39:37

@Dester: ismerem, sokat játszom is vele

algi 2011.02.11. 10:04:17

Sőt, úgy olvastam, hogy szélnek is eresztették a játék fejlesztőcsapatát. Szóval nagyon úgy tűnik, ennek most végleg vége.

moli 2011.02.11. 10:31:50

szerintem ritmusjatekok tovabbra is lesznek, csak a muanyaggitaros fassagnak van vege. sokan varjak az Elite Beat Agents 2-t es ezevben jon a Rhythm Paradise Wii.

Isaking · http://habibarpult.blog.hu/ 2011.02.11. 10:32:20

Már a GH2 óta megvan minden rész, RBk is, ha most visszamehetnék az időben akkor is ugyanígy megvenném dobostul mindenestül az egészert, mert nagyon jó kis party game, igaz h már van kinect de az még nem 4 személyes. @Kraivan:"A Guitar heroban épp az a jó, h gitározol, pedig nem tudsz." Ezzel meg teljesen egyetértek, egyszer átjött egy dobos haverom, mediumon alig tudta végigtolni a számot, öröm volt nekem h én én meg experten simán letolom, pedig előtte h ő mennyire jól dobol és ez csak egy sz.r kis játék az igazi doboláshoz képest... :D és még egy nagyon fontos dolog, ha nem kezdtem volna GHval akkor most tuti h nem lenne elektromos gitárom :p ^^

lokkoLori 2011.02.11. 11:24:37

van 7 db igazi gitárom volt már több zenekarom, +14 év valódi gitáros tapasztalat ... és imádom a Guitar Herot, főleg a dobot benne ( a szomszéd persze utálja :) ...
jah most, hogy kipukkant és nem menő ... ha esetleg valakinek van egy eladó GH gitárja wii-hez, megvenném ... komolyan!

Bicikliző medve 2011.02.11. 12:25:10

@Bro: en sose gitar heroztam, de ezen az analogian a codosok meg azt hiszik, ertenek a puskakhoz? :) Szerintem egy kicsit eltulozzuk itt a dolgokat :)

Sharpe · http://www.book-fun-factory.com/farfun/ 2011.02.11. 14:11:52

@moli:
Teljesen egyetértek. A ritmusjátékoknak nagy hagyománya van és roppant népszerűek bizonyos körökben, tehát attól még, hogy egy műanyag gitáros brand megszűnik, lesz másféle dögivel.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2011.02.11. 17:45:04

Befellegzett, legalábbis ezen két kiadó/játékgyár részéről. Szvsz. lesz még olyan csapat, aki felkarolja (lefeji a tőgyet) az ötletet és very hasonló játékokat fog irogatni.

Aki szerint meg csak az IRL zenélés az igazzy, az nem gondolt még bele abba, hogy sem a lassan nyugdíjas édsanyám, sem a párom nem fog megtanulni gitározni, vagy dobolni (és fog venni gitárt, meg erősítőt, meg effekteket, meg keverőt, meg próbatermet, meg mikrofont, meg "szita-szita péntek, szerelem csütörtök, dobszerkót"), viszont így simán élvezhetik azt a pár órát, amíg eljátszogatunk.
Persze Ők nem is verik a nyálukat a fészbúkon, hogy mekkora gitárosok/dobosok/énekesek is ők valójában. Persze én sem vagyok az, ezért is remélem, hogy lesz azért még aki ilyen játékokat kiad. Az Igazzy zenészeknek meg üzenem, hogy: "Na, mi van, savanyú a szőlő?" :o)

Bro 2011.02.11. 18:24:53

Hát nemtudom, senkinek sem kell erősítőt, stb stb venni, hogy élvezze a zenét amit csinál. Lehet venni egy klasszikus gitárt és élvezni. Kifejezetten lehet. El sem képzelnéd hány nagymama, idősebb hölgy, úr áll neki tanulni valamilyen hangszeren saját kedvtelésből vagy mert szeretne az unokájának zenélni, énekelni közben.
Olyan idős hölgyel is találkoztam már akinek az ujjai nem álltak rá a gitárra rendesen, túl nagyok voltak, de amennyire lehetett megtanult játszani rajta a lehetőségeihez képest, hogy örömet szerezzen vele.

Ennyit arról, hogy mennyire savanyú a szőlő.

Viszlát o/

Khayness 2011.02.11. 23:56:34

Agyonhajszolták szegény lova, verték is rendesen a tetemét, aztán csak rájöttek, hogy kipurcant.

Dukefazon 2011.02.12. 11:48:10

A ritmusjáték nem csak a rockband hero! Én mostanában kaptam rá a ritmus játékokra, nem atomdurván, de megkedveltem őket. Már régebben is toltam a Patapom-mal, mostanában megint elővettem. Vagy ott van a múltkori cikketek, iddqd.blog.hu/2010/11/20/igy_kell_szamurajkarddal_nitnendozni

Ezek is ritmus játékok, ne feletkezzünk meg róluk. Csak ezért vettem meg DS-re a Rhythm Paradise játékot :) Szal lehet, hogy az activision kivonul, de a ritmus játékok élnek, és azért, mert nem adnak ki új DLC, az emberek attól még élvezhetik továbbra is. Kicsit kimegy majd a divatból a léggitározás, de ez van.

Szedrencs 2011.02.12. 20:07:58

Ki volt az a majom, aki kitalálta, hogy évente legyen GH játék, és ezzel pukkasztotta ki az egész GH sorozatot?

Meg nem ártott volna jobb számokat belerakni. :)

Egyébként a Power Gig-et próbálta valaki "rendes" gitárral?

szepi79 2011.02.13. 01:52:28

@lokkoLori: az edigitalban lehet venni wii-hez gitárt (hama, fekete, 18k körül, csak épp most nem jön be a honlapja és nem tudom linkelni)
@Bro: egy percig se hiszem, hogy értek hangszerhez, mert nem értek. sőt, wowozok is, mégse gondolom, hogy tudnék varázsolni. (mondjuk szeretem a need for speed-et is, vezetni meg pont tudok.)

kukolya 2011.02.13. 07:49:29

Nem a cikkhez kapcsolódik, de talán ti tudtok segíteni..

Egy kb. 18-20 éves "point&click" stílusú játékot keresek. Csak annyira emlékszek, hogy külső oldalnézetes pályái voltak (hasonló a Gobliiinshoz), egy emberrel kellett különböző pályákról továbbjutni, plusz még annyi rémlik, hogy talán valamiféle kastélyból vagy börtönből indult, talán volt egy víz alatti pálya is az eleje felé, és később egy több pályás barlangrendszerben kellett köveket is gyűjtögetni. DOS alatt játszottam vele, de lehet más platformon is megjelent. Több retro-játék oldalt átnéztem már, de nem tudok ráakadni.
Rémlik valakinek ilyen játék, tudja valaki a nevét?

KJ4prez 2011.02.13. 11:02:22

elég régóta zenélek, de nekem a gh leginkább idegesítő és egyben unalmas volt. viszont úgy simán letoltam elsőre mediumon hiba nélkül, ha levettem a hangot, és csak a bogyókat néztem. :D

zyrobs 2011.02.13. 15:15:47

@ċsirke72: Nincs eltúlozva. Ha codhoz kalasnyikov formájú fénypisztoly lenne a kontroller, akkor annak a rajongótábora is azt hinné hogy értene a fegyverhasználathoz.

szepi79 2011.02.13. 17:43:48

@zyrobs: mért, te hány embert láttál szinpadra fellépni igazi gitárral, hogy aztán csak szerencsétlenkedjen, és megszólaljon, hogy "a francba, GHn profin nyomom"?

különböztessük már meg a felnőtt, értelmes gamereket azoktól a 12 évet el sem ért gyerekektől, aki egér+bill kombóval is azt hiszi, hogy ő a világ legjobb katonája.

zyrobs 2011.02.13. 18:20:42

@szepi79 - Harciteknős idomár: Felnőtt, értelmes gamerek ugyanúgy nyomhatják a codot meg a guitar herot mint a 12 évet el sem ért gyerekek.

Csak a codot bill+egér kombinációval vagy konzol joystickkal nyomják, a guitar herot meg immerziót elősegítő műgitárral. Tehát ha valaki guitar heroban jó (és ráadásul "12 évet el sem ért gyerek"), akkor tudatosulhat benne az, hogy ő a gitár szimulátort magas fokon irányitja a műgitár kontrollerrel, tehát akkor lehet hogy tud gitározni is.

De mondjuk egy codnál vagy medal of honornál nincs ilyen immerzió, ott egérrel vagy joystickkal irányitasz egy virtuális katonát. Tehát van egy ilyen logikai akadály, hogy egér != m-16 gépkarabély, ami guitar heronál nincs, mert ott gitár == gitár...

Isaking · http://habibarpult.blog.hu/ 2011.02.13. 19:19:50

@Szedrencs: Bőven voltak benne jó számok, de ugye kinek a pap, kinek a papné ;)

Ess 2011.02.15. 10:49:24

És akkor mi van, ha azt hiszi, hogy tud gitározni?
Majd rájön, hogy nem. Ennyi.
süti beállítások módosítása