HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Kihalóban a játékok újrajátszása?

2012.06.21. 18:59 Stöki

Régenmindenjobbvolt-rovatunk mai adásában elmesélem, hogy nagyjából másfél-kétévente rendszeresen előveszem a Starcraftet, és újra végigjátszom. Kívülről tudom már az összes pálya minden pixelét, hogy Kerrigan mikor mit mond, melyik átvezető animáció melyik pálya után következik, de akkor is végigjátszom. És ha végeztem, felteszem a Brood War kiegészítőt, és azon is végigszaladok. Szép emlék felidézése és biztos sikerélmény – stresszoldásnak sem utolsó ez, nem csak kikapcsolódásnak. És nem a Starcraft az egyetlen ilyen játékom. Ugyanígy vagyok például a Warcraft III-mal, a Doom II-vel, a Duke Nukem 3D-vel, a Beyond Good & Evillel, az első Tomb Raiderrel vagy például az Impossible Missionnel. Az utóbbit annyiszor végigtoltam már, hogy magamtól rájöttem, nem véletlenszerű a szobák elhelyezkedése, hanem ugyanaz a pár szobakiosztás váltakozik. És az sem tegnap volt, amikor erre rájöttem.

Azért írom le ezt, mert egészen hasonlókat olvastam most a Gameranx játékblog egyik bejegyzésében. A poszt írója azon lamentál, hogy kihalóban a játékok újrajátszásának szokása, és ebben lehet némi igazsága. 15-20 éve játékos haveri körömben még elég mindennapos beszédtéma volt, hogy ki melyik régebbi programot játszotta újra, de mostanában csak elvétve fordul elő ilyen beszélgetés. Tyler is ebben erősített meg, sőt elmesélte, hogy őt neves magyar játékújságírók nézték hülyének, amikor elmondta, hogy bizonyos játékokat újra és újra elővesz.

impossible_mission_2.jpgNyilván van egy csomó oka annak, hogy ez a nemes szokás eltűnőben van. Például ma már sokkal könnyebben hozzá lehet férni a játékokhoz, nem azzal játszik az ember, amit a szomszéd gyerek C64-kazettáiról lemásolt. És a játékok is hosszabbak lettek, ugye, van, amelyiket több hét végigtolni, plusz sok háztartásban több platform is megfér egymás mellett – szóval könnyen elérhető, hogy mindig legyen kéznél valami új, még ki nem próbált játék.

Talán az achievementek, elérhető virtuális plecsnik is ott vannak az okok között. Sok játékban egy végigjátszással az „acsik” több mint felét meg lehet szerezni, esetleg egy másodikra pedig a többit. Unlockol, kimaxol, eldob – ez a fogyasztói magatartás Amerikában eléggé jellemző a Gameranx bloggere szerint, sokan csak egy gyors végigjátszás erejéig kikölcsönzik azokat a játékokat, amiknek nincs multiplayer módjuk. Ma már egyszer használatos szórakozásnak tartjuk a játékokat – kesereg a szerző.

Szerintem – éppen a fenti okok miatt – valahol természetes folyamat, hogy az újrajátszás nemes szokása visszaszorul, szóval én nem látom azért olyan tragikusan a dolgot. És attól sem tartok, hogy kihalna az újrajátszás, erről egyrészt a játékiparban „replay vaule” néven emlegetett újrajátszhatósági dolgok (nehézségi fokozatok, elágazó sztorik, többféle választható karakter, stb.) gondoskodnak, másrészt szeretném azt hinni, hogy azért majdnem minden embernek vagy egy-két olyan kedvence, amit alkalmanként újra elővesz, legfeljebb nem veri nagydobra. Most viszont komment formájában verjétek nagydobra: nektek is van ilyen játékotok?

335 komment

Címkék: retro közösség újrajátszás

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr784603279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bunyoka 2012.06.22. 12:02:52

@redriot77: igen, sajnos azóta nemigen találtam hasonlót, talán a Cthulhu: Dark Corners of Earth volt jó azóta...

Még néhány eszembe jutott, amit végig kéne újra játszani:
Laser Squad, Quarantine, X-Wing

És még régi ZX Spectrumos játékok emulátorral:
Great Escape, Skooldaze, Nether Earth (ezt ismeri valaki? szerintem fantasztikus), Valhalla

2012.06.22. 12:05:44

@Tyl3r: tényleg, kösz. megint rájöttem, hogy be kellett volna fejeznem az egyetemet

Kültag 2012.06.22. 12:06:13

A Test Drive Unlimitedet azért raktam föl, mert a Need for Speedek egyre szarabbak lettek. Másfél év játék alatt (ez tehát igazából 1 végigjátszás) megvettem mind a 65 házat a szigeten és teletöltöttem autókkal (=446). Ehhez úgy 200-szor végig kellett nyomni a Millionaire's Race-t, ami egy rajt-cél verseny Hawaii partja mentén körbe (egyben az egész, nincsenek etapok). 200 km, csúcsforgalom, zsernyákok, van rá 1 órád. Ha megcsinálod, kapsz 1 millió dollárt. A végén összeírtam az autóim km óra állását, és több, mint 70 000 km-t autózgattam. Elképesztő volt az a könnyed szabadság érzet: vezetgetsz, kapsz érte lóvét, veszel rajta új autót, és azzal is végig nyomod az Island Tour-t (ez is körbe megy, csak ez végig autópálya és üresek az utak, McLaren F1-et 40 mp-en át huzatod végsebességen...).

Aztán előrendeltem a TDU 2-t. Az első fél óra után döbbenten léptem ki belőle, hogy ez ugye csak vicc? Azóta úgy a 13. hivatalos patch-nél tart, és még mindig játszhatatlan.

Palex 2012.06.22. 12:06:15

@Scagnetti: Egy 70 tonnás Brig típussal mindent el lehet intézni, tripla ágyakkal elegendő legénység is elfér rajta. Ennél jobb választás max a 80 tonnás Fregatt, de azt vagy az angoloktól kell megszerezni (én mindig velük vagyok), vagy valamelyik nevesebb kalóztól. Bizonyos rangfokozat felett egy-egy szövetséges hajó megszerzését még nem torolják meg, így elvileg nem is olyan nehéz a feladat :)

vitaro 2012.06.22. 12:19:47

Mass Effect 1-2
Dragon Age: Origins
Star Wars: Knights of the Old Republic
Beyond Good & Evil
Red Alert 2
GTA III és Vice City
NFS: Porsche Unleashed és Most Wanted
valamint a Batman: Arkham City, ami ugyan csak tavaly jelent meg, de már kétszer végigjátszottam, és biztos vagyok benne, hogy elő fogom venni újra.

Démonmac1 2012.06.22. 12:26:41

diablo 3 az egész egy nagy ujrajátszás...:(((

Scagnetti 2012.06.22. 12:28:02

@Palex: Az nem zavar, ha megtorolják, ettől még elveszem tőlük, ha megtetszik. :) Csak a brig nem volt a kedvencem. A Royal Sloopot szerettem, meg a sorhajót. Az előbbi az egyik kalóznál biztosan volt, a másikat viszont csak csalogatással sikerült előhívni.

A változatosság kedvéért próbáltam kalózkodni harcikenuval is, és bár vicces volt, azért beláttam, ezzel nem leszek a Karib térség nagy kalóza. :)

Scagnetti 2012.06.22. 12:29:41

@Démonmac1: Ebben mondjuk van valami. Legalábbis a helyszíneket látva. De azért sokminden változott a második rész óta.

maydayray 2012.06.22. 12:30:23

NOLF ('98), Diablo 2, colin mcrae 2, nfs most wanted, AoE 1-2, Max Payne 1, half-life orange pack, heroes 3, crazy machines, starcraft, unreal tournament szigorúan magyar hanggal :-), aknakereső. :-)

Palex 2012.06.22. 12:32:14

@Scagnetti: A Royal Sloop azért nem a legjobb, mert kevés kaja fér el rajta, ha kihasználod a maximális ágyú számot, és van mellé legénység is dögivel.
Ezért jó a 70-80 tonnás hajó, mert azok már elég nagyok, elbírnak 1-2 komolyabb találatot is, főleg, ha fém erősített az oldaluk, fér rájuk kaja és legénység is, valamint még elég kicsik ahhoz, hogy kis hajókat is elcsípj velük, főleg, ha tuning vitorlád és sima hajóaljad van hozzá :)

Na ja. Az indiánok lélekvesztője inkább gyors, mint használható :)

Llychllyn 2012.06.22. 12:32:57

@molnibalage:
Az Icewind Dale II nekem nagyon bejött, az I azért nem, mert az még csak a 2-es DnD-rendszert használta, nem lehetett benne érdekesebb fejlesztéseket összehozni. A II-ben viszont már lehet variálni, így mondjuk akár használható számszeríjász is lehet egy varázsló - ha kifogynak a spellek, jól jön az ilyesmi. Egyébként sokkal lineárisabb és hentelősebb, mint a BG, de nem is tart annyi ideig végigtolni:)

Az NWNnek csak az első részével játszottam, de ahhoz hihetetlenül jó modok vannak: a Tortured Hearts is tetszett, de a legtutibbak szerintem az Adam Miller-félék (Shadowlords, Dreamcatcher). A Blackguard-széria is állati jó, ott mondjuk értelmszerűen blackguarddal kell lenned, de végre a gonosz karakterek is kiélhetik magukat:)

peterszky 2012.06.22. 12:37:16

LucasArts kalandok
Psychonauts
Hitman sorozat
Mafia
Knights of the Old Republic I-II
FlatOut
GTA 3-VC-SA
Sid Meier remake korszaka (CivIV, Pirates!, Railroads)
C&C stratégiák (kivétel a Generals) + néha a Renegade.

Ezek természetesen mind fent a polcon is.

---
DosBox emulátor alatt rengeteg régi nagy név (Dyna, MK, Street Rod, ...)

Sajnos mostanában nem jut rájuk idő.

peterszky 2012.06.22. 12:37:53

@peterszky: Syberia kimaradt, nagyon magával tud ragadni a hangulata.

Nevem Earl 2012.06.22. 12:50:53

Commandos 2. A kedvencem evör, kismillió féle lehetőség van a nácik/japók likvidálására.

OmegaMale 2012.06.22. 12:56:45

Kevés játékot játszottam mindig újra, rendszerint azért, hogy lássam, mennyivel gyorsabb az új gép, vagy mennyivel jobb az új hardver, mint a régi. Régebben ez sokkal durvábban érintette a játékélményt, ma már egy közepes gépen sem néz ki csoffadtan a game, ha csak medium a detail. A régi hardvereket nem lehetett jelentős mértékben húzni jelentős kockázatok nélkül, az újabbak a gyártási módszerek miatt (minden darab a leggyorsabbnak készül, legfeljebb nem sikerül -> downgrade, hibás részegység kikapcs) ugyanazt a hardvert egyszerűbb húzatni, így ha nem is bírja a vas gyári sebességen, kicsit felhúzod és máris látod, milyen lenne a game, ha. Ma már kevés szabad időm van, nincs időm, hogy egy lassú gépen slide-showt nézzek így egyből olyan a hardver, hogy nem kell mindig újrajátszani a game-eket (már ha egyáltalán befejezem, rendszerint megveszem és aztán a következő játék vagy más dolog miatt félbemarad...).

mtom 2012.06.22. 12:58:16

@Gault:

Hello. Nagyon régi cuccokat PC-n a DosBox-al tudsz futtatni, gyakorlatilag egy emulátor, de még Androidon is működik :) (egyszerűen felmásolod a dune2 fájljait, és dos parancssorból indítod)

kepfeltoltes.hu/view/120622/Dune2_android1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/120622/Dune2_android2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Unio 2012.06.22. 13:00:07

Nálam a favoritok (hosszú lesz :)):

Empire at war (+ a Forces of Corruption): Elég sokszor előveszem.Szerintem egy nagyon jól eltalált kis játék. A kampánya,a galaxis foglalások + a multi,ja és éljen a birodalom;) Rebel scum!

Azután ott van a KOTOR 1-2 + a Jedi Knight részek (A Dark Force-al még először ps1-en játszottam,pc-n azóta se sikerült a képet és a hangot egy szintre hozni :D) és a sajnos soha nem folytatott Republic Commando is.

De,hogy ne csak SW játékokat írjak (Fan vagyok na:)) -

Freedom Fighters - Jó világ és játékmenet + nagyon jó zene. Soha se követte folytatás:(.

Hearts of iron 1-2 - Mai napig újrajátszom (1914 mod is jó),egyszerűen megunhatatlan,főleg a 2. rész (hárdkór stratégáknak kötelező darab).

Medal of Honor: Pacific Assault - Az első Medalokon kívül ez az rész,amit sokszor újra játszok. Megragadó történet,jó játékmenet (társak + Csendes-óceáni hadszíntér: Tarawa,Iwo Jima ) Gyönyörű zene ;).

Call of Duty 1,UO,2 - Cod 1 meghatározó élmény volt (single + klánok) Sajnos vége :S mára kihalt minden szerver, Cod2-be van mindenki (a sok csaló is) de nálam akkor is klasszikusok. A új verziókról nem nyilatkozom :).

és még iszonyat sok játék van( majd a végén még felsorolok párat) Újak közül meg sokkal játszanék pl: Star Wars: The Old Republic,Mass Effect,Binary Domain stb... De vagy nem bírja a gépem (alaplapi vgam van+már nem volt pénz a most hűű de oclsó közepes karik közül valamelyikre) vagy időm nincs.

Baldur's Gate sorozat
Icewind Dale sorozat
Heroes of Might and Magic 2-3-5
Dark Omen 1-2 (a 2. rész ps1-en és pc-n legenda)
Fallout 1-2
Command & Conquer (szigorúan csak a 95-ös 1. rész és kiegek)
Red Alert (szigorúan csak az 1. rész és kiegek :))
StarCraft
Panzer General 1-2
Sudden Strike 1-2
Oddworld - Abe's Oddysee,Abe's Exoddus. Megőrülök Abe-ért :D Azt olvastam,hogy újraéled a sorozat.

+ A Bónusz

Metal Slug széria - A legenda!! Isten földi helytartója :D Először játékterembe játszottam rajta,ha rajtam múlott volna,a család összes vagyonát ott hagytam volna a gépbe (20-50ft volt egy menet :)) Később pc- emulátorral játszottunk haverokkal 2-en (talán 4en is lehet egyszerre játszani,de ezt már nem vágom) Szépen rajzolt 2ds grafika,vicces figurák,klasszikus hangok,effektek,egyszerűen fantasztikus játék:).
Na de befejezem irományom (tudom,hogy senki se fogja elolvasni :D) Kösz az iddqd-nek jó a cikk,és szerintem itt sokan cáfoltuk,hogy még vagyunk elegen,akik játszanak a régi játékokkal ;).
Az erő legyen veletek.

Phátyol Ferenc 2012.06.22. 13:10:32

carmageddon, half life 1-2, diablo 2, gta vice city

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2012.06.22. 13:11:43

Heroes 3-at a mai napig tolok, és XCOM-ot is.

Golgotai 2012.06.22. 13:12:31

Vicces, de pont most játszom újra a Red Alert 3 és a kiegészítőjét az Uprisinget. Az Impérium Galaktika 2 őt is végigtolom minden évben, a CnC 3 at a Kane Wraith kiegészítőjével együtt stb.

Gault 2012.06.22. 13:13:51

@mtom: nem dune 2-vel volt probléma, dosboxot már évek óta használom, a baj általában akkor kezdődik, ha a játék kb 1997-2003-as korszakban született, dosboxhoz nem elég régi, az új gépeken meg már nem fut különböző kompatibilitási problémák miatt. Dune 2000 konkrétan azért nem telepíthető, mert 16 bites a telepítője, amit nem kezel a 64 bites rendszer, virtual pc meg egyéb hülyeségek kellenének a megkerülésére.

ügyfélszolgálatos 2012.06.22. 13:19:20

Ufo- Enemy Unknown
Civilization V
Panzer General
Space Marine
Dawn of War 1-2
Mass Effect 2
Mass Effect MP

MacPhisto 2012.06.22. 13:28:36

Panzer General 1-2
Pirates! Gold
Civ 3,4, Revolution
Colonization
Assassins's Creed II trilógia
Vice City
San Andreas
GTA4
Mafia
Scarface

[corristo] 2012.06.22. 13:43:59

@molnibalage: kösz a tippet, akkor a hármast megnézem, eddig nagyon fáztam tőle, mert mindenütt szidták.

hát igen, amikor a kettőben visszamész a völgybe, és minden szétégve, hamuszürke, az elég erős pillanat.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.22. 13:49:37

@[sy]: page.g3csp.bplaced.de/

Erre leszek még kíváncsi, ha egyszer valaha elkészül.

Ha tolni kívánod a G3-at, akkor az új MI használatát javaslom és az alernative balancig beállíást. Ezen a legélvezhetőbb. A régi (alap) MI szart sem ér. Közepes szinten van 1-2 hely, amit "csalás" - nálam ez az elfut-gyógyul kombó - nélkül nem lehet megcsinálni.

A CEP1.74 vagy 1.75 patch-el feledhetetlen élményt nyújt a gamma.

DS90 2012.06.22. 13:50:49

Régi játékokat rendszeresen előveszek, legyen az Starcraft Bw vagy W3, első masseffect. De az újabbakat csak egyszer tolom végig

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.22. 13:51:24

@[sy]: Csak a kiegjét hagyjad ki. Én még a 2 GB-os CP patch után sem veszem meg. Mármint újra. Gyakorlatialg alpha állapotban adták ki. Én anno mérgemben kukáva vágtam a Forsaken Gods kieget. Az FG nem olyan kieg, mint a NoTR, a G3 sztorija után játszódik. Szóval nem kell.

Bicikliző medve 2012.06.22. 13:54:25

@LoverCase: Hogy tudod elérni, hogy menjen Win7 alatt? Nekem már az xp is problémás volt. Ja, és vannak hozzá modok valami külföldi oldalon, ott még érdemes szétnézni :)

Scagnetti 2012.06.22. 13:54:39

@Palex: Na ezért szerettem leginkább a sorhajót. A 48 (plusz 4-5 tartalék) ágyú mellé fért még kb. ötven tonna kaja is, plusz egy csomó ember. Azzal egyedül is neki lehetett indulni a nagyobb városok elfoglalásának is.

A Royal Sloopot a sebessége miatt szerettem, és külsejét tekintve ez tetszett a legjobban. :)

Palex 2012.06.22. 14:03:31

@Scagnetti: Csak kis hajók ellen túl nagy.
Ezért jó a 70-80 tonnás, mert az már elég nagy, de még fordulékony, és 250 ember elfér rajtuk.

Macropus Rufus 2012.06.22. 14:03:43

én a mai napig a Seltres2 Gold Ed.-el a SimCity3 és 4-el játszom A Setlershez természetesen egy full DOS környezet (6.22) + GUS ACE hankártya dukál ;)
(azért van benne egy SB AWE32-is, melyik játék mit szeret, de a GUS-al a legszebb a Setlers zenéje)

Na meg a MM2: Day of the tentacle :))

Scagnetti 2012.06.22. 14:05:50

@Palex: Arra lehetett tartani egy másik hajót is. általában egy gyors ladikot mindig szereztem, miután fel lett osztva a zsákmány.

Unio 2012.06.22. 14:14:39

@Unio: Én hülye :s kihagytam még két játékot,amit sokszor újrajátszok.

Navy Field - kb 2007 óta játszok vele sok kihagyással,így nulláról kezdve megint a szintlépéseket.

BattleForge - Szintin folyamatosan játszható,de pvpben nagyon kemény,simán meg egy idő után unalmas is lehet.

SoulAssassin 2012.06.22. 14:14:40

Panzer General
Close Combat széria
Diablo 2.
Battle Isle 4 Incubation
Ceasar 2.
Stronghold

gulc 2012.06.22. 14:19:01

Planescape:Tormnet pár évente előkerül, végigjátszódik, benne új dolgok fedeződnek fel, a végén pedig katarzis előidéződik.

káposzta 2012.06.22. 14:21:31

@molnibalage: Hát, nagy története nem volt. Inkább a nagy és változatos bejárható terület, a rengeteg felszedhető cucc, a százféle ellenség meg a jó irányítás miatt szeretem. Meg lehet tápolni mint az állat :D

Yakk 2012.06.22. 14:26:12

HOMM3, HOMM4, Civ4. Bár előbbi kettő nem az a fajta amit 2 óra alatt végigtol az ember.

zírónájn 2012.06.22. 14:43:10

Heroes 3, Knights and Merchants, Dungeon Siege 2, Civ 1(!), Civ 3, Sim City 4.

Lényegében 2-3 havonta vmelyik játék felkerül a gépemre és végigtolom.

Dráááúúútkoszorú 2012.06.22. 14:44:08

Football Manager 2006, a megjelenése óta azt nyomjuk, egy mentéssel......
Egy másik haverommal pedig Football Manager 2007, szintén ugyanígy....

Reactor 2012.06.22. 15:06:06

@Llychllyn: Bevallom őszintén, a Temple of Elementalt idáig nem ismertem, nem volt hozzá szerencsém, de ha megnézel róla egy gameplay videót,az elvileg elárulja hogy a játék gyárilag ilyen-e vagy csak sérült...

AnarchoAteista 2012.06.22. 15:09:00

S.T.A.L.K.E.R.-sorozat (Chernobyl sokadjára, Clear Sky 3X, CoP kb.10-12X). Az időközben megjelent nemhivatalos Complete grafikai tuninggal még ma sem csúnyák, és már elég bugmentesek. Aztán itt van még az NFS: Most Wanted (bár a vége idegörlő), és a Forza 4-nek is megint nekiugrottam (a carrier módnak, mert a challeng-ek még befejezetlenek) A Test Drive Unlimitedet a múlt héten vittem ki megint immáron konzolon is. Vannak még klasszikusok, amiket előveszek multizni pl. BF2. A fennt említett játékot TERMÉSZETESEN megvannak immáron eredetiben is, mert megérdemlik. A GTA IV komplexitása is nagyon tetszett, bár w7 alatt a sokadik patch-csel is játszhatatlan. Sajnos a kortárs játékokban már se kihívás, sem újrajátszhatósági faktor nincs. Mára ott járok, hogy évente egy játékot viszek, mert a Kól of Vérpistike 1-999 nem az esetem, a netes multitól a hányinger kerülget (ám évente többször LAN-ozunk), a DLC-k a mikrotranzakcióikkal verik ki a biztit, a casual game-k bugyuták, az addiktív Blizzard-játékokkal pedig úgy vagyok, mint az Epüllel: marha szép meg jó, de akkor sem az én világom.

szobakutty 2012.06.22. 15:09:48

Duke Nukemnak van egy elég jó portja androidra, azt igen, szívok is vele mer elfelejtettem mit-hogy?

lajafix 2012.06.22. 15:25:55

vagy 3 éve elővettem a Doom3at és full full beállításokkal végigtoltam, majd betojtam.

Az impossible missionnel már nem játszok, 20 éve is hibátlanul toltam végig soxor, vajon hova javulhatnék? :)

kukatr 2012.06.22. 15:59:57

Most jut eszembe az egyik kedvencem, amit nagyon sokáig gyűrtem: Centurion - Defender of Rome. Még winchester nélkül is tudtam vele játszani. Kislemezmeghajtóba boot lemez, nagylemezmeghajtóba először Norton Commander 2, majd lemezcsere, egértelepítés és játék.:) (az NC2 memóriából is szépen elfutott, így egyszerűbb volt mint parancssorba írogatni) Heti retróba volt már?

Llychllyn 2012.06.22. 16:23:06

Reactor: bocs, úgy tűnik, félrement a komment:)
egyébként a ToEE köré egy egész lelkes patchkészítő társaság gyűlt, annyira bugos volt a szerencsétlen, ráadásul teljesen megfoghatatlan okoknál fogva jöttek elő a különböző görcsei (pl XP alatt majdnem azonos konfiggal az egyik játékosnál futott, a másiknál nem, a harmadiknál meg produkált egy új meglepő tünetet).:)

Szóval bocs, mellényomtam, helyesen:
@Gault: Na, amikor előszeded a játékot, normálisan fut is? Hogy csinálod?:)

tede 2012.06.22. 16:28:59

Én a Pirates-t akartam mindig újrajátszani, aztán meglepetésemre kiderült, hogy átírták Wii-re is, egészen jó minőségben. Ott már kétszer végignyomtam, még párszor fogom, mert a legszebb nőt még nem tudtam elvenni :)

flea 2012.06.22. 16:58:43

IM, IM2 évente többször VICE-n.
Civ (szigorúan csakis az első) meg DosBOX-on.

Ritkábban Warlords III: Darklords Rising (1.02), elképesztő jól kiegyensúlyozott. Az 1-2-vel is játszottam, de a 3-hoz képest gyengék.

Prince (első), legutóbb a C64-változat megjelenésekor toltam végig.

Ezenkívül lehet, hogy páran röhögni fogtok, de én Pseudolonewolf flashben elkövetett MARDEK sorozatát is számtalanszor végigtoltam már. (Legalábbis amennyi megvan belőle. Elvileg 8 rész lesz, de ha a negyediket még megcsinálja, már túlteljesíti az elvárásaimat...)

LoverCase 2012.06.22. 17:05:07

@ċsirke72:
hát sajnos win7 alatt nekem semegy :(
majd hátha wine alatt

Llew 2012.06.22. 17:49:42

Sosem voltam nagy játékos, gépem is elég későn lett, de van pár játék, ami megfogott és azok elő is kerülnek időnként.

WarCraft III + TFT - nagyon jó sztori
Republic Commando - nagyon jó és hangulatos kis SW játék, + mivel nincs másik ilyen
Rome Total War - az egyetlen állandó játék a gépemen
Stronghold Crusader - ezt szerintem sosem vittem végig, de időnként elő veszem építgetni
Homeworld 2 - jó kis űrstratégia

Az ME és ME2 is ide tartozik a kora miatt, bár én csak tavaly vettem meg őket, de akkor kétszer is végig vittem őket.

Viszont a játékossá válásom előtti játékokkal nem szeretek játszani. A WarCraft III után belekezdtem a StarCraftba, de hiába ott is a jó sztori, ugyan az a cég, meg egy csomó hasonlósás, nem tetszik a grafikája. A Homeworldre is azt mondják jobb, mint a 2, de az is kimaradt.

Gault 2012.06.22. 17:54:58

@Llychllyn: úgy emlékszem csak a három patchet szoktam felrakni sorban, Circle of Eight moddal még nem próbáltam, annál elvileg a harmadikat ki lehet hagyni. De nézz körül a Co8 fórumon, hátha valami konkrétumot említenek a loot bugról.

Llychllyn 2012.06.22. 18:15:11

@Gault: Köszi, lehet, hogy a probléma végül magától megoldódik - azt olvastam, hogy XP alatt hajlamos jelentkezni a looting bug, win7 alatt talán már nem fog - ki tudja?:)
Azért bízom benne, mindig körökre osztott módba kellett kapcsolni harcon kívül is, ha föl akartál venni valamit, különben nem hagyta, meg valamit bezavart az ajtókkal is, szóval kicsit lerontotta a játékélményt.

TH 2012.06.22. 18:38:44

Police Quest I-et pl. :)

AbuBakr 2012.06.22. 18:53:26

rendre előkerülnek a következők:
stronghold crusaider -szigorúan szinkronnal: Elfogyott a sör nagyuram!
Theif sorozat -rettegek hogy elqúrják a negyedik részt
imperium galactika 2 - mindig kapok valami sosem látott küldetést
panzers -kár a multitámogatás megszűnéséért, nagy voltam benne, csak gyalogos egységekkel, különösen a városokban
Lord of The Realms 2 -valaki már írta hogy utolérhetetlen a hangulata és ez így is van
Empire Earth -nekem nagyon bejött
Space Hack -egy idióta diablo klón, az egyik guru melléklete volt, katasztrofális szinkronnal, de valahogy tetszett, néha elő-elő veszem

kb ennyi, bár lehet kihagytam valamit....

AnginaP 2012.06.22. 19:09:40

Az én listám:
Little Big Adventure
Transport Tycoon Deluxe
Doom II
Dungeon Keeper
Carmageddon
Diablo II
Quake III Arena
Powball

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.06.22. 22:44:27

@Palex: ezt az új Pirates! játékot meg a nejem játszotta többször. Nekem a ritmusjáték részek miatt nem jött be, meg elvesztem mindig a fonalat, hogy kinek a lányát honnan kell megmenteni :)

Kaleb 2012.06.22. 23:23:15

Broken Sword 1-2
HalfLife széria
Medieval Total War
Settlers 2 (az utobbi 17 évben szinte minden évben előkerül)
Oblivion
SP-Conviction

Multigamek közül:
CS
L4D1
WoW olyan törtszerver ami csak BC-ig van és PvP orientált

oplenti 2012.06.23. 10:23:03

van pár:
- Final Fantasy VII (eddig életemben 37-szer játszottam végig)
- Crisis Core (17 végigjátszás)
- Final Fantasy VIII (19 végigjátszás)
- Half-Life 2 (évente egyszer tuti, hogy újrajátszom)
- WarCraft 3 (évente 1X)
- Ultima 8 (ezt inkább 2-3 évente)
- Tomb Raider-ek (ezeket folyamatosan "fogyasztom")

kamuregélő 2012.06.23. 16:48:23

Múltkor végigvittem a RA2 orosz kampányát hard fokozaton, (attól függetlenül, hogy nem tartom sokra a RA2-t) szimplán azért, hogy bebizonyítsam, hogy amit valaki az utolsó előtti pályán csinált védelmet, az több, mint overkill :D.

Egyébként: RA1, C&C, Tibsun+Fs, Half-Life1+kiegek, Settlers II, Starcraft 1, UT, nagyritkán IG2... Ezeket a mai napig elő-előkapdosom, ha van időm.

Reactor 2012.06.23. 18:16:52

@kamuregélő: Az utolsó előtti pályán a védelem lópikula. Két Kirov léghajó a hegygerinc két végére, a Terror Nyüvek kivételével mindent elpusztít. Mire az Apokalipszis tankok megjönnek, addigra már fatörzsőrmesteri rangja lesz, és őket is le tudja szedni vasfüggönyzés előtt simán.

random 2012.06.23. 22:20:09

Fallout 1,2,Tactics
Transport Tycoon,
Hidden & Dangerous 1,2
Unreal, UT99
Heroes 2
Need For Speed 3
Monkey Island 1
Duke Nukem
Carmageddon II
akármelyik akármikor

sirpalee 2012.06.24. 11:21:36

Én egyetértek azzal, aki korábban egy könyvhöz hasonlította. A történet miatt nem szoktam elővenni sose mégegyszer egy játékot, a kihívás és az akció ami miatt töbször végigjátszom őket (nagyobb nehézségi fok, esetleg achievementek üldözése).

Emiatt nálam kb csak a Max Payne, Halo, és az MGS részek éltek meg több végigjátszás. Meg kilőttem az űrbe egy bizonyos idegesítő törpét :)

algi 2012.06.24. 12:49:58

@sirpalee: Látod, ez itt a gáz. Hogy a könyvek olyan jól meg vannak írva, hogy érdemes őket többször újraolvasni. Ha még nincs olyan játék, amit a sztorija miatt érdemes újrajátszani, akkor még nem használják ki az alkotók a művészeti ágat.

algi 2012.06.24. 13:02:44

@bunyoka: Az X-Winget hogyan lehetne játszani? Nekem a kompatibilitási és patchelési trükkökkel együtt se fut már, ahogy eddig sikerült. A Tie Fighter asszem még elindul, de az X-Wing már nem. (A Collector's Editionről beszélek.)

@lajafix: Ha szereted a Doom 3-at, figyelmedbe ajánlom a Dead Space 1-et. Én szerettem a Doom 3-at, de nem elégítette ki az igényeimet 100%-ig, a Dead Space viszont pótolta.

@Llew: Az ME és ME2 óriási üzlet volt nekem, mert az 1. ha jól emlékszem 750 Ft volt, és a 2. is valami nevetséges áron volt, aztán mivel tetszettek, elkezdtem venni hozzájuk DLC-ket az újrajátszáshoz, és azok drágábbak voltak, mint maga az alapjáték. :)

sirpalee 2012.06.24. 13:09:26

@algi: Könyvet sem olvastam még újra, legyen az bármilyen jó is. Inkább előveszek egy másikat helyette :)

algi 2012.06.24. 13:46:39

@sirpalee: Szerintem ha még nem olvastál újra egy könyvet sem, akkor az azt jelenti, hogy még nem találkoztál olyan könyvvel, ami elég jó lett volna ahhoz, hogy újraolvasd. (Már, ha érthető a nyakatekert fogalmazásomból, hogy hogyan értem.)

G46 2012.06.24. 22:10:35

Üdv!
Én csak régi játékokkal játszom. Nemtom, ezek az újak egész egyszerűen nem tudnak lekötni, hiába csilivili grafika, nem érzem azt, h. ezért fejleszteni kéne a gépet. Vagy csak pénzért, csak neten játszható, hát, ez se jön be. Az utóbbi másfél évben Doom 2, Quake 1, Starcraft 1, Half-life 2, Call of duty 1- kieg volt fenn, most épp Warcraft3-azok...

G46 2012.06.24. 22:12:18

Óóó, és kimaradt, teljes X-wing széria, yojt is vettem hozzá... Csak szűk 1 éve nem vettem elő, wide monitorral nem az igazi. Bár ez nem újrajátszás, mert anno soha nem vittem végig egyiket se.

flea 2012.06.25. 00:20:46

@G46: engem kifejezetten idegesít a Civ:Revolution grafikája, mert nehezen ismerem fel az egységeket 3D-ben. A jó kis szögletes meg kerek piktogramok az eredeti Civben, az a tuti. Már csak azért is, mert ki a halált érdekel, hogy a battleship hogy lő fel a hegyen levő falanxra? Leveri vagy nem veri, annyi érdekel, azt jóvan. :)

Palex 2012.06.25. 07:59:49

@flugi_: Pedig nem nehéz.
Amikor keresed a gazembereket, mindig kiírja, hogy éppen kinek a lánya van nála. Aztán mikor kiszabadítod, akkor is kiírja.
Nem kell rögtön visszavinni, amikor legközelebb odamész a kormányzóhoz, akkor úgy is megköszönik :)

bunyoka 2012.06.25. 09:05:44

@algi: Nekem simán ment az X-Wing Dosboxban, a sebességén ugyan állítani kell (asszem Ctrl+F11 és Ctrl+F12), de amúgy semmi probléma nincs vele. Ugyanígy a Tie Fighter is. Mondjuk újra megtanulni az egész irányítást, hogy éppen mikor hogyan irányítsam át az energiát a pajzsra meg a lézerre elég sokáig tartott a numpad nélküli laptopon. :)

algi 2012.06.25. 10:22:31

@bunyoka: Ja, a gondom az, hogy nekem a windowsos, CD-s verzió van meg. Ráadásul eléggé hozzászoktam, mert szebb a grafikája (textúrák!, árnyékok!, fényhatások!), és rajta van minden kiegészítő. (Egyetlen hátránya, hogy lecserélték az átvezető videókat a szépen megrajzoltról csúnyán rendereltre.) Szóval az semmiképp nem fog elindulni DOS alatt. Csak abban reménykedhetem, hogy a Windows 7 kompatibilisebb lesz a kőkorszak felé.

(Vagy abban, hogy a Steam végre kiadja ezeket is. Elvégre vannak rajta régi Star Wars játékok, tehát gondolom a licensz az nem elérhetetlen számukra, meg az első Mortal Kombatokat is kiadták, bár azok már nem futnak XP-n.)

algi 2012.06.25. 10:24:32

@G46: Nagyon hipster vagyok, ha anélkül, hogy kérdeztek volna engem közlöm, hogy a Doom 2-n és az X-Wingen kívül az összes felsorolt játék az én fogalmaim szerint újnak számít? :)

Kuz 2012.06.25. 12:37:58

warcraft3 kampányt minden évben végigtolom,
starcraft+bw-t kb 1.5-2 évente. Ezen kívül nagy
baldurs gate rajongó vagyok, egy ideig ujra-ujra játszottam a
morrowindet is.
Heroes 2!!!

G46 2012.06.25. 13:21:13

@algi: nem, csak ódivatú...
Egyébként az X-wingeket win Xp alatt játszottam, de csak 640*480-ban ment, videokártya-kompatibilitási probléma miatt. Gondoltam is, h. venni kék egy régi gépet pár ezerért, hadd menjen rendesen...

SnakeHB 2012.06.25. 13:53:43

Manapság ez a játékújrahátszás ua. ,mint a filmek. Nem tudok az elmúlt 2-3 évből olyan filmet, amire azt mondanám, hogy érdemes lenne ronggyá nézni. Nincs meg bennük a "klasszik" fakor. Nézd végig, azt'jóvan. Pont arra a másfél-két órára van hitelesítve, amíg tart. Hol vannak már a szállóige-gyárak? Ugyanez van a játékpiacon is...
A replay value meg manapság a fejlesztők szerint egyenlő a multiplayerrel.

Nekem 5-10 éve volt az igazi újrajátszós időszakom (Wolfenstein, Doom 1-2, Elite 2, Lucas kalandok, HoMM 1-2, Interstate '76, Street Rod 1-2, Mortal Kombat 1-3, HL1+OF+BS, EOB1-2, stb.), mostanság retro hiánypótlás megy olyan játékokkal, amikkel nem játszottam, vagy nem végig:
Baldurs Gate összes, Gothic 1-3, Planescape Torment, Sanitarium, Daggerfall.

Illetve nekem anno kimaradt a konzol SNES-től PS2-ig, szóval emuáltor ezerrel. Most pl. utazás közben nyomom telón snesoid alatt a Front Mission-t, meg már harmadjára a Chrono Triggert. :D

Typ3 2012.06.25. 18:48:26

Azokban a játékokban a legjobb a "replay value", ahol a játéktér véletlenszerűen generált, vagy az események véletlenszerűek, így minden végigjátszás más és más. Pl. Civ-, Diablo-, vagy az X-com-sorozat. Aztán vannak azok, amikhez van pályaszerkesztő, és többezer pályát lehet hozzájuk letölteni. Ilyen a Heroes-sorozat, vagy nagy kedvencem, a Combat Mission (ezt írta már valaki?). Az utóbbihoz magam is kreáltam néhány pályát, és a játék miatt kezdtem a második világháborúról szóló könyveket olvasni. Aztán ott van a Championship (később Football) Manager sorozat. Egykoron csak ezért néztem focit a tévében. Szép idők voltak, na. Ahogy az ember felnő, egyre kevesebb ideje van a játékokra, és gyakran egyszer sincs ideje végigvinni egy játékot, nemhogy többször...

Typ3 2012.06.25. 19:53:56

Egy óra alatt átrágtam magam az összes kommenten. Nagyon sok helyen szerepel a Baldur's Gate. Hát igen, a Bioware nagyon eltalált valamit azzal a játékkal. Az utolsó pillanatban mentették meg vele a számítógépes szerepjátékot, mint műfajt. Ha nincs a BG, akkor lehet, hogy ma már csak Diablo-szerű akció-RPG-k léteznének. Tényleg, nem lehetne egyszer a heti retróban? Elvégre már nem olyan fiatal...

Pár éve azért függesztettem fel félúton a Morrowind újrajátszását, mert elkezdtem újrajátszani a BG első részét egy gonosz karakterekből álló csapattal. Aztán ez is félbemaradt, mert újra elővettem a Neverwinter Nights-ot, amit anno azért nem tudtam végigvinni, mert a második fejezet végén, a Host Tower tetején nem nyílt ki az a híres-hírhedt ajtó (ez egy bug volt a játék régebbi verzióiban). Vettem egy újabb verziót, és most a hétvégén kinyílt az ajtó! Úgy éreztem magam, mint Ali Baba, amikor a szezám kitárult előtte...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.25. 21:24:10

@Typ3: Na, az lenne piros betűs ünnep. Nekem meg az, ha végre lenne rá időm. Meg végre végigtolni az NWN első részét, hogy megtudjam mi a vége. Mondjuk a sztoriból kb. az első két fejezet van meg, úgy ahogy...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.25. 21:27:36

@SnakeHB: Öööö, és lassan nem tudok olyan filmet mondani, amit érdemes lenne megnézni. Régen évente 3-4 filmet néztem meg. Ez most felment 6-7-re. Ennek kb. 50%-a csalódás volt. A másik fele meg olyan, hogy csak azért nézem meg, mert látni akartam, hogy mekkora ZSÉ, de pont azért mentem be.

Ilyen volt pl. a The Expendables. Tudtam mire számíthatok és azt is kaptam. A Bombák Földje viszont akkora fostenger volt, hogy életembem először néztem moziban az órámra, hogy mikor lesz már vége. Gőzöm nincs, hogy mire kapott Oscart. Sztorika semmi, totál logikátlan az egész film, a valós harccselekményekhez és harctéri taktikához köze nincs a filmek.

(Szó se róla a Marvel filmekben is Jeremy Renner a legbénább színész. Gőzöm sincs, hogy mit nyomják ennyire...)

sirpalee 2012.06.25. 21:34:37

@SnakeHB: Szerintem szimplán felnőttél, ezért nem pazarolsz időt az új filmek ronggyá nézésére. A régieknél még ott van a klasszik, régen mennyivel jobb volt minden faktor.

andrejkag · http://indafoto.hu/andrejkag 2012.06.26. 08:59:57

Én azt tudom, hogy minden rendszer újratelepítéskor az összes Half-Life verzió visszakerül a rendszerbe! Számomra megunhatatlanok.
Ezen kívül és a teljesség igénye nélkül:
Imperium Galactia 2
WarCraft 3
Diablo II - III
Doom 3
NFS Most Wanted
Etc...

anarch 2012.06.26. 13:31:00

Vannak újrajátszhatók most is, alternatív életpályák, döntési szituációk. Van ahol lehet választani jó vagy rossz között, s ennyi, de van ahol több energiát nyomtak bele: döntéstől függő események/világ, többféle class/skill-re kihegyezhetőség, stb. Vannak ilyenek most is.

anarch 2012.06.26. 13:32:47

A fenti listába még egy a sokszorosan újrajátszhatók közé: Vampire bloodlines :). Igaz ez nem új, de folyamatosan fejlesztett :).

Van 2012.06.26. 15:36:28

Legalább ezt még senki sem írta: Secret Agent Mission 1-2-3 :)

flea 2012.06.26. 16:30:05

BTW, Stöki, Impossible Missionben mi az időrekordod? Most toltam végig és valamivel 12:47 előtt tartok ott, hogy minden szoba kitakarítva és a kijárathoz vezető szoba előtt állok, csak még a puzzle nincs kirakva. (Ám itt el szoktam lustulni és telefonos segítséggel forgatom be a puzzle-darabokat, úgyhogy valamivel 2am után szököm csak meg Elvin bácsitól. Bár lehet, hogy ezúttal kivételesen erőlködöm egy sort a tükrözgetésen, csak nem veszítek vele 72 percet.)

flea 2012.06.26. 17:28:07

@flea: na, 1:16-nál kész lett, nem is volt olyan nehéz, 16953 mp maradt.

Dukefazon 2012.06.27. 12:38:15

Nekem 3 nagy konzolom és pár handheld van otthon, iszonyat játék gyűjteménnyel. Így mostanában én sem szoktam nagyon elővenni régi játékokat, ahogy írtad, mindig akad valami, amit még nem játszottam. De időről időre előjön az érzés, hogy "dejáccanékmostegy valamit". Én a Metal Gear Solid 2-t játszottam végig kb 3x. A Shadow Warrior, Duke Nukem 3D és Blood minden epizódját minden nehézségi fogban végig játszottam számtalanszor. Az újabb játékok acsívmentjei nem tetszenek, úgy érzem, hogy kényszerítenek, hogy játszak vele többet, én kikapcsolnám, ha lehetne. Zavar, hogy egy epic kűzdelem után hősünk elmereng melankólikusan az élet értelmén és felugrik, hogy "ügyesen megölted ezt a BOSS-t". Ja, a Monkey Island 1 és a Star Wars-Dark Forces 2-t is sokszor végig játszottam, nameg az első Silent Hill-t.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.06.30. 15:18:23

@flea: Ó, én a közeledben nem járok, 2 óra körül szoktam befejezni.

flea 2012.06.30. 16:13:44

@Stöki: na, én se naponta érek ám 01:00 előtt a kijárathoz. De azért lettem igazán kíváncsi, mert bár toltam sokat ezt a játékot, de azt nem vettem észre, hogy nem teljesen véletlenszerű a szobák kiosztása.

Daermon85 2012.07.02. 11:42:46

Leginkább:
Baldur's Gate 2 (kiegészítővel)

Továbbá:
Nexus: The Jupiter incident
Imperium Galactica 2
Haegemonia
Final Fantasy VIII
Diablo 2
Warcraft 3(kiegészítővel)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.07.03. 17:03:49

A WarCraft 3-at kieggel együtt vagy hatszor végigtoltam (mindenfajta nehézségi szinten, magyarítva, stb)

A Beyond Good & Evilt szintén most vettem elő kb. 10-jére két délután végig is nyomtam, pedig beszélgettem mindenkivel mindenről :D

A Broken Swordot majdnem minden évben végigjátszom, szigorúan valamikor az ősz folyamán.

A XIII-at is vagy 5-ször végigtoltam

A PoP első részét legalább tízszer végignyomtam már, és még mindig élvezetes mindenféle öcsi nélkül.

Fallout első része szintén vagy nyolcszor - nah ez a durva, mert ez még ráadásul hosszú is.

Egyszer voltam olyan elvetemült, hogy még a Septerra Corenak is nekiugrottam másodjára.

De a legdurvább a Max Payne, azt vagy 20* végignyomtam már, egyszerűen nem lehet megunni a bullet timet.

Jah és csak szólok, idén Longest Journey év van - vagyis most augusztusban, ugyanazokra a napokra esnek a dátumok, mint April naplójában, úgyhogy i lehet próbálni, hogy ugyanaz nap csak annyit játszol vele amennyit April feljegyez :D

Szerintem ez leginkább egyébfüggő, inkább végigjátszok egy jó játékot többször, mint egy rosszat egyszer. Persze mindig vannak akik kiröhögik voltaképp bármi miatt az embert - pl anno 2000-ben megkaptam, hogy kétszer nézek meg egy filmet? hát mennyi időm van nekem. ????

De lehet az is közrejátszik, hogy régen kevés játék volt, ma már sokkal több, - bár a konzol miatt néha úgy érzem inkább kevesebb.

Azt pedig hülyeségnek tartom, hogy hosszabbak lennének a játékok. A legtöbb ma már nem is 10 óra alatt de 3-4 max öt óra alatt kipörgethető. pl. A Gears of War, vagy a Wanted, de az Arkham Asylumot is lazán végigvittem három éjszaka alatt.

De én egyáltalán nem bánom ezt, inkább legyen rövid, de adjon maximális élvezetet, mint tele rakják sok sok üresjárattal. Az igazán hosszú játékok az ilyen Super Spyhunter volt amiben három életed volt, és öt hónapig tartott míg azon a húsz percen hiba nélkül képes voltál végigrohanni. Pedig ha létezett volna mentés :D ...

Nilufar 2012.07.08. 14:55:05

Számomra az dönti el hogy egy játék "csak" nagyon jó vagy kiemelkedő, hogy hányszor játszom végig illetve, hogy évek múlva is előveszem-e még. Szinte kivétel nélkül ilyen játékok szerepelnek a legjobb játékok amivel valaha játszottam listámon is. Nem teljes lista csak ami rögtön eszembe jut.

Retro játékok:
Xenon 2
Incredible Machine
Prince of Persia
Wolfenstein 3d
Battle Chess

Platform játékok:
Jazz Jackrabbit 2
Pandemonium 2- Ez a személyes véleményem ofc. de nekem ez az n 1. platform játék azóta is. Egyetlen más játék se tudta azt az őrült hangulatot visszaadni még az Alice se. Egyetlen platform játékkal se játszottam annyit mint ezzel.

HoMM3
Might and Magic széria
Dungeon Keeper 2
Duke Nukem 3d
Tomb Raider 1-2-3
Mass Effect 1-2-3
DA:O
TeS játékok
Wizardry 8
Starcraft
Warcraft 3
Bg 1-2
Fallout 3
Fallout NW

Ezek közül is kiemelkedik nálam néhány játék illetve sorozat amikhez rendszeresen visszatérek (évente akár félévente előveszem őket 1 kicsit.) Első helyen ezek között is a BG széria. A 2-es rész talán a legjobb játék amivel valaha játszottam. Évente előveszem őket. A Bg mellé odafér még a Morrowind is aminek annyira egzotikus világa van, hogy nekem még mindig ez a kedvencem a Tes játékok közül. 10 éve rendszeresen játszom vele külön öröm, hogy most már igen komoly grafikai upgradek vannak hozzá. Szintén szubjektív vélemény de a Mass Effect főszereplője Commander Shepard pedig az n1. játékhős nálam és a Mass Effect egy olyan sorozat amit a sztori miatt játszok végig újra és újra. Ide tenném még a Fallout New Vegast aminek szintén olyan hangulatos világa van, hogy rendszeresen előveszem.

Sajnos az én felsorolásomban sincs sok új játék, ezt persze lehet a régen minden jobb volt effektusra fogni. Ugyanakkor a New Vegas példája is megmutatta nekem hogy bizony ma se lehetetlen időtálló játékokat csinálni.

zaza42 2012.07.10. 05:33:04

- Transport Tycoon (openttd, ofkóz)
- SimCity 2000 (dosbox, a zene miatt!)
- Doom ][ :->
- Day of the Tentacle (scummvm, mobil, utazás közben)
- Powermanga (ez viszonylag újabb keletű linuxos egyszerű shootemup, de én évente végigtolom)
- Wizard of Wor

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2012.07.10. 18:12:39

Na, jut eszembe, hátha itt valaki tud megoldást. Réges-régen (1993) volt egy játék, úgy hívták, hogy Crazy Bomber, a Dynasty cég készítette, kínai felirattal van tele, gondolom kínai cég lehet. Ezzel játszani szeretnék ismét.

Namost, a játék megvan, viszont nem tudom semmilyen emulátoron elindítani, mert elkezd kínaiul írogatni. Ástam a netet sokáig, magát a játékot nehéz fellelni, megoldást meg lehetetlen. De hátha itt és most.

Lord_M_ 2012.07.19. 20:34:03

Tudom, hogy régi a bejegyzés, de
Unreal (nem UT)
Red Alert 2
NFS 5 (A Porsche)
Supaplex
Electro Man

Újak közül a Portal 1 és 2 már többször... bár nem tudom miért :) de megfogott

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2012.07.24. 21:39:15

@zaza42: köszi. ezt mondhatni testközelből ismerem, de nekem nem megy ezzel sem. neked elindult vele?

zaza42 2012.07.25. 04:03:25

@artifex: ha mondasz vmi download linket a gaméra, akkor megnézhetem.
Btw. én pár dolgot próbáltam a skac honlapjáról, azok mind mentek.
Még azt olvastam a crazybomber-ről egy fórumon, h boot-olj disk image-ről, az lehet, h megoldja. avagy vmware :->

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2012.07.27. 14:57:20

@zaza42: írtam üzenetet, remélem jutsz valamire vele. régi kedvenc játékom és szomorúvá tesz, hogy nem tudok nosztalgiázni.
süti beállítások módosítása