HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Mennyit keresnek a játékfejlesztők?

2010.01.21. 08:46 hancu

A brit MCV szaklap rendszeresen felméri a helyi (meg kicsit az európai-amerikai) játékipari fizetéseket, most a 2009-es statisztikából szemezgetünk.

Először is a válasz a címben feltett kérdésre: az angliai átlag évi 31370 font (9,7 millió forint), az európai és amerikai adatokat is hozzávéve 31509. Ami valószínűleg adózás előtti összeg - bár a forrás ezt nem említi, de így szokás. És ez azért annyira nem sok, főleg ha hozzávesszük, hogy teszem azt Londonban mennyivel drágább az élet, mint Budapesten (vagy éppen Crowborough-Rotherfield-alsón, mint Kiskunbüdösbükkönyösön).

Tovább bontva az iparági átlagot a következőt látjuk: A Publishing & Marketing kategóriában a legtöbb a pénz (44634 fontos átlag), utána jön a Services & Distribution (32250), csak aztán a konkrét játékfejlesztés (31964), utána a PR & Communications (28928), aztán a Retail (27738), és a végén, messze lemaradva a média, 18125 fonttal.

Az elégedett vagy-e a fizetéseddel körkérdésre 62% válaszolt igennel, legtöbben a programozók közül, míg a nemleges válasz a játékbolti eladóknál, PR-osoknál, tesztereknél, játéktervezőknél és újságíróknál volt.

73,5% mondta, hogy nem tart attól, hogy elveszíti a munkáját 2010-ben, 56% számít fizetésemelésre, 20% akar 2010-ben munkahelyet váltani (50% a következő 2-3 évben), és 71% tartja vonzónak a tengerentúli munkavállalás ötletét.

További érdekes adatok itt.

51 komment

Címkék: pénz játékfejlesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr361688278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sertésmájkrém 2010.01.21. 10:50:25

Mennyivel drágább az élet Angliában?

lolperec 2010.01.21. 10:54:22

bírom ezt a "Londonban/Angliában mennyivel drágább az élet" szállóigét..
gondolom azok terjesztgetik, akik kinn élnek és nem azok akik hallották valakitől, aki hallotta valakitől, aki látott fotón olyat aki gondolta hogy..
én spec elvoltam kint mint marci a hevesen..
vannak helyek a világban, ahol úgy megfizetnek, hogy az árakat nem is nézed, csak azt, hogy mit szeretnél venni..
szóval tényleg mennyivel.. :)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.21. 10:55:48

Hm...Minél többet keresnek, gondolom annál több játékot készítenek, hogy mi azután egyre kevesebbet tudjunk dolgozni :-)

hancu 2010.01.21. 11:05:42

@lolperec: Nem a levegőbe beszélek, hogy csak a legalapvetőbbet mondjam, amit nemigen lehet megkerülni: albérlet. Londonban egy kb. 2*3 méteres szobát kapsz havi 100 ezer forintnak megfelelő összegért, itthon meg egy házat.

Tehát a válasz: sokkal.

boldii9 2010.01.21. 11:19:45

Egy metrójegy 4 font. Egy metró napijegy, csúcsidőn kívül 5,6 font. Egy kávé a starbucksban, ilyesmi, 2-3 font. Egy előre csomagolt szendvics 2-3-4 font.

Ha 6 fontból megkajálsz napközben, az már príma. (300 forint fölött van egy font).

Nyilván itt is vannak trükkös dolgok, hat babkonzerv összesen egy fontért, aztán megfőzöd magadnak, de általánosságban biztos messze állunk még attól az árszínvonaltól.

És a bérleti díj tényleg olyan, hogy azt levonod, és máris alig marad valami.

lolperec 2010.01.21. 11:25:42

@hancu: az exem még mindíg kint él.. és nem 100ezret fizet és nem egy oduért, pedig Londonban él..
de pl ez is totál relatív egy 10milliós városban..
a külkerületek simán megfizethetőek azoknak akik a magyar átlagbérnek csak párszorosát keresik.. :)

hancu 2010.01.21. 11:30:02

@lolperec: Nem egészen értem, hogy most mi mellett is érvelsz. X életszínvonal biztosítása Londonban jóval drágább, mint ugyanez Budapesten, ez tény. Ettől tök független, és ezen semmi nem változtat az, hogy ha meghúzod a nadrágszíjat, akkor kinn is lehet olcsóbban élni. Ezt ahhoz kell hasonlítani, hogy itthon ugyanennyire meghúzod a nadrágszíjat és leadsz az igényeidből. És annál meg megint drágább a kinti.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.21. 11:41:41

@endike: @boldii: "Ha 6 fontból megkajálsz napközben, az már príma. (300 forint fölött van egy font)." 6*300=1800
Ennyiért kb mekis kaja. De rendes főtt étel levessel, másodikkal... Tán a fodexpressnél pár száz forinttal olcsóbb-

pet79 2010.01.21. 11:55:50

átválthattad volna a fontokat- 307 Ft ma egy font

lolperec 2010.01.21. 11:56:01

@hancu: azt azért csak mérlegelni kéne, hogy a "mennyivel" és "jóval" drágább életszínvonalat az itthoni fizetésed hányszorosából kell fenntartani.. :)
szerintem így lenne kerek a történet..

hancu 2010.01.21. 12:02:25

@lolperec: Ajánlom figyelmedbe a postnak azt a 90 százalékát ami pont a fizetésekről szól.

theo 2010.01.21. 12:10:23

Londonban a lakhatás, szolgáltatások, étkezés ilyesmi jóval drágább, viszont a tartós fogyasztási cikkek olcsóbbak. Persze London még más angliai nagyvároshoz képest is drága hely.
A 31k font nem tűnik egy nagyon hüde fizetésnek. Persze mivel ebben a statisztikában - gondolom - benne van a két fős garázscég, és a Blizzard programozó is, lehet vannak szebb összegek is programozóéknál.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.21. 12:32:17

@newtehen:
ahonnan en rendelek, ez az egyik un. "inyenc menu"

Tejfölös burgonyaleves
Eszterházy marhaszelet, zsemlegombóc 695 Ft

cegnevet nem irok, mert ez nem a reklam helye, de asszem, ez kicsit odebb van az 1800 huftol es nem parszaz forinttal..:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.21. 12:39:20

@lolperec: te sem sokat eltel/dolgoztal meg kulfoldon, igaz..?:-)

amikor en kint voltam olaszroszagban, akkor tudod mi volt a legnagyobb kulonbseg az atlag emberek kozott lomabrdiaban es itthon?

mas nyelven beszeltek:-)

de nagyjabol fizetestol fizetesig eltek, a lakast, autot, lcd tvt hitelbol vettek - bar inkabb bereltek, mint vasaroltak...

szoval ez a "nyugaton ko'baszbu' van a kerites" teoria mar nbem tartja magat..:-)

es egy jo programozo egy olyan iparagban, mint a jatekfejlesztes itt is megkeresi a brutto 7-8 millert egy evben, szoval a sokszoros fizetes kicsit eros..:-)

Lord_M_ 2010.01.21. 12:46:12

nem tom, tesóm kint él, és bár a lakhatás valóban drágább, a megélhetés élelmezési része nem drasztikusan drága

az utazás 15 font körül egy heti bérlet (ő busszal jár) ez 4 héttel számolva 60 font ... de legyen hetven. kajára elmondása szerint napi 10-12 fontot költ : tehát ez heti 70-84 font
azaz eddig heti 100 font a kaja meg az utazás.

az albi (mivel ketten laknak) havi 300 fontja tehát praktikusan (400+300) 700 fontot költ havonta (lakás, kaja, utazás)

(ez eddig drága : 210.000 forint)
(de ez azt jelenti hogy ennyiből már megvan)

havonta 1500 fontot keres (csórikámnak szar a munkája) - tehát havi 700-800 font megmarad.. ha elkölt még 200-at (akármire) akkor is havi 500 font (150.000 forint) marad a zsebében.

(éves fizetése így : nettó 18.000 font, adózatlanul 25-26ezer.) (és ő csak egy koszos rabszolga) (kezdő szobatakarítóként is 400 font / hét volt a fizetése )

Nem mondom hogy luxusban él, de nem kell a fogához vernie a garast, és még pénze is marad...

informatikust meg állandóan keresnek kint (php, mysql, ajax, html, c#...stb) 35.000 font/év től. (+ benefits) de 45.000 ezres ajánlat is van bőszen.)

azért a 35.000 font / év már nem annyira szar.

szóval lehet hogy drágább az élet (lásd a tesóm eltapsol egy jobb magyar fizetést, de egy átlag fizetése megmarad havonta) de nem mindegy hogy mi marad... és nem érdemes a magyar viszonyokhoz hasonlítani mert vannak tételek amik drágábbak mint itthon, de a fizetés kissé magasabb ...

persze ezért dolgozni is kell, nem kolbászból szövik ottan a kerítést.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.21. 13:12:25

@Lord_M_: azert ez meglehetosen elere allitott eletmod..

nincs bennek egy kave reggel. vagy ketto. egy doboz cigi, havonta egy penteki sorozes a haverokkkal. egy farmernadrag, egy cipo. egy kabat, egy esernyo.

stb.

jacks_colon (törölt) 2010.01.21. 13:18:23

ehhez a "drága az élet londonban" vitához szólnék hozzá:

Relatív.
Ha megelégszel azzal, hogy szobatársad van egy dupla szobában, a fent említett babkonzervvel csillapítod az éhséged, a hétvégédet pedig kocsma vagy klub helyett a Hyde parkban töltöd és mókusokat fotózol, akkor Londonban az élet kurvaolcsó.

Ez az életmód kb megfelel azoknak, akik kijönnek pár hónapra vagy évre kitchen-porternek, hogy a megkeresett pénzt hazavigyék.

Egy diplomás mérnök játékfejlesztő nem fog hazamenni pár hónap múlva, mert neki ez itt konkrétan karriernek számít, és nem fogja az előbb említett életet élni. És a fizetésének több mint a fele fog elmenni saját szobára vagy stúdióra, plusz a kocsma vagy klub, étterem, satöbbi. Mert lehet élni ideiglenes bevándorlóként, és le is lehet telepedni.

Nincs bajom egyik életmóddal sem, csak azzal amikor valaki csípőből megmondja, hogy nem drága az élet Londonban. Hát ha neked olyanok az igényeid, akkor valóban nem...

Pukk

Balek 2010.01.21. 13:19:41

@az igazi Sipi: Azokat itthonról küldik utána a szülők :-) bocs, de tényleg nem hiszem, hogy érdemes úgy számolni, költségek=lakás+kaja+buszbérlet és semmi más.

adamm123 2010.01.21. 13:26:10

Viszont van egy hatás, amiről általában elfelejtkeznek az emberek. A helyzet a következő.

Itthon keveset kereső akárki vagyok, kapok mondjuk 90k pénzt. Ebből min. 50 az albi, 40k-t fullra elviszi a kaja, meg 1-2 sörözés, és maradt 0 forintom, de számoljunk 5k-val, mert mondjuk takarésokan élek.

Kimegyek Írországba(azért írországot mondom, mert ott van ismerősöm, és nem akarok london kapcsán hülyeséget mondani, de 99%, hogy ott is ugyanez van). Minimálbért keres, 1400 eurót. legyen 400 euró az albérlete, 400 a kaja, cigi tesco-ban vett sör - az életszinvonala végeredményben semmivel nincs az alatt, mintha itthon élne kevés pénzből. Na de neki így kimaradt 600 eurója! Ez a szabad tőke nem másfélszerese, meg kétszerese lesz annak, amivel itthon rendelkezne, hanem minimum egy nagyságrenddel több, és a tartós fogyaszási cikkek nem hogy ugyanannyiba, de talán még kevesebbe is kerülnek neki, mint nekünk.

Tehát az a helyzet, hogy ha én keserek ötszörös pénzt kint az itthonihoz képest, akkor hiába kötnek le az alap dolgok(albi, kaja, cigi) mondjuk két és fél, vagy akár háromszoros mennyiségű pénzt, egy nagyságrenddel több pénzem marad szabad elköltésre, félretételre, stb. És ezért van az, hogy -ha kapsz munkát-, akkor angliában, írországban, németországban a magas árak, és annak ellenére, hogy nem kapsz tízszer annyit, mint itthon, mégis sokkal magasabb az életszínvonal.

adamm123 2010.01.21. 13:30:21

@matraszentanna: Na jó, a helyesírásért meg bocs, nem olvastam át :S

baliquez 2010.01.21. 14:08:19

Mondok egy pár keresetlen szót akkor a játékfejlesztésről, saját tapasztalatok és kollegák egybehangzó tapasztalatai alapján.

Nyugaton is kezdik átvenni az itthoni játékfejlesztésben már megszokott (és jópár becsődölést okozó) lángosos gyakorlatot:
- projectindulásnál felvesznek profikat akik összeállítják a pipeline-t, üveghangig húzva, vért hugyozva lerakják az alapokat, legjobb tudásuk szerint
- mikor a felmerülő problémákat nagyjából sikerül megoldani meg a demók is bemutathatók a befektetőknek, nagyjából mind kirúgják a veteránokat mert jajmilyendrágák
- a management persze eközben tovább bővül, jönnek a haverok-csókosok, hiszen az elégedett befektető innentől már csorgatja a lét a fejlesztésre
- ekkor felvesznek néhány "jóreményű kezdőt" valamint "tehetséges fiatalt", akik még boldogan fizetnek is (bizonyám, zsebbe, a fizetésükből, a vízfejnek, hova máshova) hogy a produkcióban dolgozhassanak, mert az "milyen jól fog majd mutatni a CV-jükben"
- sajnos a határidők nincsenek tekintettel az ifjú titánok hamvasságára és tanulni vágyására, így a soron következő tőkeinjekció érdekében bizony meg kell hirdetni néhány állást veteránoknak
- akik ekkorra szerencsésebb esetben már máshol dolgoznak és eszük ágában sincs visszamenni, rosszabb esetben pedig feleannyiért is bevállalnának akár többet is csak hogy legyen munkájuk mielőtt teljesen leépülnek.

Mindennek eredménye pedig a fos, alig eladható játék, mert a hobbista "fejlesztők" elbaszásait korrigálni lényegesen szarabb mint újrahúzni a kontentet, csak utóbbira persze nem ad időt a kedves management, mondván hogy azért már fizettek és "félig kész", nehogy már ne használják fel. Közben meg nincs gazdája a projectnek, mert kizárólag a lopással foglalkoznak a vezetőségnél.

Isőközben a befektető - akár évek múltán - rájön hogy lényegében átverték, de előtte a management még csinál pár látványos huszárvágást amivel javít a hatékonysági statisztikáin, hátha ki lehet még nyomni egy adag zsetont a pénzmalomból.

Mikor kiderül hogy végképp nem lehet, még dolgoztatják az emberkéket pár hónapig, tudtukon kívül akár más produkcióban, aztán késnek a havi fizetéssel, aztán a következő havival, mígnem aztán emberünk arra megy be hétfőn dolgozni hogy csak pár elhagyott kábel van az irodában, hétvégén elvittek mindent.

A következő hónapokban új játékfejlesztő stúdió létrejöttét éljenzi a szakmai média.

Angliában legtöbb játékfejlesztő stúdióban az érdemi munkát (grafika+programozás) kelet- és középeurópaiak végzik, a középvezetők között előfordulhat az angol mellett francia, esetleg amerikai, de a vezetőségben és a "csakbeszél" valamint a "távolról szakértő véleményező" pozíciókban kizárólag angolok ülnek.

Félreértés ne essék, ugyanúgy rabszolgának tekintik a magyar munkaerőt is mint ahogy a munkaadók itt Magyarországon. Teherbíró, értelmes, szorgalmas, rabszolga. Még akkor is ha - kivételként - középvezetői pozícióban dolgoztam több helyen is. Az meg különösen pikáns hogy a designerek (gondolom ezt jelenti a "tervezők") nincsenek megelégedve a fizujukkal, a szakma legnagyobb sunnyogói és csókosai a designerek, mind mind valakinek a valakije, kivétel nélkül. Emiatt is klisészerű a legtöbb játék, egyszerűen nincsenek rákényszerítve a kreativitásra.

Nick Leeson 2010.01.21. 14:10:29

@matraszentanna: Mondjuk itthon se megy albi-ba az aki 90-et keres...

Szerintem maradjunk annyiban, hogy kint ha egy nagyon picit húz valaki a nadrágszíjon, akkor sokkal jobban tud félretenni mint itthon.
Otthon meg hiába húz rajta, túl sokat akkor sem tud félretenni.

Másrészről meg hosszú távon (pl. 5-10 é) nem lehet alapszínvonalon élni!

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.01.21. 14:15:14

@baliquez: megengeded hogy ezt idézzem a gamedev blogomban (hcgamedev.blog.hu/)?
Vagy az se lenne rossz, ha egy cikket írnál belőle nekünk. :) De már így is megállja a helyét.

baliquez 2010.01.21. 14:25:41

@endike: természetesen.

Még annyit hogy bármennyire is EU, meg szabadság meg egyenlőség, álmodni sem nagyon érdemes arról hogy egyszeri jómunkás majd jól bekerül a nyugati szakmai brancsba és onnantól überhavaj meg verigudlájf. Nem fog összejönni.

Nem fog összejönni mert hiába cimbizel, hiába öltözködsz hasonlóan, hiába eszed a kajájukat, hiába jársz el velük bulizni, mindig szakadt bevándorlóként fognak kezelni (még ha a felszínen bratyiznak is), akiből ideig-óráig hasznot lehet húzni, aztán simán és lelkiismeretfurdalás nélkül kidobni amikor már nem kell a szaktudása.

Nem kell ehhez hogy bárkinek - akár véletlenül is - keresztbe tegyél, vagy valamit elronts az ő nagyszerű kulturájukba való óvatos beépülésed, bátortalan gyökeret eresztő alkalmazkodásod közben. Bőven elég az hogy nem vagy brit. Vagy mert nem vagy amerikai, vagy német, vagy svéd. Elég az hogy egy olyan nemzet gyermeke vagy amelyik a sajátjait lopja meg elsősorban és a legkíméletlenebbül. Ezek után mi más várható el a felsőbbrendűségét aktívan megélő Nyugattól?

Void Bunkoid 2010.01.21. 14:28:01

@Balek: "Azokat itthonról küldik utána a szülők :-)"

Akkor meg ez az emberke pont ugyanaz, mint az egyik webfejlesztő ismerősöm. 34 éves, de még mindig otthon lakik, mert anyuci főz-mos-takarít rá, és a ruhát is ő veszi neki. Gyakorlatilag a teljes fizetését saját magára költheti, így nem is csoda hogy félévi fizetéséből vett egy autót.

Viszont akárhogy van melója, kocsija, _nem önálló_. Csak egy nagy gyerek... :)

Frank Morgan 2010.01.21. 14:40:38

Hancu ez graduate fizu. Bankoknál pl. egy normál associate ennek 3-4*-ét kapja. Tapasztalat.

Ez pont olyan mint a magyar átlagfizetés publikálása, miközben az emberek X5-ösökkel parkolnak a madaras tesco előtt.

jacks_colon (törölt) 2010.01.21. 14:45:27

@baliquez: Igen, kb úgy tudnám leírni az általad említett negatív diszkriminációt, hogy a magyar kollégának mindig mindenki kedvesen és külön köszön amikor megjelenik céges bulin, vacsorán, meetingen vagy akárhol, és kb azzal a lendülettel is fordít neki hátat mindenki azonnal. Mingling kizárva, lehetetlen.

"Honnan való is vagy? Németország?"
"Nem, Magyarország."
"Aha, az remek!!! (vállveregetés, mosoly) Budapest szép hely, egyszer voltam ott."
(és hátat fordít)

Persze ez inkább Londonra jellemző, vidéki angol városokban azért lehet találni olyan cégeket és kollégákat is, akik semmilyen módon nem diszkriminálnak, csak a tudás és az elvégzett munka számít (és hogy mennyi sört bírsz velük meginni). Szerencsére volt ilyen tapasztalatom is.

London a létező legsznobabb hely ebből a szempontból.

hancu 2010.01.21. 14:46:19

@Frank Morgan: Graduate alatt gondolom pályakezdőt értesz, és nem, nem az. Átlagfizu, amit egy szakmai lap felhívására névtelen önbevallós kérdőíves módszerrel számoltak ki. Bankban többet lehet keresni, persze. Ahogy itthon is.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.01.21. 14:47:18

@baliquez: ja és képzeld, én ismerek 2 jó dizájnert, aki ért is a szakmához és rendesen is dolgozik

Frank Morgan 2010.01.21. 14:47:53

45 nm2-es lakás liverpool street-től kicsit beljebb még (bőven 1-es zóna) 65 millió HUF volt amúgy, bútorral, utóbbi két évben 25%-ot emelkedett az értéke.

Sztem kinti fizuval simán megéri ott venni lakást, de még magyarral is ha telik. Nem úgy, mint BPen. 8)

ZX 2010.01.21. 14:48:44

A fizetés témához:
Öcsém kint dolgozik, 330 Fontért bérelnek egy szobát. Az utazás még drága, de ezenkívül semmilyen kiadásuk nem nagyobb, mintha itthon élnének, csak éppen 3x annyit keres. Igaz nem Londonban, mert ott valóban horror árak vannak, de akármelyik más angliai városban olcsóbb az élet.
Ő mondjuk speciel Southamptonban él és Winchesterben dolgozik.

vargatom 2010.01.21. 14:50:43

@baliquez:
Ez nem mindig így van, legalábbis nekem több ismerősöm is dolgozik/dolgozott Londonban, Kanadában, Ausztráliában, Új-Zélandon VFX stúdiókban; illetve Dániában játékfejlesztő cégnél. Egyikük se panaszkodott kiközösítésre, megvetésre; sokan mondogatták viszont hogy mennyire jól bántak velük.

Frank Morgan 2010.01.21. 14:51:15

@hancu: Jó persze hogy többet, de nem 4*esét azért. Mivel a banki fizetésekben biztos vagyok, ezért a felmérés ami parasztvakítás (vagy túljelentkezés van szakemberből a játékiparban, amit válság idején el tudok képzelni, bár még az is gyenge indoknak tűnik ekkora aránytalanságra).

hancu 2010.01.21. 14:56:31

@Frank Morgan: Nem hinném, hogy parasztvakítás, inkább az lehet a dolog nyitja, hogy a nagy átlagban a játékiparban dolgozó összes posztról jöttek be adatok, beleértve mondjuk a Gamestop eladóját is. Vagy a játékfejlesztéshez közelebbi példával élve a hagyományosan alulfizetett tesztereket, lokalizációt végző rabszolgákat és hasonlókat. Tehát messze nem arról van szó, hogy Carmack, Sweeney, Morhaime, meg Kojima fizetését átlagolták. :)

baliquez 2010.01.21. 14:59:06

@endike: jó dizányer aranyat ér, engem sajnos elég sok rossz dizányerrel hozott össze a sors eddig.

Londoni bulizós hétvége amúgy olyannyira drága (rendesen belehúzva az éccakába) hogy akkor is jobban jártunk anyagilag mikor elmentünk hétvégére meglátogatni egy cimborát Rómában. Meg az is egy csapda hogy a London peremvárosban olcsóbb a lakbér mint a Cityben - igenám, de ha nem ugyanott dolgozol akkor a fél életedet a vonaton vagy a metrón töltöd, ami full elcseszett idő. Volt olyan időszak amikor napi négy órát (kettő oda kettő vissza) utaztam Londonban a stúdióba és vissza az albiba. Aztán mikor lehetőség adódott a munkahelyemtől húsz perc séta távra kollégákkal bérelni egy szobát (3x annyiért), azonnal lecsaptam rá. Három órával hosszabbította meg a napjaimat, ami konkrétan priceless.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.01.21. 15:00:03

@hancu: Én 2001-ben olvastam egy részletes gamedev USA kimutatást, amiben konkrétan a programozók, grafikusok, dizájnerek, szóval a tényleges :) munkát végzők voltak, és hasonló adatok voltak azok is...

vargatom 2010.01.21. 15:08:21

Gamasutra rendszeresen közöl felméréseket, itt a legutóbbi:

www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=23264

2008-ban 79,000 dollár volt az átlagos éves bruttó, ebben még nincsenek benne a midnenféle juttatások (kaja, egészségbiztosítás, stb - a Blizzardnak például saját autómosója is van)

Szóval jogos a kritika, az a 30 ezer font bizony kevésnek tűnik, ha a játékot fejlesztő emberekről van szó.

tengier 2010.01.21. 15:10:23

Azért nem csak szingli ként kell nézni, hogy egy ország mennyie drága, élhető. Egy feleség gyesen a kicsivel, egy gyerek óvodába, ruha, kaja lakás stb, ott már nem játszik a közös albi, na akkor jobb london? Mennyibe kerül ott pl a pelenka?Gyerekorvos a kicsiknek óvodai ellátás ellenértéke stb. Vagy csak a mekit kell nézni? meg egy bulizós éjszakát, azután mindent tudunk a világról? Gyerekek gyerekek

baliquez 2010.01.21. 15:13:02

(@baliquez: négyszobás kétfürdős kertesházat béreltünk közösen, nem szobát, bocs.. ja és 1800 fontért havonta, ez oszlott háromfelé)

shawshank 2010.01.21. 15:14:56

@hancu: Most lehet, hogy Pécs kurva drága, de én 100e-ért adom ki itt a lakásom (nem házat), amibe nem akarok még beköltözni, és mindig van aki kivegye.
E mellett a fizetésem az angol átlag fele szintén adózás előtt, és ezért jó lenne, ha pontosan lenne megfogalmazva a mennyivel, mert nem tudom a kétszeres sok-e?
Vagy lehet jobb lenne, ha maradnál Pesten, mert Pécs annyival drágább(És egyébként ez is igaz.)? :)

Frank Morgan 2010.01.21. 15:45:33

@hancu: Német vasútnál logisztikában szerződés irogató átlagnői munkakörben havi 2.6 milla HUF nettó a fizu.

Morgan Stanley-nél Londonban 120e font felett / év az éves prémiummal, VP szint alatt, azaz sima fejlesztő exceltologató ITs.

Abban viszont igazad van, hogy magyar haver Madridban ennyit kapott _pont_ az EA-nál játéktesztelőként. De a helyi spanyolok pl. már ott sem. Bár mondjuk Londonban spec még engem is helyinek néztek annyi a turista meg a bevándorló, szal nem kizárt, hogy az a pár echte angol aki ottrekedt és még kapott melót az nem bírta felhúzni az átlagot. :D

jacks_colon (törölt) 2010.01.21. 16:28:50

@Frank Morgan: no offence, de hol élsz te? :)
Konkrétan lehet 120e-t keresni Londonban, de oda eljutni nem éppen egyszerű. Te pedig úgy beszélsz erről mintha ez itt valami átlagos megszokott dolog lenne. Erről annyit, hogy még az évi 45e bruttós átlagos banki fejlesztői munkakörökre is ezerszeres a túljelentkezés. Szóval nem ezzel kellene példálózni.

Mostanában előszeretettel keresnek a bankok a játékiparból fejlesztőket, mert ők általában profibbak mint az indiai kontraktor valamelyik umbrella cégtől, én is kaptam ilyen ajánlatokat. Nem ajánlottak nekem 120-at, még a felét sem. :)

cámpuszmadár 2010.01.21. 16:48:02

Cambridge-ben élő barátom is megkeresi a 8-8,5 milát évente. Asztalosként. Csókolom.

radirpok123 2010.01.21. 17:05:25

@cámpuszmadár: annyit itthon is megkeres, feketén... a minőségi munkát végző szaki hiánycikk itthon.

Magon_ 2010.01.22. 07:57:22

@baliquez: Biztos nagyrészt úgy van, ahogy mondod, de azért ez nagyon a "szegény profik, ők csinálják egyedül jól" mentalitás. A magyar fejlesztésű játékokról nekem pont mindig az jön le, hogy rendesen meg vannak kalapálva, de pont az a bizonyos szikra hiányzik mindből (tisztelet a pár kivételnek), ami miatt igazi nagy játékok lennének, és igen, ez az, amit PONT azok a bizonyos profik tudnának hozzátenni. Már abban a fázisban, ahol még ők dolgoznak az általad felvázolt idővonalon..

Mivel Magyarországon jelenleg valóban a fő mentalitás a "management == haverok, pénz", ezért természetesen nincs kétségem, hogy ez a hazai játékfejlesztésnél is így van és ez nyilván meg is öli az egész fejlesztést valamennyire - de álságos mindig csak felfelé mutogatni, meg kiemelni emberkéket, hogy ők aztán mindent megtettek, de AZOKKAL nem lehet...

Smacika 2010.01.22. 15:09:48

Hogy legyen on is a kommentekben, ha nem tetszik nekik a rendszer, csinálják azt amit a forgatókönyvírók a hálivúdban. Szarjanak rá mindenre pár hónapig oszt kész. Nem a 31k font fizetésű programozó döglene éhen, mert az elmehet ha minden kötél szakad, valami adatbázisbuzerátornak. De a pár lépcsőfokkal felette ülő ea-eidos-fasztudjami cégvezér mihez ért? Nem tudná kifizetni a jahtot meg a pezsis-kaviáros vacsit.

2010.02.24. 00:13:33

@hancu:

Kis hijan egy evtizedig eltem Angliaban, es jatekfejlesztokent. Londonban, kulkeruletben egy lakas (ertsd: nem studio) minimum 160 font / het + council tax (az ugy 100 font /ho) + rezsi. Ha beered egy studioval, talan picit olcsobb. Es ez boven olyan kornyek, amire gyakorlottabb londoni ravagja, hogy nem rossz, csak ejjel maradj a fenyben :) Az a 31K eves fizu olyan 2000 font havi nettot eredmenyez, abbol kifizetni 1000-1200 fontot alberletre a vilag vegen... Ha nem is katasztrofalis, de azert nem egyedulallo embernek valo.

@Magon_:
A magyar jatekfejlesztok zommel azert mentek tonkre, mert tul nagyra fujtak magukat a korai sikerek utan, amihez mar nem volt meg a beveteluk, azaz nem tudtak a kiadasaikat a nyeresegukhoz igazitani. Philos, Storm, etc, etc...
süti beállítások módosítása