HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Dante ASCII-ben támad, a Macbethből is lehet játék

2010.02.04. 09:46 Stöki

A Dante’s Inferno marketingkampányáról már írtunk (pontosabban arról, hogy a játékhoz igazítva újra kiadják Dante Alighieri művét), de az EA megint kitalált egy reklámfogást, ami eléggé wtf ahhoz, hogy megemlékezzünk róla. Történt, hogy egy olvasó írt a Kotakunak, hogy nézzék már meg a Digg linkgyűjtő oldal forrását, mert valamilyen dantés ASCII kép van benne. A Kotaku ezután megnézte saját weboldalának forrását is, és láss csodát, ott is volt egy karakterekből összehegesztett kép. Állítólag az oldal szerkesztői erről mit sem tudtak (amit nehezen tudunk elhinni, de mindenesetre az oldal sales-esei bizonyára nem lepődtek meg a kép láttán). Összesen hat ilyen képet vadásztak össze (még az IGN-en, a GamesRadaron, a DailyMotionön és a WWE-n volt egy-egy), mindegyik a játék valamelyik szereplőjét ábrázolja, és mindegyik egy-egy jelszót is rejt. A jelszókat itt lehet beírni, a kitartó júzer jutalma pár artwork, háttérkép és zene a játékból. Az ASCII képek alant.

És ha már Dante: a játékot fejlesztő Visceral Games vezető producere, Jonathan Knight a napokban azt nyilatkozta az IndustryGamersnek, hogy régi álma, hogy játékot csináljon a Macbethből. Sőt, Knight szerint a mai jobb játékokban látható színészi munka minősége és emocionális értéke lehetővé teszik azt, hogy ez az álom meg is valósuljon. Ehhez három megjegyzésünk lenne. Egy: köszi, de inkább a Dead Space 2-vel játszanánk már. Kettő: a Dante előzeteseiben látható, a God of War szériát idéző kaszabolásokról nem sok emocionális érték süt, szóval tartunk tőle, hogy a Macbeth-játékból csak egy boszorkányos-királyölős hack’n’slash lenne. Három: és mi lesz a következő a Macbeth után? Antigoné Tomb Raiderbe öltve? GTA-parafrázis Kurázsi mamával és ekhós szekerével? Szentivánéji álom platformjátékban?

14 komment

Címkék: marketing dante ea ascii játék és művészet

15 ezer dollár egy Bioshock 2-ért

2010.02.03. 11:49 Stöki

Na, ezt a gyűjtői játékverziót überelje valaki. A február 9-én megjelenő Bioshock 2 special editionje mindenféle artworkkel, cd-vel, sőt bakelitlemezzel érkezik 99 dollárért – ez még nem olyan nagy hír. Viszont lesz 14999 dollárért egy Über Edition változat is, amihez a vásárló életnagyságú big daddyt kap. Működőképes big daddyt, ráadásul, mint azt a lenti videó mutatja.

Persze vicc, illetve vírusmarketing az egész (a special edition része nem), a 2K viccelődik csak. Pedig vannak olyan élethelyzetek, amikor jól jönne egy életnagyságú big daddy, és most nem arra gondolok, hogy slicerek kergetnek egy víz alatti város nyirkos folyosóin. Ugrás után bónuszként a játék legújabb trailere.

5 komment

Címkék: trailer állatság bioshock

Ivan Drago - Apollo Creed visszavágó 25 év múlva

2010.01.31. 09:11 hancu

Ehhez talán nem is kell különösebb kommentár, elindult a Jace Hall Show harmadik évada.

So do we have a problem? Do we? DO WE? Yes, I think, we do.

4 komment

Címkék: celeb videó állatság

A reklám helye

2010.01.28. 08:15 hancu

Nem szarral gurigáznak a marketingesek mostanában a játékiparban - ugye emlékszünk még a hírre, hogy az Activision 200 millió dollárral hajtotta meg a Modern Warfare 2 reklámhadjáratát -, most két ilyen jellegű hír is beesett.

Egy: az EA reklámspotot vett a legnézettebb amerikai tévés esemény, a Super Bowl egyik szünetére; itt egy szál, 30 másodperces reklám egyszeri levetítése 2,5-2,8 millió dollár körüli összegbe fáj. Jó kérdés, hogy mit akar ennyire megtolni az EA, a Madden adná magát, de hát az idei rész megjelenése még odébb van, talán a februári Dantes Inferno, vagy a márciusi Battlefield Bad Company 2 lesz az?

Kettő: a Google a Game Developers Conference játékfejlesztői konferencia minden résztvevőjének egy Motorola Droid vagy Nexus One mobilt ad ajándékba (pontosabban mindenkinek, aki február 4-ig regisztrál). Mondjuk a beugrók árait elnézve belefér az a keretbe bőven, mindenesetre elég agresszív módja annak, hogy a fejlesztők arcába tolják az Android platformot, hátha megtetszik nekik annyira, hogy nekiállnak játékokat kalapálni rá.

1 komment

Címkék: google reklám ea

A konzol, amire kétszer kell megvenni a harmincéves játékokat

2010.01.27. 16:55 Stöki

„Egy nagy lóf**t, Microsoft! Nem vagyok hajlandó több pénzt adni a Tapperre!” – anyázik egy jellemző komment a Joystiq híre alatt, amelyben a cég tavasszal érkező új szolgáltatása, a Game Room, illetve az Xbox Live Arcade-re korábban letöltött ősrégi játékklasszikusok közti anomáliáról van szó.

Aki nem tudná: a Game Room egy virtuális játékterem lesz, amiben pénzbedobós játékgépeken játszhatunk majd az avatárunkkal, miközben mellettünk más avatárok tolják a Pac-Mant. Nagyon közösségi az egész, de éppen a leendő közösséget sikerült most felhergelni, ugyanis a cég egyik illetékese megerősítette, hogy bizony a Game Roomhoz külön meg kell venni majd a kiszemelt retrojátékot, akkor is, ha van már belőle egy korábban az XBLA-n megvásárolt példány. Tehát ha valaki megvette a Centipede-et, annak újra meg kell vennie, ha a Game Roomban is szeretne játszani vele.

A cég illetékesei egyrészt licencokokkal magyarázzák ezt (az új kiadásért megint fizetniük kell jogdíjat), másrészt azzal, hogy míg az XBLA-verziók kicsit tuningoltak, addig a Game Room játékai pixelre pontosan hozzák az eredetit (ez utóbbi elég béna kifogás, lássuk be). Az üzletpolitika mindenesetre nem túl szimpatikus. A játékiparban természetes jelenség, hogy a régi játékokért újra fizetni kell egy új konzolon, ami már nem kompatibilis a régivel, de arra még nem nagyon volt példa, hogy egy cég elvárta volna, hogy ugyanazt a játékot kétszer vegyék meg a konzoljára.

A hőbörgők nyilván azt várják el, hogy a Microsoft adja oda a Game Room-féle Pac-Mant ingyen annak, akinek meg már megvolt az XBLA-s verzió. Szerintetek mennyire jogos ez az elvárás, illetve a felháborodás?

16 komment

Címkék: microsoft retro xbox botrány

Jön a Dead Rising-film!

2010.01.26. 15:48 Grath

http://kepfeltoltes.hu/100126/deadrisingfilm_www.kepfeltoltes.hu_.jpgOké, nem a mozikba. Valószínűleg még DVD-re sem. A minőséget látva az "egyenesen Laserdiscre" stílusba sorolnánk. Igaz, ez direkt van, hiszen a filmet a játék fejlesztői készítik, a rendező egyenesen Keiji Inafune, a Capcom meglehetősen szókimondó producere (az idei Dead Rising 2 partiról: "a japán játékipar halott"). A többi fontos székben (production designer, zeneszerző, producer) is Capcom-alkalmazottak ülnek, a szereplőket pedig valószínűleg egy egyetem drámaszakköréből kitett fiatalok terápiacsoportján szerezték.

A trailert egyelőre sajnos nem tudjuk közvetlenül belinkelni, de itt megtalálható. Akinek megtetszik a dolog, annak ajánlanánk a hasonló színvonalú (csak komolynak szánt) Machine Girl filmet. Aki pedig tudja, hogy a szintén ígéretes RoboGeisha című filmet hogy lehet itthon megszerezni, az szóljon!

1 komment

Címkék: japán capcom dead rising

Agyzsibbasztás '98-ból

2010.01.26. 11:04 Grath

Bolti eladónak lenni nemes szakma, igazi hivatás - ezt a Clerks óta tudjuk. Most azonban kiderül, hogy egy játékbolti eladónak milyen kihívásokkal kell szembenéznie. Merthogy egy jótét lélek feltette a már GameStop néven futó FuncoLand kiképző videóját, egyenesen 1998-ból. Felhívnánk a figyelmet a színészi játékra, illetve az egy percnél megjelenő digitális trükkökre, effektekre. 


Második rész itt!

(via Destructoid)

1 komment

Címkék: marketing 90 es evek úristenhogynézki!

Jace Hall Show 3.0 a kanyarban

2010.01.26. 09:24 hancu

Hoppá, már csak párat kell aludni, és kezdődik az extravicces gamer/hollywoodiceleb webes sorozat, a Jace Hall Show harmadik évadja. A trailer sokat ígér, a Wii-s Rocky 4-visszavágó Dolph Lundgren és Carl Weathers között például valami beszarás nagy ötlet, egyébként nagyjából arról fog szólni a show, mint eddig: hogy szegény Jace-t mindenki meg akarja verni, mert nagy naívan olyan marhaságokat kérdez, meg "véletlenül" lefilmez "szupertitkos" dolgokat sztár-játékfejlesztőknél.

 

7 komment

A Windows 7 már majdnem lenyomta a Vistát Steamen

2010.01.25. 16:05 Stöki

A játékosok nem szerették túlságosan a Windows Vistát – jó, senki nem szerette igazából, de a játékosok különösen utálták a sok kompatibilitási probléma, driverszívás, lassúság és egyebek miatt. Nem meglepő hát, hogy a Windows 7 megjelenése után sovány disznó vágtában váltottak át rá Vistáról – és persze a már kissé öregecske XP-ről. A Steam decemberi statisztikáin ez szépen látszik: a Steamen regisztrált játékosok 30 százaléka Vistát használ, 23 százalék viszont már Windows 7-et. Vagyis szűk három hónap kellett ahhoz, hogy a Windows 7 megközelítse a Vistát – persze csak Steamen, mert ha általánosságban nézzük az arányokat, azt látjuk, hogy az emberek kb. 18 százaléka használ Vistát és 6 százalék Windows 7-et.

A Steam statisztikáiban egyébként más érdekes adatok is akadnak. A videokártyák között arat az Nvidia (65 százalék), az ATI 30 százalékkal követi. A DirectX 10-es rendszerek aránya 50 százaléknál valamivel kevesebb, processzorfronton pedig az Intel 69-31 arányban veri az AMD-t. A Steamen lógó gépek 57 százaléka kétmagos, de 24 százalékban már négymagos cpu ketyeg. Részletesebben lásd itt.

134 komment

Címkék: windows statisztika oprendszer steam

A Chuck Norris poénokat nem lehet megunni

2010.01.24. 10:54 hancu

Ugye? Bónusznak egy kis Michael Jackson Mario.

5 komment

Címkék: celeb mario

Jön a játékteszter reality show!

2010.01.23. 10:15 hancu

Ó igen, és minden jel arra mutat, hogy pontosan olyan bizarr lesz, mint amilyennek hangzik. A nyolcrészes show a Playstation Networkön fog futni, és a 11 játékosnak "változatos fizikai és szellemi kihívásokkal kell szembenézni", hogy aztán valamelyik elvigye az 5000 dolláros fődíjat, és a Sony nagy kegyesen fel is vegye teszternek. A műsort az az 51 Minds nevű cég készíti, ami a trash reality műfaj (aki nem ismeri a stílust, annak annyit mondok: Benkő feleséget keres) egyik legendás darabját, a Rock of Love-ot adta a világnak pár éve. Mindenki döntse el magában, hogy ez jó hír-e.

A Sony egy rakás tök ismeretlen és pár ismertebb arcot tolt bele a sorozatba, a leghíresebb közülük David Jaffe, a God of War sorozat kitalálója. Ők meg itt a versenyzők:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kicsit bővebben lehet róluk olvasni itt, mindenkinek van bemutatkozó videója, én a magam részéről valószínűleg Ampednek (a fehér pólós csaj középen) drukkolnék, ha nézném a műsort, mert milyen menő már, ha valakinek az a foglalkozása, hogy cheerleading coach. A bandában van egyébként pincér, tűzoltó, használtautó-kereskedő, egyetemista, úgy ránézésre meg egy csomó sztereotip karakter a vicces-nagydarab fekától a tetkós-vadóc csajon át az öltöny-nyakkendős manager-wannabeig, szóval minden adott, hogy induljon a műsor.

Ha magyar lenne a produkció, már elkezdhetnénk találgatni, melyik csajról derül ki először a pornós múltja - de nem magyar, úgyhogy ebből a mókából kimaradunk.

7 komment

Mennyit keresnek a játékfejlesztők?

2010.01.21. 08:46 hancu

A brit MCV szaklap rendszeresen felméri a helyi (meg kicsit az európai-amerikai) játékipari fizetéseket, most a 2009-es statisztikából szemezgetünk.

Először is a válasz a címben feltett kérdésre: az angliai átlag évi 31370 font (9,7 millió forint), az európai és amerikai adatokat is hozzávéve 31509. Ami valószínűleg adózás előtti összeg - bár a forrás ezt nem említi, de így szokás. És ez azért annyira nem sok, főleg ha hozzávesszük, hogy teszem azt Londonban mennyivel drágább az élet, mint Budapesten (vagy éppen Crowborough-Rotherfield-alsón, mint Kiskunbüdösbükkönyösön).

Tovább bontva az iparági átlagot a következőt látjuk: A Publishing & Marketing kategóriában a legtöbb a pénz (44634 fontos átlag), utána jön a Services & Distribution (32250), csak aztán a konkrét játékfejlesztés (31964), utána a PR & Communications (28928), aztán a Retail (27738), és a végén, messze lemaradva a média, 18125 fonttal.

Az elégedett vagy-e a fizetéseddel körkérdésre 62% válaszolt igennel, legtöbben a programozók közül, míg a nemleges válasz a játékbolti eladóknál, PR-osoknál, tesztereknél, játéktervezőknél és újságíróknál volt.

73,5% mondta, hogy nem tart attól, hogy elveszíti a munkáját 2010-ben, 56% számít fizetésemelésre, 20% akar 2010-ben munkahelyet váltani (50% a következő 2-3 évben), és 71% tartja vonzónak a tengerentúli munkavállalás ötletét.

További érdekes adatok itt.

51 komment

Címkék: pénz játékfejlesztés

A játék válóok

2010.01.20. 18:21 hancu

Na, ha az előző post Szóviccblog-spinoff volt, akkor most jön a Szakítósblog-Brittudósok crossover, és ha eszembe jut még valami sorozatjunkie-szlengkifejezés, akkor majd lesz olyan is. Szóval egy brit felmérés szerint a szakítások 20 százaléka azért van, mert a párok női tagja nem tudja elviselni, hogy a férfiak túl sokat foglalkoznak videojátékokkal. A csajok 80 százaléka mondta azt, hogy a pasijuk szerintük túl sokat játszik, és 70 azt, hogy emiatt már veszekedtek. A férfiak részéről 72 százalék nyilatkozott úgy, hogy a barátnőjük szerintük túl sokat internetezik, de csak 6 százalék tekintette ezt a szakítás okának.

A válóokként legtöbbször megjelölt játék egyébként a Call of Duty volt.

8 komment

Szóvicc-blog spinoff

2010.01.19. 16:37 Grath

Különösebb kommentár nélkül a nap legfájdalmasabb képe. Némi nintendós előképzettség kell hozzá, de ha megvan, a kisagyadig belesajdul mindened.

http://epicwinftw.com/wp-content/uploads/2009/12/129059137098574376.jpg






























Ahogy a felirat is mondja, az Epic Win FTW oldalról szedtük. 

4 komment

Címkék: nintendo zelda beteg állat

A Playstation megmérgezi a venezuelai gyermekeket

2010.01.19. 08:09 hancu

Maradunk kicsit még Dél-Amerikában, mert ez a kontinens videojáték-témában egészen szürreális türténeteket képes kitermelni. Itt van például a venezuelai elnök Hugo Chavez, aki két államosítás között hajlamos fura dolgokat beszélni, amelyek általában arról szólnak, hogy a kapitalizmus mekkora sátánság. Az AFP hírügynökség jelentése szerint legutóbb éppen a videojátékok, konkrétan a Nintendo és a Sony ellen kelt ki (bár elképzelhető, hogy a Playstation kifejezést úgy általában az összes videojátékra értette) az Alo Presidente című tévéműsorban.

(Rövid intermezzo, mert ez a műsor már önmagában se semmi: az Alo Presidente 1999 óta minden vasárnap jelentkezik a venezuelai állami tévében és rádióban, és arról szól, hogy az elnök szól a néphez. 11-kor kezdődik, és akkor van vége, amikor Chavez aznapra kifogy a mondanivalóból. Nem ritka, hogy ez csak délután négy körül következik be.)

Szóval Chavez a következőket osztotta meg a derék venezuelai szavazópolgárokkal: a videojátékok önzőségre, individualizmusra és erőszakra nevelik a gyerekeket, és megmérgezik a lelküket. A Playstation konkrétan gyilkolásra és városok lebombázására tanít, és a gonosz kapitalisták azért fertőzik ilyesmivel a gyerekeket, hogy később aztán fegyvert, drogot, alkoholt és cigarettát adjanak el nekik. A videojáték a kapitalizmus pokolba vezető útján indítja el a gyerekeket, ezért az elnök felhívta a helyi játékgyárak figyelmét arra, hogy oktató jellegű játékokat gyártsanak, amelyek kultúrára nevelik a gyerekeket.

Venezuelában egyébként tavaly betiltották minden olyan videojáték árusítását, amiben emberre lehet lőni; a tilalom megszegéséért akár öt év börtön is járhat.

18 komment

Címkék: venezuela kapitalizmus facepalm tilcsákbe sátánság

süti beállítások módosítása
Mobil