HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A Zynga meghajolt az állatvédők előtt

2010.05.09. 09:02 Stöki

Két hete írtuk meg, hogy a PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) nevű, nem a mértékletességéről híres, amerikai állatvédő szervezet felszólította a Zynga vezetőjét, Mark Pincust, hogy töröltesse a Mafia Warsból a harcikutyákat. A Zynga - legutóbbi becslések szerint négymilliárd dollárt érő cég, ugye a Farmville-t is ők készítik - múlt héten vezette be a Mafia Warsban az állatokat mint fegyvert: a játékos oroszlán, tigris és egyéb egzotikus állatok mellett kutyákat is tarthatott viadalokra meg a többi játékos abúzálására.

De ennek vége, ugyanis a kutyák kikerültek a játékból (a többi állat maradt). Úgy tűnik, hatott a PETA érzelmekre ható próbálkozása - a szervezet korábbi levelében felhozta Zingát, Pincus egykori kutyáját, amiről a céget elnevezte. "A Mafia Wars csak játék, de nagyon is valós az a több ezer pitbull, amit csupán betörőriasztóként vagy harcigépként tartanak. Azzal, hogy Mafia Warsból kikerültek a virtuális pitbullok, a Zynga nem támogatja tovább az elképzelést, hogy elfogadható lenne megláncolni, elhanyagolni és kínozni az igazi kutyákat" - reagált a PETA elnöke, Tracy Reiman a lépésre, és küldött egy doboz vegetáriánus csokit Pincusnak. Nem ő az első, aki ilyet kap: nemrég Steve Jobsnak is küldött a PETA egy doboz csokit, amiért az AppStore-ból visszautasítottak egy játékot, amiben bébifókákat kellett volna agyonverni.

Két kínzó kérdésem maradt a sztori végére. Egy: és mi lesz szegény virtuális oroszlánokkal és tigrisekkel? Kettő: mi a bánat az a vegetáriánus csoki?

211 komment

Címkék: állat peta mafia wars zynga

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr101985299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kraivan 2010.05.09. 09:31:02

Vegacsoki:
sztem a helyi sajtóíró tudatlansága, vagy a helyi még ostobább emberek által elterjesztett helytelen szóösszetételek és nevek terjesztései.
A csokoládé eredendően kakóbabból készülő keserű, energiabomba.
Attól hogy cukrot tesznek bele még nem lesz húsos, de az a csokoládénak már egy módosított változata.

Gyanítom a helytelenül elterjedt változat, amire a csokoládét használják, a tejcsokoládé lehet, amit az igazán durva vegák (ovolakto vegák - se tj, se tojás és semmi ami állatból jön) már nem lennének hajlandóak elfogyasztani.

Luppy 2010.05.09. 09:31:41

Szerintem valaki csinált tej nélküli csokit (valószínűleg borzalmasan rossz lehet) és elnevezték vegetáriánus csokinak, hogy el tudják adni valakinek.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 09:45:00

én vega vagyok
én sem értem miért kell állatokat kínoznotok, de ha ez a szintetek a lelketek rajta

genghis 2010.05.09. 09:50:52

Az idiotizmus nem ismer hatarokat.

@wmiki: Eloszor gondolkoztam hogy beszoljak valami tsunyat, de vegulis vega vagy, rossz neked magadtol elegge.:D

bolomba (törölt) 2010.05.09. 09:54:55

1. gondolom azokat is csak ugy lehet adni-venni, mint a "harci kutyakat" es azokat is nap mint nap talalnak arrafele az allatvedok.

2. a keresett szo a 'vegan' - semmilyen allati eredetut nem tartalmazo.

@Luppy: izlesrol felesleges ertekezni.

thinkEdem 2010.05.09. 09:55:20

A vegetáriánus csoki csak a zöldséges fogait rontja. :P

Én nem vagyok vega, de nem kínzom az állatokat. Amit megeszek, az addigra már végérvényesen halott.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.05.09. 10:12:54

@bolomba:
1. lol
2. Aha, és az milyen? Vízzel felfőzik a jó keserű kakaóbab-őrleményt?

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 10:14:06

@wmiki: "És mondá vala az Úr Ádámnak: Ádám! Itt minden vala a tiéd, és szolgálá vala, de légyszi állatokat ne egyél vala, mert akkor morcos leszek vala!" Te ismered ezt a részletet a Bibliából? Na mert én nem.:)

A vega csokira kíváncsi lennél amúgy.

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.05.09. 10:15:00

@Luppy: Khm, nem ezt hívják étcsokinak?

bolomba (törölt) 2010.05.09. 10:18:33

@Stöki: gondolom edesito azert van benne (hacsak nem keseru csoki), de ez mar csak izles kerdese. illetve az is lehet, hogy mas mandula-, kokusz-, rizs-, vagy szojatejet tartalmaz. amugy valoszinusitem, hogy az ize, mint a legtobb csokinak.

Ken_Lee · http://kenlee.blog.hu 2010.05.09. 10:19:48

Hál a Isten! Most fel lélegeszhetnek sokan én őrülön enek a bőlcs döntésnek.

lilly.alien 2010.05.09. 10:23:34

Az ilyen megélhetési állatvédőket kellene agyonütni. Ekkora baromságot!

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.05.09. 10:24:27

@bolomba: Szegény mandula meg kókusz, ott baszták el, hogy nem növesztettek olyan aranyosan néző szemeket, mint a tehén.

bolomba (törölt) 2010.05.09. 10:24:59

@krążownik: te tenyleg a Biblia szerint vala? es el is hinni?

amugy 1 perc alatt megtalaltama keresett valaszt.
www.vegetarianus.hu/ujsagok/vegpar/02/vegeltmk.html

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 10:25:47

@lilly.alien: Teljes mértékben egyetértek. Még jó, hogy nem akarták pl az activisiont beperelni, ugyanis a Call of Duty 4-ben a wild dog-ok a legütősebb ellenfelek. :D

bolomba (törölt) 2010.05.09. 10:26:33

@Stöki: es melle kozponti idegrendszert, amivel fajdalmat erezhetnenek.

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 10:26:40

@bolomba: Most vagy elbasztam az iróniát a soraimban, vagy túl reggel van, vagy csak neked nem jött át.

genghis 2010.05.09. 10:27:57

@krążownik: Hagyd mar a bibliat, ez a masik fele a demagogianak.:)
De ugyanmar miert nott az embernek tepofoga?
Nyilvan hogy elbanjon a kemenyen ellenalo buzacsirakkal!:D

genghis 2010.05.09. 10:29:22

@Stöki: OFF
Tetszett az FF XIII irasod, sztem ez a resz siralmas lett-mig a tobbit szinte fanatikus mod imadtam.:-/

bolomba (törölt) 2010.05.09. 10:29:51

@krążownik: 1. ironiat lehet hogy a masik oldalrol latom es onnan nem lenni vicces. 2. nagyon reggel van.

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 10:30:40

@genghis: Eredetileg a fokhagymák vadak voltak, csak a vegetáriánusok szelidítették meg őket i.e. 6400 tájékán, hieroglif feljegyzések szerint. Ez okozhatja a tépőfogakat. Valamint érdekes leleteket találtak ókori emberekről, akiket bizonyítottan zöldalmák és körték haraptak halálra.

Dirk (Könyvtáros) · http://k-ter.blog.hu/ 2010.05.09. 10:32:10

1. A PETA azért ki tudja nézni magának a leghülyébb támadási pontokat, nyilván a Mafia Wars játékostömege tartja életben IRL is a harci kutyák kínzását...

2. Lehet vega és vegán csoki is, utóbbiból tényleg minden tej is száműzve van, előbbiből csak minden közvetlenül állatokból nyert termék (mondjuk adalékok, zselatin).
www.vegetarian.ie/choc.htm

bolomba (törölt) 2010.05.09. 10:33:26

@genghis: hajra. szivesen megnezek egy videot arrol, ahogy szettepsz fel kilo nyers hust. termeszetesen a tetembol, a testet borito szor, toll, stb., puszta kezzel, foggal, korommel torteno eltavolitasa utan.

mar abban is fejlodtunk, hogy nem kell allatot es allati eredetut enned, hogy hosszu, egeszseges eleted legyen.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.05.09. 10:34:46

@bolomba: Azért hidd el, a sárgarépa ha tudna, tiltakozna az ellen, hogy kirántsák a földből.

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 10:34:52

@bolomba: Nagypapám 95 éves, és eszik húst, akkor ő elbaszta?

Werewolfmayer 2010.05.09. 10:38:20

Vegacsoki: valszeg szójatejből készül...
Mondjuk én azt nem értem, ha valaki vega, akkor miért eszik olyan kajákat, amik búzahúsból készülnek (pl.: pörkölt búzahúsból). :) Mellesleg, mindig jót röhögök, mikor valaki kiselőadást tart arról, hogy milyen gonoszság azért lemészárolni egy állatot, hogy megegyük, és közben bőrcipőt hord. :)

bolomba (törölt) 2010.05.09. 10:40:13

@Stöki: hidd el a boci tiltakozik is. (most tenyleg linkelni kell egy videot) majd ha odaig fejlodik a sargarepa, akkor megfontolando lesz az is.

@krążownik: alitottam az ellenkezojet?

BoneSayeR 2010.05.09. 10:40:35

@krążownik: szerintem hagyd az ironizálást, mert valaki még végérvényesen elhiszi amit írsz.:D

Hírhez: PETA-n kívül b*szta bárkinek is a csőrét a harci kutyák a játékban?

genghis 2010.05.09. 10:41:59

@krążownik: Ne is mondd!

A nagyapam sokat meselt azokbol az idokbol amikor meg le kellett terelniuk a krumplikat a folyohoz, mikozben kiehezett zoldsalata es paradicsom hordak rohantak meg oket...:)

@bolomba: Ahoz mar pinduri a fogacskam, nem eszek nyers hust, csak ritkan. De az ostoba demagog szelsoseges gondolkozas nem megoldas. A potty egeszseges testednek ugyanugy szuksege van a husban talalhato cuclikra mint a zoldsegekre.
Amugy tudtad hogy -hamar termeszet orultek vagyunk-az emberi test kb 30-40 ev idotartamra lett tervezve? Nem hosszu es egeszseges eletre.
labad aze van hogy elfussal a kardfogu tigrincs elol, kezed meg azert hogy feltudj maszni a fara elole. Ha igazi harmoniaban akarsz elni a ermeszettel akkor 35 evesen beugrassz az oroszlan ketrecbe az allatkertben.;)

bolomba (törölt) 2010.05.09. 10:42:17

@Werewolfmayer: valoszinuleg, mert fontos szamara az az iz. arra, hogy borcipot is hord, no comment.

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 10:42:24

@BoneSayeR: Köszönöm, Te vagy az első aki átérzi. Azért jó lett volna 2hét múlva olvasni az index-en a fokhagyma-szelídítésről, nem?:(

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 10:45:49

@BoneSayeR: Azért faja lenne sztem fokhagyma-szelídítésről olvasgatni a neten 2hét múlva.:)))

Amúgy meg, még valami. Kíváncsi lennék, hogy egy vega hogy lehetne testépítő, vagy hogy futna le egy maratont. Rengeteg fehérjére van hozzá szükség, és még mielőtt a szója-fehérjével jönnének a vegák, kérlek, nézzetek utána, hogy az mit ér.:) Semmi erőnlétet nem ad, egészségesebb nem leszel tőle, max méregteleníted a tested: ugyanazt eléred egy élet alatt, mint egy szaunával.:)

Boorisz (törölt) 2010.05.09. 10:47:13

Lehet azért szedeték ki a kutyákat mert a facebookos ellenségüknek sok volt belőle.
Én nem játszom Mafia Warst de nem is akarok ezután sem.
A csoki meg lehet, hogy olyan mint a hal, fenyegetés.

bolomba (törölt) 2010.05.09. 10:47:48

@genghis: mar bocs, de ezeket hulyesegeket honnan veszed? amugy tudtadd, hogy pottom testednek nem kell hus. 1-1. nyilvan kerhetnek linket… de kuldenek masikat. lenyegtelen. majd megmondom a tobb evtizede elo vegan embereknek, hogy tessek most mar megbetegedni, vagy csak meghalni, mert igy nem lehet elni. valaki azt mondta egy blogon, ugyhogy az ugyis van.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.05.09. 10:47:49

@bolomba: Köszönöm, nincs több kérdésem. Szemforgató álszentség igazolva.

genghis 2010.05.09. 10:48:10

@bolomba: Persz hogy tiltakozik! Te is tiltakoznal a fehercapa szajaban nem? Vagy megadoan puszit nyomnal az orrara mert ez a termeszet rendje? Merthogy ez.

ha valaki annyira sajnalja az allatokat akkor sztem ne a virtualis allatokat vedje meg a tomegeben-etkezesi celra- tenyesztett csirket+marhat, hanem a balnakat akiket a kocsog japok meszarolnak, meg tigriseket akiket a bajuszkajuk miatt levadasznak, meg rinokat akiket a szarvuk miatt, vagy a gorillakat...
A legnagyobb alszentseg itt ugazni a blogon hogy allatvedo vagyok mert nem eszek tojast es semmit nem tenni a valodi veszelyeztetett fajokert.

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 10:51:20

Tápláléklánc:

1. okos emberek
2. hülye emberek
3. állatok
4. növények
5. atkák, porok, szöszök, szirszarok, amit növények megesznek

Vega tápláléklánc:

1. növények
2. hülye emberek
3. növények
4. állatok
5. növények
6. okos emberek
7. növények
8. húsevő kurva aljanép, a lakosság 95%-a. (számadatot nem tudok, ne ebbe köss bele)

bolomba (törölt) 2010.05.09. 10:51:42

@Stöki: mivel elegge cinikus voltal, miert vartal mas stilusu valaszt? tessek egy link, ami szepen es korrektul elmagyarazza (nem en irtam, de nagyban hasonlit az allaspontomra) a kerdesedre a valaszt.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.05.09. 10:52:11

@genghis: Az én nagyapám Európa-szerte híres brokkoliszelídítő volt, egyszer csináltak is róla dokumentumfilmet, még azt is lefilmezték, hogyan töri be a vad brokkolikat. Persze a beteg és fiatal brokkolikat mindig békén hagyta, csak az életerős zöldségek érdekelték. Aztán később az öreg átállt karfiolra meg kisebb idényzöldségekre, de aztán államosították a csordáját az utolsó zellerszárig.

Werewolfmayer 2010.05.09. 10:53:00

@bolomba: én megkóstoltam a búzahúsból készült pörköltöt. Finom volt nem mondom, de köze sem volt az eredetihez. Tipikusan olyan dolog ez, mint a pótkávé vagy a guminő. Megpróbáljuk magunkat átbaszni, vele, és mindenkinek azt mondjuk, hogy pont olyan, mint az eredeti, de mélyen belül tudjuk, hogy ez csak hazugság.

genghis 2010.05.09. 10:53:21

@bolomba: Abban igazad van, hogy egesz nap a gep elott VEGETALVA (eeeerted:D) nincs szukseged husra-sem energiara. Teljesits, mozogj, massz be a ringbe, keverjel betont, vagy csak kapald egesz nap a szeretett novenykeid.
Amugy en, a fertozott husevo, dohanyos es alkoholista 20 eve nem voltam orvosnal...

genghis 2010.05.09. 10:57:24

@Stöki: Hiaba no, az oregjeink meg tudtak minek hol a helye! A lovat se kolbaszba toltottek hanem ultek rajta!:D

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 10:57:32

Azt most geciség lenne ideírni, hogy csirkepaprikás lesz az ebéd?

Werewolfmayer 2010.05.09. 10:57:41

Mutatna nekem valaki egy vega eszkimót? :)

genghis 2010.05.09. 11:01:59

@Werewolfmayer: Pont ez jutott eszembe!:D
Sziberiaban el egy kedves mongol eredetu nepcsoport-telen a -60 is elopenderul es csak nyers-fagyott lohust zabalnak. Nemtom brokkolin es krumplin hogy elnek tul az atlag -30 fokot a termeszet gyeremekei.:)

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 11:04:20

Ez tudjátok olyan, mint az űrkutatás. Az amcsik többmillió dollárt költöttek arra, hogy feltalálják a golyóstollat, ami a súlytalanságban is használható. Az oroszok ceruzát vittek.:) Nekünk az jutott, eszünk állatot, meg zöldség/gyümölcs is kell a vitaminok miatt, de hát that's all. Amíg az alma nem lesz kihaló faj, addig a vegáknak sírhat az arca.

Lődörgő Hollandi 2010.05.09. 11:07:05

Évek óta gondolkodom a carnivoriánus mozgalom megalapításán. Ennek az a lényege, hogy csakis húst szabad enni, lehetöleg marhahúst, met a marhafing metán tartalma jelentösen hozzájárul a globális felmelegedéshez. Mi így harcolnánk a klímaváltozás ellen...

bolomba (törölt) 2010.05.09. 11:09:31

@Werewolfmayer: lehet. nem eszek ilyeneket. az biztos, hogy a fuszerezes a lenyeg. es nem elhanyagolhato, ha eltalalja az allagot is.

@genghis: remelem igy is marad. azert ne hirdesd, hogy ez az egeszseges.

amugy lenyegtelen, hogy ellenzitek, kinevetitek, vagy hulyesegnek tartjatok. elegge sokan elnek (vegan) ilyen eletformat es meg elnek. egyesek arrol szamolnak be, hogy egeszsegesebbek lettek, masok nem. valaki az egeszsege miatt valaki etikai okokbol, valaki a trend miatt lett ilyen. de oszinten. nem ertem miert kell ellensegesen reagalni. azt pedig meginkabb, hogy miert nem olvas valaki utana bizonyos dolgoknak, mielott lefekteti a nagy igazsagokat.

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 11:12:00

@bolomba: "miert nem olvas valaki utana bizonyos dolgoknak, mielott lefekteti a nagy igazsagokat" Ezt bizony te is megtehetted volna.:)

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 11:12:56

@bolomba: "hajra. szivesen megnezek egy videot arrol, ahogy szettepsz fel kilo nyers hust. termeszetesen a tetembol, a testet borito szor, toll, stb., puszta kezzel, foggal, korommel torteno eltavolitasa utan." Ennyit az ellenséges reagálásról. Ezt te írtad.:)

stanyecli 2010.05.09. 11:17:58

Őőő, izé, és akkor most már nincsenek a való életben sem pitbullok, mert a petának nem tetszik?

Ez így megy? Mostantól kijelentem, hogy szansájn van, hepinessz meg világbéke. Pont.

tifi 2010.05.09. 11:18:20

Néhányan, akik vegetáriánusok...

Vegetáriánus / vegán Ironman és Ironlady
www.vegetarianus.hu/irasok/sport/heidrich.html
Ő nem egyszerűen maratont fut...

Hawaii 1998 évi Vaslánya - Vegetáriánus
a svéd Natascha Badman, aki Európából elsőként nyerte meg a versenyt
www.vegetarianus.hu/irasok/sport/16ironlady.html
És ő sem...:D

Vegetáriánus sportolók
www.vegetarianus.info/vegetarianus_hiressegek/sportolok.html
Kőbán Rita eredményei (:
hu.wikipedia.org/wiki/K%C5%91b%C3%A1n_Rita

Csak hogy létezik ilyen...:)

monstermagnet 2010.05.09. 11:19:12

@genghis: az, hogy nem voltál dokinál még nem jelenti azt, hogy nincs semmi bajod... kívánom, hogy ne is legyen, de elvileg rendszeresen 'kéne' csekkoltatnia magát az embernek (más kérdés, hogy elég kevesen teszik is meg)

genghis 2010.05.09. 11:22:57

@bolomba: Nem, ez tuti hogy nem egeszseges, de alapelvem a szer@rom, amig jol erzem magam.

Egyebkent azert horgadok fel ellene mert termeszetes eletmodnak merik nevezni, holott a termeszet ellen valo. ugyanugy lehet elni zoldsegek nelkul csak huson-ahogy csak zoldsegen is-de az sem teremeszetes es hude egeszseges.

Alapvetoen 3 kategoria van ugye-valszeg te is tanultad:
-husevo
-novenyevo
-mindenevo
Akar hiszed akar nem mi a mindenevok koze tartozunk. A zoldsegek, olajos magvak es a hus fogyasztasa teremszetes a szamunkra. Kb ehez tartom magam.
Sok hus, sok brokkoli (imadom) es sok mogyoro!:D

genghis 2010.05.09. 11:25:59

@monstermagnet: Valszeg annyi bajom van, hogy ha tunnek roluk, mar talan bele is halnek.:) Velemenyem szerint a mai orvostudomany kb a samanisztikus gyogymoddal al egyszinten-ami nem oda valo azt vagy kivagjuk, vagy annyi merget tomunk beled hogy vagy kiirtodik, vagy te doglessz bele.:D

bolomba (törölt) 2010.05.09. 11:33:22

@krążownik: ez mitol volt ellenseges?

"De ugyanmar miert nott az embernek tepofoga?
Nyilvan hogy elbanjon a kemenyen ellenalo buzacsirakkal!:D"

erre reagaltam. es azert mert megkerdojelezem az altala alitott ok-okozati osszefuggest ettol mar ellenseges?

@genghis: valoban es inkabb a novenyeves fele hajlunk a mindenevesben.

bolomba (törölt) 2010.05.09. 11:36:11

@genghis: marpedig az. www.adajournal.org/article/PIIS0002822303002943/fulltext

szegeny eszkimok atlag eletkora meg 10+ evvel kevesebb is.

genghis 2010.05.09. 11:40:47

@bolomba: Nade mondtam is. Attol hogy 100-120 evig elsz az neked jo, de qrvara nem termeszetes!:D

Azt meg remelem te is tudod hogy meg a csimpik(legkozelebbi elo rokonaink) is esznek rengeteg allati feherjet? A rovarokon kivul vadaszatot tartanak kisebb majmokra, akiket tepofogacskaikkal cafatra tepve felig elve fogyasztanak a fak tetejen.:)

hajolni lehet a novenyeves fele, de kizarni a hust nem normalis dolog sztem. A tej es a tojas elleni hiszti meg mar kimondottan nevetseges kategoria-szvsz.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 11:51:52

@krążownik: eléggé
ha nem enne tovább élne...

mindazonáltal vélhetően így is tovább fog mint te, mivel az ő idejében nem egész nap gép előtt görnyedtek az emberek egy sötét szobában, hanem csináltak valamit a természetben

genghis 2010.05.09. 11:53:27

@wmiki: Latom az erdemi hozzaszolas nem megy, csak az iget osztod...:)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 11:55:48

@genghis: alapvetően nincsen mindenevő, az csak egy kitalált kategória

de talán ha neked azt mondják az iskolában, hogy a föld lapos és körülötte kering a nap, akkor lehet azt is bekajálod

nektek hívőknek nem számítanak a tények, csak a szent hit, amint mondott a hittérítő

de ha gondolod sorold fel a mindenevők közös anatómiai jellemzőit

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 11:59:24

@genghis: az is érdekelne, ha felsorolnád kik azok az emberek akik csak húson élnek

mert csak növényeken élőket ismerek, és egész jól elvannak drog nélkül

genghis 2010.05.09. 12:02:06

@wmiki: metszo-tepo es gumos zapfogak egy pofaban, ami hirtelen eszembe jut az iskolai tanulmanyaimbol. De kerdezz meg egy biologust-attol meg hogy en nemtok tobbet nem azt jelenti hogy neked van igazad.:D

"de talán ha neked azt mondják az iskolában, hogy a föld lapos és körülötte kering a nap, akkor lehet azt is bekajálod"

Ebben biztos lehetsz, mert nincs a kertben urhajom hogy magam meggyozodjek az ellenkezojerol. Szemelyesen amugy nincs bizonyitekom arra sem hogy gomb(enyhen ovalis) alaku es a nap korul kering, de elhiszem mert ezt tanultam a suliban. Akkor most en vagyok a hulye?

"nektek hívőknek nem számítanak a tények, csak a szent hit, amint mondott a hittérítő"

ezzelitt pont magadat jellemezted sztem. en pusztan tenyek alapjan beszelek.:)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.05.09. 12:02:35

Jelentem, a demagog-o-méterem mutatója kiakadt, és üveglapján megjelentek az első hajszálrepedések.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 12:04:43

@genghis: semmilyet tényt nem tudtűl csak jössz ezzel a fogakkal
az embereszabásúaknak ugyanilyenek a fogaik, és még a leggyengébb növényevő gorilla, is leverné a legerősebb bányász haverodat is

ha nem tudnád a táplálék feldolgozását nem a fogak végzik el, de gondolom elég gyenge voltál bioszból is, sokat nem szabad elvárni ilyen szenvedélybetegektől

genghis 2010.05.09. 12:06:13

@wmiki: kicsit fentebb irtam azokrol a kedves sziberiai mongol izekrol. FAGYOTT-NYERS LOHUSON elnek!:D
eeerted ezt? egy egesz nepcsoport! az eszkimok sem sok buzacsirat es szojacsirat termesztenek az iglukban.

Egyebkent-mint mar irtam CSAK huson elni sztem nem jo, nem termeszetes. Ahogy csak zoldsegen sem.
Nemreg volt az indexen az a yogi aki meg nem evett semmit mar mittomen hany eve(allitolag)-o a hude termeszetes, ki tunna kovetni a peldajat?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 12:08:31

@genghis: engem érdekelne ez a mongol népcsoport, ha van még infód...
nem esznek kenyeret sem?

az eszkimók valóban sok húst esznek (bár kevés zöldséget is)... nem is nagyon élnek tovább 40 évnél...

genghis 2010.05.09. 12:10:08

@wmiki:
"és még a leggyengébb növényevő gorilla, is leverné a legerősebb bányász haverodat is"

az en apukam ugyis megverne a tiedet, bibibiiii!
:DDDD

"ha nem tudnád a táplálék feldolgozását nem a fogak végzik el, de gondolom elég gyenge voltál bioszból is, sokat nem szabad elvárni ilyen szenvedélybetegektől"

Egy szoval sem mondtam hogy a fogak vegzik el a taplalek feldolgozasat. Csak megmutatjak az etrend eredetet.:)
Amugy szmelyeskedj csak nyugodtan megmutatja mekkora al-szent-fazek vagy.:)
esetlegesen meg az en qrva anyamat :)

Unreachable 2010.05.09. 12:14:43

@wmiki: Attól hogy most nagyon okosnak hiszed magad, neked is csak valamelyik hittérítő magyarázta be hogy vegának születtél, nem hiszem hogy mikor megszülettél, felpattant a szemed, és azt mondtad: Vega vagyok!. Szóval nem kell itt az arcolás, mert attól hogy veregeted a segged a földhöz és sírva bizonygatod mindenkinek, hogy : De mert a mindenevők az így , meg úgy meg biológia nyenyenyenye, blablablabla. Akkora hülyeséget meg, hogy a táplálék feldolgozását, nem a fogak, végzik... te okítasz itt minket bioszról kisfiam? Na szted hol kezded a feldolgozást, ha nem ott hogy összerágod az ételt? Meg az emésztés is elkezdődik már a nyállal a szájban. Szval sztem kevesebbet okoskodjál, és kicsit gondolkodj el azon, hogy a 6,7 milliárd emberből kb 6,5 milliárd miért mindenevő....

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 12:16:09

@genghis: nem szeretek személyeskedni, nem is én kezdtem el...

de ha gondolod visszatérhetünk a tények szintjére, csak akkor sokat nem kell írnod, attól tartok...

szal:
kik azok CSAK húst esznek?
mekkora az átlagkorúk ahhoz képest, akik CSAK növényeket esznek?
milyen testrészeddel ölsz meg egy élő állatot?
mivel téped le a húst a csontjairól?
milyen a bélrendszered, hogy dolgozza fel a húst?
milyen betegségek alakulnak ki a húsevés hatására?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 12:16:51

@Unreachable: én sajnos csak a tényeknek hiszek

amikkel ti nem tudtatok előállni
de nyugodtan cáfoljatok meg, ott vannak a kérdések fentebb...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 12:19:34

az is érdekelne, hogy miért van az a reklámokban is, meg az orvosok is miért azt mondják, hogy együnk naponta 3* zöldséget gyümölcsöt
miért nem húst?
hiszen mindenevők vagyunk nem???

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 12:21:19

vagy írhatnátok a legendás gyógyhúsról
ami sok betegségre jó
mert ugye gyógynövényeket ismerünk

gyerünk gyerekek, valami tényt, picit erőltessétek magatokat...

Dirk (Könyvtáros) · http://k-ter.blog.hu/ 2010.05.09. 12:22:55

Nagy az Isten botanikus kertje és sok benne a gyökér...

genghis 2010.05.09. 12:24:44

@wmiki:
kik azok akik csak novenyeket esznek?

miert jobb-termeszetesebb-a hoszabb eletkor mint a teljes erteku elet?
(amugy meg nem zoldseget kell enni, hanem csak KEVESET, a lasubb anyagcsere hosszabitja meg az eletkort, a legujabb tudomanyos allaspont szerint)

melyik testreszeddel pucolod meg a krumplit, torod fel kokuszdiot, dolgozod fel a szojat granulatumma?

Milyen a te belrendszered-tobb gyomrod is van mint a bociknak? (amugy bevallom ferfiasan meg nem lattam a sajatomat)

???
Milyen betegsegek? talan csak olyanok amik minden a higieniat nelkulozo etkezes hatasara kialakulnak

genghis 2010.05.09. 12:25:33

@wmiki: lattal mar igazi balnat? en sem, de sztem leteznek....

Unreachable 2010.05.09. 12:26:26

@wmiki: Az első kettőre értelmetlen válaszolni, mert mindenevőként, természetesen növényt is kell ennünk, az egészséges élethez, ezt senki nem vitatja. Egyébként én kíváncsi lenék, hogy életed hány évét élted le teljesen vegaként.
Nem egy testrészemmel ölöm, meg az élő állatot, hanem egy ESZKÖZZEL, tudod, nekünk embereknek az agyunkkal sikerült eljutnunk oda, hogy nincs szükségünk testi erőre.
De kíváncsi volnék, hogy te vajon körömmel hámozod-e a sárgarépát?

A gyomornedv legfontosabb feladata a fehérje (hús, tej) emésztése. Ez savanyú környezetben, a pepszin nevû enzim közremûködésével történik. A legtöbbször azonban nem csak fehérjét fogyasztunk, hanem szénhidrátot is (kenyér, köretek) ami viszont lúgos folyamatban tud csak emésztõdni. Ebbõl elég nagy kalamajka keveredik ott belül, aminek a végeredménye mindig az evés utáni „nehéz" érzés, „gyomorégés". A külön-külön evett ételfajták nyers, vagy párolt zöldség társaságában viszont jól érzik magukat és nem okoznak ilyen gondot. A helytelenül összetársított ételek bomlástermékei hosszú évek alatt rengeteg betegség okozói lehetnek.

A gyomorból a vékonybelekbe vezet az étel útja. Itt következik be az emésztés legfontosabb része; a fehérjék, a szénhidrátok és a zsírok, vízben oldódó vegyületekké történõ átalakítása.

Sztem megválaszoltam a kérdésed, és ennél jobban semmi nem bizonyítja, hogy igen, az egészséges életmód alapja, hogy mindenevők, vagyunk, és mindenféle táplálékból annyit viszünk be amennyire a szervezetünknek szüksége van.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 12:27:25

@genghis: szerinted talán a rózsaszín spagettiszörny is létezik

látod, már megint a hiteddel jössz a tények helyett

engem csak a tények érdekelnek, sajnálom hívő

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 12:28:19

@Unreachable: sztem nem válaszoltad meg
egy dolog derült ki az írásból
lövésed sincs a biológiához, talán csak egy ált. iskolás szintjén

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 12:32:24

pl. ilyenek:

A hús fogyasztásának következményei

Orvosi megfigyelések és tudományos közlemények felhasználásával
Többek között Dr. Herbert Shelton, Dr. Henry Bieler, Dr. Rudolf Breuss, Dr. Helmut Lützner, Dr. Are Wearland, Dr. Romoló Mantovani, Dr. Ted Morter, Dr. Volker Schmiedelés más orvosok kutatásai alapján.

01. Rövidebb életet eredményez (lásd: eszkimók átlagéletkora 35-40 év, a vegetárius hunza népé 80-90 év)
02. Növeli a vér koleszterinszintjét
03. Növeli a vér triglicerid (zsír) szintjét
04. Elősegíti az alacsony sűrűségű lipoproteinek (LDL) szintjének növekedését a vérben
05. Akadályozza a nagy sűrűségű lipoproteinek (HDL) hatékonyságát
06. Szív- és érrendszeri betegségeket okozhat magas zsír- és koleszterintartalma miatt
07. Artherosclerosist (arteriális érelmeszesedést) okozhat
08. Trombocita (vérlemezke) -összetapadást okozhat, ami vérrög kialakulásához vezet
09. Ischémiás (vérellátási problémás) szívbetegséget okozhat
10. Növelheti a sistolés (szív-összehúzódási) vérnyomást
11. Növeli a szívinfarktus és az agyvérzés kockázatát
12. Szívmegnagyobbodást eredményezhet a hús lebomlása során képződő húgysav miatt
13. Reumás szív- és szívbelhártyagyulladást okozhat a hús lebomlása során képződő húgysav miatt
14. Degenerativ mozgásszervi betegségeket okozhat (ízületi gyulladás, köszvény, reuma stb) a hús lebomlása során képződő húgysav lerakódása miatt.
15. A szervezet elsavasodását idézheti elő a hús lebomlása során képződő húgysav termelődése következtében
16. Gátolja az immunrendszer működését
17. Növeli a fertőzésre való hajlamot
18. Felborítja a test ásványi anyag egyensúlyát (negatív ásványvándorlás)
19. Hozzájárul a csontritkuláshoz kalciumrabló hatása miatt
20. Fogromlást idézhet elő kalciumrabló hatása miatt
21. Fogínybetegségeket idézhet elő savasító hatása miatt
22. Károsan magas savszintet hozhat létre a gyomorban és a nyálban
23. Hozzájárul a refluxbetegség kialakulásához
24. Hozzájárul a szájszag kialakulásához
25. Hozzájárul a gyomorhurut kialakulásához
26. Gyomorfekélyt, nyombélfekélyt okozhat a túl magas fehérjetartalom miatt
27. Elősegíti a bakteriális rothadást a belekben
28. Károsítja az emésztőtraktus nyálkahártyáját a savas kémhatású lebomlási termékek miatt
29. Elősegíti a savas epe kialakulását, ami nyombélfekélyt okozhat
30. Vékonybélgyulladást okozhat a rothadó lebomlási termékek miatt
31. Felszívódási zavarokat okoz
32. Székrekedést okoz az alacsony rosttartalma miatt
33. Hozzájárulhat az aranyér kialakulásához
34. Hozzájárul a vastagbélgyulladás kialakulásához
35. Növeli a vastagbélrák kockázatát
36. Elősegíti a kőképződést (epekő, vesekő)
37. Elősegíti a bélférgek elszaporodását
38. Hozzájárul az allergiás megbetegedések kialakulásához (pl. szénanátha, asztma)
39. Elősegíti a zsírmáj kialakulását
40. Gyorsítja az öregedési folyamatokat, ráncosodást és őszülést okozhat
41. Vesekárosodást, vesemegnagyobbodást idézhet elő
42. A belső elválasztású mirigyrendszer zavarait okozza a magas hormontartalma miatt
43. Hozzájárulhat a meddőség kialakulásához, csökkentheti a spermiumok számát és mozgékonyságát
44. Elősegíti a gyulladásos folyamatok kialakulását és fennmaradását
45. Hozzájárul a menstruáció előtti tünetek és a petefészekgyulladás kialakulásához
46. Prosztataproblémákat okozhat
47. Migrén, fejfájás okozója lehet
48. Közrejátszik az elhízás kialakulásában magas zsírtartalma miatt
49. Fáradékonyságot, álmatlanságot, gyengeségérzetet idézhet elő a negatív energiamérleg miatt
50. Idegrendszeri problémákat, nyugtalanságot, csökkent összpontosító- és gondolkodóképességet okozhat
51. Az állattenyésztésben használt gyógyszerek maradványainak felhalmozódását okozhatja a szervezetben
52. Az állat húsával átvihető, emberre is ártalmas kórokozók bekerülhetnek a szervezetbe
53. A hús feldolgozása során használt adalékanyagok lerakódását okozhatja (pl. nitrit, nitrát, nitrozamin)
54. Ideggyulladást, idegfájdalmakat okozhat
55. Bőrkiütéseket, bőrfoltosodást és egyéb bőrbetegségeket okozhat
56. Növeli a kemikáliák lerakódásának kockázatát
57. Rontja az anyatej minőségét
58. Felborítja a test nitrogén- és sav-bázis egyensúlyát
59. Hozzájárulhat a cukorbetegség kialakulásához
60. Daganatos megbetegedéseket okozhat: gyomorrákot, bélrákot, májrákot, veserákot stb a felhalmozódó lebomlási mérgek miatt

genghis 2010.05.09. 12:33:46

@wmiki: Ha venned a faradtsagot es a felette levo kommentemre is reagalnal.
Ha meg tudomanyoskodunk-azt tudtad hogy vannak zsirban oldodo vitaminok? Ha szuletesed utan soha semmilyen zsirt-szenhidratot nem fogyasztassz akko bezony hamar be adod a kulcsot.
Elhiszem-sot tudom, hogy egy fejlett felnott szervezet elel csak zoldsegen-bar marhasag- de a fejlodo gyerek szervezetenek szuksege van zsirra-husra.

Egyebkent meg hivozhetsz itt nyakra fore en nem hiszek, csak szeretem a hust es megeszem. A zodsegeket is.
TE vagy az aki szelsoseget kepviselsz valamifele homajos meggyozodesbol-ezert teljesen ostobasag tovabb folytatnod a hivozest.:)

Amon 2010.05.09. 12:34:07

@wmiki: kezdésnek ott vannak az ADEK vitaminok. Ezek csak zsírban oldódnak, következésképpen, akik nem esznek állíti eredetű zsírt, azok vagy mesterségesen, vagy pedig hiányban élnek. Kicsit olvass utána, mennyire egészséges ezek nélkül élni.

BTW, azt gondolom, ha annyira rohadtul vega vagy, akkor anyatejet se ettél sose, mert rosszul mutatna az önéletrajzodban.

szilvacska 2010.05.09. 12:35:32

A szélsőségek nem jók. Kell egy középút :) Ennyi.

Unreachable 2010.05.09. 12:36:53

@wmiki: Jó akkor ne haragudj, az egész emberiség 10 ezer éve hülye, mert húst eszik. Igazad volt végig. Faszfej, booty time. Picsába.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.05.09. 12:39:55

Kész, eltört a demagog-o-méter. Pedig jól bírta az elmúlt 8 hónapot.

Egyébként ez a wmiki nagy arc:
igazmondo.blog.hu/2009/11/16/az_evolucio_bizonyitekai

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 12:40:51

@Amon: jó hogy nem törődtök holmi tényekkel

hogy vannak holmi veganok, akik nem esznek semmi állatit mégis életben vannak, bár szerintetek ugye nem kéne

de mondtam már: nektek hívőknek nem számítanak a tények

sőt vannak nyers veganok, ők a legegészségesebbek a világon, de inkább ne gondoljatok bele, mert elfáradtok

rootshaper 2010.05.09. 12:41:02

te jo isten, ez most teljesen komoly, hogy VEGETARIANUSSAGROL megy a vita egy olyan cikk kommentjei kozt aminek abszolute semmi koze ehhez? ( a vegacsokin kivul termeszetesen... )

edes draga Wmiki: EGYETLEN tenyt fogok felhozni a szerencsetlen probalkozasod ellen amivel "meg akarod vedeni a cuky allatkakat" es ez pedig a kovetkezo: GUMOS ZAPFOG. ha tanultal valaha biologiat, ez alapjaiban donti meg azt a baromsagot, hogy egyunk csak es kizarolag zoldsegeket...

vegezetul pedig en ugy vagyok vele, hogy inkabb eszek sokat, es finomakat, hust hussal, esetleg neha zoldsegekkel, mint hogy nyulkajan eljek egesz eletembe, raadasul sokkal tobbet mintha normalisan elnek... mi a szarnak vonjak meg magamtol olyan dolgokat amik biologiailag bele vannak kodolva a genjeinkbe? semmi ertelme... ezt is csak azert talalta ki valamelyik idiota, hogy ezzel is kulonbozni probaljon.

egyik ismerosom nekiallt vegetarianusnak lenni, vagy hogy a szarba mondjak ezt, aztan 2 ev alatt oda jutott, hogy meglatott egy szelet rantott csirkemellet es kb. a fel karjat odaadta volna erte, annyira rosszul volt a hus nelkul. ezekrol az esetekrol miert nem szol a fama?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 12:41:29

@Unreachable: ha 10000 évig azt hiszik, hogy a föld lapos, akkor az az?

genghis 2010.05.09. 12:42:09

@Stöki: LoL
Meggyoztel meddo vita. Reszemrol out, varom a kov posztot.:)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 12:42:37

@rootshaper: természetesen vannak olyan szenvedélybetegek, akik nem tudnak lemondani a drogról
rosszul lesznek, ha nem kapnak

ezért én is megértelek titeket
de nem szajkózom, hogy a drogozás egészséges

genghis 2010.05.09. 12:44:03

Nah amugy is mennem kell, kiolvadt a daralt hus, hamburgert sutok...:D

rootshaper 2010.05.09. 12:44:24

@wmiki: ha nekik jo az, hogy a letminimumon elnek es "nem esznek allatit MEGIS eletben vannak" akkor valjek egeszsegukre... de nekem ne merjen jonni egy szaros zoldsegevo treehugger, hogy KOPD KI AZT A CSIRKECOMBOT! ( mert volt mar erre precedens )

akkor ne erezzetek kuldeteseteknek azt, hogy minden szerencsetlen embert vegetarianussa valtoztassatok, hagyjatok elni ugy minket ahogy az az evolucio soran kialakult, ti meg vergodjetek korgo gyomorral szaros salatakon meg zoldsegeken. ennyirol szolna a dolog. nehogy mar en erezzem rosszul magamat mert megeszek egy csirkecombot, baszki.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 12:45:35

@rootshaper: igen a többi hívő is csak ezt az egyetlen "érv"et tudta mondani

de a többi emberszabásúnak is gumós zápfoga van
akkor a gorilla is mindenevő, csak olyan buta, hogy nem tudja, hogy húst is kéne ennie?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 12:47:07

@rootshaper: igazad van
így beszél egy igazi drogos/dohányos/alkoholista szenvedélybeteg

hagyjatok minket békén a szenvedélyünkkel
nekem ezzel nincs is bajom
csak ne állítsátok már, hogy a függőség egészséges
akkor én sem jövök holmi tényekkel, amik összezavarják a hiteteket

köszi

genghis 2010.05.09. 12:49:22

@genghis: Jaj es elfelejtettem megemliteni, hogy utana az Overlord2 c jatekkal jatszok es a kedves bebifokak meszarlasa kozben majd erre a vitara gondolok.
:D

rootshaper 2010.05.09. 12:50:26

@wmiki: egy kicsit gondold at, hogy mit irtal, es vetitsd ki arra a fenenagy ontudatodra, magadra! TE ugyanezt csinalod, csak a masik oldalrol, egy fanatikus elvakult hippi pojaca vagy, aki olyan dolgokat probal megcafolni amirol egyetemeken diakokat oktatnak. te egy akkora demagog barom allat vagy, hogy egyszeruen megdobbento... itt vagy mint valami elbaszott vega-rambo egy egyszemelyes hadseregben, probalod megvedeni a cuki kis velemenyedet, meg a HITEDET, amirol probalsz itt papolni, de azt hiszem itt most TE vagy a szaros drogos, raszoktal arra, hogy mindig ellent akarj mondani a normalis letezesnek, es pont igy beszel egy drogos/alkoholista vagy akarmi... apropo, honnan is tudod te, hogy beszel egy drogos? te beteg hippi....

Limrasson 2010.05.09. 12:50:51

@wmiki: Öööö...mondjuk a mindenevőkre jellemző fogazat, illetve az egész emésztőrendszer?
CSak így tippre.

Kraivan 2010.05.09. 12:53:05

wmiki:
Kezd fájdalmas lenni a végletes hozzáállásod.
60 pontot felsoroltál ami a végletes, szélsőséges, legendás esetekben előforduló biológiai aberrációkra utalhat.

az ember mindenevő, hiába tagadod, mert még abba se láttam szörnyethalni humanoidot h nyers húst evett. És nema fűszerezett dologra gondolok. Imádom kínozni az ismerősöket főzés közben, h egy darab nyers húst elrágcsálok. De sütve, fűszerezve, az íz és illatrecreptoraim mértékletes ingerlésével sokkal jobban szeretem fogyasztani.

De biológia alapszinten. (többre nem leszek képes mert ennyire nem mélyedtem bele ebbe bődületbe)
Gumós zápfogaink vannak, és a szemfogaink tompultak. Híbrid fogazat. Nem tépkedjük a zöldségeket, majd morzsoljuk össze, ellenben nem is arra fvalóa fogunk, hogy a még élő, igenis saját életét védelmező gazellából egy darabot kicibáljunk miközben az menekülne.

Gyomorba halad tovább a táplálék.
Nagyon sok enzimatikus folyamat megy végbe, és ebből kiemelkedő a fehérjebontás/tárolás. A húsfélékben megtalálható szinte minden szükséges fehérje. Növényekben csak párban. Tudom hogy szójával be lehet pótolni mindezt.
De lássuk a zöldségfogyasztást, ahol már a vastagbélben járunk.

Mi az ami megkülönbözteti a növényevőket a ragadozóktól, illetve a "mítikus" mindenevőktől?
Az emésztőrendszerük képesek feldolgozni a legtöbb növényi rostot, cellózt, növelve a specifikus anyagfeldolgozási rendszerüket.

A húsevő az esetek többségében nem eszi meg ezt, vagy ha nagy dózisban eszi, rosszul lesz tőle. Alkalmanként igenis legelnek egy kis füvet a rókák is, de inkább saját maga meghányttaására termeli, h kidobja a csúnya rossz mérgezett tápot magából.
Ha mégis ez a fő táplálékbevitel, akkor azt a végtermék formájában, salakanyagkjént fog távozni, és ott van az ürülékben egy nagy mennyiségű tápanyag, amivel az emberi szervezet nem tud mit kezdeni.

Nincs azzal bajom hogy kecske vagy. Nagyon sok kecske ismerősöm van, és meg is etettem legtöbbjüket saját köreteimmel. Jól megvagyunk, én nem bántom őket mert vegák, ők se bántsanak engem h szeretem a húst. Nme állok neki téríteni őket, ők se engem.
Ha neked jó az h nyúltápot eszel, akkor egészségedre. Nem akarlak meggyőzni arról, h egyél húst, mer az neked jó.

De légy szíves ezt a végletes bődületet fogd vissza. Az inkvizíciót idézi, ahol "mindenki rohadjon ketté, aki nem olyan mint mi."

Én is tudok dobálózni tudámányos jelentésekkel.
"Egy fél kilo kenyérben megvan minden vitámin, ásványi anyag, és fehérje amire szükséged van."
ellenben
"kísérleteket végeztek állatokon (tudom rohadjanak ketté mert szegény állat) akik csak kenyeret kaptak, amiben MINDEN ott van, mégis megdöglött"

Sőt ott a tojás.
Egyik évben kimondják a tudósok, h ne egyél tojást mert koleszterin van benne, beledöglesz.
Másik évben meg egyél tojást mert csökkenti a koleszterinszintedet.

Amiben szintén beledöglesz. :P

/walloftext mode off

Amon 2010.05.09. 12:53:37

@Limrasson: hagyd, ezt a drogost nem zavarják meg holmi tények, egész nap csak füvet fogyaszt, mert az legalább vega.

én meg megyek, és megeszem a húsimádó pizzámat, meg a mákos gubámat, mer' mindenevőnek lenni jó

Khayness 2010.05.09. 12:55:13

@wmiki: Nem az a baj, hogy vegetáriánus vagy, hanem az, hogy nem hagysz minket békén.
Olyan isteni húsételek vannak amiért az örök kárhozatot is vállalnám, mi nekem az a pár év amit talán emiatt veszíthetek.

Úgyis azért döglünk meg hamarabb, mert magyarok vagyunk. (csakhogy leninjázzam a topicot és átmenjünk politikába :D)

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 12:55:47

@wmiki: Heti 4 alkalommal járok kondiba. Heti 5ször futok, hétvégén bringázom. Nem iszom és nem dohányzom.:) És kérlek, ne oktass ki az egészséges életmódról.

Amon 2010.05.09. 12:59:04

BTW, az ilyen elvakult "drogosozó" vegákat kikötném a tévé elé, és egy ültő helyében végignézetnék vele egy évad Man vs. Food-ot.

krążownik: btw, az az "oroszok vittek grafitot" nevű urban legendet azé' ne terjeszd annyira :D gondolj csak bele, ha grafitpor kerül a gravitáció nélküli levegőbe, hány másodperc alatt lesz az összes űrhajós tüdőbeteg.

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 13:00:59

@Amon: szerintem szkafander nélkül az összes.:) Anélkül meg nehéz, ha nincs oxigén. Amúgy ha már ennyin múlik, max kiugrik az űrhajó farához írogatni.:) Még mindig észszerűbb mint tollat vinni. Apropó, a tintában nincs-e mérgező anyag?:)

daev1 2010.05.09. 13:05:13

wmiki: hány kiló vagy? XD ennyi. fail. szia

szbszig 2010.05.09. 13:07:33

Válaszul most kéne megcsinálnia a Zyngának, hogy a FarmVille-be újonnan bevezetett kutyákból harci kutyákat lehessen képezni, és a játékosok versenyeztethessék őket. :D

Amon 2010.05.09. 13:07:38

@krążownik: ő, ne keverd össze a gravitáció hiányát a levegő hiányával. :D Az űrállomáson van levegő, de nincs gravitáció. Amúgy a folyadék jobban tapad, mint a szilárd halmazállapotú anyagok. :D

Amúgy ha ilyeneket lát az ember, akkor örül, hogy mindenevő:
www.columbusalive.com/live/export-content/sites/columbusalive/special_sections/bestof/2008/dining/images/burger-thurman.jpg

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 13:07:43

@daev1: Úgy vélem, gondolkodhatnál egy kicsit. Van nálunk egy srác a kondiban, 60kiló, 15 éves, és 90kilót kinyom fekve, jár versenyekre, és boxoló. wmikivel és sem értek egyet, de ez gyenge ért volt, nagyon.

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 13:11:36

@Amon: Nem keverem össze, viszont úgy vélem, hogy kimenni egy űrsétára, és ott írogatni: ez talán olcsóbb mulatság, mint többmillát költeni hájtek-szuperbrutáledissön tollra.:)

moli 2010.05.09. 13:13:19

@iddqd: legyszi toroljetek ezt az egesz offtopik vega-szart.

Amon 2010.05.09. 13:16:32

BTW, hogy a témához is hozzászóljak:
Szerintem a Zynga helyesen járt el. Mégpedig azért, mert ők csak egy üzlet. A PETA dugig van pénzzel, és olyan negatív reklámkampányt tudnak bármikor, bárki ellen elindítani, hogy az adott cég nagyon megérzi. A Zyngát meg nemrég húzták fel a befektetők. Ha most nagyot zuhan, akkor akár le is húzhatja a rolót. Ráadásul piacvezető a maga területén, nem engedheti meg magának a világméretű negatív kampány.

Más kérdés, hogy a PETA elmehetne a fenébe, léhűtők gyülekezete, ahelyett, hogy kimennének terepre, és az igazi állatkínzásokkal foglalkoznának. Például kutyát-macskát, tengerimalacot mentenének. Ehelyett csak a szájuk jár.

Vin(ent 2010.05.09. 13:17:09

@moli: egyetértek. Sajnos az idióták ezt a blogot is megszállták. :\

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 13:18:25

@moli: Szerintem egész értelmes beszélgetés IS folyt itt, nincs ezzel semmi gond véleményem szerint.

Limrasson 2010.05.09. 13:18:32

Nah jó, a legtöbb gondolatom már elhangzott valamilyen formában, de azért egy kiadósabb wall of text-be leírok dolgokat.

@Bolomba : Majd ha a boci odáig fejlődik, hogy meg tudja magát védeni, akkor majd elgondolkodunk azon, hogy megéri-e őket levágni.
Tényleg csak azért, mert a répa nem sír amikor kirántják a földből, attól még ugyan olyan élőlény, ennyi erővel menyj el fotoszintetizálni és kész nincs több gond.

@Wmiki : Egyszerüen /facepalm . MEgnéztem Stöki linkjét ahol az evulócióról trágyálsz és kész. Nyilván az evulóciós elmélet egy modell, nem tökéletesen pontos vagy matematikailag leírt dolog, de a koncepció szerintem világos és érthető.

Na akkor:
A fő gond az az, hogy míg a normális emberek (értsd: akik nem vegák, és azért ők a normálisak mert jóval több van belőlük) nem bántják a vegetáriánusokat, Vega vagy? Oké jól van.
Ellenben a környezetvédők/vegák sokszor sok féleképpen támadják a többieket, lásd PETA meg egyébb zöld terrorszervezetek.
Kérdem én azt, hogy hogy jön valaki ahhoz, hogy rá akarja kényszeríteni a véleményét, az akaratát egy másik emberre? UGyan az mint amikor a blogon már többször tárgyalt "Títsák be' az erőszakos csim-bum játékokat" emberek azt hiszik, hogy ők sokkal jobban tudják mint a többi ezért megtehetik hogy rákényszerítik őket, megvédik őket saját maguktól.

Limrasson 2010.05.09. 13:23:24

fojtatás:
Felelősségteljes, döntésképes embereket ne akarjunk már saját meguktól mindenáron megvédeni.

Az meg a másik amikor pl.: Építeni akarnak egy gyárat, és ne adj ISten, de útba esik egy kupac fa amit ki kéne vágni, erre meg kimegy a sok nyomorék környezetvédő, és odaláncolja magát.
Arra nem is gondolnak, hogy az a gyár mondjuk akár több ezer embernek biztosítana megálhetést jelentő munkát. Nem érdekli őket, hogy mi lesz a másikkal.
Ez meg, hogy ilyen virtuális játékokra támadnak rá, ez meg teljesen agyament, és az ilyen embereken már csak az ólomtabletta segíthet.

A természet törvénye az, hogy az erősebb "megeszi" a gyengébbet, és most mindegy hogy hogyan vagy erősebb, hogy csapdába csalod, letéped a fejét, vagy lelövöd egy puskával.

És még egy epikus facepalm Wmikinek.

Limrasson 2010.05.09. 13:24:13

Epikus nyelvtani hibákért elnézést kérek, nyelvtan 2-es befigyel.

Pong 2010.05.09. 13:33:48

Dzsizasz krájsz, vegarambótrollok, s mindenevő húsmagyarok...:)

Igen, s én le tudom tépni az őzikéről a húsát, ha arról van szó, s nem csak azért, mert sok Tarzan pulpot olvastam.

Amon 2010.05.09. 13:35:38

@Limrasson:
"még ugyan olyan élőlény, ennyi erővel menyj el fotoszintetizálni és kész nincs több gond."

Asszem', megalapítom a PETP-t (People for the Ethical Treatment of Photons), és szapulni és írtani fogom a növényeket. Hogy merészelik?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 13:36:01

azért az itt is jól megfigyelhető, hogy aki ember létére húst fogyaszt, annak a szintje az "érv"elésnél kimerül a primitív, a barom, az idióta, és egyéb jelzők használatában

dehát azt mondják mindenki magából indul ki...

BoneSayeR 2010.05.09. 13:39:03

@wmiki: Az a te bajod,hogy nem fogadod el az érveket.

Archenemy 2010.05.09. 13:39:39

@wmiki:
szerintem is szükség van vegákra
én azt szeretném, ha minél több vega lenne

mert ha lezuhanunk a repülőn az Alpokban
ők majd havat esznek
én meg őket
ah, a természet kifinomult körforgása

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 13:40:25

@BoneSayeR: hát talán mert nem voltak...
de persze neked mint szenvedélybetegnek nyilván más a véleményed

az ember mindenevő, hiszen a fogaival még a heroint is el tudja rágni
nyilván az is egészséges

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 13:40:51

@wmiki: Kérnék tőled egy pillantást a most indult blogomra, és azután merd barbárnak, és primitívnek titulálni a VELED EGY TÁRSADALOMBA TARTOZÓ, más gasztronómiai álláspontú embereket.

BoneSayeR 2010.05.09. 13:43:57

@wmiki: Szerintem ha valamit el tudsz rágni attól még nem lesz egészséges, és ezt senki nem állította. Továbbra is az a gond,hogy nem fogadod el az érveket.

Archenemy 2010.05.09. 13:44:13

@wmiki:
Én nem olyan húsevő vagyok, mint a többi! Én direkt rosszindulatból fogyasztok húst. Szeretem tudni, hogy egy másik érzelmekkel, sőt talán értelemmel bíró élőlény testét eszem meg, a tudat, hogy az ő molekulái mostantól engem szolgálnak, semmihez sem fogható!

Még jobb, ha sokat szenvedett az élőlény, mielőtt elfogyasztom. A húst nem csak úgy behabzsolom, hanem előtte finoman nyalogatom, aprókat harapdálok belőle, hogy minden leheletnyi rettegést kiélvezzek, ami a halott húsból árad. Bevallom, időnként meztelenre vetkőzve még az ágyékomhoz is dörzsölöm!

Pong 2010.05.09. 13:44:57

Halgassuk meg Johnny Weissmüllert a témában:

www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE

Pong 2010.05.09. 13:46:24

Valaki magyarázza el nekem a brog s a húsevés közötti finom párhuzamokat, mik [ butaságomért én kérek elnézsést ] valahogyan elkerülhették cizellált figyelmemet.

Archenemy 2010.05.09. 13:47:25

@Pong: hát, a drog is van por formában, meg a hús is
mit lehet ezen nem érteni

Khayness 2010.05.09. 13:52:05

@wmiki: Egy érvem van neked: Mert megtehetem. Szabad akarattal vagyunk megátkozva, a problémák ott kezdődnek amikor mások akarják a nézeteiket rádtukmálni.

@Archenemy: Meat is murder! Tasty, tasty murder... :)

@Limrasson: Szevasz Lóci, sok kocka egymásra talál a neten végül :D (Jimmyke vagyok)

Archenemy 2010.05.09. 13:54:39

@wmiki: "az ember mindenevő, hiszen a fogaival még a heroint is el tudja rágni"

A heroin NÖVÉNYből származik! Csakúgy, mint a kokain, vagy a marihuana (alighanem eme utóbbi mámoros ködében élsz most is)! Ez is bizonyítja a növények károsságát! Ezek után van képed a húsokat drogoknak nevezni? Melyik drogot állítják elő húsból, he? Hát EGYIKET SEM! Ennyit a drogosozásodról, theee, narkónepper!

Amon 2010.05.09. 13:55:00

@krążownik:
az a helyzet, hogy az ilyen wmiki félék veled és velem is _egy_társadalomba_ tartoznak

@Archenemy:
respekt :)

@Pong:
Nagyon egyszerű. Wmiki delíriumos-átfüvezett elméjében felcsillant annak a lehetősége, hogy aki húst eszik az drogos, mivel nem képes lemondani vágyai tárgyáról, a húsról. Ő persze meg tudta magától vonni eme nemes eledelt, így nyugodtan elmondhatja, hogy mindenki más drogos, mert nem tud szabadulni.

@wmiki:
"dehát azt mondják mindenki magából indul ki..."

hát ja, gratulálok, ilyen elsőrangú öngólt régen láttam az ilyen középre pogózó, majd önmagára kerozint öntő, majd szivarra gyújtó lámerektől, ha most másik szájton lennénk, megszavaznék neked egy Arany Csörgősipka díjat.

Pong 2010.05.09. 13:55:28

@Archenemy:

Köszönöm, hogy erre fény derült. Van egy képem, amit ilyen, s ehez hasonló diskurzusokba szokásom posztolni:

encyclopediadramatica.com/User:Warwak

People for the Eating of Tasty Animals

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 13:59:05

@Khayness: igazad van szabad akarat
csak akkor azt nem értem a pedofilát, vagy a nemi erőszakot miért büntetik
azokat miért nem fogadják el?
semmi köze hozzá másnak

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 14:00:30

@wmiki: "A valódi műveltség és jó modor nemcsak külső máz, mely az első alkalommal letörlődik, hogy az alatta lévő durvaság napvilágra jusson..." Ez nálad nem mutatkozott meg. Gratulálok, egy igazi képmutató, beteg elme vagy.

terran 2010.05.09. 14:01:40

@wmiki:

de van, tudod egy erőszaktevő egy másik ember életét teszi tönkre

te hülye

Archenemy 2010.05.09. 14:03:06

@wmiki: "csak akkor azt nem értem a pedofilát, vagy a nemi erőszakot miért büntetik"

Azóta büntetik, mióta rájöttek, hogy fent nevezett cselekmények együttes végrehajtása esetén ilyen emberek születhetnek, mint Te!

BoneSayeR 2010.05.09. 14:05:09

@wmiki: gyorsan átfutva a szöveghalmazt itt van 2: Kraivan 2010.05.09. 12:53:05
Unreachable 2010.05.09. 12:26:26

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 14:06:20

@terran:
és az miért baj? kinek mi köze hozzá, nem?

egyébként a húsfogyasztó meg egy másik állat(inkább több) életét teszi tönkre

vagy már az állatkínzás is legaláis, hobbiszerűen is?

Archenemy 2010.05.09. 14:11:20

@wmiki: "vagy már az állatkínzás is legaláis, hobbiszerűen is? "

Lehet, hogy még nem az, de azért küzdünk!

Aztán mondjuk kimondhatnánk, hogy aki növényt eszik, az állat, mert a tehén is állat, és az is növényt eszik!

BoneSayeR 2010.05.09. 14:12:04

@Archenemy: És ha azt vesszük a növény is élőlény.

Khayness 2010.05.09. 14:14:09

@wmiki: Tetszik ahogy gondolkozol, szabad akaratból egyből ilyenekre asszociálni.
Küldeném Kanttól a Kategorikus Imperatívusz című számot, remélem szeretni fogod.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.05.09. 14:20:15

@wmiki: mindenki hülye, csak én vagyok helikopter.

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 14:22:40

Bocsánat, de erről a topikról muszáj volt egy kicsit megemlékeznem:

jobbantudja.blog.hu/2010/05/09/amikor_a_vita_elfajul

bolomba (törölt) 2010.05.09. 14:40:31

@Limrasson: kerlek olvassd el a kommentemben (amire reagaltal) emlitett linket s utana ertekezz.

AIDS 2010.05.09. 14:40:33

szerintem, ha a növényevés felé hajlanánk a mindenevésben (?), akkor mondjuk le is tudnánk bontani a növények 100%-t és nem csak egy részét, illetve, ahogy azt irta valamelyikőtök, nem lenne tépőfogunk.
szerintem mindenki eldöntheti maga, h mit és hogyan egyen, és senkinek semmi joga sincs beleszolni. attól, hogy én húst eszek főleg, még nem leszek se gonosz és az állatok ellen sem.

egyébként meg a hús mellőzésénél, (főleg a a nőknél) kemény vashiány alakulhat ki, nagyon sok vega vashiányos és különféle magvakkal meg mindenféle szarokkal kell pótólni, ami bár működik, de nem természetes.

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 14:43:18

Bocs srácok, de most jut eszembe: nem népesednének túl az állatok? És esetleg nem pusztítanák egymást úgy, mint mi? Nem lennének területi harcaik? Éhezésük? Nem jobb ez így? Miki?

Archenemy 2010.05.09. 14:46:01

@krążownik: eleve a legtöbb állatot azért tenyésztik, hogy megegyék

ha növényevők lennénk, rég kiirtottuk volna a teheneket, hogy ne legyen konkurencia

wmiki tehéngenocídiumot akar!

bolomba (törölt) 2010.05.09. 14:46:07

@genghis: mar megint egy "fejletlenebb" letformalval peldalozol?! :) de tudod, ha annyi allatot enne a fold nevu bolygo 'fejlett' orszagainak lakoi, mint a csimpanzok, akkor boldog lennek.

AIDS 2010.05.09. 14:49:19

ja és mielött belekötsz drága wmiki, én elhiszem, amit az iskolában tanultam, amit olvasok és sajnos úgy gondolom, hogy az a néhány (ezer), egyetemet és célirányos tanulmányokat folyatatott ember kicsit lehet, hogy jobban tudja, mint egy elvakult, csőlátásu ember, nevezetesen te.
ha megakarod védeni a növényevést, mint életmódot, akkor szerintem ne úgy tedd, hogy mindenkit lehurrogsz, aki nem az, vagy máshogy gondolkodik.
ugye tudod, hogy az ilyen emberekből, mint te lesznek a pedofil papok, gyilkosok, elmebeteg, képmutató állatok, akiknek még is áldott jó szivük van, mert nem veszélyeztetik az állavilágot a durva és kegyetlen étkezési szokásaikkal, mint a szegény, sátán álltal megrontott démoni húsevők :)

tifi 2010.05.09. 14:50:44

Én vegetáriánus vagyok, de rosszul vagyok attól, amikor valaki "térít". Ahogy a fenti vita bizonyítja felesleges és káros is, csak ellenszenvet szül, gondolom, nem ez lenne a cél...
Szerintem is a 'szabad akarat' a lényeg, ha valaki húst akar enni hússal, tegye, ha húsmentesen akar élni, tegye azt. Egyikbe sem fog belehalni vagy megbetegedni tőle, hülyeség egymásnak bizonygatni, hogy melyik természetellenes.
Az ember mindenevő, ezen felesleges vitatkozni.
Ugyanakkor: "Az emberi táplálkozás fémjele a rugalmasság, az arra való képesség, hogy ember bármilyen körülmények között tud élelmet találni vagy készíteni... A szibériai pásztorok étrendjének legalább a felét a hús teszi ki, míg a perui burgonyatermesztők táplálékában a hús aránya csak 5-6 százalékot ér el." - mondta William Leonard, a Northwestern University antropológusa.
kaja.zug.hu/cikk/az-emberi-etrend-fott-es-magas-taperteku_484.php
Lehet vegyes, csak húsos vagy húsmentes étrenden élni, csak oda kell figyelni. Mindegyiknek van hátránya és előnye is. Ennyi.

bolomba (törölt) 2010.05.09. 14:54:42

@tifi: en meg vegan (etikai alapon) vagyok. nem celom sosem teriteni, csupan a dezinformaciokat pontositani, mint: hus nelkul lehetetlen elni, az izek hianya, fogazat, emesztes es sorolhatnam.

BoneSayeR 2010.05.09. 14:58:56

@tifi: Ez egy remek végszó.

Amon 2010.05.09. 15:08:54

@bolomba: senki se mondta, hogy "lehetetlen", csupán annyit állítottunk, hogy nem egészséges, és nem természetes, minthogy mindenevők vagyunk, és ez még pár tízezer-százezer évig így is marad. Az okok pedig abban keresendők, hogy az állati eredetű ételek, és az ezekben lévő dolgok hiányt okoznak a szervezetben (vitaminok és egyebek). Ennyi. Ugyanígy nem egészséges, és nem is lehetetlen kizárólag állati eredetű táplálékon élni. Mindkettő egyformán rossz.
Az okosok ezt hívják "kiegyensúlyozott táplálkozás"-nak.

Egyébként meg én is tifi-nek adom a pontot, legyen az a zárszava ennek a parttalan vitának.

tifi 2010.05.09. 15:10:53

@bolomba: Ez jó.:) De szerintem, aki hajlik a vegaság felé, az nem ilyen vitákon keresztül keresi az információkat, hanem beírja a keresőbe, hogy a 'a vegetáriánus életmód előnyei és hátrányai', és számtalan jó vegás oldalt talál, ami vagy meggyőzi és vega lesz, vagy nem. Aki nem hajlik rá, azt meg felesleges győzködni egy ilyen poszt kapcsán (vagy 'térítéssel' ellenszenvet kelteni benne). Szerintem.:) Nem akarom ezt a vitát húzni, kint süt a nap, megyek is.:)

bolomba (törölt) 2010.05.09. 15:16:51

@Amon: na pont az ilyen dezinformaciokrol beszelek. nem lep fel semmilyen (B12-on kivul) hiany a csak novenyi taplalkozas soran. hogy egeszseges-e? egyertelmuen az. a termeszetesseget en inkabb nem kevernem ide, hisz akkor ezen az alapon a mai (iparososodott) allattartas is termeszeteellenes.

bolomba (törölt) 2010.05.09. 15:21:08

@tifi: epp biciklizes elott es utan volt egy kis idom, es termeszetembol fakadoan, ha ehhez hasonlo @Luppy: kommenteket, vagy a post vegen talahato kerdeseket latok, akkor megprobalok pontositani. de az idom nekem is eddig tartott. varnak a csaladi fotok.

tifi 2010.05.09. 15:40:02

OK, elfogadom :), és itt egy kis segítség:
www.vegsource.com/news/2009/11/the-comparative-anatomy-of-eating.html A végén a táblázatok szépen összefoglalják.
Na, tényleg hello! :)

tifi 2010.05.09. 15:41:27

@tifi: ja, bolombának linkeltem :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 16:29:39

@tifi: én is rosszul vagyok, amikor valaki térít

amikor valaki kijelenti, hogy az ember mindenevő és punktum
vitának helye nincs
ahelyett, hogy érvelne...

dehát a szenvedélybetegeknek nem szokása...

Salad 2010.05.09. 16:39:41

Csak egy kérdés maradt, Hogy került ide egy gamer-blogra ez a vegamessiás??

BoneSayeR 2010.05.09. 16:44:36

Kérem senki ne etesse a trollt!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 17:13:31

@Salad: jó kérdés...
hogy meri valaki felkavarni a szorgalmas, mindenttudó gamerek lelkivilágát, azzal, hogy kételkedni merészel abban, amit az iskolában mondtak neki az okos bácsik

hova jut a világ, ma már bele lehet gázolni szegény gamerek érzékeny lelkivilágába...

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.05.09. 17:24:13

@wmiki: te, barátom, egy kifogyhatatlan humorforrás vagy. :) köszönöm, hogy itt voltál

Figyuzz 2010.05.09. 17:42:15

Emberek! Ismerjük már fel a Trollt! Az ember, aki beleköt azokba a dolgokba, amit a többség gondol és ezt hosszan hangoztatja egy blog alatt az TROLL. Mit tanultunk a trollokról? Le kell ****ni őket. Nem száz tökéletesen értelmetlen HSZ-t gyártani, ami miatt az embernek elmegy a kedve attól, hogy valami normálisat fűzzön hozzá a bloghoz. Ti kevesebbek vagytok nála, és tudatlanok vagytok. Ő elolvasott néhány könyvet / túl sokat ült net előtt, így fel van készülve azokra az érvekre, amit ti egyszerűen elfogadtok, ha nem keres valami szaftos visszavágást , google 5 perc. NEM NYERHETTEK!

rootshaper 2010.05.09. 18:35:52

@wmiki: engem te azokra a pojaca barmokra emlekeztetsz akiket hajnalban szoktam latni mondjuk a TV2-n telejosda cimszo alatt. azok az "emberek" olyanok, hogy magukat joslo mediumnak nevezik, majd betelefonal nekik egy 80 eves oregasszony, hogy megkerdezze hogy all az egeszsege es mielott ketelkedhetne, szetkapcsoljak a vonalat, es csak ez utan kezdodik meg a joslas! ebbol en arra kovetkeztetek, hogy nem tudnak lofaszt sem, nem hajlandoak meghallani masok velemenyet, es rettegnek attol, hogy valaki leleplezi a semmittudasukat.

nos, hogy hol a parhuzam? ott, hogy folyamatosan 2-3 szoval dobalozol ( peldaul "szenvedelybeteg", "hit", "érvelés" ) es minden egyes "valaszod" egy masik hozzaszolo ERVEIRE az, hogy "hol vannak az ervek???" ott, bazdmeg, ott, a hozzaszolasban amit allitolag elolvastal - mert maskepp nehez ra valaszolni - de valahogy a beszukult csolato buta szetnarkozott agyad nem hajlando befogadni az erveket, es ugy allitod be mintha az illeto nem sorakoztatott volna fel kismillio ervet a te hulye felfogasoddal szemben. es akkor te nevezed magad nem szo szerint, de egy ilyen vilagmegvalto atyauristennek? akkora ongolokat rugsz magadnak minden egyes hozzaszolasoddal, hogy csak ugy fustol, mint a spangli a pofadban...

en azt javaslom neked, hogy probalj meg elvonulni egy lakatlan szigetre, ahol van sok gaz amit megehetsz, nincs egy deka allat sem, de foleg EMBEREK nincsenek, mert te keptelen vagy a civilizacioba valo beilleszkedesre. feltetelezem egy deka baratod sincs, mert ahogy latom kurvara raersz itt osztani az iget, es kozben beleszarni abba, hogy ez az itt osszegyult cirka 100-150 ember a te baromsagaid ellen mar kb. 100 kommentnyi ERVET hozott fel.

probald levenni azt a rohadt szemellenzodet, es felismerni azt, hogy ha te novenyt termesztesz az etkezes celjabol az SEMMIBEN SEM kulonbozik, mint az, mikor valaki allatot tenyeszt, hogy elhessen. nem kedvtelesbol esszuk meg az allatok husat, hanem azert, mert szuksegunk van arra a kibaszott feherjere, ami persze hazugsag gondolom, hiszen errol azok az "okos bacsik" oktatnak, akiket te ugyanugy leszartal mint itt az osszes kommentelot... nem tudom elkepzelni, hogy te hogyan erettsegiztel le mondjuk, ha egyaltalan megtetted.

es vegezetul, zaraskeppen: a joisten mentse meg az emberiseget a hozzad hasonlo elfolytott agresszioval telepumpalt vadbarmoktol, mert allitom csak egy kis katalizatorra van szukseg ahhoz, hogy szetrobbanjon benned a duh ami felgyulemlett - allitom azert, mert mar vagy 40 eve nem dugtal... - es a hozzad legkozelebb eso kislanyt teszemazt felhuzd a beturosodott faszodra, mert ugye a pedofilia ugyanaz mint a huseves... ur isten, miket beszelsz te...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 18:55:36

@rootshaper: így, így...
ingáp sokk ijen enber legjen a világon, mint amijen te vagy, aki nem folytlya el a zagressziólyát
mekint natyon lyól érweltéll

ügyes

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 19:07:43

@Figyuzz: bezzeg régen, még nyilvánosan meg is lehetett égetni, aki másban merészelt hinni, mint a többiek, ma meg már ezt is titokban kell, nemigaz?

hová jut a világ...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.09. 19:08:59

@Linkovic Csumoszky: kételkedni merészelsz egy szent tudós szavában, te eretnek????

rbatty 2010.05.09. 19:14:12

@wmiki: A "Növeli a vér koleszterinszintjét" és az "Elősegíti az alacsony sűrűségű lipoproteinek szintjének növekedését a vérben" nem ugyanaz véletlenül? :)

kukatr 2010.05.09. 19:42:25

OFF: 1. az eszkimókat hagyjuk már békén, óriási a náluk munkanélküliség, és emiatt sok az alkoholista is. ráadásul elég mostoha körülmények között élnek. ne csodálkozzunk, hogy alacsony az átlagéletkor.
2. szájkaratézni szép és jó dolog, de ez a blog nem arról szól.
ON: ez az akció a PETA önigazolása.

BoneSayeR 2010.05.09. 20:11:21

@wmiki: És én csak most jövök rá, hogy téged egyáltalán nem érdekel a téma. Pedig úgy gondoltam, hogy legalább vegetáriánus.:(

BoneSayeR 2010.05.09. 20:12:02

@BoneSayeR: kiamardt egy "vagy" a legvégéről.

Laciii 2010.05.09. 21:01:52

@bolomba: "szettepsz fel kilo nyers hust. termeszetesen a tetembol, a testet borito szor, toll, stb., puszta kezzel, foggal, korommel torteno eltavolitasa utan"
A majom a vega kaja mellett kisebb állatokat és DÖGöket eszik, a nagyját elintézik a nagyvadak, de az "utómunkához" se jó pl. egy zsiráf fogazata, biológiával ne vitatkozzál már vazze.

A másik meg, hogy bármely zöldségért ártatlan nagy-szemű édes kis nyuszikat meg egérkéket mészároltak le, akár hosszasan kínzó mérgekkel, különben elszaporodnak és megeszik a termést, szóval minden képmutató vega meg állatvédő elmehet oda.

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 21:15:24

@wmiki: Kikérem magamnak, hogy arra használd a blogom, hogy a pedofília és a nemi erőszak mellett pártolj. Az ilyen embereket dobnám cápák közé, undorodom tőled.

báró Leopold 2010.05.09. 21:16:35

Az már volt h Hitler is vega volt?

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 21:17:37

@báró Leopold: Nem, addig nem alacsonyodott le a szint, hogy egyeduralmat gyakorló történelmi személyeket is belekeverjünk egy osotba vitába.

rootshaper 2010.05.09. 21:21:58

@Laciii: ez nagyonjooo, a masodik bekezdeseden felrohogtem =D
de mennyire igaz! egyetlen gazda sem hagyja, hogy a nyulak meg a cickanyok lekajaljak a salatajat, es bezony egyreszt lelovi oket, masreszt pedig hogy a husuk ne vesszen karba MEGESZI oket, igy ezzel a nyul vagy az akarmi a biologiai korforgas reszeve valik... ennek a korforgasnak a megakadalyozasa a celja ennek a sok demagog parasztnak, de felolem igazabol csinaljak, mondom, egy lakatlan szigetre takarodjanak el, ott termelhetik maguknak a gazokat, meg magyarazhatjak egymasnak h mennyire jo veganak lenni, aztan rajonnek, hogy ugy mar nem is olyan izgi, hogy nem lehet senkit megtériteni =D

ez is olyan mint a spangli, hollandiaban legalis, maris kevesebben toljak a tos-gyokeres helyi lakossagbol... ugy mar nem is izgi ha nem kell valakivel dacolni hozza, hogy megszerezhesd/csinalhasd blabla.

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 21:24:28

wmiki-vel ne veszekedjetek. Bármennyit érveltek, bármennyire is vagytok értelmesek, nem az értelmiségi kommentekre válaszol, hanem beleüvölti a vakvilágba: "DE NINCSENEK BIZONYÍTÉKOK". Ez a fogalmazásmód nem jellemző rám, de engedjétek meg egy szó erejéig: ez egy faszkalap.

UFF beszéltem.

báró Leopold 2010.05.09. 21:27:46

@krążownik: pedig érdemes ezzel kezdeni, ennél lejjebb nem lehet menni :-)

Ciяkaloo · http://cirkaloo-graphic.blog.hu 2010.05.09. 21:30:15

@báró Leopold: Áhh, látom nem olvastál vissza! Megtudtuk hogy aki húst eszik az drogos, és a pedofíliát és a nemi erőszakot nem kell elítélni. ( m.blog.hu/jo/jobbantudja/image/undor.JPG itt a screenshot az oldalamról, h ne kelljen keresgélned az "ÉRTELMET")

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2010.05.09. 22:01:22

elég nagy szégyen, hogy az ilyen embereket, mint wmiki a nemlétező evolúció hagyja tovább élni.

Limrasson 2010.05.09. 22:16:39

Hagyjátok Wmikit, esélytelen, az egyetlen dolog ami segíthet rajta az egy ólomtablletta homlokon keresztül adagolva!
Tök fölösleges vitatkozni vele, ha egyszerüen fogyatékkal élő, hát fogyatékkal élő, a kutyát érdekli mit csinál magának, ha meg zavar vele akkor bele kell rúgni az arcába szépen és békén fog hagyni!

moli 2010.05.09. 23:13:09

@rootshaper: te nem is tudod, hogy mennyire beletrafaltal.

bolomba (törölt) 2010.05.09. 23:57:22

@rootshaper: egy dezinformaciora azert felhivnam a figyelmed. a feherje szukseg 0.8-1.2-es szorzo a meresztem a seggemtol az elsportoloig a testulyukat alapul veve, a vegen grammban szamolva. ez teny. mintahogy az is, hogy egy marek mandula feherje tartalma…
www.nutritiondata.com

es ajanlom figyelmedbe:
www.metta.eoldal.hu/cikkek/taplalkozas/a-feherje-tortenete

bolomba (törölt) 2010.05.10. 00:03:24

@Laciii: lehetek szarkasztikus? ugye azert te nem vagy csimpanz? tehat mar nem tudsz ugy ugralni/vadaszni, kevesbe vagy olyan eros, es a fogaid se olyan hosszuak es erosek, az harapasod is gyengult, feljettebb a gondolkodasod…

rootshaper 2010.05.10. 00:18:25

@bolomba: en ezt ertem, es alairom, igazad van, mandulan is elhetunk, persze, ha akarunk. de isten bocsá' ma olyan elkepesztoen finom kinai csirkemelles tesztat foztem, hogy meg a Zasszony is megnyalta a labujjait is utana... inkabb eszek ilyeneket, a mandula helyett.

ez olyan mint az, hogy valakinek ma is elegendo a 486-os PC, mert o teszemazt csak Duke Nukem 2-vel akar jatszani ejjel-nappal, kozben pedig jonnek ki a hatalmas nevek mint a Mass Effect 2, meg a tobbi csoda, amikkel mondjuk en jatszom. ez eddig senkit sem zavar, megvagyunk egymas mellett, neki ez tetszik, nekem meg az... az viszont mar nyitogatja a bicskat a zsebemben, hogyha a 486 fanatikus elkezd ugatni velem, hogy igy az atomeromu vasak fogyasztasa meg ugy, kihalnak az erdok, jatszunk inkabb Duke 2-vel meg Commander Keen-nel, es en egy drogos geci vagyok azert, mert vegulis lenyegi szinten ugyanazt csinalom mint o, csak maskeppen, mas modon... csak hogy a blog valodi temajanal maradjunk =)

rootshaper 2010.05.10. 00:20:08

@Limrasson: nezd meg milyen arca van... van rola nagyobb kep is ha rakattintasz az avatarjara. igazi rugdosni valo "pádre" XDDDD

bolomba (törölt) 2010.05.10. 00:29:22

@rootshaper: erre az izes dologra is azt szoktam mondani:

rendben. akkor felejtsd el 1 hetre az osszes novenyi alapu taplalekot es fogyassz csak szigoruan allati eredetu. gondolom ertheto, hogy akkor se koret, se gyumolcs, se peksutemeny, se fuszer, stb. na jo a so, tehat az asvanyok maradhatnak, de a mar legyartott kolbasz benne a pirospaprikaval es a borssal ugrott.

szoval 1 het mulva beszeljunk arrol, hogy minek es miert van olyan ize. amugy a beszolas legtobbszor ezek miatt megy:
video.google.com/videoplay?docid=-3481883898572254535#

egyszeruen csak szar, hogy minderre csupan annyi az erv, hogy: de finom.

amugy az en asszonyom is olyan finomakat foz, hogy meg a husevo barataink is megnyalogatjak magukat. ;)

ügyfélszolgálatos 2010.05.10. 07:52:25

@krążownik: Ja szerintem valami kényszeres fószer lehet. Valószínűleg kezelik/ték. A blogja viszont vicces. Egyébként ugye mindig azt mondja nincs bizonyíték semmire és aki elfogad valamilyen tudományos tényt az "HÍVŐ", de ha ő dob be valami bizonyítékot az olyan szilárd mint egy gránithegy.

Laciii 2010.05.10. 09:25:28

@bolomba: ott volt még érvként, hogy bármit is eszel azért állatokat ölnek, persze a hozzászólásom ezen része felett biztosan véletlenül siklottál át.

Nardol 2010.05.10. 11:06:25

A PETA nem a People Eating Tasty Animals rövidítése? :D

tifi 2010.05.10. 11:51:32

@bolomba: Köszi a linket A fehérje rövid történetéről...!!! Durva!

histar007 2010.05.10. 12:06:31

Embert lehet verni, kínozni, megölni és mindezt bemutatni, filmet csinálni, és sokat kereseni.

rootshaper 2010.05.10. 18:51:45

@bolomba: belekukkantottam a videoba es azt kell hogy mondjam: ez van.

egyreszt mi vagyunk az okosabbak, feltalaljuk magunkat. az erosebb/okosabb lenyomja a gyengebbet/butabbat, ez a termeszet rendje. az meg hagy ne legyen mar az en hibam, hogy megeszem azt a hust amit teszemazt "brutalis" modon oltek le... erted, most hogy a fenebe csinaljak? eloszor simogassak meg minden egyes bocit, meg vetitsenek le nekik rozsaszin nyuszikakrol filmeket, meg az En Pici Ponimat, majd utana vagjak el a torkukat? nem teljesen mindegy? a vege mindig ugyanaz... egyszeruen nincs ra ido, tul nagy a fogyasztas merteke ahhoz, hogy minden egyes szaros kitenyesztett bocit ami meg zold fuvet se latott, babusgassanak. nincs ra lehetoseg, ez van. es hidd el, attol, hogy a 6milliard emberbol mondjuk 1milliard nem eszik hust, ez meg igy fog menni. attol, hogy dacoltok ellene, ez meg igy tortenik. ez van.

en ugy erzem ez a vegetarianus szarsag is a 20. szazad defektje, mert mondjuk a 19. szazadi ember nem siratta meg a tehenet amit levagott maganak vacsorara, ti meg itt sirtok mert szegeny bocik meg napfenyt sem latnak eletukben jajj... olyan rossz. na mindegy ez engem nem tantorit vissza attol hogy pipihusit egyek, mert igazabol csak azt vagyok hajlando megenni, mint a marhanak mind a disznonak undorito szar ize van, a csirke a tuti szerintem. ez mentsegemre szoljon =D

daev1 2010.05.11. 10:46:55

nem tudom, wmiki nagyon ezekkel az érvekkel van megáldva. de itt egy érv: nézz tükörbe. úgy nézel ki, mint aki auschwitz-ból szabadult. szerinted ez egészséges?
szerintem ez az egész vegaság újkori maszlag. etikai okokból nem enni húst? Istenem, halljátok, amikor kimondjátok? milyen etikai szabály tiltja az étkezést? milyen morálfilizófia az, ami kimondja, hogy állatot enni helytelen? ennyi erővel növényt enni is helytelen. a növényeknek is lehetnek érzelmeik. akkor azokat miért nem kíméljük meg? mert azokból több van? micsoda noobság már.
Régen ez a húsevés azért nem volt gond, mert az emberek ledolgozták, pedig rohadtul kolbászon meg szalonnán éltek, mégis 100x egészségesebbek voltak nálunk. na rendesen kondiban vagy, azt eszel, amit csak akarsz.
amúgy meg a növényeket is lekezlehetik mindenféle szar gyomírtóval, aztán több mérget nyomsz be, mintha egy vegyi gyár padlóját nyalogatnád.
hát szóval ez a nem eszek húst... nagy az Isten állatkertje...
süti beállítások módosítása