HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Új Defender of the Crown készül?

2016.06.03. 16:42 Stöki

Nem állítom, kérdezem. A Starbreeze fejleszőstúdió - aminek a neve talán a Riddick-játékokból lehet leginkább ismerős -, megvett egy kisebb raklapnyi játékjogot, köztük a Defender of the Crownét. A Starbreeze csinált már egy játékrebootot (2012-ben a Syndicate-et), és a jelek szerint most a Cinemaware klasszikusait akarja majd feléleszteni, mert nagyjából minden Cinemaware-játék jogát megszerezték.

És hát azok közül ugye a Defender of the Crown a legismertebb, mi is írtunk róla nagy cikket pár éve (sőt, a magyar fejlesztésű Spectrum-átiratról is egyet). A rend kedvéért azért álljon itt a többi is, mert mostantól ezek is a Starbreeze-nél vannak, és azért akad közöttük még pár finom falat:

  • Defender of the Crown
  • Wings
  • The King of Chicago
  • Sinbad and the Throne of the Falcon
  • Lords of the Rising Sun
  • Rocket Ranger
  • It Came from the Desert
  • It Came from the Desert II: Antheads
  • SDI
  • TV Sports: Basketball
  • TV Sports: Baseball
  • TV Sports: Boxing
  • TV Sports: Football
  • TV Sports: Hockey

A Cinemaware ugye a Commodore-korszak legendás fejlesztője volt, aminek a vezetői nagyon rámentek arra, hogy filmszerű játékélményt (nagy, animációk, jelenetekre bontott játékmenet) adjanak a júzernek, a nevüket is ez határozta meg. Azóta a filmszerű játék már nem olyan nagy különlegesség, illetve az Uncharted 4-gyel elég magasan van a léc, de azért kíváncsi vagyok, mihez fog kezdeni a Starbreeze ezekkel a nevekkel. Emlékeim szerint a 2012-es Syndicate nem sikerült túl fényesen, de azért vállalhatatlan se volt.

15 komment

Címkék: retro felvásárlás cinemaware starbreeze

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr798776304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2016.06.03. 20:35:35

some things are best left unchanged.
gondolok itt pl a flashback-re is.

2016.06.03. 20:39:14

Meh. Hát el tudnék képzelni jobb helyet is ezeknek a licenszeknek, de majd meglátjuk mit alkotnak.

A Wingsből egyébként két éve volt már Remastered Edition, szintén nem túl fényes kritikákkal, tippre abból nem lesz még egy.

B-Bird 2016.06.03. 21:12:47

Vagy az ég világon nem lesz velük semmi, csak náluk a jog, gog-n fenn vannak a klasszikus Cinemaware darabok. Hallottam én már olyat, hogy egy cégnél kb. 500 commodore játék license volt, mégsem kezdtek vele semmit.
Bár jelen esetben egy játékfejlesztő csapatról van szó... Ki tudja? De a DoC -t nagyon át kellene gondolni újra. Mai szemmel nudli. :-)

midnight coder 2016.06.04. 09:05:00

Mondjuk egy jó DOC implementációt el tudnék képzelni mobilra. Csak sajnos ami fenn van ilyen néven, az egy kalap kaki.

BéLóg 2016.06.05. 21:45:05

Kisgyerekként is állandóan megvertem a gépet legnehezebb módban is, de SOHA nem tudtam egyetlen egy lovagi tornát sem megnyerni, a mai napig nem tudom, miért. Utáltam is persze ezért (mármint a lovagi tornát)...
A játékot persze nagon kedveltem, pont a sok sikerélmény miatt.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2016.06.06. 02:59:51

@BéLóg: nekem mindig lefagyott a gépem a lovagi tornánàl, ugyhogy csak harcolgattam meg kiralylanyt szabaditottam, aztán jött a lovagi torna, és inkàbb elinditottam a Prince of Persiát :)

Savior 2016.06.06. 07:47:29

@BéLóg: Én egy idő után kitapasztaltam, és szinte mindig nyertem, de ugye mivel

1. abban a körben nem csinálhattál már mást
2. ergo katonát sem küldhettél a megnyert területekre

a gép a saját körében általában visszafoglalta az összeset. Oké, annyival kevesebb aranyat kapott, meg legalább biztosan tudtad, hol lesz a hadserege -- talán ennyi haszna volt. :)

Bobby Newmark 2016.06.06. 22:42:13

@-Szűcs Gyula-: Nekem a remakeje tanította meg, hogy a kopja végével elvileg a pajzsa közepét kell célozni. Aztán sok sikert ehhez is abban a béna, 3Dszerű, de nem 3D nézetben...

C64 időkben meg inkább kerültem a lovagi tornát, mint a tüzet, mert kb tíz perc töltögetés után volt egy három másodperces "játék", amit azért 7 évés koromban is felfogtam, hogy nettó szopatás így ebben a formában...

káposzta 2016.06.08. 13:05:49

@-Szűcs Gyula-:
Azért fagyott le, mert csak CGA monitorral működött a játék rendesen :)

@Bobby Newmark:
C64-en szopás volt a töltési idő miatt, de PC-n elég jól be lehetett gyakorolni.

Baromi jó játék volt, először nem volt könnyű a játékmenet, de hamar rá lehetett érezni. Egy idő után percre pontosan fél óra kellett a győzelemhez, ezért mindig ezzel játszottam, ha csak 30 perc volt valami tv műsorig :D

B-Bird 2016.06.08. 13:34:14

@káposzta: Mármint hogy érted, hogy csak CGA monitorral? Mert nálam Hercules monitoron soha nem fagyott.

Jóval később, underdogs korszakban viszont már találkoztam olyan példánnyal, aminél fagyott ott.

B-Bird 2016.06.08. 13:34:50

Amúgy valaki játszott A Defender of the Crown GBA változatával?

káposzta 2016.06.08. 13:41:11

@B-Bird: Hm, ezt nem tudtam, akkor inkább úgy mondom, hogy EGA és VGA monitoroknál fagyott.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.06.14. 06:22:02

@káposzta: ezek valami buzi pc-s cuccok . C64-en egész máshol fagyott :)

Bobby Newmark 2016.08.23. 13:00:22

@enpera: Ja, amikor sikerült a lányszöktetés. Talán a lehetséges hölgyek közül egyetlen egy volt, ami nem fagyott le, és feleségül lehetett venni.
süti beállítások módosítása