HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint Now 2022/06 - Elrontott remake-ek

2022.07.09. 23:29 Stöki

Júniusban már volt egy Now-szerű adásunk az E3-pótlékokról, ezért a mostani Now felvétele rövid lesz - gondoltuk. De hát csak nem sikerült két órán belül maradnunk, annyi érdekes hírt szedtünk össze így is. (Aki nem tudná még: a Now az a podcast-spinoffunk, amiben mindig összefoglaljuk az előző hónap híreit.)

cpnow2206.png

Erős aktuális fő téma nem volt a hónapra, de kihasználtuk az alkalmat, hogy beszéljünk valamiről, ami régóta böki a szemünket: túl sok mostanában a pocsék remake vagy remaster. Erről picsogtunk egy sort, aztán mielőtt a hőség és az éjszakába nyúló felvétel hatására elkezdtük volna élőben közvetíteni szellemi leépülésünket, azért még kitértünk a szokásos filmes, retrós és egyéb hírekre. Bővebben lásd a shownotest, de még inkább hallgasd a Checkpoint Nowt. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Shownotes, avagy a műsorban hivatkozott mindenféle:

Legközelebb egy héten belül jövünk Checkpoint Minivel. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint Now adások a nyolcadik évadban:


A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20220109.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Zsiga Bálint, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Westy, zsovez, Bera Nándor, Nagy Alexandra, Kurucz Ádám, Kecskés János, Nagy Gyula, Lidérc, MLM a tét, Csemniczky Péter, Németh Bálint, Lemon Alvarez, Klisz Gábor, cue, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, periklesz, pec, Magunsz, Rauminen, Fattykány, Nagy Tamás, Tusák Károly, Krapulax, Peter, Gytb, patex 1987, bosken, RxMikes, Kovács Tamás, Hrubos Mátyás, Dundeal, Somi, Gorgil, Febert Zoltán, Szabó Ferenc, Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, TH1, Signomi, Bazzs.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangos-képes főhajtás.)

11 komment

Címkék: retro podcast checkpoint now

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr417878779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2022.07.10. 04:42:27

az új monkey island tényleg borzasztó vizuálisan, ron gilbert ide vagy oda.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2022.07.12. 09:38:26

Ez a Ron Gilbert féle eset pontosan mutatja azt, hogy miért kell szigorúan moderálni felületeket és nem teret engedni a seggfejeknek, mert aztán az is szív, aki nem csinált semmit.

Én eddig nem olvastam el a blogot, de ezek után nem is fogom tudni...

A saját YT csatornámon ezért kb. egy figyelmeztetés után kivágok bárkit, aki nem tartja be a megfogalmazott szabályokat.

Az adás elejéhez. Nem csak a remake/remasternél várnánk el minőséget kedves kiadók. AZ ipar minősége és az árak olyan nívót értek el, hogy én nem vagyok hajlandó teljes áron játékot venni, ami kvázi soha sincs befejezve. A játékipar által felmutatott brandek nagy része a meh kategóriát éri el és nagyítóval kell keresni a gyöngyszemeket. 2015 óta a játékipar évről évre megoldja, hogy egyre kevesebb játékot vegyek. De így legalább van idő a régebbi dolgokra.

.DnP. 2022.07.12. 19:23:34

Mért ne tudnád? Nem is értem ezt a felhajtást, nekem az oldal mindig elérhető volt, most is megy. Már a konnektorosok is nyomták ezt, anélkül, hogy ránéztek volna a a blogra. Simán megy. Mellesleg MI összes részében szerethetők voltak a figurák, ebben konkrétan a hányinger kerülget tőle. Embert nem láttam még, aki azt mondta volna, hogy hú ez de f**sza. A legfinomabb is az volt hogy meg lehet szokni. Ha beraknak egy trágyaleves hordóba, azt is meg lehet szokni, de attól még csak szar az egész. Ron elgondolkodhatna azért, ha már összerak valamit, legalább legyen 1-2 ember, rajta kívül, aki nem instant kap agyf*szt a látványától.

wezeeqq 2022.07.13. 09:20:47

Apex pro here

Csak tippeim vannak mire utalhattatok, mint "balhé". Mert semmi nem változott mostanság.

Az apexban minden lootbox csak kozmetikai. Minden ládához oda vannak írva a % -kok.

Az apexban egyedüli ritkaságok a "heirloom" -ok. Ez az amikor a karakter pusztakéz (melee) helyett fegyverrel üt vagy fut. De ez is csak kozmetikai. Nem sebzel többet hiába van pl. kard a kezedben.

Nem minden karakternek van heirloom fegyvere. 1 szezonban (90nap) 1 -et adnak ki. Jelenleg 13 heirloom van és 20 karakter. (karakterenként 1db)

Kétféleképpen lehet hozzájutni:

a, Minden szezon felénél van egy event. Ekkor csak azt a fegyvert szerezheted meg amelyik hős kapja. Ezek az eventek több lépcsősek. (Ez így van amióta kijött a játék!!) Össze kell szedned az event 24db tárgyát. Ezeket csak event láda nyitással szerzed. 1 láda = 3 item. Nincs duplikáció.
DE ezek a ládák 7x drágábbak, mint a sima shop ládák. Mivel event ezek csak legendary és epic cuccok - 12legendary és 12epic.

Minden kertelés nélkül ~160$ az egész event kimaxolása és a garantált heirloom.

b, Sima ládákat nyitogatsz. Ekkor van rá kevesebb mint 1% esélyed, hogy ún. heirloom shard -ot nyitsz. Ebből a shardból vehetsz 1db heirloom -ot a shopban. Bármelyiket amelyik tetszik.
Viszont minden 500. nyitott ládád garantált heirloom shard.

Szóval 500$ = 1 garantált heirloom.

Legrosszabb esetben ha valaki most kezdené és esetleg összeakarná szedni akkor 13x500$ ha extrém balszerencsés.

De, hogy ebből """"balhé"""" lenne. Akkor az nagyon pici réteg lehet mert a community lesz*rja a heirloomokat.

Egyébként mielőtt bárki a fejét fogná vagy gyűlölné a játékot.
Ezek tényleg nagyon ritka cuccok. Sztem a player base 99% -nak nincs semmi heirloomja. Illetve F2P játékhoz kell valami monetizációs rendszer.
Ráadásul mindenki váltogatja a karaktert amivel játszik. Van sok népszerűtlen karakter is. Azokra csak az vesz heirloomot aki nagyon nagy gyűjtögető függőségben szenved.
Ez csak egy extra kozmetikai cucc semmi több. Plusz, ezek nagy része szerintem borzalmas kinézetű, vagy béna az animációja...stb. Ha végtelen pénzem lenne akkor is max 2 heirloomot vennék meg. Nyilván ez ízlés kérdése.

Még annyit, hogy a játékban lvl500 a max. Mire eljutsz idáig addig 198 ingyen ládát nyitsz ki. Néhány szintlépés után kapsz ládát.
A battle passokban is van 10-15 láda. Meg rengeteg szezon közi event van amiben adnak ingyen ládákat. És egyáltalán nem kell hozzá időmilliomosnak lenni, hogy ezeket megcsináld. Kb sima játékkal is sikerül nem kell dedikáltan erre szánni az időt.

Az 500 -as szint meg teljesen attól függ milyenek a meccsek és mennyit játszol. Ha napi 1-2 órát akkor TIPPRE 3-4 hónap kellhet.

Hozzáteszem, hogy ha megveszel 1 battle passt és eljutsz 95 szintre benne akkor már megvan a következő battle pass ára is.

Nem játszottam minden szezon alatt, de azért ~1000 óra belecsúszott megjelenés óta (2019.február). És F2p játékosként olyan ~400 láda nyitásnál járok.

Abszolút nem cashgrab játék. Igen, drága a lootbox. Ennyi.

larry 2022.07.13. 14:17:56

@.DnP.: Igaz, tényleg simán megy a grumpygamer blog. Viszont a hányingerrel várjunk még, amíg kijön a játék. Tényleg rohadt gagyinak tűnik, úgy néz ki, mint a Varjúdombi Mesék, de az a Ron Gilbert csinálja, aki a legjobban vágja a műfajt, kb ő a legfontosabb teremtője. A Lucasarts azután is csinált jó játékokat, hogy ő már nem volt ott, de azoknak sokkal inkább a hangulata meg a humora volt jó, nem a játékdesign. A Grim Fandango például, amit amúgy imádok, egy óriási katyvasz egy csomó helyen, rendszeres a tanácstalanul összevissza mászkálás, engedi a játék, hogy belekezdjen a játékos feladványokba, amiknek még ki se derült a szerepe, ezért a játékosnak sokszor fogalma sincs, hogy mit miért csinál. Na ez Ron Gilbernél csak annyira lehetséges, amennyire feltétlenül muszáj a design miatt. Nem véletlen, hogy a Thimbleweed Parkban a puzzle dependency chart kb a kalandjátékok szent gráljaként szerepel. Na de a lényeg, hogy valóban elég ergyán néz ki az a pár video, ami eddig kijött, de ami miatt jó egy point'n'click játék, az ebből nem látszik.

desperado 2022.07.13. 22:53:45

Fallout filmet nagyon varom!
Ez volt az egyik, amibol mar a 2.resznel sorozatot kepzeltem el a vilagaban.
A masik az eppen csak emlitett Shadowrun, aminek vilagaban jopar konyvet irtak, de fele kifogasolhato. Viszont filmen jo lehetne.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2022.07.14. 11:35:22

@.DnP.: Az adás felvételekor nem ment az oldal, és már több napja nem ment. Örülök, hogy megint elérhetővé tette.

Blooregard19 2022.07.14. 14:14:09

Nagyon szuper adás lett ismét, köszönöm szépen.

Az Embracer-modell érdekes megközelítés. Az előző adás szerint a tulaj milliárdos, aki szórakozásként erre költi a pénzét, de nekem ez nem így állt össze. Wiki szerint folyton új részvényeket bocsát ki az Embracer (korábban Nordic Group), amiket aztán felvásárlásokra fordít, közben pedig az alapító tulajdoni aránya folyamatosan csökken. Merthogy az üzletpolitika, hogy minél több játék készüljön, amiből elég néhány sikeres és azok fenntartják a többit is, hiszen a játékipar "hit-driven industry".
Vélelmezem, hogy nagyon kellett a pénz, hogy a szaúdi befektető ajánlatát elfogadták, valamint a fejlesztési költségeket is fizetni kell, amíg beüt a néhány sikeres játék. Én nem találtam utalást arra, hogy milliárdos lenne a tulaj, de talán csak betolta volna a hiányzó pénzt szorult helyzetben a szaúdi ajánlat elfogadása helyett.
Az viszont érdekes lesz, hogy pusztán mennyiség miatt és szerény kiadói kontrollal (mert többnyire a fő cég igyekszik nem beleszólni a játékfejlesztésbe) valóban készülnek-e majd jó játékok. Elég-e sok játékot kiadni vagy tényleg jobb néhány IP-t fejleszteni; kell-e kiadói kontroll vagy a fejlesztő az alkotói szabadság nyomán kiválót fog készíteni?

Másik téma, ha már játék IP-k: az utóbbi időben egyre több videójátékos IP jelenik meg társasjáték formában. Kickstarteren volt Rainbow Six:Siege, Borderlands, Kingdom Come Deliverence, Rome Total War, Heroes 3, Contra, míg az Anastyr egyértelműen Golden Axe, miközben már boltban Company of Heroes, Horizon, Bloodborne, Wolfenstein van.
Nem tudom a hirtelen özön okát, de mivel alkalmanként szóba kerültek társasok az adásokban, hátha nektek vagy másoknak hasznos lesz.

sajtos123 2022.07.15. 13:09:05

A Destiny 2 -es csalási per 2020. vége óta zajlott a "Perfect AIM" ellen ami akkor le is állította a Destinyben használatos csalások értékesítését. 3 különböző havi előfizetéses osztálya volt 33$ - 48$ - 70$. (i.redd.it/hd3lq4w37ux51.png) Volt itt aimbot, wh, végtelen lőszer, 7000x gyorsabb tüzelési sebesség, teleportálás meg amit ellehet képzelni. ( www.youtube.com/watch?v=ALbdR7OyOBE www.youtube.com/watch?v=m_4hfLoQ7KM ))

Destiny endgame PVP módját trialsnak nevezik ahol 7 meccset kell nyerni sorban anélkül hogy elbuknál egyet is (alapjában véve) csak innen megszerezhető speciális "adep" fegyverekért. A bungie nagyon büszke erre a játékmódjára amit a csalók gyakorlatilag elnéptelenítettek akkoriban illetve a többi pvp modot is ostromolták. Idővel pve játékmódók pl. raidek-re is kiterjed.

Bunginak lépni kellet ha meg akarta őrizni a játékosait illetve a free to play által még újakat is akart szerezni.

Flankerr 2022.07.17. 11:57:41

@Blooregard19: "Nem tudom a hirtelen özön okát,"

Mert berobbant/úújraéledt a társasjáték. nálunk is, és a világban is. És egy ilyen piacra mindig kisebb kockázat egy már ismert IP-vel belépni, mint egy új világú játékkal. Kickstarteren meg pláne könnyebb rá pénzt gyűjteni.

Blooregard19 2022.07.19. 13:55:17

@Flankerr: Köszi szépen. Ebből a nézőpontból nem gondoltam bele, de logikus, hogy könnyebb kitűnni a sok projekt közül egy ismerős IP-vel.
süti beállítások módosítása