HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Heti retro: Leisure Suit Larry

2010.09.30. 15:30 Stöki

„A Nevem Larry. Larry Laffer” – ezzel a James Bondot idéző nyitómondattal indulnak a játéktörténelem legviccesebb csajozási kísérletei, és általában katasztrofális eredménnyel végződnek. Larry helye kétségtelenül ott van a legjobb játékkarakterek panteonjában Guybrush Threepwood és Duke Nukem mellett: ő az örök 40 éves szűz, a férfi karikatúrája. Alacsony, kopaszodik, olyan poliészter diszkóöltönyt visel (a sorozat címében is szereplő leisure suit), ami rég kiment a divatból, de hősünk libidója mindig olyan, mint egy kielégítetlen kamaszé – és ez számtalan lehetőséget ad arra, hogy újabb és újabb kínos helyzetekbe kerüljön. Kevés karakter szenvedett olyan sokat a játékokban, mint Larry – alkotója, Al Lowe végtelenül kedves embernek tűnik a képeken, de nagy szemétláda volt saját teremtményével.

Amikor Lowe magáról mesél, általában úgy kezdi, hogy „szegény négergyerekként születtem a Missouri-beli Gumbóban”. Ami persze nem igaz, mert Lowe egyrészt fehér, másrészt St. Louis-i középosztálybeli, de jól példázza a fejlesztő furcsa humorát és azt, hogy minden lehetőséget megragad a viccelődésre. Pedig Lowe komoly hivatással kezdte pályáját: tizenöt évig középiskolai zenetanár volt. Az egyik munkahelyén volt egy PDP számítógép, amit az iskola nem használt túl sokat, ezen kezdett el programokat írogatni (amúgy legendás gépcsalád, sok játékműfaj kezdte ezen a pályafutását). 1978-ban történt mindez, így Lowe hamarosan Apple-II-re tudott váltani. Eleinte szórakoztatva oktató edutainment programokat csinált, amiket saját maga terjesztett mindenféle rendezvényeken. Ez általában úgy nézett ki, hogy telemásolt pár cipősdoboznyi flopit a programjaival, és eladta azokat az azóta már rég megszűnt Apple Festen. Egy ilyen börzén találkozott a Ken és Roberta Williamsszel, a Sierra On-Line (korábban On-Line Systems) vezetőivel, akik akkor már ismert kalandjáték-készítők voltak.

A találkozás azért is volt szerencsés, mert a Larryt ihlető Softporn Adventure-t a Sierra adta ki. Ez egy bevállaltan felnőtteknek szóló kalandjáték volt, amit bizonyos Chuck Benton készített Apple-II-re. A sztori Lost Vagueness városában játszódott, a főhősnek pedig három nőt kellett elcsábítania egyetlen éjszaka alatt. Szokatlan volt ez a „csak felnőtteknek” koncepció, amit Williamsék megfejeltek egy bevállalós borítóképpel. Nézzük csak meg ezt:

A fotón a Williams házaspár jacuzzija látható, a jobb szélen levő hölgy maga Roberta Williams. A középső nő az On-Line Systems egyik programozója, Bob Davis felesége, a baloldali csaj a cég egyik futára volt. A pincér pedig... nos, ő egy pincér egy közeli étteremből (a kaliforniai Fresnóban vagyunk, itt volt a Sierra központja). A kép bekerült a TIME magazinba is, sőt a Softporn Adventure volt az első számítógépes játék, amiről a patinás lap egyáltalán írt. A játék tehát hamar hírhedté vált, és nagy siker lett – pedig egyetlen disznó kép sem volt a programban, a Softporn Adventure volt ugyanis a cég egyetlen csak szöveges kalandjátéka. A legenda szerint egyébként mindhárom nő teljesen meztelen volt a fotózáson.

Szóval Lowe találkozott az általa nagyon kedvelt Softporn Adventure alkotóival, és 1983-tól gyümölcsöző, 16 évig tartó együttműködésbe kezdtek. Lowe eleinte Disney-licencek játékfeldolgozásain ügyködött (ő készítette például a Donald Duck’s Playgroundot). Aztán a King’s Quest III és az első Police Quest programozója lett, majd eljött az idő, amikor Williamsék, felismerve a gumbói négergyerek tehetségét, lehetőséget adtak neki egy saját projektre. Mivel a Quest széria akkor már jól futott, a műfaj – állóképes, grafikus kalandjáték – adta magát, a témát tekintve viszont Lowe visszakanyarodott a Softporn Adventure-höz, és mintegy tisztelgésként ő is egy bárba helyezte a nyitójelenetet, akárcsak Benton 1981-es klasszikusa.

Érdemes arra is kitérni, miért pont Larry Laffer lett a főhős neve. Lowe-nak volt egy cimborája, Jerry, aki amolyan „a legyet is röptében” típus volt, illetve szeretett volna az lenni, de a hódításai ritkán jöttek össze. Jerry állandó poénforrás volt a Sierrában, és személye sokat hozzátett a játékbeli dzsigoló karakteréhez, de Lowe nem akart annyira direkt lenni, hogy Jerrynek nevezi el hősét – inkább a hasonlóan hangzó Larry mellett döntött. A vezetéknév pedig úgy született, hogy Lowe mindenképpen valamilyen alliteráló, L-betűs szót akart, és lapozgatni kezdett egy enciklopédiát, hátha kap valamilyen ötletet. Kapott is: Arthur Laffer közgazdász neve annyira megtetszett Lowe-nak – mivel a „laffer” hangzása emlékeztette őt a „laughter”, azaz nevetés szóra –, hogy ezt a nevet adta Larrynek (megjegyzem, a Larry Lowe sem lett volna hülyeség). Arthur Laffer egyébként évekig nem tudott arról, hogy egy pixelöltönybe bújt amorózó viseli a nevét, amíg a Laffer Utilities fejlesztésekor meg nem kereste őt Al Lowe, hogy engedélyt kérjen tőle a név használatára. A neves közgazdász megadta az engedélyt és még a Sierrához is ellátogatott. És még egy kis névmisztika: Lowe egyszer poénból megjegyezte, hogy a Softporn Adventure már olyan idejétmúlt, hogy leisure suitot kellene viselnie – és a diszkóöltöny máris rákerült Larryre.

Larry Laffer tehát poliészter öltönyben ácsorog egy koszos, külvárosi lebuj, Lefty’s Bar előtt – így kezdődött az első, 1987-es Larry-játék, a Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards (Lowe imádta a hosszú címeket). Azt el kell ismerni, hogy technikailag nem volt nagy eresztés a játék – vele egyidőben jött ki a Maniac Mansion, ami már point-n-click volt, míg az első három Larryben szövegbevitellel kellett szenvedni. És a játékmenetben is voltak nehézkes csavarok, amiket Lowe is elismer utólag. „A fejtörőket azért ma már szívesen átírnám. Pirulák az ablakpárkányon, hogy az istenbe gondolhattam ezt!” – idézte fel pár éve a RetroGamernek a játék egyik legnehezebb, egyáltalán nem logikus fejtörőjét. Ezeket a hiányosságokat és nehézségeket azonban bőven kárpótolta a játék humora és pajzánsága. Nem mutatott semmit – hiszen amikor Larry révbe ért egy csajjal, fekete (és ritmikusan lüktető) CENSORED felirat takarta ki a lényeget –, de annál többet sejtetett, és úgy általában nagyon vicces volt. Már Lefty bárjában meg lehetett szakadni a röhögéstől, ha az ember nekiállt olvasgatni a grafitiket a vécé falán (KEN SENT ME, ugye).

A program lassan, de biztosan igen népszerű lett. A Sierra mindenféle marketing nélkül adta ki, és témája miatt több üzletlánc nem volt hajlandó értékesíteni, így az első hónapban kemény kétezer vásárlója volt az első Larry-játéknak – ez negatív rekordot jelentett a cégnél. Aztán elkezdett terjedni az ige (meg az illegális másolatok), szájról szájra járt, hogy van egy játék, amiben lehet nőket dugni és nagyokat röhögni. Így a program eladásai végül 250 ezer körül álltak meg, Larry bekerült a Rolling Stone-ba, a New York Timesba és a Playboyba, a Software Publishers Association pedig megadta neki 1987 legjobb játéka díját a „Fantasy, szerepjáték és kalandjáték” kategóriában.

Természetesen egy ilyen játéknak több folytatása született. 1988-ban a második rész – Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (In Several Wrong Places) – szebb grafikával és még nagyobb pofára esésekkel szórakoztatta a nagyérdeműt, egy évvel később pedig a harmadik rész még ezt is meg tudta fejelni. Ez utóbbi – Leisure Suit Larry III: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals – volt az egyik első kalandjáték, amiben több karaktert is lehetett irányítani: Larry mellett a másik a címben szereplő Patti volt, egy Larryhez hasonló szingli negyvenes, Larry igazi lélektársa.

A trilógia olyan happy enddel zárult, amit Al Lowe véglegesnek szánt, de a sorozat sikere (és a Sierra sales-brigádja) nem engedte, hogy vége szakadjon Larry hódításainak. 1991-ben megjelent az első Larry-játék már 256 színű VGA-grafikával virító remake-je, és a szövegbevitel helyét is felváltotta a point-n-click irányítás. És még ebben az évben megjelent a Larry ötödik része is, a Leisure Suit Larry 5: Passionate Patti Does a Little Undercover Work. Igen, ötödik – a negyedik rész ugyanis kimaradt, illetve fikcionális játékká nemesült Leisure Suit Larry 4: The Missing Floppies címmel. Hogy a negyedik rész miért maradt ki, arra két magyarázat van (mindkettő Al Lowe-tól, szóval lehet, hogy ő sem emlékszik már pontosan). Az egyik szerint a Larry 4 multiplayer játék lett volna, ami technikai okok miatt végül meghiúsult, a másik magyarázat az, hogy a Larry 3 befejezése után olyan nehéz volt folytatni a sztorit, hogy kellett egy kis lyuk a cselekményben, ami a poénoknál is kapóra jött – hiszen a Larry 5 elején Larry amnéziával küzd és próbál visszaemlékezni arra, mi történt az előző részben. Még két folytatása volt a szériának: a Leisure Suit Larry 6: Shape Up or Slip Out! 1993-ban (illetve 1994-ben, mert ebből egy cd-n kiadott, szinkronos verzió is volt), illetve a Leisure Suit Larry: Love for Sail! 1996-ban (ez utóbbi kicsit rajzfilmesebb lett, és egyébként ez Lowe kedvenc Larry-játéka). A sorszám szerint nyolcadik Larry-játék, a Leisure Suit Larry 8: Lust in Space pedig már soha nem készülhetett el, 1998 végén leállították a fejlesztését. A kalandjátékkorszaknak leáldozott, a Sierra 1999 elején bezárta a kalandjátékrészlegét, Al Lowe-t pedig elküldték. (Lent Larry evolúciója látható, balról jobbra haladva: Larry 1, Larry 2, Larry 3, Larry 1 remake, Larry 5, Larry 6 - flopis, Larry 6 - cd-s verzió, Larry 7.)

Larry főszereplésével készültek kisebb marhaságok (például az említett Laffer Utilities, ami egy Norton Commander-paródia volt), 2004-ben és 2009-ben pedig kijött két újabb, Lowe közreműködése nélkül, a Vivendi nyomására készített Larry-játék, de az előbbiekről jelentéktelenségük, utóbbiakról pedig borzalmas színvonaluk miatt hadd ne essen itt szó. Lowe egyébként a távozása után visszavonult a játékfejlesztéstől, bár később volt még egy fellángolása az iBase Entertainment nevű cégnél, de az ott fejlesztett Sam Suede 2006 óta tetszhalott állapotban van. Lowe ma éli a gazdag nyugdíjasok életét, golfozik, szaxofonozik a bandájában és vicc-hírlevelet szerkeszt. Érdemes megnézni a weboldalát, elképesztő mennyiségű Larry-vonatkozású és egyéb marhaságot lehet találni rajta. Többek között a Larry főcímzenéjének kottáját – ezt a zenét ugyanis ő szerezte, ti pedig meghallgathatjátok a lenti lejátszóban (ez a Larry 7-beli verzió).

És ha már így belejöttem a linkelésbe: még több Larry-zene, eredeti Larry-dizájndokumentumok, rajongói oldal egy, kettő, három, négy, Larry 2 leírás a CoV-ban (a 19. oldaltól), Larry 3 leírás a CoV-ban (a 18. oldaltól), végül a kipróbálható játékok: Softporn Adventure, Larry 1, Larry 1 remake, Larry 2, Larry 3, Larry 5, Larry 6. A szavazásban ezúttal háromszavas című 8-bites klasszikusok vannak, mert olyan kedvem van.

Mi legyen a következő játék?
Pool of Radiance
Head Over Heels
Lords of Midnight
Tir Na Nog
Raid Over Moscow
  
pollcode.com free polls

64 komment

Címkék: retro sierra kalandjáték larry heti retro jatek

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr252333887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dester 2010.09.30. 16:19:08

Kedvenc részem az volt, amikor a boltban óvszert kér az eladótól, suttogva, hogy ne égjen le, mert hát "mégiscsak kínos". Végigkérdez az eladó vagy 10 jelzővel, hogy milyet kér, végül a genya ORDÍTVA felsorolja, hogy tehát akkor olyan óvszert kér, ugye. :))) A bolti vásárlók feje priceless. :)

Az új 3D-s változatot is végigvittem a nude fix-szel (naná!), de elég gyenge volt.

Kavics 2010.09.30. 16:30:29

HÉ!
Egy szó se esik a kérésekről amivel ellenőrizte, hogy elmúltál-e 18!

BBird 2010.09.30. 16:41:55

Gondolom tele az internet interjúkkal, de egyet megemlítenék, hátha valakit érdekel, hátha néhányan tudnak angolul, hátha érdekesnek találja, hátha... na szóval a link:

jaybot7.com/blog/interview-with-legendary-leisure-suit-larry-designer-al-lowe

(volt főnököm blogja, talán 1-2 embernek mond valamit a neve, ha máshogy nem, zsebgépekről Arvale sorozat!?)

thinkEdem 2010.09.30. 16:42:22

A 7. résszel kapcsolatban muszáj megemlíteni a "forradalmian újszerű" CyberSniff 2000-et is: a játékhoz adtak egy papírt, színkódolt szagmintákkal, és a játék bizonyos részein megjelent egy kis kép, hogy melyiket kell megkapargatni és megszagolni, hogy azt érezd, mint Larry.

Sajnos az én példányomból... erm... kimaradt a papír...

Gargaj · http://gargaj.umlaut.hu 2010.09.30. 17:00:08

Nincs is annal szebb mint amikor a jatek keszitoje szaxofonon jatssza a jatek zenejet: www.youtube.com/watch?v=sj3GyyqhcRI :)

Savior 2010.09.30. 17:01:48

Csak egy kis kötözködés:

"vele [Larry I] egyidőben jött ki a Maniac Mansion"
és
"Larry III ... – volt az egyik első kalandjáték, amiben több karaktert is lehetett irányítani"

között van egy kis ellentmondás: már a Maniacban is több karakter volt, a Zakban pedig már váltogatni is lehetett közöttük.

Ettől függetlenül persze Larry az élet császára :) Az alapon kívül én azt hiszem a 6-ossal játszottam, de ott már idegesítő volt, hogy mennyire nem jön össze SEMMI neki :)

dh1 2010.09.30. 18:29:00

Volt Amigara is termeszetesen, az 5. reszig.
Az utana kovetkezok mar nem jottek ki.

Az 5. reszt meg 1 megas A500-rol vinyo es kulso drive nelkul nyomtuk ... mocskos szarul volt megirva ... amig Larry a kep bal oldalarol atsetalt a jobb oldalara vagy 10x kellett lemezt cserelni ... jah 7 darab 880-as DD-s 3,5" lemezen volt a draga ... Vinyos burzsuj Amiga tulajok elonyben voltak :)

Veder1 2010.09.30. 20:09:49

Végigtoltam anno szövegesen. "Ken sent me" basszus...

flippant 2010.09.30. 20:17:35

Én PC-n a hatodik résszel nyomultam (a szállodással). Lövöldözős, ügyességi játékokhoz szokott agyamnak kicsit nehéz játéknak bizonyult emiatt egy C64 újság (maybe cowboy vagy valami ilyesmi) alapján nyomtam végig, de abból is hiányzott a legutolsó csajnak a megszerzése (csak a hozzá való cuccok voltak felsorolva). Amiatt C64 újság mivel akkor már haldoklott s emiatt PC játékok leírásával próbálták "szinten tartani" a lapot. Gyerekek, kurva ász játékokat írtak anno...

Balt 2010.09.30. 20:17:59

Büdös a szád, mint egy motoroskesztyű. Használj szájsprét! :))

Serathis 2010.09.30. 20:18:34

System Shockot a retro rovatba!

labi 2010.09.30. 20:47:34

Későn csöppentem a Larry világba, egyből a 7. résszel kezdtem, remekül szórakoztam. :)

Gyakran elhatároztam, hogy végignyomom a többi részt is, de valahogy hiányzott a 7. rész grafikája... visszafelé nem jó haladni az időben,ha nincsenek mellé a "régi szép emlékek" amik megédesítik. :)

flippant 2010.09.30. 20:55:17

@labi: Te, én is így vagyok vele. Én közel 4 giga DOS-os játékot töltögettem le, de sosincs erőm egyikbe se belekezdeni mert hiába a király feeling, hangulat - a grafika valahogy visszaüt. Én amondó vagyok, hogy ezeket a játékokat akkor és csakis abban az időben, korszakban volt élmény játszani ami által ilyen cikkek hatására lehet nosztalgiázni. Mert akkortájt a társadalmi környezet is olyan volt, hogy ezeknek a játékoknak alapból megvolt az impressziója.

flippant 2010.09.30. 20:56:58

@Felsmukk: Húúúú bakker, de ász játék volt! A zenéjét sokáig hallgattam mp3ban. Este a sötét szobában játszottam, szüleim meg a másik szobában tévéztek.

Vizibolha 2010.09.30. 20:57:57

Ajj, igazi retro, ideje volt. Ah, Roberta Williamses kep plane pikans. Par hete nosztalgiabol vegignyomtam az elsot (meg mindig megy reflexbol :), vidam kis jatek meg mindig. Mondjuk sierrakbol a Quest for Glory volt a kedvencem. Na meg Lucasfilm/arts jatekok igazi idorablok voltak a sierrakkal egyutt.
A szavazas eros, mert a head over hellst is par hete jatszottam vegig ujra, gyanus nekem h. a szavazas vezetoje figyel ;P

KenSentMe 2010.09.30. 20:59:51

Larry szerintem egyáltalán nem lúzer a csajok terén, úgy értem, ő tipikusan az a pasi, akinél csodálkozol, hogy miért szexuál meg végül minden csajt.. pedig kicsi, csúnya, kopasz, hülye, gyenge, stb. .. mégis vérbeli alfahím. (Egyébként ismerek ilyen pasit élőben is.) Az mondjuk egy jó poén, hogy a sorozatban előforduló csajok általában még nála is hülyébbek:) .. jajj, annyi jó vicc van benne.

Annak idején a Larry I-et én szórtam el az osztálytársaim körében, és hónapokig nem jöttünk rá, hogyan kell befejezni (pedig én főleg azért adtam nekik, mert ők angolosok voltak, és hátha rájönnek). Ez még az első betárcsázós internetkorszak előtt történt, és amikor összejött az első internetkapcsolat, na ná, hogy kalandjátékleírásokra kezdtem el vadászni.. meg Larry zenékre, queststudio.com.. régi szép idők.. a Larry I-ben igazából csak a "Ken sent me" volt elég tetű (arra rájönni..), a többi már ment magától, hála annak, hogy van egy Larry 1 VGA verzió is, és ott ki lehetett point-and-clickelni az okosságokat (leszámítva a Ken sent me-t, de ezt már írtam másik posztban). A Larry 2 és 3 már jóval g*cibb játékok, emlékszem, a Larry 2 végén a bomba elkészítéséhez szükséges parancsokat még a végigjátszásból sem volt könnyű beírni.. (vagy csak nekem volt valami nagyon tört verzió..) ..

Hangulatban egyébként a Larry 1 felülmúlhatatlan, teljesen normális, átlagos, számítógéphez affinitást nem érző, angolul alig tudó emberek ismerik és szeretik azt a gámát, és sajnos a folytatásai ezt már nem tudják.. bakker, CGA-ra 160x200-ban, 16 színnel ilyen játékot írni, ami élőzenét csipog a speakeren.. a poszt igen kiváló egyébként, sok érdekesség volt számomra is új, pl., hogy most hétvégén kötelező lesz végigjátszanom a Softporn adventure-t, hátha megtudom végre a hatékony csajozás titkát.

Savior 2010.09.30. 21:14:46

@flippant: ez teljesen emberfüggő, hogy ki mennyire szokott rá a csicsás grafikára. Én a Star Control II-t pl. pár éve játszottam végig (először!) és abszolút semmi sem hiányzott, tökéletes élmény volt. Mondjuk az is igaz, hogy C64-en kezdtem :)

Persze én sem tudok már minden régi játékkal játszani. Azt vettem észre, hogy ahol az irányítás / interfész nagyon gagyi / szokatlan / nehézkés, ahhoz már nincs türelmem megszokni, inkább megszökök :) De ha a usability rendben van, akkor jöhet.

Drout 2010.09.30. 21:17:31

És a nemibaj, ha nem használt gumit? :)
---
Stöki: A Lords of Midnight-ot nem is ismeri a jónép, de én nagyon.nagyon szeretném, kerüljön erre is sor! Nem csak a népszerű programokat kell bemutatni, hanem ami korszakalkotó, zseniális volt

rognork 2010.09.30. 21:29:57

a hatosban kapott egy beöntést, és telefosta a képernyőt. ha jól emlékszem. imádom a 256 színű grafikát, szerintem ma is remek dolgokat lehetne kihozni belőle, csakhát ugye akkor ki a fasz fog megvenni egy új vga-t.

pipboy2000 2010.09.30. 22:14:22

Jujj, majdnem az összes Larry a polcomon van, az újakat leszámítva csak az első hiányzik. Imádtam.

labi 2010.09.30. 22:32:47

@flippant:

Játékfüggő is.

Masters of Magic-et pl bármikor előkapom egy újrázásra, nem zavar a grafikája.
Az Elite-t is újra nyomom vidáman, mióta volt itt róla post.

Lehet hogy a Larry első részeivel is nyomnám, ha lenne vele sok szép emlék abból a korból amikor még nem volt más... Bár ez se tuti, mert pl a Dune2-vel annak idején rengeteget játszottam, de most már nem bírom. :)

Jackni Konzol 2010.09.30. 22:46:17

há'nemtom, én is most újraélem ezt a korszakomat, éppen most nyomom linuxon a "5 day a stranger"-t, egész jó :)

röntgenszeműlány 2010.09.30. 23:16:22

@Jackni Konzol: Az zseniális, a folytatásaival együtt. Kár, hogy csak kinézetre retró, úgyhogy nem várható a rovatban :)
@labi: A MoM grafikája csodálatos volt, és örökre az marad.

Amúgy meg Donald Duck's Playground rulez!

Retekbácsi 2010.09.30. 23:19:02

@Kavics: Kérdések az elején...
Annó 90-91 körül kimentünk az IFABO-ra(?) a BNV-re. Akkor még ugye nem volt ez a nagy kalózkodás ellen dolog, úgyhogy vittünk magunkkal egy rakás lemezt, hogy hátha lehet valamit leechelni. Az egyik standon idősebb nénik adták a Larry 1-et, hogy az valami aranyos kvízjáték. Sosem jutottak túl a kérdéseken... :)

Savior 2010.09.30. 23:34:26

@röntgenszeműlány: A Donald Duck's Playground az, amiben dolgozni kell az utca jobb oldalán, vásárolni a balon, játszani a sínen túl és a zenéje tö-tö tö-tö tődödődödö tődödődödö tö tö-tö-tö? Névből jó eséllyel erre következtetek, de nekem szimplán Donald Duck néven volt, szóval nem vagyok biztos :)

Stefan Derrick 2010.10.01. 00:06:17

@Savior: Az volt, igen, hatalmas, öcsém nagy kedvence.

röntgenszeműlány 2010.10.01. 00:15:46

Nem!

tö-tö tö-tö tődödődödõ tődödődödõ tö tö-tö-tö

Heh. Azóta is mindig raktárakban szeretnék szortírozni.

2010.10.01. 01:59:22

@Savior: Akármennyi pénzt összegyűjtesz, akárhogy berendezed a játszoteret, nem történik semmi. Gyermekkorom nagy traumája. :)

Aloha 2010.10.01. 07:45:49

@keeroy: Jaja, a végtelenségig játszanak az idétlen kiskacsák. Csak vártam és vártam, hogy majd biztos történik valami, de az első háromlábú kisszékért is ugyanúgy lelkesedtek, mint a körhintáért :)

Aloha 2010.10.01. 07:48:08

@keeroy: Jaja, a végtelenségig játszanak az idétlen kiskacsák. Csak vártam és vártam, hogy majd biztos történik valami, de az első háromlábú kisszékért is ugyanúgy lelkesedtek, mint a körhintáért :)

Cyrus 2010.10.01. 08:04:47

Istenem. Egész eddig nem tudtam ez a címe, de mikor beírtátok rögtön kapcsoltam :) de utáltam a földrengést vagy jött a vonat vagy mi volt mikor lepotyogtak a polcról a cuccok :D

bakaohki (törölt) 2010.10.01. 08:09:04

"vele egyidőben jött ki a Maniac Mansion, ami már point-n-click volt"
vs
"Leisure Suit Larry III: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals – volt az egyik első kalandjáték, amiben több karaktert is lehetett irányítani"

apróság csak, de a Maniac Mansion-ben is több karaktert kellett/lehetett irányítani.

bakaohki (törölt) 2010.10.01. 08:15:39

bocs, látom h Savior is írta :(

Blobov 2010.10.01. 09:05:28

@Drout: Nekem spec. jobban bejött a Doomdarks Revenge, mert azt ismertem előbb. Szvsz zseniális volt - a felvonuló icelordok serege, az, hogy folyamatosan taktikázni kellett, hogy az éjjeli csatákban mi is történjen, hogy egyetlen leader se maradjon éjszakára egyedül... Hogy milyen láncon érdemes vezéreket toborozni (megtalálni az áruló jellemű leadert, aki viszont jól toboroz, majd rajta keresztül szépen átvenni a teljes sereget...)
Zseniális volt.

Savior 2010.10.01. 09:07:54

@röntgenszeműlány: hmm, ezt otthon feltétlenül le kell ellenőriznem...

@keeroy: igen, az nekem is okozott álmatlan éjszakákat. Valószínűleg ezt a játékot csak a báty-kishugi típusú testvérpárok tudják teljesen kihasználni :)

@Cyrus: Ja, a vonat volt. Mondjuk vicces, hogy nem is az a ház volt a legközelebb a sínhez. :)

Stöki: a kommentekben lassan formálódik a szavazás igazi nyertese. Szóval jövő szerdára a Donald Duck's Playgroundot kérjük. ;)

Karvaly 2010.10.01. 09:40:30

@Blobov: Én csak a Lord's of Midnight-tal játszottam, abban nagyon tetszett, hogy egy idő után a csatákat emberveszteség nélkül tudtam le - jó érzés volt reggel összeszámolni a fagyottak veszteségeit :)

Karvaly 2010.10.01. 09:48:05

@röntgenszeműlány: A MoM-nek nemcsak a grafikája csodálatos, sőt, inkább a hangulata az.

Ja, és hogy legyen témábavágó hozzászólás is: a Larryvel is sokat játszottam, köszönet a Roberta Williams képért :)

Dester 2010.10.01. 09:53:30

@VRbagoly: csak a rend kedvéért: a CGA-s játékok többsége 320x200-as felbontást használt (de maga a CGA szabvány tudott kicsit többet is), és a 16 színű palettából egyszerre 4 (NÉGY) lehetett a képernyőn. Ocsmány volt, nem tudom miért használták a leggyakrabban a cián-lila-fekete-fehér összeállítást, hányingerem lett tőle. Az EGA ehhez képest már álomszép grafikával rendelkezett.

Más: a "Ken sent me" kimaradt nekem. Valaki fel tudna világosítani, miről volt szó?

Dester 2010.10.01. 09:55:31

@Savior: Hú, az hatalmas volt. Azon kevés játékok közé tartozott, ami semmi máshoz nem hasonlított, és ebből kiindulva teljesen egyedi hangulata volt. :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.10.01. 09:57:13

@Dester: Ez volt a jelszó a bárban a kurvánál (a graffitik közül lehetett kiolvasni). Nyilván azért Ken, mert Ken Williams volt Al Lowe főnöke. :)

Dester 2010.10.01. 10:02:44

@Stöki: Az igen. :))) Köszi a gyors választ. :)

Karvaly 2010.10.01. 10:07:26

@Dester: erről volt szó a retró vagy új vitában, a mostani fejlesztők beálltak a kettős fedezék mögé, nagy pénzekről van szó, nem hétvégi szórakozásról, ezért egyedi ötletekről egy ideje már szó sem lehet - polirozgatások vannak, amit a userek igényelnek a felmérések szerint (de akkor miért kezelhetetlen a MASS EFFECT 2 egérrel?!), meg több poligon, jobb grafika. Ma valószinűleg nem születhetne meg sem az Elite, sem a Pirates!, sem a Populous, mint dobozos játék.

rubberbandman 2010.10.01. 10:17:04

a Larry 1-et játszottam végig a többi valahogy kimaradt. kedvenceim a már említett óvszervásárlós jelenet, mikor a dörzsis-cseresznyeízű-stb-stb gumi hallatán hirtelen előbukkan tucatnyi fej a boltban a polcok mögül what a pervert! felkiáltással.
aztán nem semmi, hogy Larry ágyékán megjelenő egy pixelnyi piros pötty jelzi hogy valami ótvart összeszedett a kurvától. még minig a pixelvarázs , kész csoda hogy ilyen király táncjelenetet összehoztak a korabeli felbontással.
amit nem értek, hogy ha jól emlékszem Larry valami összszerelőüzemben készült, és kb. 7 élete volt ami egy kalandjátéknál ahol lehet menteni kicsit értelmetlen.

BBird 2010.10.01. 10:38:06

Még valami nagyon fontosat elfelejtettem megosztani Veletek, bár talán már itt is volt róla szó:

www.sarien.net/

Itt játszhatóak a régi klasszikusok.

(bár lefogják tépni a fejem eme szépséges oldal tulajdonosai, de kis leírás az oldalról erre: playtime.blog.hu/2009/05/15/push_button_open_door_talk_woman )

BBird 2010.10.01. 10:42:20

Kitöröltétek a kommentem? >:-)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.10.01. 10:46:47

@B-Bird: Nem, és nem is fogjuk. Amit írsz, az közszolgálat. :)

Diopapa_sok 2010.10.01. 10:52:14

Lords of Midnight leírást a népnek!

hancu 2010.10.01. 11:01:37

@Stöki: Nem is beszélve Keneewauwau nagyfőnökről, a Nontonite-szigeteki bennszülöttek vezéréről, aki szintén Ken Williams inkarnációja volt :)

BBird 2010.10.01. 11:01:47

@Stöki: Sir, Yes Sir! Közben én is megláttam, hogy kikerült. Biztos kis türelmi ideje volt... sorry! ;-)

moli 2010.10.01. 12:17:53

@Savior: az a jatek felelos vagy netto fel evert az eletembol. es a novereim eletebol is.

órarugógerincű felpattanó 2010.10.01. 16:17:36

vattafák?

Már az elsőben is beveri a jójember a lompost.

thinkEdem 2010.10.01. 16:42:45

@Cyrus: Ha közeledett a vonat (volt rá timer), akkor oda kellett menni a kapcsolóhoz, és "bezárni" a polcokat, amíg el nem ment, és akkor nem esett le semmi...

Dukefazon 2010.10.02. 16:06:23

Én a 6-ot szerettem a legjobban, szerintem ott csúcsosodott ki a játék, a 7 kicsit csalódás volt. Amúgy mintha valami olyasmi rémlene, hogy az 5. részben van valami olyasmi, hogy a 4. részt kell megtalálnia Patti-nak, vagy nemtom...

stuccer (törölt) 2010.10.03. 21:02:42

Darklands-ról nem lesz cikk sosem? :(

Blobov 2010.10.07. 09:28:49

@stuccer: Darklands: Évtizede álmodoztam róla, azóta, hogy először láttam valamelyik újságban leírást róla. Most meg bőszen nyomom, DosBox alól. Zseniális.

stuccer (törölt) 2010.10.11. 13:18:41

@Blobov: így van. egy frissebb grafikai motor ugyanezzel a történettel, kicsit kibővített térképpel (délfelé nálam voltak gondok azzal a verzióval amivel én játszottam), zseniális lenne ma is..iszonyat jó hangulata van annak a játéknak.tudom ajánlani: www.darklands.net/

KenSentMe 2010.11.19. 14:46:56

Nekem konkrétan egy problémám van, amit a cikk nem hangsúlyoz...

hogy a Leisure Suit Larry 1 története == a Softporn Adventure történetével. Néhány jelentéktelen dolgot leszámítva A STORYLINE TÖKÉLETESEN EGYEZNEK. (Ilyen jelentéktelen dolgok, hogy pl. nehezebb a Softporn adventure kaszinójában pénzt nyerni, a jelszó nem KEN SENT ME hanem BELLYBUTTON, stb. ) Lehet, hogy bennem van a hiba, de amikor letöltöttem, azt hittem, hogy egy nagyszerű felnőtteknek szóló kaland, ami ad pár kellemes estét.. erre 20 perc játék után rájöttem, hogy ez ugyanaz (!) mint a Larry.

A három nő természetesen a Larry 1-ben megszexuálható 3 csaj, meghódítani őket ugyanúgy kell.. és innentől kezdve azért érdemes átgondolni, hogy miért lett jó a Larry 1.. azért, mert Charles Benton zseniális forgatókönyve ötvözve lett Al Lowe zeneírói és designeri képességeivel.. így már az sem meglepő, hogy a Larry 1 elkülönül a sorozat többi részétől, és míg azok egyben jelentik a kalsszikus Sierra-Quest-vonal felnőtteknek szóló sorozatát, addig a Larry 1 valami egészen más, egy nagyon szerethető és ultracool kis játék.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.04.13. 05:56:23

A Softporn tényleg Larry grafika nélkül. Én eddig azt hittem az is Al Lowe terméke, csak ott még nem volt neve a csókának, és nem volt ráhúzva egy grafikai ruha.

Rajta van a Larry Collection CD-n bár most már haragszok, hogy ha van egy szinkronos verzió a hatosból, akkor az miért nem került rá, így sincs kihasználva a CD.

Egyébként én is hetessel kezdtem, aztán lejátszottam az egyest, kettes, hármast, - bár az azért nagyon jó, hogy az egyesből készült VGA verzió, mert a kettes, meg a hármas, már tényleg nagyon oldschool, engem még a hetesben is frusztrált, hogy nekem kell kitalálni a kulcsszavakat. De ez szerintem csak beállítottság kérdése, a King Quest VI-ot pl. pár éve nyomtam végig, és egyből a kedvencem lett. Ezeknek a VGA játékoknak van valami bájuk, nem feltétlenül azért veszem elő őket, hogy nosztalgiázzak, csak valami "igazi" játékra vágyok, amit lehet nyüstölni, ami nem zajos éjszaka, stb.

Harmadrészt, mivel még nem írta senki, ezért közbevetem, hogy ÉN EGÉSZEN MÁS infóról tudok, ami szintén Al Lowetól származik egy interjúból, de még akkor amikor a hatost csinálták, vagyis még jól foroghatott az agya. És ismerve az úriember groteszk humorát, én feltételkezem, hogy Ez a valós oka, miért nem készült negyedik rész.

Egész egyszerűen Lowe nem akarta, hogy a sikertől megrészegülve, egyre rosszabb részeket gyártson, és ő csak egy trilógiát akart, ezért is találta ki, PP karakterét, aki Larry tökéletes párja lehet. A játék elkészülte után megesküdött, hogy SOHA nem készít negyedik részt.

Aztán telt az idő, mondogatták neki, hogy csak kellene egy folytatás, és Lowenak is volt még egy csomó ötlet a tarsolyában, ezért, hogy NE KELJEN megszegnie a szavát, nem is készítette el a negyedik részt, rögvest az ötödikkel folytatta. :D

Egyébként én pont ezt az ötödiket tartom a legrosszabb résznek, szerencsére a hatos kiküszöbölte a csorbát, a hetes meg egyenesen csoda, - ha újra tudnék vele játszani az Xp-n az lenne másik.

A Lust in Space-t meg nagyon sajnálom, hogy abbamaradt a fejlesztés, eszméletlen dolgokat képesek lettek volna csinálni még ezek az ökörállatok. Egyedül annak örülök, a folytatásokkal kapcsolatban, hogy nem biggyesztették oda a 8-as sorszámot.

VikMorroHun 2015.12.05. 11:45:06

@Karvaly: Na, ez új nekem. Végigjátszottam ötször-hatszor a Mass Effect 2-t, de nem vettem észre, hogy egérrel kezelhetetlen lenne.
süti beállítások módosítása