HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 6x10: Assassin's Creed

2020.06.04. 23:35 Stöki

Ahogy gyűrjük le az évadokat, úgy fogynak a maguktól értetődő retró témák (és sokasodnak azok, amikhez nem szerzünk könnyen egykori fejlesztőt/szerkesztőt vendégnek), így a hatodik évadra eljutottunk az Assassin's Creedig. Aminek ugye csak az első néhány játéka retro, viszont olyan jelenséggé vált azóta a játékiparban, hogy szívesen beszéltünk róla (még februárban volt a felvétel, így a Valhalláról sok mindent nem tudtunk akkor, így hallgassátok).

podcast138.png

Ebben régi harcostársunk és visszatérő vendégünk, egykori gamestaros, neocore-os, amúgy pedig a remek Fun With Geeks gazdája, Daev volt partnerünk. Meg kicsit a szóviccelésben is partnerem volt, amitől nem mindig volt őszinte Grath mosolya. Szóval vidám percek voltak a stúdióban, miközben végigbeszéltük az orgyilkostörténelmet, köszönet érte Daevnek. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Shownotes, avagy az adásban hivatkozott mindenféle:

Legközelebb egy héten belül jövünk egy Checkpoint Minivel. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint adások a hatodik évadban:

 

Még korábbi adások:

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20200407.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Kiss Balázs, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, Kurucz Ádám, csiko, Krumplifej, Nagy Gyula, Révész Péter, Lidérc, ZolTanGa, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Larten, Ergoproxy83, Milo, Csviri, HaverDodi, ArcadeMacho, Gabesz Fótról, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, Vidra, kszicsillag, Bakonyi Gergő István, Markó Gábor, Majdénmegmondom, bbandor, Seci, NPanyo, AnnieC, zsovez, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi és Tamás.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangsos-képes főhajtás.)

22 komment

Címkék: retro podcast assassins creed checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr7115740100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.06.05. 06:21:36

az indiános rész kurva nagy csalódás volt, az egyik küldetést lépésről lépésre egyféleképpen kellett megcsinálni, ott le is tettem a lantot. azóta csak távolról követem a sorozat.
a black flag állítólag kurva jó lett, az odyssey meg inkább architekturálisan szignifikáns. önirónia, hogy kihoztak belőle walking simulatort.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.06.05. 06:24:31

@manson karcsi: indiánosnál a küldivel vagy 10x próbálkoztam. nem az odyssey, hanem az origins; az egyip tomi.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2020.06.05. 10:43:12

Még mindig nem értem a lelkedesedést a tetőről fel-le szaltózó, vakító fehér lepedős szupergyilkos iránt, aki nem tűnik fel senkinek, de hát én sok mindent nem értek.

Generic Jingle 2020.06.05. 12:00:51

Még nem hallgattam meg, ezért izgatottan várom, Daev szerint hogyan kell kiejteni a játék címét.

mbm 2020.06.05. 15:19:45

Gondoltam hogy a kedvencemet ócsárolni fogjátok, ezért előre feltúrtam ezt a posztot: stanislavcostiuc.com/2016/03/02/hud-less-design-of-assassins-creed-1/
Aki teheti az szánjon rá legalább pár órát és próbálja ki így az első részt, hihetetlen jó élmény.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2020.06.05. 16:19:00

Ez a "nothing is true, everything is permitted" nálam először William Burroughs munkásságában jött szembe, ott is egy asszasszinnak tulajdonítva:

cakeordeathsite.wordpress.com/2018/07/23/nothing-is-true-everything-is-permitted/

Jeckeld 2020.06.05. 17:35:03

Origins SPOILER!

Grath jól ráérzett erre a római témára, de az már valmilyen szinten úgy-ahogy megvalósult.

Caesar szerepelt az Originsben a Kleopátrás kötődése által és a sztori legvégén volt egy mini küldesét, ahol konkrétan Rómában Brutussal együtt kellett "megmerényelni" Caesart.

Persze ettől lehetne még egy full ókori rómás sztori, de pont a Grath által megemlített sztori már megvolt ilyen formában :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.06.05. 18:58:22

Én abban reménykedtem, hogy megtudom, hogy miért is lenne jó kipróbálni a szériát...

...erre kiderült számomra, hogy meh.

Ez a DNS kiolvasós összefűzős marhaság olyan szinten LOL és kilógó számomra, hogy értelmetlenné teszi az egészet.
Hiába játszottam volt a 2+BH-val - mindenki azt ajánlotta - ha önmagában értelmetlen az egész. Mintha a SW sagából csak a Birodalom Visszavágot néznéd meg úgy, hogy a többiről semmit nem tudsz...

Strelok93 2020.06.05. 21:38:33

Dehogy fogynak a retro témák,

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2020.06.05. 22:20:16

@Strelok93: évek óta próbálunk hozzá vendéget szerezni (egyetlen ember jöhet szóba, puhítjuk)

japapapapa 2020.06.05. 22:38:44

@manson karcsi: Hát aki foglalkozik AC-vel, annak a Black Flag teljes letolása alap. A legtöbb rajongó szerint az a legjobb, de nekem speciel pont az indiános a kedvencem. De valójában ezt a két részt toltam végig, az elsőt félbehagytam, mert bár szép grafika, meg ötletes, sőt kimondottan impresszív, hogy le textúrázták az ókori Jeruzsálemet és Damaszkuszt centire pontosan, ahogy tudható. Azonban a játékmenet, s kezelése és harcrendszere előbbi élvezeti értékét jelentősen leredukálta nulla felé konvergálva. Aztán ezeken részről részre javítottak, de már a sokak szerint kihagyhatatlan második rész a legjobb is az összes közül, amit én nem tudok megerősíteni, mert szerintem egy ilyen top játéknál a grafika az elsődleges, márpedig, leszámítva a videókat benne, az első részben a városok dögösebbek sokkal, persze nyilván egy perzsa-római-zsidó fílinget, nem nagyon tud egy Firenzei középkori kiütni, de azért legalább elérhette volna a szintet, ami nem technológiai hiba, mert a grafika természetesen jó, sőt értelemszerűen komplexebb, kidolgozottabb, azonban az összhatás, hangulat sajnos elég messze van az első résztől, de ott viszont mint írtam kiköszörülték a játszhatatlanság határát súroló harcrendszert, és több fantázia van a küldetésekben, tehát eredőben jobb rész mégiscsak. Aztán jött a bizonyos "indiános" (bár a Bortherhood DLC önálló életet él mint 2.2.-es rész ugyebár, és méltán, mert tudtak egy igencsak izgalmas és érdekes vérfrissítést adni a lagymatag látványú második résznek), ami szerintem már viszont zseniális, mind a grafika, mind behozták a vadászatot, a hajózást, a RPG jellegű karakterfejlesztést, a pincéket és alagutakat, erődfoglalást, a végre élvezhető lovaglást, a harcrendszere tökéletes, letisztult, a sztorija érdekes. Idióta küldik vannak benne valóban, és idővel AHOGY SAJNOS AZ ÖSSZES AC EPIZÓD leül, mert igazából ugyanazt kell újra és újra csinálni, megszokod a látványt és már untat az egész. Tán pont ezért dobta fel a szériát a hajós kalózos rész és itt lényegében vége EZ VOLT A CSÚCSPONT, innen már, hiába a széthájpolás a vakító csillogás, már veterán gamer immunis rá, már megszoktuk ezt a látványt, már nincs benne igazán izgalmas és érdekes (inkább megnéztem pl többször az AC filmet, mint betöltsem a Syndicate-t) a és aztán azóta mást nem nagyon, csak grafika orgiát láthatunk, tehát a Párizsi kalandok már korát megelőző (és persze keleti átlagember számára elérhetetlen játékgépet igénylő, ha maxon akar mindent) látványvilág nívójúak (megkockáztatom a vizuális Nextgen kifejezést rá), a játék meg a garantáltan ugyanaz lapos, ötlettelen és zavaros katyvasz; rossz küldetések, monoton játékmenet, ugyanaz újra és újra, aztán jön London, az még újabb, még kidolgozottabb (vagy inkább már túlhájpoltabb, már lovasszekérrel is lehet akciózni), de talán már túlestek valóban a ló túloldalára, túlbonyolították, elhúzták, ráadásul a hülye kalappal a főszereplő megjelenését padlóra tették... Aztán vissza a történelembe a kezdetek elé ugyebár ókor, Egyiptom, meg Hellén világ, és most éppen Vikinges... a baj az hogy hiába az extrém grafika, ma már inkább nyűg, mert olyan vas kell alá, ami felháborító árakon megy és 4k-n még azokon is általában akadozik az új rész mindig... sajnos immár 10 éve beleragadt ebbe az AC sorozat, hogy egyszerűen nem tud csak a képi világával pluszt és újat mutatni... Izzadtságszagú erőlködés már ez jó ideje. A Witcher saga (azaz a 3-as rész) mocskosul pofánverte 6 éve az AC-t) hiába adtak ki abban az évben két AC részt is ugyebár. AC-t nincs az az isten amiért újra elkezdenék, Witcher-t bármikor mert megunhatatlan. Kb ennyi a különbség, hiába gyengébb a grafika... Oké nyilván a misztikum sokat dob rajta, ami AC-ben nem nagyon lehet, hiszen realista képi világú történelmi játék, csak éppen a sztorivonal van igen távol a realitástól, mellesleg a háttérsztori abban is misztikus ugyebár...
Szerintem le kéne zárni már ezt a sorozatot, mindegy mekkora üzlet, mert valamire való gamer már rég úgy van vele, hogy belenéz, kicsit tolja, hú de szép, aztán inkább végigjátszás videót néz meg, de abból is a rövidítettet... Nyilván újszülöttnek minden vicc új, tehát aki most lát először AC részt, meg egyáltalán látványos játék grafikát (mert mondjuk a Marsról jött) meglátja az Odussey-t pl és maga alá tojik, de erre nem lehet építeni, hogy mindig újabb korosztályokat kápráztatunk el, mert gondolni kell az öreg rókákra is, akik már jó ideje, néhány fanatikus kivételével nem játszanak ezzel...

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.06.06. 07:00:36

@japapapapa: szépen összefoglaltad. az uborkaszoft nem fog leállni, ugyanis erre a sandbox-parkour-csata kombóra mindig lesznek vevők. lásd a többi játékukat, far cry ötvenedik része, tom clancy gp 500.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.06.07. 10:48:15

A beszélgetés során elhangzott a játék nem tiszteli a játékos idejét.

Egyre többször érzem ezt. Vannak a gigantomán felhizlalt open world játékok, amikor valójában nem is azok. Mert az RPG játékok mechanikájában sokszor az a döntő, hogy mi a te LVL és az ellen LVL-je. Tényleg bármerre sétálhatsz, de questet letudni valójában csak egy szűk svában tudsz emiatt...
Csa így végigtolni egy 150 órás Divnity Original Sin 2-őt olyan elbaszott nehézséggel, amit az első részhez képest toltak, fájdalmas. Dühből végigjátszottam. Nem értem a nagy hozsannát. Az első része tetszett. Nagyon. A 2. részben meg szinte minden "fejlesztés" sikerült elk*rni...

Nem értem azt, hogy a mai játékipar innováció miért a szájbavert számháborúban csúcsosodik ki. 4K, 60 FPS, 120 FPS...

...vagy 150 óra játék, húúúúúúúúú.
Az, hogy a játék 10% reload time, a másik meg pl. a harc, mert animation speed slider az nincs, az persze senkit nem érdekel valahogy.

Nekem kb. a Gothic I/II az, ami etalon. Tényleg véigtolható olyan 40-60 óra alatt ügyességtől függően, de mégis kaptál annyi tartalmat, ami mai szemmel sem rossz. Vagy pl. a Dying Light első részén lepődtem meg, hogy a játékmech. és az egész játék hossza mennyire jól lett belőve.

A 100-150 órás játékok meg annyira hosszúak tudnak lenni, hogy konkértan elfelejtem a játék elejét, mire a végére érek.
Ez alól egyetlen kivétel volt eddig nálam, a Witcher III. Nem emlékszem minden sidequestre, de a 100+ óra játék ellenére egyszer sem éreztem vonatottnak. Bár a játék közepére ott is kiderült, hogy az egész crafting és fegyver + armor és minden más csak dísz. Csak Gerlant szintje számít. Ugyanazzal a felszereléssel 5 szint difievl egy szörny sérthetetlen...
...majd 5 szinttel később visszabattyogva levered, mint vak a poharat.

Igazából azt kell hogy mondjam, ennyi év fejlődés után a játékok többségének a mechanikája a béka segge alatt van. Kicsit is figyel a játékos és rájön, hogy alibizés. Igazából tök mindegy mit csinál a játékos. Az ellentétes példa, hogy kb. egyetlen megoldás lehetséges csak...

AarPoe 2020.06.07. 12:10:58

Nekem teljesen kimaradt, de teljesen ki is lóg a retro sorból. Ha tényleg ekkora a gond, hogy fogynak a retro tartalmak (lehetséges sztem) és ilyen szintű kakukktojás adások születnek, akkor érdemes lenne tényleg megfontolni, hogy új retro játékokat teszteljetek. Van egy rahedli olcsó online boltos ócska retro konzol, sokszor egész jó játékokkal, de vannak steamen pl. komolyabbak is.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.06.07. 12:39:29

@AarPoe: Öööö, checkpoint kurrens adások is évek óta vannak a Pateron miatt...

Rozsgyi 2020.06.09. 19:00:20

És pont a legjobb DIGIC előzetest hagytátok ki! Az AC Revelations trailerét anno megnéztem vagy tucatszor, főleg Woodkid zenéje miatt:

www.youtube.com/watch?v=HMsbMK9Odoc

Fausto(tm) 2020.06.10. 11:38:10

Én az AC2-vel kezdtem a sorozatot és annyira betalált, hogy úgy a Black Flag-ig mindegyik részt kimaxoltam, DLC-stűl, mindenestül. A multit is nagyon bírtam, nagyon király koncepció volt!
A BF után valahogy elfogyott a lelkesedés, a Unity körüli balhé sem hoztam meg a kedvem. Az Odyssey a görög éra miatt megint elkapott, gondoltam ránézek újra a sorozatra, de az Oddysey után sem az Origins, sem a Syndicate nem tudott lekötni. Azok alapján, amit mondtatok, szívesen kipróbálnám a Unity-t is, de szerintem csalódás lenne. Emiatt nem is újrázom az AC2-t, mert bár kedvenc rész, de félek, hogy újrázva csalódás lenne.
Két dolgot még hozzátennék: a második részben nagyon bírtam a "nyomozást", ahogy a kis glyph-eket kellett megkeresni és megfejteni a kis rejtvényeket. Majd a rövid videó bejátszás alapján lehetett találgatni, hogy mit láttunk :)
A másik, hogy az AC2-nek nagyon eltalált zenéje volt, zseniális az egész soundtrack! Az Ezio's Family az egyik kedvenc gamer track-em!

japapapapa 2020.06.10. 19:43:12

@molnibalage: Ha a 15 évet mint határt elfogadjuk, akkor már a Gothic 2 sem retró játék, ami lényegében megnyitotta a populáris (azaz inkbáb normális emberek számára is játszható) RPG stílusú akció kalandjátékok korszakát, amit a Witcher 3 maxolt ki, pedig az sem tegnap volt, de űberelni nem tudták, vicces, hogy azóta sem jelent meg sem új Gothic rész (bár az utolsó és az az előtti lebőgései után nem csodálom), de egyébként Risen sem (ami átvette a Gothic-tól a fonalat), de Elder Scrolls rész sem jelent meg immár 10 éve, hanem lehet szenvedni az Online-al, bár már reklámozgatnak valami TES 6-ot... de elég halványan. A Gothic 1 mondjuk hogy épp a retróság határán van, ma már sajnos amiatt játszhatatlan, mert borzalmasan néz ki nagy képernyőn, de laptopra abszolút ajánlom, nem megunható játék, akárhányszor újrajátszható. A Elder Scrolls már kevésbé, mert ott megvan már ez az időzabálás effektus... Nekem pl a 3-as rész minden DLC-vel minden apró küldi kijátszogatásával, és persze a saját kis kincs gyűjteményem rendezgetésével és abban gyönyörködésével... XD A Skyrim-et már nem is tudtam végig játszani fél év után feladtam, holott napi szinten 4-12 órákat toltam fanatikusan... Talán pont ezért nem jelentek meg új részek, nem tudom. A Witcher 3 az a netovább, azt hiszem lezárt eme akció RPG kalandjátékok kb 10 éves dicső korszakát... (a Fable sorozat is leállt, pedig nem volt rossz, meg a Two Worlds is) úgy látszik nincs benne több... már csak önismétlések és izzadságszagú erőlködések maradnak, szóval a cégek átálltak a beteges, túlélő jelleggel, szanaszét szivató Dark Souls jellegű horror förtelmek, amiket csak egy idióta nevez akár RPG-nek, akár kalandjátéknak... én inkább agyhalálnak...
Az ilyenek, mint ugyebár "igazi RPG"-k, hogy pl Diviniy amit említettél, vagy éppen Neverwinter Nights, Diablo sorozat, Baldurs Gate, Dragon Age és a Dungeon Siege, ezek inkább réteg játékok, nincs nagyon immerzív beleélős harc élmény, hiszen felülnézetes, inkább agyalós mojolós (és nem ügyességből győzős, hanem felszereltség, és fejlesztettség miatt), lehet élvezni persze ezeket is, de akkor már inkább MMO és akkor társasággal mojolgat együtt az ember kb 2 hónap mire megvan az új kardom jelleggel... együtt még mindig jobb idegeskedni és szenvedni, mint egyedül zabálni a kefét... A WoW és LoL inkább gyerekeknek, a Lineage vonal az Aion-al és a Guild Wars-al inkább mág felnőttesebb szerintem, a Loa a kettő között, és még van kismilió persze... :D
Ha megnézzük mit sorol a gugli RPG-khez az ember haja égnek áll, Final Fantasy pl meg Fallout... nem értik, hogy RPG az csak akkor RPG, mégha kaland jellegű is HA ORTODOX FANTASY... ami nem fantasy, hanem sci-fi, mint pl a Fallout, Outer Worlds vagy a Final Fantasy az akkor sci-fi RPG és nem írhatjuk oda hogy csak RPG, mert azonnal mindenki az Elder Scroll-s ra, meg a Neverwinter-re gondol, és eszébe nem jut hogy ez most valami Steam Punk zagyvalék...

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2020.06.11. 13:26:26

japapapapa, csomó ember játszott mindenféle űrhajós meg vámpíros kockadobálós játékot asztalnál, fel tudnád világosítani a kis hülyéket, hogy az nem is volt rpg?

Zarbon 2020.06.11. 18:15:50

@molnibalage: nekem a divinity 2 60 valahány óra volt és nem csak a fő vonalat csináltam, sztem nem jól fejlesztettél vagy nem jól kombóztad a varázslatokat hogy kínlótál vele, egy két nehezebb harcon kívül semmi extra nem volt

Zarbon 2020.06.11. 18:17:11

@japapapapa: az RPG az role playing game azaz szerepjáték, honnan szeded azt a baromságot hogy kötelező fantasynak lennie? :D

Majdénmegmondom 2020.06.12. 11:13:19

@japapapapa: A fantasy-s zagyválásoddal és a "mojolással" már eleve beloptad magad a szívembe, de azzal, hogy a Dark Souls "beteges", kiérdemelted a csörgősipka-díjat.
süti beállítások módosítása