Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor elolvasnak. És továbbra is nagyon nagy köszönet mindenkinek, aki támogatta Patreon-kampányunkat! (Támogatóink listáját lásd a poszt végén.)
Elég kevés hárombetűs játéknév van, nem is csináltunk ebből toplistás témát - az ötletet amúgy a Nox adta volna, ami egyértelműen klón, viszont egy jobban sikerült darab, és volt pár hét, amíg érdekelte a játékosokat... aztán megjelent a Diablo II. Most kipróbáltuk megint, mert 19 éve felé sem néztünk. Ha kíváncsi vagy élményeinkre, irány a podcast, embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. Ha viszont csak olvasnál egy posztot a játékról, scrollozz a lejátszó utánra (bár teljes élményt a podcast ad). És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval.
Emlékszünk még a Westwood és a Blizzard rivalizálására? A Westwood kihozta az RTS-eket megújító Dune II-t, majd a Blizzard lelopta, és megcsinálta a kicsit jobb Warcraftet. A Westwood riposztja a Command & Conquer volt, amire a Warcraft II jött válaszul, arra meg a Red Alert. Ám volt egy eset, amikor a Westwood törleszthetett: a 2000-ben megjelent Nox ugyanis nem nagyon tagadhatná, hogy az akció-szerepjátékok atyja, a Diablo nyúlása volt.
Pedig nem annak indult: egy Michael Booth nevű főiskolás szerelemprojektjeként kezdődött a fejlesztés 1995-ben. Booth a diplomaidőszakban nagyon rátekeredett a Magic: The Gathering című kártyajátékra (voltunk így páran akkoriban), és kitalálta, hogy készít egy játékot, amiben mágusok harcolnak egymással. Izometrikus nézetű, valós idejű mókát álmodott meg, amiben osztott képernyőn lehetett volna multiban küzdeni, a harci varázslatokat pedig a Mortal Kombatéhoz hasonló gombkombókkal lehetett volna előhívni. Elég életképtelen ötletnek tűnik, de az elkészült techdemo arra jó volt, hogy Booth az 1997-es GDC-n bemutassa - és a Westwood egyik producere, John Hight rá is harapott. Mármint a játékmotorra: az izometrikus, real-time engine ugyanis megfelelőnek tűnt ahhoz, hogy a cég csináljon egy saját Diablót. Így hát a Westwood megvette Booth kis garázscégét, a fejlesztőcsapatot Kaliforniába költöztette, adott a projektre grafikusokat és még pár embert, aztán 2000 elején megjelent a Nox, amiben már nyoma sem volt az eredeti koncepciónak, a Diablóénak viszont annál inkább.
Ugyanakkor a Westwood görcsösen próbált azért más is lenni a Diablónál, ami leginkább ott érhető tetten, hogy a pályák nem véletlengeneráltak, hanem kötöttek. Ez elvben lehetőséget adhatna jobban kidolgozott sztorira - és ezzel is reklámozták anno a játékot -, de a Nox története igazából elég átlagos. Jack, egy földi állampolgár átkerül egy fantasy létsíkra, ahol Hecubah, a gonosz boszorkány fenekedik a sötétség (latinul nox) erőivel. Mi mást tehetne erre Jack, mint hogy kasztot választ (a varázsló mellett harcos és idéző lehetett), és összegyűjti a mágikus tárgyakat, amikkel el lehet páholni a boszit. Nem egy Oscar-díjas forgatókönyv, és az sem segít rajta, hogy az átvezető mozibetétekben fel-felüti a fejét a humor (miközben a játékban elég száraz szövegeket lehet olvasni).
És hát a Nox játékmenetben sem volt különösebb előrelépés: az irányítása egyenesen nehézkesebb, mint a Diablóé, a multiplayer módja szintén. Egy valamiben emelkedett ki, a megvalósításban. A korhoz képest szép grafika és jó effektek gyönyörködtették a játékost (különösen a főhős látómezőjét szimuláló rendszer volt pöpec), és a szinkronra sem sajnálták a pénzt (Jack hangját Sean William Scott adta, aki ugye az Amerikai pitében volt Stifler).
A Nox végül nem volt átütő siker. Volt pár hónapja, amíg tényező tudott lenni az akció-RPG-k rajongóinak körében, de aztán júniusban jött a Diablo II, és a Noxszal onnantól kezdve már senki nem játszott. A tervezett sztoris kiegészítőt törölték is, csak a NoxQuest nevű, kooperatív multira felhúzott csomag jelent meg hozzá. Michael Booth viszont később elég sokra vitte, a Valve-nál ő csinálta meg a Left 4 Deadet.
Legközelebb 2-3 napon belül jön vendéges adás, aztán toplistás Mini. Továbbra is válasszatok bennünket, és visszajelzések, észrevételek jöhetnek bátran (iTunes-ra is, mert akkor jobban észrevesz minket a drága), és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).
Korábbi Checkpoint Mini adások az ötödik évadban:
- Checkpoint Mini #93 - Heretic és Hexen
- Checkpoint Mini #94 - Stormlord
- Checkpoint Mini #95 - Tyrian + TOPLISTA: A 10 legjobb shoot 'em up
- Checkpoint Mini #96 - Gunstar Heroes
- Checkpoint Mini #97 - Kingpin: Life of Crime
- Checkpoint Mini #98 - The Movies + TOPLISTA: A 10 legjobb kiegészítő
- Checkpoint Mini #99 - Alter Ego
- Checkpoint Mini #100 - TETRIS
- Checkpoint Mini #101 - Gladius + TOPLISTA: A 10 legjobb játék, aminek fegyver van a címében
- Checkpoint Mini #102 - Gods
Még korábbi adások:
Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból pedig a teljes negyedik évad.
A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.
Vendégszerepléseink:
- Checkpoint a Runyai Stúdió podcastjében
- Checkpoint A hiányzó darab podcastben
- Grath, Stöki és Mazur szereplései a Fun With Geeks YouTube-csatornán: Dixit #1, Dixit #2, Dixit kiegészítő #1, Dixit kiegészítő #2, We Didn't Playtest This at All #1, sőt We Didn't Playtest This at All #2)
- Stöki a Sztereotrip utazási podcastben (a téma Japán, a Tokyo Game Show is előkerül)
- Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben
A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:
További támogatóink:
Kiss András, kopeszku, Hollósi Dániel, Huszti András, Nagy Gyula, Győri Ferenc, Gortva Gergely, Révész Péter, cue, Csopa Tamás, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Varga Bálint Bánk, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, Döme, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, Arsenic, hadam89, Ergoproxy83, Milo, Csviri, Magyar Kristóf, Kester, HaverDodi, arpadapunk, ArcadeMacho, MakkOS, Xlabu, Gabesz Fótról, G, Gergő, Havasi László, kaczurzsolt.
(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)
Utolsó kommentek