Egy jó és egy kevésbé jó hír a Kickstarter háza tájáról – kezdjük a jóval. Múlt héten összejött a pénz a csodás Neverhood alkotóinak új játékára, az Armikrogra. Akinek kimaradt volna a Neverhood, itt olvashatja róla hosszas ömlengésünket, de a lényeg annyi, hogy kalandjáték gyurmából és sok-sok röhögés. A lenti videót megnézve úgy tűnik, az alkotók nem vesztettek lelkesedésükből.
Kellett kicsit izgulni a végén, mert 900 ezer dollárt kértek, de öt nappal a 30 napos határidő előtt még csak a zsé kétharmada volt meg. Aztán egy szép finissel 974 ezer dollárig ment a számláló, a plusz pénzből pedig Wii U-ra is meg tudják jelentetni a játékot.
Már ha tényleg el tud készülni 974 ezer dollárból – úgy tűnik, ezt hozzá kell tenni már, az említett kevésbé jó hír miatt. A Kickstarter-őrületet elindító (vagy legalábbis azt a kritikus tömegen átlendítő) projekt, Tim Schafer és a Double Fine új kalandjátéka ugyanis anyagi gondokkal küzd. Ami azért furcsa, mert anno 400 ezer dollárt kértek, és 3,3 milliót kaptak, szóval bőven a nyolcszorosát az eredeti igénynek (még viccelődtek is, hogy mi mindent csinálnak majd ennyi pénzzel). És most Schafer mégis azt írja egy szívhez szóló levélben, hogy ez nem elég, a Kotakun el lehet olvasni az egészet.
Röviden annyi a lényeg, hogy Schafer túlpörgött, túl sok tartalmat talált ki az azóta Broken Age néven emlegetett játékba. Ahhoz, hogy mindezt megvalósítsa, a 3,3 millió nem elég, még akkor sem, ha saját pénzből kipótolják, új Kickstarter-kampányt nincs képük indítani, és nagy kiadóhoz sem mennek, mert az ellentmondana a közösségi finanszírozás szellemiségének. A megoldás a Steam Early Access lesz, vagyis megjelenik a játék első fele januárban, az abból befolyó pénzből kipofozzák a második felét, és az egész megérkezik jövőre április-május magasságában (a Kickstarteren adakozók persze mindent megkapnak az eredeti ígéret szerint). És közben kicsit nyesegetnek a projektből, hogy beleférjenek a büdzsébe. A megjelenési dátum egyébként már nem az első halasztás, eredetileg 2012 végéről volt szó, aztán 2013 első feléről, majd szeptemberről, és most már 2014-nél járunk.
Azt ugye lehetett sejteni már tavaly is, hogy a Kickstarter nem a bölcsek köve, nem a megváltás a játékipar gondjaira, hanem egy eszköz, amit lehet okosan és bután is használni. Mivel a Broken Age kiemelt figyelmet kapott, szerintem illett volna simábban megjelennie (főleg ilyen nagyvonalú rajongói támogatással), mert így nem kelti túl jó hírét a crowdfundingnak. Ezért, bár a Schafer-játékoknak igen lelkes rajongója vagyok, most éppen haragszom kicsit a mesterre.
Utolsó kommentek