HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

C64-játékok befejezései

2012.07.02. 11:40 Stöki

A brit Vinny Mainolfi 1984 óta játszik C64-es játékokkal, és furcsa hobbija is ehhez kapcsolódik: ezeknek a játékoknak a befejezéseit gyűjti. Még 5.25-ös lemezeken kezdte, aztán 1997-ben indított egy honlapot, ahova felpakolgatta az általa kivégzett játékok utolsó képkockáit, animációit. 2002 és 2005 között szünetelt az oldal, de aztán új erőre kapott, és azóta is létezik – sajnálom is, hogy csak most találtam rá, ahogy anyagot kerestem a múlt heti Myth-cikkhez.

creatures2-9c.gifA honlapon jelenleg 700-nál is több játék befejezése látható, és további több mint 800 befejezés kész van még, csak arra várnak, hogy felkerüljenek az oldalra. Ezen kívül az oldal listáz olyan játékokat, amiknek nincs végük (mert az utolsó pálya után visszadobnak az elsőre, vagy hasonló módon oldják meg a lezárást). Vinny és néhány hű kobzosa a publikált játékbefejezéseket pontozza és szövegesen értékeli is, külön virtuális panteont emelve a 10/10-es befejezéseknek. Mivel az egyéni ízlés itt bejátszik, ezekkel lehet vitatkozni (bár azzal talán mindenki egyetért, hogy például a C.R.E.A.T.U.R.E.S. első és második része is megérdemli a tíz pontot), de Vinnyék fanatizmusa és módszeressége mindenképpen dicsérendő.

bruceleeanim2.gifA legjobb azonban csak úgy céltalanul böngészgetni az archívumban, és rákattintani ismerős nevekre. Nekem például így villant be, hogy jé, én annak idején mégiscsak végigjátszottam a Bruce Lee-t. Elég nagy flash volt a Tusker záróképe is, és végre láthattam, mi a bánat történik a Raid Over Moscow végén (igen, én is azok közé tartoztam, akik soha nem bírtak kikeveredni a hangárból). Az oldalnak van YouTube-csatornája is, ott is jól el lehet tölteni az időt.

Vinny szívesen fogad olyan játékbefejezéseket, amik még nincsenek meg neki. A CCS64 emulátort ajánlja rögzítésre, és aki kedvet érez erre, többféle formátumban (PRG, C64, VSF, TAP, T64, D64) is küldheti neki záró képsorokat (itt egy kis oktatóvideó arról, hogyan kell PRG-t készíteni).

58 komment

Címkék: retro videó honlap c64 fanatizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr664623306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.07.02. 12:22:13

"Raid Over Moscow végén (igen, én is azok közé tartoztam, akik soha nem bírtak kikeveredni a hangárból)"

Hangár gyerekjáték, repülős rész gyerekjáték, de engem a Vörös Téren mindig kifingatott, a "pókig" sohasem jutottam el! Na, ez lesz az első, amit megnézek! Köszi!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.07.02. 12:30:09

@Sam. Joe: Waaaz... Hát a ROM-al nem maradtam le semmiről... 8-(

A Paperboy szégyen, a PYJAMARAMA-nak ugyanaz a tűzijáték az a vége, mint Spectrumon a Penetratornak, ami vicces. Ja, a Bruce Lee-t én is végigtoltam, igaz én Speccyn. Jó kis oldal, klassz találat!

Cadaver!! 2012.07.02. 13:03:42

Sajnos a Top Gun vége nincs fent, van olyan egyáltalán a történelemben, aki le tudott szállni a hajóra?

Scagnetti 2012.07.02. 13:24:16

A Raid over Moscow tényleg nehéz volt. A hangárban is sok időt el lehetett tölteni, majd utána is voltak szivatós részek. De azért meg lehetett csinálni, és legalább jó sokáig le tudott kötni.

Nekem a Tir Na Nog volt végigjátszhatatlan, és a Mercenary. Leírással utána azért ezeket is megcsináltam valahogy, de magamtól nem ment.

Kedvenceim közt van a Supremacy vége, mikor szegény Wotok barátunkat (ill. nehezebb szinten a többieket) hamvasztjuk el. :)

www.youtube.com/watch?v=3-EW6jmazGk

nem várt fordulat 2012.07.02. 14:22:37

nekem az impossible mission nem ment soha, hiába kerestem hozzá végigjátszást is, a puzzle-ök kiszivattak.

de a raid over moscow megvolt, a bruce lee -vel meg ezerszer végigmentem :)) a repülő rúgás mindent vitt.

az exploding fists -et is toltam sokat.

de szép idők voltak azok.

peti papagáj 2012.07.02. 14:24:39

amikor már voltam legalább 12 éves, nem okozott gondot egyik raid over moscow aljáték sem. a korongdobálós résznél kellett kicsit kapkodni a legvégén, mert az már időre ment.

Void Bunkoid 2012.07.02. 14:25:44

@Scagnetti: azért, mert a két játék néha felháborítóan idióta logikával rendelkezett (pl tir na nog - amíg nem volt leírás, nem tudtam elképzelni hogy miért nem lehet a sidhét kinyírni, amikor balta van nálam. A leírást olvasva jöttem rá, hogy KETTŐ fegyver kell hogy nálunk legyen. Erre most hogy jön rá az egyszeri gémer???).

A mercenarynél már nem emlékszem, de van valahol benne egy bug, ami kihasználásával kőbunkó módon 3 perc alatt el lehet takarodni a bolygóról, azt egyszer megtaláltam, és elégedetten hátradőltem, hogy no, végigjátszottam, ez csak ennyiii?

tede 2012.07.02. 14:35:19

A china miner-t is megcsinálta trainer nélkül? Én vért izzadzva is a 13. pályáig jutottam, úgy hogy 1 hónapot legalább rááldoztam a szünidőmből. Na jó, kis túlzás volt, mert közben azért zúztunk öcsémmel pit stoppal, karatéval meg több más progival is, de amikor egyedül voltam, akkor nyomtam.

Egy srác állította, hogy ő végigvitte, de nagyon hazudós volt :) Nem hiszek neki.

Majd ha lesz időm megnézem web lapot. Kíváncsi vagyok.

230e 2012.07.02. 15:11:19

Kösz, ez cikk nagyon tetszik.

Bombázd le Moszkvát :-) basszus, mennyit szenvedtünk vele. Aztán a végén a korongnál mindig megszívtuk. A hangár meg a több ment.

A Montezuma állandóan lefagyott, a Top Gunnal soha nem tudtam leszállni, csak úgy mint az Ace II-vel.

Az F-14 második lemeze pedig soha nem indult el a floppymeghajtóban.

A Quest for Tires-ben 3 év szenvedés után jöttünk rá arra, hogy az ugrás jobbra tolás gyorsítja a figurát.

Blue Max: mindig odacsaptam, bár ahogy nézem nem egy nagy durranás a vége.

Dr. Fire 2012.07.02. 15:50:44

Uridiumbam mindig megszívtuk valamin. Valahol a 12-es pálya környékén.

kozi001 2012.07.02. 16:15:21

Cheat-elt a Defender of the Crown-hoz? Minek? :)

vernarancs 2012.07.02. 16:34:46

Nincs maniac mansion, zak mckracken, neuromancer. Lamak.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.07.02. 16:38:02

@vernarancs: Ezek benne vannak abban a több min 800 játékban, amiket már végigjátszottak, de még nem kerültek fel a honlapra (egy doc fájlban letölthető a teljes, 819 játékos lista). Gondolom, az oldalra feltenni (shotolni, animgifet csinálni, videóban is feltenni) elég sok idő, és Vinny munka mellett frissítgeti a site-ot.

Rafael Jiménez Valéra (barátoknak csak Rafi) 2012.07.02. 16:38:02

@karacsi_maci:
az Impossible Mission 2 végén viszont jól meg lehetett halni, ha a három terminál közül a rosszon jelentkeztél be (leszaladt a fickó a torony tetjéről!).

Amúgy annyira szeretem azt a játékot, hogy a mai napig van, hogy előveszem (PII-ig simán elfut a PC-s verzió), legutóbb talán fél éve játszottam vele.

Scagnetti 2012.07.02. 16:55:32

@Void Bunkoid: Jaja, a két fegyver ritka nagy baromság volt, én is csak a leírásból tudtam meg, hogy egy nem elég. Eszembe nem jutott volna egyébként.

A mercenaryt végül csak végignyomtam, gyaníthatóan nem a rövidebb módon. 1-2 éve megnéztem egy végigjátszást a youtube-on, a fickó kb. 10 perc alatt kivégezte a játékot. Nekem jóval tovább tartott.

Scagnetti 2012.07.02. 16:58:03

@230e: AceII? Ott csak ki kellett menni a térkép szélére, lemenni 1000 láb alá és már lent is voltál. Az első részben viszont tényleg nehéz volt a leszállás. Ha csak egy fokkal is jobban bedöntötted a gépet, már szétkenődött a földön. A légi tankolás sem volt egyszerű.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.07.02. 16:58:14

A Raid over Moscownak az volt a titka, hogy az F7-re rá kellett rakni egy 9V-os elemet.
Az ajtó csak akkor kezdett el nyílni, ha elemelkedtél a talajtól...

Scagnetti 2012.07.02. 17:03:17

@Lord_Valdez: Na ja. De mire erre rájöttünk... Volt némi anyázás. :)

vernarancs 2012.07.02. 17:05:20

@Stöki: No es benne van a wizard of war is? :DD Mert akkor megbocsatok nekik.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.07.02. 17:09:58

@vernarancs: Van a listában, csak hibásan, a kazettás körökben elterjedt Dungeon néven.

Amúgy Wizard of Wor helyesen, nem War. :) És nekem úgy rémlik, hogy annak nem volt vége, az utolsó pálya után megint jött az első.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.07.02. 17:22:54

@Scagnetti:
Akkoriban még volt türelmünk az ilyesmihez.
Csak győzni kellett joystickkel :)

Wulfgar 2012.07.02. 17:34:04

@Cadaver!!: AVGN (Angry video game nerd) egyik részében rolf papának sikerül leszállnia... Ha jól emlékszem abban a videoban sikerül neki, amikor a NES kiegészítőket mutatja be.

2012.07.02. 19:16:48

@vernarancs: @Stöki: jaja. wow-nak nincs vége. szerencsére:) a river raidnek sincs, de van egy fake video yt-on, amiben van. vagy pedig bootleg, de nem találtam sehol.

tb79 · http://www.ukulele.hu 2012.07.02. 19:57:40

Asszem, a réjd overben az F1-F akárhány billentyűkkel kellett irányítani a repcsit. Párszor sikerült kimenni a hangárból. Ennek is vagy 25 éve :D.

tb79 · http://www.ukulele.hu 2012.07.02. 19:58:21

@krissz28: Üres pálya durva! Mennyire utáltam. Wizardban 190.100 a rekordom. Ezt a számot sosem fogom elfelejteni.

Elijah_Baley 2012.07.02. 21:13:02

majd negyvenévesen, egy blogon tudom meg h a raid overnél volt aki tényleg kijutott a hangárból?
ezt a csalódást :)

Cherrx 2012.07.02. 21:50:21

Kicsit off, de most (is) eszembe jutott, hogy már vagy 20 éve keresek egy C64-es játékot amivel egyszer játszottam, és azóta sem tudom, hogy melyik lehet az.
A játékban egy repülővel kellett a tenger felől a szárazföldre behatolni. Oldalnézetes, balról jobbra kellett repülni. Lehetett előre lőni, bombázni és a hőkövetős rakétákat egy éles le-vissza-fel fordulóval lehetett kicselezni.
Bunkereket kellett lebombázni ha jól emlékszem.
Nem kellett házak tetejére leszállni és tölteni!
Nem tudja valaki hogy ez melyik játék volt?
Köszi!

vernarancs 2012.07.02. 21:51:53

@Stöki: jaja, jogos. Tenyleg wor es nem war.

hatha nem lattatok meg:
wizardofwor.krissz.hu/

Flankerr 2012.07.02. 21:56:20

Jack Attack végére kíváncsi volnék (lusta voltam checkolni.:), hogy hány szint a vége, és van-e valami "extra" vége főcím..:)

Scagnetti 2012.07.02. 22:00:43

@Lord_Valdez: Nálam az ősolimpia (nem tudom az eredeti címét) volt a fő joy-pusztító. Aztán szerencsére sikerült szereznem egy olyan joyt, ami mindent kibírt. :)

Cherrx 2012.07.02. 22:13:47

@Scagnetti: Köszi a tippet, megnéztem, de sajnos nem az. Nem volt ennyire kidolgozott, csak kék ég, zöld fű, és közelebbről mutatta a repülőt. És balról jobbra kellett behatolni a szárazföldre.

Cherrx 2012.07.02. 23:17:18

@Stöki: Erre nagyon hasonlított, de valahogy mégis más, gondolom amiatt, hogy a linkelt videón Amstardon játszanak. Megkeresem a C64-es verziót (videót vagy emulátoron a játékot) és megnézem, köszi a tippet!
Nagyon rég játszottunk vele egyszer egy számtech táborban, négyen irányítottuk, külön emberke volt a föl-le, jobbra-balra, lövés és bomba gombokra és ez olyan jól elszórakoztunk, hogy most is emlékszek rá, pedig azóta sem láttam :-)

smartdrive 2012.07.02. 23:56:13

olyan van-e, aki nem látta a Defender of the Crown full multimédiás végét?

Yumurdzsak 2012.07.03. 00:51:06

a pirates-t nem játszotta végig :(

Kohn Troll (Altdel) 2012.07.03. 02:02:32

A Wizard of Wor-t öcsémmel úgy játszottuk, hogy RUN előtt kiadtuk az alábbi parancsot:
POKE 16017,44
Emlékszik még erre valaki? :)

Na, ez amolyan örökélet szerűség volt, de nem teljesen, így is el lehetett fogyasztani az összest. Addig mi is eljutottunk, hogy ismétlődtek a pályák, szóval szerintem sincs vége neki.

A Raid-ot meg simán végigjátszottam, miként az Impossible Mission-t is. Az ugh-lympics helyett nálunk a Samatha Fox strip poker ment sokat, de nem szerettem. Inkább meghackeltem, hogy spacéra adja a következő fázis képet. Vagy DTZ hekkelte meg? Már nem is tudom...:)

Meg sokat pit stop 2-ztünk. Az volt a királyság! Kellene most is olyan, force feedback-kel, netgame funkcióval. :)

Kohn Troll (Altdel) 2012.07.03. 02:03:33

Ja, hétvégé Árok-party, tudjátok? Infó: arok.intro.hu/

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.07.03. 03:22:09

@230e: "Az F-14 második lemeze pedig soha nem indult el a floppymeghajtóban."

Én a jó későn megismert Apollo-18-cal voltam így, sérült volt a release, a Hold körüli fékezésnél mindig abortált. Sok éven át kerestem, míg végül már a neten találtam belőle egy hibátlan példányt. Sajnos akkor már nem tüzelt eléggé a kíváncsiság. :-( Így lehetünk ezzel mind, nekem is van egy lezsírozott második c64-esem, használt, de kitűnő állapotban, a C64 letűnése idején vettem, abban a hitben, hogy játszani mindig azzal fogok, a PC-játékok nem érdekesek. Akkor talán nem is voltak annyira érdekesek, de aztán úgy alakult a világ, hogy egyre több izgalmas program jött PC-re is. Flight Simulator 4, Stealth Fighter, Sim City, és kiderült, hogy a napi 24 óra nevetségesen kevés a boldogsághoz.

Sailorland 2012.07.03. 10:01:30

Raid over Moscow-al hetekig próbálkoztunk, mire rájöttünk, hogy kell kiszállni. Addig már a gyalogos bejárón is megpróbáltunk vagy 100x kimenni :-D
Ha rájöttél, akkor már gyerekjáték volt...

AtomCamel 2012.07.03. 11:24:06

@Cherrx: ööö.. talán Falcon Patrol...?

ork1234 2012.07.03. 13:39:30

remek cikk lett, köszönjük :)
én a raid over moscowban gyerekként nem tudtam kijönni a hangárból, de később újra elővettem a játékot, magamtól rájöttem a felszállás szisztémájára és kirepültem, majd azzal a lendülettel végig is mentem az egész játékon video, youtube és cheat nélkül, nagy élmény volt.
a másik ilyen emlékezetes dolog a bard's tale III. volt. a 90-es évek elején nem volt jó törésem és az arboreába való teleportkor nem tudtam a kódokat (tudok a CoV évkönyvről, de én béna vagyok a programozsához, nem tudtam átírni sem).
aztán 2001-ben egy ideig elég sok szabadidőm volt, és megkértem az egyik haveromat, hogy írja már a megfelelő helyeken a trackeket, hogy nem kérjen kódot.
végül sikerült átteleportálni és végig is nyomtam a játékot úgy, hogy a 10 évvel azelőtt ('91-ben) kimentett játékállásomat visszatöltöttem :)

Savior 2012.07.03. 15:31:38

@AtomCamel: Írta, hogy nem kell épületek tetejére leszállni és tölteni, szerintem ezt pont a Falcon Patrol kizárása miatt mondta.

AtomCamel 2012.07.03. 15:39:24

@Savior: ezen átsiklottam... így télleg kilőve a Falcon Patrol.
Más ötletem nincs... pedig sok játékkal játszottam anno, de annyira megkoptak az emlékek, hogy csak kapdosom a fejem, mikor látok a neten 1-1 képet/részletet régi C64 -es játékokból, hogy: jéééé! de hisz ezt ismerem/ezzel játszottam/szerettem stb., de hogy kiment az ember fejéből.... :-(

Waddafakk 2012.07.04. 12:27:44

Ha már játék keresgélés: Gyerekkorom meghatározó élménye volt a Commodore Plus 4-en egy játék, amit képtelen vagyok megtalálni. Egy ûrhajófélét kellett irányítani, és a képernyôn elhelyezett platformokról kellett felszedni dolgokat, miközben oldalról színes körök gurultak befelé. A köröket szét lehetett lôni, ha a levegôben voltál, de leszállva nem, ha hozzád értek, akkor nyekk. Mi akkor "epres"-nek neveztük, gondolom piros bogyókat kellett felszedni, de erre már alig emlékszem. Esetleg valaki ismeri/ismerte?

Treasure Island-ot végig tudta valaki annó játszani? Mert miután végre egyszer beért fater a ládához, és elkezdte a boszi kergetni, akkor nagyon beparáztunk mind a ketten. Végül mikor elkapta a boszorkány egy zsákutcában, akkor azt mondta, hogy sosem játszik vele többet és így is lett. Én meg akkor még a kardot se nagyon tudtam elszedni a kalózoktól...

Cherrx 2012.07.05. 11:50:27

@Stöki: Kipróbálta a C64-es verziót, és tényleg a Harrier Attack volt az!
Nem csodálom, hogy nem lett túl híres játék, mert tényleg öten kell játszani, hogy élvezetes legyen :-)
Köszi a tippet, így mos életem egyik évtizedes rejtélye oldódott meg; nyilván csalódással, mert nem tudtam egy jót játszani, pedig gondoltam, hogy na most, húszéves tapasztalattal biztosan jót szórakozom rajta -- de nem, túl nehéz :-( De azért még próbálkozok párat majd :-)

@AtomCamel: Nem a Falcon Patrol, abban a házak tetejére kell leszállni :-)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.07.05. 11:53:50

@Cherrx: Wow, örülök, hogy bejött a tippem. :)

Cherrx 2012.07.05. 11:58:41

@Waddafakk: tudom melyik az, én is nagyon szerettem!
Tényleg epreket kellett összeszedni:
Cutbert in Space
www.youtube.com/watch?v=TEFzVMeCRtk

Waddafakk 2012.07.05. 13:36:24

@Cherrx: Ez az! Császár vagy, sok millió köszönet érte! (^_^ )

Matt Kirby 2012.07.08. 23:56:58

Volt egy felülnézetből irányítható tankos játék C64-en magnóra, aminek már nem emlékszem a címére. Ketten kellettünk az iránytáshoz. Az egyik játékos a tankot, a másik meg a csövét forgatta és tüzelt. Ha jól emlékszem a pályák felfelé scrollozódtak.
Jó kis játék volt, de többre már nem emlékszem belőle. Talán zöld volt benne a tank.
Valakinek beugrik?

Yeto 2012.07.09. 13:21:50

@Matt Kirby: A G.I. Joe tankos pályája ilyesmi volt.
süti beállítások módosítása